abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2008 @ 14:11:47 #101
159354 Trannellius
Rekenwonder
pi_60395565
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:06 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Nee, het continental team is net zomin een profploeg als Team Löwik Losser waar hij in 2005 voor fietste. Het continental team is misschien wat beter gestructureerd dan de meest beloftenteams, maar een profploeg is het niet.

Ik vind overigens dat er behoorlijk wat verschillen zijn tussen Gesink en Schleck. Gesink heeft het hele jaar een hoog niveau, en koerst in praktisch alle koersen waar hij rijdt wel voorin, maar schiet er nooit echt bovenuit. Schleck is juist iemand die soms lang onzichtbaar is, om dan op de grote afspraken er ineens te staan.
Ah, okay, dat wist ik niet.
Hoera! Weer een kuttopic!
  maandag 28 juli 2008 @ 14:16:10 #102
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_60395667
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:54 schreef Trannellius het volgende:

[..]

En juist vanwege dit soort onrealistische verwachtingen is het prima dat Gesink niet mee deed. Als Gesink op 50 km 1:30 zou pakken, dan had hij dus zaterdag rond de 9e plek gereden. Beetje onrealistisch om te denken, is het niet?
Hij rijd de tijdrit op de OS en in de Dauphine Libere 10e en bij de ronde van het baskenland 5e. Dat zegt niet zo erg veel maar het geeft wel zijn potentie aan. Ook bij de amateurs was ie al een van de betere tijdrijders.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  maandag 28 juli 2008 @ 14:19:18 #103
159354 Trannellius
Rekenwonder
pi_60395743
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:16 schreef Mr_DG het volgende:

[..]

Hij rijd de tijdrit op de OS en in de Dauphine Libere 10e en bij de ronde van het baskenland 5e. Dat zegt niet zo erg veel maar het geeft wel zijn potentie aan. Ook bij de amateurs was ie al een van de betere tijdrijders.
Je zegt het zelf, hij heeft de potentie om er te komen.
Stel, Ajax heeft een voetballer en laat die debuteren. Daar voetbalt hij een jaartje lang met de beteren mee. Zou jij hem als bondscoach meteen oproepen of laat je hem eerst nog een tijdje ervaring opdoen?
Imo is dat een prima vergelijking. Alleen zien de meeste mensen het wel nuchter in bij voetbal, maar hier schijnt men de realiteit uit het oog te verliezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Trannellius op 28-07-2008 14:27:13 ]
Hoera! Weer een kuttopic!
  maandag 28 juli 2008 @ 14:58:58 #104
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_60396593
Zal touwens wel een fijne bedoeling voor 'm worden vanavond in Boxmeer met al die journalisten
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 28 juli 2008 @ 15:11:32 #105
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_60396799
Cyclingnews heeft ook een stukje over Thomas Dekker in de nieuwsbrief.
quote:
What is happening with Thomas Dekker and Team Rabobank? It depends on which Dutch news source you want to believe. The Volkskrant newspaper claimed that the 23 year-old is on the verge of leaving the team due to "a reciprocal lack of trust" after the UCI said that he may have "irregular blood values", and that attorneys for both sides are negotiating an end to his contract, which runs through 2010. However, team manager Harold Knebel this morning told the Dutch Radio 1 Journal that such was not the case.

Dekker's manager, Martijn Berkhout told Cyclingnews that Dekker would release a statement later on Monday. Berkhout showed himself confused by the situation. "The only reaction I can give is the fact that the Rabobank-management has not contacted Thomas Dekker in person since the Tour de Suisse," Berkhout told Cyclingnews. "So Thomas knows nothing. Nobody informed him, and now they come with this very strange article."

Rabobank did not respond to Cyclingnews' request for a comment.

The Volkskrant reported that Dekker was one of the 23 riders mentioned by the UCI in May who "warranted further scrutiny" because of unusual results in their testing profiles. The Rabobank sponsor has confirmed this, the newspaper said. In his radio remarks, Knebel did not deny this. "We received a signal before the Tour de Suisse, but couldn't draw any conclusions from it. We have an eye on things, and the UCI has confirmed to us that Thomas is eligible to start in all competitions."
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 28 juli 2008 @ 17:38:32 #106
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60400030
quote:
Volkskrant valt aan, TD zit met de gebakken peren 28-07-2008
AMSTERDAM — Vanmorgen werd Thomas Dekker opgeschrikt door een verhaal in De Volkskrant waarin de suggestie werd gewekt dat Thomas afwijkende bloedwaarden zou hebben. ‘Ja daar zit je dan met de gebakken peren, je kunt er niks aan doen! Iemand schrijft wat en je kunt beginnen met verdedigen. Er is totaal geen wederhoor toegepast door De Volkskrant, ik ben zeer teleurgesteld in de gang van zaken’.

De Rabobank wielerploeg liet vandaag in de pers al diverse malen weten dat er met Thomas zijn bloedwaarden niks mis is. Thomas daarover:’Er is niets mis met mijn bloedwaarden, ik heb gewoon mijn programma kunnen rijden; de Ronde van Zwitserland, NK en Sachsen Tour. Dat was anders echt niet mogelijk geweest’.

De UCI heeft Thomas vandaag middels een brief laten weten dat hij geen limieten heeft overschreden.’Ik heb contact gezocht met de UCI, zij lieten mij per brief weten dat er geen problemen zijn met mijn bloedwaarden. Ik kan gewoon aan wedstrijden deelnemen’.

Daarnaast werd er door De Volkskrant gesuggereerd dat Thomas en zijn werkgever uit elkaar zouden gaan.’Het staat al een tijd vast dat ik na de Tour met de ploegleiding zou gaan praten over de toekomst, van een breuk is geen sprake’.

Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 28 juli 2008 @ 18:30:29 #107
79262 Dwersdriever
pi_60400990
quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:38 schreef Waaghals het volgende:

[..]
‘Ja daar zit je dan met de gebakken peren, je kunt er niks aan doen! Iemand schrijft wat en je kunt beginnen met verdedigen. Er is totaal geen wederhoor toegepast door De Volkskrant, ik ben zeer teleurgesteld in de gang van zaken’.
Het is in principe een journalistieke verplichting om hoor en wederhoor toe te passen, dus op dit punt heeft Dekker zeker gelijk. Omdat het verhaal van De Volkskrant op onduidelijke bronnen gebaseerd is en het een verhaal betreft dat bijzonder schadelijk is voor het onderwerp is deze verplichting mijns inziens nog sterker aanwezig. Dit verhaal zal altijd blijven rondzweven rond Thomas Dekker, wat het waarheidsgehalte ook is. Zoals ook Frank Schleck deze week behoorlijk beschadigd is. Ik denk dat Dekker hier moeiteloos een zaak voor de Raad voor de Journalistiek van kan maken, maar wat je daar nu mee opschiet...

Dat gezegd hebbende. Het probleem met wederhoor is dat je als journalist vaak je verhaal kwijt bent omdat de andere partij nog voor het artikel verschijnt zelf de media opzoekt.
We Came A Long Time Ago
  maandag 28 juli 2008 @ 18:43:16 #108
2618 Beezz
Criticaster
pi_60401253
quote:
Op maandag 28 juli 2008 18:30 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]Dat gezegd hebbende. Het probleem met wederhoor is dat je als journalist vaak je verhaal kwijt bent omdat de andere partij nog voor het artikel verschijnt zelf de media opzoekt.
Dat hoort bij het vak.

En in zulk soort gevallen lijkt me dat niet het geval. Je kan het verhaal al schrijven, om vervolgens de persoon in kwestie te bellen voor een reactie. Hoef je nauwelijks je verhaal te veranderen, helemaal in dit geval, dat al vanuit een bepaald oogpunt is geschreven.

edit: Zie net het NOS sport journaal, die doen fijn mee met dezelfde berichtgeving/verdachtmaking. Jammer dat ze zelf niet even met het UCI contact proberen op te nemen. "Dekker zegt dat ie in een brief van de UCI"
Bel/mail/fax dan effe met het UCI of dat daadwerkelijk zo is, want zegt het UCI 'ja wij hebben net een brief verstuurd naar Dekker met de melding dat er niets mis is met z'n bloed', heb je meteen geen verhaal meer.

[ Bericht 12% gewijzigd door Beezz op 28-07-2008 18:54:37 ]
  maandag 28 juli 2008 @ 19:07:28 #109
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60401755
De Volkskrant en de NOS zijn weer lekker professioneel bezig. Stelletje relnichten.
  maandag 28 juli 2008 @ 19:19:07 #110
79262 Dwersdriever
pi_60402030
quote:
Op maandag 28 juli 2008 18:43 schreef Beezz het volgende:

[..]

Dat hoort bij het vak.
Oh, helemaal mee eens hoor. Zo'n verhaal is zelfs in theorie potentieel loopbaanbeëindigend voor de betreffende sportman. Dan moet je als journalist extra zorgvuldig te werk gaan.

De NOS heeft de hele dag gehad om iets met het verhaal te komen. Dan klinkt deze coverage wat mager, al zijn de wielerjournalisten op de redactie waarschijnlijk nog aan het bijkomen van de kater van gisteravond.
We Came A Long Time Ago
pi_60402323
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:16 schreef Mr_DG het volgende:

[..]

no way dat gesink 1min30 neemt op A. shleck. Zeker niet na 3weken.

Dat zijn dauphine een ok TT was spreekt voor hem. Maar dat was wel een TT die hem goed lag, direct klim en daarna bijna constant bergaf.
Valverde won die TT en monfort was 5de.... Monfort haalde geen top10 in de tour. (en was in dauphine een volle minuut sneller of 2s/km dan Gesink. (which is huge)).

Geloof nooit dat gesink zijn TT beter is als die van andy. En zeker niet in de mate die je laat uitschijnen.
  maandag 28 juli 2008 @ 20:09:12 #112
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60403166
quote:
Op maandag 28 juli 2008 19:34 schreef Devpartner het volgende:

[..]

no way dat gesink 1min30 neemt op A. shleck. Zeker niet na 3weken.

Dat zijn dauphine een ok TT was spreekt voor hem. Maar dat was wel een TT die hem goed lag, direct klim en daarna bijna constant bergaf.
Valverde won die TT en monfort was 5de.... Monfort haalde geen top10 in de tour. (en was in dauphine een volle minuut sneller of 2s/km dan Gesink. (which is huge)).

Geloof nooit dat gesink zijn TT beter is als die van andy. En zeker niet in de mate die je laat uitschijnen.

Geloof ik ook niet, maar Monfort's tijdritten in de Tour waren wel duidelijk beter dan die van Andy Schleck. Het is de vraag wat Gesink kan over een periode van drie weken. Afwachten dus...
pi_60403458
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:09 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Geloof ik ook niet, maar Monfort's tijdritten in de Tour waren wel duidelijk beter dan die van Andy Schleck. Het is de vraag wat Gesink kan over een periode van drie weken. Afwachten dus...
Monfort zijn TT was ook duidelijk beter dan die van gesink:).
pi_60403680
Gesink is voor een klimmer een meer dan behoorlijke tijdrijder. Dat is ook geen verrassing als je ziet hoe hij klimt. Hij is niet een explosieve klimmer, maar juist iemand die lange tijd een zeer hoog wattage kan trappen. Als hij verder werkt aan zijn aerodynamische houding kan hij denk ik zelfs gewoon een goede tijdrijder worden. Ik stel eerder vragen bij zijn herstelvermogen, maar dat zullen we dit jaar in de Vuelta zien.
pi_60403848
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:24 schreef Trannellius het volgende:

Jij en een paar journalisten geven de ongefundeerde mening dat het lag aan bloedwaarden. Ik neem de enige gefundeerde verklaring aan dat het licht aan zijn resultaten. En die waren een prima reden om hem niet mee te nemen. Hij mag dan weliswaar een talent zijn, toch moet hij echt zorgen dat zijn resultaten voor hem spreken.
En ook in dat stukje van nu.nl zie ik nergens iets staan over dat iemand geen eigen mening mag hebben. Doel je anders op Tankink die zei dat hij Ricco wel ff op z'n bek zou slaan? Hij is teruggefloten vanwege de vorm van zijn woorden, niet vanwege de strekking. Of bedoel je Ten Dam die zei dat hij liever iets zelf wilde proberen in de Alpen? Hij was de beste knecht daar voor iemand die nog prima in het klassement stond, dan kan je gewoonweg niet je eigen wil voorop laten.
Ik zeg nou juist dat die bloedwaarden het probleem niet kunnen zijn omdat ze dat niet tegen Dekker gezegd hebben en omdat het UCI er geen kwaad in zag.

Nu blijkt het hele verhaal dus ontkent te worden door alle partijen maar het was al geen punt van discussie om om die reden Dekker nioet op te stellen.
Audaces fortuna juvat
pi_60403968
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:14 schreef DutchSL het volgende:
Grappig dat hier wordt beweerd dat ze te zuinig zijn met Gesink, en dan uitgerekend Andy Schleck als het grote voorbeeld geven.
Andy Schleck heeft vorig jaar (toen hij even oud was als Gesink nu, maar wel al een jaar langer prof!) buiten de Giro, Lombardije en een verre ereplaats in Romandië het hele jaar niets, maar dan ook echt letterlijk helemaal niets gepresteerd. Ze zijn juist met Andy Schleck extreem zuinig omgesprongen! Veel zuiniger dan met Gesink, die juist in mijn ogen eerder te veel moet rijden (California, Paris-Nice, Baskenland, klassiekers, Belgie, Dauphine, Oostenrijk, Spelen, Vuelta, WK, Lombardije.. dat is een volwaardig programma dat 30 jarige toppers vaak nog niet draaien) en eigenlijk constant op hoog nivo. Vorig jaar ook al enorm veel gereden.

Verder is het wel behoorlijk makkelijk om Gesink aan Schleck te spiegelen en hem vervolgens af te doen als gewoon een leuke klimmer. Andy Schleck is een supertalent, maar Gesink is dat ook net als bv. Kreuziger. Dat de een nu even wat beter presteerd dan de ander doet daar niks aan af, ze doen het alledrie fenomenaal goed voor hun leeftijd.
Je kunt het ook anders bekijken.
De Raboploeg is nu al vele jaren actief en heeft elke keer weer problemen om een volwaardige ploeg neer te zetten in de tour.
Dus als men nu maar 1 man heeft om Mentsjov te steunen in de bergen dan zou je toch zeggen dat men Gesink meegaat, al is het maar tot over de eerste bergen.
Voor hem een schat aan ervaring en voor Mentsjov een grote steun.
Hoe je ook wend of keert, de tour is de wedstrijd van het jaar.
Audaces fortuna juvat
pi_60405189
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:44 schreef Colnago het volgende:

[..]

De Raboploeg is nu al vele jaren actief en heeft elke keer weer problemen om een volwaardige ploeg neer te zetten in de tour.
Dus als men nu maar 1 man heeft om Mentsjov te steunen in de bergen dan zou je toch zeggen dat men Gesink meegaat, al is het maar tot over de eerste bergen.
Met gesink erbij krijg je nog geen volwaardige ploeg hoor.

Ze waren een volwaardige ploeg met Dekker, Rasmussen, menchov, boogerd. En zelfs dan waren ze nog niets vergeleken met het topblok van dsc.

Gesink had mijn inziens geen verschil gemaakt.
Dalen kan hij niet en in de waaiervorming kan hij ook amper iets meer bijbrengen. En dan blijft het 3de week factor nog als onbekende.
  maandag 28 juli 2008 @ 23:06:28 #118
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60407413
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:36 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Met gesink erbij krijg je nog geen volwaardige ploeg hoor.

Ze waren een volwaardige ploeg met Dekker, Rasmussen, menchov, boogerd. En zelfs dan waren ze nog niets vergeleken met het topblok van dsc.

Gesink had mijn inziens geen verschil gemaakt.
Dalen kan hij niet en in de waaiervorming kan hij ook amper iets meer bijbrengen. En dan blijft het 3de week factor nog als onbekende.
Ik denk dat je gelijk hebt. De Vuelta even afwachten en we weten het zeker.
pi_60407512
quote:
Op maandag 28 juli 2008 23:06 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt. De Vuelta even afwachten en we weten het zeker.
Laat de vuelta maar komen . Nog eens wat niveau .

Weet iemand of menchov en sastre ook nog de vuelta rijden?
  maandag 28 juli 2008 @ 23:12:16 #120
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60407539
quote:
Op maandag 28 juli 2008 23:11 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Laat de vuelta maar komen . Nog eens wat niveau .

Weet iemand of menchov en sastre ook nog de vuelta rijden?
Sastre wel, Menchov niet.
pi_60414587
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:44 schreef Colnago het volgende:

[..]

De Tour is de belangrijkste wedstrijd van het jaar voor de sponsor, maar die wedstrijd is er volgend jaar ook nog. Volgend jaar is de Tour nog net zo belangrijk, dus kan hij dan mooi als nog betere renner aan de start komen. Hem nu laten starten, had er misschien juist voor gezorgd dat hij volgend jaar niet had kunnen starten wegens helemaal opgebrand te zijn.

Remember even Remmert Wielinga, bij wie het ook helemaal niet de bedoeling was om de Tour te rijden in 2003 en dat heeft uiteindelijk zijn carrière gebroken. Hij is er nooit helemaal bovenop gekomen. En met Gesink lijkt me het dan perfect om even te wachten. Om nogmaals even Andy Schleck aan te halen, die reed dit jaar dus ook zijn eerste Tour pas op zijn 23e. Dat kan Gesink volgend jaar ook doen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:28:00 #122
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60415428
quote:
AMSTERDAM - Thomas Dekker heeft niet te klagen over interesse van andere wielerploegen. Volgens De Telegraaf wordt de 23-jarige Nederlander begeerd door Garmin-Chipotle, Team Columbia, Astana en CSC-Saxo Bank.

Dekker is met zijn huidige werkgever Rabobank in gesprek over een beëindiging van de samenwerking. Het talent mocht niet mee naar de Tour de France en zegde onlangs zelf af voor de Olympisch Spelen.

"Ik heb nog altijd geen duidelijkheid van Rabobank", zegt hij in de ochtendkrant. "Maar ik weet dat men na de Tour met mij wil praten. Ik wacht dat gesprek af voordat ik naar andere ploegen kijk."
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:45:55 #123
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_60415782
Denk dat CSC een goeie ploeg zou zijn voor Dekker, als die zich een beetje zou aanpassen.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_60416045
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 11:45 schreef Sheepcidus het volgende:
Denk dat CSC een goeie ploeg zou zijn voor Dekker, als die zich een beetje zou aanpassen.
Kan hij mooi knecht worden voor Sastre en de Schlecks inderdaad, we hebben nog niet genoeg knechten in Nederland.

Hij moet natuurlijk naar een ploeg waar hij een vrije rol kan opeisen in de grote rondes.
- verwijderd door admin -
pi_60416614
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 11:58 schreef groenen het volgende:

[..]

Kan hij mooi knecht worden voor Sastre en de Schlecks inderdaad, we hebben nog niet genoeg knechten in Nederland.

Hij moet natuurlijk naar een ploeg waar hij een vrije rol kan opeisen in de grote rondes.
Garmin natuurlijk./
Wind extinguishes a candle and energizes fire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')