quote:In Jeruzalem heeft een man met een bulldozer een paar auto's en een bus geramd. Daarbij zijn zeker twee en mogelijk vier mensen omgekomen. Ook zijn er tientallen gewonden.
Ooggetuigen zeggen dat het geen ongeluk was. Volgens hen is de man met opzet op de voertuigen ingereden. De politie heeft de bestuurder van de bulldozer doodgeschoten. Het is een Palestijn uit Oost-Jeruzalem.
De verantwoordelijkheid is opgeëist door een groepering die in maart ook een aanslag in Jeruzalem pleegde. Toen schoot een Palestijn op een religieuze school acht studenten dood.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
De kans dat een aanslag een onschuldige Israelier treft is sowieso vrij klein, daar zijn er namelijk heel weinig van. Het gros is geheel vrijwillig in een land gaan wonen dat andermans land afpakt, en steunt de gewelddadige onderdrukking van de Palestijnen.
Die ene toevallig onschuldige Israelier die getroffen wordt door een aanslag moeten we maar zien als collateral damage.
Politieke propaganda... natuurlijk is het beleid van de staat Israel zo fout als het maar kan, maar de Palestijnse machthebbers en de rest van de Arabische wereld laten het Palestijnse volk ook massaal stikken. Zo blijven ze zielig en krijgen ze meer sympathie. Alle partijen daar zijn fout en de burgers zijn de dupe. Nu een stel Israeli's en morgen weer een stel Palestijnen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:43 schreef QuazaRzz het volgende:
[..]
Het volk Israel heeft gekozen voor een regering dat een bezettings en nederzettingen beleid uitvoert dat palestijnse burgers treft.
Dus willen de palestijnen de verantwoordelijke treffen van de bezetting en nederzettingen beleid dat moet zij dus de Israelische burgers pakken.( zij kiezen hun leiders)
Ik bedoel wie lijden er onder de bezetting inderdaad palestijnse burgers.
Oog om Oog Tand om Tand.
Ik keur juich verzets daden zoals die van vandaag toe.
Aangezien praten met Israel geen zin heeft.
Israel wil vrede maar geen Einde maken aan de bezetting.
Vrede en Bezetting gaan nu eenmaal niet samen.
Inderdaad het Israelisch volk heeft gekozen voor de bezetting van de palestijnen dan moeten ze niet gaan lopen janken als de palestijnen zich daar tegen verzetten.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
De kans dat een aanslag een onschuldige Israelier treft is sowieso vrij klein, daar zijn er namelijk heel weinig van. Het gros is geheel vrijwillig in een land gaan wonen dat andermans land afpakt, en steunt de gewelddadige onderdrukking van de Palestijnen.
Die ene toevallig onschuldige Israelier die getroffen wordt door een aanslag moeten we maar zien als collateral damage.
Beste post ever in het hele palestina/israel conflict !quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:52 schreef Flurry het volgende:
[..]
Politieke propaganda... natuurlijk is het beleid van de staat Israel zo fout als het maar kan, maar de Palestijnse machthebbers en de rest van de Arabische wereld laten het Palestijnse volk ook massaal stikken. Zo blijven ze zielig en krijgen ze meer sympathie. Alle partijen daar zijn fout en de burgers zijn de dupe. Nu een stel Israeli's en morgen weer een stel Palestijnen.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Echt om van te kotsen jullie weerzinwekkende reacties. Jullie verdienen het eigenlijk niet om in een vrije westerse samenleving te leven.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:53 schreef QuazaRzz het volgende:
[..]
Inderdaad het Israelisch volk heeft gekozen voor de bezetting van de palestijnen dan moeten ze niet gaan lopen janken als de palestijnen zich daar tegen verzetten.
Ja, dat kan ik mij nog goed herinneren. Zijn heel wat Europese toeristen bij omgekomen. Nu is de bewaking van toeristen heel erg streng, maar vroeg of laat komen er wel weer een paar gestoorde idioten door. Zullen dan ook wel weer van die misselijkmakende idioten zijn die hier een dergelijke aanslag gaan goedpraten.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:47 schreef EricT het volgende:
Deze aanslag staat ergens onderaan in de lijst van meest vreselijke aanslagen. 2 doden... wat is dat nou man? En ze zijn gewoon plat gereden? Wie herrinert zich de aanslag op toeristen in Egypte waarbij toeristen met zwaarden en messen te lijf zijn gegaan..?
Top post. Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:52 schreef Flurry het volgende:
[..]
Politieke propaganda... natuurlijk is het beleid van de staat Israel zo fout als het maar kan, maar de Palestijnse machthebbers en de rest van de Arabische wereld laten het Palestijnse volk ook massaal stikken. Zo blijven ze zielig en krijgen ze meer sympathie. Alle partijen daar zijn fout en de burgers zijn de dupe. Nu een stel Israeli's en morgen weer een stel Palestijnen.
Als je er zo tegen bent dat onschuldige burgers het slachtoffer worden van dit conflict, waarom doe je dan mee aan de uitvergroting van dit incident, waarbij de slachtoffers waarschijnlijk niet eens onschuldig zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:29 schreef rutger05 het volgende:
Echt om van te kotsen jullie weerzinwekkende reacties. Jullie verdienen het eigenlijk niet om in een vrije westerse samenleving te leven.
[quote]Helaas zijn er wel weer onschuldige burgers het slachtoffer geworden van deze brute aanslag.
Hoe verknipt kan je denken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je er zo tegen bent dat onschuldige burgers het slachtoffer worden van dit conflict, waarom doe je dan mee aan de uitvergroting van dit incident, waarbij de slachtoffers waarschijnlijk niet eens onschuldig zijn.
Goh... volgens mij ben je moslim of niet? Hoe eenzijdig kan je denken zeg... Compleet geïndoctrineerd. Draai het eens om en kijk hoe belachelijk het klinkt:quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef QuazaRzz het volgende:
Word tijd dat de Israelischa mannen en vrouwen (Burgers) er voor KIEZEN een einde te maken aan de bezettingen van Palestijnse burgers.
Anders blijven ze het risico op verzet lopen.
Ja en als Israel dat doet dan weet Israel zelf ook wel dat ze zichzelf kapot gemaakt hebben.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:24 schreef koudhier het volgende:
[..]
Goh... volgens mij ben je moslim of niet? Hoe eenzijdig kan je denken zeg... Compleet geïndoctrineerd. Draai het eens om en kijk hoe belachelijk het klinkt:
Ik zal je iets vertellen: Israel houdt zich nog in zekere mate in. Als Israel zou willen zijn alle palestijnen binnen 1 dag bij allah.
Als de palestijnen deze macht hadden was Israel al lang uitgeroeid.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef QuazaRzz het volgende:
Word tijd dat de Israelischa mannen en vrouwen (Burgers) er voor KIEZEN een einde te maken aan de bezettingen van Palestijnse burgers.
Anders blijven ze het risico op verzet lopen.
Zou 't gros er niet gewoon geboren zijn ?quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
EINDELIJK eens een goede reactie. Huldequote:Op woensdag 2 juli 2008 16:52 schreef Flurry het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Maar laat aub geen onschuldigen , slachtoffers worden.
beiden kanten niet.
Hulde en doet mee met puke sessionquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:43 schreef StarGazer het volgende:
[..]
EINDELIJK eens een goede reactie. Hulde
Om die weerzinwekkende reactie van die Weltschmerz kan ik alleen maar kotsen.
Gooh, Nederlanders hebben niks te zoeken in het buitenland, maakt de incidenten nog maar eens duidelijkquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:27 schreef Elkarden het volgende:
Arabieren hebben niets in Israel te zoeken, maakt deze aanslag nog maar eens duidelijk.
Ik weet niet hoe die verhoudingen liggen, ik kan alleen niet meegaan met het idee dat een burger per se onschuldig is. Een kolonist is allerminst onschuldig, een immigrant eigenlijk ook niet, en het is op zijn eigen manier toch een democratie, dus het deel van het volk waarop de bezettingspolitiek steunt is ook niet onschuldig.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Zou 't gros er niet gewoon geboren zijn ?
Heb jij in Nederland ooit op een regeringspartij gestemd? Of je ouders, je opa en oma?quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die verhoudingen liggen, ik kan alleen niet meegaan met het idee dat een burger per se onschuldig is. Een kolonist is allerminst onschuldig, een immigrant eigenlijk ook niet, en het is op zijn eigen manier toch een democratie, dus het deel van het volk waarop de bezettingspolitiek steunt is ook niet onschuldig.
Het lijkt me een beetje raar om mensen die kiezen voor de bezetting bij voorbaat onschuldig te noemen.
De meesten wel ja, al gelden de aliyah-wetten nog steeds .. de laatste jaren zijn het zo'n 20.000 per jaar die het land binnenkomen ..quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Zou 't gros er niet gewoon geboren zijn ? [ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:47 schreef moussie het volgende:
[..]
De meesten wel ja, al gelden de aliyah-wetten nog steeds .. de laatste jaren zijn het zo'n 20.000 per jaar die het land binnenkomen ..
Maar ja, dat soort dingen schijnen nooit op een logische manier benadert te worden, zo krijgt een in Nederland geboren mens met een permanent kleurtje ook vaak zat te horen dat die terug moet rotten naar zijn zandbak of eiland.
Hoe dan ook, daaro heb je dus niet alleen te maken met georganiseerd verzet/terrorisme, je hebt ook geregeld van die enkelingen die uit pure frustratie uitflippen en amok gaan maken .. de een pakt zijn geweer en schiet biddende mensen neer, de ander pakt een bulldozer (die net zijn olijfgaard ondersteboven heeft gegraven ?) en rijdt in op alles wat die tegenkomt
Ik vind dat als je keuzes maakt waarmee je bezetting en geweld ondersteunt, dat je dan niet meer kunt claimen onschuldig te zijn. Of dat het geweld legitiem maakt is iets anders. Ik vind geweld niet snel legitiem, ook niet tegen Irakese dienstplichtigen bijvoorbeeld, die in wezen onschuldiger zijn dan Amerikaanse burgers. Ik zou een stenengooiende Palestijnse jongen ook niet snel minder onschuldig noemen dan een Israelische kolonist.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Heb jij in Nederland ooit op een regeringspartij gestemd? Of je ouders, je opa en oma?
Maakt dat jullie tot legitieme doelen van een willekeurige Afghaan in Nederland?
quote:
Dat is vreemd? Land van niemand? Daar zullen toch wel papieren van bestaan?quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:19 schreef koudhier het volgende:
Ja vreselijk. Door dat soort lieden wordt het probleem nooit opgelost..quote:
Inderdaad dan moet je een Bulldozer pakken.....quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:56 schreef EricT het volgende:
[..]
Ja vreselijk. Door dat soort lieden wordt het probleem nooit opgelost..
Inderdaad tegen zulk soort lieden werkt alleen een bulldozer...quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:56 schreef EricT het volgende:
[..]
Ja vreselijk. Door dat soort lieden wordt het probleem nooit opgelost..
Het gaat er ook niet om wat er gebeurd is, het gaat erom dat de boodschap duidelijk overkomt: Israëliers zijn het slachtoffer van bloeddorstige Palestijnen die alle Joden willen uitroeien en Israel verweert zich moedig.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:51 schreef WRH het volgende:
Vind het vooral een interessant kijkje in de aparte rechtswereld van Israel:
Nog voor bekend is wat er eigenlijk precies gebeurd (op dat moment was nog lijkt mij helemaal niet zo duidelijk dat het een aanslag was en niet een hartaanval achter het stuur, vind het knap als mensen dat binnen 10 seconden en in blinde paniek kunnen zien) was er al een 'militair in burger' bovenop gedoken om te beoordelen, veroordelen en te berechten en ook maar meteen die goed democratisch besloten strafmaat uit te voeren; executie dus.
ehm, die was hoop ik niet persoonlijk aan mij gericht?quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"Ik keur wat Israël doet niet goed hoor". Nee, maar je werkt wel mee aan de beeldvorming.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |