Het is natuurlijk best veel geld, maar naar verhouding is het nog steeds zeer goedkoop en cker niet de kostprijs. Niet voor niks komt er iedere keer weer de discussie los dat het collegegeld eigenlijk verhoogd zou moeten worden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 07:41 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
De welbekende motivatiedip![]()
Een stok achter de deur voor mij is het feit dat ik het dure instellingscollegegeld mag dokken (ben dit jaar 30 geworden). Voor 2150,- per jaar wil je ook wel buffelen!
Een tijd terug heeft iemand hier nog eens een zaak van gemaakt als in 'leeftijddiscriminatie', maar helaas verloren. http://www.voxlog.nl/blog/hoger-collegegeld-voor-oudere-studentquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 17:41 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]Sommige universiteiten kiezen ervoor om de tarieven voor iedere student, ongeacht de leeftijd, gelijk te houden.
Jij hebt dus mazzel, ik dikke pech!
De sfeer is daar fantastisch en de motivatie van de studenten ook. Ik vond het er geweldig, vooral het kleinschalige en de bijzondere omgang tussen docenten en studenten. Veel discussie, veel initiatief, heel inspirerend allemaal. (Heb er ooit een stuk over geschrevenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:21 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb nu een studentstagiaire bij mij op de kamer zitten die deze bachelor ook volgt. Qua vakken verschilt het niet van wat de "gewone" bachelorstudenten krijgen begreep ik van haar, er zitten alleen een aantal extra's bij. Lijkt me best leuk, maar ik denk dat mijn eigen bachelor er niet veel voor onder heeft gedaan. Je kunt zelf ook kiezen voor extra vakken, vrijwillige stages, meedoen aan kantoor- en rechtbankbezoeken van de studievereniging etc..
In het laatste onderzoek van elsevier kiezen de hoogleraren Tilburgquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 17:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nijmegen is keer op keer nr 1 qua rechtenstudie
Ga er dan even met je pen cursor langs. Vergeet niet dat ik een rechtvaardigingsgrond heb, stress na een misdrijfquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 23:15 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Als de grammaticapolitie langs zou komen kon je in ieder geval direct mee.
lijkt me het handigst om er achteraan te rijden, anders staat je auto zo zielig alleen op de vluchtstrookquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:11 schreef Willy84 het volgende:
Strafrecht: Als een agent iemand aanhoud mag hij dan zeggen: "rij maar achter me aan naar het bureau" of moet je als je iemand aanhoud iemand meenemen in de politieauto of op een andere manier naar een plaats van verhoor geleiden.
Ja, dat was er ook niet toen ik begon met studeren. Een jaar later werd het pas ingevoerd. En ULC-ers die dan vragen "Oh, doe jij 'gewoon' rechtenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit is natuurlijk dé studie.Och als ik toch eens jong was...
Een beurs? Wat voor beurs? * cinnamongirl nieuwsgierig is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik krijg overigens ook nog een beurs ervoor, dus het had mij niet eens uitgemaakt, al was het 3000 euro geweest.![]()
quote:Zegt veel over je motivatie dat je er jaarlijks zo veel voor wilt betalen. You komt er wel!
Een lerarenbeurs omdat ik docent HBO/WO ben.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:53 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Een beurs? Wat voor beurs? * cinnamongirl nieuwsgierig is.
Want stufi krijg je niet meer na je 30ste.
[..]
![]()
Dank je!
Klopt:quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik geloof ook dat de UU stopt met deeltijd rechten aanbieden? Het lijkt me wel dat de huidige deeltijders de studie gewoon in dt af mogen maken...
http://www.rechtenstudie.nl/page?3,1989quote:UU stop met deeltijdopleiding Rechten
deeltijdHet deeltijdprogramma Rechten aan de Universiteit Utrecht is gezien de wensen van de deeltijders te divers en het studietempo te laag. Maar de voornaamste reden is dat de deeltijdopleiding te duur is.
Te veel geld
Volgens onderwijsdirecteur Rechtsgeleerdheid Dekker van de Universiteit Utrecht kost het te veel geld om deeltijdstudenten maatwerk te bieden. Volgens hem beginnen de deeltijders altijd erg enthousiast met de studie, maar velen maken hun opleiding uiteindelijk niet af. Daarnaast is het door de noodzakelijke bezuinigingen steeds moeilijker geworden om een goed onderwijsprogramma te bieden aan de deeltijdstudenten. Dit resulteerde er uiteindelijk in dat het studierendement te laag was en dat zowel de studenten als de docenten erg ontevreden waren.
Huidige deeltijdstudenten
De faculteit gaat met ingang van het volgende studiejaar geen nieuwe deeltijdstudenten meer aannemen. Het nieuws is inmiddels medegedeeld aan de huidige deeltijdstudenten. Vooralsnog heeft deze wijziging geen consequenties voor de directe studieplanning. Er zullen afspraken worden gemaakt met de huidige deeltijders hoe zij hun studie het beste kunnen afronden. Daarbij zijn wijzigingen in het onderwijsprogramma op bepaalde punten niet uitgesloten.Datum bericht: 31 jan 2008
Volgens mij gaat het vaker mis bij mensen met HAVO + HBO-P die aan de universiteit beginnen, dan bij mensen die premaster + master na een afgeronde HBO-studie gaan doen. Dus gemiddeld genomen kiezen zij een 'makkelijkere' weg dan jij hebt gedaan. Maar in beide gevallen zijn de uitvalcijfers wel redelijk hoog ja.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:17 schreef Ruiseart het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met HBO'ers die na hun studie een master aan de Universiteit komen doen?
Ik ben met mijn MER-propedeuse naar NL Recht gegaan, maar het niveauverschil is vrij groot (wat niet zo vreemd is aangezien 'recht' op MER slechts één van de vele vakken is en er dus veel minder diep op ingegaan wordt).
Maar veel van mijn oude studiegenoten komen na het afronden van MER nu hun master halen. Ik kan me niet voorstellen dat dat een succes gaat zijn, want ze hebben toch een smallere basis.
Haha, precies dat is wat ik ook een beetje tegen het ULC heb. Ik ben ook in 2004 begonnen, en ULC in 2005. Ik sluit me aanquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:46 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ja, dat was er ook niet toen ik begon met studeren. Een jaar later werd het pas ingevoerd. En ULC-ers die dan vragen "Oh, doe jij 'gewoon' rechten". Daarom heb ik er een beetje een aversie tegen. Want qua vakken verschilt het niks.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:20 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ga 1 september beginnen als student Notarieel Recht aan de Uni Leiden dus mag ik ook in het lijstje in de OP?![]()
Ik had niet verwacht dat ik maar 10 uur per week op school de uni hoefde te zijnNou moet ik thuis zeker heel veel doen?
Ik hoef er ook maar 8 uur te zijn (doe rechtsgeleerdheid). Wordt veel lezen I guessquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:20 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ga 1 september beginnen als student Notarieel Recht aan de Uni Leiden dus mag ik ook in het lijstje in de OP?![]()
Ik had niet verwacht dat ik maar 10 uur per week op school hoefde te zijnNou moet ik thuis zeker heel veel doen?
Ik zeg ook gewoon schoolquote:
Heb je LLP meegeteld?quote:Op zondag 31 augustus 2008 10:11 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik hoef er ook maar 8 uur te zijn (doe rechtsgeleerdheid). Wordt veel lezen I guess.
Dit is mijn favoriet:quote:Op maandag 1 september 2008 13:56 schreef Smash-it het volgende:
Oke, dit bericht trok mijn aandacht Populariteit rechtenopleiding stijgt maar de reacties eronder zijn echt om te huilen. Zo droevig dat er nog steeds mensen zijn die denken de studie te 'kennen' zonder er ook maar íets van af te weten.
quote:Op maandag 1 september 2008 @ 13:16 schreef kamikaze het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op de kop. Advocaten zie ik als het laagste volk wat er op deze wereld rondloopt. Ze zoeken namelijk niet naar de waarheid, maar verdraaien alles zo om het voordeel te behalen voor een der beide kanten en daarvoor krijgen ze immense bakken aan geld aangeboden. Eigenlijk zou er een maximumloon voor advocaten moeten worden afgesproken.
Sowieso moet je je niet drukmaken om wat ze op de frontpage schrijven.quote:Op maandag 1 september 2008 15:01 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dit is mijn favoriet:
[..]
Ik heb besloten om me niet meer druk te maken om mensen die rechten "een HBO-studie", "de makkelijkste studie allertijden" of iets van gelijke strekking noemen. Dus: adem in, adem uit, adem in, adem uit.
Ik kijk eigenlijk ook nooit op de frontpage, maar ik vond het op zich best vermakelijk!quote:Op maandag 1 september 2008 15:14 schreef Pool het volgende:
[..]
Sowieso moet je je niet drukmaken om wat ze op de frontpage schrijven.
Nouja, die grote groep ìs er wel. Maar het is vooral dom om daar alle rechtenstudenten op aan te spreken. Vooral degenen die al voorbij het eerste jaar zijn, zullen echt wel geïnspireerd zijn door het recht.quote:Op maandag 1 september 2008 16:02 schreef cinnamongirl het volgende:
De domste dooddoener vind ik de mening dat de rechtenstudie veelal wordt gekozen door mensen die niet weten wat ze willen en dan 'dus' maar rechten gaan studeren.
Ja, in mijn eerste jaar zaten er zeker wel een paar in de werkgroep. Maar binnen een semester waren die al opgerot. En sowieso, met bindend studieadvies moét je wel gemotiveerd zijn, wil je verder komen in je studie.quote:Op maandag 1 september 2008 16:33 schreef Pool het volgende:
Nouja, die grote groep ìs er wel. Maar het is vooral dom om daar alle rechtenstudenten op aan te spreken. Vooral degenen die al voorbij het eerste jaar zijn, zullen echt wel geïnspireerd zijn door het recht.
Ik doe met je meequote:Op maandag 1 september 2008 17:25 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ja, in mijn eerste jaar zaten er zeker wel een paar in de werkgroep. Maar binnen een semester waren die al opgerot. En sowieso, met bindend studieadvies moét je wel gemotiveerd zijn, wil je verder komen in je studie.
Leonoor, je hebt gelijk. Ik adem in. En weer uit. Het werkt
Ja zeg, ik stond er ook een beetje versteld van: wat een negatieve reacties! Nu is dat wel vaker zo op FOK!, vooral op de frontpage, maar dit slaat echt alles. We krijgen verdorie nog meer bagger naar ons hoofd onder zo'n nieuwsbericht dan Geert Wilders, George W. of Marokkaanse rapverkrachters.quote:Op maandag 1 september 2008 13:56 schreef Smash-it het volgende:
Oke, dit bericht trok mijn aandacht Populariteit rechtenopleiding stijgt maar de reacties eronder zijn echt om te huilen. Zo droevig dat er nog steeds mensen zijn die denken de studie te 'kennen' zonder er ook maar íets van af te weten.
Ja en de dames zijn, ik quote:quote:Op maandag 1 september 2008 21:15 schreef Ruiseart het volgende:
Conclusie: we zijn allemaal corpsballen
Ja, ik blijf in- en uitademen. Maar het zat me toch wel een beetje dwars.quote:Op maandag 1 september 2008 @ 13:07 schreef SemperLibertas het volgende:
Rechten: corporale kneusjes en vetgemeste knorries van de vrouwelijke corpora.
Het is ook een beetje een contradictio in terminis, een knorrie van de corpora, dus meneer weet sowieso niet waar hij het over heeft. Ik vraag me ook wel af waar het idee vandaan komt dat alle rechtenstudentes dik zijn, maar aangezien dat de allerdikste (quote:Op maandag 1 september 2008 21:40 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ja en de dames zijn, ik quote:
[..]
Ja, ik blijf in- en uitademen. Maar het zat me toch wel een beetje dwars.
Goed! De 23e krijg ik eindelijk mijn diploma en een weekje later zit ik in het vliegtuig naar Auckland. Ik ga drie maanden backpacken en wil in februari dan instromen aan de UvA om nog een master te gaan doen. Nog even uitstel van het echte grotemensenwerkquote:Op dinsdag 2 september 2008 09:01 schreef Leonoor het volgende:
Hoe gaat het met het afstuderen/baanzoeken/watgingjeookalweerdoen,reizen? Smash-it?
Mnee. Even nagekeken en tot november heb ik 12 uur per week aan hoorcolleges, werkgroepen en LLP. Daarna ben ik donderdags vrij en is er nauwelijks LLP meer dus dan zal het wel 8 uur zijn. Vandaag even mijn boeken ophalenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |