abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:58:29 #1
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59658778
Naar aanleiding van de eerdere topics

Islam, Bye.
Triggershot's grote makeover topic deel 2.

Triggershot, zo ongeveer de grootste Islam vertegenwoordiger van Fok! werd ongelovig, hoe staat het daarmee wat maandjes later vraag ik mij af? Reacties van je naasten? Hoe voel je nieuwe religieuze status? Gedachtes die veranderd zijn?
je oogst wat je zaait
pi_59660924
Ik zie echt geen potentie in een 3e topic puur en alleen over mij.
pi_59661782
Ik zie ook geen potentie. zaten cok kirdin arkadaslarini .. bu kadar yeter..
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_59661904
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:46 schreef Burakius het volgende:
Hoe bedoel je dat laatste, wie en hoe?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:53:18 #5
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59661990
Trigger heeft zijn two topics of fame wel gehad, denk ik
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59662047
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:58 schreef Amokzaaier het volgende:
Naar aanleiding van de eerdere topics

Islam, Bye.
Triggershot's grote makeover topic deel 2.

Triggershot, zo ongeveer de grootste Islam vertegenwoordiger van Fok! werd ongelovig, hoe staat het daarmee wat maandjes later vraag ik mij af? Reacties van je naasten? Hoe voel je nieuwe religieuze status? Gedachtes die veranderd zijn?
snap je niet, heeft Triiger de islam de rug gekeerd ?
pi_59662566
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:46 schreef Burakius het volgende:
Je kon even niet op de Nederlandse vertaling komen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59664347
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat laatste, wie en hoe?
Al je moslim vrienden hier op Fok.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_59664665
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:15 schreef Burakius het volgende:

[..]

Al je moslim vrienden hier op Fok.
Verwijs je nou naar jezelf?
pi_59664753
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, da's gewoon een verborgen boodschap. Moslims onder elkaar, je weet wel.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:31:23 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_59664774
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wij simpele zielen zijn bepaalde hoogwaardige communicatie niet waardig. Daar moet je voor bij de in-crowd zitten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:32:37 #13
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59664802
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:30 schreef Schoothondje het volgende:
Nee, da's gewoon een verborgen boodschap. Moslims onder elkaar, je weet wel.
Heeft je moeder je niet geleerd dat het onbeleefd is om in het bijzijn van anderen onderling in je eigen taal te spreken?
pi_59664923
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:32 schreef Scaurus het volgende:
Heeft je moeder je niet geleerd dat het onbeleefd is om in het bijzijn van anderen onderling in je eigen taal te spreken?
Ja maar mamma, dat zijn Nederlanders. Die pikken alles, en laten ons nog steeds toe in hun rijke land. Waarom kom je voor ze op, het zijn ongelovige honden.
pi_59664936
Kunnen we bagger achterwege laten aub, morgen kom ik wel met een uitgebreide post over hoe en wat, maar laten we aub niet door minuscule dingen het topic verbaggeren?
pi_59665113
edit : flame

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2008 23:46:14 ]
pi_59665151
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:37 schreef Triggershot het volgende:
Kunnen we bagger achterwege laten aub, morgen kom ik wel met een uitgebreide post over hoe en wat, maar laten we aub niet door minuscule dingen het topic verbaggeren?
Okè, m'n excuses. Niks tegen Turken imho, ben zelf hindoestaan, maar door zulke gecrypte posts van Burakius raak ik beetje wantrouwig.
pi_59665267
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:45 schreef Schoothondje het volgende:

[..]

Okè, m'n excuses. Niks tegen Turken imho, ben zelf hindoestaan, maar door zulke gecrypte posts van Burakius raak ik beetje wantrouwig.
Man vindt een translation online als je het zo graag wilt weten. In het kort gezegd: Trigger heeft flink wat teweeggebracht onder de Fok moslim community met zijn afvalligheid. Men heeft veel dua voor hem gedaan (en doet het nog). Heel raar dat hij door zo een simpele domme redenering afvallig wordt. Zit vast meer achter. Maar dat doet er nu niet meer toe.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:55:50 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_59665446
Burakius. Zou je over jezelf zeggen dat je respect aan het tonen bent voor triggershots persoonlijke beslissingen of vind je het onverkropbaar?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_59665476
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:55 schreef SpecialK het volgende:
Burakius. Zou je over jezelf zeggen dat je respect aan het tonen bent voor triggershots persoonlijke beslissingen of vind je het onverkropbaar?
Ik ken Trigger wat langer dan vandaag en hij weet precies wel hoe ik er over denk. Daar hoef ik mij niet over uit te laten hier. Jij houdt daar wel van... las laatst iets over dat je wiet had geprobeerd appearently. Heel interessant....not.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:58:25 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_59665521
Ik stel een vrij normale ontopic vraag. Vanwaar zo offtopic gaan?
Als je er niks over kwijt wilt dan kan dat ook wel zonder op de man te spelen lijkt me.
pi_59665563
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:58 schreef SpecialK het volgende:
Ik stel een vrij normale ontopic vraag. Vanwaar zo offtopic gaan?
Als je er niks over kwijt wilt dan kan dat ook wel zonder op de man te spelen lijkt me.
Look who's talking. Jij bent de meester der ad hominem's man.
pi_59665642
Oh wat leuk

er si nu ook een [WFL] slowchat- bagger-topic

woensdag 25 juni 2008 @ 00:07:46 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_59665769
Ja wellicht is het beter dat we met z'n allen ons wat meer ontopic gaan houden. Als je problemen hebt met mijn gedrag dan kun je me PM-en of in een moderatietopic klachten over me indienen.

Maargoed. Duidelijk. Je wilt niet kwijt op dit forum wat jouw specifieke gevoelens zijn over triggershots afvalligheid. Blijkbaar zit het nogal diep. Kan ik me voorstellen aangezien het nogal een gevoelig onderwerp is. Iemand die je zo'n lange tijd als kameraad ziet en jou heeft gesterkt in je geloof (wellicht?) dan voelt dat waarschijnlijk als een soort verraad of werkt het als een onzekerheidsfactor in je levensbeschouwing waar er voorheen geen was. Toch ben ik er erg nieuwschierig naar het antwoord maargoed. Prima
pi_59665889
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:49 schreef Burakius het volgende:

[..]

Man vindt een translation online als je het zo graag wilt weten. In het kort gezegd: Trigger heeft flink wat teweeggebracht onder de Fok moslim community met zijn afvalligheid. Men heeft veel dua voor hem gedaan (en doet het nog). Heel raar dat hij door zo een simpele domme redenering afvallig wordt. Zit vast meer achter. Maar dat doet er nu niet meer toe.
Het zal mij persoonlijk een rotzorg zijn of mensen van hun geloof afvallen of een geloof vinden, maar ik vind het een beetje vreemd om zonder enige argumentatie iemand's redenering af te doen als dom.
  woensdag 25 juni 2008 @ 00:15:13 #26
104871 remlof
Europees federalist
pi_59665952
SpecialK heeft een PM, heeft verder niks met dit topic te maken.

[ Bericht 72% gewijzigd door remlof op 25-06-2008 00:47:30 ]
  woensdag 25 juni 2008 @ 03:53:45 #27
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59667548
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:37 schreef Triggershot het volgende:
Hulde
je oogst wat je zaait
pi_59667863
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:07 schreef SpecialK het volgende:
Ja wellicht is het beter dat we met z'n allen ons wat meer ontopic gaan houden. Als je problemen hebt met mijn gedrag dan kun je me PM-en of in een moderatietopic klachten over me indienen.

Maargoed. Duidelijk. Je wilt niet kwijt op dit forum wat jouw specifieke gevoelens zijn over triggershots afvalligheid. Blijkbaar zit het nogal diep. Kan ik me voorstellen aangezien het nogal een gevoelig onderwerp is. Iemand die je zo'n lange tijd als kameraad ziet en jou heeft gesterkt in je geloof (wellicht?) dan voelt dat waarschijnlijk als een soort verraad of werkt het als een onzekerheidsfactor in je levensbeschouwing waar er voorheen geen was. Toch ben ik er erg nieuwschierig naar het antwoord maargoed. Prima
edit: laat maar. Ik wacht op Triggers verklaring.
pi_59730123
quote:

[..]

Wat is zijn redenering, zoals jij dat begrijpt? Dat een redenering simpel is maakt niet uit, maar waarom is die dan ook dom?
pi_59735259
- edit - flame -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2008 18:08:19 ]
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  zondag 29 juni 2008 @ 18:34:50 #31
34156 Mirage
Smile !!!
pi_59775820
Triggershot,
wat je uiteindelijke halte ook zal zijn, atheïst, halve christen, mormoon, moslim of voor mijn part satanist, vind ik minder interessant. Wat ik wel interessant vind en waar ik een groot respect voor heb is het feit dat jij kritisch kijkt en zo nodig per moment je visie bijstelt.

Dat kan alleen als je niet bang bent om in de spiegel te kijken, niet bang bent om met jezelf geconfronteert te worden, niet overdadig arrogant bent, niet hypocriet bent, niet bang bent om er voor uit te komen dat je er misschien wel naast zat en ga zo maar door.
Eigenlijk komt dit best dicht in de buurt van hoe God wil dat de mens leeft is het niet?

Hoe dan ook, mijn respect heb je.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 30 juni 2008 @ 18:43:35 #32
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_59799716
quote:

[..]

Eng he?
  maandag 30 juni 2008 @ 18:52:14 #33
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_59799895
quote:
Op zondag 29 juni 2008 18:34 schreef Mirage het volgende:
Triggershot,
wat je uiteindelijke halte ook zal zijn, atheïst, halve christen, mormoon, moslim of voor mijn part satanist, vind ik minder interessant. Wat ik wel interessant vind en waar ik een groot respect voor heb is het feit dat jij kritisch kijkt en zo nodig per moment je visie bijstelt.

Dat kan alleen als je niet bang bent om in de spiegel te kijken, niet bang bent om met jezelf geconfronteert te worden, niet overdadig arrogant bent, niet hypocriet bent, niet bang bent om er voor uit te komen dat je er misschien wel naast zat en ga zo maar door.
Eigenlijk komt dit best dicht in de buurt van hoe God wil dat de mens leeft is het niet?

Nee, dat kan alleen als je je intellect en de opbouw van je eigen logica durft te trivialiseren.

@Trigger: Je bent nu dichterbij wat 'verlichting' echt inhoudt. (tenzij je huidige overtuiging een nieuw ijzeren dogma is)
  dinsdag 1 juli 2008 @ 00:09:10 #34
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_59808885
huh? wat

damn.. ff teruglezen.. ik mis heel wat geloof ik
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_59808925
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 00:09 schreef teamlead het volgende:
huh? wat

damn.. ff teruglezen.. ik mis heel wat geloof ik
Teamlead ex collega
Mirage !

Morgen reageer ik btw.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 00:43:52 #36
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_59809580
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 00:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Teamlead ex collega
Mirage !

Morgen reageer ik btw.
Burakius baalt omdat jouw "afvalligheid" zijn eigen geloof verzwakt. Precies wat je in je eerdere post (islam,bye) al zei: Ze nemen elkaars onzekerheid weg. Twijfel is beangstigend. En nu maak je hem bang.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 00:49:06 #37
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_59809655
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik ken Trigger wat langer dan vandaag en hij weet precies wel hoe ik er over denk. Daar hoef ik mij niet over uit te laten hier. Jij houdt daar wel van... las laatst iets over dat je wiet had geprobeerd appearently. Heel interessant....not.
Geef het nou maar toe: Triggers afwijzing van het geloof knaagt aan je als een losgeslagen metroid.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 00:52:59 #38
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_59809705
quote:

[..]

Ik vind het vreemd dat jij zo'n oordeel geeft over hem. Als ik moslims om mij heen spreek dan zegt vrijwel iedereen dat zij niet mogen/kunnen oordelen over het geloof/de ongelovigheid van anderen, de enige die dat kan is God/Allah. Uiteindelijk geldt ofAllah iemand een goede moslim/goed persoon vindt of niet, niet wat de moslimgemeenschap vindt. Waarom niet iedereen gewoon in zijn waarde laten (zei de ongelovige wijs )?
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_59811530
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 00:52 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat jij zo'n oordeel geeft over hem. Als ik moslims om mij heen spreek dan zegt vrijwel iedereen dat zij niet mogen/kunnen oordelen over het geloof/de ongelovigheid van anderen, de enige die dat kan is God/Allah. Uiteindelijk geldt ofAllah iemand een goede moslim/goed persoon vindt of niet, niet wat de moslimgemeenschap vindt. Waarom niet iedereen gewoon in zijn waarde laten (zei de ongelovige wijs )?
Omdat afvalligheid om je heen jouw eigen religieuze zekerheid ook aantast. Dat kan emotioneel zijn.
pi_59821773
Jongens wat zijn dit weer voor conclusies
Dit lijkt een beetje op reflectie.
Als moslim heb je gewoon medelijden met iemand die afvallig is geworden (of met iemand, wie dan ook die niet in een God geloofd). Want Gods straf voor ongelovig zijn is niet voor te stellen en eeuwig. Alhoewel ik nergens echt duidelijk heb gelezen dat Trigger niet meer in een God/Allah geloofd. Kan me ook vergissen natuurlijk.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:55:35 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_59822468
Dus al die verontwaardigde reacties en sterke emoties van trigger's ex-mede-moslims zijn eigenlijk compleet en exclusief gebasseert op medelij? Wow. Jullie voelen medelij wel op een heel persoonlijk en sterk niveau zeg. Wat zijn jullie nobel.
pi_59822595
Lekker in het gezelschap van al die leuke WFL ongelovigen branden in de hel! Dat is toch helemaal geen straf.
pi_59822622
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:55 schreef SpecialK het volgende:
Dus al die verontwaardigde reacties en sterke emoties van trigger's ex-mede-moslims zijn eigenlijk compleet en exclusief gebasseert op medelij? Wow. Jullie voelen medelij wel op een heel persoonlijk en sterk niveau zeg. Wat zijn jullie nobel.
SpecialK ik zou het zelfs voor jou erg vinden als jij in de hel zou belanden. Daarom probeer ik altijd iedereen met wie ik ook maar een klein beetje relatie mee heb te overtuigen van een God. Want dat is eigenlijk het enige wat je nodig hebt om ooit eruit te komen. Noem het een hopeloze actie of whatever maar ik kan ook alleen maar mijn best doen en niet meer.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:13:03 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_59822813
je bent een lieve jongen
pi_59822962
quote:
Op zondag 29 juni 2008 18:34 schreef Mirage het volgende:
Triggershot,

Mja, op een gegeven had moment had ik zoiets van alles wat ik in mijn leven mee maakte, tegenkwam, verwierp, accepteerde etc etc, allemaal conform de regels van de Islam zou moeten zijn, dus bijvoorbeeld maakt bier een deel uit van Triggers leven? Nope.., waarom niet? Omdat het niet volgens de Islam mag, zal trigger vrouwen een hand geven? Nope, omdat het niet van de Islam mag, staat trigger open voor seculiere wetenschappen en atheistische levensbeschouwelijke theorieën? Nope omdat er hoe dan ook een Allah in het geheel moet terug komen.

