abonnement Unibet Coolblue
pi_59696983
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:35 schreef wimderon het volgende:

[..]

Krajcek is gelukkig wel een gegarandeerde medaille hè. 3 potjes gewonnen dit jaar, tegenover 20 van Haase dit jaar.

Verder zijn gravel- en grastoernooien een matig referentiepunt aangezien daar in Bejing niet op gespeeld zal worden.
Krajicek is een bekende naam en dat helpt ook uiteraard. Zo werkt het nu eenmaal. Anderzijds kun je moeilijk om haar topresultaten heen. Als het wel klopt, kan ze zo maar een eind komen.
pi_59698001
Krajicek heeft ook de eis gehaald van NOS NSF om een kwartfinale te halen op een grandslam, ze kwam vorig jaar in Wimledon bij de kwartfinale, zij heeft aan de eis voldaan.

Haase heeft al regelmatig top 10 spelers en top 20 spelers verslagen, dus ik vind dat NOS NSF hem gewoon moet laten gaan.
pi_59705759
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:53 schreef okee6 het volgende:

[..]

Krajicek is een bekende naam en dat helpt ook uiteraard. Zo werkt het nu eenmaal. Anderzijds kun je moeilijk om haar topresultaten heen. Als het wel klopt, kan ze zo maar een eind komen.


De Duitsers overwegen inderdaad ook Becker te sturen ipv Kiefer, bekendere naam weet je wel. De Amerikanen laten Blake vast thuis ten faveure van Krajicek.

Om welke topresultaten kun je precies niet heen? Zowat het enige aansprekende wat ze vorig jaar, let wel vorig jaar, heeft laten zien is een kwartfinale op Wimbledon, met overwinningen op 3 kneuzen + een huilende Chakvetadze. Wat Haase dit jaar heeft laten zien vind ik indrukwekkender, maar omdat hij pas dit jaar dat niveau laat zien en geen uitschieter heeft zoals Krajicek heeft hij nu niet genoeg punten. Kijk voor de grap ook eens na wie er in 2004 in de halve finales stonden bij de mannen.

Als Erica Terpstra 80 kilo afvalt en even een paar uurtjes gaat bijtrainen kan ze vast een heel end komen, ik denk dat ze wel in aanmerking komt voor een plek in de 4x100 vrij, als alles klopt kan ze daar zomaar een medaille meepakken
pi_59707680
Kijk gewoon even hoe vaak Haase op ATP niveau genoeg rondjes won voor kwartfinales OS. Echt een belachelijke eis vind ik dat niet. Yuri van Gelder is tweede en mag ook niet gaan. Regels mogen dan niet vergelijkbaar zijn, onrecht vind ik het in dit geval niet.

Krajicek heeft drie WTA titels staan, bij de dames is de concurrentie voorts minder breed. Verder is niet gaan geen optie voor Krajicek. Het olympisch toernooi is gediend bij deelname van veel landen en aansprekende namen daarbij.
pi_59708280
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 15:47 schreef okee6 het volgende:
Kijk gewoon even hoe vaak Haase op ATP niveau genoeg rondjes won voor kwartfinales OS. Echt een belachelijke eis vind ik dat niet. Yuri van Gelder is tweede en mag ook niet gaan. Regels mogen dan niet vergelijkbaar zijn, onrecht vind ik het in dit geval niet.

Krajicek heeft drie WTA titels staan, bij de dames is de concurrentie voorts minder breed. Verder is niet gaan geen optie voor Krajicek.
Leuk dit titels van Krajicek, maar die stammen uit 2005 en 2006 en het zijn ook nog eens zaadtoernooien: 2 tier IV's en 1 tier III. De concurrentie is inderdaad minder breed, maar Krajicek behoort nog echt niet tot de categorie die wel kans maakt
Je geeft hiermee zelf nota bene aan dat het meer dan logisch zijn Haase te sturen
quote:
Het olympisch toernooi is gediend bij deelname van veel landen en aansprekende namen daarbij.
Daarom ook dat de ITF (organisator) en IOC (international olympisch comite) het NOC* NSF uitdrukkelijk hebben verzocht Haase toch af te vaardigen, omdat men een zo sterk mogelijk deelnemersveld wil en Haase aan de internationale eisen heeft voldaan
pi_59711019
De Nederlandse tennisbond KNLTB is teleurgesteld dat Robin Haase niet naar de Spelen mag. De bond stelt zich altijd te hebben verzet tegen de eis van NOC*NSF.

Copyright 2008, Novum
(Novum) - De Nederlandse tennisbond KNLTB is teleurgesteld dat Robin Haase niet naar de Olympische Spelen mag. Op basis van zijn positie op de wereldranglijst mag Haase wel naar de Spelen, maar sportkoepel NOC*NSF stelt de aanvullende eis dat Haase de laatste zestien van een grandslamtoernooi of de laatste acht van een toernooi uit de Masters Series moet bereiken. Door zijn uitschakeling op Wimbledon heeft hij aan die aanvullende eis niet voldaan.

De KNLTB stelt in een verklaring zich altijd te hebben verzet tegen de houding van NOC*NSF. De tennisbond heeft de afgelopen maanden, met steun van de Internationale Tennisfederatie (ITF), dan ook geprobeerd om NOC*NSF op andere gedachten te brengen. Voorzitter Karin van Bijsterveld stelt dat de bond er 'alles aan heeft gedaan om ervoor te zorgen dat Robin kan tennissen op de Olympische Spelen, waar hij gezien zijn prestaties gewoon thuishoort'.

"Ook voor Robin Haase maken we geen uitzondering", stelde NOC*NSF-directeur Marcel Sturkenboom eerder. "Regels zijn regels." Dat Haase niet heeft voldaan aan de aanvullende eis, betekent volgens Sturkenboom dat hij geen reële kans maakt op een medaille in Beijing.

De KNLTB noemt het onbegrijpelijk dat NOC*NSF zich zo star opstelt. De houding van het olympisch comité zorgde volgens de bond ook voor verbazing en ongenoegen bij ITF en IOC. De bond stelt dan ook dat Nederland 'een uitzonderingspositie bekleedt'.
pi_59712574
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Leuk dit titels van Krajicek, maar die stammen uit 2005 en 2006 en het zijn ook nog eens zaadtoernooien: 2 tier IV's en 1 tier III. De concurrentie is inderdaad minder breed, maar Krajicek behoort nog echt niet tot de categorie die wel kans maakt
Je geeft hiermee zelf nota bene aan dat het meer dan logisch zijn Haase te sturen
Nonsens, het damesveld is niet zo concurrerend als de heren. De kansen van Misa op een medaille zijn gering, maar aanwezig. Bij Haase is dat 0%.
quote:
Daarom ook dat de ITF (organisator) en IOC (international olympisch comite) het NOC* NSF uitdrukkelijk hebben verzocht Haase toch af te vaardigen, omdat men een zo sterk mogelijk deelnemersveld wil en Haase aan de internationale eisen heeft voldaan
Terecht natuurlijk, Nederland is niks minder dan Jemen.
pi_59713486
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:27 schreef okee6 het volgende:

[..]

Nonsens, het damesveld is niet zo concurrerend als de heren. De kansen van Misa op een medaille zijn gering, maar aanwezig. Bij Haase is dat 0%.
[..]
Ik denk dat de kenners volgers dat andersom in zullen schatten en gelukkig val jij daar niet onder
quote:
Terecht natuurlijk, Nederland is niks minder dan Jemen.
Die volg ik even niet
pi_59714992
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik denk dat de kenners volgers dat andersom in zullen schatten en gelukkig val jij daar niet onder
Hoeveel procent had jij als kenner Haase dan gegeven? Ik denk serieus dat de ganse top dertig daar van Haase wint, ongeacht topvorm. Er zijn daar geen weggeefpartijtjes en ze kennen hem inmiddels. Zelfs behalen van de kwartfinales acht ik voor hem kansloos, maar goed ik ben uiteraard geen kenner. Misa kan met een goede loting en vorm best iets doen. Zo indrukwekkend is de top 100 bij de dames niet en de condities daar kunnen ook helpen.
quote:
Die volg ik even niet
Als kenner? Bij het turnen gaat iemand uit Jemen in plaats van de vice-wereldkampioen aan de ringen.
pi_59911442
Robin Haase speelt in de 1ste ronde van het challenger toernooi in Scheveningen tegen Matwe Middelkoop. Hiervan moet Haase natuurlijk van WInnen.
pi_59911695
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:06 schreef okee6 het volgende:

[..]

Hoeveel procent had jij als kenner Haase dan gegeven? Ik denk serieus dat de ganse top dertig daar van Haase wint, ongeacht topvorm. Er zijn daar geen weggeefpartijtjes en ze kennen hem inmiddels. Zelfs behalen van de kwartfinales acht ik voor hem kansloos, maar goed ik ben uiteraard geen kenner. Misa kan met een goede loting en vorm best iets doen. Zo indrukwekkend is de top 100 bij de dames niet en de condities daar kunnen ook helpen.
[..]
Kansen van Haase op een medaille? 2% schat ik. 2% meer dus dan diverse andere sporters die gaan. Haase heeft diverse top-30 spelers verslagen dit jaar. Haase stijgt juist altijd boven zichzelf uit tegen topspelers. Met wisselend succes tot nu toe. Het verhaaltje over een goede loting en vorm gaat natuurlijk net zo goed op voor Haase, die bovendien relatief gezien veel dichter bij de top zit dan Krajicek op dit moment. Zo indrukwekkend is de top-100 bij de dames inderdaad niet, alles buiten de top-20 wordt er normaalgesproken kansloos afgetikt door de toppers. En laat Krajicek op dit moment nou niet bij de toppers horen. Ik denk trouwens niet dat eventuele zware omstandigheden in het voordeel van Krajicek zouden zijn
quote:
Als kenner? Bij het turnen gaat iemand uit Jemen in plaats van de vice-wereldkampioen aan de ringen.
En wat heeft dat hiermee te maken? De ITF geeft aan dat men op het tennistoernooi een zo sterk mogelijk veld aan de start wil hebben, het IOC steunt het ITF daarin in deze, net als de KNLTB. Turnen heeft daar weinig mee te maken, Van Gelder (en het Nederlandse team) heeft gewoonweg niet voldaan aan de internationale eisen. Hoe belachelijk die zijn, maar dat is totaal niet relevant in deze discussie. Je kunt ook afvragen waarom de VS geen 20 man op de 100 meter sprint mag sturen, maar dat is ook niet relevant in dit geval.
pi_59981423
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:12 schreef wimderon het volgende:

[..]

Kansen van Haase op een medaille? 2% schat ik. 2% meer dus dan diverse andere sporters die gaan. Haase heeft diverse top-30 spelers verslagen dit jaar. Haase stijgt juist altijd boven zichzelf uit tegen topspelers. Met wisselend succes tot nu toe. Het verhaaltje over een goede loting en vorm gaat natuurlijk net zo goed op voor Haase, die bovendien relatief gezien veel dichter bij de top zit dan Krajicek op dit moment.
Even realistisch graag. Jij bent kenner en weet dus -ongezien de deelnemerslijst- dat de topfavorieten samen al 75% pakken. Dan zou Haase met zijn 2% tot de voorname uitdagers (subtoppers) behoren. Volstrekt uit de lucht gegrepen. Door andere ogen naar 2 procent kijkend: zou Haase tot de beste 50 deelnemers kunnen behoren? Misschien wel, maar dan zou hij analoog jouw verweer enkel toppers moeten loten! Als het 0,02% medaillekans was, mocht Robin in zijn handen knijpen.

Haase zit in absolute zin dichter bij de top dan Krajicek, gezien de ranglijstklasseringen. Bij Krajicek is de afstand relatief eenvoudiger te overbruggen, in damestennis is veel mogelijk
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:13:20 #38
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_59981855
Krajicek is absoluut 100% kansloos voor een medaille. De smalle top veegt nu eenmaal alles onder de top20 met 6-1, 6-1.

Haase heeft een kleine kans op een medaille want hij speelt op zijn beste ondergrond en zit in vorm op hetzelfde niveau als mensen uit de top15 tm 40.

Dat het Nederlandse NOC NSF hem niet stuurt terwijl hij aan de voorwaarden voldoet is belachelijk, want nu is er bijvoorbeeld een WC beschikbaar van Sun Peng
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_59982039
Iemand die nog nooit een ATP titel won en eerste ronde exits laat noteren. Geblesseerd of niet, you believe it! Goed dat hij fans heeft
pi_59982249
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:21 schreef okee6 het volgende:
Iemand die nog nooit een ATP titel won en eerste ronde exits laat noteren. Geblesseerd of niet, you believe it! Goed dat hij fans heeft
Ik ben absoluut geen fan, integendeel, ik vind zijn reacties op de baan vaak overdreven. De feiten bekijkend concludeer ik dat Haase meer kansen heeft op een medaille dan Krajicek en dat zullen de volgers met me eens zijn.

Jij maakt je daarentegen steeds belachelijker door na elke nederlaag van Haase te laten weten dat Krajicek meer kansen heeft dan Haase. Dat is zelfs nog wel verdedigbaar, maar zeker niet met de argumenten die jij aanvoert. Na de volgende kansloze nederlaag van Krajicek zien we je vast weer een tijd niet mag ik aannemen?
pi_59982398
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Jij maakt je daarentegen steeds belachelijker door na elke nederlaag van Haase te laten weten dat Krajicek meer kansen heeft dan Haase. Dat is zelfs nog wel verdedigbaar, maar zeker niet met de argumenten die jij aanvoert. Na de volgende kansloze nederlaag van Krajicek zien we je vast weer een tijd niet mag ik aannemen?
Ik was er hier al bij toen Krajicek een meisjestalent was, dus ach, ik zal me van een kenner als jij maar niet veel aantrekken. Krajicek groeit op, proefde even van succes en moet nu een juist team zien te vinden. Tussen Nederland en Tsjechie was dat even extra lastig. Haase heeft dat niet. Hij heeft zo mogelijk een steviger profiel, maar 2% kansen op Olympisch metaal heeft ie zeker niet. Ervaring, eindfasetennis en conditie zijn zwakke punten voor een vruchtbare missie. Even ongeacht of hij die kans verdiend.

Richard Krajicek kon na een blessureperiode ijzersterk terugkomen, dat is één van de dingen die ik nog niet ken van Haase. Volgens mij moet hij nog bijleren in het ATP-circuit.
pi_59982596
De partij van Haase in Sheveningen is gestaakt ( door een regenbui)en wordt morgen afgespeeld. Helaas staat Haase achter. 1-1 in sets en 1-4 15-30 achter, Haase serveert. Ik moet wel zeggen dat Middelkoop erg goed speelde, ik hoop wel dat Haase morgen gaat winnen.
pi_59986262
Haase heeft 100.000% meer recht om naar de spelen te gaan dan krajicek.....

Maar goed, ik zag deze topic nog niet. Haase
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 9 juli 2008 @ 00:21:02 #44
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_59986694
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen fan, integendeel, ik vind zijn reacties op de baan vaak overdreven. De feiten bekijkend concludeer ik dat Haase meer kansen heeft op een medaille dan Krajicek en dat zullen de volgers met me eens zijn.

Jij maakt je daarentegen steeds belachelijker door na elke nederlaag van Haase te laten weten dat Krajicek meer kansen heeft dan Haase. Dat is zelfs nog wel verdedigbaar, maar zeker niet met de argumenten die jij aanvoert. Na de volgende kansloze nederlaag van Krajicek zien we je vast weer een tijd niet mag ik aannemen?
Dat is onzin.
Of je het nou over Haase of over Krajicek hebt, de kans dat ze een medaille halen is klein. Wie er dan meer kans zou hebben is op zo'n kleine marge.

Krajicek heeft hoger gestaan op de wereldranglijst en is theoretisch tot meer in staat. Wie er uiteindelijk verder komt is koffiedik kijken. Niemand verwachtte immers Schutler in de halve finale van Wimbledon...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_60017978
Ik heb bij Haase af en toe het idee dat hij op dit moment wat boven zijn stand leeft. 60e, tijdje rond de 50e plek geschommelt. Ik denk dat het heel natuurlijk en misschien zelfs wel goed is dat hij nu een dipje beleefd. Beter gestaag aan je ranking werken en mogelijkheden houden om het volgende jaar punten op te halen. (denk daarbij aan eens een 2e of 3e ronde halen op een GS). Daarvoor moet hij gewoon nog veel werk verzetten. Fysiek moet er echt aan getrokkken worden deze winter, kijk naar het huidige mannentennis en trek je conclusies. en ook op technisch vlak vind ik het er vaak wat onbeholpen uitzien. Je hoeft geen Gasquet te worden, ook Murray rooit het, maar er valt nog gewoon veel terreinwinst te boeken.
  donderdag 10 juli 2008 @ 15:01:51 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_60020392
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:35 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ik was er hier al bij toen Krajicek een meisjestalent was, dus ach, ik zal me van een kenner als jij maar niet veel aantrekken. Krajicek groeit op, proefde even van succes en moet nu een juist team zien te vinden. Tussen Nederland en Tsjechie was dat even extra lastig. Haase heeft dat niet. Hij heeft zo mogelijk een steviger profiel, maar 2% kansen op Olympisch metaal heeft ie zeker niet. Ervaring, eindfasetennis en conditie zijn zwakke punten voor een vruchtbare missie. Even ongeacht of hij die kans verdiend.

