Ze zijn echt heel simpel te maken, ik begin zelf gewoon met de grootste ring (dat word de onderkant óf het midden) en lijm ze vast met een lijmpistool. Vervolgens moet je elk glaasje gewoon in het gat leggen tussen de 2 onderliggende glazen en aan 2 kanten lijmen. Omdat de randen in een soort hoek staan begint het na 3 randen naar binnen te staan.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:30 schreef lady-wrb het volgende:
heb jij die gemaakt? hoe krijg je die zo mooi rond van vorm?
een tijd geleden hingen zulke lampen voor een bak geld bij loods 5
Bij de kruidvat hebben ze ook een dikke soort boenwas, weet alleen niet of ie dik genoeg is voor je. Zit in een glazen potquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:39 schreef saaw het volgende:
Ik heb 4 verschillende nieuwe tafelpoten gekocht [Scandinavisch grenen] voor onder mijn tafelblad.
Nu heb ik ze van de week in de kersenhout-kleurige, vloeibare antieke was gezet maar vind het nog niet helemaal mooi dus ben eigenlijk op zoek naar dikke, smeerbare boenwas.
Iemand enig idee waar ik dat tegenwoordig nog haal? [behalve in een heuse antiek zaak, volgens mij vragen ze daar expres het dubbele]
Wow! Wat heb je gedaan?quote:Op woensdag 21 april 2010 12:30 schreef saaw het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]
Na het onteren van het blad e.d, een laag vloeibare kersen-was en een laag boenwas antiek:
[ afbeelding ]
Het kleurverschil [niet heel duidelijk op de foto maar het blad is een stuk lichter] komt omdat het blad van esdoorn is en de poten van grenen maar we vinden het eigenlijk juist wel tof zo.
Misschien binnenkort nog een laagje boenwas om hem nog iets donkerder te maken.
[edit] tafelpoten komen hier vandaan trouwens.
Een hele oude post maar deze moet ik echt even quoten. SUPERvet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:09 schreef skyfire het volgende:
Deze is ook leuk! even langs de kringloop!
[ afbeelding ]
Grappig, die heb ik ook, maar dan zonder etiket. Bonduelle (je weet wel, van die blikgroenten) heeft hele mooie, mat metalen blikjes wanneer je het etiket eraf haalt en geen scherpe randjes etc. Je koopt dus een blik groenten (zelfs verschillende maten), eet de groenten op, verwijdert het etiket en de lijmresten, spoelt de boel goed om en voila: industriele bloempot voor noppes.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:10 schreef Pfe. het volgende:
Subtiele bump na 225 dagen, na zoveel tijd zijn d'r toch wel nieuwe ideeën en projectjes gemaakt?![]()
Hier nog 2 dingetjes uit mijn kamertje.
[ afbeelding ]
Afval benutten.
Wat een tof ding!quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:47 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik heb ooit eens een vogelkooilamp gekocht voor iemand. Die was alleen van draad (met vogeltjes er in). Misschien is dat iets?
[ afbeelding ]
prijzigquote:Op vrijdag 23 april 2010 21:12 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Wat een tof ding!
Ik kan hem niet op de site vinden, kostat?
Dank je!quote:
Grappig, lijkt een beetje op een gigantische Ipod.quote:Op maandag 26 april 2010 11:10 schreef Rensjebree het volgende:
Ik wil deze zelf maken...
[ afbeelding ]
Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
quote:Op maandag 26 april 2010 11:42 schreef Marlalala het volgende:
[..]
Grappig, lijkt een beetje op een gigantische Ipod.
Er is iemand geweest laatst die dat heeft gemaakt en er een topic over had, ga ff zoeken voor je...quote:Op maandag 26 april 2010 11:10 schreef Rensjebree het volgende:
Ik wil deze zelf maken...
[ afbeelding ]
Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
met is wel zo iets, maar dan niet zo dik....quote:Op maandag 26 april 2010 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Er is iemand geweest laatst die dat heeft gemaakt en er een topic over had, ga ff zoeken voor je...
Hier:
Ronde tafel; zelf maken ? ervaring en tips gezocht !
Misschien heb je daar wat aan
Het is niet exact dat, maar je zal er vast wel tips vinden waar je verder mee kanquote:Op maandag 26 april 2010 12:30 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
met is wel zo iets, maar dan niet zo dik....
correct, ik ben nu even een sketchupje aan het makenquote:Op maandag 26 april 2010 12:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het is niet exact dat, maar je zal er vast wel tips vinden waar je verder mee kan
ehmz, waar zijn de uitsteeksels voor?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:53 schreef Oezie Woezie het volgende:
hadden hier nog wat hout over.
van:
[ afbeelding ]
naar:
[ afbeelding ]
maten zijn 100x63x21cm voor het bovenblad
pootjes zijn 63x14x21cm
Op 200 graden zet ik het meestal, en als hij dan op temperatuur is leg ik ze erin op een ovenplaat, en dan na 10-20 seconden zijn ze al vervormbaar, dan kan je ze over een schaal leggen of omvouwen zoals je wil totdat ze afkoelen, en als het niet de vorm is die je wou - opnieuw de oven in en verwarmen.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:30 schreef Niara het volgende:
[..]
ehmz, waar zijn de uitsteeksels voor?
Ik vind de LP boekensteun trouwens ook heel leukHoe lang moet zoiets in de oven?
die uitsteksels moeten er nog af, maar waren wel handig tijdens het verven. zijn draadeinde van M12 die er doorheen zitten om alles bij elkaar te houden.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:30 schreef Niara het volgende:
[..]
ehmz, waar zijn de uitsteeksels voor?
Ik vind de LP boekensteun trouwens ook heel leukHoe lang moet zoiets in de oven?
Wat leuk! Dat moet ik onthouden!quote:Op zondag 2 mei 2010 16:08 schreef eightone. het volgende:
Wat baal ik nu dat ik niet naar de koninginnemarkt ben gegaan, vorig jaar had ik zoveel leuke zooi daar gevonden om te gebruiken voor dit soort dingen.
![]()
Achja, volgend jaar beter.
Dit had ik vorig jaar nog gemaakt - een boekensteun van een LP. Verwarmen in de oven en dan de hoekjes ombuigen.
[ afbeelding ]
Wat vet!quote:Op zondag 2 mei 2010 22:00 schreef saaw het volgende:
[ afbeelding ]
Letterbak gekocht op marktplaats om in een leuk kleurtje te verfen en allemaal rommeltjes in op te hangen aan de muur
quote:
die lamp lijkt op Captain Caveman!!!quote:Op maandag 3 mei 2010 21:47 schreef Ludwig. het volgende:
Even een TVP met mijn volgende project:
[ afbeelding ]
Die wil ik zienquote:Op maandag 3 mei 2010 21:47 schreef Ludwig. het volgende:
Even een TVP met mijn volgende project:
[ afbeelding ]
Oh die is echt leuk!quote:Op woensdag 14 april 2010 14:10 schreef Pfe. het volgende:
Subtiele bump na 225 dagen, na zoveel tijd zijn d'r toch wel nieuwe ideeën en projectjes gemaakt?![]()
Hier nog 2 dingetjes uit mijn kamertje.
[ afbeelding ]
Lamp van shotglaasjes. (twijfel nog of ik d'r een staande lamp van maak)
wat leuk!!!quote:Op zondag 9 mei 2010 21:25 schreef megje83 het volgende:
Maak van een oud krukje een verrijdbaar tafeltje.
Dat heb ik laatst gedaan, mexicaanse tegeltjes bovenop ingelegd en wieltjes onder de pootjes bevestigd.
Zie hier het resulaat!
[ afbeelding ]
Há, vet!quote:Op zondag 9 mei 2010 21:25 schreef megje83 het volgende:
Maak van een oud krukje een verrijdbaar tafeltje.
Dat heb ik laatst gedaan, mexicaanse tegeltjes bovenop ingelegd en wieltjes onder de pootjes bevestigd.
Zie hier het resulaat!
[ afbeelding ]
Afhankelijk van de maten kan ik je misschien wel helpen aan dat flinke stuk houtquote:Op zondag 9 mei 2010 22:47 schreef eightone. het volgende:
[..]
Há, vet!
Ik heb een tijdje geleden ook nog 4 poten van een antieke stoel gesloopt en die paars gespoten. Ik zoek nog steeds een flink stuk hout om d'r bovenop aan te maken voor een krukje, zoiets als dit.
[ afbeelding ]
van &made.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:43 schreef Tulping het volgende:
Deze is gaaf! zou het nou erg lastig zijn om zoiets zelf te maken?
Het is géén boomstronk maar oude plankjes geworden...quote:Op zondag 9 mei 2010 22:47 schreef eightone. het volgende:
[..]
Há, vet!
Ik heb een tijdje geleden ook nog 4 poten van een antieke stoel gesloopt en die paars gespoten. Ik zoek nog steeds een flink stuk hout om d'r bovenop aan te maken voor een krukje, zoiets als dit.
[ afbeelding ]
van &made.
Tof!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:55 schreef megje83 het volgende:
[..]
Het is géén boomstronk maar oude plankjes geworden...
[ [url=
Pak dan de plastic variant?quote:Op zondag 2 mei 2010 22:47 schreef Geluk het volgende:
Fantastisch topic.
Ik probeer op dit moment sieradendoosjes te maken van eierdozen zoals in dit voorbeeld:
[ afbeelding ]
Maar het wordt helaas toch niet zo mooi als ik gehoopt had. Mijn eierdoos is veel bobbeliger dan dit namaakexemplaar van aardewerk. (mocht mijn eierdoos toch leuk uitpakken, dan post ik hem nog wel)
Maar een hoop inspiratie hier!
ik heb een plastic bij de appie gekocht. komt elk jaar met pasen weer terug !quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:46 schreef BuupWerk het volgende:
die namaak aardewerk koop je bij de bijenkorf !!
Leg even uit hoe ik dit voor me moet zien? Bedoel je dan harken met steel eraan? Of zonder steel?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:24 schreef satika het volgende:
hoi mensen!
Met veel genoegen heb ik de ideeen (mn foto's) bekeken en er geweldige inspiratie uit gehaald.
Nu heb ik een vraag:
Is er iemand die weet hoe je simpele HARKEN aan de muur kunt bevestigen om deze als kapstok te gebruiken?
Ik ben namelijk een beetje huiverig dat ze naar beneden vallen of van de muur afkomen als ik ze gewoon met een slagplug bevestig.
Misschien heeft iemand een idee (hope hope!!!)
Groetjes
Wat grappig! Die heb ik ook al een tijdje op mijn to do lijstje staan.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:32 schreef Syytön het volgende:
Ik ben van plan deze lamp te maken:
[ afbeelding ]
http://www.pickles.no/whirl-it-lampshade/
en het lijkt zo makkelijkquote:Op zondag 16 mei 2010 13:32 schreef Syytön het volgende:
[ afbeelding ]
Oooeh leuk! Die past goed boven mijn tafeltje in de keuken, moet ik ook maar eens over nadenken...quote:Op zondag 16 mei 2010 13:32 schreef Syytön het volgende:
[ afbeelding ]
Aan de bovenkant zit een gat en daarin hebben ze volgens mij wat onderdelen van de papieren lamp van Ikea gebruikt.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:56 schreef Sodium het volgende:
Ha, die lamp is inderdaad geniaal! Ik zou overigens er voor zorgen dat de ballon niet te groot opgeblazen is. Dan wordt het eindresultaat namelijk ronder. Wat ik alleen niet helemaal begrijp, is hoe ze 'm precies opgehangen hebben nadat de draden droog waren en de ballon weggeprikt werd.
Bedoel je waarmee?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:56 schreef Sodium het volgende:
Ha, die lamp is inderdaad geniaal! Ik zou overigens er voor zorgen dat de ballon niet te groot opgeblazen is. Dan wordt het eindresultaat namelijk ronder. Wat ik alleen niet helemaal begrijp, is hoe ze 'm precies opgehangen hebben nadat de draden droog waren en de ballon weggeprikt werd.
Volgens mij hebben ze die grote bounce ballonnen ook bij de actionquote:Op zondag 16 mei 2010 22:23 schreef Syytön het volgende:
[..]
Bedoel je waarmee?
Met het ophangsysteem van de IKEA REGOLIT lamp.
edit: zoals Cyan zegt dus
Ik wil wel echt een grote ballon, want ik wil 'm dan in de zitkamer of eetkamer hangen. Ga denk ik deze week even kijken in een feestwinkel hier in de buurt. Ik zag op de braderie zaterdag ook van die balonnen met zo'n elastiek eraan en van die korrels ofzo erin, dat is dan een soort bounce ballon. Die zouden ook wel geschikt zijn denk ik. Anders wordt het een strandbal ofzo.![]()
Dat is echt suuuper.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Lego tafel![]()
[ link | afbeelding ]
Met filmpje:
http://vimeo.com/8556008
Meer haaksters vind je hier: Het Grote Haaktopic #24quote:Op maandag 24 mei 2010 13:05 schreef Lyssa het volgende:
Nadat ik helemaal verliefd was geworden op allerlei haakpatronen, heb ik vandaag maar eens wat haakspulletjes bij mn moeder opgehaald. De laatste keer dat ik het gehaakt was op de basisschool, dus ik moet eerst maar weer eens leren haken!
De spulletjes:
[ afbeelding ]
Mijn eerste poging tot haken:
[ afbeelding ]
Mijn (eerste) inspiratie:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=347924.0
[ afbeelding ]
Glow in the dark poppetjes van een animefilm
Eindproducten post ik in de toekomst
Ik probeerde vriendlief al zover te krijgen dat ik het bureau mocht bekleden maar hij vindt het nietsquote:
Oeh, dat is een leuke ja!quote:Op zondag 16 mei 2010 13:32 schreef Syytön het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou heel graag een muur in de gang met lego willen bebouwen, maar dat wil mijn vriend ook niet.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik probeerde vriendlief al zover te krijgen dat ik het bureau mocht bekleden maar hij vindt het niets
Hu?! Elke jongen zou dat gaaf moeten vinden. LEGOquote:Op maandag 24 mei 2010 13:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik probeerde vriendlief al zover te krijgen dat ik het bureau mocht bekleden maar hij vindt het niets
Als ik jou was zal ik alleen gebruik maken van buig-mdf qua buitenkant. het is wel wat duurder, maar dan is het zo gepiept en ontzettend eenvoudig. de binnenkant kan je beleggen met buig triplex, dat kan je net iets verder buigen, maar neem hier wel de tijd voor.quote:Op maandag 26 april 2010 13:07 schreef Rensjebree het volgende:
correct, ik ben nu even een sketchupje aan het maken
WAUW!quote:Op maandag 24 mei 2010 13:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Lego tafel![]()
[ link | afbeelding ]
Met filmpje:
http://vimeo.com/8556008
Geweldig!quote:Op zondag 16 mei 2010 13:32 schreef Syytön het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:15 schreef eightone. het volgende:
Zonde wat mensen allemaal wegkieperen hier in de buurt, ben wel blij dat er een paar aso's zijn die het gewoon op een parkeerplaats dumpen totdat de gemeente het op komt ruimen. Af en toe staan d'r best toffe dingen tussen.
Binnenkort even beslissen wat ik ermee ga doen.
quote:
Op de markt heb je vaak 'misbakjes'. Dat zijn buizen met knopen (kleintjes en grote) voor 1 euro.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:48 schreef saaw het volgende:
Naar aanleiding van dit fantastische behang
[ afbeelding ] dat overigens ¤153,- de rol kost![]()
heb ik besloten om mijn grodijnen te pimpen met knopen
Heb zelfgemaakte gordijnen hangen van kaasdoek [3 ramen x 2 gordijntjes] en daar wil ik dus allemaal verschillende knopen op naaien in een soort random patroon.
Heb al de knopendoos van mn moeder en oma gekregen maar mocht er hier nog iemand zijn met een goeie hoeveelheid knoopjes over dan hou ik me graag aanbevolen![]()
Foto's volgen uiteraard
De betonnen haard komt uit het 'Fire Pit Roundup' artikel van Remodelista;quote:Op maandag 19 juli 2010 21:45 schreef BuupWerk het volgende:
waar heb je die foto van betonnen haard vandaan ??
Heel eenvoudig:quote:Op zondag 18 juli 2010 15:12 schreef skyfire het volgende:
...
Geen idee hoe je ze makkelijk maakt maar wel echt een eye-catcher in huis. En enorm duurzaam natuurlijk.
Maak een karaf van je wijnflessen.
[ afbeelding ]
Oohquote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:04 schreef saaw het volgende:
Heb nu 1 gordijn gemaakt, uiteindelijk komen er 2 zulke gordijnen per raam.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:28 schreef Geluk het volgende:
Pimp je ikea ladekastjes, weinig moeite, leuk gezicht:
[ afbeelding ]
Dat waren de FYRA kastjes...quote:
Thanks! Dat ik daar zelf niet op ben gekomen (':quote:Op maandag 26 juli 2010 00:16 schreef saaw het volgende:
Lijkt me behang, gewoon goed schoonmaken en met behanglijm dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |