abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:06:16 #76
164755 Mss
kutHOEr
pi_60421591
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 06:23 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

is dat rik, achter anita?
Ja
Aids.
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2008 @ 08:58:09 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60436653
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:06 schreef Mss het volgende:

[..]

Ja
jee zeg, wat ziet die eruit!
pi_60455818
Volgens mij zouden Laura, Barbara, Charlie en Dorothea er nu maar eens uit moeten, te mutserig en te zeurderig, geef nieuwe mensen nu gewoon eens een kans.
Een heer met stijl
pi_60474428
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 23:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Volgens mij zouden Laura, Barbara, Charlie en Dorothea er nu maar eens uit moeten, te mutserig en te zeurderig, geef nieuwe mensen nu gewoon eens een kans.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 06:59:46 #80
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60482144
raar dat dorothea eruit moet. ze kunnen beter de inhoud van dr rol eens aanpakken.
barbara moet zeker weer terug naar jef?
pi_60485723
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 06:59 schreef lady-wrb het volgende:
raar dat dorothea eruit moet. ze kunnen beter de inhoud van dr rol eens aanpakken.
barbara moet zeker weer terug naar jef?
Dat laatste hoop ik zeker niet, Jef is juist meer de oude Jef uit het pre-Fischer tijdperk geworden sinds zijn breuk met Barbara.

Dorothea's rol is al teveel verpest om het nog leuk te maken volgens mij..
Een heer met stijl
pi_60485749
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:51 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar Laura zonder Robert kan dus echt niet he
Een heer met stijl
pi_60638653
Dennix gaat dus ook weg !
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_60640481
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:11 schreef Canisfire het volgende:
Dennix gaat dus ook weg !
Dat was toch al jaren bekend? Ik ga z'n dronkenmanscènes wel missen, die waren echt prachtig
know'm sayin?
word? word.
  † In Memoriam † vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:25:20 #85
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60649178
dr blijft niet veel meer over op die manier.
wanneer begint het eigenlijk weer?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:40:14 #86
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_60649594
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:21 schreef alors het volgende:

[..]

Ik ga z'n dronkenmanscènes wel missen, die waren echt prachtig
Ik ook. Die waren echt geniaal idd.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_60661143
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:25 schreef lady-wrb het volgende:
dr blijft niet veel meer over op die manier.
wanneer begint het eigenlijk weer?
Och echt veel zal het ook niet meer schelen, het personage Dennis stelde sinds hij zijn geheugen kwijt is diep triets weinig meer voor, maar dat komt vooral door die zieke Arnie-Dennis-verwisselingsverhaallijn dat ik dat vind.
Een heer met stijl
pi_60661775
De Arnie-Dennis verwissellijn is de slechtste lijn ooit. Je kunt dat soort dingen op zich bedenken, maar denk dan ook even verder. Een zoon die seks heeft gehad met zijn moeder en zijn zusje ( ), dat is gewoon vragen om problemen. Al die relaties zijn gewoon verziekt daardoor
know'm sayin?
word? word.
pi_60673585
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:33 schreef alors het volgende:
De Arnie-Dennis verwissellijn is de slechtste lijn ooit. Je kunt dat soort dingen op zich bedenken, maar denk dan ook even verder. Een zoon die seks heeft gehad met zijn moeder en zijn zusje ( ), dat is gewoon vragen om problemen. Al die relaties zijn gewoon verziekt daardoor
Inderdaad, 100% mee eens, eigenlijk is dat de definitieve breuk met het klassieke gtst geweest, tot die tijd was het verleden ongeschonden, weliswaar vergeten of zelfs onbekend voor de huidige gtst kijker, maar sindsdien is gtst bezoedeld om het maar eens poëtisch uit te drukken
Een heer met stijl
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:22:32 #90
163732 nWo4Life
Herman Hogendoorn
pi_60703350
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Inderdaad, 100% mee eens, eigenlijk is dat de definitieve breuk met het klassieke gtst geweest, tot die tijd was het verleden ongeschonden, weliswaar vergeten of zelfs onbekend voor de huidige gtst kijker, maar sindsdien is gtst bezoedeld om het maar eens poëtisch uit te drukken
Klopt, net als met Frits van Houten. Ik vind het echt vreselijk hoe dat is aangepakt. Een tweelingbroer, dat alleen al zet alle verhoudingen op zijn kop en dan ook nog eens de hele moord op zichzelf veranderen. Ik heb liever een goed personage dat dood blijft dan een goed personage dat terugkomt en volledig verpest wordt.
"Ik vind het niet erg als iets niet makkelijk is, ik win meestal, weet je!"
pi_60715232
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:22 schreef nWo4Life het volgende:

[..]

Klopt, net als met Frits van Houten. Ik vind het echt vreselijk hoe dat is aangepakt. Een tweelingbroer, dat alleen al zet alle verhoudingen op zijn kop en dan ook nog eens de hele moord op zichzelf veranderen. Ik heb liever een goed personage dat dood blijft dan een goed personage dat terugkomt en volledig verpest wordt.
Helemaal mee eens. Zowel dat Dennis, Als het Frits gebeuren heeft gewoon de hele boel verpest.
Hetzelfde in mindere mate toen Stefano opeens niet meer de zoon van Ludo was.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_60717198
Eigenlijk was dat seizoen van de schilderijenroof nog enigzins oud-gtst, daarna toen je Martine vs Ludo kreeg vond ik al dat ze dingen verziekten, zoals inderdaad dat Stefano plotseling de broer van Ludo was. 1

Na die brand toen Benjamin dood ging kreeg je die in en in trieste lijn waarbij Ray en Dennis om die kroeg streden, waarbij Dennis out ging en daarna toen hij bij kwam ineens Arnie was. 2

Vervolgens kwam Frits terug, zoals ook al eerder gezegd, de grootste flop van de eeuw en weer een sterke verhaallijn aan diggelen 3

En dan natuurlijk meerdere dingen zoals die comeback van Linda, allemachtig zeg, ongelooflijk nietszeggend, maar ook hele andere dingen zoals het personage Ludo, hebben nooit hun oude niveau gevonden. Zoals Ludo was voor zijn geld versnippert werd, met zijn landhuis en Sanders Art Consultancy, dat niveau heeft hij nooit meer gehaald, het is een beetje chaotisch en rommelig geworden allemaal.

En tot slot de familie Alberts, in de eerste seizoenen een gegoede familie, die redelijk 'rijk' waren en ook invloed hadden, ze waren het middelpunt van de serie, hebben hun glorie ook nooit hervonden, maar dat begon al na die periode met Philip van Alphen.
Een heer met stijl
pi_60717908
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Eigenlijk was dat seizoen van de schilderijenroof nog enigzins oud-gtst, daarna toen je Martine vs Ludo kreeg vond ik al dat ze dingen verziekten, zoals inderdaad dat Stefano plotseling de broer van Ludo was. 1

Na die brand toen Benjamin dood ging kreeg je die in en in trieste lijn waarbij Ray en Dennis om die kroeg streden, waarbij Dennis out ging en daarna toen hij bij kwam ineens Arnie was. 2

Vervolgens kwam Frits terug, zoals ook al eerder gezegd, de grootste flop van de eeuw en weer een sterke verhaallijn aan diggelen 3

En dan natuurlijk meerdere dingen zoals die comeback van Linda, allemachtig zeg, ongelooflijk nietszeggend, maar ook hele andere dingen zoals het personage Ludo, hebben nooit hun oude niveau gevonden. Zoals Ludo was voor zijn geld versnippert werd, met zijn landhuis en Sanders Art Consultancy, dat niveau heeft hij nooit meer gehaald, het is een beetje chaotisch en rommelig geworden allemaal.

En tot slot de familie Alberts, in de eerste seizoenen een gegoede familie, die redelijk 'rijk' waren en ook invloed hadden, ze waren het middelpunt van de serie, hebben hun glorie ook nooit hervonden, maar dat begon al na die periode met Philip van Alphen.
Sowieso nu je het over linda hebt stellen al die comebacks niet veel voor.
De enige comeback's die echt geslaagt zijn waren die van Dian Rik Simon Hannie en Remco.
De rest was allemaal meer van kijk er is een oude bekende terug die vervolgens niet zoveel te doen had.
Ik noem een Daantje bijvoorbeeld. Waarom kwam die eigenlijk terug ? Om Dennis te neuken toch ?
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_60718359
Maar wat ik me ook afvraag, ze hadden heleboel dingen kunnen bereiken zonder de verhoudingen zo om te gooien, bijvoorbeeld, Nick is de zoon van Ludo en Sophia, waarom moet Stefano ineens niet de zoon van Ludo zijn? Ze hadden toch beiden van Ludo en Sophia kunnen zijn?

En ook dat gedoe met Dennis, oke prima je wilt dat het de zoon van Robert en Laura is, dan verzin je toch achteraf dat Dennis de tweeeïge tweelingbroer (hoeft dus niet per se te lijken) van Arnie is en dat ie uit het ziekenhuis ontvoert was als baby. Ik geef toe misschien vergezocht, maar wat ze er nu van hebben gemaakt is evengoed vergezocht.

En toen Casper van Bohemen terugkwam had ie terug moeten komen als Frits of gewoon niet, met een beetje fantasie had je zoiets kunnen verzinnen als bij Ludo, dat ie destijds plotseling onderdook omdat iemand een aanslag op hem wilde plegen.

Ze hadden kunnen doen wat ze wilden zonder direct meer dan 10 jaar soapgeschiedenis ten grabbel te gooien.
Een heer met stijl
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:14:00 #95
163732 nWo4Life
Herman Hogendoorn
pi_60722628
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Maar wat ik me ook afvraag, ze hadden heleboel dingen kunnen bereiken zonder de verhoudingen zo om te gooien, bijvoorbeeld, Nick is de zoon van Ludo en Sophia, waarom moet Stefano ineens niet de zoon van Ludo zijn? Ze hadden toch beiden van Ludo en Sophia kunnen zijn?

En ook dat gedoe met Dennis, oke prima je wilt dat het de zoon van Robert en Laura is, dan verzin je toch achteraf dat Dennis de tweeeïge tweelingbroer (hoeft dus niet per se te lijken) van Arnie is en dat ie uit het ziekenhuis ontvoert was als baby. Ik geef toe misschien vergezocht, maar wat ze er nu van hebben gemaakt is evengoed vergezocht.

En toen Casper van Bohemen terugkwam had ie terug moeten komen als Frits of gewoon niet, met een beetje fantasie had je zoiets kunnen verzinnen als bij Ludo, dat ie destijds plotseling onderdook omdat iemand een aanslag op hem wilde plegen.

Ze hadden kunnen doen wat ze wilden zonder direct meer dan 10 jaar soapgeschiedenis ten grabbel te gooien.
Ik ondersteun dit volledig, al vind ik het in Frits z'n geval echt zo'n definitieve moord. Die originele scéne waarin hij vermoord wordt is in mijn ogen wellicht de geweldigste scéne uit de geschiedenis van GTST; op de 1000ste aflevering stierf de grootste bad guy die de serie tot die tijd kende. De schrijvers hadden moeten accepteren dat hij dood is en niet meer terug kan komen. Het is jammer dat men voor de spanning iemand gaat terughalen en dan vanalles gaat verzinnen. Ik ben het met je eens dat een soap het onmogelijke waar kan maken en zelfs nog enigszins geloofwaardig ook, maar Frits van Houten is nu eenmaal dood en ze hadden hem gewoon dood moeten laten. Nu zit er een vreemde nasmaak aan het geheel.

Bovendien vind ik Casper van Bohemen in de rol van Frits echt geweldig, en aangezien hij best wel betrokken is bij de serie en zelfs bij de verhaallijn van Martine dacht 'wat zou Frits hier van gedacht hebben?' geeft aan dat het hem in zijn bloed zit. Het was dan ook beter geweest als hij naar het buitenland was vertrokken of ik de bak was terechtgekomen. Dood kan ook in scéne zijn gezet, maar niet na zo'n fragment als de moord op Frits die voor de kijkers overduidelijk te zien was en in hun geheugen staat gegrift, omdat het zo'n geweldige scéne is.
pi_60746648
Ben het met je eens dat ze van het verleden af moeten blijven mits ze niets toe te voegen hebben. Alleen het personage Frits van Houten loopt als een rode draad door GTST, hij is zo gezegd de ontbrekende schakel in talloze verhaallijnen betreffende zijn familie en Sanders. Zonder hem zou Ludo Sanders nooit eens echt goed op zijn bek kunnen gaan. Met andere woorden hij had aan Frits zijn gelijke gehad, hij zou hem uit kunnen schakelen. Aan Herman Hogendoorn had hij uiteraard zijn superieur maar die kan niet meer terug dus blijft Frits over. Dit heb je nu ook weer, Ludo zijn personage schreeuwt om waardige tegenstand. Gebeurt dit niet dan voegt zijn personage in dit stadium ook niets meer toe aan de serie aangezien hij zoals eerder gezegd vrijwel uitgemolken is.

Wat betreft Frits zijn sterfscène, beste GTST scène ooit voor mij maar juist omdat het zo indrukwekkend werd neergezet zou het in mijn optiek dus best wel in scène gezet kunnen zijn. Ook de hele Hans van Houten verhaallijn zou nog wel enigzins plausibel gemaakt kunnen worden. Enige tijd geleden had ik hierover een discussie op GTST.nl waarbij we tot de conclusie kwamen dat Hans van Houten best wel eens een complot zou kunnen zijn tot nieuwe indentiteit voor Frits. Redenen hier omheen kunnen zo verzonnen worden. Kijk ze hebben het nu zo grondig verpest dat ze het eigenlijk verplicht zijn om er nog even weer een waarige twist aan te geven. En wat nou beter om hem dan ook maar gelijk helemaal terug te halen? Ludo kreeg 3 dodelijk schoten in zijn lijf en kon terug. Waarom dan Frits niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door MikeTuinstra op 11-08-2008 22:38:17 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:29:47 #97
163732 nWo4Life
Herman Hogendoorn
pi_60764396
Ik ben het grotendeels met je eens, Mike. Het is sowieso jammer dat mensen steeds tijdelijke rollen aannemen, of er uit worden geschreven, voordat ze zich echt kunnen manifesteren. De strijd tussen Frits, Martine en Herman was indrukwekkend en kon gelijk opgaan, omdat het over jaren was uitgestrekt en alle personages een lange tijd in de serie zaten.

Nu Inge Ipenburg een tijdelijke rol kreeg, was de ondergang van Martine, ten opzichte van Ludo, eigenlijk al duidelijk vanaf het begin. Die rol van Casper van Bohemen zorgde voor hetzelfde probleem. Als hij in de serie was gebleven hadden ze best Frits terug kunnen ha;len, aangezien alles kan in soapland, maar nu had het niet veel uitgemaakt, want dan had Frits toch al snel het veld moeten ruimen. Ik vind het alleen erg jammer dat ze goede verhaallijnen dan maar te grabbel gooien voor een tijdje spanning.

Ik vind dat er een personage moet komen (slechterik) dat wel in de serie kan blijven en gelijk op kan gaan aan Ludo. Of dat nu Frits, Martine of een nieuw personage is, maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar een goed personage is dat lang in de serie kan blijven. Het is, zoals je al aangaf, noodzakelijk voor Ludo om eens een goede tegenstander te hebben. De rol van Ludo is op het moment ook niet meer wat het geweest is, omdat hij niets anders te doen heeft dan geestespatiëntje spelen bij een psychiater.
pi_60857832

Hmm, hoe was het verhaal met Linda ook alweer?
In deze tijd had ik geen tijd om GTST te kijken...
Was ze verlamd toen ze in die container lag, of gekneveld waardoor ze er niet uit kwam? Die schreeuwende stem uit de afvalbak, waarom viel de vuilnis-ophaal ventjes dat nooit op, of was het haar ziel ofzo?

En waarom belandde ze in de container? En wat had ze misdaan volgens Morris?
En is ze daarin achtergebleven? Details graag...

[ Bericht 0% gewijzigd door GSMboy op 15-08-2008 16:21:30 ]
pi_60860297
Morris dacht dat ze dood was geloof ik, en dat de politie zou denken dat hij haar vermoord had omdat ze ruzie hadden geloof ik.
Maar ze heeft een ziekte waardoor ze soms voor dood neervalt, maar dan is ze dus niet dood. Daarom dumpte hij haar daar. En de rest weet ik ook niet meer.
know'm sayin?
word? word.
pi_60879849
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:56 schreef alors het volgende:
Morris dacht dat ze dood was geloof ik, en dat de politie zou denken dat hij haar vermoord had omdat ze ruzie hadden geloof ik.
Maar ze heeft een ziekte waardoor ze soms voor dood neervalt, maar dan is ze dus niet dood. Daarom dumpte hij haar daar. En de rest weet ik ook niet meer.
Ik walgde echt van het personage Morris, het is sowieso al ziek dat je iemand in een vuilcontainer dumpt natuurlijk, maar dat ie dan gewoon vrolijk verder ging met alledaagse dingen zonder enige oprechte vorm van wroeging. Hetzelfde als toen ie Ludo neerschoot, zelfs toen hij het zich herrinerde was ie alleen maar bang voor de wraak van Ludo. En waar ik nog het meest van baalde is dat Barbara hem altijd de hang boven het hoofd hield, veroordeelt de hele wereld behalve 3 mensen: Charlie, Morris en d'r lelijke zelf
Een heer met stijl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')