mijn katten (vooral een) doet dat ookquote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:11 schreef Deliana het volgende:
Bijvoorbeeld het volgende gedrag. Als je uit bed komt dan wordt je blij begroet met heel veel kopjes, en stort ze zich op de grond bij je voeten.
........
Zoals een mishandeld kind lief doet tegen de ouder die mishandeld, maar als het de kans krijgt, een mes in de rug steekt.
Tja…..wat moet je daar nou van denken.
Tja, als hij er zo van verbeterd is om naar buiten te kunnen dan zou ik dat niet afpakken van hem...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Tja, maar hij was echt heel ongelukkig alleen maar binnen... en hij blijft precies rondom mijn huis lopen. Ik heb zo'n balkonladder zodat hij in de achtertuinen van de onderburen kan lopen (en ja die vinden dat oké) Echt, de verbetering in zijn gedrag waren zo opvallend... dat gekrijs ging door merg en been, en dat doet ie nu nooit meer.
[..]
Als poes lekker ligt te slapen en ik wil hem wakker maken blaas ik altijd heel zachtjes een beetje, of ik geef een zacht tikje op de stoelAls je hem meteen aanraakt schrikt ie zich een ongeluk
Dit klopt, hele kudde's mensen die zeer verbaasd zijn als dat katje dat zo lief lijkt te doen ineens uithaalt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:11 schreef Deliana het volgende:
Voor de rest hier die het wel interessant vind, een update.
Bij sommige adviezen en theorieën van de deskundige zetten wij soms ook wel vraagtekens, we hebben dan ook besloten om niet blindelings alles voor waar aan te nemen.
Bijvoorbeeld het volgende gedrag. Als je uit bed komt dan wordt je blij begroet met heel veel kopjes, en stort ze zich op de grond bij je voeten.
Als je dan gaat zitten met je kop koffie gaat dit nog even door. Ze blijft kopjes geven met een trillende staart omhoog. Als je haar dan aait, van kop tot het puntje van de staart, dan laat ze zich met een plof op haar rug vallen en bied ze haar buik aan. Volgens sommige op diverse fora, is dat het ultieme compliment wat een kat je maar kan geven. Volgens de deskundige is de kat zich dan negatief aan het opladen. Zoals een mishandeld kind lief doet tegen de ouder die mishandeld, maar als het de kans krijgt, een mes in de rug steekt.
Tja…..wat moet je daar nou van denken.
Zolang je zelf nog niet het vertrouwen hebt dat ze echt niet zomaar aan zal vallen zou ik dit erin laten, maar je moet wel naar een loslopen toe weer uiteindelijk, hou dat voor ogen, vraag geen enorme stappen, maar zet wel kleintjes elke keer weer.quote:Koukla zit overdag in haar eigen kamer, en mag op vaste tijden los bij ons. We blijven alert en tot nu toe gaat het goed. Ik negeer haar meestal, en geef alleen aandacht als ze naar me toe komt. Wel zie ik grote adoratie van haar naar mijn dochter toe, en een wat waakzame houding naar mij toe. Toch voelen we ons niet op ons gemak. Als we ‘s avonds iets op tv willen zien, dan gaat Koukla haar kamer in, omdat we toch wel graag relax die ene film willen zien. En vanochtend vond mijn dochter het raadzamer om haar weer in de kamer te stoppen omdat we bezoek verwachten, en tja hoe gaat Koukla reageren als ineens die harde deurbel gaat.
Voor die deurbel bestaat overigens een training, maar ik vind het allemaal wat ver gaan.
Als de vriend van mijn dochter er is, dan mag ze ook haar kamer niet uit. Maar ze reageert heel erg heftig op de stem van hem. Zodra hij binnen is dan gaat ze tekeer met dwingend miauwen.
Praat hier dan erg snel heel erg serieus over, want als ze toch wegmoet is sneller beter dan later, zeker met de onderliggende angst voor aanvallen die uiteindelijk het hele samenzijn frustreerd.quote:De angst is bij mij nu wel weg, maar ik blijf alert en op mijn hoede, en ik vertrouw haar gewoon niet. En dat ze met mijn dochter mee gaat eind augustus naar haar eigen flat, gaat hem ook niet worden. Het heeft maar 1 slaapkamer, en de vriend gaat daar ook wonen.
Ik denk toch dat we het advies van de deskundige moeten gaan volgen, en haar via de kliniek ergens anders moeten plaatsen. Alleen is mijn dochter dat heel erg voor zich uit aan het schuiven.
Voel je niet zo aangevallen, zeg ik dan dat ik het raar vind dat je het niet meer zo op hebt met een kat die je van het hoofd van je dochter af hebt kunnen halen en die ander zeer agressief gedrag heeft vertoont?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:20 schreef Deliana het volgende:
[..]
De confrontatie tussen de deskundige en Koukla was heel erg heftig. Koukla had heel goed door dat er iets gaande was, en reageerde gewoon raar. Als dan na 3 uur wordt voorgesteld om Koukla even los te laten om te kijken hoe ze daar op reageert, dan vertrek ik met mijn wijntje en peuken even naar mijn slaapkamer. Daar was ik gewoon nog niet aan toe na alle stress die het beestje had gekregen gedurende de afgelopen uren.
En een kat die dreigend loopt te schreeuwen en ijsberen in haar kamer, is gewoon een hele nare ervaring. En als je dan zelf al even niet lekker in je vel zit, dan is het helemaal niet raar dat je gewoon maar de deur uitgaat.
En dit is een keer gebeurd, maar je blijft me ermee om mijn oren slaan. Sorry, ik ben dan misschien niet zo'n stoer mens als jij. En ik had graag de beelden willen zien, hoe jij Koukla bij kop en kont in de douche had gezet, tijdens of na zo'n vreselijke aanval.
En kap eens met je "meisje", dat geeft al aan dat je hier komt posten om iemand eens ff lekker in een hoek te drukken, en daar heb ik nu ff geen zin in.
Kritiek mag, maar doe dat dan op een normale manier.
Weet ook dat een kat zodra hij van de melk afgaat bij moeders lactose intolerant wordt, dat het dus ook nog eens slecht is voor de kat.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:32 schreef Deliana het volgende:
[..]
Dat pamperen dat kon ik me nog wel voorstellen. Maar bij dat flesje gingen mijn wenkbrauwen toch ook de lucht in. Ze heeft dat ook maar een keer gedaan, Koukla snapte er geen bal van en het eindigde in dat mijn dochter in de speen bleef knijpen en dat Koukla de melk van haar hand likte. Dus niets zuig effect.
Sterker nog, daar kunnen ze zelfs aan sterven.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet ook dat een kat zodra hij van de melk afgaat bij moeders lactose intolerant wordt, dat het dus ook nog eens slecht is voor de kat.
Tja, het is wel haar klojo en niet die van mij, dus daar heb ik niet zoveel in te zeggen, maar wat mij betreft kan hij wieberenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:12 schreef SHE het volgende:
Prachtige poes, en prachtige dochter
Fijn dat je ervoor wilt vechten. Serieus, dat bewonder ik.
Ik had ook zo'n etter; ook een vrouwtje en ook import. Is uiteindelijk goedgekomen toen ik mijn ex eruit zette
Ze had gewoon genoeg van die klojo.
Of misschien ben ik toen meer aandacht aan haar gaan besteden en is ze zo zelfverzekerder geworden..geen idee.
Ik hoop dat het goedkomt met die hellas-helle-kat ; ze verdient het
In dit geval zijn de verhoudingen echter wel een beetje zoek.. Ik ken daarnaast ook weinig vrouwen die iemand regelmatig tot bloedens toe aanvallen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:25 schreef SHE het volgende:
Tja, katten zijn eigenzinnige types. Een beetje zoals vrouwen. De ene helft wil je de nek omdraaien, de andere helft doodknuffelen. Dat is ook de hele charme in mijn optiek.
Niet in de speciale voor volwassen katten bedoelde melk nee, wel degelijk in de moedermelk, ook de poedervorm.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:24 schreef Deliana het volgende:
[..]
Sterker nog, daar kunnen ze zelfs aan sterven.
Maar lactose zit in gewone koeienmelk, en niet in kattenmelk.
Mooi dat ze er zo gek mee is, je zal nu heel snel verbetering zien, niets naarders dan een kat die zijn ei niet kwijt kan, heb enkele letterlijk tegen de muren op zien klimmen erom, worden ze niet leuk van.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:33 schreef Deliana het volgende:
[..]
Tja, het is wel haar klojo en niet die van mij, dus daar heb ik niet zoveel in te zeggen, maar wat mij betreft kan hij wieberen![]()
We hebben net met bloed, zweet en de hulp van de buurman, een klim/krab gevaarte van 2.30 bij 1.40 m in elkaar gezet. We konden kiezen uit een blauwe en een licht bruine, maar die laatste die paste beter bij haar vachtje.
Als je dan ziet hoe ze reageert als we haar weer in haar kamertje laten.Tuurlijk overal op en in dat ding lekkers verstopt. Ik kreeg er weer zin in, terwijl ik vanochtend zoiets had van, ik heb er de kracht niet meer voor.
Vroeg ik me vandaag opeens ook afquote:Op maandag 7 juli 2008 16:35 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe is het inmiddels met de kat Deliana?
Sorry, beetje late reaktie, maar ben erg druk geweest de afgelopen periode.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:35 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe is het inmiddels met de kat Deliana?
Ach wat droevigquote:Op woensdag 23 juli 2008 14:33 schreef Deliana het volgende:
[..]
Sorry, beetje late reaktie, maar ben erg druk geweest de afgelopen periode.
Koukla heb ik vanochtend in laten slapen. Het ging gewoon echt niet meer, het werd eigenlijk alleen maar erger.
Ook nu richting mijn dochter. Het was een hele moeilijke keus, maar we wilden koukla ook niet bij anderen in huis doen.
Bij de arts kreeg ze eerst een narcose, waar ze een beetje vreemd op reageerde, en daarna een prik die een prikkel naar de hersens geeft om te stoppen met ademen en het hartje.
Dit duurde extreem lang, volgens de arts een teken dat er idd iets niet goed heeft gezeten in haar koppetje.
Koukla wordt gecremeerd en over zee uitgestrooid.
We zitten hier eigenlijk nu met een ontzettende kater van dit hele verhaal. Ik zal van de week nog wel het e.e.a. neerzetten over de therapie. Maar daar heb ik nu ff geen zin in.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 14:33 schreef Deliana het volgende:
[..]
Sorry, beetje late reaktie, maar ben erg druk geweest de afgelopen periode.
Koukla heb ik vanochtend in laten slapen. Het ging gewoon echt niet meer, het werd eigenlijk alleen maar erger.
Ook nu richting mijn dochter. Het was een hele moeilijke keus, maar we wilden koukla ook niet bij anderen in huis doen.
Bij de arts kreeg ze eerst een narcose, waar ze een beetje vreemd op reageerde, en daarna een prik die een prikkel naar de hersens geeft om te stoppen met ademen en het hartje.
Dit duurde extreem lang, volgens de arts een teken dat er idd iets niet goed heeft gezeten in haar koppetje.
Koukla wordt gecremeerd en over zee uitgestrooid.
We zitten hier eigenlijk nu met een ontzettende kater van dit hele verhaal. Ik zal van de week nog wel het e.e.a. neerzetten over de therapie. Maar daar heb ik nu ff geen zin in.
En jij weet dat goed omdat je zelf wat beesten hebt. Ben je een dierenarts? Heb je ervoor gestudeerd? Nee, je denkt dat je het beter weet. En ik weet niet naar wat voor dierenartsen jij gaat, maar MIJN dierenarts laat inderdaad geen gezonde beesten inslapen nee. Als een beest niet te handhaven is zal hij zeker voor de optie gaan om het beest een ander plekje te geven. Of moet ik me nu druk gaan maken dat mijn dierenarts een echte kattenmoordenaar is, omdat jij met een of ander waanidee in je hoofd zit?quote:Op woensdag 30 juli 2008 07:53 schreef erodome het volgende:
Ik kan het niet uitstaan dat er een kat dood is terwijl dat misschien helemaal niet had gehoeven.
Ik heb ook zo'n moeder. Misschien krijgen we volume korting?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:03 schreef k_i_m het volgende:
Sinds ik een kind heb vertoont mijn moeder ook ernstige gedragsproblemen. Weet je wat? Ik neem haar de volgende keer gewoon mee naar de dierenarts, kijken of hij haar een spuitje wil geven, als ie dat toch nodeloos doet de hele dag.
Het eerste wat bij me opkomt is : hersentumor?!quote:Op maandag 23 juni 2008 19:33 schreef Deliana het volgende:
Ik snap gewoon niet hoe zo'n lief beest ineens in een duivel is veranderd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |