Dacht dat muzikanten het idee achter een track konden begrijpen ookal klinkt het niet fantastisch. Ik weet ook wel dat het clipped. Het gaat in mijn post om WAT ik doe, niet om hoe het klinkt. Op het moment dat jij nummers schrijft die ik schrijf en evenveel ermee verdient dan spreek ik je graag weer. Het interesseert me werkelijk geen hol of jij een gitaar van 30euro of van 4000euro hebt, ik geef alleen aan dat het voor mij persoonlijk een gigantisch verschil heeft betekent. De hals van de gibson is namelijk een stuk smaller als de goedkope gitaar die ik had. Die hals zorgde er voor dat ik ineens wél barré kon spelen. Dus je kan flamen wat je wilt, maar het gaat hier om een persoonlijke ervaring waar jij denk ik verrekte weinig over te zeggen hebt. Ik heb het gewoon niet meer op goedkope shit kopen, dat gaat je tegen staan. Ik heb nu zoveel rommel hier liggen die ik nooit gebruik, dat ik mensen daarvoor wil waarschuwen. Maar als dat niet van jou mag, dan niet he.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Sorry maar hier moest ik wel even erg hard om lachen.
Als je geen barré akkoorden kunt op een Squier kun je ze ook niet op een Gibson.
Ik vind je post nogal een hoog kijk-mij-eens-duur-materiaal-bezitten gehalte hebben.
Een knaap die net begint met gitaarspelen heeft (zeer waarschijnlijk) geen paar duizend euro liggen voor topmateriaal.
Ik heb gister op een 'beginners-setje' gespeeld van een bekende van mij. Die jongen redeneerde; 'ik geef geen kapitalen uit aan een gitaar, stel voor dat het me totaal niet ligt, of dat ik er gelijk op uitgekeken raak'.
Dat is geen 'pauper-mentaliteit', zoals jij het waarschijnlijk zult noemen (zie je fobo), dat is hollandse nuchterheid, niks mis mee.
Hij heeft een Squier Fat strat plus een Marshall MG30 versterkertje gekocht. 240 euro tweedehands. Mocht hij het zat zijn kan hij die makkelijk weer voor dezelfde prijs verkopen op een marktplaats.
Ik heb er over gespeeld en ik moet zeggen dat viel me reuze mee. De kwaliteit van die Squier is iig beter dan die van m'n Ibanezje waar ik ooit mee begonnen ben.
Perfect om de standaard akkoordjes (zoals een barré akkoord) mee te leren. Hij heeft er gigantisch veel plezier van, dus ga me niet vertellen dat dat weggegooid geld is.
Tuurlijk willen de meesten uiteindelijk wel een Gibson of een Fender USA/Custom, maar je moet toch ergens mee beginnen. En als je als beginner daar nog niet het geld voor hebt, zijn er goedkope alternatieven zat. Afgeven op die manier op beginners vind ik je reinste hypocrisie.
ps. Ik heb je 'demo.wav' beluisterd en je hoog piekt. Dat had je toch moeten opvallen over dat topmateriaal.
grapjasquote:Op zondag 6 juli 2008 05:18 schreef Lichtpunt het volgende:
[..]
Dacht dat muzikanten het idee achter een track konden begrijpen ookal klinkt het niet fantastisch. Ik weet ook wel dat het clipped. Het gaat in mijn post om WAT ik doe, niet om hoe het klinkt. Op het moment dat jij nummers schrijft die ik schrijf en evenveel ermee verdient dan spreek ik je graag weer. Het interesseert me werkelijk geen hol of jij een gitaar van 30euro of van 4000euro hebt, ik geef alleen aan dat het voor mij persoonlijk een gigantisch verschil heeft betekent. De hals van de gibson is namelijk een stuk smaller als de goedkope gitaar die ik had. Die hals zorgde er voor dat ik ineens wél barré kon spelen. Dus je kan flamen wat je wilt, maar het gaat hier om een persoonlijke ervaring waar jij denk ik verrekte weinig over te zeggen hebt. Ik heb het gewoon niet meer op goedkope shit kopen, dat gaat je tegen staan. Ik heb nu zoveel rommel hier liggen die ik nooit gebruik, dat ik mensen daarvoor wil waarschuwen. Maar als dat niet van jou mag, dan niet he.
Wat een lamme dag...quote:Op zondag 6 juli 2008 11:17 schreef Witchfynder het volgende:
DJ Tiesto verdient ook veel geld met zijn geluid. 'Nuff said lijkt me.
Deed het geluid het alweer??quote:Op zondag 6 juli 2008 03:33 schreef brother52 het volgende:
SLAYUUUUUUUUR!!!!!!!!!!!
Wâldrock was tof.
Via http://www.911tabs.com/ gewoon even zoeken op het nummer, dan staat er meestal ook wel een Guitar Pro tab tussenquote:Op zondag 6 juli 2008 11:49 schreef RoW_0 het volgende:
Waar kan ik meer tabs krijgen voor guitar pro 5? ik zie dat de nieuwste album van RHCP er niet bij staat.
Wijze woorden...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:23 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Kijk eens naar de GA5 van Harley Benton. Is een exacte kopie van de Epiphone Valve Junior voor een veel lagere prijs.
edit: of liever de GA15, aangezien ik niet weet of een 8" speaker in die GA5 wel optimaal is. Ik zou er wel een overdrivepedaaltje bijkopen aangezien er geen Gain-knop op die versterkers zit.
Ja, gelukkig wel. Het heeft een klein kwartiertje geduurt voordat ze de boel weer aan de gang hadden.quote:
Ik heb een stukje van 1349 gezien en dat was niet best. Ik houd op zich wel van een bak teringherrie maar dit was gewoon te erg voor woorden.quote:Lekker op tijd naar huis gegaan, 1349, My Dying Bride, en Slayer konden ons het meeste niet meer schelen, en we waren al behoorlijk verrot.
Vliegend Hert verkopende Jägermeistermeisjes
Je kunt http://www.ultimate-guitar.com/ ook proberen.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:49 schreef RoW_0 het volgende:
Waar kan ik meer tabs krijgen voor guitar pro 5? ik zie dat de nieuwste album van RHCP er niet bij staat.
Je weet niet wat je mistquote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:13 schreef Cynic het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ik überhaupt geen Gibson of Fender USA ga kopen, dat is het me gewoon niet waard.
Ik heb blijkbaar weer iets gemist. Ik heb ze helaas niet rond zien lopen.quote:
Is een overdrive echt een must dan? Dat kost ook weer geld.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:23 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Kijk eens naar de GA5 van Harley Benton. Is een exacte kopie van de Epiphone Valve Junior voor een veel lagere prijs.
edit: of liever de GA15, aangezien ik niet weet of een 8" speaker in die GA5 wel optimaal is. Ik zou er wel een overdrivepedaaltje bijkopen aangezien er geen Gain-knop op die versterkers zit.
Ja, ik was ten slotte niet op het strand of bij een zwembad.quote:
quote:Op zondag 6 juli 2008 12:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, ik was ten slotte niet op het strand of bij een zwembad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |