abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:02:11 #101
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59828578
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Niet tegen overtuigen, maar tegen het beschuldigen van elkaar. Zoals een ander ervan beschuldigen dat hij denkt 'oh zo verlicht zijn', terwijl je dat zelf ook denkt.
Ik vind het verlichter om mensen in hun geloof te respecteren dan ertegen te ageren. Dus het woord verlicht is idd een onhandig woord in deze, en niet het woord wat ik bedoel ( en Haushofer ook niet denk ik) hij schrijft ook niet voor niks 'verlicht' tussen ''. Hetgeen ik bedoel is zoiets als 'denkende de waarheid in pacht te hebben in atheïstische context'
je oogst wat je zaait
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:06:58 #102
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59828679
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is ook naief om te geloven dat dat idee van jou over religie voor alle mensen houdt. Ik ken zat mensen die Christelijk zijn en het op een hele open, mystieke en intelligente manier beleven.

Ik word soms een beetje moe van die atheïsten die menen "oh-zo verlicht te zijn". Kijk ze es vrij zijn, los van elke externe invloed, en zo vrij van denken! Ik ga met Scaurus mee: iedereen heeft zijn/haar manier om met het bestaan om te gaan.
Lieve schat, ik bedoelde de mensheid in het algemeen.
Overigens is het mijn mening, gebaseerd op mijn leven. Ik sluit uit dat er iets is met een bewustzijn. Ergo, in mijn ogen ben je verlicht als je jezelf boven die religieuze sprookjes kan zetten.
Dat jij daar moe van wordt, fine. Daar heb ik verder niet echt een boodschap aan .
-
pi_59828686
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

My thoughts exactly.
Ik moet wel zeggen dat ik even verbaasd was toen ik deze reeks tegen kwam.
Want?
pi_59828864
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik begrijp niet welk punt je wil maken.
Als je er een vrij dogmatische interpretatie van een specifieke religie op nahoudt, dan kom je al vrij snel tot conflicten met mensen die er net iets anders over denken of zelfs een andere religie aanhangen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59828872
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:33 schreef Scaurus het volgende:
Het is goed dat je niet vervalt in dat goedkope atheïsme waarin religie de bron aller kwaad is. Ga je niet vastklemmen aan een bepaalde groep of categorie, hoe geruststellend dat ook is! Niettemin ben ik van mening dat wij ook dat wat jij denkt kunnen benoemen met termen als 'realisme', 'humanisme' en 'naturalisme', ook al zijn deze niet volledig recht aan jouw eigen visie op de dingen.
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:35 schreef Scaurus het volgende:
Maak nu trouwens niet de denkfout dat je nu Verlicht bent, dat je verheven bent boven andere mensen. Eerst dacht ik zo, tot ik tot het besef kwam dat wij allen worstelen met het bestaan en dat wij allen feilbare en vrij stupide mensen zijn
In mijn optiek zou van de ene naar het andere groep over gaan en vastklemmen aan bijvoorbeeld aan atheisme niet veel anders zijn dan hoe ik de islam beleefde, namelijk als religie, collectie van regels en leidraad, en inderdaad van de een naar de andere gaan is in mijn belevenis er op achteruit gaan, want het is niet dat je er niet op vooruitgaat, maar je verlaat ook je vertrouwde en bekende omgeving. Omdat te doen zou dus erg dom zijn inderdaad, van de ene naar de ander groep gaan en je er aan vastklemmen.

Ik zou niet eens weten hoe het is / voelt om verlicht te zijn, zoals ik al eerder zei, users roepen 'verlichting' en users roepen 'dwaalspoor', maar dat zie ik om eerlijk te zijn beiden als een uiting van arrogantie, jezelf voordoen alsof je de waarheid in pacht hebt en dat is nu hetgene wat ik voor mezelf wil (her)formuleren. Door eens zelf wilde wereld op te zoeken zonder dat mensen een uitgestippelde handleiding in je handen duwen en zeggen 'zo moet het, punt!'.
pi_59829050
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:02 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

Ik vind het verlichter om mensen in hun geloof te respecteren dan ertegen te ageren. Dus het woord verlicht is idd een onhandig woord in deze, en niet het woord wat ik bedoel ( en Haushofer ook niet denk ik) hij schrijft ook niet voor niks 'verlicht' tussen ''. Hetgeen ik bedoel is zoiets als 'denkende de waarheid in pacht te hebben in atheïstische context'
Maar verlicht stond niet tussen aanhalingstekens, dit is de zin:
quote:
Ik word soms een beetje moe van die atheïsten die menen "oh-zo verlicht te zijn". Kijk ze es vrij zijn, los van elke externe invloed, en zo vrij van denken!
Iedereen denkt volgens mij tot op zekere hoogte, met betrekking tot bepaalde zaken, de waarheid in pacht te hebben. Ook op dit forum wordt vanalles erg stellig gepresenteerd, ik kan nou niet echt zeggen dat we met zijn allen bezig zijn om tot de absolute waarheid te komen, we boksen eerder tegen elkaar op. Zodra je dus andere mensen ervarn beschuldigt dat ze doen alsof ze denken dat ze oh zo verlicht zijn, loop je een groot risico dat je zelf, al dan niet bewust, ook zo'n houding hebt op een hoop punten. Het is niet terecht om een ander op de fouten te wijzen die je zelf ook maakt, zeker niet met dergelijke denigrerende smilies erbij. Als Haushofer op bepaalde punten verlichter denkt te zijn dan anderen, wat zowel SpecialK als ik vermoeden, en wat voor mij bevestigd wordt door een dergelijke zin met een dergelijke toon te plaatsen, is het dus niet terecht van hem om bepaalde atheïsten van hetzelfde te beschuldigen.

Haus ik wil je niet aanvallen ofzo, ik koester geen wraakgevoelens wegens andere discussies of iets, maar ik stond wel een beetje van die opmerking uit jouw mond te kijken.
pi_59829344
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Door eens zelf wilde wereld op te zoeken zonder dat mensen een uitgestippelde handleiding in je handen duwen en zeggen 'zo moet het, punt!'.
Wanneer en waarom ben jij moslim geworden als ik vragen mag?
pi_59829621
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik vind dat je altijd moet uitkijken met zulke uitspraken, want de kans is zeer groot dat je zelf precies hetzelfde doet. Bij jou krijg ik regelmatig die indruk, en zo'n quote bevestigt dat.

edit. Tegelijkertijd moet ik nu gigantisch opletten op mijn eigen uitspraken, anders heb ik ook geen recht van spreken meer.
Het is meer de manier waarop. Ook op de frontpage heb je mensen die constant lopen te emmeren dat "alle kwaad van religie komt, dat religie indoctrinatie is" etc etc. Als ze geloven dat het bestaan van God een vruchtenloos iets is, da's prima. Daar kan ik heel goed begrip voor opbrengen. Maar breng het dan op een manier waar je iets mee kunt.

Ik vind die quote overigens wel meevallen. Ik vind mensen die atheistisch zijn en zich daardoor superieur voelen aan gelovigen en dat als zodanig uitdrukken dom. Maar ik zal vast soms arrogant overkomen. Dat zal ook een deel frustratie zijn; ik loop ik hier al (te) lang rond in WFL Vaak dezelfde kortzichtige en inhoudsloze reacties, en veel herhaling van onderwerpen. Ik word een ouwe lul
pi_59829675
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is meer de manier waarop. Ook op de frontpage heb je mensen die constant lopen te emmeren dat "alle kwaad van religie komt, dat religie indoctrinatie is" etc etc. Als ze geloven dat het bestaan van God een vruchtenloos iets is, da's prima. Daar kan ik heel goed begrip voor opbrengen. Maar breng het dan op een manier waar je iets mee kunt.
Want anders...?
quote:
Ik vind die quote overigens wel meevallen. Maar ik zal vast soms arrogant overkomen. Dat zal ook een deel frustratie zijn; ik loop ik hier al (te) lang rond in WFL Vaak dezelfde kortzichtige en inhoudsloze reacties, en veel herhaling van onderwerpen. Ik word een ouwe lul
Dit vind ik smoesjes. Je bent arrogant of je bent het niet. Zo'n opmerking getuigt volgens mij niet van veel bescheidenheid.
pi_59829806
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Want anders...?
[..]
Barst ik in tranen uit en smijt ik m'n beeldscherm door m'n raam Neuh, anders neem ik ze niet zo serieus.
quote:
Dit vind ik smoesjes.
Kun je vinden. Ik constateer het alleen maar. Dat is ook de reden waarom andere mensen die hier in het verleden kwamen en erg veel kennis hadden van zaken em weer gepeerd zijn. Op een gegeven moment blijft de plaat hangen en heb je het wel gezien Dat zijn overigens users die ik soms best kan missen in discussies
pi_59829984
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Barst ik in tranen uit en smijt ik m'n beeldscherm door m'n raam Neuh, anders neem ik ze niet zo serieus.
Nee, je zegt dit:
quote:
Daar kan ik heel goed begrip voor opbrengen. Maar breng het dan op een manier waar je iets mee kunt.
Dus als ze het niet op een manier brengen waar jij iets mee kan, kan je er ook geen begrip voor opbrengen. Wat als die ander (nog) niet in staat is om zijn/haar punt op een manier te brengen waar jij iets mee kan, geeft jou dat het recht om een houding aan te nemen waarbij je anderen ervan beschuldigt dat ze denken 'oh zo verlicht te zijn'? Of word/verkrijg je dan niet precies hetzelfde als datgene waar je geen begrip voor kan opbrengen? Een stukje onterechte arrogantie?
quote:
Kun je vinden. Ik constateer het alleen maar. Dat is ook de reden waarom andere mensen die hier in het verleden kwamen en erg veel kennis hadden van zaken em weer gepeerd zijn. Op een gegeven moment blijft de plaat hangen en heb je het wel gezien Dat zijn overigens users die ik soms best kan missen in discussies
Dus je vindt het zelf niet afkeurenswaardig wat je hebt gezegd? Er is absoluut geen mogelijkheid dat datgene waar je anderen van beschuldigt ook op jou van toepassing is? Geeft jou dat het recht om smilies te gebruiken?
pi_59830144
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:06 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Lieve schat, ik bedoelde de mensheid in het algemeen.
Overigens is het mijn mening, gebaseerd op mijn leven. Ik sluit uit dat er iets is met een bewustzijn. Ergo, in mijn ogen ben je verlicht als je jezelf boven die religieuze sprookjes kan zetten.
Dat jij daar moe van wordt, fine. Daar heb ik verder niet echt een boodschap aan .
Euuhh.... je snapt echt geen bal van religie he.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_59830256
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Dus als ze het niet op een manier brengen waar jij iets mee kan, kan je er ook geen begrip voor opbrengen. Wat als die ander (nog) niet in staat is om zijn/haar punt op een manier te brengen waar jij iets mee kan, geeft jou dat het recht om een houding aan te nemen waarbij je anderen ervan beschuldigt dat ze denken 'oh zo verlicht te zijn'? Of word/verkrijg je dan niet precies hetzelfde als datgene waar je geen begrip voor kan opbrengen? Een stukje onterechte arrogantie?
[..]
Niet ik, maar iemand in het algemeen. Dat betekent dus ook onderbouwing, in plaats van domweg een kreet neerkwakken die al honderden keren eerder voorbij is gekomen. Het is heel tov om de bijbel als een bundel "sprookjes" af te doen, maar daar doe je het ontzettend tekort mee in mijn ogen.
quote:
Dus je vindt het zelf niet afkeurenswaardig wat je hebt gezegd? Er is absoluut geen mogelijkheid dat datgene waar je anderen van beschuldigt ook op jou van toepassing is? Geeft jou dat het recht om smilies te gebruiken?
Nee, dat is mijn mening. Dat vind ik niet afkeurenswaardig. En zoals ik zei, ik zie mezelf niet als "verlicht", want ik meen niet "DE" manier gevonden te hebben. Ik denk alleen wel dat mijn manier tot een boel mooie inzichten kan komen, maar dat kunnen meer mensen met hun eigen manieren ook wel.

Elk mens bezit een bepaalde mate van eigenzinnigheid en overtuiging, dus ik ook. Als jij de manier waarop ik daarmee omga als "verlicht" wilt opvatten, dan mag dat. Ik doe dat niet.
pi_59830392
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]

agossie,
klachten over de frontpage kunnen in klaagbak/feedback
quote:
Ik vind die quote overigens wel meevallen. Ik vind mensen die atheistisch zijn en zich daardoor superieur voelen aan gelovigen en dat als zodanig uitdrukken dom. Maar ik zal vast soms arrogant overkomen. Dat zal ook een deel frustratie zijn; ik loop ik hier al (te) lang rond in WFL Vaak dezelfde kortzichtige en inhoudsloze reacties, en veel herhaling van onderwerpen. Ik word een ouwe lul
Ik ben atheist, en dat is niet omdat het zo een leuk modeverschijnsel is. In zoverre dat een mens objectief kan zijn houd ik er simpelweg een intelectueel eerlijker oogpunt op na. Superieur is misschien een te bombastisch woord, maar als je niks anders kan bedenken en het alleen op dit punt toepast dan zie ik er geen problemen mee.
pi_59830459
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:09 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

agossie,
klachten over de frontpage kunnen in klaagbak/feedback
[..]
Neuh, daar ga ik echt niet over klagen hoor Moeten mensen mooi zelf weten
pi_59830595
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:04 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Niet ik, maar iemand in het algemeen. Dat betekent dus ook onderbouwing, in plaats van domweg een kreet neerkwakken die al honderden keren eerder voorbij is gekomen. Het is heel tov om de bijbel als een bundel "sprookjes" af te doen, maar daar doe je het ontzettend tekort mee in mijn ogen.
Mee eens. Hoe zou je daar het beste mee om kunnen gaan?
quote:
Nee, dat is mijn mening. Dat vind ik niet afkeurenswaardig. En zoals ik zei, ik zie mezelf niet als "verlicht", want ik meen niet "DE" manier gevonden te hebben. Ik denk alleen wel dat mijn manier tot een boel mooie inzichten kan komen, maar dat kunnen meer mensen met hun eigen manieren ook wel.
Dus je vindt de toon van de betreffende zin + smilie in geen enkel opzicht neerbuigend?
quote:
Elk mens bezit een bepaalde mate van eigenzinnigheid en overtuiging, dus ik ook. Als jij de manier waarop ik daarmee omga als "verlicht" wilt opvatten, dan mag dat. Ik doe dat niet.
Ok.
pi_59830731
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Negeren?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59830868
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Negeren?
Zou kunnen ja, maar dat is dan wel heel zonde voor de mensen die die dingen zeggen, aangezien ze dan niet de inzichten die jij van de bijbel of wat dan ook hebt kunnen krijgen. Hoe moeten ze zich dan ooit ontwikkelen op dat punt?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:28:12 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_59830896
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:32 schreef Haushofer het volgende:
Ik word soms een beetje moe van die atheïsten die menen "oh-zo verlicht te zijn". Kijk ze es vrij zijn, los van elke externe invloed, en zo vrij van denken! Ik ga met Scaurus mee: iedereen heeft zijn/haar manier om met het bestaan om te gaan.
Maar het existentialisme heeft geen bestaansrecht huh?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_59830910
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

[..]
Negeren hé, maar zo'n smiley plus een gevat denigrerend antwoord kan soms ook wel lekker zijn.
quote:
Dus je vindt de toon van de betreffende zin + smilie in geen enkel opzicht neerbuigend?
Neuh, niet echt. Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dat wel vinden. Kan ik niet zo mee zitten eigenlijk, want dit is een internetforum en je pc kun je uitzetten. Ik heb in het verleden wel veel vergaandere posts neergezet trouwens, daar maak ik me ook schuldig aan hoor. Kijk de Rudeonline topics maar es na

Waar het mij omgaat, is dat je tussen alle flauwekul en ongein door wel een inhoudelijke discussie moet kunnen voeren. En vooral op het gebied van religie is er een hoop ongenuanceerd geschreeuw waar je werkelijk 0,0 mee kunt. Nou valt het hier in dit topic nog wel enigszins mee hoor, ik zie het vooral op de frontpage eik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')