quote:
Op zondag 31 augustus 2008 04:54 schreef HPayne het volgende:Helaas kon ik alleen de eerste helft zien van SVS-Gemert, was een leuke maar ook harde wedstrijd. Bij Spakenburg bulkt het ook dit jaar weer van de kwaliteit, op elke positie. Kijken hoe ver ze komen deze keer.
Neem maar van mij aan - en dat zeg ik niet omdat ik ze wekelijks zie spelen - heel erg ver. Natuurlijk had de ploeg tegen Gemert niet over geluk te klagen dat het drie minuten voor tijd nog 2-2 werd door een doelpunt van allrounder Jos Bouw, die ook al de eerste gelijkmaker voor zijn rekening had genomen.
Spakenburg begon zeer sterk aan het duel tegen het vooraf sterk ingeschatte Gemert. De eerste tien minuten leverden drie grote kansen op, maar met kunst- en vliegwerk bleven de Brabanders overeind. Daarnaast zag de zeer slecht fluitende scheidsrechter Ernstjan van der Perk (wat een irritant mannetje is dat) tot grote woede van het publiek een overduidelijke handsbal over het hoofd. De goed spelende schaduwspits Bas van de Berk (ex-Nivo Sparta) had Gemert na ruim een kwartier vanuit het niets inmiddels op een 1-0 voorsprong gezet. Spakenburg voetbalde daarna voornamelijk tegen zichzelf en schiep zich tot aan het rustsignaal geen kansen meer.
In de 55-ste minuut schoot Jos Bouw - in de basis omdat Jeroen Westera last heeft van een lichte verrekking van de knieband - Spakenburg middels een kiezelharde vrije trap op gelijke hoogte. Daarna vielen de blauwen opnieuw terug en kon het verdedigend ingestelde Gemert de wedstrijd eenvoudig controleren. Na een onoplettendheid in de defensie van Spakenburg werd het in de 78-ste minuut zelfs 1-2. Invaller Mo Idrissi scoorde, nadat de defensie van Spakenburg slecht anticipeerde op een corner. Deze speler zou later trouwens aan een rode kaart ontsnappen na een schandalige schop in het gezicht van Elkaddouri. Van der Perk en zijn slechte assistenten zagen opnieuw niets.
Spakenburg leek deze nieuwe tegenslag niet meer te boven te komen, maar enkele minuten voor tijd was Jos Bouw met een doeltreffende schuiver opnieuw de reddende engel.
In de verlenging herpakte Spakenburg zich weer en kwam Gemert vrijwel niet meer over de middellijn. Invaller Van der Wilt liet een dot van een kans onbenut. In de tweede verlenging had een schitterende knal van uitblinker Elkaddouri een beter lot verdiend, doch de uitstekende keeper Sven van Ommeren had een prima redding in huis. Verder werd nog een inzet van Van der Wilt van de lijn gehaald en kreeg Spakenburg opnieuw geen penalty na wederom een handsbal. Van der Perk, die toch al niet zo'n beste reputatie heeft, maakte hierbij een zeer slechte beurt. In de laatste minuut hielden de Spakenburg-supporters hun adem in toen de overigens uitstekend spelende rechtsback Roy van Velzen (ex-Nunspeet), de vervanger van de geblesseerde Richard Rademaker, het leer pardoes in eigen doel kopte. Gelukkig bracht de paal redding.
Met een penaltykiller als Sven Taberima (vorig jaar stopte deze prima keeper vijf strafschoppen in officiële duels) op doel zag ik de penaltyserie met vertrouwen tegemoet. Mijnals, Zijl, Verschraagen en de uitblinkende linksback Nick de Graaf scoorden allen vanaf de stip, maar ook Gemert toonde zich vier keer trefzeker. Elkadourri miste echter de vijfde strafschop, waarna Bart van Berlo zijn ploeg naar de volgende ronde kon schieten. Taberima redde op flitsende wijze..
Vervolgens scoorden Van Velzen, Van der Wilt, Wilson en Bouw voor Spakenburg en schoot Gemert ook drie keer raakte. De inzet van Gemert-verdediger Jorg Hazenveld werd opnieuw keurig gestopt door Taberima. Wat een geweldenaar, deze kleine man, die vorig jaar ook al zoveel punten heeft gepakt voor Spakenburg.
Nu wacht Telstar in de volgende ronde. Spakenburg moest het nu nog stellen zonder aanvoerder en rechtsback Richard Rademaker (nog enkele weken uit de running met een knieblessure), de prima aanwinst Jeroen Westera (ik hoop dat die Katwijk-supporter ook meeleest, die altijd zo negatief over deze sterke middenvelder schrijft, allleen omdat Westera enkele jaren geleden geen trek had in deze club) en verdedigende middenvelder Miel Mans, die op de weg terug is na een liesblessure.
Verder valt nog uit het blauwe kamp te melden dat een andere verdedigende middenvelder, de van Haarlem afkomstige Christy Bonevacia (ex-Emmen en AZ) inmiddels mondeling speelgerechtigd is verklaard door de KNVB. In de oefenduels liet deze balafpakker zien van grote waarde te kunnen zijn voor Spakenburg. Ben blij dat er geen club uit het betaalde voetbal interesse voor hem heeft getoond, hoewel het natuurlijk nog geen 1 september is.
Spakenburg is klaar voor de competitie, verdedigend zal trainer Ton du Chatinier nog wat schaafwerk moeten verrichten, maar aanvallend ziet het er met de klasbakken Houwing, Wilson, Elkaddouri, Amerzgiou en baltovenaar Mijnals (gisteren op de bank) veelbelovend uit. Voor mij is Spakenburg kampioenskandidaat numero uno.