abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59648081

Het vorige deel: Slank de zomer in #177

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59648106
Ik had niet eens door dat we al weer zo ver waren!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_59648129
pi_59648195
Hoi!

Zo tijd voor de boterhammen. En o wat is het mooi weer buiten!
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:13:01 #5
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_59648366
@ KIM

Ik ben heeeeel blij voor je dat ie je goed zit en hij valt idd meer als 42 (het is namelijk EDC van esprit en dat valt vaak een maatje kleiner )
toffe broek he? en ik ben zeer benieuwd naar je foto!

ik ben aan het werk. Was weer vroeg vanmorgen. Heb nu best wel trek, maar moet nog even geduld hebben (we eten altijd in 2 delen, en ik ben vandaag als 2e aan de beurt, dus over een uurtje).
Voel me stukken beter dan gister. Bijna geen buikpijn en veel minder opgeblazen gevoel gelukkig.
Gister gezond gegeten, dus vandaag zo doorgaan
en morgen lekker weer beachvolleyballen
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_59648587
tvp, gewicht is nu 82,8kg en een BMI onder de 26
pi_59649102
*snuf* zo verkouden

(stiekem tvp, heb echt geen energie meer om nog iets te doen vandaag)

@Kim en omearos:
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59649143
Zo. Kipsalade (gebakken kipfilet met geroosterde paprika, rode ui, augurk en veel hete chilisaus) met twee miniboterhammetjes.
Ik heb super chilisaus ontdekt hier, zonder suiker of gekke hulpstoffen. Van Nando's (fastfoodketen ). Smerig heet, heerlijk
pi_59649154
Wie had hier ook alweer een contactgrill gekregen, was dat Razztwizzle?

Ik heb er dus ook een gekregen en ik wil er vanavond wat vlees tussen gooien (gisteren vis geprobeerd ), maar ik durf eigenlijk geen biefstuk ofzo te nemen omdat ik bang ben dat het er heel droog en taai uitkomt en dat ik dan voor 10 euro aan vlees verpest heb.
Heeft iemand nog tips hoe je dat kunt voorkomen (zou er bijvoorbeeld een lapje spek omheen kunnen, wat ik dan uiteraard niet mee-opeet ) of wat voor mager vlees ik anders kan nemen? Voor erbij dacht ik aan courgette, champignons en tomaten (ook gegrilld) dus het vlees moet daar wel een beetje tegenop kunnen, geen smaakloos kipfiletje ofzo. Of een redelijk gezonde saus, voor het geval dat het vlees toch minder eetbaar wordt dan gehoopt...
pi_59649165
Beterschap voor Chico! Voor het slapengaan een grote wodka met ijs en een uitgeperst limoentje nemen, lekker als je verkouden bent.
pi_59649192
Mini, begin anders eens met ee tartaartje Met gegrilde paprika, courgette en aubergine.
pi_59649248
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:45 schreef ColdFeet het volgende:
Beterschap voor Chico! Voor het slapengaan een grote wodka met ijs en een uitgeperst limoentje nemen, lekker als je verkouden bent.
Ook als je niet verkouden bent!
Laatst, na eerst elke keer geconstateerd te hebben dat ik nog steeds geen rum had, weer eens mojito's gemaakt. Mijn ouders bleken gewoon goede rum (uit Cuba) in huis te hebben.

Beterschap Chico!
pi_59649278
Ik dacht toch eens opzoeken wat een contactgrill is ... staat bij mij dus bekend als "tosti ijzer". Ik had er een maar hij ging stuk. Ik vond het een stom ding want je plet alles wat ertussen ligt.

Gister heb ik een grillpan gekocht
Springfield's looking pretty dusty today
pi_59649290
Jullie zijn lief . Gelukkig ben ik niet echt ziek. Snipverkouden en moe (eigen schuld), meer niet ... maar wel genoeg om blij te zijn met een beterschap .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59649326
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:51 schreef -marz- het volgende:
Ik dacht toch eens opzoeken wat een contactgrill is ... staat bij mij dus bekend als "tosti ijzer". Ik had er een maar hij ging stuk. Ik vond het een stom ding want je plet alles wat ertussen ligt.

Gietijzer & zonder teflonlaag?

Mijne ligt nog in Den Haag
pi_59649332
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:46 schreef ColdFeet het volgende:
Mini, begin anders eens met ee tartaartje Met gegrilde paprika, courgette en aubergine.
Da's wel een goed idee! Dat moet mijn vader zelfs lusten, ondanks zijn aversie tegen te gezond eten.
Ben bij m'n ouders, dus opeens moet er democratisch besloten worden wat we eten...

De beefburgers van AH Greenfields zijn ook erg lekker, bedenk ik net. Die met een smaakje zijn helemaal lekker maar de magere ook wel, alleen waarschijnlijk toch nog meer calorieën dan een tartaartje.
pi_59649396
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:54 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Gietijzer & zonder teflonlaag?

Mijne ligt nog in Den Haag
Niet gietijzer, met teflon.
pi_59649460
quote:

De mijne kan veel meer dan een tosti-ijzer... hij kan helemaal open (grillplaat), half open (halve grillplaat ), dicht zoals een tosti-ijzer (dan rust de bovenste plaat op het eten maar het pletten valt best mee) of dicht maar met ruimte tussen de 2 platen (om dingen te gratineren enzo). Ik vind het geniaal.
Met een grillpan kun je uiteindelijk hetzelfde, maar dit kan aan 2 kanten tegelijk, wat me toch beter lijkt voor het door en door gaar worden, en er past meer op. Hij heeft ook verschillende standen, dus je kunt er ook gewoon dingen mee opwarmen of warmhouden, terwijl een grillpan op een elektrisch fornuis alleen maar kan dichtschroeien of zwartblakeren. Oh, en hij kan panini's!

Men, ik moet bij de Media Markt gaan werken.
pi_59649464
hallo
Doei.
pi_59649526
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:56 schreef -marz- het volgende:

[..]

Niet gietijzer, met teflon.
Ik ben echt onzettend fan van gietijzer, zonder teflon, want dan bakt het precies een beetje aan en krijg je al die chemische reacties en een toffe grillsmaak Met teflon is misschien wel net iets gezonder. Maar het mag lang niet zo heet, je moet goed de maximumtemperatuur voor het teflon in de gaten houden.
pi_59649559
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:59 schreef Faithy het volgende:
hallo
Hoi Feefie
pi_59649661
Teflon is denk ik niet gezonder, het schijnt dat dat allemaal in je eten terecht komt. Ik heb nog nooit gietijzeren pannen gebruikt eigenlijk.

Mini die van mij kon dat ook allemaal. Ik deed er altijd alleen tosti's in
pi_59649702
Your loss...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:11:27 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59649755
Het valt me wel op hoe weinig trek ik heb. Gisteren heb ik gegeten

1 donker volkorenboterham met pindakaas, 1 bakje vitalinea yoghurt, 2 volkorenboterhammen met filet americain, 1 ei, een stuk zalm met roergebakken aubergine, paprika en daarover wat fetablokjes.
Dat vind ik voor mijn doen enorm weinig. Erg vreemd dat ik dan niet rammel. Dat zal dan toch aan het gebrek aan koolhydraten komen, lijkt me!
pi_59650114
quote:

Ik heb heel blij met m'n grllpan, maar hij is zo lastig schoon te maken. En er kan niet zoveel op. Ik wil vaak én ananas én zalm grillen, en dat moet ik dan in etappes doen. Daarom wil ik eigenlijk een grillplaat o.i.d. hebben, en het liefst een beetje een handzaam ding zodat ik het mee kan slepen naar de eettafel. (Misschien eten we dan eens een keer aan tafel. )
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')