Mensen die Mc Kroket kwalitatief goed gefrituurd voedsel vinden zijn smaakverkwanselaars en bovendien frituurverraders.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:57 schreef Blue_ei het volgende:
haal een Mc kroket
En FEBO krokret, misschienquote:Op maandag 23 juni 2008 10:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mensen die Mc Kroket kwalitatief goed gefrituurd voedsel vinden zijn smaakverkwanselaars en bovendien frituurverraders.
Yepquote:Op maandag 23 juni 2008 10:06 schreef Strychnine het volgende:
[..]
En dat zet je dan op je gaspit ofzo
Jaquote:Op maandag 23 juni 2008 10:06 schreef Strychnine het volgende:
[..]
En dat zet je dan op je gaspit ofzo
Ok, even laten zien dat ik inderdaad niks van schei/natuurkunde weet:quote:
Nee, vuur blijft onder de 100 graden. Hoezo?quote:Op maandag 23 juni 2008 10:10 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ok, even laten zien dat ik inderdaad niks van schei/natuurkunde weet:
Kan dat dan gewoon 180/190 graden worden? Op een normaal gaspitje?
quote:Op maandag 23 juni 2008 10:10 schreef MPG het volgende:
[..]
Ja.
Kun je altijd frituren, behalve als het gas is afgesloten.
Omdat het dan niet logisch zou zijn een frituurpan op je gaspit te zetten, want onder de 160 graden worden het vieze vettige half rauwe frituurdingen....quote:Op maandag 23 juni 2008 10:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nee, vuur blijft onder de 100 graden. Hoezo?
Heeft je moeder je geholpen bij het uitkiezen van je gebruikersnaam?quote:Op maandag 23 juni 2008 10:16 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Omdat het dan niet logisch zou zijn een frituurpan op je gaspit te zetten, want onder de 160 graden worden het vieze vettige half rauwe frituurdingen....
En het gaat om de olie, niet om het vuur
[het is hier te vroeg voor]
Ben je echt zo dom?quote:Op maandag 23 juni 2008 10:16 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Omdat het dan niet logisch zou zijn een frituurpan op je gaspit te zetten, want onder de 160 graden worden het vieze vettige half rauwe frituurdingen....
quote:Op maandag 23 juni 2008 10:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
quote:Temperatures of flames by appearance
The temperature of flames with carbon particles emitting light can be assessed by their color:[7]
Red
Just visible: 525 °C (977 °F)
Dull: 700 °C (1290 °F)
Cherry, dull: 800 °C (1470 °F)
Cherry, full: 900 °C (1650 °F)
Cherry, clear: 1000 °C (1830 °F)
Orange
Deep: 1100 °C (2010 °F)
Clear: 1200 °C (2190 °F)
White
Whitish: 1300 °C (2370 °F)
Bright: 1400 °C (2550 °F)
Dazzling: 1500 °C (2730 °F)
En ga erop zitten. Zelfde resultaat.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:57 schreef Blue_ei het volgende:
haal een Mc kroket
En jij denkt dat de eerste gefrituurde patat/friet/kroket pas ontworpen werd toen er eindelijk een electische frituur kwam?quote:Op maandag 23 juni 2008 10:10 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ok, even laten zien dat ik inderdaad niks van schei/natuurkunde weet:
Kan dat dan gewoon 180/190 graden worden? Op een normaal gaspitje?
In 1705 hadden ze nog geen electrische frituur hoor.quote:De kroket komt waarschijnlijk oorspronkelijk uit Frankrijk. In een druk uit 1705 van Le cuisinier royal et bourgeois, (eerste druk 1691) dat werd geschreven door François Massialot, de kok van Lodewijk XIV, staat al een recept voor kroketten ('croquets'). Culinair deskundige Johannes van Dam beschouwt dit als het oudste recept. Deze eerste croquet had de afmeting van een ei. De vulling werd zonder bechamelsaus bereid, maar wel gepaneerd, en vervolgens in reuzel gefrituurd. Dezelfde vulling werd overigens ook wel in deeg verpakt en gefrituurd, net als rissoles. In die vorm bestaat het gerecht al sinds de Romeinse tijd.
220 door een kroonsteen is wel het domste wat je kunt doenquote:Op maandag 23 juni 2008 10:08 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[ afbeelding ]
Problem solved.
[ afbeelding ]
Ik vind dat je je pas een echte frituutkoning mag noemen indien je minimaal 5x per week iets frituurt. Het is dat ik de boterhammen niet kan frituren anders deed ik dat zelf ook nog.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:13 schreef l3laster het volgende:
hahah ik ontbijt nooit omdat ik te lui ben om sochtends een boterham met kaas te smeren....
deze idioot frituurd zelfs in de ochtend wtf
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wentelteefjequote:Op maandag 23 juni 2008 10:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik vind dat je je pas een echte frituutkoning mag noemen indien je minimaal 5x per week iets frituurt. Het is dat ik de boterhammen niet kan frituren anders deed ik dat zelf ook nog.
Frituur FTW
Hoezo kan dat niet, gewoon er in flikkerenquote:Op maandag 23 juni 2008 10:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik vind dat je je pas een echte frituutkoning mag noemen indien je minimaal 5x per week iets frituurt. Het is dat ik de boterhammen niet kan frituren anders deed ik dat zelf ook nog.
Frituur FTW
Om eerlijk te zijn hebben patatjes en kroketten me nooit genoeg geinteresseerd om er over na te denken hoe lang ze al bestaan, ik neem het gewoon aan als een feit dat ze bestaan, en daar houdt het op. Maar ik ging er wel van uit dat ze voor het bestaan van de frituurpan al hebben bestaan jaquote:Op maandag 23 juni 2008 10:49 schreef Xith het volgende:
[..]
En jij denkt dat de eerste gefrituurde patat/friet/kroket pas ontworpen werd toen er eindelijk een electische frituur kwam?![]()
[..]
In 1705 hadden ze nog geen electrische frituur hoor.
Ja en dan een boterham erin gooien die eruit komt zo groot als een brood. En dan beginnen Remia te slurpenquote:Op maandag 23 juni 2008 10:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo kan dat niet, gewoon er in flikkeren
quote:Op maandag 23 juni 2008 09:58 schreef veldmuis het volgende:
Niets zo zuur als een dode frituur.
hoezo?quote:Op maandag 23 juni 2008 10:50 schreef classpc het volgende:
[..]
220 door een kroonsteen is wel het domste wat je kunt doen
En dan zoe fluiten en gillen op wijven terwijl je al hangend op je drilboor je boterham met koud ei opeet zekerquote:Op maandag 23 juni 2008 11:05 schreef Gluckskafer het volgende:
Boterham met koude gebakken ei bij de lunch![]()
ervaring mee?quote:Op maandag 23 juni 2008 11:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En dan zoe fluiten en gillen op wijven terwijl je al hangend op je drilboor je boterham met koud ei opeet zeker
Ja ze gilden eens een keer op mij toen ik skinny jeans droegquote:
je wilt toch niet zeggen dat je een reet hebt als je skinny jeans draagtquote:Op maandag 23 juni 2008 11:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja ze gilden eens een keer op mij toen ik skinny jeans droeg
Ws. omdat ik zo met mijn reetje wiebelde
quote:Op maandag 23 juni 2008 11:21 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
je wilt toch niet zeggen dat je een reet hebt als je skinny jeans draagt
n00bquote:Op maandag 23 juni 2008 10:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Frituur FTW
Recept a.u.b.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:31 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
n00b!
Kheb ze wel een keer gefrituurd
trolquote:Op maandag 23 juni 2008 11:37 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:PATAT
is ook lekker om te frituren.
Je gooit een ei in de frituurpan, een boterham en 5 knakworstjes. Eventjes laten bakken en dan kan je zo alles op je brood gooien en opeten.quote:
lekkerrrquote:Op maandag 23 juni 2008 09:50 schreef de_boswachter het volgende:
Ik wou me toennet even een tweetal kroketten frituren voor op de boterham als ik op mijn werk ben. Er gaat niks boven 2 witte sneeen brood met een kroket en wat mosterd en dat dan koud
quote:Op maandag 23 juni 2008 10:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
quote:
klinkt zalig, maar hoe zit het met dat ei ? als je dat in de frituur gooit verspreid dat ei toch helemaal ?quote:Op maandag 23 juni 2008 11:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je gooit een ei in de frituurpan, een boterham en 5 knakworstjes. Eventjes laten bakken en dan kan je zo alles op je brood gooien en opeten.
Toch niet als je met schil en al erin gooitquote:Op maandag 23 juni 2008 11:47 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
klinkt zalig, maar hoe zit het met dat ei ? als je dat in de frituur gooit verspreid dat ei toch helemaal ?
quote:Op maandag 23 juni 2008 11:37 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:FRIET
zo frituur ik al jaren, en de kroketten en patat zijn altijd lekker geweest, en het het maakt heus niet uit of de temperatuur nou 100 of 160 graden is:: gewoon een kwestie van iets langer bakkenquote:Op maandag 23 juni 2008 10:16 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Olie op het gaspitje wordt gewoon 190 graden, afhankelijk van je pan (een pan met dikke bodem duurt langer om warm te worden, maar blijft wel langer warm/wordt ook heter).quote:Op maandag 23 juni 2008 12:00 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
zo frituur ik al jaren, en de kroketten en patat zijn altijd lekker geweest, en het het maakt heus niet uit of de temperatuur nou 100 of 160 graden is:: gewoon een kwestie van iets langer bakken
Perry Bible Fellowshipquote:
koude krokettenquote:Op maandag 23 juni 2008 11:37 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:PATAT FRIET
FOUT je kunt ook een hogedrukpan gebruikenquote:Op maandag 23 juni 2008 12:04 schreef Xith het volgende:
[..]
Olie op het gaspitje wordt gewoon 190 graden, afhankelijk van je pan (een pan met dikke bodem duurt langer om warm te worden, maar blijft wel langer warm/wordt ook heter).
Behalve als je water gebruikt ipv olie, dan wordt het wel alleen maar 100 graden :p
quote:Op maandag 23 juni 2008 14:29 schreef Xith het volgende:
Frituren is een kooktechniek waarbij het voedsel voor enkele minuten in zeer hete olie (160-190°C) of vet wordt ondergedompeld.
Maakt geen kanker uit, slimkeesquote:Op maandag 23 juni 2008 10:50 schreef classpc het volgende:
[..]
220 door een kroonsteen is wel het domste wat je kunt doen
eindelijk iemand die het ook kentquote:
quote:Op maandag 23 juni 2008 20:25 schreef Pollewoppie het volgende:
mmmmmmm krijg hier echt honger van... heb net alleen al een bak Kapsalon zitten wegdouwen.... Echt dat is ook goddelijk!! maar koude (mora) kroketten mogen er ook zijn!
Rotterdammersquote:Op maandag 23 juni 2008 21:54 schreef Farmill het volgende:
Maak de kapsalon niet belachelijk!
Patat, Shoarma en kaas....
GESTAPELD!
Friet en Shoarma en kaas door elkaar. Dat is net zoiets als als rasnederlander juichen als Turkije een goal scoort.quote:Op maandag 23 juni 2008 21:54 schreef Farmill het volgende:
Maak de kapsalon niet belachelijk!
Patat, Shoarma en kaas....
GESTAPELD!
Maar heb je weer een nieuwe frietpan?quote:Op maandag 23 juni 2008 21:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Friet en Shoarma en kaas door elkaar. Dat is net zoiets als als rasnederlander juichen als Turkije een goal scoort.
Heb er toenstraks ff naar gekeken, maar die prul is wel maakbaar alleen daar heb ik geen zin in.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:06 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Maar heb je weer een nieuwe frietpan?
Haha, hij zei patat.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:37 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:PATAT
Haha, jij ook! Maar het is wel waar!quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:13 schreef de_boswachter het volgende:
De nieuwslezer van radio 3 zei net: File door een frietwagen die is afgebrand
Het is dus friet want het nieuws = goed.
Patat klinkt denigrerend voor een gerecht wat 5 sterren heeft op de schaal van 5 voor goed voedsel.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:56 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Klopt.
Friet is de enige juiste benaming.
Patat klinkt zo agressief en naargeestig, dat komt door de dubbel 'AT' klank.
Dat is die trol uit Eindhoven zeker?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:13 schreef de_boswachter het volgende:
De nieuwslezer van radio 3 zei net: File door een frietwagen die is afgebrand
Het is dus friet want het nieuws = goed.
WTF hoe laat begint jouw werk? Smiddags ofzo.quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:53 schreef de_boswachter het volgende:
*** Zit nu zelf lekker aan een kroketje mosterd
En 2 gebakken voor naar het werk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |