abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juli 2008 @ 03:33:07 #126
20720 brother52
Dus..........
pi_59920357
SLAYUUUUUUUUR!!!!!!!!!!!

Wâldrock was tof.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 6 juli 2008 @ 03:56:55 #127
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_59920459
Ik heb Dupje aangeraakt
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zondag 6 juli 2008 @ 04:57:11 #128
20720 brother52
Dus..........
pi_59920672
Damn, klote red bull.

Ik ben nog steeds klaar wakker.

Dan nog maar een baco erin gieten.
pi_59920714
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:08 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Sorry maar hier moest ik wel even erg hard om lachen.
Als je geen barré akkoorden kunt op een Squier kun je ze ook niet op een Gibson.
Ik vind je post nogal een hoog kijk-mij-eens-duur-materiaal-bezitten gehalte hebben.

Een knaap die net begint met gitaarspelen heeft (zeer waarschijnlijk) geen paar duizend euro liggen voor topmateriaal.

Ik heb gister op een 'beginners-setje' gespeeld van een bekende van mij. Die jongen redeneerde; 'ik geef geen kapitalen uit aan een gitaar, stel voor dat het me totaal niet ligt, of dat ik er gelijk op uitgekeken raak'.
Dat is geen 'pauper-mentaliteit', zoals jij het waarschijnlijk zult noemen (zie je fobo), dat is hollandse nuchterheid, niks mis mee.

Hij heeft een Squier Fat strat plus een Marshall MG30 versterkertje gekocht. 240 euro tweedehands. Mocht hij het zat zijn kan hij die makkelijk weer voor dezelfde prijs verkopen op een marktplaats.
Ik heb er over gespeeld en ik moet zeggen dat viel me reuze mee. De kwaliteit van die Squier is iig beter dan die van m'n Ibanezje waar ik ooit mee begonnen ben.

Perfect om de standaard akkoordjes (zoals een barré akkoord) mee te leren. Hij heeft er gigantisch veel plezier van, dus ga me niet vertellen dat dat weggegooid geld is.

Tuurlijk willen de meesten uiteindelijk wel een Gibson of een Fender USA/Custom, maar je moet toch ergens mee beginnen. En als je als beginner daar nog niet het geld voor hebt, zijn er goedkope alternatieven zat. Afgeven op die manier op beginners vind ik je reinste hypocrisie.

ps. Ik heb je 'demo.wav' beluisterd en je hoog piekt. Dat had je toch moeten opvallen over dat topmateriaal.
Dacht dat muzikanten het idee achter een track konden begrijpen ookal klinkt het niet fantastisch. Ik weet ook wel dat het clipped. Het gaat in mijn post om WAT ik doe, niet om hoe het klinkt. Op het moment dat jij nummers schrijft die ik schrijf en evenveel ermee verdient dan spreek ik je graag weer. Het interesseert me werkelijk geen hol of jij een gitaar van 30euro of van 4000euro hebt, ik geef alleen aan dat het voor mij persoonlijk een gigantisch verschil heeft betekent. De hals van de gibson is namelijk een stuk smaller als de goedkope gitaar die ik had. Die hals zorgde er voor dat ik ineens wél barré kon spelen. Dus je kan flamen wat je wilt, maar het gaat hier om een persoonlijke ervaring waar jij denk ik verrekte weinig over te zeggen hebt. Ik heb het gewoon niet meer op goedkope shit kopen, dat gaat je tegen staan. Ik heb nu zoveel rommel hier liggen die ik nooit gebruik, dat ik mensen daarvoor wil waarschuwen. Maar als dat niet van jou mag, dan niet he.
  zondag 6 juli 2008 @ 05:44:24 #130
20720 brother52
Dus..........
pi_59920753
quote:
Op zondag 6 juli 2008 05:18 schreef Lichtpunt het volgende:

[..]

Dacht dat muzikanten het idee achter een track konden begrijpen ookal klinkt het niet fantastisch. Ik weet ook wel dat het clipped. Het gaat in mijn post om WAT ik doe, niet om hoe het klinkt. Op het moment dat jij nummers schrijft die ik schrijf en evenveel ermee verdient dan spreek ik je graag weer. Het interesseert me werkelijk geen hol of jij een gitaar van 30euro of van 4000euro hebt, ik geef alleen aan dat het voor mij persoonlijk een gigantisch verschil heeft betekent. De hals van de gibson is namelijk een stuk smaller als de goedkope gitaar die ik had. Die hals zorgde er voor dat ik ineens wél barré kon spelen. Dus je kan flamen wat je wilt, maar het gaat hier om een persoonlijke ervaring waar jij denk ik verrekte weinig over te zeggen hebt. Ik heb het gewoon niet meer op goedkope shit kopen, dat gaat je tegen staan. Ik heb nu zoveel rommel hier liggen die ik nooit gebruik, dat ik mensen daarvoor wil waarschuwen. Maar als dat niet van jou mag, dan niet he.
grapjas

Ten eerste: Om het idee achter die track te begrijpen zal die track wat langer moeten zijn.

Ten tweede: Wanneer je begint over nummers die je schrijft, doe dan een linkje naar een volledig nummer zodat we het op waarde kunnen schatten. Want die korte intro stelt geen ene ruk voor. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je er wat mee verdient.

Ten derde: Als de hals van je gibson een stuk smaller is dan die van de goedkope gitaar die je eerst had, dan moet dat bijna wel een spaanse/klassieke gitaar geweest zijn. Halzen van elektrische gitaren zijn over het algemeen vrijwel even breed. (give or take 2 milimeter)

Ten vierde: Wat betreft goedkope shit ben ik het met je eens maar je moet vooral naar de prijs/kwaliteit verhouding kijken en dan ben je bij gibson toch echt aan het verkeerde adres. Ze zijn best wel goed maar voor hetzelfde geld kun je ook een veel betere gitaar kopen.

Ten vijfde: grapjas

[ Bericht 0% gewijzigd door brother52 op 06-07-2008 06:17:05 ]
  zondag 6 juli 2008 @ 05:47:13 #131
20720 brother52
Dus..........
pi_59920759
Oh, en ten zesde: Leer nederlands.
  zondag 6 juli 2008 @ 11:17:20 #132
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59922005
DJ Tiesto verdient ook veel geld met zijn geluid. 'Nuff said lijkt me.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 6 juli 2008 @ 11:38:37 #133
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_59922342
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:17 schreef Witchfynder het volgende:
DJ Tiesto verdient ook veel geld met zijn geluid. 'Nuff said lijkt me.
Wat een lamme dag...

Edit: waarom ik je quote weet ik ook niet, maar dat bewijst maar eens hoe lam deze dag is... en het is ook nog eens koopzondag
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_59922374
Er zijn ook wel hele dure gitaren met een nek die niet lekker speelt, maar dat is puur persoonlijk man. Heb ook wel op een gitaar van 100 euro gespeeld met een fantastische nek, dus dat zegt niet veel.

Zoals ik zei, hoe een nek voelt en speelt is puur persoonlijk.
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_59922394
quote:
Op zondag 6 juli 2008 03:33 schreef brother52 het volgende:
SLAYUUUUUUUUR!!!!!!!!!!!

Wâldrock was tof.
Deed het geluid het alweer??

Lekker op tijd naar huis gegaan, 1349, My Dying Bride , en Slayer konden ons het meeste niet meer schelen, en we waren al behoorlijk verrot.

Vliegend Hert verkopende Jägermeistermeisjes
pi_59922506
Waar kan ik meer tabs krijgen voor guitar pro 5? ik zie dat de nieuwste album van RHCP er niet bij staat.
pi_59922664
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:49 schreef RoW_0 het volgende:
Waar kan ik meer tabs krijgen voor guitar pro 5? ik zie dat de nieuwste album van RHCP er niet bij staat.
Via http://www.911tabs.com/ gewoon even zoeken op het nummer, dan staat er meestal ook wel een Guitar Pro tab tussen
  zondag 6 juli 2008 @ 11:59:03 #138
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_59922672
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 19:23 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Kijk eens naar de GA5 van Harley Benton. Is een exacte kopie van de Epiphone Valve Junior voor een veel lagere prijs.

edit: of liever de GA15, aangezien ik niet weet of een 8" speaker in die GA5 wel optimaal is. Ik zou er wel een overdrivepedaaltje bijkopen aangezien er geen Gain-knop op die versterkers zit.
Wijze woorden...
  zondag 6 juli 2008 @ 12:10:01 #139
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_59922830
ik ga me twin repareren (is beetje stuk gaan door vervoeren... drive kanalen doen het niet meer, en lichte ruis erin...) en dan verkopen, en op zoek naar een marshall dsl50 top, met een 1x12 inch cabinet voor thuis en in de oefenruimte een 4x12 of 2x12 alsmede dat de twin te zwaar is om te vervoeren, en gewoonweg te hard gaat

zat er al even aan te denken maar ga er toch wel voor. dsl heeft een redelijk mooie clean, en veel drive opties. en echt clean speel ik toch eigenlijk nooit, altijd klein randje erop. en dat is marshall wel toevertrouwd dunkt me.

offff ik wacht nog ff 4 dagen en dan ben ik multimiljonair en koop ik een mooie HOOK amp!

[ Bericht 4% gewijzigd door Jorikjet op 06-07-2008 12:20:22 ]
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  Redactie Frontpage zondag 6 juli 2008 @ 12:23:28 #140
197197 Moozze
Plugged
pi_59923032
Hooooi, ik ben er weer. Ik zie dat hier ruzie is?
  zondag 6 juli 2008 @ 12:26:44 #141
20720 brother52
Dus..........
pi_59923081
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:42 schreef Deansensitized het volgende:

Deed het geluid het alweer??
Ja, gelukkig wel. Het heeft een klein kwartiertje geduurt voordat ze de boel weer aan de gang hadden.
Ik was al bang dat slayer op het kleine podium moest gaan spelen.
quote:
Lekker op tijd naar huis gegaan, 1349, My Dying Bride , en Slayer konden ons het meeste niet meer schelen, en we waren al behoorlijk verrot.

Vliegend Hert verkopende Jägermeistermeisjes
Ik heb een stukje van 1349 gezien en dat was niet best. Ik houd op zich wel van een bak teringherrie maar dit was gewoon te erg voor woorden.

Slayer was wel weer erg goed. De beste show die ik van ze gezien heb in de laatste paar jaar.
pi_59923132
pi_59923157
Mooi, kreeg je sms al, dacht ook al, dan kunnen ze Slayer beter nog naar de tent verhuizen, kunnen ze veel meer mensen kwijt.

Maar alles nog goed gekomen dus
  zondag 6 juli 2008 @ 12:31:14 #144
20720 brother52
Dus..........
pi_59923162
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:49 schreef RoW_0 het volgende:
Je kunt http://www.ultimate-guitar.com/ ook proberen.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:41:17 #145
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_59923305
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 15:13 schreef Cynic het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ik überhaupt geen Gibson of Fender USA ga kopen, dat is het me gewoon niet waard.
Je weet niet wat je mist .

Nee even serieus: je moet wel ff zelf bepalen wat de betere gitaren zijn van gibson en fender omdat er nogal wat kwaliteitsverschil onderling kan zitten, maar als je dan eenmaal een goede te pakken hebt is het voor mij instant-guitar heaven
  zondag 6 juli 2008 @ 12:49:55 #146
20720 brother52
Dus..........
pi_59923432
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:29 schreef Deansensitized het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb blijkbaar weer iets gemist. Ik heb ze helaas niet rond zien lopen.
  Redactie Frontpage zondag 6 juli 2008 @ 12:51:32 #147
197197 Moozze
Plugged
pi_59923466
Had je je shirt nog aan?
  zondag 6 juli 2008 @ 12:52:54 #148
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_59923488
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 19:23 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Kijk eens naar de GA5 van Harley Benton. Is een exacte kopie van de Epiphone Valve Junior voor een veel lagere prijs.

edit: of liever de GA15, aangezien ik niet weet of een 8" speaker in die GA5 wel optimaal is. Ik zou er wel een overdrivepedaaltje bijkopen aangezien er geen Gain-knop op die versterkers zit.
Is een overdrive echt een must dan? Dat kost ook weer geld.

GA15 ziet er wel goed uit...
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zondag 6 juli 2008 @ 12:56:04 #149
20720 brother52
Dus..........
pi_59923553
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:51 schreef Moozze het volgende:
Had je je shirt nog aan?
Ja, ik was ten slotte niet op het strand of bij een zwembad.
  Redactie Frontpage zondag 6 juli 2008 @ 13:10:57 #150
197197 Moozze
Plugged
pi_59923809
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:56 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ja, ik was ten slotte niet op het strand of bij een zwembad.

Degene voor wie dat bedoeld is weet waar het om gaat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')