abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60487242
Het medicijn dat we kregen is Telizen, een voedingssupplement met een rustgevende werking.
De klikmethode is ons verteld wat het inhoud, en bij de klikker kregen we een boek, hoe aan de slag te gaan. Therapeute vond het vriendje de aangewezen persoon om dit dagelijks met Koukla te gaan doen.

In het begin waren we ook enthousiast en opluchting, we kregen adviezen mee, maar vooral de bevestiging dat het allemaal wel goed zou komen.
Maar het werd dus alleen maar erger.

Wat betreft het vriendje, ik zie niet in wat dat blowen voor negatief effect op de kat kan hebben, we roken zelf ook als een schoorsteen, normale sigaretten dan.
En woordewisselingen heb ik ook vaak genoeg met mijn dochter en dat gaat ook niet altijd even rustig en kalm.
pi_60491545
Volg dit topic al even en wordt nu toch wel beetje zenuwachtig.
Hebben voor over een maand een afspraak met Marcellina voor ons nieuwe asielkatje, hopen op hulp om ervoor te zorgen dat onze andere 2 draakjes door 1 deur kunnen met het nieuwe oudje maar als ik dit zo lees dan wordt ik niet echt vrolijk van deze gedragstherapeute.

Iemand nog een andere gedragstherapeute in de aanbieding?!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:14:10 #178
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60491700
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:14 schreef Sorella het volgende:
Onze poes ligt ook vaak met haar pootjes opgevouwen onder haar lichaam, koppetje ertussen en staart strak langs het lichaam met het puntje over haar neus geslagen. Wij zeggen dan altijd dat towyn aan het bidden is
Haar ergens anders plaatsen sja misschien verandert het gedragon de goede zin, misschien wordt het nog erger en ik denk dat het laatste meer van toepassing is.
Ik persoonlijk zou het beestje liever een spuitje geven dan haar ergens anders plaatsen, hoe rottig het misschien ook klinkt.

Mijn katten zijn gelukkig lieverds maar als een van de twee het gedrag zou gaan vertonen zoals die van jou doet dan zou ik het wel weten, alhoewel het een verschrikkelijke beslissing is.

Misschien een kromme vergelijking maar een hond die dat soort gedrag vertoont laat je ook inslapen.
Sorry hoor, maar wát een onzin. Je gaat toch eerst alle mogelijk manieren proberen voordat je zo'n beest laat inslapen

No way dat als mijn hond dit gedrag zou vertonen, ik hem gelijk in zou laten slapen. Ik zou hem ook naar gedrags therapie slepen.

Jij bent wel erg makkelijk met het inslapen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:18:29 #179
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60491812
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:33 schreef erodome het volgende:
Moet je het echt weten???

Het niet stoppen van agressie, de totale onwil om eens te kijken of er niet wat inzit dat al dat pamperen het beest alleen nog maar verwender en dus agressiever maakt, dat een aantal van de beschreven gedragingen bar weinig met angst te maken hebben(zoals bv aanvallen als er ruimte is om weg te komen).

Wat mij betrefd had dit inslapen voorkomen kunnen worden en heb ik dat ook aangegeven, vrijwel tot in den treure, het is vrij frustrerend om te zien dat ik op een zeer nare manier gelijk had, had liever ongelijk gehad.

Maar goed, deliana, blader hier maar snel aan voorbij, je hebt echt je best wel gedaan op jouw manier en ik wil niet natrappen.
ik word moe van jouw post. Je blaat en blaat maar door alsof jij alwetend bent. God, ik heb me in tijden niet zo aan een user in een F&F topic lopen ergeren
pi_60493616
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 16:06 schreef WRH het volgende:
Volg dit topic al even en wordt nu toch wel beetje zenuwachtig.
Hebben voor over een maand een afspraak met Marcellina voor ons nieuwe asielkatje, hopen op hulp om ervoor te zorgen dat onze andere 2 draakjes door 1 deur kunnen met het nieuwe oudje maar als ik dit zo lees dan wordt ik niet echt vrolijk van deze gedragstherapeute.

Iemand nog een andere gedragstherapeute in de aanbieding?!
Dat het voor ons niet heeft gewerkt, wil niet zeggen dat het ook jullie niet zal helpen. Je leest genoeg succes verhalen op haar forum.
Plus dat mijn kat waarschijnlijk een medisch geval was.
En ik ben ook erg negatief omdat ik er nog zo mee in mijn maag zit. Gewoon hoe het allemaal is gelopen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:48:40 #181
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60493633
Nou, als je zo een verslag krijgt zou ik toch naar een ander gaan
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:05:34 #182
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60493896
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:48 schreef Queen_Bee het volgende:
Nou, als je zo een verslag krijgt zou ik toch naar een ander gaan
dat dus
pi_60494600
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

dat dus
ja dat was inderdaad waar ik dus ook mijn twijfels door kreeg.
we zitten volgende week weer bij de dierenarts en ik zal eens vragen of hij misschien iemand kan aanraden.

maar vind wel eigenlijk, als je een therapeut bent die als deskundige het gedrag van katten bestudeerd je toch het verschil zou moeten kunnen zien tussen abnormaal gedrag van een kat die niet aangepast is en abnormaal gedrag van een kat die iets in zijn hersenen mankeert.

(en had ik al gezegd hoe rot ik het voor je vindt dat je jouw kat hebt moeten laten inslapen? anders bij deze)
pi_60494714
200 euro en je krijgt zo'n verslag?

* kyraaa word ook kattentherapeut
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:54:12 #185
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60494741
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:47 schreef WRH het volgende:

[..]

we zitten volgende week weer bij de dierenarts en ik zal eens vragen of hij misschien iemand kan aanraden.
Waarom moet je daar gelijk een gedragstherapeut bij hebben?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60494779
btw, een medicijn dat pas na 2 mnd gaat werken?!
Even gegoogled en telizen is vanaf 16 euro voor 30 tabletten (1x per dag, dus reken maar uit voor 3 mnd) op internet te krijgen, werd bv voorgeschreven bij honden en katten die op oudejaarsavond bang werden voor geknal, lijkt mij dat het dan direct moet werken, zoals elk normaal medicijn. (overigens is telizen gewoon zonder dierenarts recept te verkrijgen overal)
pi_60495008
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:54 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Waarom moet je daar gelijk een gedragstherapeut bij hebben?
zie mijn andere topic, het gaat niet om het bezoek aan de dierenarts, we zijn er toevallig volgende week dus als ik er toch ben vraag ik daar ook naar een gedragstherapeut.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:07:54 #188
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60495026
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:47 schreef WRH het volgende:

[..]

maar vind wel eigenlijk, als je een therapeut bent die als deskundige het gedrag van katten bestudeerd je toch het verschil zou moeten kunnen zien tussen abnormaal gedrag van een kat die niet aangepast is en abnormaal gedrag van een kat die iets in zijn hersenen mankeert.

(en had ik al gezegd hoe rot ik het voor je vindt dat je jouw kat hebt moeten laten inslapen? anders bij deze)
Ja, dat lijkt mij toch ook. Je zou ook kunnen googlen en dan als je denkt van "ja, die!" nog ff verder zoeken op ervaringen.

Thnx. Dat is straks ook alweer een jaar geleden
pi_60495495
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:55 schreef WRH het volgende:
btw, een medicijn dat pas na 2 mnd gaat werken?!
Even gegoogled en telizen is vanaf 16 euro voor 30 tabletten (1x per dag, dus reken maar uit voor 3 mnd) op internet te krijgen, werd bv voorgeschreven bij honden en katten die op oudejaarsavond bang werden voor geknal, lijkt mij dat het dan direct moet werken, zoals elk normaal medicijn. (overigens is telizen gewoon zonder dierenarts recept te verkrijgen overal)
Vergeet ik nog de feliway verdamper van 30 euro en de spray van 23 euro. Tja je bent zo geschrokken van alles, en krijgt ook nog eens te horen dat je zelf alles verkeerd hebt gedaan, dan wil je niet zelf gaan experimenteren.
En zeker niet als zo'n therapeute door je dierenarts wordt aanbevolen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:36:33 #190
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60495592
ze heeft zelfs een eigen forum?

http://kattengedrag.forumup.nl/about823-0.html
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:40:35 #191
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60495663
Voor een 'consult' vraagt zij 190 euro maar dat is all-in, inklusief de begeleiding na het bezoek.

godver wat een prijzen
pi_60495786
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:40 schreef Qwea het volgende:
Voor een 'consult' vraagt zij 190 euro maar dat is all-in, inklusief de begeleiding na het bezoek.

godver wat een prijzen
Dat is dus niet waar, er komt ook nog een reisvergoeding bovenop. Dat was in mijn geval 50 euro (Den Haag).
Daarnaast geeft ze je boeken in handen en allerlei medicijnen waarvoor je ineens te horen krijgt wat die kosten. En zonder het boek klikker training, kan je niets trainen.
En die begeleiding, ik kreeg niet eens een stappenplan hoe aan de slag te gaan. Dus welke begeleiding.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:50:20 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60495865
sorry hoor, maar als ik dat zo hoor WRH van Deliana, dan zou ik maar iemand anders zoeken

wát een idiote handelswijze van haar deliana
pi_60496052
Bah wat een treurig einde van dit topic zeg
But if you could just see the beauty These things I could never describe
These pleasures a wayward distraction This is my one lucky prize
pi_60497450
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:58 schreef Ian_Curtis het volgende:
Bah wat een treurig einde van dit topic zeg
Dat dekt de lading wel zo'n beetje.
pi_60504885
inderdaad, los van dat het echt ontzettend rot is om je kat te moeten laten inslapen krijg je van de therapeute ook nog een beetje een rotgevoel achteraf.
vind zelf dat je er in ieder geval echt al van alles aan gedaan hebt.
pi_61117202
Na alle waarschuwingen, dat bepaalde dingen stress voor je kat kunnen geven, met alle gevolgen vandien. Krijg ik onderstaande mail van de gedragsdeskundige. Waarschijnlijk naar al haar clienten verzonden die allen met een probleem kat zitten, anders schakel je geen deskundige in.
Beetje vreemd.
quote:
De volgende e-mail is verstuurd door een beheerder van "Kattengedrag". Als dit bericht ongewenste gegevens bevat, neem dan contact op met de webmaster van de site op het volgende adres: marcellina@kattengedragstherapie.nl Sluit dan de volledige mail (inclusief de 'headers') bij. Bericht dat verzonden is:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ UW KAT OP DE FILMSET ? T/m morgenochtend, dinsdag de 26e kunt u reageren op deze oproep. Heeft u een lieve (niet ras) kat, die graag kopjes geeft tegen de benen, dan kan uw kat meedoen met filmopnamen (het gaat over boerderijkatten, vandaar geen raskat). Het wordt een leuk item, waarvoor de filmploeg een kitten, maar een volwassen kat zoekt. Lapjeskatten genieten de voorkeur. De opnamen zijn op 27 augustus in de provincie Utrecht. Is uw kat zo vriendelijk en luistert deze zo goed, dat deze best een rol kan spelen bij filmopnamen, belt u dan met 020-330 87 80 en spreek uw telefoonnummer in en uw naam. Of stuur een email naar info@kattengedragstherapie.nl
pi_61117384
Nou, zakt die even lekker door het ijs (Ik vond haar al niet echt geweldig na alle verhalen hier).
Wat vreselijk onattent
Tsjonge, wat leef je dan mee met je clienten
Een naam om te onthouden dus. Met wie je NIET in zee moet gaan.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61131180
JA die mail kreeg ik dus ook gister!
Echt, daar zakt je broek toch van af?!
pi_61150538
Wat een ontzettend naar verhaal. Ten eerste vanwege de omslag in het gedrag van de kat, ten tweede omdat nu je eens zo lieve kat er niet meer is. Mijn mening over al dan niet terecht inslapen vind ik verder niet nuttig om te posten, het is gebeurd en oordelen op afstand is makkelijk. En dan nu de domper van het verslag en die achterlijke email.

Denk dat ik me op mn studie psychologie maar moet gaan verdiepen in kattengedrag, verdient blijkbaar even goed als mensen behandelen en blijkbaar is er geen concurrentie als je wel fatsoenlijk met je clienten omgaat en een gestructureerd rapport kan schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')