abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:57:07 #1
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59680430

Het vorige deel: Slank de zomer in #178 - volledig in balans

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:58:30 #2
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59680474
laatste posts:
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:39 schreef teigan het volgende:

[..]

het werd geschreven door een van de bestuursleden van het koor waar ik bij zing. Ik zing in Groningen, bij Gica.....
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:54 schreef kwakveense het volgende:
wat een muzikale meisjes hier bij elkaar!

oh nog even over pastrami:
de joods/amerikaanse (deli) versie is altijd rund, er is ook turkey pastrami maar dat smaakt heel anders. maar de originele roemeense versie was meestal van schaap, maar tegenwoordig krijg je daar standaard varkens pastrami! (van de engelstalige wikipedia)

oh en even een voor mijn fijne volksbuurt. er zit hier om de hoek een klein buurtwinkeltje (de AH si trws ook maar 5 minuten lopen) maar als ik daar binnen loop krijg ik zó'n vakantie in frankrijk/camping winkel gevoel! echt heerlijk!! zeker met dit weer!!
pi_59680525
Nou, zo muzikaal ben ik verder niet hoor, maar zingen vind ik wel gewoono leuk om te doen..

Ik ben happy, mijn bijlesleerlinge is geslaagd!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_59680556
Dat ene meisje waar je je zo rot over voelde teigan? Gefeliciteerd dan!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_59680601
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat ene meisje waar je je zo rot over voelde teigan? Gefeliciteerd dan!
nee, dat was een gewone leerlinge... MAar die is nu ook geslaagd, heeft op haar her 2 punten hoger gehaald dan de eerste keer...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_59680637
Oh ja, pardon. Maar joepie!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_59680768
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:54 schreef kwakveense het volgende:

oh en even een voor mijn fijne volksbuurt. er zit hier om de hoek een klein buurtwinkeltje (de AH si trws ook maar 5 minuten lopen) maar als ik daar binnen loop krijg ik zó'n vakantie in frankrijk/camping winkel gevoel! echt heerlijk!! zeker met dit weer!!
Hier even een voor de volksbuurt. Die godvergeten kloteduiven ook altijd met hun nare rotziektes. Ik ben dagen beziggeweest om het balkon hier duif-proof te maken. En net zat er dan voor het eerste sinds twee jaar weer een op het balkon. Dus ik een gat maken aan de zijkant van het net - ik ben echt als de dood voor duiven en dat beest blijft maar wild rondvliegen - en met een bezem erop af.

Ontopic: ik voel me te gestrest om te eten. That's a first. Isabeau had het er een tijdje geleden over, dat chronische stress resulteert in meer eten en acute stress in minder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59680821
Hoi!

Mn onderzoeksbegeleider vond het wel oké allemaal, dat is goed voor hoe weinig ik kan produceren soms Moet nog wel een legenda maken voor alle kleurtjes die ik gebruikt heb

Raad eens wie er morgen jarig is! Dus nu naar ouders en dan krijgt morgen m'n broertje z'n diploma ook.
Het mooi kotsende meisje.
pi_59681238
Jij?

Wat moet ik nou eten vanavond ... er is niets in huis gehaald voor mij, en mn ouders/broertjes eten patat + cheeseburger. En ik kan niet tegen frituurspul. Er is wel een klein bakje sla, maar dat is alles behalve een volwaardige avondmaaltijd . En ik heb geen zin in brood, genoeg brood op vandaag. En ik kan niet bij het fornuis, daar staat de frituurpan. Dus magnetron of koud voedsel. Ik denk dat ik doperwtjes ga opwarmen en het dan wel genoeg vind, ook geen zin in vlees/vis .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59681334
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:30 schreef Chicolate het volgende:
Jij?

Wat moet ik nou eten vanavond ... er is niets in huis gehaald voor mij, en mn ouders/broertjes eten patat + cheeseburger. En ik kan niet tegen frituurspul. Er is wel een klein bakje sla, maar dat is alles behalve een volwaardige avondmaaltijd . En ik heb geen zin in brood, genoeg brood op vandaag. En ik kan niet bij het fornuis, daar staat de frituurpan. Dus magnetron of koud voedsel. Ik denk dat ik doperwtjes ga opwarmen en het dan wel genoeg vind, ook geen zin in vlees/vis .
Okee, here's what you do:

1. Sta je mannetje. Verplaats de frituurpan naar buiten, dat kan prima met dit weer.
2. Steek het fornuis aan.
3. Zoek iets voedzaams, bak desnoods volkorenpannekoeken of kook pasta met tomatensaus die vast nog wel ergens in de voorraadkast staat.
4. Steek je ongezonde familie de ogen uit met jouw gezonde maaltijd.
5. En zeg ze eens goed de wacht aan dat jij ook een lid bent van het gezin en dat ze best rekening mogen houden met jouw overgevoeligheid voor frituurspul!
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:38:36 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59681399
Dit topic was helemaal foetsie..

@ Kwakveense :

Even over je pastrami post; heb je dat gekopieerd van Wiki?
Toevallig ben ik én Joods én Roemeens
De Wiki klopt niet, het is precies andersom.
In Turkije wordt een soort pastrami gemaakt van Schaap. Die smaakt idd heel anders en is heel kruidig. Maar dat heeft echt niets met Pastrami te maken.
In Roemenie; een absolute bakermat van de Pastrami wordt echt alleen runder Pastrami gemaakt. Ik heb daar nog nooit Pastrami gezien anders dan rund. Wel pekelen ze ook varkensvlees, maar dat heet dan geen pastrami.
Sterker nog, het mag niet eens Pastrami heten als het van een ander beest dan een rund komt.
Wiki is helaas abuis.
pi_59681535
theeveepee

nu snel boodschapjes doen
Ja doei.
pi_59681591
niets te vertellen (hoe is het mogelijk) tvp'tje
Springfield's looking pretty dusty today
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:51:58 #14
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59681676
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:38 schreef SHE het volgende:
Dit topic was helemaal foetsie..

@ Kwakveense :

Even over je pastrami post; heb je dat gekopieerd van Wiki?
Toevallig ben ik én Joods én Roemeens
De Wiki klopt niet, het is precies andersom.
In Turkije wordt een soort pastrami gemaakt van Schaap. Die smaakt idd heel anders en is heel kruidig. Maar dat heeft echt niets met Pastrami te maken.
In Roemenie; een absolute bakermat van de Pastrami wordt echt alleen runder Pastrami gemaakt. Ik heb daar nog nooit Pastrami gezien anders dan rund. Wel pekelen ze ook varkensvlees, maar dat heet dan geen pastrami.
Sterker nog, het mag niet eens Pastrami heten als het van een ander beest dan een rund komt.
Wiki is helaas abuis.
jup dat is van wikipedia... dacht ook dat ik mn bron genoemd had (wikipedia zit er wel vaker naast..)
pi_59681796
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

oeh! Dat zou ik zelf ook nog wel aantrekken erg mooi
Hij is inderdaad mooi, maar uiteindelijk heb ik toch iets anders gekocht. Ik heb de top aangehad, maar hij stond me niet zo mooi

Deze echter wel: hij geeft een super decolleté
Ik heb de halter top en het slipje, precies de combi van de twee plaatjes dus

En een paar schoenen met een ENORME hak... ze zijn iets van 12 cm... en knalroze
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 25 juni 2008 @ 18:01:04 #16
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_59681885
moooooooi ewelina ik vind die sets van Freya ook zo leuk ben heel blij met die 2 van mij, maar wil er best nog eentje

ga zo eten, kipshoarma, met paprika en wijnzuurkool met pijnboompitjes.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_59681959
Ja, Freya zit echt fantastisch

En mijn nieuwe schoenen:
pi_59682602
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Okee, here's what you do:

1. Sta je mannetje. Verplaats de frituurpan naar buiten, dat kan prima met dit weer.
2. Steek het fornuis aan.
3. Zoek iets voedzaams, bak desnoods volkorenpannekoeken of kook pasta met tomatensaus die vast nog wel ergens in de voorraadkast staat.
4. Steek je ongezonde familie de ogen uit met jouw gezonde maaltijd.
5. En zeg ze eens goed de wacht aan dat jij ook een lid bent van het gezin en dat ze best rekening mogen houden met jouw overgevoeligheid voor frituurspul!
De frituurpan is blijven staan. Er waren buiten sla en komkommer geen groentes in huis, dus ik werd spontaan superchagarijnig. Er lag nog wel iets van stoofvlees met groentes in de vriezer, maar ik had het helemaal gehad. Dus ik heb mijn bak sla (pijnboompitten gevonden, bleken 3 maanden over datum: nog slechter humeur) met komkommer opgegeten en weigerde om iets anders te eten . Oh ja, een festini. Misschien bak ik later vanavond nog wel wat aardappeltjes of kook ik rijst, dat had ook gemogen, maar ik heb eigenlijk totaal geen honger meer.

Normaal houden ze er wel rekening mee, juist heel erg omdat ik van veel dingen buikpijn krijg (zoals tomatensaus en pannenkoeken ) maar vandaag was ik zelf gewoon vreselijk moeilijk met eten, wilde alleen maar groentes of een echte maaltijd . Dus ik had best rijst of een stoofvleesschotel kunnen eten, maar toen was mn humeur al te slecht geworden. Voor de rest is het echt super zoals ze maaltijden altijd aanpassen voor mij .
pi_59682982
Ooh, dan heb ik niets gezegd ik weet nog dat ik het soms zo enorm frustrerend vond als m'n moeder weer eens totaal geen rekening hield met wat ik wilde qua eten. En als zij dan op dieet was moest het hele gezin ineens wel meedoen .
pi_59683002
men neme:

gele paprika in reepjes
rode paprika in reepjes
rode ui in grote parten
kip in flinke repen

marineren we met

olijfolie
citroensap en -rasp
marjolijn
oregano
chilipoeder
peper en zout naar smaak

opbakken, op een wrap met sla en zure room

met dank aan Mr. CF
Ja doei.
pi_59683034
Ik gebruikte daar altijd gehakt ipv kip. Erg lekker, zeker als je er ook nog jalapenopepers, guacamole en nachochips bijdoet Al is dat dieettechnisch niet erg verantwoord.
pi_59683088
ik heb een crosstrainer gekocht voor op mijn kamer
pi_59683101
Ha, dat klinkt lekker! Die ga ik onthouden.

Ik heb net shii-takes, paksoi, rode ui en gele paprika gewokt met sesamzaadjes, rijstazijn en sojasaus. Wat mie erbij, een zakje misosoep-spul en water, en voila: lekkere japanse soep .

Als ontbijt had ik een mueslibol met rookvlees en wat ananas, als lunch toast met ham en toast met kaas met komkommer en sla, en tussendoor heb ik nog een bakje vitalinea en een handje amandelen gehad.

Vanavond nog wat fruit, en dan vind ik dat het een heul netjes dagje was zo qua eten.
pi_59683115
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:55 schreef Razztwizzle het volgende:
Ooh, dan heb ik niets gezegd ik weet nog dat ik het soms zo enorm frustrerend vond als m'n moeder weer eens totaal geen rekening hield met wat ik wilde qua eten. En als zij dan op dieet was moest het hele gezin ineens wel meedoen .
Nee zo zijn mijn ouders niet . Ze houden heel goed rekening met mij, maar op sommige dagen (als mijn moeder dagdienst heeft) lopen we elkaar soms mis en is er dus niet genoeg gecommuniceerd over het avondeten. Dan krijg je dit soort dingen. En ik ben ondertussen niet meer chagarijnig, weet dat het mn eigen schuld is dat ik nu niet goed heb gegeten, die bakjes met normaal eten in de vriezer zijn er juist voor dit soort momenten . Verder eten ze gewoonlijk ook best heel gezond. Veel groentes, bijna nooit patat/pizza/shoarma etc, maar iedere woensdag mag een van de kinderen het eten kiezen. En mijn broertje wilde dus patat vandaag . Dat koos ik vroeger ook altijd. Nu kom ik meestal met een apart/gezond recept aanzetten dat me lekker lijkt. Ik ben best blij met mn ouders . Maar sommige dagen ...
pi_59683334
Pittige schoentjes E ! Hulde als je daarop kan stappen

Mijn hapjes vandaag:

ei
vitalinea
boterham rosbief
nootjes (geen rozijntjes!)
salade met gerookte kip, framboosjes, een nectarine en geroosterde amandelen met vinaigrette
straks nog kwark vermoed ik

Iets in die salade viel ff verkeerd, m'n buik ging ineens opblazen (gisten van het fruit oid?) maar nu gaat het gelukkig weer beter en kan ik gaan sporten zo.
Springfield's looking pretty dusty today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')