Kampioen Real Madridquote:1 Real Madrid 38 85
2 Villarreal 38 77
3 FC Barcelona 38 67
4 Atletico Madrid 38 64
5 Sevilla FC 38 64
6 Racing Santander 38 60
7 Real Mallorca 38 59
8 UD Almeria 38 52
9 Deportivo la Coruna 38 52
10 Valencia 38 51
11 Athletic de Bilbao 38 50
12 Espanyol 38 48
13 Real Betis Sevilla 38 47
14 Getafe CF 38 47
15 Real Valladolid 38 45
16 Recreativo de Huelva 38 44
17 Osasuna 38 43
18 Real Zaragoza 38 42
19 Murcia 38 30
20 Levante UD 38 26
quote:FC Barcelona Camp Nou 98,772
Real Madrid Santiago Bernabéu 80,354
RCD Espanyol Estadi Olímpic Lluís Companys 55,926
Atlético Madrid Vicente Calderón 55,005
Valencia CF Mestalla 53,311
Real Betis Manuel Ruiz de Lopera 52,132
Sevilla FC Ramón Sánchez Pizjuán 45,500
Athletic Bilbao San Mamés 39,750
Deportivo de La Coruña Riazor 34,600
Málaga La Rosaleda 28,900
Real Valladolid Estadio José Zorrilla 26,512
Sporting de Gijon El Molinón 25,885
RCD Mallorca ONO Estadi 23,142
Villarreal CF El Madrigal 23,000
Racing de Santander El Sardinero 22,400
Recreativo de Huelva Nuevo Colombino 21,600
CA Osasuna Estadio Reyno de Navarra 19,553
Getafe CF Coliseum Alfonso Pérez 16,300
UD Almería Estadio del Mediterráneo 15,000
CD Numancia Los Parajitos 9,700
quote:Vrije Mista vindt direct onderdak bij Deportivo La Coruña
Mista heeft een dag na het ontbinden van zijn contract met Atlético Madrid een nieuwe club gevonden. De 29-jarige spits tekende voor drie jaar bij Deportivo La Coruña.
Het wordt voor Mista geen eenvoudige klus een plek te veroveren in de aanval van de Galiciërs. In Omar Bravo, Xisco, Riki, Adrián, Taborda, Bodipo en Rubén heeft coach Miguel Angel Lotina al veel alternatieven achter de hand.
Mista vertrok juist bij Atlético omdat hij daar de concurrentiestrijd had verloren en buiten de boot was gevallen. Afgelopen seizoen deed hij maar zes competitieduels mee en scoorde niet.
Mista's meest trefzekere jaargang was 2003/04. Dat seizoen scoorde hij negentien keer voor Valencia. De vier jaar die daarop volgden, leverden in totaal maar twaalf Liga-treffers op.
Allebei van vi.nlquote:'Barcelona klopt Ajax in strijd om Braziliaan Henrique'
De kans is zo goed als verkeken dat Ajax erin slaagt Henrique over te nemen van Palmeiras. De Amsterdammers hebben de strijd om de 21-jarige verdediger verloren van Barcelona, melden Braziliaanse en Spaanse media.
De Catalanen overtroffen het bod van zeven miljoen euro dat Ajax had gedaan ruimschoots. Barcelona betaalt tien miljoen euro voor de belofte. Henrique is al onderweg naar Spanje om de laatste formaliteiten af te ronden, gaf ook Palmeiras toe. Hij tekent voor vijf jaar.
'In sommige gevallen sta je machteloos', legde Palmeiras-directeur Toninho Cecílio uit aan Globo. 'De kans om bij een toonaangevende club in Europa aan de slag te gaan en de financiële beloning hebben hem doen besluiten erop in te gaan. Palmeiras kan daar niets tegenin brengen.' Palmeiras heeft in Gladstone al een vervanger voor Henrique aangetrokken.
Henrique speelde maar vier maanden bij Palmeiras, de kampioen van de staat São Paulo in 2008. De 26 duels op het hoogste niveau waren voldoende om op te vallen bij de grote clubs in Europa.
Dat zou ik ook graag willen weten.quote:Op zondag 29 juni 2008 19:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hoe zit het dit seizoen dan met de tv rechten?
quote:Eerste speeldag Primera División onder vuur
De eerste speeldag in de Spaanse Primera División zal mogelijk niet worden afgewerkt. Reden hiervoor is een conflict tussen de spelersvakbond en enkele clubs die actief zijn in de hoogste voetbalafdeling die het land rijk is. Klik hier! Nu is het zo dat spelers bij een faillissement of degradatie van hun werkgever aanspraak kunnen maken op een speciaal opgericht fonds, dat er in voorziet dat de spelers (een deel van) hun salaris kunnen ontvangen wanneer de betreffende club niet meer aan de betalingen kan voldoen.
Sommige clubs zijn het daar echter niet mee eens, en willen bij een mogelijke degradatie of faillissement niet hun medewerking verlenen aan het fonds. Meerdere ontmoetingen tussen de organisatie van de Spaanse profcompetities (LFP) en de spelersvakbond (AFE) hebben er nog niet voor gezorgd dat er overeenstemming is over een eenduidige oplossing.
AFE-voorzitter Gerardo Movillo heeft goede hoop dat het voor het eind van de maand juli opgelost zal zijn. Is dat echter niet het geval, dan zal er worden gestemd over het wel of niet in actie komen op de eerste speeldag van de Primera División.
Heb ergens gelezen dat het is verholpen en dat Sport1 komend seizoen alles weer gaat uitzenden.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:38 schreef borisz het volgende:
In de VI(paar weken geleden) stond dat men er nog niet uit was qua rechten.
RTL schrapt iig de samenvattingen.
Kloptquote:Op woensdag 16 juli 2008 19:31 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Heb ergens gelezen dat het is verholpen en dat Sport1 komend seizoen alles weer gaat uitzenden.
Slechts éénmaal in het stadion, wedstrijden vaak genoeg.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe vaak heb jij ze zien voetballen?
Ik heb jouw ook niet vaak in de PD-topics gezien dus ik betwijfel of jij ze wel allemaal gezien hebt.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe vaak heb jij ze zien voetballen?
Stond een week geleden in AD Sportwereldquote:
Bedankt, ik ben even aan het zoeken geweest en heb dit gevonden;quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:28 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Stond een week geleden in AD Sportwereld
Bron: AD Sportwereldquote:Abonnees van Sport1 moesten het de afgelopen voetbaljaargang zonder de beelden van de Spaanse competitie stellen, mede wegens problemen met de rechten in Spanje. De komende maanden zijn Van Nistelrooy, Sneijder en Robben weer live te volgen. Op Champions League- avonden worden op de acht kanalen ook weer alle wedstrijden uitgezonden.
Ik heb ze allemaal minimaal 5 keer gezien het afgelopen seizoenquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:39 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik heb jouw ook niet vaak in de PD-topics gezien dus ik betwijfel of jij ze wel allemaal gezien hebt.
Moet je niet naar het stadion van River Plate/Velez Sarsfield etc. toe?
Gelijk heb je, mochten ze ooit stoppen met de premier league dan zeg ik het ook meteen op.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:49 schreef venomsnake het volgende:
Als sport1 geen PD uitzendt zeg ik het op.
Ik heb het eigenlijk puur voor de PD, en dan met name voor FC Barcelona.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:54 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Gelijk heb je, mochten ze ooit stoppen met de premier league dan zeg ik het ook meteen op.
Volgens mij is dat hun core business, dus dat zullen ze niet heel gehaast doen. Of de markt moet daar ook krom gaan.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:54 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Gelijk heb je, mochten ze ooit stoppen met de premier league dan zeg ik het ook meteen op.
Klopt, ik heb hem ook net binnen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:56 schreef Voxtrot het volgende:
Ik heb straks de nieuwe catologus van Sport1 gekregen van augustus
En op de achterkand stond :
VOlgende maand
Primera division.
Het eerste weekend zeker. Rest zoek je zelf maar opquote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:31 schreef Barnet_Bee het volgende:
Weet trouwens iemand of Valencia en Levante een keer thuisspelen in hetzelfde weekend ?
vaste speeldag in de primera en segunda is zondag. Wordt wel wat geschoven ivm televisie, maar dat wordt pas kort voor de speeldag bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:19 schreef Barnet_Bee het volgende:
Thanks voor de kalenders. Is het trouwens mogelijk dat ze dan op dezelfde dag thuisspelen of gaan ze er altijd eentje verzetten naar een andere dag?
Ik zit eraan te denken om in januari een weekendje naar Valencia toe te gaan, aangezien dat stadion gaat verdwijnen. Ik denk dat ik redelijk safe zit als ik ervan uit ga dat Valencia v Villarreal naar de zaterdag gaat. Levante speelt dan wel niet thuis, maar Castellon wel en dat is ook niet zo ver geloof ik. Ik ga meteen even Ryanair checken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:48 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
vaste speeldag in de primera en segunda is zondag. Wordt wel wat geschoven ivm televisie, maar dat wordt pas kort voor de speeldag bekend gemaakt.
Ja.quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:06 schreef TargaFlorio het volgende:
De opstelling net gemist. Van Nistelrooij en vd Vaart in het veld?
Sneijder lijkt me sterk.quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:06 schreef TargaFlorio het volgende:
De opstelling net gemist. Van Nistelrooij, Robben, vd Vaart en Sneijder in het veld?
Tuurlijk. Mooi plaatjequote:
Yes, ga maar verder hier.quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:02 schreef Ambrosius het volgende:
De Supercup-wedstrijd in dit topic doen?
40 miljoenquote:Op zondag 17 augustus 2008 22:35 schreef venomsnake het volgende:
Silva![]()
Jammer dat hij niet naar Barcelona is gekomen
Ja hoorquote:
Geweldige speler.quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:43 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
40 miljoen![]()
Wel een toptalent though.
Hij kan geweldige voetbalreportages maken.quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:55 schreef mcyodogg het volgende:
Sierd blijft toch een aparte man.
Waar gaat men heen? En capaciteit van hoe veel toeschouwers?quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:19 schreef venomsnake het volgende:
Echt zonde dat men dit prachtige stadion (Mestalla) gaat verlaten.
Ik vnd het nog steeds één van de mooiste stadions van de wereld.
Lijkt inderdaad niet echt geinteresseerdquote:Op zondag 17 augustus 2008 23:22 schreef Cyberia18 het volgende:
Schuster zit er ook maar stoïcijns bij.
Ze zijn een nieuw stadion aan het bouwen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:21 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Waar gaat men heen? En capaciteit van hoe veel toeschouwers?
Zo dat ziet er goed uit zegquote:Op zondag 17 augustus 2008 23:23 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ze zijn een nieuw stadion aan het bouwen. (Nuevo Estadio Valencia)
Het zal 75.000 zitplaatsen hebben.
Volgend seizoen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:26 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Wanneer is het stadion klaar voor gebruik?
Die butjes daar plukken zomaar ergens een foto ergens vandaan, en hebben helemaal niet in de gaten dat het over 2 wedstrijden gaat.quote:Van Nistelrooy kan Real niet helpen
VALENCIA - Ruud van Nistelrooy heeft Real Madrid niet aan de Super Cup kunnen helpen. De Nederlandse spits scoorde twee keer, maar dat kon niet voorkomen dat Valencia er met de volle winst en de beker vandoor ging: 3-2.
Real kwam na krap een kwartier spelen op voorsprong en hield de 1-0 stand vast tot na de rust. In de 56e minuut was het Mata die de stand gelijk trok voor Valencia en de Spaanse topscorer van het EK, David Villa, breidde de stand drie minten later uit. Van Nistelrooy was vervolgens opnieuw trefzeker, maar tien minuten voor tijd velde Vicente het eindoordeel.
David Villa krijgt als aanvoerder van Valencia de beker overhandigd.
bron
quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:46 schreef venomsnake het volgende:
De Telegraaf!!!
[..]
Die butjes daar plukken zomaar ergens een foto ergens vandaan, en hebben helemaal niet in de gaten dat het over 2 wedstrijden gaat.
Telegraaf!!!
Screenshot, voordat ze doorkrijgen dat ze fout zitten![]()
[ afbeelding ]
quote:Riga hits out at Ron claims
Bolton's Mustapha Riga has laughed at Cristiano Ronaldo's "football slave" claims after he went the whole of last season without being paid.
The Wanderers new boy was playing in Spain for crisis club Levante - who were relegated from La Liga and struggled to pay the players' wages.
But the 26-year-old showed no sympathy for the Manchester United winger's claims, during his transfer saga, which echoed that of Fifa president Sepp Blatter saying footballers are "slaves".
Difficult situation
"I'm happy for Ronaldo to be well paid as he deserves it, but I deserve my money also," Riga told The Sun.
"His situation is totally different to mine. It was a difficult situation at Levante and I wouldn't wish that on any footballer.
"It was very tough. How did I pay my bills? Luckily I have been playing football for a while, so I had to use my savings!
"We used to joke about it but it was very hard because some guys couldn't get to training - the other players had to pick them up."
Unresolved
While the striker hopes for happier times at the Reebok Stadium, he said the situation with the Spanish side is still unresolved, leading to top players standing by the club and boycotting Primera Division's opening games.
"The captains of Real Madrid and Barcelona, Raul and Xavi, have promised us they will not start the league until the situation is resolved.
"It still isn't resolved, so the first games in Spain are in major doubt," he added.
SKY
Binnen Spanje dus. Zijn vast wel wat clubs die nog een goede middenvelder kunnen gebruiken.quote:Hedwiges Maduro komt niet voor in de plannen van coach Unai Emery voor het komende seizoen, meldt de Spaanse sportkrant Marca. De Nederlandse middenvelder van Valencia hoeft niet mee naar Madrid voor de return zondagavond van de strijd om de Super Cup tegen landskampioen Real Madrid.
Maduro heeft vier spelers boven zich staan in de pikorde van controlerende middenvelders. En ook al wil hij vechten voor zijn plaats, toch zou Maduro instemmen met een verhuur binnen Spanje om aan voldoende speeltijd toe te komen. Club en speler zouden snel om tafel gaan om tot een oplossing te komen.
Ik heb het even niet gevolgd, maar is Puyol geen captain meer?quote:"The captains of Real Madrid and Barcelona, Raul and Xavi, have promised us they will not start the league until the situation is resolved.
Laatst zag ik nog reclame op de tv van Sport1 met o.a. wedstrijden van de primera division. Lijkt me sterk dat zij die wedstrijden niet live uitzenden.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:26 schreef Ambrosius het volgende:
Gisteren de Sport1-/Film1-gids binnen gehad, maar geen woord over de Spaanse competitie, ik vrees dat ze die dus niet gaan uitzenden.
Ben blij dat Manchester United daar nog geschikt vanaf is gekomenquote:
quote:
Twee benen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:45 schreef RayMania het volgende:
Jezus. Wat deed-ie?
Goed genomen pingel en je bent meteen een held. Nou nou...quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:13 schreef dndiek het volgende:
Van the Man wat een held toch!
Niet door 1 goed genomen pingelquote:Op zondag 24 augustus 2008 23:14 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Goed genomen pingel en je bent meteen een held. Nou nou...
quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:22 schreef venomsnake het volgende:
Jezus wat speelt Robben goed zeg!
Wel een held met een rode kaartquote:Op zondag 24 augustus 2008 23:13 schreef dndiek het volgende:
Van the Man wat een held toch!
Ach ja, dit weekend zijn de Nederlandse spelers in het buitenland gewoon vervloekt:quote:
Robben? vd Vaart toch?quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:33 schreef venomsnake het volgende:
Ruud, Bommel en VD Vaart allen rood dit weekend.
Robben zal nooit van zijn leven rood krijgen of het moeten 2 mislukte schwalbes zijn.quote:
ja, bedoelde ikquote:
Wou ik ook net vragen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:37 schreef Skwish het volgende:
Geldt zo'n rode kaart ook meteen voor de competitie duels?
quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:36 schreef WeebI het volgende:
GOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL DEL MADRIIIIIIIIIIIIIIID
GOOOOOOOOOOOOOL LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
JAJAJAJAJA![]()
![]()
![]()
Volgens de commentator geldt het pas weer voor de volgende supercup-finale. Maar goed, hij riep ook enthousiast dat het 2-1 werd met 1 man minder (ipv 2 minder..).quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:37 schreef Skwish het volgende:
Geldt zo'n rode kaart ook meteen voor de competitie duels?
Ik heb hem bij Chelsea 1x een echt verkeerde tackle zien maken tegen West Bromwich. Kreeg ie ook rood voor.quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Robben zal nooit van zijn leven rood krijgen of het moeten 2 mislukte schwalbes zijn.
Heb Robben nog nooit iets gemeens zien doen.
Aanvallers moeten ook geen slidings makenquote:Op zondag 24 augustus 2008 23:41 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik heb hem bij Chelsea 1x een echt verkeerde tackle zien maken tegen West Bromwich. Kreeg ie ook rood voor.
Maar zal wel uit onkunde komen.
Zelfs een plaatje gevondenquote:Op zondag 24 augustus 2008 23:43 schreef sjimz het volgende:
[..]
Aanvallers moeten ook geen slidings maken
Pak dan ''El Dente''quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:48 schreef WeebI het volgende:
Maar nu weet ik het wel zeker; nieuwe shirtje dat ik koop is met De la Red achterop
quote:Real Madrid 4 - Valencia 2 (Agg. 6-5) (Spanish Super Cup, August 24, 2008) Valencia extended their overall lead in the Spanish Super Cup when David Silva planted a low shot into the corner of Casillas’ net. Things got worse for Madrid five minutes before the break when new signing Rafael van der Vaart was sent off for a bad tackle on Mata. (First-half highlights here.) Three minutes after the break, Ruud van Nistelrooy pulled Real level on the night from the penalty spot after Albiol had handled. But, van Nistelrooy looked to have ruined Madrid’s chances of winning the tie when he was sent-off for a second bookable offence with a bad tackle on Baraja. Amazingly the nine men then took the lead through Sergio Ramos, before two goals in three minutes sealed the win. Ruben de la Red hit the third with a great long-range strike and then Higuain hit the fourth with an easy tap in after a poor back pass. Morientes pulled one back but Real won the two-legged Spanish curtain raiser with a famous late comeback with just nine men.
Tweede helft leek verdacht veel op het geknoei van afgelopen seizoen in de slechte wedstrijden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:55 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Niet te geloven dit zeg, zoveel goals tegen in een grotendeels twee man meer situatie.
Gefeliciteerd trouwens WeebI en de andere Real Madridfans.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:19 schreef DJWeisz het volgende:
Bron: Satelite Magazine
Datum: 22 augustus 2008
Spaans voetbal weer te zien via Sport1
-knip-
quote:Real biedt vijftig miljoen voor Villa maar Valencia weigert
Valencia heeft Real Madrid duidelijk gemaakt dat David Villa niet te koop is. De Koninklijke zou tot vijftig miljoen euro hebben geboden voor de topscorer, maar kreeg alsnog een 'nee' als antwoord, zo schrijven diverse Spaanse media.
Zo weet Las Provincias dat Valencia afgelopen zondag rondom het tweede Super Cup-duel in Madrid een bod van vijftig miljoen kreeg voorgelegd voor Villa. 'Hij is niet te koop', zou voorzitter Vicente Soriano 'bot' hebben geantwoord, aldus de regionale krant van Valencia.
Ook AS en Marca berichtten over een poging van Real de topscorer van Euro 2008 los te weken bij Valencia. AS heeft het over 48 miljoen, Marca over 47 miljoen. De uitkomst is bij beide bladen precies hetzelfde: Soriano zegt nee. Zoals hij al vaker heeft laten horen op aanbiedingen voor Villa, en ook al kampen Los Ché met een forse schuldenlast.
Valencia zou inmiddels druk bezig zijn het contract van de Villa open te breken en op te waarderen, zo bevestigt de zaakwaarnemer van de 26-jarige spits in Las Provincias. De huidige verbintenis van de 36-voudig international loopt tot medio 2013.
VI
Klik!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:36 schreef koningdavid het volgende:
Vijftig miljoen voor Huntelaar en ik breng hem naar Schiphol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |