Even los van de precieze politieke implicaties, de man lijkt bedreigd te worden met de dood, dan wil je toch niets liever dan jezelf in veiligheid brengen?quote:Op maandag 23 juni 2008 22:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hetzelfde enge blinde vertrouwen dat communisten in 1946 met Stalin hadden.
Doodeng hoe weinig sommige mensen leren van de geschiedenis.
Daar heb ik niks op tegen. Maar je omarmde Tsaviringai (of hoe heet ie gast) alsof het de Nieuwe Verlosser was.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:16 schreef Andromache het volgende:
[..]
Even los van de precieze politieke implicaties, de man lijkt bedreigd te worden met de dood, dan wil je toch niets liever dan jezelf in veiligheid brengen?
Als jij de moeite had genomen om SCH's stukje (waar ik op reageerde) te lezen, dan had je gezien dat het in concreto ging om de vlucht naar de Nederlandse ambassade.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar heb ik niks op tegen. Maar je omarmde Tsaviringai (of hoe heet ie gast) alsof het de Nieuwe Verlosser was.
Leuke zijsprong. Heb je ook nog een mening?quote:Op maandag 23 juni 2008 23:24 schreef Andromache het volgende:
[..]
Geenszins, als jij de moeite had genomen om SCH's stukje (waar ik op reageerde) te lezen, dan had je gezien dat het in concreto ging om de vlucht naar de Nederlandse ambassade.
Zie boven. En jij beter lezen voortaan, ik quote niet voor niets.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Leuke zijsprong. Heb je ook nog een mening?
Je mag best even mijn aangepaste post lezen van enkele minuten geleden... als het je vandaag nog lukt om over het topje van je neus heen te kijken.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:32 schreef El_Matador het volgende:
"Even los van de precieze politieke implicaties, de man lijkt bedreigd te worden met de dood, dan wil je toch niets liever dan jezelf in veiligheid brengen?"
noem jij een mening over deze Afrikaanse Redder der Redders?
Wat flirt jij lekker.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:34 schreef Andromache het volgende:
[..]
Je mag best even mijn aangepaste post lezen van enkele minuten geleden... als het je vandaag nog lukt om over het topje van je neus heen te kijken.
De vergelijking met Hitler en Stalin was een gevalletje "van de regen in de drup". Dat moet zelfs jij begrepen hebben?quote:En trouwens, als we nu toch de vergelijking trekken met Stalin... Stel dat Tsvangirai zijn democratisch recht (albeit relatief) uitoefent door gewoon mee te doen aan de tweede ronde, maar daarmee wel het risico neemt om tientallen aanhangers in gevaar te storten, dan praat je pas over Stalinistische praktijken. Koste wat kost mee in de strijd voor een zogenaamd hoger ideaal, de verkiezingswinst (die er toch nooit gaat komen). Want onder Stalin zijn er ook heel wat mensen omgekomen in de politieke strijd, laten we het zo maar even noemen.
Ok, je kiest in ieder geval voor de aanval. Een burgeroorlog in die landen is nooit leuk, maar helpt wel de boel weer op de rails te krijgen. Op hun manier dan. In het superieure Westen lossen wij dat anders op.quote:Dan weet ik niet wat erger is, de schijndemocratie niet steunen door je terug te trekken en levens te besparen, of je recht wel opeisen en vervolgens een burgeroorlog doen ontketenen. Want dat laatste is wat er zou gebeuren m.i., een burgeroorlog, of Tsvangirai een tweede ronde nu wel of niet zou winnen.
quote:Op maandag 23 juni 2008 19:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Mij niet. Dan weten ze toch exact waar ie zit.
Precies tien jaar geleden interviewden we Mugabe in Harare, misschien had ik toen de microfoon per ongeluk in zijn slokdarm moeten steken. Maar toen was ie nog niet de dictator die hij nu is.
Dit geeft mooi aan hoe naief jij, en veel nederlanders trouwens, ook toendertijd al waren. Al in het begin van de jaren 80 had Mugabe een halve genocide op zijn naam staan door zo'n beetje de hele Ndebel stam (oftewel 10.000- en mensen) uit te roeien. Kort daarvoor had ie natuurlijk eerst zijn maten uit het leger waar ie de staatsgreep mee gepleegd had, opzij gezet, waarop deze moesten vluchten.quote:Was in 98 tijdens de conventie van de wereldraad van kerken in Harare. Volgens mij had hij toen net zijn uitspraken over homoseksualiteit gedaan, dat homo's erger waren dan varkens, maar daar was ik het natuurlijk wel mee eens
Maar dat was toen het issue rond hem, die homo-uitspraken - en hij was al wel erg omstreden en er was veel armoede in Zimbabwe maar de repressie tegen de blanke boeren was toen nog niet geweest en economisch ging het nog niet zo slecht als nu, het is daarna in rap tempo beroerder geworden. Hij was eigenlijk heel benaderbaar en vriendelijk uiteraard al was hij not amused toen hij weer geconfronteerd werd met zijn uitspraken over homo's. Maar gewoon, een wat arrogante ouwere man. HIj was toen ook al ver in de 70.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |