eerst kaartje vergeten te halen op zwolle cs ... denk er pas aan als conductrice de trein instapt, ik heb wel weekend-ov, ze ziet het dus, maar ik zeg, "ah shit, het is natuurlijk helemaal geen weekend...", zij houdt zo een preek van dat het me 35 euro zou kunnen kosten, maar ik vraag "is het goed als ik op het volgende station uitstap en een kaartje haal?" en dat was goed.
in Heino dus uitgestapt, maar daar is het lcd van de kaartjesmachine kaduuk, dus ik doe een melding bij de automaten storing service, en ga weer op het perron wachten op de volgende trein, want er staat op die automaat dat je in geval van storing het maar tegen de conducteur moet zeggen (Heino is zeg maar in de middle of nowhere, en heeft dus ook geen loket)
ben gewoon ergens ingestapt in de volgende trein, en ben gaan zitten. ik zie bij elke stop die conducteur uit de trein stappen enzo een paar meter verderop, maargoed, ik doe of ik een krantje lees, en denk "ik ben lui, laat die gast maar naar mij toe komen"
tussen Hengelo en Enschede Drienerlo (waar ik eruit moest), komt die lutser dus alsnog de kaartjes controleren. en ik, met m'n liefste gezicht, begon het volgende gesprek:
quote:
+ ik heb geen kaartje omdat de kaartjes-unit in Heino kaputsch was.
- ja, en?
+ nou, op die automaat stond dat je het tegen de conducteur moet zeggen als 'ie klabam is.
- en waarom ben je dan niet naar mij toegekomen
+ omdat ik u niet gezien heb toen ik instapte, en toen ben ik maar gewoon ergens gaan zitten.
- je had ook even rond kunnen kijken waar ik was.
+ maar ik heb u niet langs zien komen.
daarna ging hij nog een paar dingen voor een tweede keer vragen, om te checken of ik m'n verhaal wel recht en niet krom had. en met een strak gezicht wist ik alle vragen goed te beantwoorden ... en na nog even te vragen te vragen of ik vanavond ook weer de andere kant op moest terug (ik weet niet waarom, misschien wilde hij me nog wel 'spreken' 's avonds, de vieze flikker

) , ging hij maar naar z'n conducteurs-rukbunker, waar hij omriep dat we zo op station Enschede Drienerlo aankwamen.
toen ik uitstapte en hem daar zo zag staan kon ik met moeite een grijns onderdrukken want ik had toch maar mooi weer 6 euro uitgespaard.
samenvatting:
lang leve reethaar!klacht 1: kaartje. vergeten
klacht 2: domme conducteurs
klacht 3: wat is varkens- kips- en rundvlees + groente gewokt in zoetzure saus ongenadig lekker