Volgens mij kan je over een maand of 3 dit wel opvragen bij het Kadaster.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:55 schreef neutron het volgende:
En dan nog iets: er is laatst een huis aan mijn neus voorbij gegaan naar iemand anders. Er waren toen heel veel geinteresseerden en ik ben stiekum wel nieuwsgierig wie van hen het huis uiteindelijk gekregen heeft. Is er een manier om dit te weten te komen?
pas als het huis bij de notaris is overgedragen, kun je via het Kadaster aan de juiste koopsom komen. Dat het huis nu van de markt is, wil niet zeggen dat het huis ook al overgedragen is.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:38 schreef boarn het volgende:
[..]
Volgens mij kan je over een maand of 3 dit wel opvragen bij het Kadaster.
Het huis word daarbij toch opnieuw ingeschreven met de nieuwe koopsom?
De verkoopprijs staat er dan niet wie het gekocht heeft, dat is wel belangrijk om te vermeldenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:38 schreef boarn het volgende:
[..]
Volgens mij kan je over een maand of 3 dit wel opvragen bij het Kadaster.
Het huis word daarbij toch opnieuw ingeschreven met de nieuwe koopsom?
nee dat is duidelijk anders. Zie mijn 1e postquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:52 schreef neutron het volgende:
Ben alweer een stukkie wijzer geworden. Kan een Nederlander nog bevestigen of het verhaal van Jack ook in Nederland geldt?
ozzyat105,quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:44 schreef ozzyat105 het volgende:
je doet een bod onder voorbehoud van financiering. In de koopakte staat de uiterlijke termijn wanneer je die financiering rond moet hebben. Meestal is dat 5 weken na tekenen koopakte.
Alleen als je een verklaring hebt van meerder hypotheekverstrekkers dat je de koopsom+10%(dit bedrag staat bij die bepaling) niet kunt financieren dan geld dit als ontbindende voorwaarde.
Na de genoemde datum kun je er niet meer onderuit.
Het beste kun je je financiering al aanvragen voordat je de koopakte tekent.
azaki, jij bedoelt met bedenktijd die 4 weken waarin de koper zijn financiering regelt?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:36 schreef azaki het volgende:
Als de bedenktijd verlopen is, etc, dan kan de verkopende partij zich ook niet meer terugtrekken.
Ook een boete van 10% koopsom. Hoewel dit vaak gematigd wordt.
Kan het wetsartikel etc even niet meer vinden
Dus dat betekent ook dat indien de verkoper de koop na 2 dagen wil annuleren hier altijd financiele consequenties aan vastzitten voor hem of haar?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:31 schreef azaki het volgende:
Ik bedoel dat het contract voor beide partijen bindend is.
Het is zelfs zo dat de koper een langere periode heeft om te annuleren dan de VERkoper. (2 dagen, is gangbaar.. dacht ik)
In dat topic gaat het over iemand die NA het verstrijken van de termijn (meestal 4 of 5 weken) aangeeft dat de finanaciering niet rondkomt. Dan ben je dus te laat en betaal je over het algemeen 10% van de koopsom.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 12:38 schreef avonne het volgende:
[..]
ozzyat105,
hoe zit dat dan met deze kwestie Ontbindende voorwaarden verlopen
bij deze persoon ging het fout omdat hij ná het verlopen pas zei "ik kan niet betalen"?
Het komt op mij over alsof je met tekenen altijd aan de 10% boete zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |