abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59417543
Heb vraagje.
Wij gingen een huis kopen.
Hebben contract getekend met de bekende ontbindende voorwaarden.
Er waren problemen met de financiering, maar onze tussenpersoon zei ons dat er partijen met ons in zee wilde, maar dan moesten we 2 weken wachten.
Ik heb hem contact laten leggen met de makelaar om om uitstel te vragen (wij gingen op vakantie)
Toen we terugkwamen was er inderdaad contact geweest, maar hij had niets zwart op wit staan waardoor de voorwaarden waren verlopen en we vastzitten aan dat huis.
Nu trekt de partij de stekker eruit en worden we in gebreken gesteld.
Maar wij hebben geen 20000 euro in de kast liggen
Wat is nu de gebruikelijke gang van zaken ?
Ik kan hem misschien wel aansprakelijk ztellen, maar heb ook geen zin in een jarenlange rechtzaak die bakken met geld kost.
ok
pi_59417917
Je hebt dus niks zwart op wit staan. Dus je hebt de financiering niet rond kunnen krijgen, niet omdat je dat niet wilde, maar dat het niet is gelukt. Lees ik dat goed zo?
Oh, dat je op vakantie gaat doet niet terzake, daarvoor heb je telefoon tegenwoordig en had er ook onderling contact moeten zijn.
  zondag 15 juni 2008 @ 22:54:36 #3
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_59417980
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:47 schreef YosSa het volgende:
Wat is nu de gebruikelijke gang van zaken ?
Jullie moeten die die 20.000 euro betalen. Je kan proberen het op die tussenpersoon te verhalen maar dat gaat een heel lang verhaal worden en veel geld kosten. Hebben jullie bijv. al je afspraken met die tussenpersoon op papier staan?

Verder vind ik jullie erg laks. Als je bezig bent met het kopen van een huis is het niet handig (zacht uitgedrukt) om op vakantie te gaan. Maar daar zijn jullie nu vast ook wel achter gekomen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  zondag 15 juni 2008 @ 22:55:03 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_59418002
Waarom heeft de verkopende partij "de stekker er uit getrokken"?

De gebruikelijke gang van zaken is dat je aansprakelijk gesteld wordt en een zeker bedrag zal moeten betalen. Een en ander hangt echter af van hoe e.e.a. precies plaats vindt..
pi_59418146
Die vakantie stond al 8 maanden geboekt
Dat heeft niets met laks te maken
We zijn gewoon naief geweest mbt de tussenpersoon. Die hebben we vertrouwd en hij was in mijn ogen toch de persoon met verstand van zaken.
Dus nou niet zeuren over die vakantie ja, die stond al zooo lang gepland, die hebben we echt niet ff tussendoor geboekt.
ok
pi_59418333
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:53 schreef Dirkh het volgende:
Je hebt dus niks zwart op wit staan. Dus je hebt de financiering niet rond kunnen krijgen, niet omdat je dat niet wilde, maar dat het niet is gelukt. Lees ik dat goed zo?
Oh, dat je op vakantie gaat doet niet terzake, daarvoor heb je telefoon tegenwoordig en had er ook onderling contact moeten zijn.
Dat lees je goed.
We hebben BKR codering. Deze zijn (2 stuks) wel hersteld maar blijven 5 jaar staan.
SPARCK wilde met ons in zee, maar de tussenpersoon d8 ook nog wel met ABN-AMRO te kunnen onderhandelen.
Dat werd dus een nee, maar dezelfde dag had hij een mailtje van sparck dat ze ermee stopten.
Nu zitten wij dus met de problemen.
ok
  zondag 15 juni 2008 @ 23:08:06 #7
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_59418664
Heel vervelend, maar de (naar ik aanneem) 10% garantie ben je dus kwijt, juist om ervoor te zorgen dat de verkopende partij niet steeds maanden met een koper bezig is om vervolgens geen euro te zien. Die centen ben je dus sowieso kwijt, en zou je kunnen proberen te verhalen op de tussenpersoon.
pi_59420587
Waarom gaan mensen niet eerst ns kijken wat ze aan financiering rond kunnen krijgen en dan pas naar een huis zoeken?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_59423474
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:54 schreef Argento het volgende:
Waarom gaan mensen niet eerst ns kijken wat ze aan financiering rond kunnen krijgen en dan pas naar een huis zoeken?
Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar wij hadden totaal niet verwacht op problemen te stuiten.
Typisch geval van eigen schuld dikke bult.
Maar we hebben dat geld niet en de vraag was wat de normale gang van zaken was bij zo'n situatie.
ok
  maandag 16 juni 2008 @ 06:58:43 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_59423507
quote:
Op maandag 16 juni 2008 06:45 schreef YosSa het volgende:

[..]

Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar wij hadden totaal niet verwacht op problemen te stuiten.
Typisch geval van eigen schuld dikke bult.
Maar we hebben dat geld niet en de vraag was wat de normale gang van zaken was bij zo'n situatie.
Het hangt er van af of er een bankgarantie is afgegeven. Als dat het geval is wordt deze gecacht en zal de verzekeraar van jou het geld terug willen hebben. Zoniet, dan zal de verkoper geld willen zien.

In het ergste geval komt het voor de rechter, wordt je veroordeeld tot betaling en gaat de deurwaarder het daarna innen. Het hangt er een beetje van af hoe de verkoper het nu aan gaat pakken en het hangt er ook van af hoe je jezelf opstelt hierbij. Wanneer er tekenen zijn dat de verkoper die 10% wil innen of wanneer er sprake is van een bankgarantie die is verzilverd, kan het toch geen kwaad om spoedig een advocaat in te schakelen.
pi_59423655
Pff, en dan weer torenhoge advocaatkosten hebben. Dat kunnen wij niet betalen.
Ik hoopte dat we hun kosteloos zouden kunnen stellen tot ze hun huis alsnog verkocht hebben.

Misschien is dit te mooi gedacht, maar het zijn wel hele sociale mensen.
ok
pi_59423753
Sociale mensen zijn in de praktijk een stuk minder sociaal als ze 20k kunnen vangen. Sterkte en succes met de afhandeling van deze harde praktijkles 'Hoe koop ik geen huis'
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  maandag 16 juni 2008 @ 08:55:53 #13
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_59424164
Sociaal of niet, ik zou als verkopende partij ook gewoon die 20.000 willen hebben. Ben je minder sociaal als je anderen aan hun contractuele verplichtingen houdt, die ze bij hun volle verstand aan zijn gegaan? Lijkt me gewoon zakelijk.
pi_59424337
Is ook, maar ik HEB HET NIET.

Ik wil dit ook gewoon netjes afhandelen.

Kan ook gewoon zeggen "zie t maar te krijgen", maar dat wil ik niet.
ok
  maandag 16 juni 2008 @ 09:41:39 #15
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_59424811
Ja, ik snap dat je het niet hebt en dat het niet helemaal jouw schuld is. Ook al moet je zelf vinger aan de pols houden, je mag er lijkt me wel vanuit gaan dat de hypotheekadviseurs hun vak verstaan.

Feit blijft dat de verkopers dat geld willen zien en jij het dus ergens vandaan moet zien te toveren, en als je het niet hebt komt dat neer op lenen lijkt me. Als je geld kunt krijgen van die hypotheekadviseurs is dat sowieso pas na een rechtzaak, aangezien ik niet aanneem dat die klakkeloos dat geld aan je over gaat maken.

Ik weet dat het mosterd na de maaltijd is, maar waarom heb je een garantie afgegeven ("als het niet doorgaat betaal ik 20.000") terwijl je wist dat je die garantie feitelijk niet kon bieden?

Maar goed, probeer eerst eens coulance te zoeken bij de verkopende partij zou ik zeggen.
pi_59424868
quote:
Op maandag 16 juni 2008 09:08 schreef YosSa het volgende:
Is ook, maar ik HEB HET NIET.

Ik wil dit ook gewoon netjes afhandelen.

Kan ook gewoon zeggen "zie t maar te krijgen", maar dat wil ik niet.
Dan leggen ze beslag op je loon.

Als ze het willen, zullen ze het krijgen ook.
pi_59425026
Jullie hebben een beetje onzorgvuldig gehandeld, zoals gezegd een garantie afgeven op iets wat je niet kan waarmaken.
Kun je de financiering niet ergens anders regelen?
Anders zal het toch Leen van frisia worden voor die 20k want die moet je betalen, doe je het niet krijg je weer een BKR registratie of nog erger!!

Waarom krijg je de financiering niet rond, ogen groter dan portomonee?
  maandag 16 juni 2008 @ 10:05:17 #18
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_59425212
quote:
Op maandag 16 juni 2008 09:54 schreef paulvogels het volgende:

Waarom krijg je de financiering niet rond, ogen groter dan portomonee?
Zoals ik het lees zou het volgens de hypotheekadviseur allemaal wel rondkomen, terwijl beide geldverstrekkers waarmee de beste man heeft gesproken uiteindelijk de stekker eruit trokken door een oude BKR-registratie.
pi_59425238
quote:
Op maandag 16 juni 2008 09:41 schreef CraZaay het volgende:

Ik weet dat het mosterd na de maaltijd is, maar waarom heb je een garantie afgegeven ("als het niet doorgaat betaal ik 20.000") terwijl je wist dat je die garantie feitelijk niet kon bieden?

Het is vrij standaard om dit zo te doen. Het staat eigenlijk in ieder koopcontract onder de algemene voorwaarden. Uiteraard kun je dat niet tekenen maar dan zul je waarschijnlijk geen verkopende partij vinden.

Begrijp ik het overigens goed dat er wel een bankgarantie door de financierder is afgegeven? Zo ja dan heeft TS waarschijnlijk nog voldoende tijd om de financiering tot de dag van transport te regelen. Wellicht zijn er banken die TS wel een lening willen verstrekken.
pi_59425298
Nee, er is ook geen bankgarantie afgegeven en ogen niet groter dan de portemonnee.

Wel stonden er blijkbaar 2 BKR coderingen.

De adviseur zou het verder rondmaken, er is ook een offerte en die is ondertekend.

Maar nu stopt Sparck ermee.
ok
pi_59425423
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:11 schreef YosSa het volgende:
Nee, er is ook geen bankgarantie afgegeven en ogen niet groter dan de portemonnee.

De adviseur zou het verder rondmaken, er is ook een offerte en die is ondertekend.

Maar nu stopt Sparck ermee.
Dat is vreemd. Normaal gesproken zal een bank na het afgeven van de offerte alleen afhaken wanneer blijkt dat jij de voorwaarden van de offerte niet kan nakomen. Weet je zeker dat je al had ingelicht over de BKR codering?
pi_59425868
Ja, dat is 100% zeker, daarom kwamen we ook bij Sparck uit.
Maar die hebben besloten om ermee te stoppen.
ok
pi_59426064
Collega van mij heeft hetzelfde meegemaakt, maar dan als verkopende partij. De kopers lieten niets van zich horen, gingen op vakantie etc. etc.. Achteraf bleken de kopers het bedrag dat ze zouden kunnen lenen gigantisch overschat te hebben.
Mijn collega's heeft de kopende partij natuurlijk aansprakelijk gesteld en er een advocaat op gezet.
  maandag 16 juni 2008 @ 10:46:24 #24
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_59426076
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:07 schreef DRA het volgende:

Het is vrij standaard om dit zo te doen. Het staat eigenlijk in ieder koopcontract onder de algemene voorwaarden. Uiteraard kun je dat niet tekenen maar dan zul je waarschijnlijk geen verkopende partij vinden.
Helemaal waar, en je moet dus inderdaad ook niet tekenen als je de garantie niet kunt bieden. Anders kun je dus in een situatie als deze komen. Dat is ook precies waarom de notaris na het verlopen van de ontbindende voorwaarden die waarborgsom wil zien als geld op zijn derdengeldrekening of in de vorm van een bankgarantie.
pi_59426128
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:11 schreef YosSa het volgende:

Dit is niet iets dat 'ineens' naar boven komt. Dat wist je gewoon al en is juist een reden om al-tijd voorzichtig te zijn.

Jij gaat op vakantie, terwijl je een hypotheek moet rondmaken en dat terwijl je twee (!!) BKR-noteringen hebt. Dat is laks of die vakantie nu al 8 maanden geboekt was of niet. Die vakantie stond ook al vast toen je een huis ging kopen.

Dat Sparck je geen hypotheek wil verstrekken, is de tussenpersoon niet aan te rekenen. Je moet z.s.m. contact opnemen met de verkopen makelaar en de situatie uitleggen. Je hebt nog de tijd tot aan de leveringsdatum om 'iets' voor elkaar te krijgen. (of eigenlijk: 5 dagen ná deze datum).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_59426175
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:18 schreef DRA het volgende:

[..]

Dat is vreemd. Normaal gesproken zal een bank na het afgeven van de offerte alleen afhaken wanneer blijkt dat jij de voorwaarden van de offerte niet kan nakomen. Weet je zeker dat je al had ingelicht over de BKR codering?
Idd vreemd verhaal. Zeker nadat er een offerte is afgegeven door de geldverstrekker.
pi_59426190
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit is niet iets dat 'ineens' naar boven komt. Dat wist je gewoon al en is juist een reden om al-tijd voorzichtig te zijn.

Jij gaat op vakantie, terwijl je een hypotheek moet rondmaken en dat terwijl je twee (!!) BKR-noteringen hebt. Dat is laks of die vakantie nu al 8 maanden geboekt was of niet. Die vakantie stond ook al vast toen je een huis ging kopen.

Dat Sparck je geen hypotheek wil verstrekken, is de tussenpersoon niet aan te rekenen. Je moet z.s.m. contact opnemen met de verkopen makelaar en de situatie uitleggen. Je hebt nog de tijd tot aan de leveringsdatum om 'iets' voor elkaar te krijgen. (of eigenlijk: 5 dagen ná deze datum).
Dat dus
pi_59426246
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Idd vreemd verhaal. Zeker nadat er een offerte is afgegeven door de geldverstrekker.
Het punt is dat Sparck (vanwege de 'kredietcrisis') geen hypotheken meer verstrekt.
pi_59426291
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het punt is dat Sparck (vanwege de 'kredietcrisis') geen hypotheken meer verstrekt.
Ah dat wist ik niet. Toch wel een beetje sneu ook voor de TS, ook al heeft hij zelf ook een aandeel hierin gehad. Ik zou de verkoopmakelaar het verhaal voorleggen en hopen dat de verkopers coulance willen tonen...
pi_59426311
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Inderdaad, TS gaat kennelijk nogal nonchalant om met aangegane verplichtingen, wellicht vandaar ook de BKR-noteringen. Hopelijk is dit een lesje voor hem.
pi_59426396
We hebben ook contact met de makelaar en de verkopende partij, dat is het probleem niet.

We hadden het ook al rond in principe met Sparck, die stoppen er ineens mee.

En nee, ik wist niet dat we dit huis gingen kopen.
Ons werd verteld dat dat huisje vrij kwam en daarom zijn we gaan kijken. Die vakantie stond toen allang vast.
En die BKR kwam me eigenlijk wel koud op mijn dak ja.
ok
pi_59426454
Het gaat een hele dure les worden.

Sparck heeft alsnog besloten in ons dossier te kijken ineens krijg ik te horen.

Dat is weer 0,001% hoop aan de horizon.
ok
  maandag 16 juni 2008 @ 11:33:15 #33
3542 Gia
User under construction
pi_59427214
Als je die 20 000 nu eens ergens anders leent en dat gebruikt om een deel van de hypotheeksom te financieren. Dan wordt de hypotheeksom iets lager en is er kans dat een hypotheekverstrekker wél met je in zee gaat.

Helaas zit je dan nog met die extra 20 000 schuld, tegen een vrij hoge rente, maar dan heb je wel dat huis.

Anders zit je alsnog met een schuld van 20 000, zonder huis.
pi_59427303
BKR .... dus geen lening
ok
pi_59428353
YosSa: wel een beetje raar, dat je zelf niet eens weet dat je 2 BKR-noteringen hebt staan......elke huizenkoper zou dat op zijn minst moeten weten...
pi_59428463
succes TS, het is wel een beetje lullig voor je dat Sparck door de kredietcrisis de 'lopende' offertes ook afkapt. Want daar word je nu ook een beetje de dupe van. Eigenlijk zouden ze gewoon geen nieuwe offertes meer uit moeten geven en de lopende trajecten af ronden.
pi_59428856
kunnen je ouders niet garant staan voor de hypotheek? Dan kun je alsnog het huis kopen voor de afgesproken prijs.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_59429192
quote:
Op maandag 16 juni 2008 12:18 schreef GForceT1 het volgende:
succes TS, het is wel een beetje lullig voor je dat Sparck door de kredietcrisis de 'lopende' offertes ook afkapt. Want daar word je nu ook een beetje de dupe van. Eigenlijk zouden ze gewoon geen nieuwe offertes meer uit moeten geven en de lopende trajecten af ronden.
De vraag is natuurlijk of ze dat überhaupt kunnen.
pi_59429450
quote:
Op maandag 16 juni 2008 12:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of ze dat überhaupt kunnen.
Maar dan wordt de volgende vraag natuurlijk wie verantwoordelijk word gehouden in het geval van de TS. De TS heeft een bankgarantie hiervan gehad, maar ondertussen stopt de bank ermee. De TS is er ter geoder trouw ervan uit gegaan dat hij de financiering rond had. Nu opeens niet meer.
pi_59429714
quote:
Op maandag 16 juni 2008 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dan wordt de volgende vraag natuurlijk wie verantwoordelijk word gehouden in het geval van de TS. De TS heeft een bankgarantie hiervan gehad, maar ondertussen stopt de bank ermee. De TS is er ter geoder trouw ervan uit gegaan dat hij de financiering rond had. Nu opeens niet meer.
quote:
Geen bankgarantie dus.
pi_59429767
Nee, maarja, ik zal wel te naief zijn, maar als de tussenpersoon een offerte heeft liggen wat moet ik dan nog meer ?

Dan ga je er toch vanuit dat het rond is ?????
ok
pi_59430000
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:02 schreef YosSa het volgende:
Nee, maarja, ik zal wel te naief zijn, maar als de tussenpersoon een offerte heeft liggen wat moet ik dan nog meer ?

Nee, absoluut niet. Een hypotheek is pas rond op het moment van tekenen bij de notaris.

Bij reguliere hypotheken kun je er in de meeste gevallen vanuit gaan dat het dan in orde is, als de aangeleverde gegevens kloppen. (inkomen, schulden ed.)
Dit is geen reguliere hypotheek én daarnaast heeft Sparck een probleem. Zit je verder in het traject (alle bescheiden ingeleverd (werkgeversverklaring ed) én je hebt een bevestiging van Sparck dat er gepasseerd kan worden; dan is het een ander verhaal.

Je hebt gewoon te lang gewacht....
pi_59430060
quote:

Nee. Je gaat pas ervanuit dat het rond is zodra de notaris zegt dat het rond is.
pi_59430388
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Een hypotheek is pas rond op het moment van tekenen bij de notaris.

Bij reguliere hypotheken kun je er in de meeste gevallen vanuit gaan dat het dan in orde is, als de aangeleverde gegevens kloppen. (inkomen, schulden ed.)
Dit is geen reguliere hypotheek én daarnaast heeft Sparck een probleem. Zit je verder in het traject (alle bescheiden ingeleverd (werkgeversverklaring ed) én je hebt een bevestiging van Sparck dat er gepasseerd kan worden; dan is het een ander verhaal.

IK te lang gewacht ??
Die tussenpersoon is blijven proberen bij de ABN AMRO, dat doe ik niet.
Hij belde me op dat hij met ABN bezig was, dat scheelde toch al snel 4% rente.
Dan ga ik er vanuit dat hij me niet zit te pesten ofzo.
ok
  Moderator maandag 16 juni 2008 @ 13:25:25 #45
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_59430496
quote:

Op basis van een offerte kan je er toch niet vanuit gaan dat het rond is?
pi_59430684
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En alle stukken ZIJN ingeleverd.
ok
pi_59430702
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:22 schreef YosSa het volgende:

[..]

IK te lang gewacht ??
Die tussenpersoon is blijven proberen bij de ABN AMRO, dat doe ik niet.
Hij belde me op dat hij met ABN bezig was, dat scheelde toch al snel 4% rente.
Dan ga ik er vanuit dat hij me niet zit te pesten ofzo.
Als jij verwacht dat het rond komt, dan moet je dat zwart op wit laten zetten. Dat zal hij nooit doen (vanwege z'n aansprakelijkheid). In dit geval kwam de datum van het verstrijken van ontbindende voorwaarden steeds dichterbij en de hypotheek kwam maar niet rond.

Op dat moment moet jíj actie ondernemen. Dat heb je niet gedaan en met een beetje pech moet je daarvoor op de blaren zitten.
pi_59430710
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:25 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Op basis van een offerte kan je er toch niet vanuit gaan dat het rond is?
Nee, dat is zo.
Maar als er een offerte ligt ziet het ernaar uit dat het wel rond gaat komen toch ??
Dan zeg je niet "Kap er maar mee, het is maar een offerte"
Je houd je ergens aan vast natuurlijk.
ok
pi_59430792
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:31 schreef YosSa het volgende:

[..]

En alle stukken ZIJN ingeleverd.

Je zit iets recht te praten dat krom is. Vanwege jouw financiële geschiedenis (dat BKR-verhaal wéét je gewoon, dat kan gewoon niet anders; die krijg je niet zomaar...) had je kunnen verwachten dat het moeilijk zou worden. Dan zorg je in elk geval voor een aantal afwijzingen voor het geval je de hypotheek niet op tijd rond krijgt. Mocht de datum aanstaande zijn, heb je in elk geval iets in handen om te laten zien dat je van de koop af moet zien.

Dan heb jij nog wat tijd om de hypotheek alsnog rond te krijgen: lukt dat, dan kun je alsnog naar de verkopen, lukt het niet, dan is er niets aan de hand.
  maandag 16 juni 2008 @ 13:40:30 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_59430947
YosSa, wat wil je met dit topic bereiken?
Het lijkt me redelijk duidelijk op dit moment.
a. je bent dom geweest om niet goed van te voren te checken wat mogelijk was (zonder op het randje te spelen).
b. je bent dom geweest om op vakantie te gaan terwijl er cruciale zaken liepen. (ondanks dat de vakantie 8 maanden daar voor geboekt was, want juist DAN had je er rekening mee kunnen houden)
c. je bent de sjaak als die vage tent genaamd SPARCK niet mee werkt, want je komt echt niet zo maar onder die boete uit. Ik ben redelijk sociaal ingesteld op dat vlak. Maar mensen die de bovenstaande 2 punten fout doen zouden wmb. de pot op kunnen en moeten gewoon betalen.
d. Hoe je de situatie ook draait, bovenstaande 3 punten zullen ECHT niet veranderen.

Kortom, wat wil je verder nog bereiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')