Werkte de toeter en de middelvinger ook nog?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:06 schreef tong_poh het volgende:
Kut fiersers die zich niet bekommeren om verkeersregels. Ik zie daar een stuk meer van dan waar jij over klaagt.
Net ook weer zo'n kankerhoer die geen voorrang verleent. Gelukkig voor haar en dankzij de nederlandse wetgeving ook gelukkig voor mij, dat ik ABS heb.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Fietsers die klagen dat automobilisten geen rekening met hun houden????
Om te beginnen wordt het eens tijd dat fietsers eens een keertje wat inzicht zouden krijgen, eens leren wat een rood verkeerslicht betekend, eens leren hoe een fietsdynamo werkt, en eens een keer kijken en hun klauwen uitsteken als ze afslaan.
Ik ben voor alle onderdelen geslaagd.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Om te beginnen wordt het eens tijd dat fietsers eens een keertje wat inzicht zouden krijgen, eens leren wat een rood verkeerslicht betekend, eens leren hoe een fietsdynamo werkt, en eens een keer kijken en hun klauwen uitsteken als ze afslaan.
Ja maar jij bent professional fietser.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:24 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik ben voor alle onderdelen geslaagd.
heb je helemaal gelijk in....quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:32 schreef Jordy-B het volgende:
fietsers die voorrang nemen...
Ik snap wel dat je voorrang hebt, maar je hoeft het niet te nemen... Auto's zijn harder, enzo.
Enige punt is dat dat de fietsers zijn die ook autorijden, die weten dus hoe irritant/vervelend/gevaarlijk iets is uit oogpunt van de automobilist.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:40 schreef MLF het volgende:
fietsers en automobilisten is gewoon oorlog
maar er zijn fietsers die wel normaal fietsen en richting aangeven en verlichting hebben
en er zijn automobilisten die wel uitkijken en stoppen
niet iedereen over 1 kam scheren
Verbazingwekkend eigenlijk, dat ik helemaal niet reageerde. Wat voor zin had het eigenlijk. De teef keek helemaal niet eens mijn kant op.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:19 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Werkte de toeter en de middelvinger ook nog?
Ja, of van die mensen op de fiets die een andere fietser in gaan halen zonder achterom te kijken of er een auto aankomt waardoor ik dus redelijk hard in de remmen moet.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:14 schreef rycemasta het volgende:
Ik erger me altijd dood aan mensen die infantiel naast elkaar gaan fietsen waar wegen niet breed genoeg zijn en vervolgens schaapachtig naar achteren kijken als een automobilist toetert omdat hij er niet langs kan.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:21 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, of van die mensen die een andere fietser in gaan halen zonder achterom te kijken of er een auto aankomt waardoor ik dus redelijk hard in de remmen moest.
Hahaha, dan gaan zij janken en ben jij als automobilist gewoon de lul. Dus ja, ze kunnen zich ook als een king of the road gedragen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:23 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Herkenbaar.![]()
Altijd maar denken dat ze king of the road zijn. Tot ze eens hard worden aangereden, dat zal ze leren!
Als jij als automobilist die mening toegedaan bent, en mij daarbij afsnijdt moet je niet heel vreemd kijken als ik mn fiets hardhandig tegen je zijkant schraap en daarna gewoon doorrij. Je hebt als automobilist een moordwapen onder je kont, en daar kijk je dus gewoon heel goed mee uit. Misschien dat een fikse deuk ervoor zorgt dat zo'n mongool dan voortaan wel een beetje oplet, anders gaat het zo in de papieren lopen, fietsers aanrijden...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:32 schreef Jordy-B het volgende:
fietsers die voorrang nemen...
Ik snap wel dat je voorrang hebt, maar je hoeft het niet te nemen... Auto's zijn harder, enzo.
Nee, dat zeg ik als zowel automobilist als fietser.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als jij als automobilist die mening toegedaan bent, en mij daarbij afsnijdt moet je niet heel vreemd kijken als ik mn fiets hardhandig tegen je zijkant schraap en daarna gewoon doorrij. Je hebt als automobilist een moordwapen onder je kont, en daar kijk je dus gewoon heel goed mee uit. Misschien dat een fikse deuk ervoor zorgt dat zo'n mongool dan voortaan wel een beetje oplet, anders gaat het zo in de papieren lopen, fietsers aanrijden...
Fietsers die niet uitkijken en ongelukken veroorzaken hebben dat helemaal zelf gedaan, en daar zeur ik dan ook niet over, maar het ging hier nadrukkelijk om een fietser die voorrang had
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
(En ik ga dus niet met een helmpje fietsen).
Dan pak je ze wel hard terug hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:48 schreef MLF het volgende:
balen dat mijn foto/filmcamera in mijn tas zat en niet om mijn nek, hadden ze mooi op youtube gestaan
kutwijven
Mooi, zijn we het in ieder geval eens.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik als zowel automobilist als fietser.
Dat deed ik na het behalen van mijn rijbewijs nog niet echt heel consequent, maar nadat ik vorig jaar geheel door mn eigen schuld ben aangereden (auto goed kapot, ik alleen wat schrammen en een maand pijn in mn rug) ben ik wel veel beter gaan uitkijken... Soms heb je gewoon een lesje nodig.quote:Nou moet ik wel zeggen dat ik heel anders ben gaan fietsen sinds ik mijn rijbewijs heb. Ik zie meer (kijk ook meer om me heen), ik kan situaties beter inschatten en ik heb een beter idee van de risico's die ik neem (als ik ze neem). Tegelijkertijd zorg ik ervoor dat ik beter zichtbaar ben voor overig verkeer en dat het overige verkeer kan zien wat ik doe en ga doen. Ik neem weinig risico's...
Inderdaad, fietsers denken nog iets te vaak dat ze "toch wel gelijk krijgen" en dus rustig kunnen doorkarren. Maar je hebt weinig aan je gelijk als je bloedend op het asfalt ligt... Iedereen opletten dus, zowel wanneer je fietst als wanneer je in de auto zit.quote:Het klinkt als een pamflet van Veilig Verkeer Nederland, maar het is echt zo. Je bent gewoon zó enorm de lul als je een ongeluk krijgt met een motorvoertuig, dat je er alles aan moet doen om dat te voorkomen. Het kan wel zijn dat de bestuurder van het motorvoertuig voor minimaal %50 aansprakelijk is, maar als fietser ligt de verantwoordelijkheid voor jouw veiligheid toch echt voornamelijk bij jezelf... Het is niet iets dat je moet laten afhangen van anderen.
Preciesquote:
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als jij als automobilist die mening toegedaan bent, en mij daarbij afsnijdt moet je niet heel vreemd kijken als ik mn fiets hardhandig tegen je zijkant schraap en daarna gewoon doorrij. Je hebt als automobilist een moordwapen onder je kont, en daar kijk je dus gewoon heel goed mee uit. Misschien dat een fikse deuk ervoor zorgt dat zo'n mongool dan voortaan wel een beetje oplet, anders gaat het zo in de papieren lopen, fietsers aanrijden...
Fietsers die niet uitkijken en ongelukken veroorzaken hebben dat helemaal zelf gedaan, en daar zeur ik dan ook niet over, maar het ging hier nadrukkelijk om een fietser die voorrang had
Als ik niet snel genoeg zou kunnen reageren en ik word toch aangereden op dat moment (ik doe het tenslotte alleen als de automobilist fout zit he) zou je sowieso ook schade hebben, en nog heel wat meer juridische problemen daarnaast, dus doe nou maar niet zo bijdehand. En je hoeft me dan ook niet meer te helpen in die rolstoel te komen, want met een beetje pech zit ik daar dankzij jouw onoplettendheid al in...quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:02 schreef FB14 het volgende:
[..]Als je dat bij mij flikt is het denk ik de laatste keer dat je een auto vernielt met je fiets want dan kun je het in het vervolg in je rolstoel proberen. Pauper.
Kijk iedereen maakt fouten, maar als je eigen rechtertje gaat spelen omdat iemand je toevallig niet zag en je gaat meteen zijn auto voor duizenden euros schade aanbrengen dan ben je dus gewoon kansloos en spoor je niet.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik niet snel genoeg zou kunnen reageren en ik word toch aangereden op dat moment (ik doe het tenslotte alleen als de automobilist fout zit he) zou je sowieso ook schade hebben, en nog heel wat meer juridische problemen daarnaast, dus doe nou maar niet zo bijdehand. En je hoeft me dan ook niet meer te helpen in die rolstoel te komen, want met een beetje pech zit ik daar dankzij jouw onoplettendheid al in...
We hebben het in deze hypothetische situatie uitsluitend over fietsers die wel opletten en de dupe worden van de oplettendheid van de automobilist. Die mag dan best eens gestraft worden, let ie in het vervolg misschien wel op.
Natuurlijk heb ik tot nog toe nooit een auto afgerost met mn fiets, maar je kunt je voorstellen dat een fietser die bijna tegen de vlakte word gereden goed pissig is, en daardoor zo reageert. Sowieso is een harde klap op het dak het minste wat ze kunnen krijgen, schrikken ze ook goed van.
Dat zijn vaak dan ook de enige fietsers die een beetje normaal fietsen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:42 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Enige punt is dat dat de fietsers zijn die ook autorijden, die weten dus hoe irritant/vervelend/gevaarlijk iets is uit oogpunt van de automobilist.
En dus mag jij ook voor eigen rechtertje spelen en iemand een rolstoel in rijden?quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:14 schreef FB14 het volgende:
[..]
Kijk iedereen maakt fouten, maar als je eigen rechtertje gaat spelen omdat iemand je toevallig niet zag en je gaat meteen zijn auto voor duizenden euros schade aanbrengen dan ben je dus gewoon kansloos en spoor je niet.
over kinderen...moet ook maar een topic over worden geopend....quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:52 schreef Boschkabouter het volgende:
Kinderen op fietsen zijn ook vrij irritant. Handen uitsteken hebben ze nog nooit van gehoord schijnbaar.
Vorige week 2 keer (op 1 kilometer) in de ABS geknald wegens koters die naar rechts gaan zonder richting aangeven of überhaupt kijken.
Ligt er ook wel een beetje aan wat voor rotonde het is.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:08 schreef Geqxon het volgende:
Rotondes zijn ook leuk. Schijnbaar heeft niemand door dat wanneer je de rotonde af gaat, je alles voor moet laten. En ja, ook als er geen zebrapad is.
Geeft leuke situaties met piepende banden als je dan toch doorloopt.
Als jij denkt dat dat de regels zijn, hopen dat je nog een keer voor je flikker gereden wordt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:08 schreef Geqxon het volgende:
Rotondes zijn ook leuk. Schijnbaar heeft niemand door dat wanneer je de rotonde af gaat, je alles voor moet laten. En ja, ook als er geen zebrapad is.
Elke rotonde in heel Nederland. Afslaan = voorrang verlenen aan al het verkeer.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:17 schreef CasB het volgende:
[..]
Ligt er ook wel een beetje aan wat voor rotonde het is.
Komt voornamelijk door de onduidelijkheid van rotondes. De ene gemeente heeft weer andere voorrangsregels dan de andere. Zo zijn er ook rotondes waar fietsers en voetgangers altijd moeten wachten op auto's (ook al slaan de auto's af) en dan heb je ook nog het verschil tussen binnen en buiten de bebouwde kom. Maar ja, als je niet zeker bent zou ik als automobilist gewoon stoppen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:08 schreef Geqxon het volgende:
Welke regels gelden er op de rotonde?quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Elke rotonde in heel Nederland. Afslaan = voorrang verlenen aan al het verkeer.
Hetzelfde met als je rechtdoor rijdt, en dan links of rechts afslaat om een andere straat in te rijden. Ook dan moet je al het verkeer voor laten.
Dat bevestigt dus zijn punt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:24 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Welke regels gelden er op de rotonde?
1. Geef voor het oprijden van de rotonde voorrang aan al het verkeer op de rotonde, dus ook aan fietsers en bromfietsers. Als er geen voorrangsborden staan, gelden de haaientanden.
2. Geef pas bij het verlaten van de rotonde richting aan, na het passeren van de laatste afslag.
3. Geef bij het verlaten van de rotonde vrije doorgang aan fietsers en bromfietsers die "rechtdoor" gaan, tenzij er een vrijliggend fietspad is waarop de voorrang duidelijk is geregeld.
4. Houd als fietser rekening met vrachtwagens en bussen op de rotonde. Vanuit deze grote voertuigen is het, door de dode hoek, moeilijk of zelfs onmogelijk fietsers vlak naast het voertuig te zien. Dit advies geldt ondanks het verplicht stellen van de dodehoekspiegel op vrachtwagens.
Bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |