abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59885027
Wachten op een tweede streepje - deel 110

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

07 juli Vicky (12-2007) NOD
19 juli - Hellen-O (07-2007) NOD

Again (05-2007)
Beessie-Jen (12-2007)
Dee-Dee (01-2008)
Mammamia (07-2007)
Poppejans (06-2008)
Vlindur (01-2008)
ymme (08-2008)
Happyme28 (07-2007) NOD
Mikoxx (04-2008)
Mefke79 (09-2007)

NOD = Niet Ongi Dag
KvK = Klussen voor Kids
FvF = Fucken voor Fun
Ongi = menstruatie
HA = Huisarts
Gyn = Gynaecoloog
MMM = medische malle molen
(sommige dingen zullen open deurtjes zijn, maar goed) Aanvullingen zijn altijd welkom

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 1% gewijzigd door Webkim op 21-07-2008 14:32:26 ]
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:03:13 #2
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59887278
Bedankt voor het openen Koningin
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:17 schreef Mammamia het volgende:
@happy - Dat is fijn om te horen. Mijn bazin heeft na haar 40ste nog 2 kinderen gekregen. We hebben niet meer alle tijd van de wereld, maar toch nog zeker een hele tijd, jij zeker!
Mijn zoontje is nu 20 mnd, vind het achteraf eigenlijk ook niet erg dat ik niet meteen zwanger werd toen we voor de tweede gingen (nu een jaar geleden...). Het mag ook best nog even duren (niet te lang ), als ik maar zou weten dat het er wel van gaat komen!!!
Verder vind ik dat ik niet te hard moet zeuren met het het allerliefste mannetje van de wereld wat ik hier heb rondlopen.

Maar ik zou zo graag nog een keer...!!!
Ik denk dat het wel scheelt al beloond bent met een mooi ventje! En idd als je zou weten dat het wel ooit zal gebeuren, dan is het wachten helemaal niet erg.

Overigens zijn mijn man en ik ook ontzettend gelukkig met z'n 2-en dus mocht het nooit gebeuren dan is het echt heel erg jammer en verdrietig maar dan worden we gewoon met z'n 2-en heel gelukkig oud.
pi_59887389
Dat zou ik denk ik echt niet kunnen/willen accepteren, en ik zou dan ook heel heeeel ver gaan en alle medische toeters en bellen willen proberen om maar zwanger te raken. Alleen het idee al maakt me paniekerig.
Ik kan me echt geen kinderloos leven voorstellen...
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_59889101
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:07 schreef Poppejans het volgende:
Dat zou ik denk ik echt niet kunnen/willen accepteren, en ik zou dan ook heel heeeel ver gaan en alle medische toeters en bellen willen proberen om maar zwanger te raken. Alleen het idee al maakt me paniekerig.
Ik kan me echt geen kinderloos leven voorstellen...

Ik dus ook niet.. Ik ben ook blij dat we nu al beginnen met de kinderwens. Anders had ik nog langer de PP gebruikt en was mn cyclus misschien nóg waardelozer geweest!

Mn schoonzus is 5 jaar bezig geweest. Dat wil ik dus echt voorkomen!

Ik wil er wel 4 trouwens
Mn vriend komt uit een gezin van 6, echt geweldig zo groot en gezellig. Wij zijn oorsprongelijk 4, maar de 3 die overzijn is toch ook wel aardig.

1 is te weinig,
2 is saai,
3 is wel aardig,
4 is perfect!

(Al hoop ik eerst maar eens op 1, maar 4 zou wel geweldig zijn Denk ik nu! )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 5 juli 2008 @ 07:54:03 #5
174280 klonelin
later uit de kast..
pi_59904343
Ik kom me hier even voorzichtig melden.
Vorig jaar in november een miskraam gehad en heb net een 2e streepje geplast.
Als ik het zo inschat ben ik nu ergens tussen de 6 en 8 weken zwanger, ergens begin mei was mijn laatste menstruatie.
Ik heb niet eerder getest omdat ik begin juni nog een klein beetje oud bloed verloor, ik dacht dat mijn lichaam misschien gewoon wat van slag was. Maar nu toch een 2e streepje!

Deze naam is een kloon zoals jullie zien.. als alles wat verder gevorderd is zal ik me wel bekendmaken maar jullie zullen me niet kennen aangezien ik in ouders nooit echt een actieve poster ben geweest

Groetjes,
Klonelin
pi_59904686
Gefeliciteerd met je tweede streepje, Klonelin!
Kom je ook meepraten in Zwangerschap en geboorte deel 388 Dit topic is eigenlijk meer voor het wachten op een streepje?
pi_59910454
Ik ben ongesteld
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:17:30 #8
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59910756
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_59910998
Wat jammer Again echt balen!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:52:24 #10
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59911391
Again, jammer zeg....
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 5 juli 2008 @ 18:07:36 #11
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59911621
Nou Again Wat onwijs klote zeg!
Hele dikke kus
pi_59914937
Vicky, hoe is het bij jou?
pi_59915043
Klote Again...
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_59925186
Hoi,

Ik meld me hier ook maar eens, ik lurk hier al jaren mee.
Vandaag ben ik 2 dagen overtijd, ik heb sinds vrijdag krampjes, alsof ik ieder moment ongesteld kan worden. Maar (sorry voor de omschrijving) zelfs als ik de baarmoedermond aanraak zit er geen roze op mijn vinger. De baarmoedermond was vrijdagavond redelijk zacht en nu zit hij hoger en is harder. Vanmorgen heb ik een test gedaan maar die was negatief.
Ik rammel vreselijk maar het zou nu niet zo heel goed uitkomen wanneer ik zwanger zou zijn. In september begin ik met een nieuwe (avond)opleiding van 4 jaar: de PABO. Ik moet dan 2 avonden in de week naar colleges, stage lopen op een school en ik ga een parttime baan zoeken in een lab ofzo (op dit moment ben ik aan het afstuderen bij mijn studie biologie) (en ook nog een huis kopen hopelijk binnenkort). Uiteindelijk wilde ik wel kijken of het mogelijk is om zwanger te worden tijdens deze 4 jaar maar daarvoor wilde ik wel eerst gewend zijn aan het patroon van werken en leren.
Mijn vriend zal helemaal panisch reageren wanneer het positief zou zijn vermoed ik; hij kwam vorige week nog aan met een krantenbericht waarin stond dat je het beste tussen 25(?) en 35 jaar je eerste kind kunt krijgen. En ik ben 27 jaar. Volgens hem hebben we dus nog alle tijd, maar daar ben ik het niet mee eens ;-)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 6 juli 2008 @ 16:33:54 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59927997
Koningin, je moet jezelf nog ff uit de OP halen

Verder alvast een voor alle wachtenden hier!
(Kom later terug om positieve testen van anderen te bejompelen Dus broed ze )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_59930245
Again, wat jammer!

Twinkly! ik herken je ineens van een ander forum Leuk dat je besloten hebt aan je opleiding te gaan beginnen én voor een kindje te gaan. Ga je naar de hogeschool waar we het over hebben gehad? Ik heb het al gelezen op het andere forum. Dan zie ik je vast volgend jaar voorbij komen in de line-up van eerstejaars bij de jaaropening

[ Bericht 27% gewijzigd door owlet op 06-07-2008 18:48:13 ]
pi_59932002
Hai Twinkly, wat irritant die onzekerheid! Je weet zeker dat je niet te vroeg getest hebt? Je hebt altijd een regelmatige cyclus? Als ik jou was, zou ik van de week nog even een test doen als er dan nog steeds niks is, en anders daarna even naar de huisarts.
Wat een plannen heb je nog, leuk hoor! Ik lees ook veel twijfels, maar volgens mij als je nu zwanger mocht zijn valt er altijd wel iets te combineren met studie toch? Of desnoods wat later aan een (avond)studie beginnen?

Hier nog niks te melden, wel al een aantal dagen last van veel afscheiding zo erg dat ik gewoon natte broeken heb als ik geen inlegkruisje draag
  zondag 6 juli 2008 @ 21:26:00 #18
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59934537
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:58 schreef Again het volgende:
Ik ben ongesteld
Hè gatver Again!! Ik heb nog aan je gedacht gisteren op de boot, ik dacht al dat het rond je NOD moest zijn. Helaas heeft mijn duimen niet mogen baten Koop wat lekkers of leuks voor jezelf, jezelf even verwennen, het helpt echt

Hier de duivels nog niet helemaal weg, want eigenlijk uitzonderlijk lang is voor mij. Ik snap m'n lichaam echt af en toe niet meer.

Poppejans, vaag ook weer zeg die afscheiding. Het blijft spannend.
  zondag 6 juli 2008 @ 21:27:44 #19
100412 mefke79
komt goed!
pi_59934590
Again, wat jammer! Shit zeg...maar weer op naar de volgende ronde. Ging je niet op vakantie? Misschien dat dat helpt...

Hier gaat het redelijk. Morgen uitslag van de curretage, ben benieuwd. Vandaag ook te horen gekregen dat mijn nichtje zwanger is. Ik liep eigenlijk een week of drie op haar voor. En natuurlijk gun ik het haar echt, maar het levert hier toch weer traantjes op. Pff, zal blij zijn als ik weer een cyclus heb, dan kunnen we weer beginnen. Dit niets doen schiet ook niet op.

Twinkly welkom! En als het raak is, krijg je je kindje vast wel tussen de colleges gepland. Dat regelt zich vanzelf (of, nou ja, met een beetje hulp dan).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_59934922
Poeh Mefke, dat zal er inderdaad wel even inhakken als een bekende komt vertellen dat ze zwanger is...
Wat houdt zo'n uitslag precies in? Krijg je dan te horen of ze ''iets'' hebben gevonden in het weefsel wat niet goed was?
pi_59935138
Snap ik helemaal Mefke! Het zou juist gek zijn als het je niks zou doen toch? Sterkte voor jou!

Thanks meiden!
Veel buikpijn dit keer, maar mijn vriendje is vandaag jarig en gister heeft hij het gevierd, dus dat én een drukke werkweek leiden me goed af!
Ik ga helaas niet op vakantie, misschien een last minute, maar denk niet dat het er in zit dit jaar..
Nouja verder maar weer he

Succes allemaal weer, ik duim voor jullie allemaal!
pi_59935187
Welkom Twinkly!

Hier nog niets te melden. Nog geen ongi's. Wel beetje kramp in me buik maar weet niet of dat me darmen zijn of niet.. kan ik nit helemaal wijs uit worden... Afwachten maar he...

Again, wat balen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_59941162
Dankjulliewel voor het welkom Heel veel voor iedereen dat het raak is!!
quote:
Op zondag 6 juli 2008 18:23 schreef owlet het volgende: Dan zie ik je vast volgend jaar voorbij komen in de line-up van eerstejaars bij de jaaropening
lol klinkt gevaarlijk EEKS!!

Hier nog niets. Ik heb wel optijd getest, mijn laatste menstruatie begon op 7 juni en mijn cyclus duurt 28 dagen.
Vriendje blijft geloven dat ik me vergis in de datum is niet zo hoor. Hij wil gewoon niet geloven dat er een kans is dat het raak is.

Waar ik me echt druk om begin te maken is dat ik (via mijn huisarts) 30 mg Paroxetine gebruik tegen sociale- en faalangst, dit medicijn is geassocieerd met een verhoogde kans op hartdefecten. Als het raak is wordt het hartje deze week aangelegd...
Mijn huisarts is heel laconiek, volgens hem kan ik het gewoon blijven gebruiken (heb ik een tijd geleden al eens gevraagd). Ik ga zometeen proberen een psychiater te bellen voor informatie, alleen geen idee of je die zomaar kunt spreken
En wat als ik afbouw en mijn angst komt terug wat zorgt voor stress. Het is ook aangetoond dat stress in de zwangerschap de kans op een angstig kind en zelfs op schizofrenie verhoogd.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_59942437
Again, wat jammer weer.
Welkom nieuwelingen!

Ik kan de OP niet meer aanpassen.
pi_59943587
ik heb licht roze verlies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')