abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:36:52 #151
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59700728
De ultime maatstaaf is gewoon het leven trouwens. Het maakt me niet uit of je Professor Doctortandus bent of middelbare school drop out.

Het gaat erom wat je bereikt hebt. Alleen dat defineert succes in het leven (afgezien van emotioneel of moreel succes).
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:51:19 #152
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_59701113
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:50 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Toch jammer dat het mogelijk is om van het MBO helemaal naar de uni te kunnen. Hoezo je academische onderwijs verpauperen.
Toch jammer dat er nog steeds zulke kneuzen zoals jij rondlopen op het academische onderwijs. Je kent mij niet, je kent mijn verleden niet, je weet niet waarom ik ooit terecht ben gekomen op het MBO.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:54:38 #153
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_59701214
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:22 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

[..]

Nu zijn ik en Tuvai niet grote vrienden, dat is zelfs een understatment gezien gigantische clashes die we gehad hebben. Maar nu doen jullie hem te onder.

Ik kan 100% zeker zeggen dat voor een 'MBO-dropout' hij meer kennis heeft dan veel developers op deze site. Ook gezien zijn sites en zijn opdrachten. Verder denk ik dat hij zn leven meer op orde heeft dan de meesten hier en dat hij op dit moment op zeer hoog niveau staat.

Weet je wat het soms is in dit land. Soms mag je niet laten blijken dat je het gemaakt hebt. Terwijl je daar gewoon trots op mag en moet zijn! Ik kan bijna wel zeker zeggen dat hij het gemaakt heeft, ondanks dat ik hem wel eens erover heb proberen op te naaien. Dat gebeurt waneer 2 ego's clashen.

Dus niet ter grote verdediging van hem, maar hij is kundig genoeg en mag zeker zulke dingen zeggen.
Nou ja, het kwam gewoon zo over. Mijn excuses daarvoor, maar zo interpreteerde ik het .
pi_59701246
Laten we aub niet beginnen met een MBO-Uni discussie Floris. Ik kom van MBO en ik heb papers gepubliceerd en onderzoeken gedaan op de uni die erg goed zijn ontvangen door de wetenschappelijke community.

Verder ben ik het er wel mee eens dat "het leven" een goede graadmeter is, maar het ging hier puur om de kwaliteit van "het programmeerwerk". En dat is opzich nog wel meetbaar of beoordeelbaar.
pi_59701247
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:22 schreef Paramnesia het volgende:
Nu zijn ik en Tuvai niet grote vrienden, dat is zelfs een understatment gezien gigantische clashes die we gehad hebben. Maar nu doen jullie hem te onder.

Ik kan 100% zeker zeggen dat voor een 'MBO-dropout' hij meer kennis heeft dan veel developers op deze site. Ook gezien zijn sites en zijn opdrachten. Verder denk ik dat hij zn leven meer op orde heeft dan de meesten hier en dat hij op dit moment op zeer hoog niveau staat.

Weet je wat het soms is in dit land. Soms mag je niet laten blijken dat je het gemaakt hebt. Terwijl je daar gewoon trots op mag en moet zijn! Ik kan bijna wel zeker zeggen dat hij het gemaakt heeft, ondanks dat ik hem wel eens erover heb proberen op te naaien. Dat gebeurt waneer 2 ego's clashen.

Dus niet ter grote verdediging van hem, maar hij is kundig genoeg en mag zeker zulke dingen zeggen.
Ha, bedankt. Tof van je. Misschien moeten we toch maar eens een keer eentje gaan drinken.

Dat je vaak geen kans krijgt om je te bewijzen is waar. Jaren geleden toen ik met school gestopt was heb ik op veel vacatures gereageerd, maar ik werd elke keer afgescheept omdat ik niet de benodigde papiertjes zou hebben. Er werd me na afloop vaak medegedeeld dat ze iemand hadden gevonden die over meer kennis en ervaring zou beschikken. Pas toen ik op geheel eigen initiatief een vrij breed portfolio opgebouwd had en een hele indrukwekkende games-website met webbased game had gemaakt werd ik pas echt ontdekt en begonnen de telefoontjes te komen. Ook bedrijven die mij eerder afgescheept hadden had ik nog wel eens aan de lijn, die hielden zich op dat moment ook van de domme.

Kortom, die bedrijven hadden al een vooroordeel over me klaar al voordat ze gezien hadden waar ik toe in staat ben. Nou heb ik daar enigszins ook wel begrip voor, maar het zou alleen in hun eigen voordeel gewerkt hebben als ze me in eerste instantie een kans hadden gegeven.
pi_59701297
Portfolios zijn erg belangrijk, ik had gelukkig een redelijk rijk gevulde tegen de tijd dat ik mijn eerste solli deed, en ik werd ook gelijk aangenomen voor een zeer gewilde functie.
pi_59702815
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:55 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ha, bedankt. Tof van je. Misschien moeten we toch maar eens een keer eentje gaan drinken.

Dat je vaak geen kans krijgt om je te bewijzen is waar. Jaren geleden toen ik met school gestopt was heb ik op veel vacatures gereageerd, maar ik werd elke keer afgescheept omdat ik niet de benodigde papiertjes zou hebben. Er werd me na afloop vaak medegedeeld dat ze iemand hadden gevonden die over meer kennis en ervaring zou beschikken. Pas toen ik op geheel eigen initiatief een vrij breed portfolio opgebouwd had en een hele indrukwekkende games-website met webbased game had gemaakt werd ik pas echt ontdekt en begonnen de telefoontjes te komen. Ook bedrijven die mij eerder afgescheept hadden had ik nog wel eens aan de lijn, die hielden zich op dat moment ook van de domme.

Kortom, die bedrijven hadden al een vooroordeel over me klaar al voordat ze gezien hadden waar ik toe in staat ben. Nou heb ik daar enigszins ook wel begrip voor, maar het zou alleen in hun eigen voordeel gewerkt hebben als ze me in eerste instantie een kans hadden gegeven.
Maar dat is toch niet meer dan logisch? Natuurlijk weten bedrijven dondersgoed dat er ook mensen zijn zonder papiertjes, maar die wel enorm veel kennis en capaciteiten hebben. Alleen willen ze dat risico niet nemen. Statistisch gezien is de kans op een goede selectie groter in het geval van een sollicitant met een opleiding dan een sollicitant zonder papieren en die alleen beweert capabel te zijn.
pi_59702829
Mijn excuses trouwens voor het feit dat ik begon over het doorstromen van het MBO naar het hoger onderwijs. Dat sloeg binnen de context van dit topic nergens op.
pi_59703165
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:56 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet meer dan logisch? Natuurlijk weten bedrijven dondersgoed dat er ook mensen zijn zonder papiertjes, maar die wel enorm veel kennis en capaciteiten hebben. Alleen willen ze dat risico niet nemen. Statistisch gezien is de kans op een goede selectie groter in het geval van een sollicitant met een opleiding dan een sollicitant zonder papieren en die alleen beweert capabel te zijn.
Dat is ook zo. En nogmaals, ik heb er ook begrip voor. Maar als ze een kans hadden gegeven of mijn kennis getoetst hadden, dan hadden ze kunnen weten dat ik net zo bekwaam, al dan niet meer, dan een gediplomeerd persoon ben. Ze hadden niet alleen mij maar vooral zichzelf een plezier gedaan op die manier.
pi_59703294
Nou jongens, lets makeFriends();
pi_59703319
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:09 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat is ook zo. En nogmaals, ik heb er ook begrip voor. Maar als ze een kans hadden gegeven of mijn kennis getoetst hadden, dan hadden ze kunnen weten dat ik net zo bekwaam, al dan niet meer, dan een gediplomeerd persoon ben. Ze hadden niet alleen mij maar vooral zichzelf een plezier gedaan op die manier.
Zonder jou blijven er nog genoeg gekwalificeerden over hoor èn met diploma. Ik snap je punt wel, maar bedrijven selecteren nu eenmaal op dergelijke criteria. Dat geeft hen de beste kansen op een goed nieuw personeelslid. Ik zelf moet ook wel eens mensen selecteren en dan kunnen fouten in de brief al reden zijn voor mij om iemand eruit te filteren. Dat ik dan mogelijk een hele goede door mijn handen heb laten glippen neem ik voor lief.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 17:34:01 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59710279
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:15 schreef -Six- het volgende:

[..]

Vertel want een dergelijke uitspraak kun je natuurlijke terdege onderbouwen.
Welke onderbouwing is er nog nodig na dit topic.
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:40:35 #163
192481 Core2
Happiness is the road
pi_59710423
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:03 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]
Weet je wat erger is? Dat iemand met mijn denkniveau en capaciteiten eerst door een hoop irrelevante, ongeschikte en jarenlang durende opleidingen heen moet bijten alvorens ik een opleiding zou kunnen genieten waar ik echt thuishoor.
Waarschijnlijk ben ik op veel fronten hetzelfde als jij, ik ben 21 en ben ook al zo'n 10 jaar bezig met programmeren. Deze opmerking vind ik alleen niet getuigen van veel doorzettingsvermogen, maar eigenlijk kan ik me het ook wel voorstellen aangezien er een gigantisch tekort is aan competente docenten op het MBO. Ik heb ook het MBO traject doorlopen, eerst 2 jaartjes prutsen met computers/netwerken en daarna "applicatieontwikkeling" op niveau 4. Ik wil niet zeggen dat alle zaken die je er leert relevant zijn, maar het is te simpel om dan maar te stoppen met de opleiding omdat je denkt dat je toch al alles weet.

Op het moment doe ik een HBO opleiding maar ik geef ook "les" in programmeren op mijn oude MBO college. Wat me opvalt is dat sommige leerlingen pas echt interesse krijgen in programmeren wanneer ze iemand voor zich hebben die niet alleen als een lutser opdrachten uit een boek staat voor te lezen, maar ook echt enthousiast is over zijn vak en lastige vragen weet te beantwoorden. De opmerkingen over mbo'ers in dit topic vind ik dan ook niet terecht, er is veel potentie aanwezig maar de omgeving is gewoon niet competent/ondersteunend genoeg.
pi_59710904
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:30 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]
Je bent OF gewoon een autistische lul, OF een troll, OF iemand die niet zo slim is als hijzelf denkt.
Ik ben geen van drie, wat ik wel ben is iemand die zijn middelbare school heeft afgemaakt en universitair opgeleid is. Nu even wat jij bent ... iemand die zijn middelbare school niet heeft afgemaakt. En dat zijn de feiten.
pi_59711580
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:40 schreef Core2 het volgende:

Op het moment doe ik een HBO opleiding maar ik geef ook "les" in programmeren op mijn oude MBO college. Wat me opvalt is dat sommige leerlingen pas echt interesse krijgen in programmeren wanneer ze iemand voor zich hebben die niet alleen als een lutser opdrachten uit een boek staat voor te lezen, maar ook echt enthousiast is over zijn vak en lastige vragen weet te beantwoorden. De opmerkingen over mbo'ers in dit topic vind ik dan ook niet terecht, er is veel potentie aanwezig maar de omgeving is gewoon niet competent/ondersteunend genoeg.
Ik herken het volledig , op het ROC waar ik zit is mij ook gevraagd of ik volgend jaar les zou willen geven in PHP, omdat ik nogal ver boven het niveau zit..
Ik heb toen al 1 les'je mogen geven(Meer uitlegje voor aantal leerlingen), en je merkt meteen dat het ze plots veel meer interesseert omdat een leeftijdgenoot hun het uitlegt en wat interessanter dan een leraar die toch alleen maar alles opdreun't zonder (volgensmij) zelf te weten waar die het over heeft.
pi_59711842
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:40 schreef Core2 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben ik op veel fronten hetzelfde als jij, ik ben 21 en ben ook al zo'n 10 jaar bezig met programmeren. Deze opmerking vind ik alleen niet getuigen van veel doorzettingsvermogen, maar eigenlijk kan ik me het ook wel voorstellen aangezien er een gigantisch tekort is aan competente docenten op het MBO. Ik heb ook het MBO traject doorlopen, eerst 2 jaartjes prutsen met computers/netwerken en daarna "applicatieontwikkeling" op niveau 4. Ik wil niet zeggen dat alle zaken die je er leert relevant zijn, maar het is te simpel om dan maar te stoppen met de opleiding omdat je denkt dat je toch al alles weet.

Het heeft niet echt met doorzettingsvermogen te maken, eerder met de gedachten dat ik op school jaren van mijn leven aan het verspillen ben terwijl ik al carrière kan maken.

En leren is ook leuker als de stof leuk is en/of leuk gegeven word. Dat was ook een van de problemen die ik met het MBO had; veel van de leraren die we kregen zeiden in feite elke les "Ga maar iets voor jezelf doen." terwijl ze in de tussentijd wat aan hun hobbysite`je gingen klooien. Ik merk aan mijn stagiaires en collega's dat ze erg geïnteresseerd zijn en snel dingen oppikken wanneer ik ze iets nieuws aan het leren ben, en dat op een leuke manier doe.

Maar goed, de kwaliteit van het gemiddeld MBO tegenwoordig is een heel andere, erg voor de hand liggende discussie.
pi_59711920
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:57 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Het heeft niet echt met doorzettingsvermogen te maken, eerder met de gedachten dat ik op school jaren van mijn leven aan het verspillen ben terwijl ik al carrière kan maken.

En leren is ook leuker als de stof leuk is en/of leuk gegeven word. Dat was ook een van de problemen die ik met het MBO had; veel van de leraren die we kregen zeiden in feite elke les "Ga maar iets voor jezelf doen." terwijl ze in de tussentijd wat aan hun hobbysite`je gingen klooien. Ik merk aan mijn stagiaires en collega's dat ze erg geïnteresseerd zijn en snel dingen oppikken wanneer ik ze iets nieuws aan het leren ben, en dat op een leuke manier doe.

Maar goed, de kwaliteit van het gemiddeld MBO tegenwoordig is een heel andere, erg voor de hand liggende discussie.
Dan heb jij nog geluk gehad Ik heb 1 uur Rekenvaardigheid in de week(Groep 8 niveau cijferen..), en 2 uur nederlands(Mens loopt rond in lokaal en that's it) De rest van de uren is allemaal project uur , allemaal voor je eigen werken, de meeste zitten gewoon te werken inderdaad voor hun hobbysite e.d.
Ik ben gewoon tijdens dat 'project uur' bezig voor betaalde projecten van m'n eigen, dan besteed ik m'n tijd tenminste nuttig.

Ik ben benieuwd of het 2e jaar van die opleiding wel iets word, en ze hun beloftes ook echt gaan nakomen ons flash te leren & actionscript
pi_59712005
Ja schuif de schuld van het niet halen van je opleiding op de kwaliteit ervan af. Tuvai kerel, als je toch zo slim bent waarom heb je dan niet gewoon het traject vmbo->havo(->vwo) doorlopen? Beetje algemene ontwikkeling en je kan gelijk doorstromen naar het hbo/wo.
pi_59712043
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:01 schreef Elmostyle het volgende:

[..]

Dan heb jij nog geluk gehad Ik heb 1 uur Rekenvaardigheid in de week(Groep 8 niveau cijferen..), en 2 uur nederlands(Mens loopt rond in lokaal en that's it) De rest van de uren is allemaal project uur , allemaal voor je eigen werken, de meeste zitten gewoon te werken inderdaad voor hun hobbysite e.d.
Ik ben gewoon tijdens dat 'project uur' bezig voor betaalde projecten van m'n eigen, dan besteed ik m'n tijd tenminste nuttig.

Ik ben benieuwd of het 2e jaar van die opleiding wel iets word, en ze hun beloftes ook echt gaan nakomen ons flash te leren & actionscript
Mijn vriendin heeft op dit moment hetzelfde. Gaat een paar uurtjes per week naar school (blijven niet veel uurtjes over, daar meer dan de helft elke keer uitvalt) en de paar uurtjes die ze daar zit word d'r gezegd dat ze maar iets voor d'r zelf moet gaan doen. Ze begint er onderhand ook vreselijk van te balen maar goed, ze moet dit 2 jaar lange, irrelevante MBO niveau 3 opleidinkje halen voordat ze pas écht kan gaan doen wat ze leuk vind.
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:08:48 #170
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_59712113
Tvp.

*MBO-PHP-devver meldt
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_59712247
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:04 schreef Thomass het volgende:
Ja schuif de schuld van het niet halen van je opleiding op de kwaliteit ervan af. Tuvai kerel, als je toch zo slim bent waarom heb je dan niet gewoon het traject vmbo->havo(->vwo) doorlopen? Beetje algemene ontwikkeling en je kan gelijk doorstromen naar het hbo/wo.
Je leest niet goed. De brakke omstandigheden van de school, het lesmateriaal en de leerstof waren slechts enkele van de vele redenen dat ik gestopt ben. Het was ook, zoals ik al eerder aangaf, gebrek aan interesse en het gevoel dat ik er mijn tijd zat te verspillen. Het is toendertijds van mij zeker dom geweest om met mijn MBO te stoppen, maar als je ziet dat ik nu op mijn 21ste al flinke mijlpalen gezet heb en een leuke baan heb, terwijl ik nu nóg met school bezig zou zijn geweest als ik niet gestopt was, dan heb ik er helemaal geen spijt van.
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:28:44 #172
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_59712587
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:14 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Je leest niet goed. De brakke omstandigheden van de school, het lesmateriaal en de leerstof waren slechts enkele van de vele redenen dat ik gestopt ben. Het was ook, zoals ik al eerder aangaf, gebrek aan interesse en het gevoel dat ik er mijn tijd zat te verspillen. Het is toendertijds van mij zeker dom geweest om met mijn MBO te stoppen, maar als je ziet dat ik nu op mijn 21ste al flinke mijlpalen gezet heb en een leuke baan heb, terwijl ik nu nóg met school bezig zou zijn geweest als ik niet gestopt was, dan heb ik er helemaal geen spijt van.
Heb je het hier over dat de middelbare school brak was? Of je MBO school?
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
pi_59713343
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:14 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Prima, ik zou er zelf niet aan moeten denken om op mijn 21ste al fulltime te werken, maar dat zal wel per persoon verschillen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 20:27:16 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59713912
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:03 schreef Thomass het volgende:

[..]

Prima, ik zou er zelf niet aan moeten denken om op mijn 21ste al fulltime te werken, maar dat zal wel per persoon verschillen
ál ??

Er is serieus wat mis met de arbeidsethos tegenwoordig...
pi_59718215
quote:

[..]

Lui werkschuw tuig heeft altijd al bestaan.
pi_59718442
Tuvai, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je bijv. weet te vertellen over de theorie achter relationeel gegevens modelleren. Wat leer je die lesser gods zoal daarover?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 22:49:37 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59718796
Ik hoop dat hij zegt "Daar huur ik hoog geschoolde krachten voor in die ik vervolgens lekker de hele dag mag commanderen".

Of zoals een CEO van een succesvol Nederlands bedrijf eens zei: "Je kan beter hersens huren dan de universiteit doorlopen."
pi_59721272
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:07 schreef -Six- het volgende:

[..]

Ik ben geen van drie, wat ik wel ben is iemand die zijn middelbare school heeft afgemaakt en universitair opgeleid is. Nu even wat jij bent ... iemand die zijn middelbare school niet heeft afgemaakt. En dat zijn de feiten.
Klopt, en nu publiceer ik papers in mijn vakgebied (en daarbuiten) op hoog niveau en heb ik waarschijnlijk betere papieren dan jij. Het balletje kan raar rollen.
pi_59721351
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ál ??

Wat een onzin. Op mijn 21ste moest ik er ook niet aan denken. Ik wilde eerst mijn kennis verbreden op de uni voordat ik me ging specialiseren dmv een baan.
pi_59724043
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ál ??

Ik zou ook niet zonder werk kunnen. Werken voor m'n centen is me met de paplepel ingegoten. Goed, ik verwacht niet dat iedereen zo snel mogelijk aan het werk gaat, maar als ik zo naar het gros van mijn leeftijdsgenoten kijk die én niet willen leren én niet willen werken (en zich enkel bezig houden met hoe ze 'het systeem' kunnen 'fucken') dan zie ik wel waar het heen gaat.
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:39 schreef floris.exe het volgende:
Tuvai, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je bijv. weet te vertellen over de theorie achter relationeel gegevens modelleren. Wat leer je die lesser gods zoal daarover?
Daadwerkelijke 'echte' relationele databases kom ik in de praktijk zo goed als nooit tegen. Ook op dit moment draait er zelfs tussen de hier aanwezige Oracle databases geen een waar dit model praktisch op is toegepast. Nog leuker, zelfs eenvoudige relaties tussen tabellen ontbreken er af en toe aan, zo ook bij de applicatie uit mijn OP (102 Tabellen, maar 9 views waar van alles van links naar rechts gejoined word, 144 met queries bulkende Stored Procedures als het neusje van de zalm). Vooral het (on)gebruik van NULLable velden. Ik bedoel, WTF? Die zijn er niet voor niks. Gebruik ze potverdomme eens. De gemiddelde database die ik voor mijn kiezen krijg is misschien nog wel triester (en vooral trager) dan de brakke programmatuur/HTML uit de OP. Maar da's een heel andere discussie.
pi_59724164
quote:

[..]

Er is niks mis mee om op je 21e in een succesvol bedrijf dat sterk groeit in te stappen en daar na 2.5 jaar hard werken een goede baan aan over te houden.
pi_59724294
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 09:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is niks mis mee om op je 21e in een succesvol bedrijf dat sterk groeit in te stappen en daar na 2.5 jaar hard werken een goede baan aan over te houden.
Dat dus.

Is natuurlijk een ander verhaal als jij je school niet af maakt, verder helemaal geen vak hebt en daardoor de rest van je leven aangewezen te zijn op baantjes als vakkenvuller en palletsorteerder.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juni 2008 @ 11:55:59 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59728069
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 00:31 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Wat een onzin. Op mijn 21ste moest ik er ook niet aan denken. Ik wilde eerst mijn kennis verbreden op de uni voordat ik me ging specialiseren dmv een baan.
Prima, maar 21 is niet 'al'
pi_59729302
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 09:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Daadwerkelijke 'echte' relationele databases kom ik in de praktijk zo goed als nooit tegen. Ook op dit moment draait er zelfs tussen de hier aanwezige Oracle databases geen een waar dit model praktisch op is toegepast. Nog leuker, zelfs eenvoudige relaties tussen tabellen ontbreken er af en toe aan, zo ook bij de applicatie uit mijn OP (102 Tabellen, maar 9 views waar van alles van links naar rechts gejoined word, 144 met queries bulkende Stored Procedures als het neusje van de zalm). Vooral het (on)gebruik van NULLable velden. Ik bedoel, WTF? Die zijn er niet voor niks. Gebruik ze potverdomme eens. De gemiddelde database die ik voor mijn kiezen krijg is misschien nog wel triester (en vooral trager) dan de brakke programmatuur/HTML uit de OP. Maar da's een heel andere discussie.
Je gaat eigenlijk alleen in op de praktische zaken betreffende relationeel database ontwerp. Stored procedures, null-velden, views en dergelijke horen niet bij de theorie. Met theorie bedoel ik vooral relationeel database ontwerpen in het licht van de verzamelingenleer, modelleren van functionele afhankelijkheden, normaliseren enzovoort.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juni 2008 @ 13:26:57 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59730364
Waarom is dat relevant voor een programmeur?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:48:58 #186
192481 Core2
Happiness is the road
pi_59730931
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Een programmeur is vandaag de dag echt meer dan alleen iemand die code loopt te kloppen. Analyseren, ontwerpen (bijv normaliseren, FCO-IM, UML) ,testen en netjes planmatig werken volgens een agile werkwijze horen er ook bij.
pi_59731023
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Het lijkt mij dat dergelijke basiskennis (want dat is het) over relationeel database ontwerp toch wel in bezit moet zijn van een ieder die serieus bezig is met software bouwen in combinatie met een relationele database. Als je dat niet zo ziet, dan zie je daar al een belangrijke kloof tussen hoog opgeleidde ICT'ers en autodidactische zelfbenoemde ICT professionals .
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:06:33 #188
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_59731770
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Prima, maar 21 is niet 'al'
Jawel hoor

Uni = 3 + 2 over het algemeen, sommige studies duren zelfs langer. Je begint op je 18e op zijn vroegst. Als alles vlot loopt in zowel je vooropleiding als op de universiteit klaar op je 23ste op zijn vroegst.
pi_59731987
quote:

[..]

Je hebt geen uni nodig om per definitie je kennis te verbreden hoor.
pi_59731993
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:27 schreef Thomass het volgende:

[..]

Jawel hoor

Uni = 3 + 2 over het algemeen, sommige studies duren zelfs langer. Je begint op je 18e op zijn vroegst. Als alles vlot loopt in zowel je vooropleiding als op de universiteit klaar op je 23ste op zijn vroegst.
HBO kan je op je 20e af hebben, en dan kan je aan het werk.
pi_59732013
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 00:27 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Klopt, en nu publiceer ik papers in mijn vakgebied (en daarbuiten) op hoog niveau en heb ik waarschijnlijk betere papieren dan jij. Het balletje kan raar rollen.
Wel ik ben nu ingelogd op ACM, IEEE en SpringerLink dus kom maar op met de titels van al dat gepubliceerde werk ...

Ps. Cruise.Elroy: als ik het zo lees beweer je dat je uni doorlopen hebt. In dat geval vind ik jou opmerkingen al totaal nutteloos ... want zoals ik al eerder heb gezegd ik hou niemand tegen om door te groeien. Als je programmeur wil worden ga HBO doen na je MBO. Wat vervolgens jou punt nog is behalve doorzeuren over spelling is mijn een raadsel.
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:52 schreef floris.exe het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat dergelijke basiskennis (want dat is het) over relationeel database ontwerp toch wel in bezit moet zijn van een ieder die serieus bezig is met software bouwen in combinatie met een relationele database. Als je dat niet zo ziet, dan zie je daar al een belangrijke kloof tussen hoog opgeleidde ICT'ers en autodidactische zelfbenoemde ICT professionals .
Dat is nu net wat ik bedoel met men mist theoretische bagage, bagage die noodzakelijk is bij het oplossen van een complex probleem ... wat programmeren is.

[ Bericht 10% gewijzigd door -Six- op 27-06-2008 14:45:44 ]
pi_59732085
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

HBO kan je op je 20e af hebben, en dan kan je aan het werk.
Jij stelt voor dat we met zijn allen HBO gaan doen? Goed plan!
pi_59732493
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:39 schreef -Six- het volgende:

[..]

Wel ik ben nu ingelogd op ACM, IEEE en SpringerLink dus kom maar op met de titels van al dat gepubliceerde werk ...

Ps. Cruise.Elroy: als ik het zo lees beweer je dat je uni doorlopen hebt. In dat geval vind ik jou opmerkingen al totaal nutteloos ... want zoals ik al eerder heb gezegd ik hou niemand tegen om door te groeien. Als je programmeur wil worden ga HBO doen na je MBO. Wat vervolgens jou punt nog is behalve doorzeuren over spelling is mijn een raadsel.
[..]
Alleen omdat het niet op mij van toepassing is, kan ik het nog wel oneens zijn met je stelling. Je redenatie ontgaat me -zoals altijd- weer volledig. Kan ook aan mij liggen hoor. En die papers ga je natuurlijk niet krijgen aangezien ik hier annoniem aanwezig ben. Maar die zijn voor deze discussie ook niet van belang, hele andere vakgebieden.
quote:
Dat is nu net wat ik bedoel met men mist theoretische bagage, bagage die noodzakelijk is bij het oplossen van een complex probleem ... wat programmeren is.
Programmeren is geen complex probleem (nouja, optimale code generatie is een klassiek NP-compleet probleem maar dat even terzijde). Programmeren is er op zo enorm veel verschillende niveaus. ICT-apps maken/onderhouden is iets heel anders dan natuurkundige visualistatiepaketten ontwerpen bijv. Met een enorm verschil in complexiteit en theoretische achtergrond.
pi_59733113
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 15:02 schreef Cruise.Elroy het volgende:

Alleen omdat het niet op mij van toepassing is, kan ik het nog wel oneens zijn met je stelling.
Weet je uberhaupt nog wat de stelling is? Want volgens mijn lul je maar een eind raak zonder echt te weten waar het nu over gaat. Tevens is het nog bizar te noemen dat je je eerst voordoet als het eerste beste lulletje van de straat zonder diploma, vervolgens vanuit die gedachtengang gaat zitten argumenteren. Met argumentatie als "ik heb de middelbare niet afgemaakt maar ik kan dit en dit programmeren", en vervolgens worden er voorbeelden genoemd waar de eerste beste MBO'er zich in zou verslikken.

Nu is er een -Six- die al langer dan één topic roept een uni/hbo en theoretische kennis is een must wanneer je goed wilt kunnen programmeren. Jij zou vervolgens roepen "maar ik kan programmeren en ik heb de middelbare school niet afgemaakt ik heb er zelfs over gepubliceerd". Dat is het argument dat jij gebruikt, vervolgens ga je compleet en compleet voorbij aan feit dat je blijkbaar wel universitair opgeleid bent. Je baggatelliseert dat feit en noemt het pas twee dagen later als een terloopse opmerking.

Vervolgens heb je ook nog het lef om dit te posten:
quote:

[..]
Is dat nu net niet waar ik nu al enkele posts op hamer ... het hbo/uni geeft je een bepaalde theoretische bagage mee. Of zoals jij het zegt verbreedt je kennis. Ik hoor het argument al aankomen maar op het MBO heb je al voldoende kennis, wel als je dat dacht dan vraag ik me toch serieus af waarom jij het nodig vondt om door te leren. Tevens durf ik de stelling wel aan dat een MBO'er niet voldoende basiskennis heeft.
quote:

[..]
Je redenatie ontgaat me -zoals altijd- weer volledig.
Zie boven en doe zelf ook eens wat moeite om het te begrijpen. Je lijkt wel een MBO'er die heeft aan een half woord ook nooit genoeg.
quote:
[quote]Op vrijdag 27 juni 2008 00:31 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]
Programmeren is geen complex probleem (nouja, optimale code generatie is een klassiek NP-compleet probleem maar dat even terzijde).
Ah, eigenlijk ... is er een belletje gaan rinkelen? Dit is natuurlijk de grote aanname die ik telkens gedaan heb, als je het niet eens bent met deze stelling dan zal de rest van mijn verhaal eerder gepost ook niet gewaardeerd worden.
quote:

[..]
Programmeren is er op zo enorm veel verschillende niveaus. ICT-apps maken/onderhouden is iets heel anders dan natuurkundige visualistatiepaketten ontwerpen bijv. Met een enorm verschil in complexiteit en theoretische achtergrond.
Dat zou eigenlijk het discussiepunt geweest moeten zijn. Helaas heb ik weinig zin meer om te reageren met al die spelnazi's (drogreden) spugende mensen.
pi_59733134
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 15:02 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Programmeren is geen complex probleem (nouja, optimale code generatie is een klassiek NP-compleet probleem maar dat even terzijde). Programmeren is er op zo enorm veel verschillende niveaus. ICT-apps maken/onderhouden is iets heel anders dan natuurkundige visualistatiepaketten ontwerpen bijv. Met een enorm verschil in complexiteit en theoretische achtergrond.
Programmeren is per definitie complex problem solving. Dat er verschillende lagen van complexiteit zijn is evident, maar de meest eenvoudige programmeerproblemen zijn je voor Jan met de pet kunnen vergelijken met het bepalen van de afgeleide in de wiskunde.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juni 2008 @ 15:40:16 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59733363
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:52 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Waarom? Je geeft zelf aan dat hij de praktische pragmatische kant prima in de vingers heeft. Jouw argumentatie doortrekkend kan je alleen goed tv kijken als je weet hoe hij werkt. Blatante nonsens dus.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juni 2008 @ 15:41:38 #198
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59733407
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:27 schreef Thomass het volgende:

[..]

Jawel hoor

Prachtig, maar dat is niet 'al' Of wil je zeggen dat je in de regel lekker jong aan het werk gaat als je van de uni afkomt?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juni 2008 @ 15:44:53 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59733475
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 15:30 schreef -Six- het volgende:

Dat zou eigenlijk het discussiepunt geweest moeten zijn. Helaas heb ik weinig zin meer om te reageren met al die spelnazi's (drogreden) spugende mensen.
Je begint zelf te roepen dat MBO'ers per definitie bagage missen, waarbij je er volkomen aan voorbij gaat dat je bagage op diverse plekken kan opdoen naast een klassikale opleiding. Vervolgens ben je te arrogant om toe te geven dat dat inderdaad een mogelijkheid zou kunnen zijn terwijl je echt de meest basale gramaticale en spellings fouten op elkaar stapelt en dan plaatsen WIJ drogredenaties...

Je gaat ver komen in het leven denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juni 2008 @ 15:47:16 #200
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59733529
Maar goed nu weer ontopic zou ik zeggen. Even een TR plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')