abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60389605
Groene ontlasting kan ook meerdere oorzaken hebben. Krampjes, heeft ze geen last van. Allergie, verder voelt ze zich prima, ze stinken ook niet extreem ofzo. Teveel voormelk, ik laat haar juist veel uit dezelfde drinken dus dat geloof ik ook niet. Groene groenten die ik gegeten heb, tja die eet ik echt niet iedere dag. Of gewoon borstvoedingspoep die alle kleuren kan hebben. Wat kan het nog meer zijn? We gokken ook gewoon op tandjes, maar ja, daar zioen we nog niets van.

Net op de twee uur dat ze wakker is telkens na het drinken bij mij (wilt veel drinken) weer twee dunne donkergroene luiers met stukjes van het eten dat ze gisteren heeft gehad.
  maandag 28 juli 2008 @ 09:19:59 #227
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60390274
Ik denk dat mijn voorzorgsmaatregelen van gister effect hebben gehad. Volgens mij heeft Nienke bij de nachtvoeding het laatste restje verstopping er uit gedronken; dat deed nog even heel erg zeer, maar direct erna was de pijn zo goed als weg.
Nu nog heel lichtjes gevoelig, maar volgens mij hebben we het gehad gelukkig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 28 juli 2008 @ 09:36:30 #228
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60390496
Gelukkig E.T.!

Ik hoor vanmiddag de uitslagen van m`n echo en bloedonderzoek..ik ben heel erg benieuwd of er iets gevonden is.
Saartje
  maandag 28 juli 2008 @ 10:27:58 #229
3011 E.T.
pi_60391300
Ben benieuwd, Maneki
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 28 juli 2008 @ 14:08:47 #230
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60395499
niks gevonden
geen ontsteking te zien of andere rare zaken die er niet horen dus ik ben gezond volgens m`n bloed en echo
Waar de pijn vandaan komt kan de huisarts niet verklaren, tis in ieder geval niets serieus dus ik moet de pijn maar voor lief nemen
Er was wel een lichte afwijking in schildklierhormoon te zien en ik heb eerder te veel foliumzuur en vit B12 dan te weinig.
Waarom voel ik me zo beroerd dan?
Saartje
pi_60396372

Gonneke al gemaild? misschien heeft zij nog tips...
  maandag 28 juli 2008 @ 14:49:38 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60396417
Dat is echt balen Maneki...
Mss toch naar een homeopaat gaan, zoals je zelf eerder zei?
Wie weet kan die nog iets voor je betekenen...
pi_60396624
Balen Maneki

Lotte weigert sinds de warmte regelmatig de borst. Ze hapt wel aan, drinkt even, raakt dan gefrustreerd oid (loopt in ieder geval rood aan), gaat huilen en wil niet meer happen.
De eerste dagen had ze dit alleen bij de linkerborst en alleen een paar keer op een dag en ook soms pas vanaf halverwege een voeding, 's nachts ging het wel gewoon goed.
Vanmorgen had ze het bij beide kanten, balen

Ik leg haar met de warmte extra aan, de laatste tijd komt ze overdag om de 2/3 uur en gisteren was het op een gegeven moment om het uur.
Vanmorgen telefonisch contact met een lactatiekundige gehad en die wist ook niet echt iets te adviseren, waarschijnlijk toch door de warmte, en dan maar proberen iets minder vaak aan te leggen omdat het erop leek dat ze dan gewoon niet wilde.

Toch wel vreemd aan de andere kant, want ze zit wel gewoon te happen dat ze wat wilt, en gaat anders ook gewoon op je arm sabbelen of door je tshirt heen.

Hebben jullie nog tips misschien?

Vandaag heeft ze in ieder geval om 3 uur, 6 uur, half 8, 10 uur en half 1 gehad. Bij de voeding van half 1 dronk ze gelukkig de rechterborst goed en ook rustig, maar viel ze wel weer vrij snel in slaap.
pi_60398040
Hier een beetje hetzelfde verhaal mrien, dat happen, gefrustreerd raken, etc.
Maar op den duur lukt het toch of wordt ze toch op een andere manier rustig. Ze is ook een ster in poepbroeken creeeren, dan denk je ik heb d'r net verschoont, maar dan begint madam weer te poepen of plassen, waar ze dan ook erg onrustig van wordt tijdens het drinken. Dus nu houd ik er rekening mee dat ze 2 tot 3 vieze luiers kan creeeren in zeer korte tijd (of tijdens het verschonen is nog leuker, de pakken luiers en wasgoed vliegen er iig doorheen )

De warmte is zowieso natuurlijk een beetje lastig, maar misschien ook s minder melk ivm meer vochtverlies zat ik me net te bedenken? Meer drinken dus? (Dat is een tip aan mezelf bij deze Heb wel een flesje water steeds bij de hand, maar het mag meer zijn).

En hier dus ook voornamelijk de linkerborst, krijg dan het idee dat die minder produceert, maar anderzijds komt er nog steeds genoeg melk uit als ze er al een tijd aan heeft gehangen. Ze zit dan met een mond vol nog als ze afhapt.

En ik probeer nu echt naar behoefte te voeden, maar dat is dus wel aardig onregelmatig. Overdag kunnen er aardige pozen tussen zitten, en savonds wilt ze graag een tijd lang aan de borst of kort achtereen voedingen.

Met de warmte heeft ze iig vrijwel stipt om de 3 uur honger, ook snachts.

Het is hier dus afentoe ook een beetje zoeken, maar uiteindelijk lukt het allemaal nog prima of komen we er samen aardig uit waar ze nou precies behoefte aan heeft.
Alleen als ze zo blijft happen op de borst en gefrustreerd raakt is idd zelf ook om gefrustreerd van te worden. Want dan denk je aan de borst en dan is ze weer tevree, maar dat werkt dan dus ook niet.
Ik geef Amber dan ook graag even aan paps, zodat ze iig de melk niet meer ruikt en wellicht op een andere manier kan bedaren als er verders niks aan de hand is (schommelen vind ze erg prettig, we zijn ook in overweging een schommelding voor d'r te kopen aangezien paps een lamme arm krijgt steeds ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 28 juli 2008 @ 16:04:42 #235
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60398050
Gonneke is inmiddels gemaild..afhankelijk van wat ik daar te horen krijg schakel ik wel of geen homeopaat in. Ik begin een beetje de bodem te bereiken ondertussen
Saartje
  maandag 28 juli 2008 @ 16:21:02 #236
3011 E.T.
pi_60398377
Kan me voorstellen dat je er zowat doorheen zit..

Over dat warme weer.. Ik leg Nienke nu echt bij elke kik aan, maar ik merk dat zij het ook gewoon warm heeft en niet zo veel energie om krachtig te drinken. Vandaar ws. ook de verstoppingsklachten hier. Het is gewoon te warm om heel fanatiek te doen en dus is het al gauw steeds een paar slokken en dan is het wel weer warm genoeg. Het zal zichzelf ook wel weer regelen. Tegen de tijd dat het koeler wordt zijn we vast weer helemaal op elkaar ingesteld

Ik zit alleen nog een beetje te twijfelen over wel of niet zwemmen (koude wind over nat lichaam) met dat kliertje wat wel/niet verstopt zit.
  maandag 28 juli 2008 @ 20:57:12 #237
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60404319
ET, ik vond zwemmen niet ideaal, maar dat was in een koud zwembad en morgen is het warm, dus misschien anders? Ik deed in elk geval telkens een handdoek om mijn schouders en borst, zodat het enigzins beschut was.

Maneki, wat vervelend. Ik hoop echt dat Gonneke of anders de homeopaat je kan helpen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 28 juli 2008 @ 20:58:10 #238
94046 PM-girl
pi_60404346
Llewella en mrien, vervelend is dat. Met de hitte ligt je kindje ook vlug klam natuurlijk, tenminste dat merk ik nu nog.
*
  maandag 28 juli 2008 @ 22:30:31 #239
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60406564
Maneki, wat een domper...

E.T., netjes opgelost!

Lastig hoor, als die kleintjes die nog zo afhankelijk zijn van de bv niet goed kunnen of willen drinken. Zeker met die hitte kun je er al gauw bezorgd om raken.

Devin drinkt ontzettend veel de laatste paar dagen. Niet zo zeer extra bv, vooral water en diksap vliegt er bij hem doorheen. Dat was vorig jaar zomer wel anders, ik mis het wel een beetje.....

Llewella, kun je niet i.p.v een schommelding kopen een van je prachtige doeken gebruiken als hangmat? E.T. had daar een tijdje geleden een mooie foto van gepost in het draagdoeken - topic.
.... met gevoel voor drama....
pi_60447779
Ze heeft ook een hangmatje voor in de box, maar hard wiegen heeft bij haar echt de voorkeur

Maar klein bulletje Amber doet het dus prima op de borstvoeding, ben vandaag naar het cb geweest om te wegen.
Madam is nu 5130 gram en 57 cm. Ze zit ook in het bovenste lijntje van de groeicurve, op borstvoeding.com staat er iets over opletten met overgewicht, maar lijkt me dat ze gewoon een voorsprongetje heeft met haar geboortegewicht/lengte.

De mevrouw van het cb zei dat ik eventueel wat minder mocht voeden mocht blijken dat ze gewoon echt fors blijft (doorgroeien).
Dat ik niet steeds hoefde aan te leggen als ze begint te sabbelen ofzow, maar dat doe ik niet eens, leg alleen aan als ze echt honger heeft, alleen s avonds drinkt ze wat langer/vaker, maar overdag doet ze dat juist minder.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60447884
Ah joh, no worries! Met borstvoeding bereik je geen overgewicht, hoe veel melk je er ook in stopt. Vaak drinken is helemaal goed als dat bij jullie past
Wat fijn dat ze het zo goed doet
pi_60447979
Idd, niks van aantrekken. Fons zat in zijn eerste maanden over het bovenste lijntje en toen begonnen ze ook dat we het in het oog moesten houden en desnoods op dieet zetten...

En nu, nu is hij eerder mager...
pi_60447998
Hallo misschien rare vraag of eerder gesteld maar hoe smaakt het? als koeiemelk gewoon?
I pwn nVidia.
HD4850 pwndz 9800GTX/8800GTX/8800GTS/8800GT.
HD4870 pwndz GTX260.
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:32:40 #244
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60448013
als koeiemelk
eerder als suikerwater
Saartje
pi_60448319
Ik vond het een beetje naar niks smaken (misschien wel een te klein drubbeltje geweest om er iets van te kunnen proeven ), vriendlief vond het juist weer heel zoet.

Heel anders dan koemelk iig

Bass-Miss; jeetje dat was idd ook een lekker bulletje!

Ik begon tegen de mevrouw ook al over dat ik had begrepen dat ze van borstvoeding in principe geen overgewicht kunnen krijgen.
En die mevrouw zei ook dat ik niet raar moest opkijken als ze zometeen juist weer even blijft stil staan qua groei.
Net even de nieuwe weging ingevuld op borstvoeding.com en ze zit dus mooi op het +2 lijntje.
Amber Mae
pi_60448696
Hihi, wat een bolletje was Fons daar! Thomas begint ook aardig dicht te groeien, mijn lieve kleine spekkie. Bijzonder, hoe hij zo groeit en vetjes kweekt op mijn melk..! Tegenwoordig maakt hij allemaal geluidjes tijdens het drinken. "Mmm," zegt -ie dan bijvoorbeeld. En zo is het maar net! Ondertussen al ruim 5 maanden aan het voeden. We naderen het half jaar; bijna tijd voor bijvoeding. Stiekem best een beetje jammer...

Het bevalt me goed zo, die fijne drinkmomenten met zijn tweetjes. En hoewel ik een enorme preutserd verwachtte te zijn heeft Thomas al overal de borst gehad: op verjaardagen, in Ikea en V&D, op het strand, op terrasjes. Ik doe er niet moeilijk over: ik iets drinken? Dan mag hij ook.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60449297
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:14 schreef Webkim het volgende:
Ik doe er niet moeilijk over: ik iets drinken? Dan mag hij ook.
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:20:36 #248
94046 PM-girl
pi_60451598
Mooi he, Webkim, dat je zo "oer" wordt!

Haha, die Fons! Inderdaad, dat was ik vergeten! Meteen maar even gekeken hoe het hier ook al weer was met een een maand of 4.

[ Bericht 48% gewijzigd door PM-girl op 31-07-2008 06:43:28 (weg) ]
*
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:01:41 #249
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60452578
Die koppies van Fons en Simon. Wat zijn ze toch veranderd.

Anna kreeg zogenaamd te weinig volgens de eerste arts van het CB. Alle anderen daar vinden prima. Zolang de rest maar goed is. Als mensen willen, kunnen ze altijd wat te zeuren hebben.

Het smaakt erg goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:09:09 #250
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60452732
Wat een lekkere bolle toetjes, zo bol werd Finn nooit van mijn bv.

En dat is dus meteen mijn probleem, want hoewel ik trots ben dat ik het bij hem ruim een half jaar volgehouden heb, vond ik het niet echt soepel gaan en vrees ik een beetje voor de bv-periode bij ond tweede ukkie (ben half september uitgerekend).
Heeft er nog iemand tips vooraf, dingen die nu juist we;/niet handig zijn om te doen/laten/lezen/etc?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')