abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59844349
quote:
In Jeruzalem heeft een man met een bulldozer een paar auto's en een bus geramd. Daarbij zijn zeker twee en mogelijk vier mensen omgekomen. Ook zijn er tientallen gewonden.

Ooggetuigen zeggen dat het geen ongeluk was. Volgens hen is de man met opzet op de voertuigen ingereden. De politie heeft de bestuurder van de bulldozer doodgeschoten. Het is een Palestijn uit Oost-Jeruzalem.

De verantwoordelijkheid is opgeëist door een groepering die in maart ook een aanslag in Jeruzalem pleegde. Toen schoot een Palestijn op een religieuze school acht studenten dood.

http://www.nos.nl/nos/art(...)1C8DC3B2186E1DB.html

Onschuldigen horen niet getroffen te worden door aanslagen
Pak dan de Israëlische leger in plaats van deze onschuldige mensen

Voor dat doorgedraaide users gaan roepen dat ik het goedkeur ofzo, Ik keur het af, net als elke massamoorden of aanslagen op Palestijnen of Israeliers

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 02-07-2008 18:22:57 ( ;)) ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_59844418
Israël schiet tenminste eerst wat burgers dood voordat ze met bulldozers in de weer gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59844482
-edit- Neuzelpost

[ Bericht 91% gewijzigd door paddy op 02-07-2008 18:23:25 ]
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_59844517
Echt oneerlijk weer onschuldig mensen getrovven.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:16:34 #5
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_59844630
Wanneer komen er gewoon weer eens normale aanslagen i.p.v. deze walgelijke.
A.F.C. Ajax
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:32:41 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_59844993
Allang blij dat ie vooral auto's heeft aangereden en niet met dat ding over een volle markt of door een vol voetgangersgebied ofzo denderde
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_59845017
Meki die een topic opent over een Palestijn die joden dood.Nooit van je verwacht Meki
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_59845187
+1 kuddo voor Meki
+1.000.000.000 voor IDF
pi_59845242
-edit- Troll/Flame enz enz

[ Bericht 49% gewijzigd door paddy op 02-07-2008 18:29:34 ]
pi_59845346
De kans dat een aanslag een onschuldige Israelier treft is sowieso vrij klein, daar zijn er namelijk heel weinig van. Het gros is geheel vrijwillig in een land gaan wonen dat andermans land afpakt, en steunt de gewelddadige onderdrukking van de Palestijnen.

Die ene toevallig onschuldige Israelier die getroffen wordt door een aanslag moeten we maar zien als collateral damage.
pi_59845374
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
De kans dat een aanslag een onschuldige Israelier treft is sowieso vrij klein, daar zijn er namelijk heel weinig van. Het gros is geheel vrijwillig in een land gaan wonen dat andermans land afpakt, en steunt de gewelddadige onderdrukking van de Palestijnen.

Die ene toevallig onschuldige Israelier die getroffen wordt door een aanslag moeten we maar zien als collateral damage.
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:52:49 #12
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_59845437
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:43 schreef QuazaRzz het volgende:

[..]

Het volk Israel heeft gekozen voor een regering dat een bezettings en nederzettingen beleid uitvoert dat palestijnse burgers treft.

Dus willen de palestijnen de verantwoordelijke treffen van de bezetting en nederzettingen beleid dat moet zij dus de Israelische burgers pakken.( zij kiezen hun leiders)

Ik bedoel wie lijden er onder de bezetting inderdaad palestijnse burgers.

Oog om Oog Tand om Tand.

Ik keur juich verzets daden zoals die van vandaag toe.

Aangezien praten met Israel geen zin heeft.

Israel wil vrede maar geen Einde maken aan de bezetting.

Vrede en Bezetting gaan nu eenmaal niet samen.
Politieke propaganda... natuurlijk is het beleid van de staat Israel zo fout als het maar kan, maar de Palestijnse machthebbers en de rest van de Arabische wereld laten het Palestijnse volk ook massaal stikken. Zo blijven ze zielig en krijgen ze meer sympathie. Alle partijen daar zijn fout en de burgers zijn de dupe. Nu een stel Israeli's en morgen weer een stel Palestijnen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_59845455
quote:

Inderdaad het Israelisch volk heeft gekozen voor de bezetting van de palestijnen dan moeten ze niet gaan lopen janken als de palestijnen zich daar tegen verzetten.
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:04:15 #14
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_59846861
-edit- Doe maar niet

[ Bericht 51% gewijzigd door paddy op 02-07-2008 18:32:39 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:06:49 #15
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_59846902
Zag de beelden van de aanslag en het doodschieten van de dader net @ NOS Journaal .
pi_59847552
Meki. Walgelijke daad inderdaad. Ik praat daarmee het bezetten van dat stuk gaza niet goed.

Smerige laffe daad dus
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_59847555
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:52 schreef Flurry het volgende:

[..]

Politieke propaganda... natuurlijk is het beleid van de staat Israel zo fout als het maar kan, maar de Palestijnse machthebbers en de rest van de Arabische wereld laten het Palestijnse volk ook massaal stikken. Zo blijven ze zielig en krijgen ze meer sympathie. Alle partijen daar zijn fout en de burgers zijn de dupe. Nu een stel Israeli's en morgen weer een stel Palestijnen.
Beste post ever in het hele palestina/israel conflict !
Hulde !!

pi_59847765
Deze aanslag staat ergens onderaan in de lijst van meest vreselijke aanslagen. 2 doden... wat is dat nou man? En ze zijn gewoon plat gereden? Wie herrinert zich de aanslag op toeristen in Egypte waarbij toeristen met zwaarden en messen te lijf zijn gegaan..?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_59848314
Of Sabra en Shatila, of vanuit een helikopter wat huizen in puin schieten.
pi_59848757
quote:

quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:53 schreef QuazaRzz het volgende:

[..]

Inderdaad het Israelisch volk heeft gekozen voor de bezetting van de palestijnen dan moeten ze niet gaan lopen janken als de palestijnen zich daar tegen verzetten.
Echt om van te kotsen jullie weerzinwekkende reacties. Jullie verdienen het eigenlijk niet om in een vrije westerse samenleving te leven.

Helaas zijn er wel weer onschuldige burgers het slachtoffer geworden van deze brute aanslag.
pi_59848799
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:47 schreef EricT het volgende:
Deze aanslag staat ergens onderaan in de lijst van meest vreselijke aanslagen. 2 doden... wat is dat nou man? En ze zijn gewoon plat gereden? Wie herrinert zich de aanslag op toeristen in Egypte waarbij toeristen met zwaarden en messen te lijf zijn gegaan..?
Ja, dat kan ik mij nog goed herinneren. Zijn heel wat Europese toeristen bij omgekomen. Nu is de bewaking van toeristen heel erg streng, maar vroeg of laat komen er wel weer een paar gestoorde idioten door. Zullen dan ook wel weer van die misselijkmakende idioten zijn die hier een dergelijke aanslag gaan goedpraten.
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:34:28 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_59848834
quote:

[..]

Top post. Helemaal mee eens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_59848846
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:29 schreef rutger05 het volgende:
Echt om van te kotsen jullie weerzinwekkende reacties. Jullie verdienen het eigenlijk niet om in een vrije westerse samenleving te leven.

[quote]Helaas zijn er wel weer onschuldige burgers het slachtoffer geworden van deze brute aanslag.
Als je er zo tegen bent dat onschuldige burgers het slachtoffer worden van dit conflict, waarom doe je dan mee aan de uitvergroting van dit incident, waarbij de slachtoffers waarschijnlijk niet eens onschuldig zijn.
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:57:17 #24
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_59849176
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je er zo tegen bent dat onschuldige burgers het slachtoffer worden van dit conflict, waarom doe je dan mee aan de uitvergroting van dit incident, waarbij de slachtoffers waarschijnlijk niet eens onschuldig zijn.
Hoe verknipt kan je denken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_59849526
Word tijd dat de Israelischa mannen en vrouwen (Burgers) er voor KIEZEN een einde te maken aan de bezettingen van Palestijnse burgers.

Anders blijven ze het risico op verzet lopen.
pi_59849850
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef QuazaRzz het volgende:
Word tijd dat de Israelischa mannen en vrouwen (Burgers) er voor KIEZEN een einde te maken aan de bezettingen van Palestijnse burgers.

Goh... volgens mij ben je moslim of niet? Hoe eenzijdig kan je denken zeg... Compleet geïndoctrineerd. Draai het eens om en kijk hoe belachelijk het klinkt:

Ik zal je iets vertellen: Israel houdt zich nog in zekere mate in. Als Israel zou willen zijn alle palestijnen binnen 1 dag bij allah.
Als de palestijnen deze macht hadden was Israel al lang uitgeroeid.
pi_59852100
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:24 schreef koudhier het volgende:

[..]

Goh... volgens mij ben je moslim of niet? Hoe eenzijdig kan je denken zeg... Compleet geïndoctrineerd. Draai het eens om en kijk hoe belachelijk het klinkt:

Ik zal je iets vertellen: Israel houdt zich nog in zekere mate in. Als Israel zou willen zijn alle palestijnen binnen 1 dag bij allah.
Als de palestijnen deze macht hadden was Israel al lang uitgeroeid.
Ja en als Israel dat doet dan weet Israel zelf ook wel dat ze zichzelf kapot gemaakt hebben.

Stop toch eens met het opkomen voor Israel man
pi_59852335
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef QuazaRzz het volgende:

Je hebt helemaal gelijk.
Maar laat aub geen onschuldigen , slachtoffers worden.
beiden kanten niet.
pi_59852465
quote:

Zou 't gros er niet gewoon geboren zijn ?
  woensdag 2 juli 2008 @ 22:43:19 #30
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_59853504
quote:

[..]

EINDELIJK eens een goede reactie. Hulde

Om die weerzinwekkende reactie van die Weltschmerz kan ik alleen maar kotsen .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 2 juli 2008 @ 22:45:43 #31
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_59853563
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.
Maar laat aub geen onschuldigen , slachtoffers worden.
beiden kanten niet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_59854088
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:43 schreef StarGazer het volgende:

[..]

EINDELIJK eens een goede reactie. Hulde

Om die weerzinwekkende reactie van die Weltschmerz kan ik alleen maar kotsen .
Hulde en doet mee met puke session
pi_59854664
Arabieren hebben niets in Israel te zoeken, maakt deze aanslag nog maar eens duidelijk.
pi_59855485
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:27 schreef Elkarden het volgende:
Arabieren hebben niets in Israel te zoeken, maakt deze aanslag nog maar eens duidelijk.
Gooh, Nederlanders hebben niks te zoeken in het buitenland, maakt de incidenten nog maar eens duidelijk

what is your point
pi_59859584
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:05 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Zou 't gros er niet gewoon geboren zijn ?
Ik weet niet hoe die verhoudingen liggen, ik kan alleen niet meegaan met het idee dat een burger per se onschuldig is. Een kolonist is allerminst onschuldig, een immigrant eigenlijk ook niet, en het is op zijn eigen manier toch een democratie, dus het deel van het volk waarop de bezettingspolitiek steunt is ook niet onschuldig.

Het lijkt me een beetje raar om mensen die kiezen voor de bezetting bij voorbaat onschuldig te noemen.
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:41:21 #36
111528 Viajero
Who dares wins
pi_59860227
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die verhoudingen liggen, ik kan alleen niet meegaan met het idee dat een burger per se onschuldig is. Een kolonist is allerminst onschuldig, een immigrant eigenlijk ook niet, en het is op zijn eigen manier toch een democratie, dus het deel van het volk waarop de bezettingspolitiek steunt is ook niet onschuldig.

Het lijkt me een beetje raar om mensen die kiezen voor de bezetting bij voorbaat onschuldig te noemen.
Heb jij in Nederland ooit op een regeringspartij gestemd? Of je ouders, je opa en oma?

Maakt dat jullie tot legitieme doelen van een willekeurige Afghaan in Nederland?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:42:08 #37
111528 Viajero
Who dares wins
pi_59860246
Verder, een welgemeende naar Meki.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_59860374
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:05 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Zou 't gros er niet gewoon geboren zijn ? [ afbeelding ]
De meesten wel ja, al gelden de aliyah-wetten nog steeds .. de laatste jaren zijn het zo'n 20.000 per jaar die het land binnenkomen ..
Maar ja, dat soort dingen schijnen nooit op een logische manier benadert te worden, zo krijgt een in Nederland geboren mens met een permanent kleurtje ook vaak zat te horen dat die terug moet rotten naar zijn zandbak of eiland.

Hoe dan ook, daaro heb je dus niet alleen te maken met georganiseerd verzet/terrorisme, je hebt ook geregeld van die enkelingen die uit pure frustratie uitflippen en amok gaan maken .. de een pakt zijn geweer en schiet biddende mensen neer, de ander pakt een bulldozer (die net zijn olijfgaard ondersteboven heeft gegraven ?) en rijdt in op alles wat die tegenkomt
pleased to meet you
pi_59860531
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:47 schreef moussie het volgende:

[..]

De meesten wel ja, al gelden de aliyah-wetten nog steeds .. de laatste jaren zijn het zo'n 20.000 per jaar die het land binnenkomen ..
Maar ja, dat soort dingen schijnen nooit op een logische manier benadert te worden, zo krijgt een in Nederland geboren mens met een permanent kleurtje ook vaak zat te horen dat die terug moet rotten naar zijn zandbak of eiland.

Hoe dan ook, daaro heb je dus niet alleen te maken met georganiseerd verzet/terrorisme, je hebt ook geregeld van die enkelingen die uit pure frustratie uitflippen en amok gaan maken .. de een pakt zijn geweer en schiet biddende mensen neer, de ander pakt een bulldozer (die net zijn olijfgaard ondersteboven heeft gegraven ?) en rijdt in op alles wat die tegenkomt

De palestijnse burgers zijn het zat om slachtoffer te zijn van de Bezetting dus ja dan krijg je zulke acties tegen israelische burgers.

Oog om oog .....

En was die aanslag niet in Oost-Jeruzalem en ja Oost-Jeruzalem is bezet gebied dus heb ik al geen probleem met zo`n verzetsdaad. Zelfde als aanslagen tegen kolonisten (aangezien het bebouwen van bezet gebied een oorlogsmisdaad is)
pi_59860832
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Heb jij in Nederland ooit op een regeringspartij gestemd? Of je ouders, je opa en oma?

Maakt dat jullie tot legitieme doelen van een willekeurige Afghaan in Nederland?
Ik vind dat als je keuzes maakt waarmee je bezetting en geweld ondersteunt, dat je dan niet meer kunt claimen onschuldig te zijn. Of dat het geweld legitiem maakt is iets anders. Ik vind geweld niet snel legitiem, ook niet tegen Irakese dienstplichtigen bijvoorbeeld, die in wezen onschuldiger zijn dan Amerikaanse burgers. Ik zou een stenengooiende Palestijnse jongen ook niet snel minder onschuldig noemen dan een Israelische kolonist.

Het punt is dat in dit confllict en het grotere conflict tussen de Arabische wereld en het Westen het geringe aantal slachtoffers aan Westerse kant altijd veel erger zijn omdat ze zogenaamd volledig onschuldig zijn en helemaal niks met het conflict te maken hebben, terwijl ze notabene in een democratie leven. Als het volk de macht heeft, dan mag de machthebber niet bestreden worden? En de veel grotere aantallen slachtoffers aan Arabische kant zijn altijd of slechterikken of collateral damage wat nou eenmaal bij oorlog hoort.

Burgerslachtoffers horen bij oorlog, als je daar niet tegen kunt moet je oorlog proberen te vermijden. Meedoen met de propaganda dat 'wij' o zo nuttig en netjes oorlog voeren en dat zij wrede bloeddorstige slechteriken zijn helpt daar niet bij.
pi_59861987
http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll098/gs-jeru.htm

Voordat we het weer over de geschiedenis van Israël en het recht en nooit geweest hebben enz

Voor de rest? Dezelfde argumenten kunnen ook de extremisten hier gebruiken. I.p.v het veroordelen van een laffe daad, praat je dergelijke daden tegen onschuldige slachtoffers goed. Wanneer je dit goed praat? Praat je ook goed dat Israël maar lukraak aan zou vallen..omdat de Hamas en de Hezbolla zich verschuilt achter de rokken van hun vrouwen en kinderen.

Belachelijk vind ik dat, want je weet als terrorist prima waar het leger zit..in tegenstelling kan je niet zien waar die rijdende bommen zich bevinden..ja, eigenlijk wel...zodat Israël vaak niet elke bom kan beantwoorden
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_59862047
quote:

Ja als je de arrogantie van deze jood zie dan weet je dat er nooit vrede komt.
Want deze man vind dat er geen bezette gebieden bestaan.
Geen 1 land ter wereld heeft de Anexatie van Oost-Jeruzalem door Israel erkent.

Oost-Jeruzalem is Bezet door Israel.

Tegen dit soort mensen helpen alleen Verzetsdaden
pi_59862090
quote:
Dat is vreemd? Land van niemand? Daar zullen toch wel papieren van bestaan?
pi_59862168
quote:
Ja vreselijk. Door dat soort lieden wordt het probleem nooit opgelost..
pi_59862820
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:56 schreef EricT het volgende:

[..]

Inderdaad dan moet je een Bulldozer pakken.....
pi_59862833
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:56 schreef EricT het volgende:

[..]

Inderdaad tegen zulk soort lieden werkt alleen een bulldozer...
pi_59863573
Vind het vooral een interessant kijkje in de aparte rechtswereld van Israel:
Nog voor bekend is wat er eigenlijk precies gebeurd (op dat moment was nog lijkt mij helemaal niet zo duidelijk dat het een aanslag was en niet een hartaanval achter het stuur, vind het knap als mensen dat binnen 10 seconden en in blinde paniek kunnen zien) was er al een 'militair in burger' bovenop gedoken om te beoordelen, veroordelen en te berechten en ook maar meteen die goed democratisch besloten strafmaat uit te voeren; executie dus.
Blijkbaar lopen er dus genoeg mensen die niet als militair of politie te herkennen zijn rond met schietwapens en zijn ze ook niet te beroerd om die binnen een minuut te gebruiken.
De beelden op het NOS zagen er vooral uit als een totale overkill m.i.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_59863912
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:51 schreef WRH het volgende:
Vind het vooral een interessant kijkje in de aparte rechtswereld van Israel:
Nog voor bekend is wat er eigenlijk precies gebeurd (op dat moment was nog lijkt mij helemaal niet zo duidelijk dat het een aanslag was en niet een hartaanval achter het stuur, vind het knap als mensen dat binnen 10 seconden en in blinde paniek kunnen zien) was er al een 'militair in burger' bovenop gedoken om te beoordelen, veroordelen en te berechten en ook maar meteen die goed democratisch besloten strafmaat uit te voeren; executie dus.
Het gaat er ook niet om wat er gebeurd is, het gaat erom dat de boodschap duidelijk overkomt: Israëliers zijn het slachtoffer van bloeddorstige Palestijnen die alle Joden willen uitroeien en Israel verweert zich moedig.

Israël zorgt er ook voor dat er nauwelijks beeld is van geweld tegen de Palestijnen, terwijl in Israel er onmiddellijk een camera bij is. De media kunnen beelden niet weerstaan, dus wordt het Israelisch leed uitvergroot en zorgvuldig van propaganda begeleid, en blijven de beschoten, gebombardeerde en platgebulldozerde Palestijnen onderbelicht.

Jammer dat media en het publiek daaraan meedoen. "Ik keur wat Israël doet niet goed hoor". Nee, maar je werkt wel mee aan de beeldvorming.
pi_59864396
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

"Ik keur wat Israël doet niet goed hoor". Nee, maar je werkt wel mee aan de beeldvorming.
ehm, die was hoop ik niet persoonlijk aan mij gericht?
pi_59864444
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:25 schreef WRH het volgende:

[..]

ehm, die was hoop ik niet persoonlijk aan mij gericht?
Wie de schoen past...
pi_59864730
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om wat er gebeurd is, het gaat erom dat de boodschap duidelijk overkomt: Israëliers zijn het slachtoffer van bloeddorstige Palestijnen die alle Joden willen uitroeien en Israel verweert zich moedig.

Israël zorgt er ook voor dat er nauwelijks beeld is van geweld tegen de Palestijnen, terwijl in Israel er onmiddellijk een camera bij is. De media kunnen beelden niet weerstaan, dus wordt het Israelisch leed uitvergroot en zorgvuldig van propaganda begeleid, en blijven de beschoten, gebombardeerde en platgebulldozerde Palestijnen onderbelicht.

Jammer dat media en het publiek daaraan meedoen. "Ik keur wat Israël doet niet goed hoor". Nee, maar je werkt wel mee aan de beeldvorming.
Dat de Israelische propaganda machine machtiger is dan die van de Palestijnen is duidelijk.
Ook de vele Israelische lobby zorgen dat westerse landen pro Israel politiek blijven voeren.

Wil je in het Amerikaanse senaat komen dan moet je Pro Israel zijn anders slacht het machtige AIPAC de politicus.

http://www.aipac.org/

ook elke presidents kandidaat zie je altijd op een aipac congres zij steun betuigen aan Israel.
pi_59865192
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wie de schoen past...
erg grappig, maar toch jammer
pi_59865476
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:53 schreef WRH het volgende:

[..]

erg grappig, maar toch jammer
Ik zie ook geen reden om jou daarvan vrij te pleiten: "Ik keur de daden van Israël niet goed hoor..." ... maar ik doe wel mee het uitvergroten van het Israëlisch leed door hier mijn walging uit te spreken en ander leed te negeren omdat er geen beelden van op tv zijn. Dat is wat de propagandacampagne beoogt.

Het is zo vrijblijvend om te zeggen dat je het niet goedkeurt. Waar hebben we het over, 2 dooien in een conflict waarin duizenden dooien vallen, en de overgrote meerderheid aan Palestijnse kant. Als je de daden van Israël niet goedkeurt lijkt het me logisch om dan ook niet mee te doen aan die overmatige aandacht.
pi_59865521
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie ook geen reden om jou daarvan vrij te pleiten: "Ik keur de daden van Israël niet goed hoor..." ... maar ik doe wel mee het uitvergroten van het Israëlisch leed door hier mijn walging uit te spreken en ander leed te negeren omdat er geen beelden van op tv zijn. Dat is wat de propagandacampagne beoogt.

Het is zo vrijblijvend om te zeggen dat je het niet goedkeurt. Waar hebben we het over, 2 dooien in een conflict waarin duizenden dooien vallen, en de overgrote meerderheid aan Palestijnse kant. Als je de daden van Israël niet goedkeurt lijkt het me logisch om dan ook niet mee te doen aan die overmatige aandacht.
ik begrijp echt nog steeds niet waar je die zin vandaan haalt. niet bij mij in ieder geval.
pi_59865668
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:03 schreef WRH het volgende:

[..]

ik begrijp echt nog steeds niet waar je die zin vandaan haalt. niet bij mij in ieder geval.
Klopt, bij Paddy. Ik ging er door je reactie vanuit dat jij dat was maar dat blijkt niet het geval. Het gaat mij ook meer om die algemene houding: Roepen dat je Israël niet goedkeurt, maar ondertussen wel hun hapklare mediabrokken slikken die hun zaak bepleiten.
pi_59865715
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, bij Paddy. Ik ging er door je reactie vanuit dat jij dat was.
Dan heb je mijn reactie niet alleen verkeerd geplaatst maar ook totaal verkeerd geinterpreteerd en niet goed gelezen / begrepen, dat bedoel ik; beetje jammer
pi_59865806
Ja, maar ik hoop dat je begrijpt waarom ik mij op het verkeerde been liet zetten door jouw reactie.
pi_59865881
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:09 schreef WRH het volgende:

[..]

Dan heb je mijn reactie niet alleen verkeerd geplaatst maar ook totaal verkeerd geinterpreteerd en niet goed gelezen / begrepen, dat bedoel ik; beetje jammer
idd, het zal je maar gebeuren, heb je een hartaanval of krijg je het benauwd om een of andere reden, wordt je doodgeschoten ..
pleased to meet you
pi_59865882
quote:

[..]

Lezen is blijkbaar moeilijk? WRH geeft aan dat hij de schandalige executie van de bulldozer chauffeur afkeurt, hoeveel duidelijker wil je hebben dat iemand zich afkeert van dergelijke incidenten?
pi_59866104
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:42 schreef Viajero het volgende:
Verder, een welgemeende naar Meki.
Owh ja die was ik nog vergeten. Bij deze:
Porcupine Tee - Normal
pi_59866107
Alweer een topic gekaapt door Jodenhaters.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
pi_59866120
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:23 schreef GBA het volgende:
Triest idd.
Porcupine Tee - Normal
pi_59866223
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:15 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Lezen is blijkbaar moeilijk? WRH geeft aan dat hij de schandalige executie van de bulldozer chauffeur afkeurt, hoeveel duidelijker wil je hebben dat iemand zich afkeert van dergelijke incidenten?
Bemoei je er niet mee, het misverstand is al opgeklaard.
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:57:18 #65
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_59868502
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:23 schreef GBA het volgende:
Flikker anders gewoon even op naar je fucking woestijnland!!

Ik wordt er stront- en strontziek van dat iedereen die kritiek heeft op het beleid van Israel meteen voor antisemiet wordt uitgemaakt! Dat maakt iedere discussie bij voorbaat onmogelijk. Ik heb niks tegen Joden, maar het scheelt niet veel meer met dat eeuwige slachtoffergedrag!

Dat zelfde geldt trouwens ook voor iedereen die hier deze aanslag loopt toe te juichen.... Vervang in dat geval Joden door Palestijnen.
pi_59868716
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:57 schreef Flurry het volgende:

[..]

Flikker anders gewoon even op naar je fucking woestijnland!!
Limburg?
quote:
Ik wordt
Ga jij ook maar een taalcursus bij Paulus volgen.
quote:
er stront- en strontziek van dat iedereen die kritiek heeft op het beleid van Israel meteen voor antisemiet wordt uitgemaakt! Dat maakt iedere discussie bij voorbaat onmogelijk. Ik heb niks tegen Joden, maar het scheelt niet veel meer met dat eeuwige slachtoffergedrag!

Dat zelfde geldt trouwens ook voor iedereen die hier deze aanslag loopt toe te juichen.... Vervang in dat geval Joden door Palestijnen.
Veel bekende Israël-criticasters zijn dan ook erkend Jodenhater. Gretta "in Amsterdam hebben de Joden teveel macht" Duisenberg bijvoorbeeld. Daar kan ik verder ook niks aan doen, dat is gewoon zo.
pi_59868791
De aanslag is verwerpelijk, maar de actie dat die veiligheids agent op die shovel sprong en vervolgens een headshot uitdeelde, waarna alsnog een soldaat even een paar schoten loste voor de zekerheid was wel erg stoer.

Het had zo een scene uit een actiefilm kunnen zijn
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59868984
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bemoei je er niet mee, het misverstand is al opgeklaard.
Keep your panties on, honey...

On-topic: Het is me een raadsel waarom er geen internationaal schandaal is uitgebroken naar aanleiding van die executie. Als je de waarden van een rechtstaat hoog hebt zitten moet dit je door het hart snijden lijkt me. De angst om tegen Israel in te gaan lijkt diep te zitten bij velen (misschien mede door schuldgevoel nav WOII?). Toch is het hier een twee vechten, twee schuld geval en is niemand van de bevolking ter plaatse erbij gebaat dat het conflict op deze manier doorgaat. Men weigert blijkbaar in te zien dat met wat "toegeven" van Israelische zijde er al heel wat goodwill gekweekt kan worden en heel wat wind uit de zeilen van de extremisten aan de kant van Palestina.
pi_59869191
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:16 schreef DivineJester het volgende:
Het is me een raadsel waarom er geen internationaal schandaal is uitgebroken naar aanleiding van die executie.
De agent had de man vriendelijk moeten verzoeken om zijn bulldozer aan de kant van de weg te zetten?
quote:
Men weigert blijkbaar in te zien dat met wat "toegeven" van Israelische zijde er al heel wat goodwill gekweekt kan worden en heel wat wind uit de zeilen van de extremisten aan de kant van Palestina.
Dat is dan ook onzin. De Arabische Jodenhaat heeft niets met Israël te maken. Die was er voor Israël ook al immers.
pi_59869231
quote:

[..]

Keep your panties on, honey...

On-topic: Het is me een raadsel waarom er geen internationaal schandaal is uitgebroken naar aanleiding van die executie. Als je de waarden van een rechtstaat hoog hebt zitten moet dit je door het hart snijden lijkt me.
Jij had weer kopjes thee willen drinken met die terrorist.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59870164
Ik denk dat die palestijn teleurgesteld zou zijn als hij niet geexecuteerd was.
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:10:15 #72
798 voyeur
bemoeit zich
pi_59870218
Het is lief van Meki dat hij met dit topic wilde tonen dat zijn hart op de goede plek bonst, maar verder gaat het natuurlijk nergens over.
Man maakt amok met bulldozer in Nieuwegein haalt de NRC voorpagina niet eens. Of hij een terrorist was of een overspannen gek weet niemand dankzij de standrechtelijke executies die in Israel normaal zijn.
Je ziet een huis, je denkt daar zitten mensen die ik niet aardig vind en je schiet er een raket op af. Gevolg: zes kinderen dood, twee vrouwen, een man en wat gewonden.
Wat zet je in het nieuws: terroristen bijeenkomst verijdeld en topstukken gedood.

Er moeten wel veel topstukken in het Palestijns verzet onder de zes zijn. Zijn alle oudere jongens al dood of doen die kinderen er niet toe als 'collateral damage'
Here we are now, entertain us.
pi_59870941
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, bij Paddy. Ik ging er door je reactie vanuit dat jij dat was maar dat blijkt niet het geval. Het gaat mij ook meer om die algemene houding: Roepen dat je Israël niet goedkeurt, maar ondertussen wel hun hapklare mediabrokken slikken die hun zaak bepleiten.
Inderdaad.

En Israel heeft de Palestijnse burgers zelf uitgekozen als slachtoffer van hun bezetting, dus dat het verzet dan tegen Israelische burgers is gericht.

Daar heb ik totaal geen probleem mee.

Oog om oog ........ (wie zegt dat altijd ook alweer, idd ik bedoel maar)
pi_59871054
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:25 schreef GBA het volgende:

[..]

De agent had de man vriendelijk moeten verzoeken om zijn bulldozer aan de kant van de weg te zetten?
[..]

Dat is dan ook onzin. De Arabische Jodenhaat heeft niets met Israël te maken. Die was er voor Israël ook al immers.
Die kerel stond al stil met zijn bulldozer. Dit is gewoon een regelrechte executie. Als hij nou met die bulldozer richting de schutter was gereden, dan had ik het nog begrepen...

Over je tweede punt: Het constant schenden van mensenrechten in de bezette gebieden zorgt er alleen maar voor dat de haat in Palestina tegen Israeliers aangewakkerd blijft. Daar forceer je echt geen oplossing mee hoor. Maar goed, een geldui dat niet anti-Palestijns is is natuurlijk meteen een goedkeuring van al het geweld vanuit de Islamitische wereld in jouw ogen...

[ Bericht 19% gewijzigd door DivineJester op 03-07-2008 18:09:20 ]
pi_59871096
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij had weer kopjes thee willen drinken met die terrorist.
Dat verwijzen naar een kopje thee is wel een hardnekkig kwaaltje hè, daar aan de rechterkant van het politieke spectrum.

Wat mij betreft sluiten ze zo'n mafkees voor de rest van zijn leven op, maar op deze manier acteren maakt je niets beter dan de chauffeur van de bulldozer (oké, je hebt twee doden minder op je geweten).

En in de bron staat ook nog dit:
quote:
De 30-jarige man was volgens de politie een Palestijn die als crimineel bekendstond.

Israëlische media melden dat de man vermoedelijk geen lid is van een radicale organisatie en blijkbaar op eigen houtje handelde.
Hieruit blijkt dus volstrekt niet dat het een terrorist was. Maar goed, all is fair in the war on terror!

[ Bericht 12% gewijzigd door DivineJester op 03-07-2008 18:14:26 ]
pi_59872004
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:05 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Dat verwijzen naar een kopje thee is wel een hardnekkig kwaaltje hè, daar aan de rechterkant van het politieke spectrum.

Wat mij betreft sluiten ze zo'n mafkees voor de rest van zijn leven op, maar op deze manier acteren maakt je niets beter dan de chauffeur van de bulldozer (oké, je hebt twee doden minder op je geweten).

[..]

Hieruit blijkt dus volstrekt niet dat het een terrorist was. Maar goed, all is fair in the war on terror!
Terroristen kunnen we degelijk op eigen houtje handelen, daar is niet perse een groep voor nodig.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_59872331
quote:

[..]

Ah, de woorden van Bush?Wie niet honderd procent voor mij is..is tegen mij? Fuck de mensen die voor een doel onschuldigen van het leven beroven. En de overmatige aandacht is alleen maar gericht tegen Israël hier in Nederland hoor...Het is pas sinds kort dat er ook berichten naar buiten komen dat er een doorlopende stroom bommen valt op Israël.

En dat je die aanslagen goedkeurt? Ik denk niet zo in landjes...Ik denk in mensen...en dan boeit het mij geen bal of dit nu Palestijnen of Joden zijn. Walgelijke laffe acties zijn het. En ja, van mij mogen de hamas, Hezbollah en het leger van Israël op terrein uitvechten zonder burgers....dat de Hamas en de Hezbollah dit niet doet? Mja, een leven is niet veel waard blijkbaar. En nee, ik keur niet goed dat Israël op bezet gebied bouwt. En nee, ik keur het niet goed dat ze iemand neerknallen omdat een zestien jarige brandbommen naar ze toe gooit. In de benen schieten had ook gekund.

Maar ik praat ook niet goed wat de Hamas en Hezbollah doet met hun aanhangers. En nee, ik praat ook niet goed dat een leven niet gered kan worden door de avondklok die is ingesteld...een leven van een kleine onschuldige burger. Wanneer jij mij wilt zien als tegen Palestijnen? Je doet maar. Ik weet wel beter. Ik ben alleen niet zo verblind om geen fouten te zien en voor mij telt elk mens. Ja, elk mens...niet alleen de mensen van een bepaald geloof of van een bepaald land, maar blijkaar moet dit wel van jou...want..wie niet 100% voor mij is is tegen mij?Ja, doei...alsof ik niet weet welke bronnen er allemaal zijn. En leg ze maar naast elkaar....Ja, misschien ook eens iets voor jou om dat te doen

Walgelijke aanslag dus

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 03-07-2008 19:20:06 ]
pi_59872440
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:57 schreef huhggh het volgende:

[..]

Terroristen kunnen we degelijk op eigen houtje handelen, daar is niet perse een groep voor nodig.

Hij stond bekend als crimineel en was geen lid van een radicale organisatie. Natuurlijk denk je dan als eerste aan een terrorist....
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:39:20 #79
111528 Viajero
Who dares wins
pi_59872803
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Ah, de woorden van Bush?Wie niet honderd procent voor mij is..is tegen mij? Fuck de mensen die voor een doel onschuldigen van het leven beroven. En de overmatige aandacht is alleen maar gericht tegen Israël hier in Nederland hoor...Het is pas sinds kort dat er ook berichten naar buiten komen dat er een doorlopende stroom bommen valt op Israël.

En dat je die aanslagen goedkeurt? Ik denk niet zo in landjes...Ik denk in mensen...en dan boeit het mij geen bal of dit nu Palestijnen of Joden zijn. Walgelijke laffe acties zijn het. En ja, van mij mogen de hamas, Hezbollah en het leger van Israël op terrein uitvechten zonder burgers....dat de Hamas en de Hezbollah dit niet doet? Mja, een leven is niet veel waard blijkbaar. En nee, ik keur niet goed dat Israël op bezet gebied bouwt. En nee, ik keur het niet goed dat ze iemand neerknallen omdat een zestien jarige brandbommen naar ze toe gooit. In de benen schieten had ook gekund.

Maar ik praat ook niet goed wat de Hamas en Hezbollah doet met hun aanhangers. En nee, ik praat ook niet goed dat een leven niet gered kan worden door de avondklok die is ingesteld...een leven van een kleine onschuldige burger. Wanneer jij mij wilt zien als tegen Palestijnen? Je doet maar. Ik weet wel beter. Ik ben alleen niet zo verblind om geen fouten te zien en voor mij telt elk mens. Ja, elk mens...niet alleen de mensen van een bepaald geloof of van een bepaald land, maar blijkaar moet dit wel van jou...want..wie niet 100% voor mij is is tegen mij?Ja, doei...alsof ik niet weet welke bronnen er allemaal zijn. En leg ze maar naast elkaar....Ja, misschien ook eens iets voor jou om dat te doen

Walgelijke aanslag dus

Dit is een van de meest verstandige posts die ik over dit onderwerp heb gelezen.
pi_59873049
quote:

[..]

Ah, de woorden van Bush?Wie niet honderd procent voor mij is..is tegen mij?
Nee, dat lijkt me eerder jouw bondgenoot dan de de mijne. Ik zeg dat als je de daden van Israël niet goedkeurt, je ook niet mee moet doen met hun propaganda die daar onderdeel van vormt.
quote:
Fuck de mensen die voor een doel onschuldigen van het leven beroven.
Israël dus, en alle Israëliers die dat door hun daden steunen.
quote:
En de overmatige aandacht is alleen maar gericht tegen Israël hier in Nederland hoor...Het is pas sinds kort dat er ook berichten naar buiten komen dat er een doorlopende stroom bommen valt op Israël.
Wat wil je zeggen, dat er nooit aandacht is voor het Israelische leed?
quote:
Wanneer jij mij wilt zien als tegen Palestijnen? Je doet maar. Ik weet wel beter. Ik ben alleen niet zo verblind om geen fouten te zien en voor mij telt elk mens.
Ik zeg helemaal niet dat jij tegen de Palestijnen bent. Maar als elk mens voor je telt dan vind ik het niet logisch om je walging uit te spreken over een miniem incident met weinig slachtoffers waarvan de toedracht niet eens bekend is alleen omdat er een camera bij was. Als elk mens telt, dan telt een Israelische dode niet harder dan een Palestijnse dode. Maar als er ook weer eens een keer een Israelier dood gaat dan is daar een fimpje van en moeten we allemaar weer roepen hoe erg dat allemaal wel niet is. Want Israel zorgt er wel voor dat elke Israelier wordt geteld, en dat die dooie palestijnen niet worden geteld en als je daaraan meedoet, dan telt dus niet elk mens maar vooral de Israëliers. Dat is mijn punt.
quote:
Ja, elk mens...niet alleen de mensen van een bepaald geloof of van een bepaald land, maar blijkaar moet dit wel van jou...want..wie niet 100% voor mij is is tegen mij?Ja, doei...alsof ik niet weet welke bronnen er allemaal zijn. En leg ze maar naast elkaar....Ja, misschien ook eens iets voor jou om dat te doen
Nee, je slaat op hol.
pi_59874169
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:53 schreef QuazaRzz het volgende:

[..]

Net zoals elke moslim gekozen heeft voor een aanhang die onschuldigen opblaast?
pi_59874339
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:41 schreef Droomert het volgende:

[..]

Net zoals elke moslim gekozen heeft voor een aanhang die onschuldigen opblaast?
mwah, die vergelijking klopt niet, een riant gedeelte van de Joden heeft er namelijk bewust voor gekozen om in een land te gaan wonen waarvan de voormalige bewoners, al die stammen die wij nu Palestijnen noemen, niet om toestemming zijn gevraagd noch een vergoeding hebben gekregen voor het 'afstaan' van hun land
pleased to meet you
pi_59874626
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:48 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, die vergelijking klopt niet, een riant gedeelte van de Joden heeft er namelijk bewust voor gekozen om in een land te gaan wonen waarvan de voormalige bewoners, al die stammen die wij nu Palestijnen noemen, niet om toestemming zijn gevraagd noch een vergoeding hebben gekregen voor het 'afstaan' van hun land
Wat bazel je nou dom? De Palestijnen, het niet bestaande volk hebben al 900 jaar het land dat wij nu Israel noemen niet meer in handen.gehad voordat de Joden zich er vestigden. Het enige land dat ze afgestaan hebben is het land dat ze verloren hebben in hun oorlogjes die ze zelf zijn begonnen om het bloed aan de meditterane kust rood te laten kleuren.

O ja. de Joden die hun kibboetsen, moshavs en steden hebben gebouwd hebben dat veelal gebouwd op de kurkdroge gronden voor woekerprijzen van Arabische grootgrondbezitters. Maar dat wist jij ook vast wel. Het is maar net of je het wil zien.
pi_59875292
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:57 schreef huhggh het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Het komt ineens bij een enkeling op om een bus op te blazen?Er is geen gedachtegoed voor nodig? Een doel? Want iedere Imam zegt dat je voor zelfmoord op deze wijze niet het paradijs zal betreden (en nog meer), dus dat zou ze toch moeten tegenhouden? Je wint er dus niets mee, dan alleen nog verder van je plan af te komen staan. Dus hij moet zijn daad wel hebben

Het is geen Nederlandse regering waar je mee te maken hebt.
pi_59875416
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 21:30 schreef paddy het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Het komt ineens bij een enkeling op om een bus op te blazen?Er is geen gedachtegoed voor nodig? Een doel? Want iedere Imam zegt dat je voor zelfmoord op deze wijze niet het paradijs zal betreden (en nog meer), dus dat zou ze toch moeten tegenhouden? Je wint er dus niets mee, dan alleen nog verder van je plan af te komen staan. Dus hij moet zijn daad wel hebben

Het is geen Nederlandse regering waar je mee te maken hebt.
Terrorisme is niet gebonden aan doelen of organisaties. Het enige dat nodig is is moedwillig dood, angst en verderf zaaien onder een civiele populatie.
pi_59875687
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat lijkt me eerder jouw bondgenoot dan de de mijne. Ik zeg dat als je de daden van Israël niet goedkeurt, je ook niet mee moet doen met hun propaganda die daar onderdeel van vormt.
dus ik mag de daden tegen Israëlische burgers niet afkeuren met andere woorden?
[..]
quote:
Je eigen woorden met een wijziging van een woord
quote:
Ik zeg dat als je de daden van de Hamas en Hizbollah en hun beschermers niet goedkeurt, je ook niet mee moet doen met hun propaganda die daar onderdeel van vormt.
Dit zijn dus in feite jouw woorden toch?
[..]
quote:
Wat wil je zeggen, dat er nooit aandacht is voor het Israelische leed?
Pas sinds een paar jaar geleden vermeld dat Israël doorlopend aan werd gevallen door bommen. Voor de tijdniets over gehoord. Wel over de acties van het Israëlische leger op aanslagen, maar nooit iets gelezen over de voortdurende regen van bommen.
[..]
quote:
Ik zeg helemaal niet dat jij tegen de Palestijnen bent. Maar als elk mens voor je telt dan vind ik het niet logisch om je walging uit te spreken over een miniem incident met weinig slachtoffers waarvan de toedracht niet eens bekend is alleen omdat er een camera bij was. Als elk mens telt, dan telt een Israelische dode niet harder dan een Palestijnse dode.
Volgens mij heb ik daar een antwoord op gegeven. En ja, ook dat kind wat gestorven is was een palestijnse en ja, voor mij telt dus ook elk leven van de Palestijnse kinderen of burgers die hier gewoon in mee worden gesleept.net als de Israëlische burger.
quote:
Maar als er ook weer eens een keer een Israelier dood gaat dan is daar een fimpje van en moeten we allemaar weer roepen hoe erg dat allemaal wel niet is. Want Israel zorgt er wel voor dat elke Israelier wordt geteld, en dat die dooie palestijnen niet worden geteld en als je daaraan meedoet, dan telt dus niet elk mens maar vooral de Israëliers. Dat is mijn punt.
Je leest in mijn posts dus echt alleen maar wat je wilt lezen hè En daarom noemde ik ook duidelijk wie niet voor mij is , is tegen mij. Ik ga fouten niet goedpraten omdat beide regeringen er een potje van maken. Ja, dus ik zal altijd een walgelijk persoon die mensen de dood in wenst en dit in daden omzet, puur omdat de regering van het land je niet aanstaat...En ja, nu heb ik het niet eens alleen over de regering van de Palestijnen of de regering van Israël. Maat mijn typen lees jij al niet eens meer
quote:
Nee, je slaat op hol.
Euh?
pi_59876291
Wat was nou de reden dat die man hem flipte?
pi_59876438
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 21:01 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Wat bazel je nou dom? De Palestijnen, het niet bestaande volk hebben al 900 jaar het land dat wij nu Israel noemen niet meer in handen.gehad voordat de Joden zich er vestigden. Het enige land dat ze afgestaan hebben is het land dat ze verloren hebben in hun oorlogjes die ze zelf zijn begonnen om het bloed aan de meditterane kust rood te laten kleuren.

O ja. de Joden die hun kibboetsen, moshavs en steden hebben gebouwd hebben dat veelal gebouwd op de kurkdroge gronden voor woekerprijzen van Arabische grootgrondbezitters. Maar dat wist jij ook vast wel. Het is maar net of je het wil zien.
hmz, zover ik weet woonden er rond 1875 pakweg 1,5 miljoen Arabieren, bij de volkstelling in 1922 waren dat 590.000 Arabieren en 84.000 Joden, in de volgende 35 jaar zijn er 1,7 miljoen bijgekomen ..

en so what als de Arabieren het land zelf niet in gebruik hadden, geeft dat iemand het recht om dat land dan maar in te pikken en daar een eigen staat te stichten, net zoals we vroeger in de koloniën deden ?

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 03-07-2008 22:30:18 ]
pleased to meet you
pi_59882485
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef paddy het volgende:

[..]

dus ik mag de daden tegen Israëlische burgers niet afkeuren met andere woorden?
Jawel, maar ik vind vanuit het uitgangspunt dat elk mensenleven er een is dat je niet mee moet gaan met de mediagenieke uitvergroting van het Israëlisch leed.

Dat is mijn algemene probleem met de zinsnede "ik keur de daden van Israël af hoor, maar..... De Palestijnen krijgen één bijzin voor hun dodenstatistiekje van deze maand, de Israëliers krijgen beeld en geluid, en een interview op alle journaals, you tube en dan ook nog eens een eigen topic om je walging uit te spreken. Sommige mensenlevens zijn er dan kennelijk meer één dan andere mensenlevens.
pi_59882772
quote:

[..]

En ja, van mij mogen de hamas, Hezbollah en het leger van Israël op terrein uitvechten zonder burgers....dat de Hamas en de Hezbollah dit niet doet?
Dat noemen ze 'guerilla warfare'. Israël krijgt high tech wapens van de VS. Hamas & Hezbollah beschikken niet over zulke wapens en dus moeten ze op een andere manier oorlog voeren tegen de zionisten. Deze manier van oorlogsvoering is effectief gebleken aangezien de Hezbollah de oorlog van 2006 heeft gewonnen.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 10:39:19 #91
111528 Viajero
Who dares wins
pi_59883389
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:

En er is nog nooit een Arabier geweest die ooit iets fout heeft gedaan? Laat me raden, omdat het doden van een Israelische burger volgens jou geen misdaad is maar een heldendaad? ook als het een vier jaar oud meisje betreft?

Walgelijk.

Dit is de laatste keer dat ik op jou reageer, ik hoop dat je snel hier oprot en met je maatjes op maroc.nl of stormfront verder de idioot gaat uithangen.
pi_59884290
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:25 schreef GBA het volgende:
De Arabische Jodenhaat heeft niets met Israël te maken. Die was er voor Israël ook al immers.
leuk hoor, dit soort generalisaties, met je 'de Arabische Jodenhaat' die er altijd al was, je bent je bewust van het feit dat ze daar wel land mochten bezitten, beroepen uitoefenen etc, in tegenstelling tot hier ? Je verwisselt niet toevallig de Jodenhaat die hier altijd was, incluis pogroms, holocaust en zo, met de haat tegen een bezetter, de haat tegen een bevolkingsgroep die gisteren nog een kleine minderheid was en vandaag een overweldigende meerderheid is die de lakens uitdeelt in de regio ?
Lees voor de grap eens het Faisal-Weizmann agreement, misschien dat je dan eens begrijpt wat er kan gebeuren als populisten aan macht winnen en politiek bedreven wordt vanuit de onderbuik ..
pleased to meet you
pi_59884344
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 10:39 schreef Viajero het volgende:

Dit is de laatste keer dat ik op jou reageer
Ik zal de inhoud van je replies en de volledig verkeerde weergave van mijn woorden niet erg missen denk ik.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:16:57 #94
111528 Viajero
Who dares wins
pi_59886110
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:16 schreef moussie het volgende:

[..]

leuk hoor, dit soort generalisaties, met je 'de Arabische Jodenhaat' die er altijd al was, je bent je bewust van het feit dat ze daar wel land mochten bezitten, beroepen uitoefenen etc, in tegenstelling tot hier ? Je verwisselt niet toevallig de Jodenhaat die hier altijd was, incluis pogroms, holocaust en zo, met de haat tegen een bezetter, de haat tegen een bevolkingsgroep die gisteren nog een kleine minderheid was en vandaag een overweldigende meerderheid is die de lakens uitdeelt in de regio ?
Lees voor de grap eens het Faisal-Weizmann agreement, misschien dat je dan eens begrijpt wat er kan gebeuren als populisten aan macht winnen en politiek bedreven wordt vanuit de onderbuik ..
ja, voor het bestaan van Israel waren alle Arabieren altijd lief voor de Joden. Pogroms gebeurden alleen in Europa.

Lees aub dit even:

When Jews were perceived as having achieved too comfortable a position in Islamic society, anti-Semitism would surface, often with devastating results. On December 30, 1066, Joseph HaNagid, the Jewish vizier of Granada, Spain, was crucified by an Arab mob that proceeded to raze the Jewish quarter of the city and slaughter its 5,000 inhabitants. The riot was incited by Muslim preachers who had angrily objected to what they saw as inordinate Jewish political power.

Similarly, in 1465, Arab mobs in Fez slaughtered thousands of Jews, leaving only 11 alive, after a Jewish deputy vizier treated a Muslim woman in "an offensive manner." The killings touched off a wave of similar massacres throughout Morocco.25

Other mass murders of Jews in Arab lands occurred in Morocco in the 8th century, where whole communities were wiped out by the Muslim ruler Idris I; North Africa in the 12th century, where the Almohads either forcibly converted or decimated several communities; Libya in 1785, where Ali Burzi Pasha murdered hundreds of Jews; Algiers, where Jews were massacred in 1805, 1815 and 1830; and Marrakesh, Morocco, where more than 300 hundred Jews were murdered between 1864 and 1880.26

Decrees ordering the destruction of synagogues were enacted in Egypt and Syria (1014, 1293-4, 1301-2), Iraq (854­859, 1344) and Yemen (1676). Despite the Koran's prohibition, Jews were forced to convert to Islam or face death in Yemen (1165 and 1678), Morocco (1275, 1465 and 1790-92) and Baghdad (1333 and 1344).27

The situation of Jews in Arab lands reached a low point in the 19th century. Jews in most of North Africa (including Algeria, Tunisia, Egypt, Libya and Morocco) were forced to live in ghettos. In Morocco, which contained the largest Jewish community in the Islamic Diaspora, Jews were made to walk barefoot or wear shoes of straw when outside the ghetto. Even Muslim children participated in the degradation of Jews, by throwing stones at them or harassing them in other ways. The frequency of anti-Jewish violence increased, and many Jews were executed on charges of apostasy. Ritual murder accusations against the Jews became commonplace in the Ottoman Empire.

Kom dus aub niet met onzin aan.

Bron: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/myths/mf15.html#b
pi_59886229
interessant, maar ik zou ook even goed naar de bron kijken:
"The Jewish Virtual Library is a division of the American-Israeli Cooperative Enterprise"

Naar mijn mening bestaat er dan ook vrijwel geen objectieve verslaglegging mbt het Palestina conflict.
Tegen elk CNN bericht over een incident in de regio geeft Soemoed weer een heel andere interpretatie en vice versa.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:27:59 #96
111528 Viajero
Who dares wins
pi_59886388
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:21 schreef WRH het volgende:
interessant, maar ik zou ook even goed naar de bron kijken:
"The Jewish Virtual Library is a division of the American-Israeli Cooperative Enterprise"

Naar mijn mening bestaat er dan ook vrijwel geen objectieve verslaglegging mbt het Palestina conflict.
Tegen elk CNN bericht over een incident in de regio geeft Soemoed weer een heel andere interpretatie en vice versa.
Dit is ook in andere bronnen te vinden, dit was het overzicht dat ik het snelst kon vinden. Dat er ook Jodenvervolgingen waren onder Moslims is voor zover ik weet een geaccepteerd historisch feit, dat alleen door bepaalde relmoslims ontkend wordt.

Daarnaast, omdat een Jood iets zegt betekent niet dat het een leugen is. Als een Arabier iets zegt betekent het ook niet dat het een leugen is.

Je hebt wel gelijk dat je goed moet opletten uit welke bron iets komt. Aan beide kanten van het verhaal.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:55:41 #97
213097 GBA
FINALE.
pi_59887070
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou! Joden mochten in bijvoorbeeld Marokko niet alleen land, maar zelfs hele wijken omringd door muren bezitten. En ook in andere Arabische landen was 't voor 1948 één groot feest voor de Joden. En houd je insinuatie dat ik de Europese Jodenhaat ontken maar voor je. En kleine bevolkingsgroep? Voor WO1 waren er meer dan honderdduizend Joden in Palestina. En welk gebied bedoel je met 'de regio'? Israël?

Flapdrol.
pi_59887116
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:05 schreef DivineJester het volgende:

Alleen zijn er dan een aantal problemen:
1. Er was op het moment dat die terrorist door het lint ging geen rechter aanwezig om hem te veroordelen.
2. Als er wel een rechter aanwezig was geweest, dan was het die rechter waarschijnlijk nooit gelukt om op die shovel te springen om vervolgens een levenslange gevangenisstraf op te leggen.
3. Mocht het die rechter toch lukken, dan acht ik de kans klein dat die terrorist zou stoppen met zijn daad om zich vervolgens braaf bij de gevangenispoort te melden.

maw: die headshot was op dat moment de enige oplossing.

En buiten dat... Die terrorist hangt nu in het hiernamaals de pimp uit met zijn 72 maagden, dus die heeft het echtwel naar zijn zin
quote:
[..]

Een terrorist kan ook op eigen houtje handelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnDope op 04-07-2008 13:02:09 ]
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:03:54 #99
213097 GBA
FINALE.
pi_59887300
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:02 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Die kerel stond al stil met zijn bulldozer. Dit is gewoon een regelrechte executie. Als hij nou met die bulldozer richting de schutter was gereden, dan had ik het nog begrepen...
Goh inderdaad, iemand die net een paar mensen dood en velen gewond gereden heeft, acht je verder ook niet in staat tot geweld. Hij zou bijvoorbeeld niet nog een handwapen bij zich gehad kunnen hebben. En hij is al helemaal niet het type om dat wapen vervolgens te gebruiken.

Als in Nederland iets dergelijks zou gebeuren, zou ik hopen dat er een agent is om zoiemand neer te schieten.
quote:
Over je tweede punt: Het constant schenden van mensenrechten in de bezette gebieden zorgt er alleen maar voor dat de haat in Palestina tegen Israeliers aangewakkerd blijft.
Nee, Jodenhaat is één van de weinige constante factors in die regio. Net als de afwezigheid van mensenrechten. In Israël hebben Palestijnse vluchtelingen trouwens burgerrechten, die ze in pakweg Syrië, Egypte of Irak niet hebben. Zouden de Palestijnen nu ook Egyptenaren of Irakezen haten?
quote:
Daar forceer je echt geen oplossing mee hoor. Maar goed, een geldui dat niet anti-Palestijns is is natuurlijk meteen een goedkeuring van al het geweld vanuit de Islamitische wereld in jouw ogen...
Nee.
pi_59887695
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

ja, voor het bestaan van Israel waren alle Arabieren altijd lief voor de Joden. Pogroms gebeurden alleen in Europa.

Lees aub dit even:

When Jews were perceived as having achieved too comfortable a position in Islamic society, anti-Semitism would surface, often with devastating results. On December 30, 1066, Joseph HaNagid, the Jewish vizier of Granada, Spain, was crucified by an Arab mob that proceeded to raze the Jewish quarter of the city and slaughter its 5,000 inhabitants. The riot was incited by Muslim preachers who had angrily objected to what they saw as inordinate Jewish political power.

Similarly, in 1465, Arab mobs in Fez slaughtered thousands of Jews, leaving only 11 alive, after a Jewish deputy vizier treated a Muslim woman in "an offensive manner." The killings touched off a wave of similar massacres throughout Morocco.25

Other mass murders of Jews in Arab lands occurred in Morocco in the 8th century, where whole communities were wiped out by the Muslim ruler Idris I; North Africa in the 12th century, where the Almohads either forcibly converted or decimated several communities; Libya in 1785, where Ali Burzi Pasha murdered hundreds of Jews; Algiers, where Jews were massacred in 1805, 1815 and 1830; and Marrakesh, Morocco, where more than 300 hundred Jews were murdered between 1864 and 1880.26

Decrees ordering the destruction of synagogues were enacted in Egypt and Syria (1014, 1293-4, 1301-2), Iraq (854­859, 1344) and Yemen (1676). Despite the Koran's prohibition, Jews were forced to convert to Islam or face death in Yemen (1165 and 1678), Morocco (1275, 1465 and 1790-92) and Baghdad (1333 and 1344).27

The situation of Jews in Arab lands reached a low point in the 19th century. Jews in most of North Africa (including Algeria, Tunisia, Egypt, Libya and Morocco) were forced to live in ghettos. In Morocco, which contained the largest Jewish community in the Islamic Diaspora, Jews were made to walk barefoot or wear shoes of straw when outside the ghetto. Even Muslim children participated in the degradation of Jews, by throwing stones at them or harassing them in other ways. The frequency of anti-Jewish violence increased, and many Jews were executed on charges of apostasy. Ritual murder accusations against the Jews became commonplace in the Ottoman Empire.

Kom dus aub niet met onzin aan.

Bron: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/myths/mf15.html#b
Ik zeg toch nergens dat ze altijd lief zijn geweest of zo, ik zeg alleen maar dat ze over het algemeen wel burgerrechten hadden, in tegenstelling tot hier .. uiteraard is daar ook heel wat ellende gebeurt, maar niets dat ook maar enigszins in de buurt komt van de holocaust .. en tja, hoe het met het antisemitisme in Europa zou staan zonder holocaust en emigratie, daar kunnen we alleen maar naar raden, wat dat aangaat kijken we terug op een rijke traditie aan Jodenhaat ..

Maar wat doet dat af aan het feit dat het nu gaat om de haat tegen een bezetter, een landje of wat verderop wordt net zo tegen de Amerikanen gevochten, ook bezetters ..
wel lekker makkelijk trouwens om zoiets dan een 'aanslag' te noemen, ergo de dader is een terrorist ..
volgens de definitie is een aanslag, among others,
quote:
3 onverwachte poging tot moord of overrompeling
Ik kan me natuurlijk vergissen maar volgens mij kan je, als je een land bezet tegen de zin van de oorspronkelijke bewoners, pogingen tot moord of overrompeling verwachten ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')