Jullie moeten die die 20.000 euro betalen. Je kan proberen het op die tussenpersoon te verhalen maar dat gaat een heel lang verhaal worden en veel geld kosten. Hebben jullie bijv. al je afspraken met die tussenpersoon op papier staan?quote:
Dat lees je goed.quote:Op zondag 15 juni 2008 22:53 schreef Dirkh het volgende:
Je hebt dus niks zwart op wit staan. Dus je hebt de financiering niet rond kunnen krijgen, niet omdat je dat niet wilde, maar dat het niet is gelukt. Lees ik dat goed zo?
Oh, dat je op vakantie gaat doet niet terzake, daarvoor heb je telefoon tegenwoordig en had er ook onderling contact moeten zijn.
Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar wij hadden totaal niet verwacht op problemen te stuiten.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:54 schreef Argento het volgende:
Waarom gaan mensen niet eerst ns kijken wat ze aan financiering rond kunnen krijgen en dan pas naar een huis zoeken?
Het hangt er van af of er een bankgarantie is afgegeven. Als dat het geval is wordt deze gecacht en zal de verzekeraar van jou het geld terug willen hebben. Zoniet, dan zal de verkoper geld willen zien.quote:Op maandag 16 juni 2008 06:45 schreef YosSa het volgende:
[..]
Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar wij hadden totaal niet verwacht op problemen te stuiten.
Typisch geval van eigen schuld dikke bult.
Maar we hebben dat geld niet en de vraag was wat de normale gang van zaken was bij zo'n situatie.
Dan leggen ze beslag op je loon.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:08 schreef YosSa het volgende:
Is ook, maar ik HEB HET NIET.
Ik wil dit ook gewoon netjes afhandelen.
Kan ook gewoon zeggen "zie t maar te krijgen", maar dat wil ik niet.
Zoals ik het lees zou het volgens de hypotheekadviseur allemaal wel rondkomen, terwijl beide geldverstrekkers waarmee de beste man heeft gesproken uiteindelijk de stekker eruit trokken door een oude BKR-registratie.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:54 schreef paulvogels het volgende:
Waarom krijg je de financiering niet rond, ogen groter dan portomonee?
Het is vrij standaard om dit zo te doen. Het staat eigenlijk in ieder koopcontract onder de algemene voorwaarden. Uiteraard kun je dat niet tekenen maar dan zul je waarschijnlijk geen verkopende partij vinden.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:41 schreef CraZaay het volgende:
Ik weet dat het mosterd na de maaltijd is, maar waarom heb je een garantie afgegeven ("als het niet doorgaat betaal ik 20.000") terwijl je wist dat je die garantie feitelijk niet kon bieden?
Dat is vreemd. Normaal gesproken zal een bank na het afgeven van de offerte alleen afhaken wanneer blijkt dat jij de voorwaarden van de offerte niet kan nakomen. Weet je zeker dat je al had ingelicht over de BKR codering?quote:Op maandag 16 juni 2008 10:11 schreef YosSa het volgende:
Nee, er is ook geen bankgarantie afgegeven en ogen niet groter dan de portemonnee.
Wel stonden er blijkbaar 2 BKR coderingen.
De adviseur zou het verder rondmaken, er is ook een offerte en die is ondertekend.
Maar nu stopt Sparck ermee.
Helemaal waar, en je moet dus inderdaad ook niet tekenen als je de garantie niet kunt bieden. Anders kun je dus in een situatie als deze komen. Dat is ook precies waarom de notaris na het verlopen van de ontbindende voorwaarden die waarborgsom wil zien als geld op zijn derdengeldrekening of in de vorm van een bankgarantie.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:07 schreef DRA het volgende:
Het is vrij standaard om dit zo te doen. Het staat eigenlijk in ieder koopcontract onder de algemene voorwaarden. Uiteraard kun je dat niet tekenen maar dan zul je waarschijnlijk geen verkopende partij vinden.
Dit is niet iets dat 'ineens' naar boven komt. Dat wist je gewoon al en is juist een reden om al-tijd voorzichtig te zijn.quote:
Idd vreemd verhaal. Zeker nadat er een offerte is afgegeven door de geldverstrekker.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:18 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat is vreemd. Normaal gesproken zal een bank na het afgeven van de offerte alleen afhaken wanneer blijkt dat jij de voorwaarden van de offerte niet kan nakomen. Weet je zeker dat je al had ingelicht over de BKR codering?
Dat dusquote:Op maandag 16 juni 2008 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is niet iets dat 'ineens' naar boven komt. Dat wist je gewoon al en is juist een reden om al-tijd voorzichtig te zijn.
Jij gaat op vakantie, terwijl je een hypotheek moet rondmaken en dat terwijl je twee (!!) BKR-noteringen hebt. Dat is laks of die vakantie nu al 8 maanden geboekt was of niet. Die vakantie stond ook al vast toen je een huis ging kopen.
Dat Sparck je geen hypotheek wil verstrekken, is de tussenpersoon niet aan te rekenen. Je moet z.s.m. contact opnemen met de verkopen makelaar en de situatie uitleggen. Je hebt nog de tijd tot aan de leveringsdatum om 'iets' voor elkaar te krijgen. (of eigenlijk: 5 dagen ná deze datum).
Het punt is dat Sparck (vanwege de 'kredietcrisis') geen hypotheken meer verstrekt.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Idd vreemd verhaal. Zeker nadat er een offerte is afgegeven door de geldverstrekker.
Ah dat wist ik niet. Toch wel een beetje sneu ook voor de TS, ook al heeft hij zelf ook een aandeel hierin gehad. Ik zou de verkoopmakelaar het verhaal voorleggen en hopen dat de verkopers coulance willen tonen...quote:Op maandag 16 juni 2008 10:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het punt is dat Sparck (vanwege de 'kredietcrisis') geen hypotheken meer verstrekt.
Inderdaad, TS gaat kennelijk nogal nonchalant om met aangegane verplichtingen, wellicht vandaar ook de BKR-noteringen. Hopelijk is dit een lesje voor hem.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is niet iets dat 'ineens' naar boven komt. Dat wist je gewoon al en is juist een reden om al-tijd voorzichtig te zijn.
Jij gaat op vakantie, terwijl je een hypotheek moet rondmaken en dat terwijl je twee (!!) BKR-noteringen hebt. Dat is laks of die vakantie nu al 8 maanden geboekt was of niet. Die vakantie stond ook al vast toen je een huis ging kopen.
De vraag is natuurlijk of ze dat überhaupt kunnen.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:18 schreef GForceT1 het volgende:
succes TS, het is wel een beetje lullig voor je dat Sparck door de kredietcrisis de 'lopende' offertes ook afkapt. Want daar word je nu ook een beetje de dupe van. Eigenlijk zouden ze gewoon geen nieuwe offertes meer uit moeten geven en de lopende trajecten af ronden.
Maar dan wordt de volgende vraag natuurlijk wie verantwoordelijk word gehouden in het geval van de TS. De TS heeft een bankgarantie hiervan gehad, maar ondertussen stopt de bank ermee. De TS is er ter geoder trouw ervan uit gegaan dat hij de financiering rond had. Nu opeens niet meer.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of ze dat überhaupt kunnen.
quote:Op maandag 16 juni 2008 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dan wordt de volgende vraag natuurlijk wie verantwoordelijk word gehouden in het geval van de TS. De TS heeft een bankgarantie hiervan gehad, maar ondertussen stopt de bank ermee. De TS is er ter geoder trouw ervan uit gegaan dat hij de financiering rond had. Nu opeens niet meer.
Geen bankgarantie dus.quote:Nee, er is ook geen bankgarantie afgegeven en ogen niet groter dan de portemonnee.
Nee, absoluut niet. Een hypotheek is pas rond op het moment van tekenen bij de notaris.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:02 schreef YosSa het volgende:
Nee, maarja, ik zal wel te naief zijn, maar als de tussenpersoon een offerte heeft liggen wat moet ik dan nog meer ?
Dan ga je er toch vanuit dat het rond is ?????
Nee. Je gaat pas ervanuit dat het rond is zodra de notaris zegt dat het rond is.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:02 schreef YosSa het volgende:
Nee, maarja, ik zal wel te naief zijn, maar als de tussenpersoon een offerte heeft liggen wat moet ik dan nog meer ?
IK te lang gewacht ??quote:Op maandag 16 juni 2008 13:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Een hypotheek is pas rond op het moment van tekenen bij de notaris.
Bij reguliere hypotheken kun je er in de meeste gevallen vanuit gaan dat het dan in orde is, als de aangeleverde gegevens kloppen. (inkomen, schulden ed.)
Dit is geen reguliere hypotheek én daarnaast heeft Sparck een probleem. Zit je verder in het traject (alle bescheiden ingeleverd (werkgeversverklaring ed) én je hebt een bevestiging van Sparck dat er gepasseerd kan worden; dan is het een ander verhaal.
Je hebt gewoon te lang gewacht....
Op basis van een offerte kan je er toch niet vanuit gaan dat het rond is?quote:Op maandag 16 juni 2008 13:02 schreef YosSa het volgende:
En alle stukken ZIJN ingeleverd.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Een hypotheek is pas rond op het moment van tekenen bij de notaris.
Bij reguliere hypotheken kun je er in de meeste gevallen vanuit gaan dat het dan in orde is, als de aangeleverde gegevens kloppen. (inkomen, schulden ed.)
Dit is geen reguliere hypotheek én daarnaast heeft Sparck een probleem. Zit je verder in het traject (alle bescheiden ingeleverd (werkgeversverklaring ed) én je hebt een bevestiging van Sparck dat er gepasseerd kan worden; dan is het een ander verhaal.
Je hebt gewoon te lang gewacht....
Als jij verwacht dat het rond komt, dan moet je dat zwart op wit laten zetten. Dat zal hij nooit doen (vanwege z'n aansprakelijkheid). In dit geval kwam de datum van het verstrijken van ontbindende voorwaarden steeds dichterbij en de hypotheek kwam maar niet rond.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:22 schreef YosSa het volgende:
[..]
IK te lang gewacht ??
Die tussenpersoon is blijven proberen bij de ABN AMRO, dat doe ik niet.
Hij belde me op dat hij met ABN bezig was, dat scheelde toch al snel 4% rente.
Dan ga ik er vanuit dat hij me niet zit te pesten ofzo.
Nee, dat is zo.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Op basis van een offerte kan je er toch niet vanuit gaan dat het rond is?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |