In welk jaar dan?quote:Op maandag 30 juni 2008 01:43 schreef tinoz het volgende:
[..]
der klopt niets van je opstelling , ik had een goeie jeugd , ik ben zelfs nog Nederlands kampioen turnen geweest
6c is geen jaar.quote:Op maandag 30 juni 2008 02:39 schreef tinoz het volgende:
in de 6c dus zo goed was ik ook weer niet
Open een eigen topic.quote:Op maandag 30 juni 2008 02:50 schreef kraakvandaal het volgende:
Ik ben weer volslagen de weg kwijt nu.
En nu?quote:Op maandag 30 juni 2008 02:46 schreef tinoz het volgende:
ja inderdaad , toen dacht ik dat de hele wereld nog een prachtige plaats was met allemaal leuke dingen ;-)
AMEN.quote:Op zondag 29 juni 2008 16:13 schreef m-niki het volgende:
tinoz, je schrijft zelf dat iemand met schizofrenie de wereld niet meer ziet zoals ie is, dat ie z'n eigen werkelijkheid heeft als het ware. Waarom ga je dan nog steeds voor jezelf in op de vraag of hulpverleners zijn te vertrouwen? Als je op dit moment niet psychotisch bent (maar er tegenaan lijkt te zitten), waarom doe je dan niet wat je (mag ik toch hopen) geleerd hebt: dat soort vragen die de psychose kunnen voeden niet proberen te beantwoorden?
en blijf vooral weg hier op FOK! De ervaring leert jou ook dat het niet gunstig is om hier te zijn... je krijgt veel te veel opmerkingen die jou alleen maar de verkeerde kant op helpen.
Een permanente opname hoeft niet nodig te zijn voor mensen met schizofrenie als ze dat wat ze geleerd hebben in de hulpverlening in de praktijk blijven brengen:
- netjes op tijd medicatie blijven nemen
- op tijd aangeven wanneer licht psychotische of waandenkbeelden weer de kop opsteken, zodat medicatie tijdelijk verhoogd of aangevuld kan worden (anafranil bv. werkt tegen angsten en het blijven hangen in bepaalde gedachten... kan heel handig zijn icm een antipsychoticum als risperdal of haldol)
- VAN DE DRUGS AFBLIJVEN (en alcohol ook for that matter) werkt zoooo averechts...zelfs voor mensen die niet last hebben van psychoses
- vroeg opstaan, vroeg naar bed, goed eten, goed slapen, regelmaat in je leven
zelfs voor mensen met schizofrenie kan het mogelijk zijn om semi-zelfstandig te wonen en er een baantje op na te houden als je bovenstaande gewoon netjes volgt.
Zorg er gewoon voor dat je uit de psychoses blijft, want bij elke psychose wordt je ziekte erger...en als je écht uit de opnames wilt blijven, dan wil je dus niet dat je ziekte erger wordt? Toch?
Succes Tinoz, neem afscheid hier voor je eigen bestwil en wie weet wat er allemaal nog mogelijk is in je leven!!
Het antwoord op die vraag kunnen wij jou niet geven, want het ligt hélemaal in jouw handen! Als jij niet wil, dan mag ik hopen dat jij er vanaf nu àlles aan doet om het zo ver niet te laten komen.quote:Op zondag 29 juni 2008 02:43 schreef tinoz het volgende:
de vraag die bij mij leeft is de volgende : > is het nou echt nodig om iemand die wel eens een troep maakt van zijn appartementje en af en toe een lijntje neemt onder het genot van een paar biertjes voor altijd opgesloten worden in een heus psychiatrisch oord waar hij niet naar toe wil ?
moet ik ?
van jullie ,
oook ?
Beetje kort door de bocht.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:33 schreef KonnieKipke het volgende:
Als je eens ophield met blowen, en andere drugs, hoef je ook minder te worden opgenomen.
Het is een keuze, kiezen tussen 2 kwaden: blowen en opname of niet blowen, geen opname en het blowen missen.
quote:Op zondag 29 juni 2008 03:23 schreef Bleekmiddel het volgende:
fak lees nu net je OP en zie dat je hetzelfde slikt als ik
Jullie hebben precies hetzelfde? Slikken precies hetzelfde? Hebben allebei schizofrenie?quote:Op zondag 29 juni 2008 03:15 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
nou serieus ik heb precies hetzelfde, Ik zit nu ook intern en de begeleiders heb ik mijn post history laten zien de mensen van cz kijken dus mee wat ik post. en ik vertrouw ze totaal niet. ik zit ook aan de lijntjes en toch proberen ze iets wat ik niet weet maar wel denk maar niet weet wat ik denk maar toch wel denk dat het zo is en weet/denk dat het maar weet niet wat ik denk/ weet maar weet wat ik denk weet wat ik denk denk wat ik weet en ook weer anderom en dat ook weer andersom nogmaals andersom zie omme zijde zijde omme zijde omme zijde zie zie zie zo bedoel ik het dus sos nee ibm ja dell. nee iphone. toch wel ibm en niet suiker toch wel suiker en geen melk ja toch nee toch ja toch nee toch nee ja nee ja nee oke dan niet dan wel zus en zo ja nee jij ik wij hij zij ik wij ik ik ik ik zij wij ik zij jullie nee ik oke dan niet dan wel dan niet ja toch nee toch ja toch nee toch abcdefghijklmnopqrstuvwxyz oke ja nee post forum nee topic ja tinoz nee ik ja tinoz ja ik nee andersom wederzijds
nee ik vertrouw mijn begeleiders niet
in hoeverre zullen die bedrijven jou kunnen overtuigen?quote:Op zondag 28 september 2008 09:21 schreef tinoz het volgende:
Sorry, maar ik wil me laten leiden door de weet dat er helemaal neits fout zit bij die bedrijven enzo... dat is toch positief ?
het eerste deel van je posting ben ik het mee eens, maar dit licht ik er even uit...quote:Op zondag 28 september 2008 12:00 schreef Re het volgende:
....en weer langzaam in elkaar gezet moet worden.
Bedankt voor je reactie! Roept meteen weer een aantal vragen op:quote:Op zondag 28 september 2008 16:28 schreef tinoz het volgende:
Van de bedrijven wil ik weten of ze ethiek hebben die strookt met de wereld die wij denken te zien.... heidie is mijn persoonlijk begeleider en Wanda is mijn behandelaarster en psycholooge...
de éne keer vertrouw ik ze wel en de andere keer niet .....
het heeft ool te maken met wat ik van ze verwacht , ik ben onder dwang in de psychiatrie geplaatst dus ik verwacht ook een correcte efficiënte behandeling
Nou ik heb je OP niet gelezen. Maar bedrijven willen omzet maken en een leugen her en daar hoort er allemaal gewoon bij. Daar kan je vanuit gaan. Ik zeg niet dat ik voor ben maar het is de realiteit. Eentje die wordt ontkent maar met een beetjke verstand weet je dat het aan de orde van de dag is. Toch?quote:Op zondag 28 september 2008 09:21 schreef tinoz het volgende:
Sorry, maar ik wil me laten leiden door de weet dat er helemaal neits fout zit bij die bedrijven enzo... dat is toch positief ?
er is volgens mij een bepaalde universele manier van beschouwing op de wereld.... een NBCI achtige visie dus>> discovery etc. zo wordt de wereld beschreven en belicht op een wijze die de algemene kennis van de middenklasse beinvloedquote:Bedankt voor je reactie! Roept meteen weer een aantal vragen op:
Je hebt het over de wereld 'die wij denken te zien'. Wat maakt dat jij denkt dat iedereen de wereld op eenzelfde manier ziet/ervaart?
ethiek is voor mij iets wat met belangrijke beslissingen wordt te horen gebruiktquote:Wat gebeurt er als de ethiek (wat versta je hier eigenlijk onder?)
dan hebben we nog veel te regelen als volk om de bedrijven terug op het rechte ad te krijgen ;-quote:níet overeenkomt met de wereld die in ieder geval jíj denkt te zien?
Ja dusquote:Zijn Heidi en Wanda medewerkers van de GGZ?
Ik verwacht dat ze mij verassen met diepgaande therapiën en uitgedachtte testen zoas ik die nooit zelf verzonnen zou kunnen hebbenquote:Wat verwacht je precies van ze?
tot op zekere hoogte verwacht ik wel inlevings vermogen van ze , Heidi heeft mijn 1ste Blog gelezen en was zwaar onder de indruk, ze zei me dat ik iets had geschreven dat iedere leerling aan de GGZ eens zou kunnen gaan lezen voor meer inzicht in schizofrenie te krijgen !!!quote:Ik heb het idee dat jij van hen verwacht mee te gaan in jouw realiteitsvisie,
Zoals je waarschijnlijk al vermoedde , ga ik daar niet mee in zeequote:terwijl ik denk dat hulpverleners juist altijd zullen proberen jou de 'algeheel geaccepteerde realiteit' te laten zien en ervaren.
verder kijken dan je neus lang is is voor mij de juiste instellingquote:Lijkt me dat dat voor ontzettend veel wrijving moet zorgen! Iets wat voor jou weer het wantrouwen bevestigt.
op deze manier niet , ik wordt gehospetilaiseert en afhankelijk gemaaktquote:Ben je het eens met je plaatsing in de psychiatrie?
Schizofrenie dus , van het paranoïde typequote:Waar ben je eigenlijk geplaatst? in een inrichting in Breda op een afdeling voor mensen die psychoses hebben mee gemaakt of er nog inzitten , of dit proberen te voorkomen En met welke diagnose?
Tja wat zou ik daar nou eens op zeggen ? het komt misschien wel in de buurt van hoe ik het leven ervaar maar het is en blijft een stempel met alle stigma's die daar mee gepaard gaanquote:Ben je het eens met die diagnose?
Ikzelf denk dat ik overmatig veel fantaseer over dingen waar ik geen zicht op hebquote:Denk jíj dat er 'iets' mis is met je? En zo ja, wat dan?
Ik heb nog steeds de stille hoop dat vandaag of morgen iemand naar me toekomt en zegt : " je zit hier al zolang die onozele therapiën te volgen , het wordt nu eens tijd voor je vervolg traject en we gaan nu eens echt uitzoeken wat waardoor komt en hoe we dat gaan veranderen!"quote:En dan de laatste vraag: wat verwacht jij van een behandeling?
Zoals ik al veel eerder in mijn behandeling heb aangegeven , ongeveer een jaartje terug is dat ik een beter in-schattings vermogen wil ontwikkelen, verder wil ik mijn kennis ontwikkelen op de gebieden die mijn onderbewuste blijven prikkelen en vertrouwen leren krijgen in de mensheid en van mijn wanen afkomen lijkt me ook wel fijn .quote:Waartegen wil jij behandeld worden?
Ja, ik kan als ik lang genoeg naar iemand of iets kijk een trip-achtige" visie " visuele vervormingkrijgen waarin hoofden vervormen en soms bijna doorzichtig lijken te worden , ook wil ik me fijner in mijn vel voelen door getraind te worden in een harde maatschappij mee te draaien.quote:De angsten dus iig, maar is er meer?
ls er binnen een redelijk korte periode verandering te zien is en vooruitgang wordt geboekt o verschillende hiaten in mijn levenquote:En wanneer is volgens jou een behandeling efficiënt?
No probllemmoquote:
Sorry voor alle vragen, vind dit zoals ik eerder postte erg bijzonder
quote:Voor zover dat ik terug kan denken begon het toch allemaal met de plaatsing van die jongen zijn verhaal op mijn website, maar gelukkig gaat Wanda dat allemaal uitpluizen.
succes!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:41 schreef tinoz het volgende:
[..]
![]()
Wanda is er van tussen.... Ik heb inmiddels een samenvatting van mijn medisch dossier gevraagt dat op chronologische volgorde is samen gesteld maar uit ervaring weet ik dat ik het beter compleet moet laten copiëren en zelf zal moeten orden voor zo ver er nuttige info in te vinden is....![]()
(Heidie maakte zich zorgen om me omdat ik een heel weekend neit "gefolkt"had dus vandaar deze laten post en kick)
God ik hoop zo dat ze administratieve kosten in rekening brengen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:41 schreef tinoz het volgende:
[..]
![]()
Wanda is er van tussen.... Ik heb inmiddels een samenvatting van mijn medisch dossier gevraagt dat op chronologische volgorde is samen gesteld maar uit ervaring weet ik dat ik het beter compleet moet laten copiëren en zelf zal moeten orden voor zo ver er nuttige info in te vinden is....![]()
(Heidie maakte zich zorgen om me omdat ik een heel weekend neit "gefolkt"had dus vandaar deze laten post en kick)
Jij betekent voor mij netzoveel als spyware dat pop-up vensters bewerktstelligt en me voorduurendongevraagd confronteerd met zaken waar ik helemaal niet om gevraagd heb.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:09 schreef Aneurism het volgende:
[..]
God ik hoop zo dat ze administratieve kosten in rekening brengen.
"chronologische volgorde is samen gesteld" Brengt echt van die visioenen in mijn hoofd van Tinoz die maandelijks zijn dosier laat uitprinten in 3 voud om erover te debateren met Heidie, klaartje en klara.
Ik zie geen verwijten in de OP eigenlijk, dus je overdreven reactie mag gewoon lekker wegblijven, jouw crusade is ook buitenproportioneelquote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:04 schreef Aneurism het volgende:
Kan iemand Arcee op trommelen om uit te vinden hoeveelste R&P topic dit is van Tinoz over de gruwelijke en wrede handelingen in de Nederlandse Psychiatrie?
Tinoz, je hebt het o zo slecht man. Ik voel met je mee, net als de Guantanamo gevangenen, de bitches in de gevangenissen van thailand en zo voorts... Nee echt.
Re, Dr Phil, Held!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |