abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59696939
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 21:43 schreef Flepke het volgende:
Slordig coderen komt hoofdzakelijk door dit soort types;
[ afbeelding ]
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:16:32 #127
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_59697315
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:47 schreef Tuvai.net het volgende:
Frappant dat al die self-proclaimed hoogopgeleiden zichzelf hier zo ontzettend voor lul zetten, afgezien van de barrage aan interpunctie-, taal- en spelfouten. Maar goed, daar ben ik in de praktijk al vaker achter gekomen. Veel van de brakke code uit mijn OP is afkomstig van softwareontwikkelaars en bureaus die best wel hoog staan aangeschreven en er ook maar al te trots op zijn dat zij/hun medewerkers gediplomeerd en gecertificeerd zijn. Uiteraard word dan altijd het tijd- en/of geldnood excuus gebruikt wanneer ik ze als 'dom', ongediplomeerd persoon op hun onkunde wijs.

Programmeren is en blijft en vak waar je vooral interesse in moet hebben, interesse genoeg om jezelf er ook in je vrije tijd mee bezig te houden. Natuurlijk des te beter als je daar ook daadwerkelijk een opleiding voor volgt, maar 20 uren per week op school bezig zijn met programmeren is nog steeds veel en veel minder dan elke dag thuis urenlang er mee bezig zijn. Sterker nog, ik was al zó vroeg met programmatuur bezig (al zo'n 10 jaren inmiddels), dat het gros van de huidige HBO`ers op dat moment waarschijnlijk nog met beroepskeuzetests bezig waren en nog niet eens wisten of ze wel iets met programmeren gingen doen. Voor mij is het altijd een hobby, een passie geweest. En die zogenaamde 'bagage' die je alleen op het HBO mee zou krijgen? Ik zat op mijn 16e al mijn eigen business te runnen en dagelijks zakelijk te corresponderen met zowel Nederlandse als Engelse klandizie. Daar heb ik nooit een HBO voor nodig gehad.

Zoals Elmostyle aangeeft, ligt het ook veel aan je werkhouding en nieuwsgierigheid. Ik heb hier al MBO`ers gehad die ik na enkele weken al eenvoudige scriptjes kon laten schrijven (dat terwijl het maar 'ICT beheerders' waren, niet eens programmeurs), omdat ze daadwerkelijk interesse toonden. Dat naast een hoop HBO programmeur,s die er eigenlijk al verstand van moeten hebben, die ik na maanden voor de zoveelste keer moet uitleggen hoe je een connectie maakt tussen applicatie en database, hoe je een database fatsoenlijk indeelt, hoe je een instance maakt, enzovoorts.
Als je andere mensen autoritair gedrag verwijt dan moet je zelf ook niet beginnen met uit de hoogte te doen.
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:22:16 #128
13783 Anthraxx
pi_59697401
En dat gezeik op andermans opleiding mag verder zelf ook wel ophouden. Van alle kanten. Ik heb MBO gedaan. Het niveau was bedroevend laag. Daarna HBO gedaan. Het niveau was prima. Nu universiteit. Van alle kanten wat meegemaakt, maar het MBO niveau ging niet verder dan een "if-then-else" constructie, omdat het anders moeilijk werd.
pi_59697458
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:16 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Als je andere mensen autoritair gedrag verwijt dan moet je zelf ook niet beginnen met uit de hoogte te doen.
Dat is geen autoritair gedrag, maar dat zijn keiharde feiten. Je zult mij hier niet zien posten dat iedereen die niet precies hetzelfde als mij gedaan heeft dom en incapabel is, of dat alle mensen die niet mijn werk/denkniveau hebben oerdom zijn. Dát vind ik pas autoritair.
pi_59697593
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:22 schreef Anthraxx het volgende:
En dat gezeik op andermans opleiding mag verder zelf ook wel ophouden. Van alle kanten. Ik heb MBO gedaan. Het niveau was bedroevend laag. Daarna HBO gedaan. Het niveau was prima. Nu universiteit. Van alle kanten wat meegemaakt, maar het MBO niveau ging niet verder dan een "if-then-else" constructie, omdat het anders moeilijk werd.
Het niveau op MBO was een van de redenen waarom ik er toendertijd mee gestopt ben. Ik was toen een niveau 4 ICT beheerder, want een opleiding gericht op programmatuur had je toen gewoon nog niet. Dus dan maar 'systeembeheerder'. In het tweede jaar zaten we nog te kutten met ECDL en hoe je met Word en Excel om moest gaan.

Ik zag het op dat moment ook gewoon niet zitten om nog 6 / 7 jaren naar school (MBO, dan HBO) te gaan om een programmeerdiploma`tje te hebben. Dan zou ik nu nóg daarmee bezig zijn geweest.
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:35:37 #131
13783 Anthraxx
pi_59697657
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:32 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Het niveau op MBO was een van de redenen waarom ik er toendertijd mee gestopt ben. Ik was toen een niveau 4 ICT beheerder, want een opleiding gericht op programmatuur had je toen gewoon nog niet. Dus dan maar 'systeembeheerder'. In het tweede jaar zaten we nog te kutten met ECDL en hoe je met Word en Excel om moest gaan.
Oh, dat ja . Het derde jaar kregen we eindelijk Pascal. Het vierde jaar een beetje C. Nou geweldig hoor, een week lang uitleg over 1 bepaalde constructie. Bepaalde dingen overgeslagen "omdat het te moeilijk is". En uiteindelijk zat de rest van de klas te zwoegen over een opgave die je met gemak in een half uur af kan hebben.
quote:
Ik zag het op dat moment ook gewoon niet zitten om nog 6 / 7 jaren naar school (MBO, dan HBO) te gaan om een programmeerdiploma`tje te hebben. Dan zou ik nu nóg daarmee bezig zijn geweest.
Je had na je 21ste gewoon in kunnen stromen op het HBO zonder diploma .
pi_59697758
Het is ook gewoon jammer dat bij de verschillende opleidingen gewoon niet goed geleerd wordt hoe je gestructureerde code kan bouwen.
pi_59697791
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:35 schreef Anthraxx het volgende:
Oh, dat ja . Het derde jaar kregen we eindelijk Pascal. Het vierde jaar een beetje C. Nou geweldig hoor, een week lang uitleg over 1 bepaalde constructie. Bepaalde dingen overgeslagen "omdat het te moeilijk is". En uiteindelijk zat de rest van de klas te zwoegen over een opgave die je met gemak in een half uur af kan hebben.
Het enige 'programmeren' wat ik op het MBO gehad heb was wat routerinstellinkjes via een telnet-sessie wijzigen, en een eenvoudig batch bestand maken.
quote:
Je had na je 21ste gewoon in kunnen stromen op het HBO zonder diploma .
Hetzelfde verhaal. Dan zou ik dit jaar pas met een HBO traject begonnen zijn (ben immers 21 op dit moment) en pas jaren verder zijn voordat ik dat papiertje in handen heb. Ik vind het tijdverspilling. Sowieso heb ik meer aan opleidingstrajecten via het bedrijf, aan zo'n relevant MCAD / MCPD / MCTS opleidingstraject (dat overigens vrij kort is) hecht ik meer waarde dan een véél te algemeen HBO 'Digitale communicatie' diploma.
pi_59697793
Een groot probleem is de enorme verschillen in kwaliteit tussen verschillende MBO instellingen.
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:47:24 #135
13783 Anthraxx
pi_59697876
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:43 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Een groot probleem is de enorme verschillen in kwaliteit tussen verschillende MBO instellingen.
Klopt. En identiek met HBO en Universiteits opleidingen. Er zullen best MBO instellingen zijn met een prima Software opleiding.
pi_59698838
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:47 schreef Tuvai.net het volgende:

Frappant dat al die self-proclaimed hoogopgeleiden zichzelf hier zo ontzettend voor lul zetten, afgezien van de barrage aan interpunctie-, taal- en spelfouten.
Frappant dat al de MBO'ers als eerste roepen je zet jezelf voor lul. Dat geeft niet hoor, ik begrijp wel dat jullie een dergelijk revolutionair idee als schokkend ervaren en het maar moeilijk kunnen bevatten.

http://www.cs.utexas.edu/users/EWD/ewd02xx/EWD298.PDF
pi_59699344
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:22 schreef Anthraxx het volgende:
Toch jammer dat het mogelijk is om van het MBO helemaal naar de uni te kunnen. Hoezo je academische onderwijs verpauperen.
pi_59699581
Hoezo is dat niet mogelijk?

Het kan via 2 wegen lijkt me...

MBO-->HBO propedeuse halen-->UNI Bachelor+Master
MBO-->HBO bachelor halen-->UNI master
pi_59699666
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:57 schreef Daeron het volgende:
Hoezo is dat niet mogelijk?

Het kan via 2 wegen lijkt me...

MBO-->HBO propedeuse halen-->UNI Bachelor+Master
MBO-->HBO bachelor halen-->UNI master
Ik zeg toch ook niet dat het niet mogelijk is. Ik vind het alleen een verpaupering van het hoger onderwijs.
pi_59699732
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:00 schreef floris.exe het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook niet dat het niet mogelijk is. Ik vind het alleen een verpaupering van het hoger onderwijs.
Maar goed dat is weer een andere discussie.
pi_59699782
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:50 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Toch jammer dat het mogelijk is om van het MBO helemaal naar de uni te kunnen. Hoezo je academische onderwijs verpauperen.
Ja, want omdat Anthraxx ooit eens op een MBO heeft gezeten wil dus zeggen dat zijn werk/denkniveau ook altijd op MBO blijft hangen en dus never nooit niet geschikt voor een universiteit zal zijn. Weet je wat erger is? Dat iemand met mijn denkniveau en capaciteiten eerst door een hoop irrelevante, ongeschikte en jarenlang durende opleidingen heen moet bijten alvorens ik een opleiding zou kunnen genieten waar ik echt thuishoor.

Voor mijn part stroomt iemand van een LBO (bij wijze van spreken hé, extreem voorbeeld natuurlijk) door naar een universiteit, als die persoon capabel genoeg daar voor is zie ik het probleem niet. De studenten waar een academische studie te hoog voor gegrepen is vallen vanzelf wel door de mand.
pi_59699786
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:00 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik vind er niets mis mee, anders zou de gemiddelde universiteit zo vol zitten met MBO-paupers.

Iedereen moet zich opwerken, en als je denkt dat je van MBO naar UNI door zou moeten kunnen heb je het waarschijnlijk mis, of je ouders of je leraren in de loop der tijd hebben je niet genoeg gestimuleerd om op zijn minst vanaf de mavo/vmbo door te stromen naar de havo.
pi_59699987
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:03 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]
Dat iemand met mijn denkniveau en capaciteiten eerst door een hoop irrelevante, ongeschikte en jarenlang durende opleidingen heen moet bijten alvorens ik een opleiding zou kunnen genieten waar ik echt thuishoor.
Je bent een MBO dropout wat gepaste bescheidenheid zou je passen.
pi_59700051
Het feit dat je een dropout bent toont voor de meeste bedrijven maar 1 ding aan, dat je niet in staat bent om lang genoeg door te zetten om iets af te maken, ook al is het dan wat minder leuk.
pi_59700067
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:11 schreef -Six- het volgende:

[..]

Ik heb m'n middelbare nieteens afgemaakt. Mensen met een lagere opleiding zijn niet meteen dommer dan mensen met een hogere opleiding. Je hebt al meermalen bewezen dat je zelf ook niet over een al te hoog denkniveau beschikt.
pi_59700113
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:13 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]
Je hebt al meermalen bewezen dat je zelf ook niet over een al te hoog denkniveau beschikt.
Vertel want een dergelijke uitspraak kun je natuurlijke terdege onderbouwen.
pi_59700210
quote:

[..]

Ik wacht nog steeds op het antwoord op mijn vraag:
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:12 schreef Tuvai.net het volgende:
Wát heb jij zoal bereikt dan, op dat voor jou zo belangrijke papiertje na?
Ik heb mijn denkniveau inmiddels al meerdere malen bewezen in de praktijk en het bedrijfsleven. Kom op, overtuig mij eens met iets waarmee jij in welk opzicht dan ook mijn meerdere zou moeten zijn. Tot dan ben jij voor mij niet meer dan een lullig Fok! postertje met grootheidswaan en een groot smoelwerk.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:22:28 #148
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59700318
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:16 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

quote:

[..]

Nu zijn ik en Tuvai niet grote vrienden, dat is zelfs een understatment gezien gigantische clashes die we gehad hebben. Maar nu doen jullie hem te onder.

Ik kan 100% zeker zeggen dat voor een 'MBO-dropout' hij meer kennis heeft dan veel developers op deze site. Ook gezien zijn sites en zijn opdrachten. Verder denk ik dat hij zn leven meer op orde heeft dan de meesten hier en dat hij op dit moment op zeer hoog niveau staat.

Weet je wat het soms is in dit land. Soms mag je niet laten blijken dat je het gemaakt hebt. Terwijl je daar gewoon trots op mag en moet zijn! Ik kan bijna wel zeker zeggen dat hij het gemaakt heeft, ondanks dat ik hem wel eens erover heb proberen op te naaien. Dat gebeurt waneer 2 ego's clashen.

Dus niet ter grote verdediging van hem, maar hij is kundig genoeg en mag zeker zulke dingen zeggen.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_59700539
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:15 schreef -Six- het volgende:

[..]

Vertel want een dergelijke uitspraak kun je natuurlijke terdege onderbouwen.
Het is nogal lastig, hoe overtuig je iemand van zijn onkunde als hijzelf niet de mentale capaciteit heeft om zichzelf te corrigeren.

Je taalgebruik is al een goede heuristiek, vooral het feit dat je weigert (of niet in staat bent) om het te verbeteren. Vooral gezien het onderwerp van de discussie.
Verder slaag je er niet in om je ideeën helder over te brengen naar anderen, een eigenschap die vaak wordt gebruikt in de definitie van intelligentie (mentale spiegeling). Je aggresieve pro-actieve houding geeft de indruk dat je ook voor jezelf de issue niet goed kan terugbrengen naar een kernstandpunt.
Je valt in herhaling van een vage omschrijving zonder dat je verder ingaat (of de noodzaak ziet om verder in te gaan) op de achterliggende gedachte. Ook weer een tekort aan spiegeling. Verder ga je enorm kort door de bocht en mis je de mogelijkheid om de nuance op te zoeken.

Je bent OF gewoon een autistische lul, OF een troll, OF iemand die niet zo slim is als hijzelf denkt.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:33:29 #150
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59700628
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:30 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Het is nogal lastig, hoe overtuig je iemand van zijn onkunde als hijzelf niet de mentale capaciteit heeft om zichzelf te corrigeren.

Je taalgebruik is al een goede heuristiek, vooral het feit dat je weigert (of niet in staat bent) om het te verbeteren. Vooral gezien het onderwerp van de discussie.
Verder slaag je er niet in om je ideeën helder over te brengen naar anderen, een eigenschap die vaak wordt gebruikt in de definitie van intelligentie (mentale spiegeling). Je aggresieve pro-actieve houding geeft de indruk dat je ook voor jezelf de issue niet goed kan terugbrengen naar een kernstandpunt.
Je valt in herhaling van een vage omschrijving zonder dat je verder ingaat (of de noodzaak ziet om verder in te gaan) op de achterliggende gedachte. Ook weer een tekort aan spiegeling. Verder ga je enorm kort door de bocht en mis je de mogelijkheid om de nuance op te zoeken.

Je bent OF gewoon een autistische lul, OF een troll, OF iemand die niet zo slim is als hijzelf denkt.
Oke dat is gewoon eng, hoe je iemand zn argumentatie helemaal kan analyseren.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')