Richard Krajicek kon na een blessureperiode ijzersterk terugkomen, dat is één van de dingen die ik nog niet ken van Haase. Volgens mij moet hij nog bijleren in het ATP-circuit.

Krajicek is altijd overrated geweest. Nu nog.

Als je een Challenger wint bij de heren sta je gewoon dichter op de top dan wanneer je TIER4-WTA-toernooien kan winnen. De drempel van top 30 naar top 20 bij de vrouwen is gewoon enorm door de krappe top.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 10 juli 2008 @ 16:18:50 #47
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_60022354
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:25 schreef N.i.c.k het volgende:
Ik heb bij Haase af en toe het idee dat hij op dit moment wat boven zijn stand leeft. 60e, tijdje rond de 50e plek geschommelt. Ik denk dat het heel natuurlijk en misschien zelfs wel goed is dat hij nu een dipje beleefd. Beter gestaag aan je ranking werken en mogelijkheden houden om het volgende jaar punten op te halen. (denk daarbij aan eens een 2e of 3e ronde halen op een GS). Daarvoor moet hij gewoon nog veel werk verzetten. Fysiek moet er echt aan getrokkken worden deze winter, kijk naar het huidige mannentennis en trek je conclusies. en ook op technisch vlak vind ik het er vaak wat onbeholpen uitzien. Je hoeft geen Gasquet te worden, ook Murray rooit het, maar er valt nog gewoon veel terreinwinst te boeken.
haase heeft gewoon een goed hardcourt seizoen gehad. Een paar keer wat rondes gewonnen, groot challenger toernooi meegepakt. Dat is gewoon knap en dan ga je stijgen.
Nu gaat het ff een stuk minder en tja dan krijg je dit.

Hij moet op een GS een keer wat verder komen ja, maar zo slecht heeft hij het niet gedaan tot nu toe. Ook niet geweldig maar hij heeft toch zijn wedstrijdjes mee gepakt. Aus open 2de ronde. Bijna 3de ronde (maar bijna is niets). 1e ronde RG verloren (gewoon matig) en Wimbledon eerste ronde.
Het was jammer dat hij van Hewitt verloor op Wimbledon maar dat was een prima wedstrijd waar hij zijn positie op de wereldranglijst prima heeft waargemaakt vind ik.

Ik heb alleen dat hij nogal eens in paniek raakt als hij tegen een mindere speler achter komt te staan. Dan gaat het net ff niet en dan verliest hij zichzelf nog wel eens. Heeft ook een beetje iets met de jeugd te maken maar dat idee heb ik wel eens.
Als hij tegen een topper achter komt heeft hij daar geen last van.
Wel begrijpelijk, maar toch wel opvallend.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 10 juli 2008 @ 16:27:07 #48
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_60022533
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 15:01 schreef XL het volgende:

[..]

Krajicek is altijd overrated geweest. Nu nog.

Als je een Challenger wint bij de heren sta je gewoon dichter op de top dan wanneer je TIER4-WTA-toernooien kan winnen. De drempel van top 30 naar top 20 bij de vrouwen is gewoon enorm door de krappe top.
De verwachtingen die iedereen van Krajicek had waren gewoon niet realistisch en dan ben je altijd overrated. Er werd van haar gewoon verwacht dat ze wel eventjes nummer 1 van de wereld zou worden omdat ze ook nummer 1 van de junioren was.

Toch heeft Krajicek de potentie om die stap naar de top20 te maken. Ze heeft een heel compleet spel. Al haar slagen zijn goed ontwikkeld. Alleen gravel is wat minder omdat ze niet van langzame banen houdt.

Het enige probleem is het team om haar heen. ze zit nu in een hele moeilijke fase maar heeft vorig jaar al niet genoeg progressie geboekt. Haar vader is nu minder gaan doen en ze heeft een conditie-/krachttrainer maar een meisje van die leeftijd heeft ook een coach nodig. Iemand die haar tennisgewijs iets kan bijbrengen. Haar door moeilijke periodes heen brengt enzo.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_60039343
Haase heeft nu meer nodig dan één persoon. Wat een dip he.
pi_60045948
Volgens de NOS teletekst heeft ook Haase zich terug getrokken uit het Dutch Open toernooi in Amersfoort omdat Haase een operatie zal ondergaan, zeer jammer voor Robin. Hopelijk kost het hem niet de vorderingen die hij nu gemaakt heeft op de ATP-tour
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')