Eenmaal dat gerealiseerd hebbende vroeg ik me af in hoeverre ik eigenlijk zelf beslis of zelf leef? Wat ik absoluut niet wil is gehaast me ergens opnieuw in storten, meaning, dat ik nu ineens een agnost, atheist, ietsist, christen, of polytheist ben omdat het vele beperkingen met zich mee brengt en een automatische karakterisering als je aan het praten bent met iemand, en dat is precies de reden waarom ik voorbij de Islam kijk.

Als ik nml zeg dat ik nu ineens een seculier humanistische vegetarier ben, dan val je ineens ook in een rolpatroon met beperkingen zoals dat je niet uitgaat van een god, dat je absoluut geen dierenvlees eet. Dat 'gedraag je zoals je zelf behandeld wilt worden' je ethische uitgangspunt is etc, bovengenoemden zijn geen slechte dingen, maar dat geld weer het zelfde dat wanneer je iets tegenkomt in je leven dat je uitgangspunt conform een seculiere humanist moet zijn die a la vega style respect heeft voor het leven, dan wel moet hebben in zijn leven, daden en woorden.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik oriënterende ben, waar sta ik, welke pad neem ik, hoe ik 'daar' en waar is 'daar'? Geen idee.
pi_59823003
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:52 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Nee, dat kan alleen als je je intellect en de opbouw van je eigen logica durft te trivialiseren.

@Trigger: Je bent nu dichterbij wat 'verlichting' echt inhoudt. (tenzij je huidige overtuiging een nieuw ijzeren dogma is)
Ik zal mijn pad geen naam geven omdat het voor de een een verlichting en voor de ander een dwaalspoor is, ieder mag mijn verhaal op zijn of haar manier interpreteren natuurlijk, maar dat wat jullie er van maken, is niet mijn pad, maar enkel een subjectieve benadering van mijn verhaal.

Of het een verlichting, dwaalspoor of kritische reorganisatie van mijn Levensbeschouwing is moet nog blijken, wat ik zeker weet is dat ik deze keuze zelf vrij heb besloten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2008 17:33:41 ]
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:31:34 #47
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59823109
Ik vind het nog steeds echt reteknap dat je ondanks je sterke geloof toch je eigen intellect en denkvermogen hebt laten spreken. Prachtig om te lezen, iemand die zo erg geloofde, zo'n switch te zien maken. Zo zie je maar dat intellect uiteindelijk toch een bepalende factor is in het wel of niet vasthouden aan jarenlange indoctrinatie.
Hulde! Je ogen staan wijd open.! De echte verlichting is daar.. .
-
pi_59823133
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 00:52 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

Gesproken als een ware moslima

Maar ja inderdaad, wat je ook bent, als je de Koran en Hadith inhoudelijk op na leest dan kan je enkel concluderen dan het alleen aan Allah toekomt om te oordelen over iemands ideologie en geloof en niet voor de mens is weggelegd, sterker nog de beoordeling van sommige users hier kan je als on-islamitisch zien, daar waar ze zo op tegen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2008 17:34:46 ]
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:33:00 #49
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59823139
Het is goed dat je niet vervalt in dat goedkope atheïsme waarin religie de bron aller kwaad is. Ga je niet vastklemmen aan een bepaalde groep of categorie, hoe geruststellend dat ook is! Niettemin ben ik van mening dat wij ook dat wat jij denkt kunnen benoemen met termen als 'realisme', 'humanisme' en 'naturalisme', ook al zijn deze niet volledig recht aan jouw eigen visie op de dingen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:35:06 #50
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59823174
Maak nu trouwens niet de denkfout dat je nu Verlicht bent, dat je verheven bent boven andere mensen. Eerst dacht ik zo, tot ik tot het besef kwam dat wij allen worstelen met het bestaan en dat wij allen feilbare en vrij stupide mensen zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')