quote:In Jeruzalem heeft een man met een bulldozer een paar auto's en een bus geramd. Daarbij zijn zeker twee en mogelijk vier mensen omgekomen. Ook zijn er tientallen gewonden.
Ooggetuigen zeggen dat het geen ongeluk was. Volgens hen is de man met opzet op de voertuigen ingereden. De politie heeft de bestuurder van de bulldozer doodgeschoten. Het is een Palestijn uit Oost-Jeruzalem.
De verantwoordelijkheid is opgeëist door een groepering die in maart ook een aanslag in Jeruzalem pleegde. Toen schoot een Palestijn op een religieuze school acht studenten dood.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
De kans dat een aanslag een onschuldige Israelier treft is sowieso vrij klein, daar zijn er namelijk heel weinig van. Het gros is geheel vrijwillig in een land gaan wonen dat andermans land afpakt, en steunt de gewelddadige onderdrukking van de Palestijnen.
Die ene toevallig onschuldige Israelier die getroffen wordt door een aanslag moeten we maar zien als collateral damage.
Politieke propaganda... natuurlijk is het beleid van de staat Israel zo fout als het maar kan, maar de Palestijnse machthebbers en de rest van de Arabische wereld laten het Palestijnse volk ook massaal stikken. Zo blijven ze zielig en krijgen ze meer sympathie. Alle partijen daar zijn fout en de burgers zijn de dupe. Nu een stel Israeli's en morgen weer een stel Palestijnen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:43 schreef QuazaRzz het volgende:
[..]
Het volk Israel heeft gekozen voor een regering dat een bezettings en nederzettingen beleid uitvoert dat palestijnse burgers treft.
Dus willen de palestijnen de verantwoordelijke treffen van de bezetting en nederzettingen beleid dat moet zij dus de Israelische burgers pakken.( zij kiezen hun leiders)
Ik bedoel wie lijden er onder de bezetting inderdaad palestijnse burgers.
Oog om Oog Tand om Tand.
Ik keur juich verzets daden zoals die van vandaag toe.
Aangezien praten met Israel geen zin heeft.
Israel wil vrede maar geen Einde maken aan de bezetting.
Vrede en Bezetting gaan nu eenmaal niet samen.
Inderdaad het Israelisch volk heeft gekozen voor de bezetting van de palestijnen dan moeten ze niet gaan lopen janken als de palestijnen zich daar tegen verzetten.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
De kans dat een aanslag een onschuldige Israelier treft is sowieso vrij klein, daar zijn er namelijk heel weinig van. Het gros is geheel vrijwillig in een land gaan wonen dat andermans land afpakt, en steunt de gewelddadige onderdrukking van de Palestijnen.
Die ene toevallig onschuldige Israelier die getroffen wordt door een aanslag moeten we maar zien als collateral damage.
Beste post ever in het hele palestina/israel conflict !quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:52 schreef Flurry het volgende:
[..]
Politieke propaganda... natuurlijk is het beleid van de staat Israel zo fout als het maar kan, maar de Palestijnse machthebbers en de rest van de Arabische wereld laten het Palestijnse volk ook massaal stikken. Zo blijven ze zielig en krijgen ze meer sympathie. Alle partijen daar zijn fout en de burgers zijn de dupe. Nu een stel Israeli's en morgen weer een stel Palestijnen.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Echt om van te kotsen jullie weerzinwekkende reacties. Jullie verdienen het eigenlijk niet om in een vrije westerse samenleving te leven.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:53 schreef QuazaRzz het volgende:
[..]
Inderdaad het Israelisch volk heeft gekozen voor de bezetting van de palestijnen dan moeten ze niet gaan lopen janken als de palestijnen zich daar tegen verzetten.
Ja, dat kan ik mij nog goed herinneren. Zijn heel wat Europese toeristen bij omgekomen. Nu is de bewaking van toeristen heel erg streng, maar vroeg of laat komen er wel weer een paar gestoorde idioten door. Zullen dan ook wel weer van die misselijkmakende idioten zijn die hier een dergelijke aanslag gaan goedpraten.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:47 schreef EricT het volgende:
Deze aanslag staat ergens onderaan in de lijst van meest vreselijke aanslagen. 2 doden... wat is dat nou man? En ze zijn gewoon plat gereden? Wie herrinert zich de aanslag op toeristen in Egypte waarbij toeristen met zwaarden en messen te lijf zijn gegaan..?
Top post. Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:52 schreef Flurry het volgende:
[..]
Politieke propaganda... natuurlijk is het beleid van de staat Israel zo fout als het maar kan, maar de Palestijnse machthebbers en de rest van de Arabische wereld laten het Palestijnse volk ook massaal stikken. Zo blijven ze zielig en krijgen ze meer sympathie. Alle partijen daar zijn fout en de burgers zijn de dupe. Nu een stel Israeli's en morgen weer een stel Palestijnen.
Als je er zo tegen bent dat onschuldige burgers het slachtoffer worden van dit conflict, waarom doe je dan mee aan de uitvergroting van dit incident, waarbij de slachtoffers waarschijnlijk niet eens onschuldig zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:29 schreef rutger05 het volgende:
Echt om van te kotsen jullie weerzinwekkende reacties. Jullie verdienen het eigenlijk niet om in een vrije westerse samenleving te leven.
[quote]Helaas zijn er wel weer onschuldige burgers het slachtoffer geworden van deze brute aanslag.
Hoe verknipt kan je denken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je er zo tegen bent dat onschuldige burgers het slachtoffer worden van dit conflict, waarom doe je dan mee aan de uitvergroting van dit incident, waarbij de slachtoffers waarschijnlijk niet eens onschuldig zijn.
Goh... volgens mij ben je moslim of niet? Hoe eenzijdig kan je denken zeg... Compleet geïndoctrineerd. Draai het eens om en kijk hoe belachelijk het klinkt:quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef QuazaRzz het volgende:
Word tijd dat de Israelischa mannen en vrouwen (Burgers) er voor KIEZEN een einde te maken aan de bezettingen van Palestijnse burgers.
Anders blijven ze het risico op verzet lopen.
Ja en als Israel dat doet dan weet Israel zelf ook wel dat ze zichzelf kapot gemaakt hebben.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:24 schreef koudhier het volgende:
[..]
Goh... volgens mij ben je moslim of niet? Hoe eenzijdig kan je denken zeg... Compleet geïndoctrineerd. Draai het eens om en kijk hoe belachelijk het klinkt:
Ik zal je iets vertellen: Israel houdt zich nog in zekere mate in. Als Israel zou willen zijn alle palestijnen binnen 1 dag bij allah.
Als de palestijnen deze macht hadden was Israel al lang uitgeroeid.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef QuazaRzz het volgende:
Word tijd dat de Israelischa mannen en vrouwen (Burgers) er voor KIEZEN een einde te maken aan de bezettingen van Palestijnse burgers.
Anders blijven ze het risico op verzet lopen.
Zou 't gros er niet gewoon geboren zijn ?quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
EINDELIJK eens een goede reactie. Huldequote:Op woensdag 2 juli 2008 16:52 schreef Flurry het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Maar laat aub geen onschuldigen , slachtoffers worden.
beiden kanten niet.
Hulde en doet mee met puke sessionquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:43 schreef StarGazer het volgende:
[..]
EINDELIJK eens een goede reactie. Hulde
Om die weerzinwekkende reactie van die Weltschmerz kan ik alleen maar kotsen.
Gooh, Nederlanders hebben niks te zoeken in het buitenland, maakt de incidenten nog maar eens duidelijkquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:27 schreef Elkarden het volgende:
Arabieren hebben niets in Israel te zoeken, maakt deze aanslag nog maar eens duidelijk.
Ik weet niet hoe die verhoudingen liggen, ik kan alleen niet meegaan met het idee dat een burger per se onschuldig is. Een kolonist is allerminst onschuldig, een immigrant eigenlijk ook niet, en het is op zijn eigen manier toch een democratie, dus het deel van het volk waarop de bezettingspolitiek steunt is ook niet onschuldig.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Zou 't gros er niet gewoon geboren zijn ?
Heb jij in Nederland ooit op een regeringspartij gestemd? Of je ouders, je opa en oma?quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die verhoudingen liggen, ik kan alleen niet meegaan met het idee dat een burger per se onschuldig is. Een kolonist is allerminst onschuldig, een immigrant eigenlijk ook niet, en het is op zijn eigen manier toch een democratie, dus het deel van het volk waarop de bezettingspolitiek steunt is ook niet onschuldig.
Het lijkt me een beetje raar om mensen die kiezen voor de bezetting bij voorbaat onschuldig te noemen.
De meesten wel ja, al gelden de aliyah-wetten nog steeds .. de laatste jaren zijn het zo'n 20.000 per jaar die het land binnenkomen ..quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Zou 't gros er niet gewoon geboren zijn ? [ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:47 schreef moussie het volgende:
[..]
De meesten wel ja, al gelden de aliyah-wetten nog steeds .. de laatste jaren zijn het zo'n 20.000 per jaar die het land binnenkomen ..
Maar ja, dat soort dingen schijnen nooit op een logische manier benadert te worden, zo krijgt een in Nederland geboren mens met een permanent kleurtje ook vaak zat te horen dat die terug moet rotten naar zijn zandbak of eiland.
Hoe dan ook, daaro heb je dus niet alleen te maken met georganiseerd verzet/terrorisme, je hebt ook geregeld van die enkelingen die uit pure frustratie uitflippen en amok gaan maken .. de een pakt zijn geweer en schiet biddende mensen neer, de ander pakt een bulldozer (die net zijn olijfgaard ondersteboven heeft gegraven ?) en rijdt in op alles wat die tegenkomt
Ik vind dat als je keuzes maakt waarmee je bezetting en geweld ondersteunt, dat je dan niet meer kunt claimen onschuldig te zijn. Of dat het geweld legitiem maakt is iets anders. Ik vind geweld niet snel legitiem, ook niet tegen Irakese dienstplichtigen bijvoorbeeld, die in wezen onschuldiger zijn dan Amerikaanse burgers. Ik zou een stenengooiende Palestijnse jongen ook niet snel minder onschuldig noemen dan een Israelische kolonist.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Heb jij in Nederland ooit op een regeringspartij gestemd? Of je ouders, je opa en oma?
Maakt dat jullie tot legitieme doelen van een willekeurige Afghaan in Nederland?
quote:
Dat is vreemd? Land van niemand? Daar zullen toch wel papieren van bestaan?quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:19 schreef koudhier het volgende:
Ja vreselijk. Door dat soort lieden wordt het probleem nooit opgelost..quote:
Inderdaad dan moet je een Bulldozer pakken.....quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:56 schreef EricT het volgende:
[..]
Ja vreselijk. Door dat soort lieden wordt het probleem nooit opgelost..
Inderdaad tegen zulk soort lieden werkt alleen een bulldozer...quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:56 schreef EricT het volgende:
[..]
Ja vreselijk. Door dat soort lieden wordt het probleem nooit opgelost..
Het gaat er ook niet om wat er gebeurd is, het gaat erom dat de boodschap duidelijk overkomt: Israëliers zijn het slachtoffer van bloeddorstige Palestijnen die alle Joden willen uitroeien en Israel verweert zich moedig.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:51 schreef WRH het volgende:
Vind het vooral een interessant kijkje in de aparte rechtswereld van Israel:
Nog voor bekend is wat er eigenlijk precies gebeurd (op dat moment was nog lijkt mij helemaal niet zo duidelijk dat het een aanslag was en niet een hartaanval achter het stuur, vind het knap als mensen dat binnen 10 seconden en in blinde paniek kunnen zien) was er al een 'militair in burger' bovenop gedoken om te beoordelen, veroordelen en te berechten en ook maar meteen die goed democratisch besloten strafmaat uit te voeren; executie dus.
ehm, die was hoop ik niet persoonlijk aan mij gericht?quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"Ik keur wat Israël doet niet goed hoor". Nee, maar je werkt wel mee aan de beeldvorming.
Wie de schoen past...quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:25 schreef WRH het volgende:
[..]
ehm, die was hoop ik niet persoonlijk aan mij gericht?
Dat de Israelische propaganda machine machtiger is dan die van de Palestijnen is duidelijk.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om wat er gebeurd is, het gaat erom dat de boodschap duidelijk overkomt: Israëliers zijn het slachtoffer van bloeddorstige Palestijnen die alle Joden willen uitroeien en Israel verweert zich moedig.
Israël zorgt er ook voor dat er nauwelijks beeld is van geweld tegen de Palestijnen, terwijl in Israel er onmiddellijk een camera bij is. De media kunnen beelden niet weerstaan, dus wordt het Israelisch leed uitvergroot en zorgvuldig van propaganda begeleid, en blijven de beschoten, gebombardeerde en platgebulldozerde Palestijnen onderbelicht.
Jammer dat media en het publiek daaraan meedoen. "Ik keur wat Israël doet niet goed hoor". Nee, maar je werkt wel mee aan de beeldvorming.
Ik zie ook geen reden om jou daarvan vrij te pleiten: "Ik keur de daden van Israël niet goed hoor..." ... maar ik doe wel mee het uitvergroten van het Israëlisch leed door hier mijn walging uit te spreken en ander leed te negeren omdat er geen beelden van op tv zijn. Dat is wat de propagandacampagne beoogt.quote:
ik begrijp echt nog steeds niet waar je die zin vandaan haalt. niet bij mij in ieder geval.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie ook geen reden om jou daarvan vrij te pleiten: "Ik keur de daden van Israël niet goed hoor..." ... maar ik doe wel mee het uitvergroten van het Israëlisch leed door hier mijn walging uit te spreken en ander leed te negeren omdat er geen beelden van op tv zijn. Dat is wat de propagandacampagne beoogt.
Het is zo vrijblijvend om te zeggen dat je het niet goedkeurt. Waar hebben we het over, 2 dooien in een conflict waarin duizenden dooien vallen, en de overgrote meerderheid aan Palestijnse kant. Als je de daden van Israël niet goedkeurt lijkt het me logisch om dan ook niet mee te doen aan die overmatige aandacht.
Klopt, bij Paddy. Ik ging er door je reactie vanuit dat jij dat was maar dat blijkt niet het geval. Het gaat mij ook meer om die algemene houding: Roepen dat je Israël niet goedkeurt, maar ondertussen wel hun hapklare mediabrokken slikken die hun zaak bepleiten.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:03 schreef WRH het volgende:
[..]
ik begrijp echt nog steeds niet waar je die zin vandaan haalt. niet bij mij in ieder geval.
Dan heb je mijn reactie niet alleen verkeerd geplaatst maar ook totaal verkeerd geinterpreteerd en niet goed gelezen / begrepen, dat bedoel ik; beetje jammerquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, bij Paddy. Ik ging er door je reactie vanuit dat jij dat was.
idd, het zal je maar gebeuren, heb je een hartaanval of krijg je het benauwd om een of andere reden, wordt je doodgeschoten ..quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:09 schreef WRH het volgende:
[..]
Dan heb je mijn reactie niet alleen verkeerd geplaatst maar ook totaal verkeerd geinterpreteerd en niet goed gelezen / begrepen, dat bedoel ik; beetje jammer
Lezen is blijkbaar moeilijk? WRH geeft aan dat hij de schandalige executie van de bulldozer chauffeur afkeurt, hoeveel duidelijker wil je hebben dat iemand zich afkeert van dergelijke incidenten?quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie ook geen reden om jou daarvan vrij te pleiten: "Ik keur de daden van Israël niet goed hoor..." ... maar ik doe wel mee het uitvergroten van het Israëlisch leed door hier mijn walging uit te spreken en ander leed te negeren omdat er geen beelden van op tv zijn. Dat is wat de propagandacampagne beoogt.
Het is zo vrijblijvend om te zeggen dat je het niet goedkeurt. Waar hebben we het over, 2 dooien in een conflict waarin duizenden dooien vallen, en de overgrote meerderheid aan Palestijnse kant. Als je de daden van Israël niet goedkeurt lijkt het me logisch om dan ook niet mee te doen aan die overmatige aandacht.
Owh ja die was ik nog vergeten. Bij deze:quote:
Triest idd.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:23 schreef GBA het volgende:
Alweer een topic gekaapt door Jodenhaters.
Bemoei je er niet mee, het misverstand is al opgeklaard.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:15 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Lezen is blijkbaar moeilijk? WRH geeft aan dat hij de schandalige executie van de bulldozer chauffeur afkeurt, hoeveel duidelijker wil je hebben dat iemand zich afkeert van dergelijke incidenten?
Flikker anders gewoon even op naar je fucking woestijnland!!quote:
Limburg?quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:57 schreef Flurry het volgende:
[..]
Flikker anders gewoon even op naar je fucking woestijnland!!
Ga jij ook maar een taalcursus bij Paulus volgen.quote:Ik wordt
Veel bekende Israël-criticasters zijn dan ook erkend Jodenhater. Gretta "in Amsterdam hebben de Joden teveel macht" Duisenberg bijvoorbeeld. Daar kan ik verder ook niks aan doen, dat is gewoon zo.quote:er stront- en strontziek van dat iedereen die kritiek heeft op het beleid van Israel meteen voor antisemiet wordt uitgemaakt! Dat maakt iedere discussie bij voorbaat onmogelijk. Ik heb niks tegen Joden, maar het scheelt niet veel meer met dat eeuwige slachtoffergedrag!
Dat zelfde geldt trouwens ook voor iedereen die hier deze aanslag loopt toe te juichen.... Vervang in dat geval Joden door Palestijnen.
Keep your panties on, honey...quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bemoei je er niet mee, het misverstand is al opgeklaard.
De agent had de man vriendelijk moeten verzoeken om zijn bulldozer aan de kant van de weg te zetten?quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:16 schreef DivineJester het volgende:
Het is me een raadsel waarom er geen internationaal schandaal is uitgebroken naar aanleiding van die executie.
Dat is dan ook onzin. De Arabische Jodenhaat heeft niets met Israël te maken. Die was er voor Israël ook al immers.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:16 schreef DivineJester het volgende:
Men weigert blijkbaar in te zien dat met wat "toegeven" van Israelische zijde er al heel wat goodwill gekweekt kan worden en heel wat wind uit de zeilen van de extremisten aan de kant van Palestina.
Jij had weer kopjes thee willen drinken met die terrorist.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:16 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Keep your panties on, honey...
On-topic: Het is me een raadsel waarom er geen internationaal schandaal is uitgebroken naar aanleiding van die executie. Als je de waarden van een rechtstaat hoog hebt zitten moet dit je door het hart snijden lijkt me.
Inderdaad.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, bij Paddy. Ik ging er door je reactie vanuit dat jij dat was maar dat blijkt niet het geval. Het gaat mij ook meer om die algemene houding: Roepen dat je Israël niet goedkeurt, maar ondertussen wel hun hapklare mediabrokken slikken die hun zaak bepleiten.
Die kerel stond al stil met zijn bulldozer. Dit is gewoon een regelrechte executie. Als hij nou met die bulldozer richting de schutter was gereden, dan had ik het nog begrepen...quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:25 schreef GBA het volgende:
[..]
De agent had de man vriendelijk moeten verzoeken om zijn bulldozer aan de kant van de weg te zetten?
[..]
Dat is dan ook onzin. De Arabische Jodenhaat heeft niets met Israël te maken. Die was er voor Israël ook al immers.
Dat verwijzen naar een kopje thee is wel een hardnekkig kwaaltje hè, daar aan de rechterkant van het politieke spectrum.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij had weer kopjes thee willen drinken met die terrorist.
Hieruit blijkt dus volstrekt niet dat het een terrorist was. Maar goed, all is fair in the war on terror!quote:De 30-jarige man was volgens de politie een Palestijn die als crimineel bekendstond.
Israëlische media melden dat de man vermoedelijk geen lid is van een radicale organisatie en blijkbaar op eigen houtje handelde.
Terroristen kunnen we degelijk op eigen houtje handelen, daar is niet perse een groep voor nodig.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:05 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dat verwijzen naar een kopje thee is wel een hardnekkig kwaaltje hè, daar aan de rechterkant van het politieke spectrum.
Wat mij betreft sluiten ze zo'n mafkees voor de rest van zijn leven op, maar op deze manier acteren maakt je niets beter dan de chauffeur van de bulldozer (oké, je hebt twee doden minder op je geweten).
En in de bron staat ook nog dit:
[..]
Hieruit blijkt dus volstrekt niet dat het een terrorist was. Maar goed, all is fair in the war on terror!
Ah, de woorden van Bush?Wie niet honderd procent voor mij is..is tegen mij? Fuck de mensen die voor een doel onschuldigen van het leven beroven. En de overmatige aandacht is alleen maar gericht tegen Israël hier in Nederland hoor...Het is pas sinds kort dat er ook berichten naar buiten komen dat er een doorlopende stroom bommen valt op Israël.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij stond bekend als crimineel en was geen lid van een radicale organisatie. Natuurlijk denk je dan als eerste aan een terrorist....quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:57 schreef huhggh het volgende:
[..]
Terroristen kunnen we degelijk op eigen houtje handelen, daar is niet perse een groep voor nodig.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Ah, de woorden van Bush?Wie niet honderd procent voor mij is..is tegen mij? Fuck de mensen die voor een doel onschuldigen van het leven beroven. En de overmatige aandacht is alleen maar gericht tegen Israël hier in Nederland hoor...Het is pas sinds kort dat er ook berichten naar buiten komen dat er een doorlopende stroom bommen valt op Israël.
En dat je die aanslagen goedkeurt? Ik denk niet zo in landjes...Ik denk in mensen...en dan boeit het mij geen bal of dit nu Palestijnen of Joden zijn. Walgelijke laffe acties zijn het. En ja, van mij mogen de hamas, Hezbollah en het leger van Israël op terrein uitvechten zonder burgers....dat de Hamas en de Hezbollah dit niet doet? Mja, een leven is niet veel waard blijkbaar. En nee, ik keur niet goed dat Israël op bezet gebied bouwt. En nee, ik keur het niet goed dat ze iemand neerknallen omdat een zestien jarige brandbommen naar ze toe gooit. In de benen schieten had ook gekund.
Maar ik praat ook niet goed wat de Hamas en Hezbollah doet met hun aanhangers. En nee, ik praat ook niet goed dat een leven niet gered kan worden door de avondklok die is ingesteld...een leven van een kleine onschuldige burger. Wanneer jij mij wilt zien als tegen Palestijnen? Je doet maar. Ik weet wel beter. Ik ben alleen niet zo verblind om geen fouten te zien en voor mij telt elk mens. Ja, elk mens...niet alleen de mensen van een bepaald geloof of van een bepaald land, maar blijkaar moet dit wel van jou...want..wie niet 100% voor mij is is tegen mij?Ja, doei...alsof ik niet weet welke bronnen er allemaal zijn. En leg ze maar naast elkaar....Ja, misschien ook eens iets voor jou om dat te doen
Walgelijke aanslag dus
Nee, dat lijkt me eerder jouw bondgenoot dan de de mijne. Ik zeg dat als je de daden van Israël niet goedkeurt, je ook niet mee moet doen met hun propaganda die daar onderdeel van vormt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Ah, de woorden van Bush?Wie niet honderd procent voor mij is..is tegen mij?
Israël dus, en alle Israëliers die dat door hun daden steunen.quote:Fuck de mensen die voor een doel onschuldigen van het leven beroven.
Wat wil je zeggen, dat er nooit aandacht is voor het Israelische leed?quote:En de overmatige aandacht is alleen maar gericht tegen Israël hier in Nederland hoor...Het is pas sinds kort dat er ook berichten naar buiten komen dat er een doorlopende stroom bommen valt op Israël.
Ik zeg helemaal niet dat jij tegen de Palestijnen bent. Maar als elk mens voor je telt dan vind ik het niet logisch om je walging uit te spreken over een miniem incident met weinig slachtoffers waarvan de toedracht niet eens bekend is alleen omdat er een camera bij was. Als elk mens telt, dan telt een Israelische dode niet harder dan een Palestijnse dode. Maar als er ook weer eens een keer een Israelier dood gaat dan is daar een fimpje van en moeten we allemaar weer roepen hoe erg dat allemaal wel niet is. Want Israel zorgt er wel voor dat elke Israelier wordt geteld, en dat die dooie palestijnen niet worden geteld en als je daaraan meedoet, dan telt dus niet elk mens maar vooral de Israëliers. Dat is mijn punt.quote:Wanneer jij mij wilt zien als tegen Palestijnen? Je doet maar. Ik weet wel beter. Ik ben alleen niet zo verblind om geen fouten te zien en voor mij telt elk mens.
Nee, je slaat op hol.quote:Ja, elk mens...niet alleen de mensen van een bepaald geloof of van een bepaald land, maar blijkaar moet dit wel van jou...want..wie niet 100% voor mij is is tegen mij?Ja, doei...alsof ik niet weet welke bronnen er allemaal zijn. En leg ze maar naast elkaar....Ja, misschien ook eens iets voor jou om dat te doen
Net zoals elke moslim gekozen heeft voor een aanhang die onschuldigen opblaast?quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:53 schreef QuazaRzz het volgende:
[..]
Inderdaad het Israelisch volk heeft gekozen voor de bezetting van de palestijnen dan moeten ze niet gaan lopen janken als de palestijnen zich daar tegen verzetten.
mwah, die vergelijking klopt niet, een riant gedeelte van de Joden heeft er namelijk bewust voor gekozen om in een land te gaan wonen waarvan de voormalige bewoners, al die stammen die wij nu Palestijnen noemen, niet om toestemming zijn gevraagd noch een vergoeding hebben gekregen voor het 'afstaan' van hun landquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:41 schreef Droomert het volgende:
[..]
Net zoals elke moslim gekozen heeft voor een aanhang die onschuldigen opblaast?
Wat bazel je nou dom? De Palestijnen, het niet bestaande volk hebben al 900 jaar het land dat wij nu Israel noemen niet meer in handen.gehad voordat de Joden zich er vestigden. Het enige land dat ze afgestaan hebben is het land dat ze verloren hebben in hun oorlogjes die ze zelf zijn begonnen om het bloed aan de meditterane kust rood te laten kleuren.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:48 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, die vergelijking klopt niet, een riant gedeelte van de Joden heeft er namelijk bewust voor gekozen om in een land te gaan wonen waarvan de voormalige bewoners, al die stammen die wij nu Palestijnen noemen, niet om toestemming zijn gevraagd noch een vergoeding hebben gekregen voor het 'afstaan' van hun land
Hoe bedoel je dat? Het komt ineens bij een enkeling op om een bus op te blazen?Er is geen gedachtegoed voor nodig? Een doel? Want iedere Imam zegt dat je voor zelfmoord op deze wijze niet het paradijs zal betreden (en nog meer), dus dat zou ze toch moeten tegenhouden? Je wint er dus niets mee, dan alleen nog verder van je plan af te komen staan. Dus hij moet zijn daad wel hebbenquote:Op donderdag 3 juli 2008 18:57 schreef huhggh het volgende:
[..]
Terroristen kunnen we degelijk op eigen houtje handelen, daar is niet perse een groep voor nodig.
Terrorisme is niet gebonden aan doelen of organisaties. Het enige dat nodig is is moedwillig dood, angst en verderf zaaien onder een civiele populatie.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:30 schreef paddy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Het komt ineens bij een enkeling op om een bus op te blazen?Er is geen gedachtegoed voor nodig? Een doel? Want iedere Imam zegt dat je voor zelfmoord op deze wijze niet het paradijs zal betreden (en nog meer), dus dat zou ze toch moeten tegenhouden? Je wint er dus niets mee, dan alleen nog verder van je plan af te komen staan. Dus hij moet zijn daad wel hebben
Het is geen Nederlandse regering waar je mee te maken hebt.
dus ik mag de daden tegen Israëlische burgers niet afkeuren met andere woorden?quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me eerder jouw bondgenoot dan de de mijne. Ik zeg dat als je de daden van Israël niet goedkeurt, je ook niet mee moet doen met hun propaganda die daar onderdeel van vormt.
Je eigen woorden met een wijziging van een woordquote:Israël dus, en alle Israëliers die dat door hun daden steunen.
Dit zijn dus in feite jouw woorden toch?quote:Ik zeg dat als je de daden van de Hamas en Hizbollah en hun beschermers niet goedkeurt, je ook niet mee moet doen met hun propaganda die daar onderdeel van vormt.
Pas sinds een paar jaar geleden vermeld dat Israël doorlopend aan werd gevallen door bommen. Voor de tijdniets over gehoord. Wel over de acties van het Israëlische leger op aanslagen, maar nooit iets gelezen over de voortdurende regen van bommen.quote:Wat wil je zeggen, dat er nooit aandacht is voor het Israelische leed?
Volgens mij heb ik daar een antwoord op gegeven. En ja, ook dat kind wat gestorven is was een palestijnse en ja, voor mij telt dus ook elk leven van de Palestijnse kinderen of burgers die hier gewoon in mee worden gesleept.net als de Israëlische burger.quote:Ik zeg helemaal niet dat jij tegen de Palestijnen bent. Maar als elk mens voor je telt dan vind ik het niet logisch om je walging uit te spreken over een miniem incident met weinig slachtoffers waarvan de toedracht niet eens bekend is alleen omdat er een camera bij was. Als elk mens telt, dan telt een Israelische dode niet harder dan een Palestijnse dode.
Je leest in mijn posts dus echt alleen maar wat je wilt lezen hèquote:Maar als er ook weer eens een keer een Israelier dood gaat dan is daar een fimpje van en moeten we allemaar weer roepen hoe erg dat allemaal wel niet is. Want Israel zorgt er wel voor dat elke Israelier wordt geteld, en dat die dooie palestijnen niet worden geteld en als je daaraan meedoet, dan telt dus niet elk mens maar vooral de Israëliers. Dat is mijn punt.
Euh?quote:Nee, je slaat op hol.
hmz, zover ik weet woonden er rond 1875 pakweg 1,5 miljoen Arabieren, bij de volkstelling in 1922 waren dat 590.000 Arabieren en 84.000 Joden, in de volgende 35 jaar zijn er 1,7 miljoen bijgekomen ..quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:01 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Wat bazel je nou dom? De Palestijnen, het niet bestaande volk hebben al 900 jaar het land dat wij nu Israel noemen niet meer in handen.gehad voordat de Joden zich er vestigden. Het enige land dat ze afgestaan hebben is het land dat ze verloren hebben in hun oorlogjes die ze zelf zijn begonnen om het bloed aan de meditterane kust rood te laten kleuren.
O ja. de Joden die hun kibboetsen, moshavs en steden hebben gebouwd hebben dat veelal gebouwd op de kurkdroge gronden voor woekerprijzen van Arabische grootgrondbezitters. Maar dat wist jij ook vast wel. Het is maar net of je het wil zien.
Jawel, maar ik vind vanuit het uitgangspunt dat elk mensenleven er een is dat je niet mee moet gaan met de mediagenieke uitvergroting van het Israëlisch leed.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef paddy het volgende:
[..]
dus ik mag de daden tegen Israëlische burgers niet afkeuren met andere woorden?
Dat noemen ze 'guerilla warfare'. Israël krijgt high tech wapens van de VS. Hamas & Hezbollah beschikken niet over zulke wapens en dus moeten ze op een andere manier oorlog voeren tegen de zionisten. Deze manier van oorlogsvoering is effectief gebleken aangezien de Hezbollah de oorlog van 2006 heeft gewonnen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:13 schreef paddy het volgende:
[..]
En ja, van mij mogen de hamas, Hezbollah en het leger van Israël op terrein uitvechten zonder burgers....dat de Hamas en de Hezbollah dit niet doet?
En er is nog nooit een Arabier geweest die ooit iets fout heeft gedaan? Laat me raden, omdat het doden van een Israelische burger volgens jou geen misdaad is maar een heldendaad? ook als het een vier jaar oud meisje betreft?quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Israël dus, en alle Israëliers die dat door hun daden steunen.
leuk hoor, dit soort generalisaties, met je 'de Arabische Jodenhaat' die er altijd al was, je bent je bewust van het feit dat ze daar wel land mochten bezitten, beroepen uitoefenen etc, in tegenstelling tot hier ? Je verwisselt niet toevallig de Jodenhaat die hier altijd was, incluis pogroms, holocaust en zo, met de haat tegen een bezetter, de haat tegen een bevolkingsgroep die gisteren nog een kleine minderheid was en vandaag een overweldigende meerderheid is die de lakens uitdeelt in de regio ?quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:25 schreef GBA het volgende:
De Arabische Jodenhaat heeft niets met Israël te maken. Die was er voor Israël ook al immers.
Ik zal de inhoud van je replies en de volledig verkeerde weergave van mijn woorden niet erg missen denk ik.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:39 schreef Viajero het volgende:
Dit is de laatste keer dat ik op jou reageer
ja, voor het bestaan van Israel waren alle Arabieren altijd lief voor de Joden. Pogroms gebeurden alleen in Europa.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:16 schreef moussie het volgende:
[..]
leuk hoor, dit soort generalisaties, met je 'de Arabische Jodenhaat' die er altijd al was, je bent je bewust van het feit dat ze daar wel land mochten bezitten, beroepen uitoefenen etc, in tegenstelling tot hier ? Je verwisselt niet toevallig de Jodenhaat die hier altijd was, incluis pogroms, holocaust en zo, met de haat tegen een bezetter, de haat tegen een bevolkingsgroep die gisteren nog een kleine minderheid was en vandaag een overweldigende meerderheid is die de lakens uitdeelt in de regio ?
Lees voor de grap eens het Faisal-Weizmann agreement, misschien dat je dan eens begrijpt wat er kan gebeuren als populisten aan macht winnen en politiek bedreven wordt vanuit de onderbuik ..
Dit is ook in andere bronnen te vinden, dit was het overzicht dat ik het snelst kon vinden. Dat er ook Jodenvervolgingen waren onder Moslims is voor zover ik weet een geaccepteerd historisch feit, dat alleen door bepaalde relmoslims ontkend wordt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:21 schreef WRH het volgende:
interessant, maar ik zou ook even goed naar de bron kijken:
"The Jewish Virtual Library is a division of the American-Israeli Cooperative Enterprise"
Naar mijn mening bestaat er dan ook vrijwel geen objectieve verslaglegging mbt het Palestina conflict.
Tegen elk CNN bericht over een incident in de regio geeft Soemoed weer een heel andere interpretatie en vice versa.
Nou! Joden mochten in bijvoorbeeld Marokko niet alleen land, maar zelfs hele wijken omringd door muren bezitten. En ook in andere Arabische landen was 't voor 1948 één groot feest voor de Joden. En houd je insinuatie dat ik de Europese Jodenhaat ontken maar voor je. En kleine bevolkingsgroep? Voor WO1 waren er meer dan honderdduizend Joden in Palestina. En welk gebied bedoel je met 'de regio'? Israël?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:16 schreef moussie het volgende:
[..]
leuk hoor, dit soort generalisaties, met je 'de Arabische Jodenhaat' die er altijd al was, je bent je bewust van het feit dat ze daar wel land mochten bezitten, beroepen uitoefenen etc, in tegenstelling tot hier ? Je verwisselt niet toevallig de Jodenhaat die hier altijd was, incluis pogroms, holocaust en zo, met de haat tegen een bezetter, de haat tegen een bevolkingsgroep die gisteren nog een kleine minderheid was en vandaag een overweldigende meerderheid is die de lakens uitdeelt in de regio ?
Lees voor de grap eens het Faisal-Weizmann agreement, misschien dat je dan eens begrijpt wat er kan gebeuren als populisten aan macht winnen en politiek bedreven wordt vanuit de onderbuik ..
Alleen zijn er dan een aantal problemen:quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:05 schreef DivineJester het volgende:
Wat mij betreft sluiten ze zo'n mafkees voor de rest van zijn leven op, maar op deze manier acteren maakt je niets beter dan de chauffeur van de bulldozer (oké, je hebt twee doden minder op je geweten).
Een terrorist kan ook op eigen houtje handelen.quote:En in de bron staat ook nog dit:
[..]
Hieruit blijkt dus volstrekt niet dat het een terrorist was. Maar goed, all is fair in the war on terror!
Goh inderdaad, iemand die net een paar mensen dood en velen gewond gereden heeft, acht je verder ook niet in staat tot geweld. Hij zou bijvoorbeeld niet nog een handwapen bij zich gehad kunnen hebben. En hij is al helemaal niet het type om dat wapen vervolgens te gebruiken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:02 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Die kerel stond al stil met zijn bulldozer. Dit is gewoon een regelrechte executie. Als hij nou met die bulldozer richting de schutter was gereden, dan had ik het nog begrepen...
Nee, Jodenhaat is één van de weinige constante factors in die regio. Net als de afwezigheid van mensenrechten. In Israël hebben Palestijnse vluchtelingen trouwens burgerrechten, die ze in pakweg Syrië, Egypte of Irak niet hebben. Zouden de Palestijnen nu ook Egyptenaren of Irakezen haten?quote:Over je tweede punt: Het constant schenden van mensenrechten in de bezette gebieden zorgt er alleen maar voor dat de haat in Palestina tegen Israeliers aangewakkerd blijft.
Nee.quote:Daar forceer je echt geen oplossing mee hoor. Maar goed, een geldui dat niet anti-Palestijns is is natuurlijk meteen een goedkeuring van al het geweld vanuit de Islamitische wereld in jouw ogen...
Ik zeg toch nergens dat ze altijd lief zijn geweest of zo, ik zeg alleen maar dat ze over het algemeen wel burgerrechten hadden, in tegenstelling tot hier .. uiteraard is daar ook heel wat ellende gebeurt, maar niets dat ook maar enigszins in de buurt komt van de holocaust .. en tja, hoe het met het antisemitisme in Europa zou staan zonder holocaust en emigratie, daar kunnen we alleen maar naar raden, wat dat aangaat kijken we terug op een rijke traditie aan Jodenhaat ..quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
ja, voor het bestaan van Israel waren alle Arabieren altijd lief voor de Joden. Pogroms gebeurden alleen in Europa.
Lees aub dit even:
When Jews were perceived as having achieved too comfortable a position in Islamic society, anti-Semitism would surface, often with devastating results. On December 30, 1066, Joseph HaNagid, the Jewish vizier of Granada, Spain, was crucified by an Arab mob that proceeded to raze the Jewish quarter of the city and slaughter its 5,000 inhabitants. The riot was incited by Muslim preachers who had angrily objected to what they saw as inordinate Jewish political power.
Similarly, in 1465, Arab mobs in Fez slaughtered thousands of Jews, leaving only 11 alive, after a Jewish deputy vizier treated a Muslim woman in "an offensive manner." The killings touched off a wave of similar massacres throughout Morocco.25
Other mass murders of Jews in Arab lands occurred in Morocco in the 8th century, where whole communities were wiped out by the Muslim ruler Idris I; North Africa in the 12th century, where the Almohads either forcibly converted or decimated several communities; Libya in 1785, where Ali Burzi Pasha murdered hundreds of Jews; Algiers, where Jews were massacred in 1805, 1815 and 1830; and Marrakesh, Morocco, where more than 300 hundred Jews were murdered between 1864 and 1880.26
Decrees ordering the destruction of synagogues were enacted in Egypt and Syria (1014, 1293-4, 1301-2), Iraq (854859, 1344) and Yemen (1676). Despite the Koran's prohibition, Jews were forced to convert to Islam or face death in Yemen (1165 and 1678), Morocco (1275, 1465 and 1790-92) and Baghdad (1333 and 1344).27
The situation of Jews in Arab lands reached a low point in the 19th century. Jews in most of North Africa (including Algeria, Tunisia, Egypt, Libya and Morocco) were forced to live in ghettos. In Morocco, which contained the largest Jewish community in the Islamic Diaspora, Jews were made to walk barefoot or wear shoes of straw when outside the ghetto. Even Muslim children participated in the degradation of Jews, by throwing stones at them or harassing them in other ways. The frequency of anti-Jewish violence increased, and many Jews were executed on charges of apostasy. Ritual murder accusations against the Jews became commonplace in the Ottoman Empire.
Kom dus aub niet met onzin aan.
Bron: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/myths/mf15.html#b
Ik kan me natuurlijk vergissen maar volgens mij kan je, als je een land bezet tegen de zin van de oorspronkelijke bewoners, pogingen tot moord of overrompeling verwachten ?quote:3 onverwachte poging tot moord of overrompeling
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |