abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:17:49 #1
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59728610

Waarom zijn er mensen die niet snappen dat wanneer ze iet voor 30 euro kopen het vaak mindere kwaliteit heeft dan wanneer je iets voor 100 euro koop!

laatst ook weer iemand die zat te zeiken dat zn nano lookalike mp3 speler van de aldi ( i know ) trager was dan een ipod nano en dat het menutje niet fijn was en de knoppen niet zo solide aanvoelde.
lijkt me toch nogal logisch als iets 3 a 4 keer zo goedkoop is dan het product met de kwaliteit die je wil hebben!

Waarom snappen mensen niet dat kwaliteit geld kost!??

voor de paupertjes onder ons:
- nee ik bedoel niet dat een duurder product altijd beter is
- nee TS heeft zelf niet de aldi lookalike mp3 speler gekocht (ik heb zelfs geen mp3 speler omdat ik het toch nooit gebruik)
- droeftoeters
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_59728667
quote:
Waarom zijn er mensen die niet snappen dat wanneer ze iet voor 30 euro kopen het vaak mindere kwaliteit heeft dan wanneer je iets voor 100 euro koop!
Sukkel, dat is de grootst mogelijke onzin.

En dat jij niet snapt dat je bij Apple voor het "design" betaald en de naam.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:24:59 #3
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59728787
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

NATUURLIJK betaal je bij apple voor het design.. ik denk ongeveer 20 tot 30 euro maximaal!
die shit die erin zit kost ook gewoon geld!
als jij een Ferrari koopt voor 50.000 betaal je ook voor de naam. Als je een lookalike zou kopen voor 1/3 van de prijs is die ook kwalitatief minder!

mensen die niet snappen dat bokkiewokkie spullen zo goedkoop zijn doordat ze de goedkoopste materialen gebruiken.

Apple is zeker een geldwolf en de mensen van de aldi mp3speler maken geen winst want die willen mensen helpen!
Komt de winst niet uit de lengte dan wel uit de breedte!
stay frosty
pi_59728792
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Helemaal niet.

Goedkoop is duurkoop.
Koop gewoon gelijk iets wat lang meegaat ipv elke maand weer opnieuw een prul te kopen.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_59728829
Ik ga er ook niet verder op in
pi_59728888
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:26 schreef Edwinuss het volgende:
Want je kan er niet tegenop?
Ich bin der Führer.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:28:56 #7
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59728889
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:26 schreef Edwinuss het volgende:
ben je het hier niet mee eens?:

Apple is zeker een geldwolf en de mensen van de aldi mp3speler maken geen winst want die willen mensen helpen!
stay frosty
pi_59728945
Ik snap de zin niet helemaal.

De aldi wil mensen helpen dus maken ze kut mp3-spelers?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:30:56 #9
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_59728952
Net als met kleding. Zeggen mensen als je een leuk iets hebt gekocht: "Nou datzelfde heb je bij de Zeeman/H&M maar dan zonder merkje en voor 50 euro minder!!"

Ja, en kutkwaliteit!
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_59729313
droeftoeters
pi_59729375
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

NATUURLIJK betaal je bij apple voor het design.. ik denk ongeveer 20 tot 30 euro maximaal!
die shit die erin zit kost ook gewoon geld!
als jij een Ferrari koopt voor 50.000 betaal je ook voor de naam. Als je een lookalike zou kopen voor 1/3 van de prijs is die ook kwalitatief minder!

mensen die niet snappen dat bokkiewokkie spullen zo goedkoop zijn doordat ze de goedkoopste materialen gebruiken.

Je Ferrari vergelijking is niet helemaal goed! Je punt die je wil maken dan weer wel.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:49:50 #12
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_59729440
Mwaaaah wat ik de laatste tijd wel een beetje sneu vind zijn mensen die voor 200 euro zo'n broek kopen waar al allemaal gaten in zitten omdat dat er 'retro' uitziet
pi_59729605
je betaalt omdat er ergens een negertje dat logotje erop heeft zitten naaien
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:57:25 #14
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_59729635
Hoeft zeker niet zo te zijn. Ooit een Dieselbroek van f 180,- gehad en die sleet na 2 maanden al heel erg.
Nog een voorbeeld: Duracell batterijen leggen het af tegen Aldi en Ikea batterijen....

Op zich is het in de regel wel zo dat bepaalde merken kwaliteit leveren en die hanteren meestal een wat duurdere prijs, maar het ik zeker niet altijd zo!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:57:28 #15
219111 Emielw
The man with the plan
pi_59729637
Wat wél zo is over apple (en ook alle andere dure merken): Als je er een product van koopt weet je dat je deels voor de merknaam betaald. Apple wil die merknaam echter wel hoog houden dus doen ze er ook "alles" aan om ook daadwerkelijk een goed product te leveren. Wil je een goed en duurzaam product, dan kun je meestal niet om de "echte merken" heen.
[censored]
pi_59729700
(1) basis functionaliteit
(2) goede kwaliteit/materiaal/snelheid
(3) mooi design, goed merk

product A: bijv. Apple heeft alle 3, en daar betaal je dan de volle prijs voor.
product B: sommige bijv. Aldi spullen zijn heel goedkoop, maar dan krijg je alleen (1)
product C: zien eruit als product B, maar zijn iets duurder, en hebben ook (2)
product D: mist (2), maar heeft toch (3), qua prijs vergelijkbaar met product C

Wat is er hier aan de hand? Iemand hoeft geen 'goed' merk maar wil toch goedkoop uit zijn. Hij wil daarom product C kopen, denkt een hele goedkope te hebben gevonden, maar blijkt product B te hebben na ingebruikname.
Hoe kan dit? Product C is een illusie; of het is een product B of na een tijdje wordt product C vanzelf product A. Het kan ook nog een product D zijn en dan heb je te veel betaald en nog steeds niks goeds.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:15:23 #17
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59730085
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:30 schreef Agiath het volgende:
Ik snap de zin niet helemaal.

De aldi wil mensen helpen dus maken ze kut mp3-spelers?
nee maar mensen die denken dat die goedkope zooi net zo goed zal zijn als een ipod.
Ik zeg niet dat alleen een ipod goed is... een mp3 speler van samsung of philips zal ook goed zijn.
Maar van die mensen die een sweetx ding kopen en het dan gek vinden dat het slechte/matige kwaliteit is.

die mensen van de aldi willen ook winst maken. daarom gebruiken ze bagger componenten om toch nog winst te maken op die mp3speler van 50 euro
stay frosty
pi_59730090
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:59 schreef Tamaki het volgende:

product A: bijv. Apple heeft alle 3, en daar betaal je dan de volle prijs voor.
product B: sommige bijv. Aldi spullen zijn heel goedkoop, maar dan krijg je alleen (1)
product C: zien eruit als product B, maar zijn iets duurder, en hebben ook (2)
product D: mist (2), maar heeft toch (3), qua prijs vergelijkbaar met product C

Wat is er hier aan de hand? Iemand hoeft geen 'goed' merk maar wil toch goedkoop uit zijn. Hij wil daarom product C kopen, denkt een hele goedkope te hebben gevonden, maar blijkt product B te hebben na ingebruikname.
Hoe kan dit? Product C is een illusie; of het is een product B of na een tijdje wordt product C vanzelf product A. Het kan ook nog een product D zijn en dan heb je te veel betaald en nog steeds niks goeds.
Paint ter verduidelijking graag.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:17:08 #19
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59730146
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:30 schreef Ladidadida het volgende:
Net als met kleding. Zeggen mensen als je een leuk iets hebt gekocht: "Nou datzelfde heb je bij de Zeeman/H&M maar dan zonder merkje en voor 50 euro minder!!"

Ja, en kutkwaliteit!
stay frosty
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:23:52 #20
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_59730306
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:59 schreef Tamaki het volgende:

product A: bijv. Apple heeft alle 3, en daar betaal je dan de volle prijs voor. FAIL!
Een iPod kopen die over een batterij beschikt die na een jaar nog maar 2 uur meegaat .

Apple is best goed qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid en goed qua design maar kwaliteit is toch echt niet super in vergelijking met andere mp3 spelers. Bovendien zijn de oortjes bedroevend slecht.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:25:27 #21
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59730338
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:23 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Een iPod kopen die over een batterij beschikt die na een jaar nog maar 2 uur meegaat .

Apple is best goed qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid en goed qua design maar kwaliteit is toch echt niet super in vergelijking met andere mp3 spelers. Bovendien zijn de oortjes bedroevend slecht.
please laten we er geen apple fan/bash topic van maken...

je snapt wat hij bedoeld toch?
stay frosty
pi_59730358
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:23 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Dat was vijf jaar geleden ja, mijn batterij doet het nu al twee jaar nog steeds een uur of tien.
pi_59730488
kwaliteit is meestal duurder.. maar men denkt dat het omgedraaid ook zo geldt.. en dat is gewoon onjuist.
[ afbeelding ]
pi_59730687
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:32 schreef Walter81 het volgende:
kwaliteit is meestal duurder.. maar men denkt dat het omgedraaid ook zo geldt.. en dat is gewoon onjuist.
Precies. Kwaliteit heeft ook wel vaak een merk, omdat je anders als fabrikant niet de vruchten kan plukken van het feit dat je kwaliteit levert. Tevreden klanten moeten natuurlijk wel weten bij wie ze terug moeten komen. Om mee te sporten koop ik vaak Nike's omdat ze me meestal goed zitten, maar het zijn geen bijzonder goed gemaakte schoenen of zo. Je betaalt voor de marketing, dat is waarop Nike zich onderscheidt, de kwaliteit is niet bijzonder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59730692
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:49 schreef RickoKun het volgende:
Mwaaaah wat ik de laatste tijd wel een beetje sneu vind zijn mensen die voor 200 euro zo'n broek kopen waar al allemaal gaten in zitten omdat dat er 'retro' uitziet
Haha, zulke kneuzen zitten bij mij in de klas ook?
Komt er zo eentje. Is gaaf man, zijn kogelgaten
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_59730939
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:49 schreef RickoKun het volgende:
Is geil man, hoe meer gaten, hoe meer vreugd!
pi_59731918
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:49 schreef Emimich het volgende:

[..]

Is geil man, hoe meer gaten, hoe meer vreugd!
Ook jongens dragen zulke broeken
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 27 juni 2008 @ 15:51:35 #28
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_59733635
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:57 schreef gunk77 het volgende:
Nog een voorbeeld: Duracell batterijen leggen het af tegen Aldi en Ikea batterijen....
Ikea batterijen = Varta, alleen dan een heel stuk goedkoper.
Don't let my username fool you...
pi_59733654
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 15:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ikea batterijen = Varta, alleen dan een heel stuk goedkoper.
Panasonic is de shit!
pi_59736710
Een iPod is gewoon handig als je een Apple-computer hebt. Je hoeft geen software te installeren, want iTunes staat toch al standaard op de computer.
ROBODEMONS..................|:(
pi_59738466
http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp

1.5 meter UTP kabeltje van 499 USD

slotje
pi_59738559
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:52 schreef Immie het volgende:
http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp

1.5 meter UTP kabeltje van 499 USD

slotje
In geen 499 jaar. Kwaliteitsverschil zal er ongetwijfeld zijn, maar je bent in mijn ogen echt debiel als je zoveel geld betaalt voor een kabeltje.
  zondag 29 juni 2008 @ 20:40:35 #33
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_59778424
Uiteraard bestaat er kwaliteitsverschil, maar een duur merk betekend lang niet altijd betere kwaliteit
Wel is bij de grote merken de service vaak beter in het geval er iets mis mee is. Verder betaal je gewoon voor
alle promotie, die ervoor gemaakt wordt. Dat moet ook terugverdient worden
Voorbeeld 2 A-merken MP3 spelers: Apple en Creative. De spelers van de laatste zijn iets goedkoper, maar de kwaliteit stukken beter. Je ziet Creative daarentegen vrijwel niet adverteren. i.t.t to Apple waar je dagelijks op TV en billboards mee doodgegooid wordt.
Van een speler, die je bij de Aldi of Blokker koopt, is het altijd een gok, wat de kwaliteit van zo'n apparaat is en
op een flitsend design hoef je over het algemeen niet te rekenen.

Zelfde verhaal geldt voor kledingmerken, waaarbij het prijsverschil nog debieler is, door de woekerwinsten, die erop gemaakt worden om de uitgehongerde modellen hun Pu Ear thee, coke en liposuctiebehandelingen te bekostigen
Maar je ziet wel degelijk een verschil tussen enigszins kwaliteitskleding (merk of geen) of een broek van de Zeeman.
The best firms advertise the least...
pi_59778958
Ja, je betaalt bij Apple ook voor het design en voor de naam. Is daar iets mis mee dan?
  maandag 30 juni 2008 @ 13:19:34 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_59792356
je betaalt vaak wel voor kwaliteit maar ook vaak genoeg voor een merkje. Kijk maar naar kleding. Gewoon van die zeeman shirtjes met een logo van merk X erop en je betaalt ineens 50 euro meer.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_59792582
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 18:37 schreef Morrigan het volgende:
Een iPod is gewoon handig als je een Apple-computer hebt. Je hoeft geen software te installeren, want iTunes staat toch al standaard op de computer.
  maandag 30 juni 2008 @ 13:38:55 #37
217719 Klautje
IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
pi_59792852
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:57 schreef gunk77 het volgende:
Hoeft zeker niet zo te zijn. Ooit een Dieselbroek van f 180,- gehad en die sleet na 2 maanden al heel erg.

Op zich is het in de regel wel zo dat bepaalde merken kwaliteit leveren en die hanteren meestal een wat duurdere prijs, maar het ik zeker niet altijd zo!

Ik gebruik nu bijna een jaar lang een goedkoop koptelefoontje van de mediamarkt, terwijl ik vroeger een koptelefoon van bijna 50 euromuntjes had die na een maand al kapotging (en niet lekker zat).
© Bafnek
pi_59793566
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:04 schreef dottinator het volgende:
Ja, je betaalt bij Apple ook voor het design en voor de naam. Is daar iets mis mee dan?
Ja, dat je dus kwalitatief niks beters heb dan een blokker ding

Happen maar!
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59794427
Ik ken een vriendin die al haar kleren koopt bij zeeman, want die zijn even goed van kwaliteit.

Ik wil ze best geloven, maar het oog wil ook wat: als je merken koopt, koop je voor het imago en de mooie design. Als je daar tegen bent, koop je maar aldi-parfum uit donkerbruine flessen
pi_59794497
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:38 schreef Klautje het volgende:

[..]

Ik gebruik nu bijna een jaar lang een goedkoop koptelefoontje van de mediamarkt, terwijl ik vroeger een koptelefoon van bijna 50 euromuntjes had die na een maand al kapotging (en niet lekker zat).
het bewijs
pi_59794843
Ik zie een hoop Kia-rijders in dit topic !
pi_59795284
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:49 schreef katerwater het volgende:

Ik wil ze best geloven, maar het oog wil ook wat: als je merken koopt, koop je voor het imago en de mooie design. Als je daar tegen bent, koop je maar aldi-parfum uit donkerbruine flessen
Ik wil best voor design en kwaliteit betalen, alleen niet voor het imago. Ik snap wel dat design en kwaliteit een merk moeten hebben, maar als driekwart van de prijs van het imago moet komen haak ik af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 juni 2008 @ 15:58:21 #43
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_59795992
Kwaliteit is de mate waarin een product of een dienst voldoet aan de eisen die er expliciet en impliciet aan gesteld mogen worden.

Een van de voorbeelden was een cheap-ass iPod-kloon. Voor 1/10 van de prijs kan je dus niet van een slechte kwaliteit spreken als het ding anders reageert dan zijn dure voorbeeld. Het is wél een andere 'klasse'.

$499 UTP kabel

Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_59796022
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil best voor design en kwaliteit betalen, alleen niet voor het imago. Ik snap wel dat design en kwaliteit een merk moeten hebben, maar als driekwart van de prijs van het imago moet komen haak ik af.
Dat is je goed recht, maar hoe weet je wanneer de prijs 75% imago is?

Urenlang consumentenmagazines doorpluizen
pi_59796095
Ik koop drie iets goedkopers, dan één keer iets duurs (en waar je voor de naam betaald)

Zo hou je er nog een beetje afwisseling in
pi_59796100
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Beelzebufo het volgende:
Kwaliteit is de mate waarin een product of een dienst voldoet aan de eisen die er expliciet en impliciet aan gesteld mogen worden.

Een van de voorbeelden was een cheap-ass iPod-kloon. Voor 1/10 van de prijs kan je dus niet van een slechte kwaliteit spreken als het ding anders reageert dan zijn dure voorbeeld. Het is wél een andere 'klasse'.

[ afbeelding ]
$499 UTP kabel

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je hebt ook serieus van die mensen die duizenden euro's uitgeven aan een geluidsinstallatie voor in de auto met van die dure kabels, boxsen en versterkers. Je hebt er alleen zo bagger weinig aan als je motor zo'n herrie maakt en de wind die langs je bak zoeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door BobbyB op 30-06-2008 18:32:30 ]
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 30 juni 2008 @ 16:25:09 #47
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59796649
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:01 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je hebt ook serieus van die mensen die duizenden euro's uitgeven aan een geluidsinstallatie met van die dure kabels, boxsen en versterkers. Je hebt er alleen zo bagger weinig aan als je motor zo'n herrie maakt en de wind die langs je bak zoeft.
of mensen die voor 1000den euro's aan hifi in hun woonkamer hebben maar in een rijtjes huis wonen! zodat de buren al gaan klagen zodra dat ding aan gaat
stay frosty
pi_59796880
De prijs-kwaliteit verhouding van producten fluctueert nogal. Voor elektronica e.d. ga ik toch liever uit van reviews / vergelijkingen dan van de prijs.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59796936
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Beelzebufo het volgende:

[ afbeelding ]
$499 UTP kabel

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dan is het zoals ik kan zien ook nog eens een digitale interface, dus ook al springen er wat elektronen verkeerd, die bitjes worden gewoon weer omhoog gezet door de foutcorrectie-algoritmen van zo'n digitaal protocol. Dan moet je echt een klotekabel en/of belachelijk lange afstand hebben om dat in de soep te laten lopen. Het verschil tussen duur en krankzinnig duur is dan dus echt helemaal 0

Ik zie mensen zelfs een 'bit perfect' kopie maken met zelf in elkaar gesoldeerde digitale kabels voor een paar euro aan componenten.

En ehm:
quote:
Attention to detail when building this cable was used by employing high quality insulation and woven jacketing to reduce vibration
Waarom moet ik me druk maken om vibraties, trillen de elektronen er dan uit?
pi_59797516
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:33 schreef Monolith het volgende:
De prijs-kwaliteit verhouding van producten fluctueert nogal. Voor elektronica e.d. ga ik toch liever uit van reviews / vergelijkingen dan van de prijs.
En vergeet niet, dat het doel waar iets voor bedoeld is ook erg belangrijk is.
Mijn audio-setje om van mn pc wat mp3's af te spelen is een goedkoop 5.1 trust-setje. Maar voor zn doel is het perfect, dus geen dure bekenden of onbekende merken nodig
[ afbeelding ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')