quote:Op vrijdag 11 juli 2008 02:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Dus voordat Bush vervangen wordt door een mogelijk nog grotere idioot moet Iran aangevallen worden. Dan weten we dat ook weer.
Seniel heet dat dan toch gewoon? Daarvoor hoef je niet eens president te zijn, al is het wel een pre.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:14 schreef pberends het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik snap ook niet waarom McCain elke keer een big smile geeft over serieuze onderwerpen
Ik denk het... tis een heel raar trekje van McCain in ieder geval. Toen het over Iran bomb Iran ging, ging ie ook opeens smilen als een ouwe gek.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Seniel heet dat dan toch gewoon? Daarvoor hoef je niet eens president te zijn, al is het wel een pre.
Too big to failquote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:19 schreef indahnesia.com het volgende:
Freddie Mac voorbeurs precies gehalveerd in waarde zonet
http://finance.google.com/finance?q=NYSE:FRE
Is het niet zo dat als iran aangevallen wordt, china erbij betrokken raakt? world war 3?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:04 schreef ethiraseth het volgende:
Nou, als Israel Iran gaat aanvallen kunnen we denk ik beter meteen beginnen met het invoeren van autoloze dagen, want dan kan je pas echt lachen met de olieprijzen.
Koop maar alvast blikvoer.. de vrachtwagenchauffeurs gaan dan zekers stakenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:04 schreef ethiraseth het volgende:
Nou, als Israel Iran gaat aanvallen kunnen we denk ik beter meteen beginnen met het invoeren van autoloze dagen, want dan kan je pas echt lachen met de olieprijzen.
De chinezen zullen not amused zijn maar zich niet in dat wespennest mengen lijkt me. Is china eingelijk wel eens betrokken geweest bij een wereldoorlog, als actieve deelnemer dan?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:43 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Is het niet zo dat als iran aangevallen wordt, china erbij betrokken raakt? world war 3?
idd, nog 3.5% eraf, wat maakt het uit?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:47 schreef Netstorm het volgende:
Overigens.. de AEX is maar 3,5 procent kwijt. Move along people!
China was eerder de slachtoffer tijdens de wereldoorlogen. Toendertijd waren ze niet sterk genoeg.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De chinezen zullen not amused zijn maar zich niet in dat wespennest mengen lijkt me. Is china eingelijk wel eens betrokken geweest bij een wereldoorlog, als actieve deelnemer dan?
De chinezen hebben volgens mij eerder zoiets waar 2 vechten om een been gaat de 3e er mee heen. Hun economie is nog niet zo afhaneklijk van olie als de westerse en hun kunnen misschien hierdoor nog wel meer van hun goedkope spullen gaan afzetten in de westerse wereld, waardoor hun sneller ons welvaartsniveau kunnen benaderen.
Freddie Mac: 7.09quote:U.S. stocks on Friday afternoon rallied off their earlier lows to rise briefly into positive territory, amid reports that Federal Reserve Chairman Ben Bernanke offered use of the central bank's discount window to troubled mortgage buyers Fannie Mae and Freddie Mac.
Bron: FOK!quote:Fortis-topman Jean-Paul Votron stapt op. Dat is vanavond bekend gemaakt na afloop van de bestuursvergadering, die de hele dag heeft geduurd.
De positie van Votron was onder druk komen te staan, nadat Fortis eind vorige maand onverwacht noodmaatregelen aankondigde om de balans te versterken. De bank gaf nieuwe aandelen uit en besloot het interim dividend niet uit te keren. Votron beweerde echter twee maanden daarvoor nog dat dergelijke maatregelen niet nodig zouden zijn. Daarop verloren aandeelhouders het vertrouwen in de topman.
De slechte financiële situatie waarin Fortis momenteel verkeert, is veroorzaakt door de kredietcrisis en de enorme kosten die de overname van ABN Amro met zich meebrengt. Dankzij de 'succesvolle' overname van ABN Amro streek Votron een bonus van 2,5 miljoen euro op. Vorige maand verkoos de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) hem tot grootste 'graaier' aan de top van het bedrijfsleven.
Volgens Fortis is het besluit van vanavond in goed overleg genomen. De vice-voorzitter van het bestuur, Herman Verwilst, neemt de taken van Votron tijdelijk over.
bron: www.volkskrant.nlquote:Topman Fortis stapt op
Van onze verslaggever Pieter Klok
gepubliceerd op 11 juli 2008 21:23, bijgewerkt op 11 juli 2008 21:27
AMSTERDAM - Jean-Paul Votron treedt af als bestuursvoorzitter van Fortis. De 57-jarige Belg heeft zich verslikt in de overname van ABN Amro. Vrijdagavond besloot het bestuur na een dag vergaderen dat hij weg moest.
Nog geen jaar geleden was Votron een held. Hij had de ultieme revanche genomen op zijn oud-werkgever ABN Amro, die hem nooit een plekje in de raad van bestuur gunde. Votron kocht ABN Amro samen met de Britse Royal Bank of Scotland en het Spaanse Santander voor het astronomische bedrag van 71 miljard euro.
Rijkman Groenink, bestuursvoorzitter van ABN Amro, waarschuwde nog. Fortis was zichzelf aan het overeten, zei hij, zeker gezien de kredietcrisis die zich als een veenbrand door de financiële wereld verspreidde en banken in grote problemen bracht.
Maar Votron wilde van niets weten. Hij is een rasoptimist, die geen zelftwijfel kent en al helemaal nooit spijt heeft. Positive thinking: ik geloof daar sterk in', zei Votron vorig jaar tegen de Belgische krant De Tijd. 'Bedrijven komen de hele tijd in situaties terecht die niet briljant ogen. De enige juiste reflex is: de positieve kant van de zaak zoeken.'
Maar dit bleek het afgelopen jaar nu net de verkeerde reflex. Fortis hield lang vol dat het geen of weinig schade zou oplopen door de kredietcrisis. Votron durfde tot enkele maanden geleden zelfs te beweren dat de overname van ABN Amro perfect getimed was.
Twee weken geleden liep de rasmarketeer echter definitief tegen de lamp. Hij moest bekend maken, dat hij met spoed 8,3 miljard euro nodig had om de balans te versterken en de kredietcrisis het hoofd te kunnen bieden. De aandeelhouders - voor het merendeel kleine Belgische beleggers - moesten hun dividend inleveren.
Ze waren razend, temeer omdat hun aandelen in nog geen jaar tijd bijna 70 procent minder waard waren geworden. Ze voelden zich bedrogen en hadden grote grote moeite de verkooppraatjes van Votron nog langer te geloven.
Votron heeft achter zijn bureau een bordje hangen. 'No whining' staat erop. Niet janken. Klagende medewerkers zijn bij hem aan het verkeerde adres, zei hij in 2005 tegen de Volkskrant. 'Ik praat over winnen, ruzies los je zelf maar op', Hij heeft nu voor het eerst in zijn leven echt verloren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |