abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2009 @ 14:33:40 #251
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66373813
Shares his neighbors with a building
Knows addresses of by heart
Draws a picture of his future
Keeps the paper close at hand
Packs his tongue into a suitcase
Suffers terror on the train
And he wants to start a movement
Cause he's indestructible

And you know they'll never find us
And they'll leave us alone
And if we just keep on talking
Then we'll still make it home
There's commotion and promotion
Now they've done good every war
Sell our pictures to a paper
Now that everyone must know

Trading satellites for substance
Let spectators pay their way
We'll invade the trevi fountain
Now that everyone must pay
Mama and babies mother tragedy
Babies mothers tragedy
Babies mothers tragedy
Terrifies the kill

[ Bericht 1% gewijzigd door _Led_ op 23-02-2009 14:38:51 ]
zzz
  maandag 23 februari 2009 @ 22:37:42 #252
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66390703
oe.....

zelf geschreven ?
Save Us From Fashion !
  maandag 23 februari 2009 @ 23:45:16 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66393340
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:52:25 #254
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66405191
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:37 schreef tinoz het volgende:
oe.....

zelf geschreven ?
Nee, zat 'm te luisteren en vond de tekst wel van toepassing

zelf even &fmt=18 achter de link plakken om 'm in beschaafde (stereo) kwaliteit te horen.
zzz
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:24:54 #255
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66455952
Update.... ik voel me nu goed. > ik voel me een technisch engineur wiens gereedschap is afgepakt in een smeltende kerncentrale > at least I live in our reality
Save Us From Fashion !
pi_66465556
Je hebt het in ieder geval warm.
  donderdag 26 februari 2009 @ 00:27:53 #257
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_66466393
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:44 schreef tinoz het volgende:
vandaag is belangrijk ( voor mij ) dat ik makkelijk kan achterhalen wie het hier op het forum goed met me voor heeft en wie niet .( zonder al te veel heisa )

Verder vind ik het belangrijk om te weten of fok een filter handhaaft om bepaalde topics te censureren.

boven dat vind ik het belangrijk dat mensen gaan beginnen aan het onleden van culturelen verschillen van mensen en het gevolg daarvan . wat drijft mensen tot haat en hoe goort is de invloed van de media hierop. Waar is het allemaal begonnen en hoe kunnen wij iemand van zijn of haar haat loskoppelen om een gesprek te beginnen over het initieren van een gesprek met als uitgangspunt eenveiligere en stabielere wereld te creëren . Verder is er nog heel veel maar dat mogen andere mensen ook wel zeggen hier .

Dat ik naar een afgezonderd deel van de maatschappij moet vertrekken vind ik niet eens zo erg , als ik daar mijn netwerk kan opbouwen vind ik het ook goed , maar heb het idee dat dat niet echt tot de mogelijkheden behoort.....
zit je nu in op een gesloten psych afdeling of niet?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_66466547
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:44 schreef tinoz het volgende:
Verder vind ik het belangrijk om te weten of fok een filter handhaaft om bepaalde topics te censureren.
Dat doet fok niet
pi_66467490
Wat zeggen je ouders hier nou van Tinoz?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:49:20 #260
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66552348
Die zien geen andere oplossing geloof ik , ik zou nog ergens anders heen kunnen als ik van de drugs afbleef .

Ik ben trouwens van de Risperdal over gegaan op triafon, weet niet of dat nou zo goed werkt .... Zou zo onderhand nou eens willen begrijpen wat er nou tot de fictie behoord en wat niet
Save Us From Fashion !
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:51:16 #261
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66552393
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:27 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

zit je nu in op een gesloten psych afdeling of niet?
nee dat zit ik niet , ik zit op mijn kamer op een open afdeling via mijn mobiel met mijn laptop op internet
Save Us From Fashion !
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:55:09 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66552502
trilafon is het tinoz, ook een antipsychoticum en een anxiolyticum in injectie vorm met werkzame stof perfenazine.

En wat is je drijfveer om niet van de drugs af te blijven als je zelf aangeeft dat je nu wel wil weten wat echt en fictie is?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 15:46:31 #263
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66554119
ik zit niet aan de drugs maar mis wel de concentratie en ingevingen , ik heb ze nu met momenten , das heel vervelend want dan moet ik helemaal tot mijzelf komen als ik ze wil herinneren of iedere dag met een dictafoon rondlopen
Save Us From Fashion !
  zaterdag 28 februari 2009 @ 16:11:53 #264
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66554863
er zijn wel andere manieren om je te focussen of te concentreren, daar hoef je idd geen drugs voor te gebruiken, verschillende soorten meditatie bijvoorbeeld. En de meeste telefoons hebben tegenwoordig wel een voicerecorder )
pi_66555218
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:49 schreef tinoz het volgende:
Die zien geen andere oplossing geloof ik , ik zou nog ergens anders heen kunnen als ik van de drugs afbleef .

Ik ben trouwens van de Risperdal over gegaan op triafon, weet niet of dat nou zo goed werkt .... Zou zo onderhand nou eens willen begrijpen wat er nou tot de fictie behoord en wat niet
Hee Tinoz,

vind je het niet eng dat je niet weet wat fictie is en wat niet? Ik zou het erg eng vinden als mij dat zou overkomen.
#geen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:01:40 #266
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66755142
ach....

sinds kort heb ik een andere visie, mijn splinter visie staat niet meer op één.

mensen hebben het al maar over dat iedereen een andere waarheid heeft en iedereen in zijn of haar eigen werkelijkheid leeft. Awel, misschien is dat ook wel zo en is dat rede waarom we neit vooruit lijken te komen. In mijn nieuwe overtuiging ( die hopelijk van korte duur is ) kan iedereen zichzelf bewijzen op voor éénieder een andere manier. Zo zal de een een ongeluk moeten voorkomen en de ander een bloemetje aan zijn of haar moeder moeten geven. Dat zijn de persoonlijke stapjes die je naar de hemel brengen. Als je ( en ik mijn ) je persoonlijke missie hebt voltooid is er neits meer om voor te vechten want je hebt niets te maken met de rest van de wereld , dat zijn immers de waanbeelden van mensen die het zichzelf alleen maar moeilijk maken met het creëren van een eigen werkelijkheid waar ze hun missie voor hun ervaring zetten.

Save Us From Fashion !
pi_66756651
Nee tinoz, ik denk dat je het op die manier te individualistisch ziet.
Als je er een zogeheten collectief bewustzijn bij zou betrekken dan zou je zien dat alles weer doorwerkt voor iedereen. Doordat Piet zijn moeder een bloemetje geeft, is moeder vrolijk en groet de buurvrouw, die hierdoor even een praatje maakt enzovoort enzovoort.

Je persoonlijke missie houdt nooit op, want je maakt deel uit van de maatschappij, van de collectiviteit.
Dus om de wereld naar een beter niveau te tillen ben je zelf ook nooit klaar en je kunt een hoop positief veranderen in je eigen systeem.

Pas las ik ergens, ik weet helaas niet meer waar, over een onderzoek waaruit bleek dat als het met iemand in een omgeving (familiekring / vriendenkring) goed gaat, dat dit een aanmerkelijk positief effect heeft op de rest van dat systeem.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_66756715
tinoz toch. Ik lees ff mee.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:08:50 #269
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66757128
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:01 schreef tinoz het volgende:
ach....

mensen hebben het al maar over dat iedereen een andere waarheid heeft en iedereen in zijn of haar eigen werkelijkheid leeft. Awel, misschien is dat ook wel zo en is dat rede waarom we neit vooruit lijken te komen. In mijn nieuwe overtuiging ( die hopelijk van korte duur is ) kan iedereen zichzelf bewijzen op voor éénieder een andere manier. Zo zal de een een ongeluk moeten voorkomen en de ander een bloemetje aan zijn of haar moeder moeten geven. Dat zijn de persoonlijke stapjes die je naar de hemel brengen. Als je ( en ik mijn ) je persoonlijke missie hebt voltooid is er neits meer om voor te vechten want je hebt niets te maken met de rest van de wereld , dat zijn immers de waanbeelden van mensen die het zichzelf alleen maar moeilijk maken met het creëren van een eigen werkelijkheid waar ze hun missie voor hun ervaring zetten.

je koppelt nu de missie van een persoon aan enkele kleine acties (bloemetje kopen, ongelukje voorkomen), maar wat als die missie een meer continue aard heeft zoals positief in het leven staan, je talent ten uitvoering brengen etc...
pi_66761220
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:01 schreef tinoz het volgende:
ach....

mensen hebben het al maar over dat iedereen een andere waarheid heeft en iedereen in zijn of haar eigen werkelijkheid leeft. Awel, misschien is dat ook wel zo en is dat rede [b]waarom we neit vooruit lijken te komen[b]. In mijn nieuwe overtuiging ( die hopelijk van korte duur is ) kan iedereen zichzelf bewijzen op voor éénieder een andere manier. Zo zal de een een ongeluk moeten voorkomen en de ander een bloemetje aan zijn of haar moeder moeten geven. Dat zijn de persoonlijke stapjes die je naar de hemel brengen. Als je ( en ik mijn ) je persoonlijke missie hebt voltooid is er neits meer om voor te vechten want je hebt niets te maken met de rest van de wereld , dat zijn immers de waanbeelden van mensen die het zichzelf alleen maar moeilijk maken met het creëren van een eigen werkelijkheid waar ze hun missie voor hun ervaring zetten.

Sinds wanneer komt er iemand vooruit? Je kunt vooruitgang niet over het geheel niet definieren en al helemaal niet meten.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:19:44 #271
227667 Man-E-Faces
One too many
pi_66805695
Dit vind ik wel een mooie

Deze
quote:
Doordat Piet zijn moeder een bloemetje geeft, is moeder vrolijk en groet de buurvrouw, die hierdoor even een praatje maakt enzovoort enzovoort.
+
quote:
maar wat als die missie een meer continue aard heeft zoals positief in het leven staan, je talent ten uitvoering brengen etc...
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:20:59 #272
227667 Man-E-Faces
One too many
pi_66805734
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:11 schreef Snuwerd het volgende:
Sinds wanneer komt er iemand vooruit? Je kunt vooruitgang niet over het geheel niet definieren en al helemaal niet meten.
Wel opmerken toch?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_66820664
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:20 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Wel opmerken toch?
Volgens mij doelt Tinoz op een oplossing van alles, maar die is er niet en kan ook niet bestaan. Zijn idee daarvan is volgens mij een afspiegeling van de voldoening van alle behoeften die alle mensen op dit momenten hebben.

Streven naar een wereld zonder pijn is streven naar een wereld zonder drang, wat weer streven is naar een wereld zonder aanpassing aan de omgeving. Dan streef je dus in feite naar een onleefbare situatie, wat leidt tot uitsterving.

Ik denk dat het hier om een typische indiviual vs system oplossings-discussie gaat. Hierbij ga je al snel een systeem of morele oplossing als goed zien. Maar zelfs morele discussies die wél uit te drukken zijn in goed vs. kwaad in feite zijn geen simpele goed vs. kwaad kwesties.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2009 12:08:56 ]
  zondag 8 maart 2009 @ 12:27:07 #274
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66821257
nou ik weet het allemaal niet meer zo goed maar ik heb nu andere medicijnen dus daar kan het ook aan liggen .

hier in de instelling sprak ik iemand die me dus vertelde dat ie geen missie meer had , dat zette mij aan het denken. Houd het dan ooit op ? Tegelijkertijd kon ik het natuurlijk weer niet laten verbanden te leggen : iedereen kent ze wel , de mensen die je op TV ziet die trots zijn dat ze een ramp of totale ontsporing voorspelt hebben. Dit assiocieerde ik met mijn levens doel : "het voorkomen van een desastreuze afloop van het geheel".

Omdat ik dat mijn levensdoel heb gemaakt, zou de wereld zich er in mijn beleving naar gaan vormen , en omdat voor één ieder er een afzonderlijk doel is gekozen in deze wereld, zou in mijn wereld, waar het om mij draait, zonder mijn vervulling van mijn doel een puinzooi en een hel worden die mij op zou vangen en me door lijden en pijn zou leren wat ik als "fout"heb doorgestaan.

Ik geef mezelf ook de wereld problematiek te verwijten ( de ene dag meer dan de ander ) omdat ik vind dat ik te passief ben , ik kan nou niet zeggen dat ik zoveel weerstand heb geboden en ben daar dan in wereklijkheid dan ook medeplichtig aan ( aan het niets doen )

Die zoektocht naar het ultieme aan nemen van handvatten om tóch wel iets te doen is nu mijn missie.

Ik hoop snel het overzicht te hervatten , bah ! straks wor ik nog gelovig ook :S
Save Us From Fashion !
pi_66833102
xD Je laatste opmerking slaat natuurlijk nergens op.

Ik zit me even af te vragen waarom jouw doel het redden van de gehele mensheid is (dat bedoel je toch?). Ik heb steeds de neiging om het als 'symptoom' van je gevoel te zien. Dus dat je dit als doel kiest, omdat dat goed uitkomt of voelt. Daarbij speelt de haalbaarheid van het idee denk ik ook een rol. Daarmee bedoel ik:
  • De kans dat het lukt is zeer klein
  • Als het lukt dan is alles goed (ultiem doel).

Echter heeft het kiezen van dit doel een aantal implicaties:
  • 1 Kiezen voor dit doel is erg makkelijk: de logische implicatie van het ultieme doel is namelijk dat je niet hoeft te verantwoorden (aan jezelf vooral) waarom je er aan werkt. Het is immers ultiem nobel.
  • 2 Het doel is zo groot en complex dat je niet kan weten/weet waar je moet beginnen. De onoverzichtelijkheid van dit doel heeft als gevolg dat je ook dat als argument voor jezelf kunt gebruiken waarom je niet echt verder komt.
  • 3 Dit punt is misschien niet heel erg relevant:Alles wat anderen doen, waarvan je niet begrijpt waarom ze het doen, kunt je toeschrijven aan het niet mee werken aan het ultieme doel. Het werkt dus als verklaring voor gedrag dat je niet begrijpt of wil begrijpen. (begrijpen zit hem immers vaak in het 'niet willen')

Ik weet dat het analyseren van problemen de mens een stuk 'verder' heeft geholpen in zijn ontwikkeling. Maar daarbij moet je wel oppassen dat die analyse wel ergens in tot uiting komt, anders heeft het slechts het nut dat het je jezelf bezig houdt (tijdsbesteding).

Ik vermoed dat het probleem zit in het feit dat je, zoals je zelf al aangeeft, te weinig doet. Je keuze voor het ultieme doel heeft als gevolg dat je niets hoeft te doen. Het vergemakkelijkt je verantwoording voor het feit dat je concreet gezien weinig uitvoert (naast het denken over het doel dan).

Of de keuze voor het doel nu dus voorkomt uit verantwoording voor luiheid, wil ik nog wel betwijfelen. De reden waarom je er misschien wél voor kiest is omdat er iets is dat niet wil dat jij daadwerkelijk over de moraliteit van je gedrag gaat nadenken. Daarmee bedoel ik dat je misschien moeite hebt met het verantwoorden van je eigen gedrag en daarom gebruik je steeds maar weer het 'ik werk aan het ultieme doel'-argument. Dit argument is echter een simpel concept dat geen uitleg nodig heeft, waarmee die verantwoording voor jezelf natuurlijk direct van de baan is.

Ik denk dat je punt 3 hier ook aan kunt koppelen: het bedenken van verantwoording van het gedrag van anderen is met dit argument ook snel van de baan: "anderen werken niet aan dit doel, dus alles wat ik niet begrijp in hun gedrag wijst er gewoon op dat zij niet aan het ultieme doel werken"

ps. reken me niet af op het feit dat mijn alinea's beginnen met 'ik' en ik val af en toe misschien enigszins in herhaling. Wat een rotstuk om te typen overigens

Als er nog onduidelijkheden in het bovenstaande verhaal staan, dan moet je me daar even op wijzen
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')