quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:16 schreef Norrage het volgende:[..]
Uuh, Kiefer is echt serieus wel goed...Heeft Halle nog eens gewonnen en het Fed moeilijk gemaakt op wimby...verder heeft hij verraderlijk netspel etc.Kiefer, als ie goed speelt, kan iedereen verslaan. Hij heeft de vlakke slagen, netspel, inzicht en service voor gras. Youzhny misschien wat minder geschikt voor gras, maar vorig jaar had hij Nadal er wel 2 sets lang afgeveegd totdat ie geblesseerd raakte. Dan kan je niet meer zeggen dat ie geen spannende matchup is voor Nadal.
Tuurlijk wint Nadal ze wel, maar deze spelers zijn opvallend veel geschikter voor gras dan welke andere speler in de andere kwarten dan ook. Hetzelfde geldt dus voor Stepanek...Het enige punt is is dat ze allemaal niet echt in vorm zijn geloof ik. En dan heb ik het nog niet eens over Haas gehad, die nu tegen Murray moet! Kom op zeg, wat een kwart

En Fed-Fan, ik wil geen nieuwe loting hooor...het valt me gewoon op dat er zo substantieel veel betere spelers zitten in 1 kwart.. Ik vind het best wel bizar dat schemas zo kunnen verschillen! Maar dat is uiteraard gewoon toeval.
Kiefer doet het altijd leuk in Halle ja, op Wimbledon vloog hij er altijd uit tegen de eerste de beste tegenstander van formaat (in Halle eigenlijk ook). Dat Nadal 2 sets inleverde tegen Youzhny wil ook niet zeggen dat hij dan ook meteen een goede grasspeler is, hij vloog er gisteren nog bijna uit tegen Galvani
Stepanek kan even tricky zijn, maar die heeft ook nog nooit iets van enige importantie gepresteerd op gras, als je daar al een goede grasspeler van gaat maken. En sinds wanneer is Haas een goede grasspeler
Het bovenste kwart vind ik minimaal vergelijkbaar met Federer, Hewitt, Ancic, Ferrer, Berdych en Verdasco.