Gewoon te gek voor woorden. Het is gewoon gegraai. Niks meer of minder.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:11 schreef Peter_Europa het volgende:
Afgaande op het artikel van Elsevier van een maand geleden ongeveer vind ik het bizar dat de link tussen (beurs) prestaties en topsalarissen niet lijkt te bestaan.
Trekpop zijn is uitvloeisel ego?quote:
Dat zou ieder rapport zinloos maken.quote:Maar met ieder rapport geldt: wiens brood men eet, diens woord men preekt.
Discrepanties te over.quote:Goed en kennelijk schort het daar toch enigszins aan.
Ik heb geen Elsevier. Ik zal Martijn wel eens vragen.quote:Het zijn verschillende bronnen die dit beeld scheppen, maar in de Elsevier lees ik het zelfs redelijk expliciet. Vrij recent, dus ik zou zeggen pak de laatste weken er eens bij...
Zou best kunnen. Vraagt om een oplossing dan. Dus toch een herstructurering van machtsverhoudingen?quote:Ik zou zeggen: google op commissie Frijns. Ook al worden het daar activistische aandeelhouders genoemd, het draait om het inperken van de macht van de aandeelhouder.
Ik hoop dat hij erin komt. Ik weet ook zo 1,2,3 gen oplossing. Valt ook niet mee, want ik hoor er nu voor het eerst van.quote:Nou, ik ben gebleven waar ik stond en nu dus sta. Ik heb met Weltschmerz, die eerder claimde dat aandeelhouders te weinig invloed hebben, het er al over gehad en ik schreef toen al "als dat zo is, dan moet DAT worden veranderd", maar concreet werd hij echter niet.
Ik zou pleiten voor een parlementaire commissie die het gaat onderzoeken.quote:Precies hier zie je wat ik altijd zeg: eerst de feiten, dan het oordeel. Ik hoef niet te wijzigen van standpunt, omdat mijn standpunt is gebaseerd op wat ik WEET. Voor zover ik iets niet weet stel ik er vragen over en ik vindt dat je met ingrijpen pas moet beginnen als je weet dat er iets aan schort. Dan grijp je ook beter in...
Heb ik ook gelezen. Tegen ratterigheid doe je uiteindelijk niet veel. Zelfs als je 100% gaat aftoppen.quote:Ik heb ook altijd gezegd dat het om het systeem moet gaan en niet om de einduitkomst. Door je op dat laatste te concentreren los je het probleem niet op, maar creëer je een probleem. Want zoals VD Ploeg en Vermeend ook zeggen: extra heffingen zorgen alleen voor hogere brutolonen.
Tja, symptoombestrijding alleen is nooit elegant. Ik zou graag zien dat partijen het zelf het probleem oplossen. Dat heb ik al vaker geroepen.quote:Kun je je even voorstellen: aandeelhouder wil dat de beloning van de CEO omlaag gaat, want hij vindt dat het teveel kost. Hij kan dat niet afdwingen omdat de overheid de zaken niet op orde heeft. Wat doet de overheid? Niet de zaak op orde maken, maar extra heffen, zodat de aandeelhouder nog meer geld kwijt is en de overheid meer incasseert.
Ergo: overheid creëert het probleem en in plaats van dat oplossen profiteert deze financieel van eigen mismanagement. En was jij nu niet tegen het financieel profiteren van mismanagement?
Want duizenden vingers afsnijden is beter dan een paar?quote:Op zondag 29 juni 2008 20:28 schreef Peter_Europa het volgende:
De oplossing moet uit Brussel komen en niet uit Den Haag. Dan kan je ook voorkomen dat je zelf je eigen in de vingers snijdt
Het is helemaal bizar om te denken dat die link er volledig is. De financials verliezen de laaste tijd enorm alsd uitvloeisel van de kredietcrisis... ook financials die helemaal daar niet aan meededen. Dus de beste CEO kan die daling niet helpen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:11 schreef Peter_Europa het volgende:
Afgaande op het artikel van Elsevier van een maand geleden ongeveer vind ik het bizar dat de link tussen (beurs) prestaties en topsalarissen niet lijkt te bestaan.
Commissie die naar je wordt vernoemd... niet mis.quote:
Nee, je moet niet alleen de conclusies lezen, maar ook de onderbouwing. Nooit een rapport voor zoete koek slikken.quote:Dat zou ieder rapport zinloos maken.
Je bent bekend met de bibliotheek?quote:Ik heb geen Elsevier.
Hoho... eerst het probleem in kaart brengen.quote:Dus toch een herstructurering van machtsverhoudingen?
Waarom denk je dat hij het nu wel ineens kan onderbouwen?quote:Ik hoop dat hij erin komt.
Zou het niet beter zijn om dat efficiënt te laten onderzoeken?quote:Ik zou pleiten voor een parlementaire commissie die het gaat onderzoeken.
Zag je overeenkomsten met wat ik hier meermaals over schreef?quote:Heb ik ook gelezen.
Dat is dan wel onterecht als het schort aan de wetgeving. Laat dat nu volledig aan de overheid zijn om op te lossen. Met dit kabinet verwacht ik er niets van.quote:Ik zou graag zien dat partijen het zelf het probleem oplossen. Dat heb ik al vaker geroepen.
Sinds wanneer worden de wetten in NL geschreven in Brussel?quote:Op zondag 29 juni 2008 20:28 schreef Peter_Europa het volgende:
De oplossing moet uit Brussel komen en niet uit Den Haag.
Geweldig. Die negatieve gevolgen zijn er niet en nog steeds: NEDERLAND MOET DE EIGEN WETTEN SCHRIJVEN.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:57 schreef Peter_Europa het volgende:
Een wet die negatieve gevolgen heeft voor je concurrentiepositite moet je gewoon in Brussel regelen
Goed beargumenteerd...quote:Op zondag 29 juni 2008 22:09 schreef Peter_Europa het volgende:
Met Bos zijn er altijd negatieve gevolgen
Ik bedoelde het niet dom of grappig, maar een beter idee is geen vingers af laten snijden. Anders kom je in een vicieuze niet eerlijkheidscirkel met telkens meer belastingen omdat het anders niet eerlijk is dat de ander belast wordt.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:04 schreef Peter_Europa het volgende:
Nee, maar je begrijpt best wat ik bedoel maar dom reageren is schijnbaar leuk
Het niveau stijgt...quote:
Als de mening is dat de bedrijfsgoddelijken teveel verdienen(wat ik niet vind, het moet alleen wel gebasseerd zijn op bedrijfsresultaten) dan moet je dat Europees regelen omdat je anders je de concurrentiepositie van Nederland aantastquote:Op zondag 29 juni 2008 22:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet dom of grappig, maar een beter idee is geen vingers af laten snijden. Anders kom je in een vicieuze niet eerlijkheidscirkel met telkens meer belastingen omdat het anders niet eerlijk is dat de ander belast wordt.
Gelukkig dat nu eindelijk eens wordt doorgepakt. De salarissen zijn natuurlijk te bespottelijk voor woorden.quote:Salaris tv-sterren gaat aan banden
AMSTERDAM -
Het is afgelopen met de astronomische salarissen oplopend tot een half miljoen euro voor presentatoren en diskjockeys bij de publieke omroep.
Minister Plasterk (Media) grijpt op aandringen van de Tweede Kamer in en wil een maximumsalaris van rond de twee ton voor de tv- en radiosterren, iets boven de Balkenendenorm van 180.000 euro.
Aan de bestaande contracten van toppers als Matthijs van Nieuwkerk, Paul de Leeuw, Jack van Gelder en Giel Beelen, die ver boven de twee ton uitkomen, kan niet worden getornd. Maar als het contract moet worden verlengd of ze verkassen, gaan ze er flink op achteruit. Nieuwkomers moeten van Plasterk met onmiddellijke ingang aan de nieuw regel gaan voldoen.
De minister vindt de van belastinggeld betaalde topsalarissen niet meer kunnen. De druppel die de emmer deed overlopen, was voor hem ’het geduvel’ over de afvloeiingsregelingen van Karel van de Graaf (AVRO) en Ton Verlind (KRO), die beiden tonnen opstrijken en niets meer uitvoeren.
„Ik voelde me daar heel ongemakkelijk over. Waarom zou een presentator die de premier vragen stelt, meer moeten verdienen dan de premier zelf?”, aldus Plasterk. Morgen debatteert Plasterk met de Tweede Kamer over de salarissen bij de publieke omroep.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_banden__.html?p=2,1
Waarom zit jij keer op keer off-topic je eigen draadje te vervuilen?quote:Op maandag 30 juni 2008 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Gelukkig dat nu eindelijk eens wordt doorgepakt. De salarissen zijn natuurlijk te bespottelijk voor woorden.
Dit draadje gaat over CEO's in de private sector en niet over artiesten/voetballers/enz, laat staan artiesten in de publieke sector. Dat zou ik aan de TS niet uit hoeven te leggen...quote:
Geweldig. Het einde van de PO.quote:Op maandag 30 juni 2008 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Gelukkig dat nu eindelijk eens wordt doorgepakt. De salarissen zijn natuurlijk te bespottelijk voor woorden.
Ow. We hebben het anders ook genoeg gehad over Joling, voetballers etc als vergelijkingsmateriaal. Dit topic gaat wmb over bedrijfsgoddelijken. Mensen die als god worden beschouwd, dat zie je ook duidelijk bij tv-presentatoren.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit draadje gaat over CEO's in de private sector en niet over artiesten/voetballers/enz, laat staan artiesten in de publieke sector. Dat zou ik aan de TS niet uit hoeven te leggen...
Nee, hoor. Genoeg kwaliteit aan mensen die het best met minder willen doen. Ik zou zo´n blaaskaak als Van Nieuwkerk kunnen missen als kiespijn . En van Beelen wordt je al helemaal niet wijzer. Dus laat die maar lekker vertrekken naar de commerciëlen.quote:
Ja? Ik heb me een paar keer met deze discussie bemoeit vanuit dat uitgangspunt maar ik kan nou niet zeggen dat de verdedigers van de topinkomens erg enthousiast uit de loopgraven sprongen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:47 schreef DS4 het volgende:
Overigens bereiken mij steeds meer berichten dat aandeelhouders te weinig middelen hebben om de beloning aan te pakken en dat de overheid die middelen zelfs wil beperken. En DAT vind ik WEL een slechte zaak.
EG, als je daar nou eens een nieuw draadje over maakt. Want daar zit dan een probleem waar je velen in mee kan krijgen.
Moet ik nu de post van jou erbij gaan halen waarin jij mij verwijt dat ik voetballers als vergelijkingsmateriaal erbij haalde?quote:Op maandag 30 juni 2008 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Ow. We hebben het anders ook genoeg gehad over Joling, voetballers etc als vergelijkingsmateriaal.
Dat zal allemaal wel, maar jij bent hier niet meer bezig met het trekken van parallellen, je voert een situatie op over het ingrijpen in het inkomen van artiesten in publieke dienst (nadrukkelijk, het zal de overheid jeuken hoeveel RTL en de campingzender betalen) in een draad over CEO's in private dienst.quote:Dit topic gaat wmb over bedrijfsgoddelijken. Mensen die als god worden beschouwd, dat zie je ook duidelijk bij tv-presentatoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |