Stoere vent ben je johquote:
quote:Op maandag 23 juni 2008 16:25 schreef kthxbye het volgende:
Gast edit
quote:Op maandag 23 juni 2008 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou, ik zit in een branche waar alles uit het verre oosten komt en ik kan me niet voorstellen dat je met slechts 1 contactpersoon daar zoveel meer winst haalt.
ja want ik heb natuurlijk geen vriendinquote:Op maandag 23 juni 2008 16:34 schreef Paramnesia het volgende:
[..]Ja vriend, hij heeft tenminste een vriendin. jij zit je achter de PC af te trekken op furrypr0n.
Ja, ik snap wel wat je bedoelt alleen geloof ik het niet. Ik communiceer dagelijks met chinezen, al 8 jaar lang en ik geloof niet dat je met 1 contactpersoon daar een dusdanige groep chinezen acceptabele code kan laten produceren die je zoveel meer winst opleveren.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:40 schreef Paramnesia het volgende:
[..]1 contactpersoon die het werk verdeelt onder anderen he. Hij is alleen het aanspreekpunt.
Ik heb ook outsourcing projecten in Rusland gehad en dat is best goed te doen inderdaad. Maar geloof me, dat staat in geen enkele verhouding mbt cultuur en taalproblemen zoals je die in het verre oosten ondervind.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:49 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Wij hebben hier veel outsourcing uit Rusland, en ja, daar is de werkgever/werknemer verhouding idd anders dan hier, maar de resultaten zijn gewoon prima.Maar dat is geen coodwerk, maar meer assets.
Oh, dus als je in de minderheid bent, ben je automatisch beterquote:Op maandag 23 juni 2008 16:12 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat mag ook wel, want de verhouding vrouwelijke tot mannelijke programmeurs is 1 tot 100 of zo.
Weet je, wtf intereseert mij dat ook eigenlijk. Gefeliciteerd. Pas op dat ze niet lek raakt.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:50 schreef kthxbye het volgende:
[..]
ja want ik heb natuurlijk geen vriendin
quote:Maybe the old S/W package in your system haven't removed.
And this will happened.
De gemiddelde engineer spreekt geen woord engels.quote:I am sorry but am confusing now.
Is het niet zo dat je dan na verloop van tijd in je bedrijf enkel nog de ontwerpers overhoudt, en geen mensen met ervaring van code. En, als je dan steeds een paar bugs in de applicatie tegenkomt, dat je dan weer kan gaan communiceren met die chinezen over de fouten die eruit gevist moet worden, waarna blijkt dat ze dan de expertise missen om die fouten er goed uit te halen?quote:Op maandag 23 juni 2008 16:21 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Vandaar dat je een bedrijf hier hebt die de ideeen verzint en de creativiteit en je het code kloppen daar laat doen. Perfecte onderverdeling.
Ik was bij het ondernemerscongres afgelopen Woendsdag in het circustheater in Scheveningen. Daar werd een presentatie gegeven: Verdubbel je winst. Een ondernemer had zijn winst van 170 millioen naar 400 millioen laten stijgen in 2 jaar!!
Reden: hij sourcte uit naar China. Ik heb hem dezelfde vragen gesteld als jij stelde en hij verzekerde mij dat als je een goede contactpersoon daar hebt het geen probleem is. Ja ze zijn er voor code tikken, maar dat is wel werk waarvoor ik hier in Nederland idiote bedragen aan developpers betaal. Als ik die developpers nou inzet op gewoon moddelen en de grote lijnen uitzetten. En ik laat het domme typwerk daar doen, dan zie ik het probleem niet.
Ik kreeg een tip van een ander ICT bedrijf dat al zijn code al in India liet doen. Met een ex-immigrant als contactpersoon. Ik zit er over na te denken, en ik denk niet dat ze bijzonder slechter werk afleveren dan hier. Slechter dan in de OP zal het ze niet lukken iig.
blijkbaar interesseert het je wel degelijk omdat je je zorgen maakt om haar welzijnquote:Op maandag 23 juni 2008 16:57 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Weet je, wtf intereseert mij dat ook eigenlijk. Gefeliciteerd. Pas op dat ze niet lek raakt.
Het nadeel van outsourcing is natuurlijk ook dat het niet echt flexibel is. Als je 'ff gauw' iets aangepast moet hebben, kun je met een beetje pech weer een week wachten, terwijl het misschien maar een middagje werk is.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:07 schreef Daeron het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je dan na verloop van tijd in je bedrijf enkel nog de ontwerpers overhoudt, en geen mensen met ervaring van code. En, als je dan steeds een paar bugs in de applicatie tegenkomt, dat je dan weer kan gaan communiceren met die chinezen over de fouten die eruit gevist moet worden, waarna blijkt dat ze dan de expertise missen om die fouten er goed uit te halen?
Gemiddelde BIOS van ASUS of Gigabyte hebben ook altijd van dat soort mooie cryptische omschrijvingen.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Kijk, mailtjes vol met dit soort engels krijg je uit China en dan zijn dit mensen die uitzonderlijk goed engels spreken (in verhouding)
[..]
[..]
De gemiddelde engineer spreekt geen woord engels.
Weet niet hoe het met anderen zit, maar ik kom maar weinig werk tegen van Nederlandse collega's waarvan ik iets heb van "Zo, dat ziet er netjes uit!".quote:Op maandag 23 juni 2008 20:14 schreef Cruise.Elroy het volgende:
En ik hoor hier zo veel over de slechte kwaliteit van Nederlandse programmatuur. Is dat echt zo in de webdev wereld? De studio waar ik werk doet absoluut niet onder voor buitenlandse ontwikkelaars, als je kijkt naar de kwaliteit van het afgeleverde programmeer-werk. (Zo ver je dat kan afleiden)
Dat doet nog steeds niet af aan het feit dat het soms toch commercieel noodzakelijk is om die brakke code te releasen.quote:Op maandag 23 juni 2008 20:52 schreef wijsneus het volgende:
Het is mijn ervaring dat code die onder 'commerciele' tijdsdruk is geproduceerd altijd, altijd achteraf drie keer zoveel in onderhoud kost. Over het algemeen bevat het meer bugs, is het niet uit te breiden, doet het nooit precies wat de klant wil en is het door zijn ondoorzichtigheid moeilijk te begrijpen.
Vuistregel: elk uur dat je bij het bouwen 'bespaard' heb je later 10 uur ellende van. Ga dit maar eens bijhouden voor de grap.
Licht eraan hoe gediciplineerd je te werk gaat. In mijn industrie wordt er A) altijd onder grote tijdsdruk gewerkt, B) het uiterste gevraagd van de hardware. En toch ziet de code er meestal goed uit, vaak zelfs beter dan "normale" applicaties.quote:Op maandag 23 juni 2008 20:52 schreef wijsneus het volgende:
Het is mijn ervaring dat code die onder 'commerciele' tijdsdruk is geproduceerd altijd, altijd achteraf drie keer zoveel in onderhoud kost. Over het algemeen bevat het meer bugs, is het niet uit te breiden, doet het nooit precies wat de klant wil en is het door zijn ondoorzichtigheid moeilijk te begrijpen.
Vuistregel: elk uur dat je bij het bouwen 'bespaard' heb je later 10 uur ellende van. Ga dit maar eens bijhouden voor de grap.
Unix logs vol met comments in het Hongaars, ook lekker leesbaar. Legacycode, altijd leukquote:
Mijn ervaring met Indiase software is toch meer dat je eerst iets aangeleverd krijgt dat vaag lijkt op wat besteld was, en dat je de 'winst' van hun lagere uurtarieven daarmee al snel hebt opgesnoept. Nee zeggen, of toegeven dat ze iets niet snappen is niet hun sterkste punt.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:40 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Buitenlandse outsourcing kent de regels meestal beter dan hier in Nederland. Bij een goed contact wordt alles netjes afgeleverd volgens Nederlandse richtlijnen met goede commentaar. Vauit India krijg ik vaak beter werk dan hier in NL wordt opgeleverd. En dat zegt veel. Heel veel.
Dus het is gewoon luiheid hier in Nederland.
Eerst afmaken waar je mee bezig bent. Ik word zelf vrij vaak gestoord op een dag (komt ook omdat ik flink wat contacten met klanten heb en een hoop mensen, stagiaires incluis, onder me heb) en á la minute elke keer voor mensen klaar staan gaat gewoon écht niet. Moeten ze maar begrip voor hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:22 schreef floris.exe het volgende:
Wat is trouwens jullie houding tegenover 'stoorzenders' vanuit de omgeving tijdens het werk? Bijvoorbeeld collega's die je iets komen vragen, telefoontjes over onderwerpen anders dan waar je mee bezig bent, geluiden op de gang enzovoort...
Maar leid je productiviteit er ook onder? Merk je dat je daardoor toch even moeite krijgt met de draad oppakken van waar je mee bezig was?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:29 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Eerst afmaken waar je mee bezig bent. Ik word zelf vrij vaak gestoord op een dag (komt ook omdat ik flink wat contacten met klanten heb en een hoop mensen, stagiaires incluis, onder me heb) en á la minute elke keer voor mensen klaar staan gaat gewoon écht niet. Moeten ze maar begrip voor hebben.
Een ieder reageert er anders op. Ze zijn bij ons op het terrein al 2 maanden aan het heien, denk maar niet dat ik dan op 100% kan werken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:22 schreef floris.exe het volgende:
Wat is trouwens jullie houding tegenover 'stoorzenders' vanuit de omgeving tijdens het werk? Bijvoorbeeld collega's die je iets komen vragen, telefoontjes over onderwerpen anders dan waar je mee bezig bent, geluiden op de gang enzovoort...
Ik krijg in verhouding minder af in vergelijking met een jaar geleden, toen ik alleen nog maar twee stagiaires onder m'n hoede had. Maar da's wel logisch lijkt me.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:32 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Maar leid je productiviteit er ook onder? Merk je dat je daardoor toch even moeite krijgt met de draad oppakken van waar je mee bezig was?
Dat doet het gros van al die zogenaamde webdesignbureau's dus.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:09 schreef BobbyB het volgende:
[ afbeelding ]
Oja, en "professionele" web bureaus die alleen voor IE sites maken:Vandaag gebeld met zo'n bedrijf dat hun site er niet goed uit zag met FF. Ze wisten niet eens wat dat was bladiebla, uiteindelijk hun webbureau gebeld: "ja, wij maken het alleen maar voor IE want anders kost het teveel tijd."
WTF?! En de klant weet dus van niks. Echt schandalig.
Net zoals mijn collega's. En ze willen gewoon maar niet in zien dat het én veel beter is om alles compatibel te maken, én dat ze zichzelf flink wat werk besparen als ze netjes een stylesheet met alle veelvoorkomende declaraties hanteren i.t.t. inline styles in honderden pagina's.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:56 schreef Cornelis83 het volgende:
Sites die in Browser A wel goed uitzien maar niet in Browser B en in Browser C half.
Typisch voorbeeld van eigenwijs, niet goed onderling afspraken maken en/of een onnodig probleem.
Dat valt gelukkig bij m'n Bulgaarse collega's nog wel mee. Alleen niet zo handig als ze je vragen om de boel even te reviewen en de complete naamgeving in het Bulgaars hebben gedaan.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Kijk, mailtjes vol met dit soort engels krijg je uit China en dan zijn dit mensen die uitzonderlijk goed engels spreken (in verhouding)
[..]
[..]
De gemiddelde engineer spreekt geen woord engels.
OMGquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag weer een typisch stukje Chinese logica. Ik heb een array met teksten die ik dmv een javascript functie uit de array vis en op het scherm zet. showText(6); bv waarbij de 6 dus overeenkomt met de key van de tekst in de array.
Uiteraard kunnen die teksten wijzigen. Nu had ik een chinees een voorbeeld gestuurd van mijn applicatie en ze zijn aan de slag gegaan. Ik krijg dezelfde app. terug, maar blijkbaar hebben ze wat andere teksten gebruikt. Hun showText(0) is gelijk aan mijn showText(6). Nu veranderd een chinees in mijn code niet gewoon de 6 naar een 0... nee die schrijft een init functie die de innerhtml van de tag vervangt waar mijn showtext(6) staat en maakt daar showText(0) van
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:08 schreef trancethrust het volgende:
Wie dropt de drop table * commando's?
quote:User does not have permission to perform this operation on table 'abra_rw.tblLicense_hold'.
Toen ik nog bij een groothandel voor supermarkten werkte had ik wel en collega die een beetje basaal systeemonderhoud deed. Het leek hem wel handig om een IT leek ook te leren hoe je een order kon verwijderen uit het systeem en gaf daarbij iets van DELETE FROM Orders WHERE ID = * als voorbeeld met de opmerking dat op de plaats van het * de ordernummer ingevuld diende te worden. De productie heeft geloof ik twee uur stil gelegen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:08 schreef trancethrust het volgende:
Wie dropt de drop table * commando's?
Gewoon dat bedrijf dumpen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:09 schreef BobbyB het volgende:
[ afbeelding ]
Oja, en "professionele" web bureaus die alleen voor IE sites maken:Vandaag gebeld met zo'n bedrijf dat hun site er niet goed uit zag met FF. Ze wisten niet eens wat dat was bladiebla, uiteindelijk hun webbureau gebeld: "ja, wij maken het alleen maar voor IE want anders kost het teveel tijd."
WTF?! En de klant weet dus van niks. Echt schandalig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |