Ik heb er toch maar een Nepresso bijgekocht. Niet dat dat nou zoveel lekkerder is, maar het is toch net even wat minder werk 's ochtends.quote:
Goeie tip, ik haal er ook een!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:07 schreef Underdoggy het volgende:
[ afbeelding ]
met een PID (automatische digitale thermostaat voor betere precisie)
Samen met een Horecastyle bonenmaler de garantie voor de beste koffie uit dit topic.
http://www.koffie-weetjes.nl/koffie-drinken/koffie-zettenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:11 schreef Min-e het volgende:
TVP wacht op goede tips, mijn koffie schijnt enige verbetering te kunnen gebruiken.
Klopt! En ik vind die koffie lekkerder dan de kant en klare pads.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:53 schreef Erasmo het volgende:
Sinds kort doe ik ook regelmatig vers gemalen bonen in een zelfvulpad voor de senseo, werkt prima als je maar 1 kopje blieft
Hier hadden we eerste een plastieken pad:quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt! En ik vind die koffie lekkerder dan de kant en klare pads.Wij hebben een koffiezetter en een senseo, ik hoef niet altijd een volle kan koffie.
Waar kun je zo'n pad kopen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:53 schreef Erasmo het volgende:
Sinds kort doe ik ook regelmatig vers gemalen bonen in een zelfvulpad voor de senseo, werkt prima als je maar 1 kopje blieft
Ik heb gewoon zo'n plastick ding werkt prima.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hier hadden we eerste een plastieken pad:
[ afbeelding ]
Maar dat was een onding, nu hebben we hier papieren dingetjes. Dit lijkt me ook wel een tof ding:
[ afbeelding ]
Geen idee eigenlijkquote:
Niet overal, wel in zo'n XL AH of Jumbo, misschien dat je ze ook wel online kunt kopen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijkZe zijn van het merk Melitta:
[ afbeelding ]
Ik gok dat ze naast de gewone koffiefilters staan
Ik denk dat je dan meer aan verzendkosten kwijt bent dan aan de padsquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Niet overal, wel in zo'n XL AH of Jumbo, misschien dat je ze ook wel online kunt kopen?
Lol, die kans zit er in, maar als je er ver voor zou moeten rijden of met de bus moet dan kan het een optie zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:25 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan meer aan verzendkosten kwijt bent dan aan de pads
http://www.popelectronics.nl/coffeeduck-voor-senseo-pr-1337.htmlquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hier hadden we eerste een plastieken pad:
[ afbeelding ]
Maar dat was een onding, nu hebben we hier papieren dingetjes. Dit lijkt me ook wel een tof ding:
[ afbeelding ]
Doe je wel verslag dan?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:28 schreef Erasmo het volgende:
Ik moet vanmiddag zelf nog naar de supermarkt, ik zal eens kijken of ik ze zie liggen
http://www.rombouts.com/nl/retail/123spresso.htmlquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Doe je wel verslag dan?
@djkoelkast, ik ken dat apparaat niet maar als het een 16 bar is dan komt er vast wel lekkere koffie uit.
Niks bij de AH hier, navraag bij mijn moeder leerde me dat we ze van de fabrikant hebben gekregen toen ze net geïntroduceerd werdenquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Doe je wel verslag dan?
@djkoelkast, ik ken dat apparaat niet maar als het een 16 bar is dan komt er vast wel lekkere koffie uit.
Hmm, the plot thickens, ik zal eens op melitta gaan googlen dan, moment, brb.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Niks bij de AH hier, navraag bij mijn moeder leerde me dat we ze van de fabrikant hebben gekregen toen ze net geïntroduceerd werden
Ik heb wel een paar online shops gezien die ze hebben, en ik denk dat een koffiewinkel ze ook wel heeftquote:Op woensdag 20 mei 2009 17:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, the plot thickens, ik zal eens op melitta gaan googlen dan, moment, brb.
Dat denk ik ook, de Douwe Egberts winkel ook vast wel.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar online shops gezien die ze hebben, en ik denk dat een koffiewinkel ze ook wel heeft
Haha, erg herkenbaar stukje, ik vind die winkel hier in Rotterdam ook best eng, en ik kom daar alleen af en toe heel snel een grote voorraad van die cupjes halen. Het sfeertje, die dure meuk (kopjes met speciaal gevormde lepeltjes etc.), die koffiedrinkende paupers aan de 'bar', wat een treurnis. Mijn moeder noemt het een enge cult.quote:
De richtprijs is ¤1-3 als ik het zo ziequote:Op woensdag 20 mei 2009 17:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, de Douwe Egberts winkel ook vast wel.
Google zegt dit: http://www.melitta.nl/nl/1/5/161/163/default.aspx
De Dekamarkt en de Boni verkopen ze blijkbaar per 50 stuks, er staat niet wat het kost trouwens.
Edit, marskramer ook, ik had niet helemaal naar beneden gescrolld.
Deed ik, maar ben overgestapt op een echte bonenbranderquote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:09 schreef djkoelkast het volgende:
Doe jij nou bonen branden in een popcornmachine???
Ah, werkt dat een beetje dan? Ik heb er ook 1 staan en het lijkt me best leuk eens mee te experimenteren...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:18 schreef Zith het volgende:
[..]
Deed ik, maar ben overgestapt op een echte bonenbrander
Grappig dat de grootmeester van het schelden op alles wat anders is, de guru van goed genoeg, alles platslaan wat boven het maaiveld uitsteekt en de Grachtengordel Goebbels van het Gesundes Volksempfinden dus aan de Nespresso is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Haha, erg herkenbaar stukje, ik vind die winkel hier in Rotterdam ook best eng, en ik kom daar alleen af en toe heel snel een grote voorraad van die cupjes halen. Het sfeertje, die dure meuk (kopjes met speciaal gevormde lepeltjes etc.), die koffiedrinkende paupers aan de 'bar', wat een treurnis. Mijn moeder noemt het een enge cult.![]()
Maar de koffie is wel erg lekker en het apparaat werkt perfect, snel en gemakkelijk, dus ja...
Je verwart me kennelijk met iemand anders.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig dat de grootmeester van het schelden op alles wat anders is, de guru van goed genoeg, alles platslaan wat boven het maaiveld uitsteekt en de Grachtengordel Goebbels van het Gesundes Volksempfinden dus aan de Nespresso is.
Cappuccino maak je met espressoquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:43 schreef -Mellow- het volgende:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]\
= Heerlijke cappuccino
Ik had het over Joup van het Hekquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je verwart me kennelijk met iemand anders.
quote:Op zondag 10 januari 2010 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had het over Joup van het Hek
Heb je een link van de aldi versie? Kan hem niet vinden op aldi.nlquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:16 schreef Gummibeer79 het volgende:
Heeft er trouwens iemand ervaring met die espressomachine die op dit moment bij Aldi wordt verkocht?
Of anders een delonghi van ca 65 euro (gezien bij kijkshop)?
De enige koffie die voor mij als thuis smaaktquote:
Mag ik je hier uitnodigen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:02 schreef nikita1979 het volgende:
Hallo koffiegeeks, (amateur)barista's, en the real deal koffie kenners,
Bij "toeval" kwam ik op dit forum terecht was een beetje aan het googlen naar kennis weetjes en feiten over koffie.
Ben sinds 6 maanden de trotse bezitter van een isomac giada en ik moet zeggen de koffiekoorts
heeft mij helemaal te pakken.
Ik kon niet vermoeden dat ik het zo leuk zou vinden om hiermee in de weer te zijn.
In het begin was het zwaar wennen heel veel kopjes espresso zijn in de gootsteen beland en heb ik mijn aparaatje in stilte vaak uitgescholden, wat kan er veel veranderen in een korte tijd want nu zou ik nooit meer zonder hem kunnen.
[ afbeelding ]
En hier een paar van mijn creaties:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groetjes, een koffiegek in wording
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |