Sukkel, dat is de grootst mogelijke onzin.quote:Waarom zijn er mensen die niet snappen dat wanneer ze iet voor 30 euro kopen het vaak mindere kwaliteit heeft dan wanneer je iets voor 100 euro koop!
NATUURLIJK betaal je bij apple voor het design.. ik denk ongeveer 20 tot 30 euro maximaal!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Sukkel, dat is de grootst mogelijke onzin.
En dat jij niet snapt dat je bij Apple voor het "design" betaald en de naam.
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
ben je het hier niet mee eens?:quote:
Je Ferrari vergelijking is niet helemaal goed! Je punt die je wil maken dan weer wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
NATUURLIJK betaal je bij apple voor het design.. ik denk ongeveer 20 tot 30 euro maximaal!
die shit die erin zit kost ook gewoon geld!
als jij een Ferrari koopt voor 50.000 betaal je ook voor de naam. Als je een lookalike zou kopen voor 1/3 van de prijs is die ook kwalitatief minder!mensen die niet snappen dat bokkiewokkie spullen zo goedkoop zijn doordat ze de goedkoopste materialen gebruiken.
Apple is zeker een geldwolf en de mensen van de aldi mp3speler maken geen winst want die willen mensen helpen!
Komt de winst niet uit de lengte dan wel uit de breedte!
nee maar mensen die denken dat die goedkope zooi net zo goed zal zijn als een ipod.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:30 schreef Agiath het volgende:
Ik snap de zin niet helemaal.
De aldi wil mensen helpen dus maken ze kut mp3-spelers?
Paint ter verduidelijking graag.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:59 schreef Tamaki het volgende:
(1) basis functionaliteit
(2) goede kwaliteit/materiaal/snelheid
(3) mooi design, goed merk
product A: bijv. Apple heeft alle 3, en daar betaal je dan de volle prijs voor.
product B: sommige bijv. Aldi spullen zijn heel goedkoop, maar dan krijg je alleen (1)
product C: zien eruit als product B, maar zijn iets duurder, en hebben ook (2)
product D: mist (2), maar heeft toch (3), qua prijs vergelijkbaar met product C
Wat is er hier aan de hand? Iemand hoeft geen 'goed' merk maar wil toch goedkoop uit zijn. Hij wil daarom product C kopen, denkt een hele goedkope te hebben gevonden, maar blijkt product B te hebben na ingebruikname.
Hoe kan dit? Product C is een illusie; of het is een product B of na een tijdje wordt product C vanzelf product A. Het kan ook nog een product D zijn en dan heb je te veel betaald en nog steeds niks goeds.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:30 schreef Ladidadida het volgende:
Net als met kleding. Zeggen mensen als je een leuk iets hebt gekocht: "Nou datzelfde heb je bij de Zeeman/H&M maar dan zonder merkje en voor 50 euro minder!!"
Ja, en kutkwaliteit!
Een iPod kopen die over een batterij beschikt die na een jaar nog maar 2 uur meegaatquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:59 schreef Tamaki het volgende:
(1) basis functionaliteit
(2) goede kwaliteit/materiaal/snelheid
(3) mooi design, goed merk
product A: bijv. Apple heeft alle 3, en daar betaal je dan de volle prijs voor. FAIL!
please laten we er geen apple fan/bash topic van maken...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Een iPod kopen die over een batterij beschikt die na een jaar nog maar 2 uur meegaat.
Apple is best goed qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid en goed qua design maar kwaliteit is toch echt niet super in vergelijking met andere mp3 spelers. Bovendien zijn de oortjes bedroevend slecht.
Dat was vijf jaar geleden ja, mijn batterij doet het nu al twee jaar nog steeds een uur of tien.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Een iPod kopen die over een batterij beschikt die na een jaar nog maar 2 uur meegaat.
Precies. Kwaliteit heeft ook wel vaak een merk, omdat je anders als fabrikant niet de vruchten kan plukken van het feit dat je kwaliteit levert. Tevreden klanten moeten natuurlijk wel weten bij wie ze terug moeten komen. Om mee te sporten koop ik vaak Nike's omdat ze me meestal goed zitten, maar het zijn geen bijzonder goed gemaakte schoenen of zo. Je betaalt voor de marketing, dat is waarop Nike zich onderscheidt, de kwaliteit is niet bijzonder.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:32 schreef Walter81 het volgende:
kwaliteit is meestal duurder.. maar men denkt dat het omgedraaid ook zo geldt.. en dat is gewoon onjuist.
Haha, zulke kneuzen zitten bij mij in de klas ook?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:49 schreef RickoKun het volgende:
Mwaaaah wat ik de laatste tijd wel een beetje sneu vind zijn mensen die voor 200 euro zo'n broek kopen waar al allemaal gaten in zitten omdat dat er 'retro' uitziet
Is geil man, hoe meer gaten, hoe meer vreugd!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:49 schreef RickoKun het volgende:
Mwaaaah wat ik de laatste tijd wel een beetje sneu vind zijn mensen die voor 200 euro zo'n broek kopen waar al allemaal gaten in zitten omdat dat er 'retro' uitziet
Ook jongens dragen zulke broekenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:49 schreef Emimich het volgende:
[..]
Is geil man, hoe meer gaten, hoe meer vreugd!
Ikea batterijen = Varta, alleen dan een heel stuk goedkoper.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:57 schreef gunk77 het volgende:
Nog een voorbeeld: Duracell batterijen leggen het af tegen Aldi en Ikea batterijen....
Panasonic is de shit!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ikea batterijen = Varta, alleen dan een heel stuk goedkoper.
In geen 499 jaar. Kwaliteitsverschil zal er ongetwijfeld zijn, maar je bent in mijn ogen echt debiel als je zoveel geld betaalt voor een kabeltje.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:52 schreef Immie het volgende:
http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp
1.5 meter UTP kabeltje van 499 USD
slotje
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:37 schreef Morrigan het volgende:
Een iPod is gewoon handig als je een Apple-computer hebt. Je hoeft geen software te installeren, want iTunes staat toch al standaard op de computer.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:57 schreef gunk77 het volgende:
Hoeft zeker niet zo te zijn. Ooit een Dieselbroek van f 180,- gehad en die sleet na 2 maanden al heel erg.
Nog een voorbeeld: Duracell batterijen leggen het af tegen Aldi en Ikea batterijen....
Op zich is het in de regel wel zo dat bepaalde merken kwaliteit leveren en die hanteren meestal een wat duurdere prijs, maar het ik zeker niet altijd zo!
Ja, dat je dus kwalitatief niks beters heb dan een blokker dingquote:Op zondag 29 juni 2008 21:04 schreef dottinator het volgende:
Ja, je betaalt bij Apple ook voor het design en voor de naam. Is daar iets mis mee dan?
het bewijsquote:Op maandag 30 juni 2008 13:38 schreef Klautje het volgende:
[..]
![]()
Ik gebruik nu bijna een jaar lang een goedkoop koptelefoontje van de mediamarkt, terwijl ik vroeger een koptelefoon van bijna 50 euromuntjes had die na een maand al kapotging (en niet lekker zat).
Ik wil best voor design en kwaliteit betalen, alleen niet voor het imago. Ik snap wel dat design en kwaliteit een merk moeten hebben, maar als driekwart van de prijs van het imago moet komen haak ik af.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:49 schreef katerwater het volgende:
Ik wil ze best geloven, maar het oog wil ook wat: als je merken koopt, koop je voor het imago en de mooie design. Als je daar tegen bent, koop je maar aldi-parfum uit donkerbruine flessen
Dat is je goed recht, maar hoe weet je wanneer de prijs 75% imago is?quote:Op maandag 30 juni 2008 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wil best voor design en kwaliteit betalen, alleen niet voor het imago. Ik snap wel dat design en kwaliteit een merk moeten hebben, maar als driekwart van de prijs van het imago moet komen haak ik af.
quote:Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Beelzebufo het volgende:
Kwaliteit is de mate waarin een product of een dienst voldoet aan de eisen die er expliciet en impliciet aan gesteld mogen worden.
Een van de voorbeelden was een cheap-ass iPod-kloon. Voor 1/10 van de prijs kan je dus niet van een slechte kwaliteit spreken als het ding anders reageert dan zijn dure voorbeeld. Het is wél een andere 'klasse'.
[ afbeelding ]
$499 UTP kabel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
of mensen die voor 1000den euro's aan hifi in hun woonkamer hebben maar in een rijtjes huis wonen! zodat de buren al gaan klagen zodra dat ding aan gaatquote:Op maandag 30 juni 2008 16:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
![]()
Je hebt ook serieus van die mensen die duizenden euro's uitgeven aan een geluidsinstallatie met van die dure kabels, boxsen en versterkers. Je hebt er alleen zo bagger weinig aan als je motor zo'n herrie maakt en de wind die langs je bak zoeft.
quote:Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Beelzebufo het volgende:
Kwaliteit is de mate waarin een product of een dienst voldoet aan de eisen die er expliciet en impliciet aan gesteld mogen worden.
Een van de voorbeelden was een cheap-ass iPod-kloon. Voor 1/10 van de prijs kan je dus niet van een slechte kwaliteit spreken als het ding anders reageert dan zijn dure voorbeeld. Het is wél een andere 'klasse'.
[ afbeelding ]
$499 UTP kabel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom moet ik me druk maken om vibraties, trillen de elektronen er dan uit?quote:Attention to detail when building this cable was used by employing high quality insulation and woven jacketing to reduce vibration
En vergeet niet, dat het doel waar iets voor bedoeld is ook erg belangrijk is.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:33 schreef Monolith het volgende:
De prijs-kwaliteit verhouding van producten fluctueert nogal. Voor elektronica e.d. ga ik toch liever uit van reviews / vergelijkingen dan van de prijs.
Dat ook natuurlijk. Hoeveel mensen besteden er wel niet veel te veel geld aan een snelle PC met dure videokaart terwijl ze alleen tekstverwerken en internetten?quote:Op maandag 30 juni 2008 17:00 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En vergeet niet, dat het doel waar iets voor bedoeld is ook erg belangrijk is.
Mijn audio-setje om van mn pc wat mp3's af te spelen is een goedkoop 5.1 trust-setje. Maar voor zn doel is het perfect, dus geen dure bekenden of onbekende merken nodig
??quote:Op maandag 30 juni 2008 16:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
![]()
Je hebt ook serieus van die mensen die duizenden euro's uitgeven aan een geluidsinstallatie met van die dure kabels, boxsen en versterkers. Je hebt er alleen zo bagger weinig aan als je motor zo'n herrie maakt en de wind die langs je bak zoeft.
Euhm, d'r moest voor "voor in de auto bij".quote:
Nee dank je. Vaak is kwaliteit wel met het oog en de hand vast te stellen, maar soms moet je ook op eerdere ervaringen afgaan. Of het design goed is, daar heb ik helemaal geen merk voor nodig. Maar je weet ook gewoon van bepaalde merken dat ze zo duur zijn omdat ze zoveel aan marketing uitgeven, terwijl andere merken sterk zijn omdat ze jaar in jaar uit waar voor je geld leveren qua kwaliteit.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:59 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dat is je goed recht, maar hoe weet je wanneer de prijs 75% imago is?
Urenlang consumentenmagazines doorpluizen
Omdat je over cijfers beschikt die dat aantonen of omdat je dat denkt?quote:Op maandag 30 juni 2008 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee dank je. Vaak is kwaliteit wel met het oog en de hand vast te stellen, maar soms moet je ook op eerdere ervaringen afgaan. Of het design goed is, daar heb ik helemaal geen merk voor nodig. Maar je weet ook gewoon van bepaalde merken dat ze zo duur zijn omdat ze zoveel aan marketing uitgeven, terwijl andere merken sterk zijn omdat ze jaar in jaar uit waar voor je geld leveren qua kwaliteit.
Ah, dus jij draait het om? Als iets juist heel weinig geld kost, is het kwalitatief goed? En dure dingen leveren alleen maar problemen op. En dat allemaal gebaseerd op twee persoonlijke ervaringen.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:13 schreef DJKiwi het volgende:
Dit is dus de groots mogelijke bullshit ooit. Dat iets veel geld kost betekend niet dat het kwalitatief goed is. Ik had een Ipod van 20 gb, die ging net zo snel kapot, de accu was elke keer na 2 maanden gewoon op terwijl ik er echt niets geks mee deed. De accu's die ze daar in propten waren dus gewoon prut. Heb ik nu een soortgelijke uit taiwan, en die heb ik nu al 1,5 jaar zonder problemen en vastlopers
Zelfde geld voor onze router. We hadden eerst een goedkope, maar daar zat geen tijdslotfunctie op. Sindsdien hebben we een hele dure linksys, en sindsdien hebben we elke keer problemen met het internet
Wat ie bedoelt is dat wanneer je meer voor iets betaald dat niet meteen betekend dat het beter is, of dat je het ervaart als zijnde beter. Ik ken er ook wel een aantal voorbeelden van.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:26 schreef dottinator het volgende:
[..]
Ah, dus jij draait het om? Als iets juist heel weinig geld kost, is het kwalitatief goed? En dure dingen leveren alleen maar problemen op. En dat allemaal gebaseerd op twee persoonlijke ervaringen.
Ja, dat zal het wel zijn ja.
Edwinuss koopt zijn mp3 bij de aldiquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Daar hoef je geen cijfers voor te zien, radio/tv/billboards/internet/tijdschriften/kranten etc. zegt genoegquote:Op maandag 30 juni 2008 19:07 schreef dottinator het volgende:
[..]
Omdat je over cijfers beschikt die dat aantonen of omdat je dat denkt?
Nou en, als dat voor hem toch werkt? Echt, dat Apple meeloop gejank ben ik een beetje beu. "Je moet een iPod anders ben je een kneus" Dat soort gedrag hadden we vroeger op het schoolplein, sommigen zijn dat ontgroeid, alleen bij sommigen blijft dat erin zitten, en die zijn dan ook te herkennen aan van die witte apparatuur.quote:
Omdat je dat denkt dus.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:53 schreef edcetera het volgende:
[..]
Daar hoef je geen cijfers voor te zien, radio/tv/billboards/internet/tijdschriften/kranten etc. zegt genoeg
Het verschil is alleen dat wanneer een dure variant van een product kapot gaat, je daar vaak op perfecte service voor kunt rekenen en/of garantie daar op hebt. Ik wil wel spotgoedkope hardware uit Taiwan gaan bestellen, maar wat als het niet functioneert of na een paar weken kapot gaat? Wil je het dan 'effe' terug sturen met alle kosten en tijdsverstrijking van dien?quote:Op maandag 30 juni 2008 19:13 schreef DJKiwi het volgende:
Dit is dus de groots mogelijke bullshit ooit. Dat iets veel geld kost betekend niet dat het kwalitatief goed is. Ik had een Ipod van 20 gb, die ging net zo snel kapot, de accu was elke keer na 2 maanden gewoon op terwijl ik er echt niets geks mee deed. De accu's die ze daar in propten waren dus gewoon prut. Heb ik nu een soortgelijke uit taiwan, en die heb ik nu al 1,5 jaar zonder problemen en vastlopers
Zelfde geld voor onze router. We hadden eerst een goedkope, maar daar zat geen tijdslotfunctie op. Sindsdien hebben we een hele dure linksys, en sindsdien hebben we elke keer problemen met het internet
Als ik bijvoorbeeld de hoeveelheid reclame-uitingen van Nike zie en in welke prijsklasse hun 'modellen' vallen, dan weet ik wel dat die swoosh zelf geld moet opbrengen, en niet slechts een onderliggende kwaliteit herkenbaar maakt. Levi's was bijvoorbeeld ooit ook een merk waarvoor je meer moest betalen, maar dan wist je ook dat je goed spul had. Maar veel bedrijven gaan dan cashen op de eenmaal gevestigde naam, en laten de kwaliteit weg.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:07 schreef dottinator het volgende:
Omdat je over cijfers beschikt die dat aantonen of omdat je dat denkt?
Sansui was erg OK , ik heb er zelf een uit 1971. Maar in 1971 kon je voor die prijs van toen ook een nieuwe auto kopen, dus je betaalde echt wel voor die kwaliteit. Maar Sansui is in de jaren 80 ook gaan cashen op de opgebouwde merknaam, door spul van veel mindere kwaliteit te gaan maken en daar dat merk op te plakken.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn sansui uit 1979 van ¤50,- bij marktplaats doet het beter dan een sony uit 2008 van ¤500,- bij de mediamarkt.
kwaliteit / duurzaamheid betaal je voor maar ook hype/merk Ik denk dat apple wel redelijk goed maar dat als ze zouden willen ook goedkopere kunnen gaan...
kortom prijs = kwaliteit gaat niet altijd op
waarom zijn goede middenklasser dan beter?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn sansui uit 1979 van ¤50,- bij marktplaats doet het beter dan een sony uit 2008 van ¤500,- bij de mediamarkt.
kwaliteit / duurzaamheid betaal je voor maar ook hype/merk Ik denk dat apple wel redelijk goed maar dat als ze zouden willen ook goedkopere kunnen gaan. Kleine bedrijfjes moeten goedkoper omdat ze anders niet tegen apple opkunnen en gaan daarom besparen op materiaal. Goede middenklassers zijn vaak beter dan top segment (maar vaak net zo duur)
kortom prijs = kwaliteit gaat niet altijd op
En dan die mensen die een gevestigde naam associeren met slechte kwaliteit. Want, zodra de naam eenmaal "gevestigd" is, kopen mensen het toch wel en kan men dus bezuinigen op de kwaliteit. WTF is dat voor drogredenering? Die naam is "gevestigd" omdat het merk een zekere kwaliteit biedt. Dan gaat dat merk niet opeens kutkwaliteit leveren want dan raken zij hun naam (en verkoopcijfers) kwijt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:51 schreef BarraCupraCuda het volgende:
posts hier van mensen die denken dat
apple en lidle
kia en audi
medion en hp
hollandia en heineken
het zelfde is alleen dat er ene partij mee aan marketing doet waarvoor je betaald
de marketing kosten zijn nooit meer dan 5% voor een product.
Ik heb weinig ervaring met mp3 spelers van de Lidl, maar het zou kunnen natuurlijk afhankelijk van wat de eisen zijn die je stelt. Kwaliteit is geen eendimensionale variabele. Apple kan bijvoorbeeld een betere interface, beter scherm, etc. hebben terwijl de batterij van een goedkopie Lidl variant langer meegaat of deze beter tegen vallen e.d. kan.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:56 schreef dottinator het volgende:
[..]
En dan die mensen die een gevestigde naam associeren met slechte kwaliteit. Want, zodra de naam eenmaal "gevestigd" is, kopen mensen het toch wel en kan men dus bezuinigen op de kwaliteit. WTF is dat voor drogredenering? Die naam is "gevestigd" omdat het merk een zekere kwaliteit biedt. Dan gaat dat merk niet opeens kutkwaliteit leveren want dan raken zij hun naam (en verkoopcijfers) kwijt.
Of dat kleine Chinese Blokker-merken een betere kwaliteit leveren dan grote bedrijven (Apple) omdat zij minder uit geven aan marketing. Ja, waarom denk je? Omdat ze gewoon minder te besteden hebben. Ze beschikken simpelweg niet over dezelfde hoeveelheid kapitaal en grote bedrijven kunnen veel meer besparen op productiekosten.
Dus nee, die mp3-speler van de Lidl van een paar tientjes is NIET beter dan welke iPod dan ook.
Inderdaad. Er zit wel een zekere correlatie tussen prijs en kwaliteit, maar er is absoluut geen garantie dat een duurder product altijd 'beter' is en dan is bovendien de definitie van 'beter' nog vrij subjectief ook. Het wordt nog lachwekkender als het over eten / drinken gaat. laat mensen die beweren dat merk X per definitie beter is dan goedkopere merken eens een blinde test doen met acht verschillende merken en deze cijfers geven voor smaak.quote:Echt, sommige mensen hier moeten ff een lesje economie volgen want sommige posts slaan echt als een tang op dirk.
DIT ROEPT OOK NIEMAND!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:06 schreef Monolith het volgende:
maar er is absoluut geen garantie dat een duurder product altijd 'beter' is
Dat impliceert de post waarop ik reageer wel degelijk. Daar staat een verhaaltje over hoe een prijs tot stand komt en vervolgens als conclusie dat een IPod altijd beter is dan een zeer goedkope MP3 speler.quote:
klopt jaren 80 sansui is prutquote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sansui was erg OK , ik heb er zelf een uit 1971. Maar in 1971 kon je voor die prijs van toen ook een nieuwe auto kopen, dus je betaalde echt wel voor die kwaliteit. Maar Sansui is in de jaren 80 ook gaan cashen op de opgebouwde merknaam, door spul van veel mindere kwaliteit te gaan maken en daar dat merk op te plakken.
je hebt een vogel mus verhaalquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat impliceert de post waarop ik reageer wel degelijk. Daar staat een verhaaltje over hoe een prijs tot stand komt en vervolgens als conclusie dat een IPod altijd beter is dan een zeer goedkope MP3 speler.
Nee, nee, dat bedoel ik helemaal niet. Ik probeerde niet te zeggen dat een duur product per definitie "beter" is dan een goedkoper product, maar dat het niet zo is dat een fabrikant met een gevestigde naam (Apple, Nike, etc) slechte kwaliteit (tegen een hoge prijs) levert alleen omdat zij toch al een gevestigde naam hebben.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat impliceert de post waarop ik reageer wel degelijk. Daar staat een verhaaltje over hoe een prijs tot stand komt en vervolgens als conclusie dat een IPod altijd beter is dan een zeer goedkope MP3 speler.
je impliceert niet dat een duurder product altijd beter is maar wel dat een goedkoper product altijd slechter is, en dat is dus hetzelfdequote:
Nee, hij zegt niet dat een duurder product altijd beter is, maar dan een beter product altijd duurder is.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
je impliceert niet dat een duurder product altijd beter is maar wel dat een goedkoper product altijd slechter is, en dat is dus hetzelfde
Zie 1 post hoger en een paar posten hoger waar hij het over creative heeft, gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:58 schreef dottinator het volgende:
[..]
Nee, hij zegt niet dat een duurder product altijd beter is, maar dan een beter product altijd duurder is.
Je gaat ten eerste nog steeds voorbij aan de subjectieve interpretatie van 'beter'. Zoals ik al eerder aangaf is dat geen eendimensionaal objectief kwantificeerbaar begrip.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
je hebt een vogel mus verhaal
een mus is een vogel
maar een vogel hoeft geen mus te zijn.
dus een artikel van een merk als creative voor 120 euro kan in principe even goed zijn als een ipod van 150 euro. maar dat zijn eigenlijk 2 verschillende producten
echter kan de ipod clone van de aldi voor 50 euro kwalitatief nooit in de buurt komen van de ipod
Dus niet alles wat duurder is is beter, maar kwalitatief goede producten zijn nooit het goedkoopst
tuurlijk betaal je voor het merkje.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Nog een praktijk voorbeeld ik heb een koptelefoon van het merk Grado a ¤100,- in de meeste reviews wordt deze beter aangeschreven als een senheizer van ¤340,- dan kun je mij moeilijk zeggen dat je niet betaald voor het merkje.
Grado is een kleine onderneming uit brooklyn en zelfs een kleine onderneming kan het goedkoper leveren terwijl zenheizer waarschijnlijk voordeel kan halen uit massa productie
Het gebeurt wel. Sansui jaren 80, Mercedes jaren 90 en Levi's jaren 90. Het loont op de lange termijn niet voor het bedrijf. Het loont wel voor de managers die op kwaliteit besparen. Die zien de kosten omlaag gaan terwijl de inkomsten nog even doorgaan op dezelfde voet omdat iedereen denkt dat het merk staat voor kwaliteit.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:56 schreef dottinator het volgende:
En dan die mensen die een gevestigde naam associeren met slechte kwaliteit. Want, zodra de naam eenmaal "gevestigd" is, kopen mensen het toch wel en kan men dus bezuinigen op de kwaliteit. WTF is dat voor drogredenering? Die naam is "gevestigd" omdat het merk een zekere kwaliteit biedt. Dan gaat dat merk niet opeens kutkwaliteit leveren want dan raken zij hun naam (en verkoopcijfers) kwijt.
Nou, daar heb je geen nieuwe Ferrari voor. Tweedehands wordt ook lastig...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:
als jij een Ferrari koopt voor 50.000 betaal je ook voor de naam.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat wat hij zegt lang niet altijd waar is. Tuurlijk zal over het algemeen een duurder type langer mee gaan, maar dat is lang niet altijd zo dus vind ik dat een beetje vreemde aanname.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:26 schreef dottinator het volgende:
[..]
Ah, dus jij draait het om? Als iets juist heel weinig geld kost, is het kwalitatief goed? En dure dingen leveren alleen maar problemen op. En dat allemaal gebaseerd op twee persoonlijke ervaringen.
Ja, dat zal het wel zijn ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |