abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 16:26:29 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59628756
Nou, ik zit in een branche waar alles uit het verre oosten komt en ik kan me niet voorstellen dat je met slechts 1 contactpersoon daar zoveel meer winst haalt.
pi_59628961
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:25 schreef kthxbye het volgende:

gast edit
Stoere vent ben je joh . Ga je nog naar buiten vandaag, of durf je die stap nog niet te maken ?

[ Bericht 25% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 23-06-2008 16:34:13 ]
  maandag 23 juni 2008 @ 16:34:51 #156
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59628998
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:25 schreef kthxbye het volgende:
Gast edit
Ja vriend, hij heeft tenminste een vriendin. jij zit je achter de PC af te trekken op furrypr0n.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:40:13 #157
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59629143
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou, ik zit in een branche waar alles uit het verre oosten komt en ik kan me niet voorstellen dat je met slechts 1 contactpersoon daar zoveel meer winst haalt.
1 contactpersoon die het werk verdeelt onder anderen he. Hij is alleen het aanspreekpunt.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
pi_59629378
Wij hebben hier veel outsourcing uit Rusland, en ja, daar is de werkgever/werknemer verhouding idd anders dan hier, maar de resultaten zijn gewoon prima. Maar dat is geen coodwerk, maar meer assets.
pi_59629406
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:34 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Ja vriend, hij heeft tenminste een vriendin. jij zit je achter de PC af te trekken op furrypr0n.
ja want ik heb natuurlijk geen vriendin
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 16:52:48 #160
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59629476
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:40 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

1 contactpersoon die het werk verdeelt onder anderen he. Hij is alleen het aanspreekpunt.
Ja, ik snap wel wat je bedoelt alleen geloof ik het niet. Ik communiceer dagelijks met chinezen, al 8 jaar lang en ik geloof niet dat je met 1 contactpersoon daar een dusdanige groep chinezen acceptabele code kan laten produceren die je zoveel meer winst opleveren.

Het cultuurverschil, taalproblemen, etc zijn echt enorm. Zelfs als je met locals werkt die de boel aansturen.
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:49 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Wij hebben hier veel outsourcing uit Rusland, en ja, daar is de werkgever/werknemer verhouding idd anders dan hier, maar de resultaten zijn gewoon prima. Maar dat is geen coodwerk, maar meer assets.
Ik heb ook outsourcing projecten in Rusland gehad en dat is best goed te doen inderdaad. Maar geloof me, dat staat in geen enkele verhouding mbt cultuur en taalproblemen zoals je die in het verre oosten ondervind.
pi_59629494
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:12 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat mag ook wel, want de verhouding vrouwelijke tot mannelijke programmeurs is 1 tot 100 of zo.
Oh, dus als je in de minderheid bent, ben je automatisch beter
  maandag 23 juni 2008 @ 16:57:10 #162
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59629592
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:50 schreef kthxbye het volgende:

[..]

ja want ik heb natuurlijk geen vriendin
Weet je, wtf intereseert mij dat ook eigenlijk. Gefeliciteerd. Pas op dat ze niet lek raakt.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:59:36 #163
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_59629649
Herkenbaar topic (op HTML gebied dan), ik zit hier bij een van de top 10 branding-bureaus van Nederland de HTML-puinhopen van mijn voorganger op te ruimen. Die gast kende maar 2 tags, de <table> en de <span> .
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 17:03:03 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59629732
Kijk, mailtjes vol met dit soort engels krijg je uit China en dan zijn dit mensen die uitzonderlijk goed engels spreken (in verhouding)
quote:
Maybe the old S/W package in your system haven't removed.
And this will happened.
quote:
I am sorry but am confusing now.
De gemiddelde engineer spreekt geen woord engels.
pi_59629833
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:21 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Vandaar dat je een bedrijf hier hebt die de ideeen verzint en de creativiteit en je het code kloppen daar laat doen. Perfecte onderverdeling.

Ik was bij het ondernemerscongres afgelopen Woendsdag in het circustheater in Scheveningen. Daar werd een presentatie gegeven: Verdubbel je winst. Een ondernemer had zijn winst van 170 millioen naar 400 millioen laten stijgen in 2 jaar!!

Reden: hij sourcte uit naar China. Ik heb hem dezelfde vragen gesteld als jij stelde en hij verzekerde mij dat als je een goede contactpersoon daar hebt het geen probleem is. Ja ze zijn er voor code tikken, maar dat is wel werk waarvoor ik hier in Nederland idiote bedragen aan developpers betaal. Als ik die developpers nou inzet op gewoon moddelen en de grote lijnen uitzetten. En ik laat het domme typwerk daar doen, dan zie ik het probleem niet.

Ik kreeg een tip van een ander ICT bedrijf dat al zijn code al in India liet doen. Met een ex-immigrant als contactpersoon. Ik zit er over na te denken, en ik denk niet dat ze bijzonder slechter werk afleveren dan hier. Slechter dan in de OP zal het ze niet lukken iig.
Is het niet zo dat je dan na verloop van tijd in je bedrijf enkel nog de ontwerpers overhoudt, en geen mensen met ervaring van code. En, als je dan steeds een paar bugs in de applicatie tegenkomt, dat je dan weer kan gaan communiceren met die chinezen over de fouten die eruit gevist moet worden, waarna blijkt dat ze dan de expertise missen om die fouten er goed uit te halen?
pi_59629844
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:57 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Weet je, wtf intereseert mij dat ook eigenlijk. Gefeliciteerd. Pas op dat ze niet lek raakt.
blijkbaar interesseert het je wel degelijk omdat je je zorgen maakt om haar welzijn
pi_59630143
ach ik laat jullie nerds wel lekker ruzie maken om wie er beter kan scripten.. doeii!
  maandag 23 juni 2008 @ 19:08:30 #168
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_59632519
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:07 schreef Daeron het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je dan na verloop van tijd in je bedrijf enkel nog de ontwerpers overhoudt, en geen mensen met ervaring van code. En, als je dan steeds een paar bugs in de applicatie tegenkomt, dat je dan weer kan gaan communiceren met die chinezen over de fouten die eruit gevist moet worden, waarna blijkt dat ze dan de expertise missen om die fouten er goed uit te halen?
Het nadeel van outsourcing is natuurlijk ook dat het niet echt flexibel is. Als je 'ff gauw' iets aangepast moet hebben, kun je met een beetje pech weer een week wachten, terwijl het misschien maar een middagje werk is.
pi_59632831
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Kijk, mailtjes vol met dit soort engels krijg je uit China en dan zijn dit mensen die uitzonderlijk goed engels spreken (in verhouding)
[..]

[..]

Gemiddelde BIOS van ASUS of Gigabyte hebben ook altijd van dat soort mooie cryptische omschrijvingen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59633751
Dat Engels van Chinezen inderdaad. "Let's programming!"

En met de kwaliteit van markup/programmatuur in Nederland (zie mijn OP) kan ik het me goed voorstellen dat er tegenwoordig veel aan outsourcing naar het buitenland (en dan met name het Oosten) gedaan wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuvai.net op 23-06-2008 20:04:44 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 20:09:54 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59634186
Nou zoals gezegd heb je enorm veel werk aan outsourcing naar het Oosten. Je moet je dus voorstellen dat meestal de commerciële mensen engels spreken. Je gaat dus een technisch concept ontwerp vertalen in het engels, naar een commerciële chinees sturen. Die gaat vervolgens met zijn eigen interpretatie het technische verhaal vertalen en doorgeven aan een engineer die 6 maanden geleden nog op de rijstvelden van Noord-China stond.
pi_59634322
Wij zijn/waren bezig met een Japanse release, en die e-mails zijn wel enorm gaaf. Echt volledig volgens het stereotiep.

En ik hoor hier zo veel over de slechte kwaliteit van Nederlandse programmatuur. Is dat echt zo in de webdev wereld? De studio waar ik werk doet absoluut niet onder voor buitenlandse ontwikkelaars, als je kijkt naar de kwaliteit van het afgeleverde programmeer-werk. (Zo ver je dat kan afleiden)
pi_59634514
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:14 schreef Cruise.Elroy het volgende:
En ik hoor hier zo veel over de slechte kwaliteit van Nederlandse programmatuur. Is dat echt zo in de webdev wereld? De studio waar ik werk doet absoluut niet onder voor buitenlandse ontwikkelaars, als je kijkt naar de kwaliteit van het afgeleverde programmeer-werk. (Zo ver je dat kan afleiden)
Weet niet hoe het met anderen zit, maar ik kom maar weinig werk tegen van Nederlandse collega's waarvan ik iets heb van "Zo, dat ziet er netjes uit!".

Zelf doe ik m'n best om het semantiek-virus over te brengen op anderen. Ook mijn stagiaires en mensen die onder mij werken worden door mij goed gedrild. 't is maar voor hun eigen bestwil denk ik zo en gelukkig zien ze dat zelf ook in. Nogmaals, ik heb een paar collega's die echt ranzig te werk gaan, maar dat zijn juist de mensen die altijd tig opdrachtgevers aan de telefoon hebben hangen met probleempjes en op den duur met hun hoofd tegen de lamp lopen. En maar stug blijven volhouden dat het op hun manier 'ook werkt' hé.

Ik bedoel, als ik een radiator met tie-rips aan de muur hang in plaats van de beugels die d'r bij horen zal 't ook 'werken'. Als ik kauwgom tussen mijn bakstenen prop in plaats van cement zal dat ook 'werken'. Maar correct is anders, en het is een kwestie van tijd dat het mis gaat.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 20:25:09 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59634589
zolang je maar altijd de synergie tussen commercie en semantisch correcte code in de gaten houdt heb je een prima punt.
  maandag 23 juni 2008 @ 20:52:17 #175
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_59635328
Het is mijn ervaring dat code die onder 'commerciele' tijdsdruk is geproduceerd altijd, altijd achteraf drie keer zoveel in onderhoud kost. Over het algemeen bevat het meer bugs, is het niet uit te breiden, doet het nooit precies wat de klant wil en is het door zijn ondoorzichtigheid moeilijk te begrijpen.

Vuistregel: elk uur dat je bij het bouwen 'bespaard' heb je later 10 uur ellende van. Ga dit maar eens bijhouden voor de grap.
Siamo Tutti Antifascisti!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 20:55:00 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59635399
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:52 schreef wijsneus het volgende:
Het is mijn ervaring dat code die onder 'commerciele' tijdsdruk is geproduceerd altijd, altijd achteraf drie keer zoveel in onderhoud kost. Over het algemeen bevat het meer bugs, is het niet uit te breiden, doet het nooit precies wat de klant wil en is het door zijn ondoorzichtigheid moeilijk te begrijpen.

Vuistregel: elk uur dat je bij het bouwen 'bespaard' heb je later 10 uur ellende van. Ga dit maar eens bijhouden voor de grap.
Dat doet nog steeds niet af aan het feit dat het soms toch commercieel noodzakelijk is om die brakke code te releasen.

Ik wil graag perfecte hardware afleveren. Maar als ik me daar continue aan houdt, betekent dat dat ik bijna altijd minimaal een maand later op de markt ben dan de concurrentie. Dat kost veel meer dan die 10 uur support ellende achteraf.
pi_59635474
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:52 schreef wijsneus het volgende:

Licht eraan hoe gediciplineerd je te werk gaat. In mijn industrie wordt er A) altijd onder grote tijdsdruk gewerkt, B) het uiterste gevraagd van de hardware. En toch ziet de code er meestal goed uit, vaak zelfs beter dan "normale" applicaties.

Dat gezegd ben ik nu bezig met het updaten van jaren-oude oude code, en deze zit goed inelkaar, maar heeft geen comments. Ja en dat is idd even slikken.
  maandag 23 juni 2008 @ 20:58:37 #178
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59635502
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:38 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Met comments in het Arabisch.
Unix logs vol met comments in het Hongaars, ook lekker leesbaar. Legacycode, altijd leuk
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 23 juni 2008 @ 21:15:03 #179
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59635952
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:40 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Buitenlandse outsourcing kent de regels meestal beter dan hier in Nederland. Bij een goed contact wordt alles netjes afgeleverd volgens Nederlandse richtlijnen met goede commentaar. Vauit India krijg ik vaak beter werk dan hier in NL wordt opgeleverd. En dat zegt veel. Heel veel.

Dus het is gewoon luiheid hier in Nederland.
Mijn ervaring met Indiase software is toch meer dat je eerst iets aangeleverd krijgt dat vaag lijkt op wat besteld was, en dat je de 'winst' van hun lagere uurtarieven daarmee al snel hebt opgesnoept. Nee zeggen, of toegeven dat ze iets niet snappen is niet hun sterkste punt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_59645572
Wat is trouwens jullie houding tegenover 'stoorzenders' vanuit de omgeving tijdens het werk? Bijvoorbeeld collega's die je iets komen vragen, telefoontjes over onderwerpen anders dan waar je mee bezig bent, geluiden op de gang enzovoort...
pi_59645712
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:22 schreef floris.exe het volgende:
Wat is trouwens jullie houding tegenover 'stoorzenders' vanuit de omgeving tijdens het werk? Bijvoorbeeld collega's die je iets komen vragen, telefoontjes over onderwerpen anders dan waar je mee bezig bent, geluiden op de gang enzovoort...
Eerst afmaken waar je mee bezig bent. Ik word zelf vrij vaak gestoord op een dag (komt ook omdat ik flink wat contacten met klanten heb en een hoop mensen, stagiaires incluis, onder me heb) en á la minute elke keer voor mensen klaar staan gaat gewoon écht niet. Moeten ze maar begrip voor hebben.
pi_59645767
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:29 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Eerst afmaken waar je mee bezig bent. Ik word zelf vrij vaak gestoord op een dag (komt ook omdat ik flink wat contacten met klanten heb en een hoop mensen, stagiaires incluis, onder me heb) en á la minute elke keer voor mensen klaar staan gaat gewoon écht niet. Moeten ze maar begrip voor hebben.
Maar leid je productiviteit er ook onder? Merk je dat je daardoor toch even moeite krijgt met de draad oppakken van waar je mee bezig was?
pi_59645773
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:22 schreef floris.exe het volgende:
Een ieder reageert er anders op. Ze zijn bij ons op het terrein al 2 maanden aan het heien, denk maar niet dat ik dan op 100% kan werken.
pi_59645794
Ik zing zelf volop mee met muziek, soms met dans. De meeste vallen me halverwege bij.
Dus moah, ik kan er best tegen.
pi_59650310
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:32 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Maar leid je productiviteit er ook onder? Merk je dat je daardoor toch even moeite krijgt met de draad oppakken van waar je mee bezig was?
Ik krijg in verhouding minder af in vergelijking met een jaar geleden, toen ik alleen nog maar twee stagiaires onder m'n hoede had. Maar da's wel logisch lijkt me. Wat de draad oppikken betreft, maak ik dus gewoon af waar ik mee bezig ben. Ik ga niet in de hitte van de strijd mijn werk neerleggen om anderen te helpen; moeten ze maar effe geduld hebben totdat ik klaar.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:03:19 #186
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59651116
Jongens, jongens!

Dit topic gaat over HTML-knoeiers, niet om werkstress!!
pi_59651277

Oja, en "professionele" web bureaus die alleen voor IE sites maken: Vandaag gebeld met zo'n bedrijf dat hun site er niet goed uit zag met FF. Ze wisten niet eens wat dat was bladiebla, uiteindelijk hun webbureau gebeld: "ja, wij maken het alleen maar voor IE want anders kost het teveel tijd." WTF?! En de klant weet dus van niks. Echt schandalig.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59652466
Sites die in Browser A wel goed uitzien maar niet in Browser B en in Browser C half.

Typisch voorbeeld van eigenwijs, niet goed onderling afspraken maken en/of een onnodig probleem.
pi_59652489
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:09 schreef BobbyB het volgende:
[ afbeelding ]

Oja, en "professionele" web bureaus die alleen voor IE sites maken: Vandaag gebeld met zo'n bedrijf dat hun site er niet goed uit zag met FF. Ze wisten niet eens wat dat was bladiebla, uiteindelijk hun webbureau gebeld: "ja, wij maken het alleen maar voor IE want anders kost het teveel tijd." WTF?! En de klant weet dus van niks. Echt schandalig.
Dat doet het gros van al die zogenaamde webdesignbureau's dus.
pi_59652639
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:56 schreef Cornelis83 het volgende:
Sites die in Browser A wel goed uitzien maar niet in Browser B en in Browser C half.

Typisch voorbeeld van eigenwijs, niet goed onderling afspraken maken en/of een onnodig probleem.
Net zoals mijn collega's. En ze willen gewoon maar niet in zien dat het én veel beter is om alles compatibel te maken, én dat ze zichzelf flink wat werk besparen als ze netjes een stylesheet met alle veelvoorkomende declaraties hanteren i.t.t. inline styles in honderden pagina's.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2008 @ 15:26:00 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59653175
Vandaag weer een typisch stukje Chinese logica. Ik heb een array met teksten die ik dmv een javascript functie uit de array vis en op het scherm zet. showText(6); bv waarbij de 6 dus overeenkomt met de key van de tekst in de array.

Uiteraard kunnen die teksten wijzigen. Nu had ik een chinees een voorbeeld gestuurd van mijn applicatie en ze zijn aan de slag gegaan. Ik krijg dezelfde app. terug, maar blijkbaar hebben ze wat andere teksten gebruikt. Hun showText(0) is gelijk aan mijn showText(6). Nu veranderd een chinees in mijn code niet gewoon de 6 naar een 0... nee die schrijft een init functie die de innerhtml van de tag vervangt waar mijn showtext(6) staat en maakt daar showText(0) van
pi_59653780
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]

[..]

Dat valt gelukkig bij m'n Bulgaarse collega's nog wel mee. Alleen niet zo handig als ze je vragen om de boel even te reviewen en de complete naamgeving in het Bulgaars hebben gedaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59654258
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag weer een typisch stukje Chinese logica. Ik heb een array met teksten die ik dmv een javascript functie uit de array vis en op het scherm zet. showText(6); bv waarbij de 6 dus overeenkomt met de key van de tekst in de array.

Uiteraard kunnen die teksten wijzigen. Nu had ik een chinees een voorbeeld gestuurd van mijn applicatie en ze zijn aan de slag gegaan. Ik krijg dezelfde app. terug, maar blijkbaar hebben ze wat andere teksten gebruikt. Hun showText(0) is gelijk aan mijn showText(6). Nu veranderd een chinees in mijn code niet gewoon de 6 naar een 0... nee die schrijft een init functie die de innerhtml van de tag vervangt waar mijn showtext(6) staat en maakt daar showText(0) van
OMG
pi_59655462
Ach, valt nog in het niet vergeleken bij dit
pi_59655601
Wie dropt de drop table * commando's?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_59656469
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:08 schreef trancethrust het volgende:
quote:
User does not have permission to perform this operation on table 'abra_rw.tblLicense_hold'.
pi_59657181
en dan heb je dit:
Echt erg!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:02:39 #198
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_59657610
Ah prachtig, dat is er een voor thedailywtf
Zowieso, ik zit zelf ook met wat oude meuk van anderen opgeschept... mijn hoofd
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:34:31 #199
192481 Core2
Happiness is the road
pi_59658259
Mensen die php "programmeren"
Mensen zonder fatsoenlijke opleiding die pretenderen fatsoenlijk te kunnen programmeren
Mensen met pauper collega's die baggercode produceren
Mensen die web 2.0 in de mond nemen
pi_59658323
en dat noemt de TS programmeren.
Kom op, dat is HTML, dat heet geen programmeren.
PHP en JAVA, jwt OO programmeren

Ben blij dat ik van die kutopleiding afben. Programmeren = kut. PHP is
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:49:02 #201
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_59658577
Ik krijg ook wel eens code aangeleverd vanuit een ander bedrijf of van een ander persoon binnen het bedrijf, en die houdt zich wel aan camelcase maar doet dat niet echt handig, functies of variabelen als genereerGetal of winkelWagentjeUpdaten. en dat soort fratsen.

Het is inderdaad niet fijn

php, javascript, css, html etc. etc. etc. IS ALLEMAAL SCRIPT TAAL; dus in feite blijf je een scriptkiddie. Dat is de conclusie die ik hieruit kan trekken en dit is de enige !
pi_59658827
Aan alle knuppels die zeggen dat php geen programmeren is

pro·gram·me·ren (overgankelijk werkwoord; programmeerde, heeft geprogrammeerd)
1 (een proces) strak plannen
2 het schrijven van een computerprogramma

com·pu·ter·pro·gram·ma (het)
1 reeks opdrachten die door een computer kunnen worden geïnterpreteerd en uitgevoerd

Een php script is een prima voorbeeld van een reeks opdrachten die door een computer geïnterpreteerd kunnen worden dus het lijkt me heel helder
pi_59658844
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:08 schreef trancethrust het volgende:
Toen ik nog bij een groothandel voor supermarkten werkte had ik wel en collega die een beetje basaal systeemonderhoud deed. Het leek hem wel handig om een IT leek ook te leren hoe je een order kon verwijderen uit het systeem en gaf daarbij iets van DELETE FROM Orders WHERE ID = * als voorbeeld met de opmerking dat op de plaats van het * de ordernummer ingevuld diende te worden. De productie heeft geloof ik twee uur stil gelegen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:11:46 #204
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59659066
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:09 schreef BobbyB het volgende:
[ afbeelding ]

Gewoon dat bedrijf dumpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')