quote:
Ik weet niet of ze meer gaan slapen, maar de slaapjes woren anders verdeeld. Eerst is het echt een weerkend ritme per 3 uur van eten en slapen, en dan gaan ze steeds minder overdag slapen en doen dat dan dus s nachts, dus da krijg je twee "maaltijden" tussen slaapjes en langer spelen.
Is ook omdat ze in de buik ook continue voeiding krijgen en niet gebonden zijn aan een dag-nachtritme. Dat verschuift vanzelf. Ik heb ergens een grafiek gezien dat de gemiddelde baby met 4 mnd het juiste dag-nachtritme heeft. Maar sommigen zijn dus sneller, en sommigen langzamer.
En over dat ze met haar hoofd tegen de spijlen aan ramt, is vervelend, maar kan je denk ik weinig aan doen. knuffels ervoor is onveilig mbt wiegedood, danwel verstikking... eli ligt ook regelmatig met zn kop in de spijlen geperst, maar hi vindt het kennelij prettig. Geborgen of zo. Mss moet Gabi leren voorzichtiger haar kop tegen de spijlen te rammen. Maar ik zou wel proberen zo summier mnogeljk te trootsen in de hoop dat ze dan weer verder slaapt.
Anders kan je wel iets zachts heel strak tegen de achterkant aan doen, als het geen ventilatieproblemen geft en ze het niet los kan trekken???
Sil, heb je geprobeerd om Yade met een geluidje aan te aten slapen? Wel fijn dat het beter lijkt te gaan!
En wat ik me ook nog bedacht mbt de besnijdenis: het is 9 mnd geleden, dus mss zijn het maar 3 druppels voor en 4 druppels na geweest. Weet ik echt niet meer. Maar die meneer heeft een dagtaak aan jongetjes te besnijden, en is een hele goede, dus daar maakten we ons geen zorgen om, dat het teveel wijn zou zijn.
Verder, bijvoeding met 4 mnd met allergische aanleg (irt een paar druppels wijn voor een pasgeborene) is imo anders, want een allergie hou je veel langer dan de tijdelijke dronkenschap. Dus ik sluit me aan bij Reinhilde.
P_iglet, Pepijn is ook mini. maar wel schattig mini. Ennn, als hij niet zo mini was geweest, had hij mss niet van de Stokke af kunnen klauteren. Elk nadeel hep zijn voordeel