mocht het ineens druk zijn in dit topic is omdat het gemerged is met 2 andere topics van tinozquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:42 schreef Re het volgende:
tinoz, ik ga je topics even bundelen enzo want het wordt wat onoverzichtelijk...
Ja 'als iemand mag kiezen zal dat inderdaad zeker zo zijn..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:29 schreef fianchetto het volgende:
[..]
Me dunkt dat tinoz het liefst voor eens en voor altijd van de psychoses en het GGZ af zou zijn als hij mocht kiezen.
schizofrenie is niet geneesbaar, maar wel degelijk ook controleerbaar en er zijn een hoop functionerende personen die eraan leiden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:08 schreef Re het volgende:
Schizofrenie is natuurlijk niet een constante psychose maar een ongenezelijke golfbeweging, bij tinoz is dat redelijk duidelijk te merken omdat hij voornamelijk post in zijn "heldere" periodes en je soms daadwerkeljk ziet aankomen dat er een relapse zit aan te komen.
Ik denk dat het niet een keuze is om het al dan niet onder controle te willen houden maar dat de ziekte zelf de controlerende factor is
ongeveer omme nabij de 5 jaar denk ikquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:41 schreef Babbelzz het volgende:
en hoe lang heb je zelfst. gewoond?
Nee ik ben gewoon Tinozquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:11 schreef DuchessX het volgende:
Tinoz, heb jij hier eerder gepost onder andere namen? Ben gewoon benieuwd of jij dat bentBegint je echte naam met een D?
Anyway,
hou eens op met die zelf projectie !quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:19 schreef Aneurism het volgende:
Ah kom op nou, je rukt jezelf elke dag klaar op de aandacht die je krijgt omdat je je als debieltje gedraagd. Ga het beestje nou geen andere naam geven.
Ik kan me in deze mening helemaal vinden. Zie genoeg mensen die hospitaliseren. Echter denk ik dat hospitaliseren eerder het gevolg is van een persoonlijkheidsstoornis (As-II vd DSM) en we hebben het hier over schrizofrenie (die op As-I staat). Dus laten we geen dingen door elkaar halen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
schizofrenie is niet geneesbaar, maar wel degelijk ook controleerbaar en er zijn een hoop functionerende personen die eraan leiden.
ik betwijfel of het posten daadwerkelijk onderdeel is van 'heldere' fases'; misschien is het ook eerder van een kwetsie of het hem toegestaan wordt internet te gebruiken... er zijn volop momenten waarop hij volop dingen aangeeft die erop duiden dat hij stevige effecten merkt of tussen aanvallen zit...
waarbij het me erder opvalt dat indirekt hij zeer bewust ervan lijkt te zijn dat hij bepaalde, voor veel mensen abnormale dingen ervaart en graag hierover verteld (al dan niet om reacties uit te lokken), wat hem natuurlijk gelijk rspone opleveert .... tot zelf geirriteerde reaccties als 'hij niet genoeg response krijgt.
zoals ook door iemand anders gesteld, geheel disfunctioneel is hij zeker niet, hij zit immers niet in een voortdurende gesloten opname, maar zoals hij zichzelf presenteert krijg je makkelijk de indruk dat hij continue op de rand zou leven van een complete crash.
Zulke dingen doen mij vermoeden dat hij mogelijk ook deels zn ziekte gebruikt om aandacht te krijgen... iets dat verder ook heel normaal kan zijn en onderdeel van een gegeven dat iemands ziekte ook zn leven _is_ gaan leiden
maar zodra dit gebeurt kom je ook in een gevaarlijke paradox-situatie dat die ziekte waartegen je behandeling ontvangt, bij het aanslaan van die behandeling makkelijk kan leiden tot het 'verlies' van de aandacht van de hulpverleners... de patient heeft dan weinig voordeel te behalen meer aan een succesvolle behandeling en komt makkelijk terecht in een fultime 24/7 hulpverleningscircuit dat bijna een wereld op zich is, en een zichzelf in stand houdende wereld. (voor de hulpverleners geldt natuurlijk hetzelfde, die zijn ook puur economisch gezien lang niet altijd geholpen met snel 'genezende' patienten)
quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:19 schreef Aneurism het volgende:
Ah kom op nou, je rukt jezelf elke dag klaar op de aandacht die je krijgt omdat je je als debieltje gedraagd. Ga het beestje nou geen andere naam geven.
Heb jij ook een eigen topic Aneurism? Waarquote:
quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:27 schreef heksehiel het volgende:
[..]
[..]
Heb jij ook een eigen topic Aneurism? Waar
Tjonge wat een lastig dilemmaquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:36 schreef Aneurism het volgende:
[..]Niemand maakt ooit naamtopics voor mij aan. En zelf ben ik een te lui varkentje daarvoor.
er is geloof ik niet zoveel over bekend..., wordt hier wel gesproken over "stilstand" is achteruitgang zal maar zegggenquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:22 schreef heksehiel het volgende:
Nu kan deze persoon me niet vertellen of er tijdens een psychose echt fysieke schade in de hersenen plaats vindt. Weet iemand dit?
Maar dat doet iedereen, enkel levert het alleen bij jou die problemen op.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:15 schreef tinoz het volgende:
nee, ik denk dat het logisch redeneren calculeren inschatten en filosoferen is over het leven.
Aha, andere mensen hebben jou dus over het randje gedreven..?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:24 schreef tinoz het volgende:
Wat ik er zelf over denk is het volgende :
Met een wilde fantasie en een ongepossisioneerd standpunt / incompleet wereld beeld, sluit één ieder bepaalde ( eigenlijk door iedereen gezien als wanen) wereld vreemde mogelijkheden onderbewust niet uit. Wanneer men maar genoeg met iemand loopt te klooien, slaat hij of zij vanzelf door.. Zo is het misschien bij mij gegaan.
Nu ga ik wandelen met DD...
Tja, dat is nou net het toonbeeld van die ziekte waarvan ie vind dat ie 'm niet heeft geloof ik.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:39 schreef Biancavia het volgende:
Waarom denk je dat 'men' met jou heeft lopen klooien?
quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:57 schreef tinoz het volgende:
Weten jullie trouwens hoe vreselijk irritant het is om onder dwang geholpen te worden door mensen die geen enkele interesse tonen in het analyseren van de bron van mijn angsten en waanideeën ?
In plaats van het probleem bij de bron aan te pakken, word ik telkens gewezen op -het door iedereen als zoete koek aangenomen- "feit" dat ik ziek ben en dat ik ,mijn angst telkens een stap te ver projecteer ofzo ?![]()
Dus de bron is 'men die met jou heeft lopen klooien'? Wat een rotzakken dat ze die niet aanpakken en jou wel opsluiten. Dood moeten ze, ALLEMAALquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:24 schreef tinoz het volgende:
Wat ik er zelf over denk is het volgende :
Met een wilde fantasie en een ongepossisioneerd standpunt / incompleet wereld beeld, sluit één ieder bepaalde ( eigenlijk door iedereen gezien als wanen) wereld vreemde mogelijkheden onderbewust niet uit. Wanneer men maar genoeg met iemand loopt te klooien, slaat hij of zij vanzelf door.. Zo is het misschien bij mij gegaan.
Nu ga ik wandelen met DD...
Oppassen met wat je zegt. Tinoz is nou niet bepaald een toonbeeld van mentale stabiliteit.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:03 schreef heksehiel het volgende:
Dus de bron is 'men die met jou heeft lopen klooien'? Wat een rotzakken dat ze die niet aanpakken en jou wel opsluiten. Dood moeten ze, ALLEMAAL
Aangepast.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oppassen met wat je zegt. Tinoz is nou niet bepaald een toonbeeld van mentale stabiliteit.
er moet enkel met feiten gewerkt wordenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:27 schreef Biancavia het volgende:
Maar als je naar de bron kijkt is het dus iets wat volledig uit jouzelf komt, namelijk jouw visie op de wereld die je door je eigen logica en interpretatie zo hebt gecreëerd.
Wat is dan het nut als iemand daarover met jou zou gaan praten? Want die ander kan jou toch niet overtuigen van zijn visie, net zomin als jij diegene kan overtuigen van jouw visie (hoe hard je dat ook probeert uit te dragen, ook hier op het forum).
Waarom?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:35 schreef tinoz het volgende:
[..]
Je klinkt als een duitser die voor de NS werkt
Maar dat is juist het punt, of niet?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:41 schreef tinoz het volgende:
nee das ook weer niet zo maar je moet de werkelijkheid niet met een visie verwarren dat is iemand op ene "dwaalspoor"zetten , en das nie lief hoor
Morgen dan?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:46 schreef tinoz het volgende:
mij zet je vandaag neit zomaar op een dwaalspoor heur
Het geloof is natuurlijk een voorbeeld.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:48 schreef tinoz het volgende:
geloof staat trouwens niet gelijk aan feiten maar dat heeft met algemene ontwikkeling te maken ..... ik overschat je niet trouwens ... dus wat wil je nou precies zeggen tegen de lezers van dit topic ?
Ja, maar daar gaan we weer.quote:
Natuurlijk moet je verder aan je concept werken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:38 schreef tinoz het volgende:
ik heb toch ook neit gezegt dat ik alles voor iedereen beter wilde maken ? ik kan het je wel uitleggen maar dat wordt dan wel geen makkelijke opgave en ik ben eigenlijk aan mijn concept aan het werken .....
moek hier nou nog iet op gaan zegguh ôk nog ?quote:Alles is voor iedereen anders. Je kunt nooit alles voor iedereen beter maken.
waarom , tja , waarom .... dat moet ik ook nog eens uit gaan zoeken ook , voor nu houd ik het op : "simpely to show me that they can"quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:39 schreef Biancavia het volgende:
Waarom denk je dat 'men' met jou heeft lopen klooien?
Hoe ontzettend aantrekkelijk optie 2 mij ook lijkt - het was een 'close-one' - dan moet ik toch voor het eerste gegevene gaan.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:56 schreef tinoz het volgende:
Ben eens eerlijk tegen iedereen dan :
Is de wereld nou daadwerkelijk beter af als ik in een afgesloten gemeenschap kom te wonen waar ik met verf mag gooien en asbakjes mag kleien , koffie mag drinken en me suf kan roken ?
Of zou je mij liever de wereld zien overnemen en mij met mijn netwerk het ooit gezien als onhaalbare zien behalen ?
Dat is uiteindelijk natuurlijk wel het meest realistisch.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:08 schreef tinoz het volgende:
[..]
moek hier nou nog iet op gaan zegguh ôk nog ?
lijk me wel een lekkere reden om de rest van mijn leven lekker van 7 tot 7 te werken een familie bemekaar te naaien en als opa van 3 jankertjes te gaan redeneren over hoe geweldig nuttig mijn leven wel nie was als ik naar mijn persoonlijke systeem kijk .... zoiets ?
Ja, maar schat, je kunt niet van wie dan ook verwachten dat ze je steunen en aanmoedigen in je hele 'tinoz verbetert de wereld-concept', want voor 'ons' (alle andere mensen) is jouw realiteit nu eenmaal een soort onhaalbaar en volledig onwerkelijk idee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |