abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62067500
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 00:20 schreef WupWup het volgende:
Wat een drama dit spul!!
Ik had mijn hoop op dit spul gevestigd.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_62082066
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 01:23 schreef geppie het volgende:

[..]

Ik had mijn hoop op dit spul gevestigd.
wees blij dat ik je van tevoren gewaarschuwd heb
pi_62095776
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:47 schreef WupWup het volgende:

[..]

wees blij dat ik je van tevoren gewaarschuwd heb
Ben je eeuwig dankbaar
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_64618740
nou wij hebben het vanmiddag ook geprobeerd maar ik sluit me aan bij de "ramp" reacties!
Echt niet makkelijk en eerder een 5op5 ivm moeilijkheid!
Nu zijn wij ook echt niet handig maar dit is wel heel dramatisch en vooral die roller :S
zo dik als de pest het erop smeren en ff heen en weer en je haalt het zo van de muur weer af :s
wij gaan ook voor de grove korrel latex!
Kan er alleen maar van opknappen!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:00:57 #55
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_64618980
Om nog even terug te komen op mijn post. Ook een groot drama.
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_64619567
Een reactie uit het filmpje:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Zie je nou wel dat je het niet kunt met Albastine
pi_64625433
Alabastine Muurglad,alleen de naam al.
Glad zal de muur wel worden,maar vlak is de kunst van de gebruiker.
Wat is er mis met een zak roodband?????????
pi_64638747
Ik heb er geen ervaring mee
Maar gisteren bij de Praxis wilde iemand na gebruik zijn geld terug hebben voor die "rommel"
pi_66067282
Ik ga komende week dat spul eens proberen. Ben benieuwd wat mijn ervaring zal zijn. Ik zal het resultaat hier posten.
Ik moet sowieso de muur eerst voorbehandelen met Flexa voorstrijk (poederende ondergronden),

omdat de ondergrond nogal droog is.

En ja dat is een plaatje van Alabastine omdat ik geen plaatje van de Flexa voorstrijk kon vinden

[ Bericht 26% gewijzigd door Juup© op 14-02-2009 21:57:15 ]
pi_66067349
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:04 schreef fokkieslim het volgende:
Alabastine Muurglad,alleen de naam al.
Glad zal de muur wel worden,maar vlak is de kunst van de gebruiker.
Wat is er mis met een zak roodband?????????
Dat krijg ik dus echt niet fatsoenlijk op de muur. Heb hier een muur van ongeveer 8 x 2.3mtr gestuct en dat doe ik dus nooit meer. Zo'n groot oppervlak krijg ik niet helemaal precies vlak, ook niet bij het gebruikt van afrij profielen (of hoe die dingen ook heten mogen).

Ik ga het hoe dan ook eerst uitproberen op een klein oppervlak.

[ Bericht 5% gewijzigd door Juup© op 14-02-2009 22:08:42 ]
pi_66188923
Heb deze tinnef gebruikt op een muur die aardig wat liefde kon gebruiken. Het opbrengen met de roller is leuk voor oppervlaktes, maar op smalle stukjes kun je het net zo goed op 8 pas afstand tegenaan smijten. Ik denk zelfs dat het er dan egaler op komt. Dat lukt met de roller dus zeker niet.

Mijn tip: Koop voor het geld dat Muurglad en het gereedschap vooral Rood of Goudband. Ik vermoed dat je voor hetzelfde geld dat 1 potje Muurglad kost (met gereedschap) een kompleet apartementencomplex kan voorzien van een 3 cm dikke laag gips...
pi_66191282
Als ik de negatieve ervaringen zo eens lees ben ik benieuwd of het spul goed gaat werken hier. Maar aangezien ik slechte ervaringen met roodband e.d. heb (kan er niet lekker mee werken, krijg het niet voor elkaar om het netjes verdeeld te krijgen) ga ik het spul toch proberen.
Ik heb gisteravond iig de muren voorbehandeld met muurgrond zodat de zuigende werking en de poederende ondergrond verdwenen zijn.

Ik denk dat ik het eind deze of begin volgende week ga proberen, en dat weet ik of ik bij de haters of liefhebbers van het spul hoor
pi_66228225
Ik heb de muur bij m'n trap ermee gedaan. Die was erg lelijk en het is nu niet zo glad als een gestucte muur, maar het ziet er toch echt 10x beter uit. Belangrijk is om het na afloop goed te schuren, dan krijg je het best netjes. Ik denk dat ik 2/3 van wat ik erop heb gezet, weer eraf geschuurd heb
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:04:58 #64
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66229293
Ik zit ook te twijfelen om een muur van 10 x 2,6 meter te doen. Over het algemeen is de muur is op zich goed vlak, maar er zitten veel kleine hobbeltjes in (echt een drama met strijklicht...)
Het is gesausd glasvlies, zou ik nog een voorstrijkmiddel nodig hebben?

De andere optie is om het 'uit het handje' met fix en finish te doen....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_66257485
Ik heb vanavond een proefstukje gedaan op een muur die dusdanig beschadigd is dat ik het zal moeten behandelen als zijnde granol.

Kleine close-up van een stukje muur

Na aanbrengen (met een spatel op de muur aangebracht en toen uitgerold met de muurroller) 20 minuten gewacht en toen uitgesmeerd volgens gebruiksaanwijzing. Het was even oefenen maar voor de eerste laag (moet er nog een op komen) is het aardig goed gelukt voor een leek

Ik heb de muur dus voorbehandeld met muurgrond van Flexa om de zuigende werking te verminderen en de poederende ondergrond te fixeren.
pi_66257811
Het is wat gladder ja, maar ik sta er nog niet van te springen eerlijk gezegd. Ik bedoel, ik zie het voordeel van dit spul ten opzichte van een zak roodband nog niet. .
  vrijdag 20 februari 2009 @ 08:20:35 #67
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66265162
Bij roodband moet je echt stuuken omdat je laag dikker is. Als je hier een laag Fix & Finish overheen zou gooien zou het best weleens strak kunnen worden

Maar geef mij maar roodband indd
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_66323398
Alabastine MuurGlad:

Het was een probeersel, maar daar zal het ook bij blijven. Het aanbrengen met de roller werkt alleen goed al de ondergrond niet meer dan 2mm hobbelt zeg maar, want anders trekt de roller de stuc weer mee.

Het uitsmeren met de veredelde raamwisser is ook geen pretje, want het is moeilijk om de juiste druk te vinden. Duw ik net iets te hard dan strijk ik de stuc uit de gaten, duw ik iets minder hard dan vormen zich hobbels. En de juiste middenweg is nagenoeg niet te vinden omdat de ondergrond dan overal van exact dezelfde structuur moet zijn.

Ik heb vandaag

gehaald en daar de muur glad mee gestreken. Werkt tig maal beter dan MuurGlad. Ik heb niet eens mijn spackmes hoeven te gebruiken, gewoon de vlakspaan is al voldoende
pi_66330128
Tipje: Muurglad is best dure zooi. Ik gebruik zelf Rigips Topstuc (7,95 bij de Gamma per zak), onwijs lekker spul om mee te werken. Stucen is niet zo gek moeilijk hiermee, het is mij ook gelukt. Zie ook de leuke instructievideo van Dennis Mulder (Eigen Huis in Puin). Echter maakt Dennis heel veel van het spul tegelijk aan, dit doe ik noooit meer want het droogt dan te snel.
http://www.rigips.nl/
pi_67045045
Bedankt voor de tip, Beckster. Dat rigips lijkt me een goed spul om mijn granol weg te werken en er vlakke muren voor in de plaats te krijgen. Voor een EERLIJKE prijs (daaag, Alabastine...) !!!
Had je al ervaring met stucen trouwens? Dat helpt natuurlijk... Want in het filmpje van Dennis Mulder ziet het er makkelijker uit dan het is (is altijd in van die demonstratie video's..), maar ik denk dat bijvoorbeeld dat afreien al moeilijker is dan het lijkt (hoe hard druk je op de reilat, gelijkmatige druk uitoefenen, etc. etc.). En dan heb je misschien nog het stucen om een hoekje (denk aan vensters en zo).

Voor mij staat i.i.g. vast dat er GEEN Alabastine MuurGlad in huis komt. Ik zie her en der negatieve berichten en ja.... 50 euro voor zo'n grote bak... da's een beetje te gek.
  maandag 23 maart 2009 @ 18:24:48 #71
82296 twanneman
Mister Fix it!
pi_67331936
Ik heb zelf ook ooit eens zitten prutsen met Muurglad voor een kleine ruimte, en dat is uiteindelijk wel aardig mooi geworden, en het was vooral eenvoudig en snel
Nu heb ik op het moment een kamer met afschuwelijke structuurverf dat zeer ongelijk is aangebracht door de vorige huurder, en die muren zou ik dan liever glad krijgen. Verwijderen lukt niet, want dat spul is even hard als het onderliggende beton. Voor dit oppervlak wil ik eigenlijk wel zon zak rigips proberen. Nu ben ik eigenlijk naar het volgende benieuwd:
Zou ik de roller/strijker van muurglad niet gewoon kunnen gebruiken om rigips aan te brengen?
Het is nu eenmaal een huurhuis, en zou het liefste relatief snel klaar willen zijn, zonder al die eenmalige aankopen van gereedschap. Zon schuurbord lijkt me dan wel praktisch om de laatste oneffenheden in grote halen glad te krijgen, maar het geheel hoeft niet spiegelglad te zijn.
Iemand ideeën/suggesties?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 09:12:09 #72
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_67347559
Ik zou wel even een plamuurmes en een plakspaan van een paar euro bij de DHZ-er halen, dat werkt echt 10x prettiger.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 15 april 2009 @ 17:54:53 #73
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_68045975
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:35 schreef Beckster het volgende:
Tipje: Muurglad is best dure zooi. Ik gebruik zelf Rigips Topstuc (7,95 bij de Gamma per zak), onwijs lekker spul om mee te werken. Stucen is niet zo gek moeilijk hiermee, het is mij ook gelukt. Zie ook de leuke instructievideo van Dennis Mulder (Eigen Huis in Puin). Echter maakt Dennis heel veel van het spul tegelijk aan, dit doe ik noooit meer want het droogt dan te snel.
http://www.rigips.nl/
Dat rigips lijkt me wel wat. Als ik nou mijn nieuwbouwapp. ruw laat opleveren in plaats van behangklaar, zou ik het dan gewoon netjes kunnen stucen met rigips? Aangezien ik toch ga boren en frazen voor elektra in de murgen moet ik toch de leidingen weer opvullen met cement of roodband.
Look who's back in the wrong place at the right time
  donderdag 16 april 2009 @ 23:44:13 #74
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_68092444
Even n tvp'tje, aangezien ik nog aan t twijfelen ben of ik de woonkamer van mijn nieuwe huis ga laten stucen of dat ik zelf n poging ga wagen. Er zit nu oud jaren '50 pleisterwerk op, wat op zich wel glad is, maar er zit wel n beetje profiel in wat ik mooi strak wil hebben....
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
pi_68441357
Een tip voor mensen die Rigips Topstuc willen gebruiken. Als je een primer/voorstrijkmiddel nodig hebt (zuigende ondergrond, of granol zoals in mijn geval) gebruik dan niet de Rigips Primer, die is best prijzig. Ik heb zelf Flevopol Uni universeel voorstrijkmiddel gebruikt van Metzger. Ook verkrijgbaar bij de Gamma. Ik bespaar echt meer dan de helft van de kosten. Tip dus.
pi_68442043
Overigens, als je echt mooi strak stucwerk wil, en je hebt dit noch nooit gedaan, begin er dan niet zelf aan... Beste tip die ik kan geven na al aardig wat metertjes gedaan te hebben met Topstuc. Ik vind het zelf goed genoeg, maar een stucadoor doet het perfect voor je.

Het is best zwaar werk ook trouwens. Nu doe ik (over het granol) eerst een eerste dunne laag en daar een dag later de afwerklaag overheen. Scheelt aardig wat. En per keer doe ik een lengte van 1,60 meter (hoogte 2,30 meter ongeveer). Komt op ongeveer 1/3 zak Topstuc voor 1 zo'n stuk, ik schat dat er ongeveer een laag van 2 mm over het granol gaat. En ja, je hebt ook naden die je later moet wegwerken als je elke keer een stuk doet en het moet aansluiten op het vorige....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')