Sukkel, dat is de grootst mogelijke onzin.quote:Waarom zijn er mensen die niet snappen dat wanneer ze iet voor 30 euro kopen het vaak mindere kwaliteit heeft dan wanneer je iets voor 100 euro koop!
NATUURLIJK betaal je bij apple voor het design.. ik denk ongeveer 20 tot 30 euro maximaal!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Sukkel, dat is de grootst mogelijke onzin.
En dat jij niet snapt dat je bij Apple voor het "design" betaald en de naam.
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Sukkel, dat is de grootst mogelijke onzin.
En dat jij niet snapt dat je bij Apple voor het "design" betaald en de naam.
ben je het hier niet mee eens?:quote:
Je Ferrari vergelijking is niet helemaal goed! Je punt die je wil maken dan weer wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
NATUURLIJK betaal je bij apple voor het design.. ik denk ongeveer 20 tot 30 euro maximaal!
die shit die erin zit kost ook gewoon geld!
als jij een Ferrari koopt voor 50.000 betaal je ook voor de naam. Als je een lookalike zou kopen voor 1/3 van de prijs is die ook kwalitatief minder!mensen die niet snappen dat bokkiewokkie spullen zo goedkoop zijn doordat ze de goedkoopste materialen gebruiken.
Apple is zeker een geldwolf en de mensen van de aldi mp3speler maken geen winst want die willen mensen helpen!
Komt de winst niet uit de lengte dan wel uit de breedte!
nee maar mensen die denken dat die goedkope zooi net zo goed zal zijn als een ipod.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:30 schreef Agiath het volgende:
Ik snap de zin niet helemaal.
De aldi wil mensen helpen dus maken ze kut mp3-spelers?
Paint ter verduidelijking graag.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:59 schreef Tamaki het volgende:
(1) basis functionaliteit
(2) goede kwaliteit/materiaal/snelheid
(3) mooi design, goed merk
product A: bijv. Apple heeft alle 3, en daar betaal je dan de volle prijs voor.
product B: sommige bijv. Aldi spullen zijn heel goedkoop, maar dan krijg je alleen (1)
product C: zien eruit als product B, maar zijn iets duurder, en hebben ook (2)
product D: mist (2), maar heeft toch (3), qua prijs vergelijkbaar met product C
Wat is er hier aan de hand? Iemand hoeft geen 'goed' merk maar wil toch goedkoop uit zijn. Hij wil daarom product C kopen, denkt een hele goedkope te hebben gevonden, maar blijkt product B te hebben na ingebruikname.
Hoe kan dit? Product C is een illusie; of het is een product B of na een tijdje wordt product C vanzelf product A. Het kan ook nog een product D zijn en dan heb je te veel betaald en nog steeds niks goeds.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:30 schreef Ladidadida het volgende:
Net als met kleding. Zeggen mensen als je een leuk iets hebt gekocht: "Nou datzelfde heb je bij de Zeeman/H&M maar dan zonder merkje en voor 50 euro minder!!"
Ja, en kutkwaliteit!
Een iPod kopen die over een batterij beschikt die na een jaar nog maar 2 uur meegaatquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:59 schreef Tamaki het volgende:
(1) basis functionaliteit
(2) goede kwaliteit/materiaal/snelheid
(3) mooi design, goed merk
product A: bijv. Apple heeft alle 3, en daar betaal je dan de volle prijs voor. FAIL!
please laten we er geen apple fan/bash topic van maken...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Een iPod kopen die over een batterij beschikt die na een jaar nog maar 2 uur meegaat.
Apple is best goed qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid en goed qua design maar kwaliteit is toch echt niet super in vergelijking met andere mp3 spelers. Bovendien zijn de oortjes bedroevend slecht.
Dat was vijf jaar geleden ja, mijn batterij doet het nu al twee jaar nog steeds een uur of tien.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Een iPod kopen die over een batterij beschikt die na een jaar nog maar 2 uur meegaat.
Precies. Kwaliteit heeft ook wel vaak een merk, omdat je anders als fabrikant niet de vruchten kan plukken van het feit dat je kwaliteit levert. Tevreden klanten moeten natuurlijk wel weten bij wie ze terug moeten komen. Om mee te sporten koop ik vaak Nike's omdat ze me meestal goed zitten, maar het zijn geen bijzonder goed gemaakte schoenen of zo. Je betaalt voor de marketing, dat is waarop Nike zich onderscheidt, de kwaliteit is niet bijzonder.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:32 schreef Walter81 het volgende:
kwaliteit is meestal duurder.. maar men denkt dat het omgedraaid ook zo geldt.. en dat is gewoon onjuist.
Haha, zulke kneuzen zitten bij mij in de klas ook?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:49 schreef RickoKun het volgende:
Mwaaaah wat ik de laatste tijd wel een beetje sneu vind zijn mensen die voor 200 euro zo'n broek kopen waar al allemaal gaten in zitten omdat dat er 'retro' uitziet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |