quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:15 schreef Lichtpunt het volgende:Dit zal je motivatie alleen belemmeren omdat je bepaalde grepen gewoon niet voor elkaar krijgt.
Ik dacht dat ik geen barré grepen kon, tót ik op mijn les paul mocht spelen.
Sorry maar hier moest ik wel even erg hard om lachen.
Als je geen barré akkoorden kunt op een Squier kun je ze ook niet op een Gibson.
Ik vind je post nogal een hoog kijk-mij-eens-duur-materiaal-bezitten gehalte hebben.
Een knaap die net begint met gitaarspelen heeft (zeer waarschijnlijk) geen paar duizend euro liggen voor topmateriaal.
Ik heb gister op een 'beginners-setje' gespeeld van een bekende van mij. Die jongen redeneerde; 'ik geef geen kapitalen uit aan een gitaar, stel voor dat het me totaal niet ligt, of dat ik er gelijk op uitgekeken raak'.
Dat is geen 'pauper-mentaliteit', zoals jij het waarschijnlijk zult noemen (zie je fobo), dat is hollandse nuchterheid, niks mis mee.
Hij heeft een Squier Fat strat plus een Marshall MG30 versterkertje gekocht. 240 euro tweedehands. Mocht hij het zat zijn kan hij die makkelijk weer voor dezelfde prijs verkopen op een marktplaats.
Ik heb er over gespeeld en ik moet zeggen dat viel me reuze mee. De kwaliteit van die Squier is iig beter dan die van m'n Ibanezje waar ik ooit mee begonnen ben.
Perfect om de standaard akkoordjes (zoals een barré akkoord) mee te leren. Hij heeft er gigantisch veel plezier van, dus ga me niet vertellen dat dat weggegooid geld is.
Tuurlijk willen de meesten uiteindelijk wel een Gibson of een Fender USA/Custom, maar je moet toch ergens mee beginnen. En als je als beginner daar nog niet het geld voor hebt, zijn er goedkope alternatieven zat. Afgeven op die manier op beginners vind ik je reinste hypocrisie.
ps. Ik heb je 'demo.wav' beluisterd en je hoog piekt. Dat had je toch moeten opvallen over dat topmateriaal.
[ Bericht 0% gewijzigd door ikheetmartijn op 05-07-2008 14:39:14 ]