abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59626187
Laat je ons ook weten hoe het resultaat is?
Veel succes in ieder geval!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 15:44:26 #27
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59653643
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:44 schreef Susanne81 het volgende:
Zal ik doen.

Dank je wel!
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk vaak groter dan in theorie.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:05:18 #28
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59817018
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:44 schreef Susanne81 het volgende:
We hebben nu een kleine muur gedaan, en het ziet er prachtig uit.
Misschien nog wat naschuren, miscchien ook niet. (We denken er nu over om een structuurverf er overheen te smeren.)

we zijn hoe dan ook zeer tevreden met het resultaat.

Iedereen nogmaals bedankt voor de input!
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk vaak groter dan in theorie.
pi_59817144
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:05 schreef Imzadi het volgende:

[..]

We hebben nu een kleine muur gedaan, en het ziet er prachtig uit.
Misschien nog wat naschuren, miscchien ook niet. (We denken er nu over om een structuurverf er overheen te smeren.)

we zijn hoe dan ook zeer tevreden met het resultaat.

Iedereen nogmaals bedankt voor de input!
Leuk! Viel het qua arbeid nog mee?
Misschien kun je nog een foto plaatsen van het resultaat?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_59826787
Wat moest je nog per verpakking betalen?
  woensdag 2 juli 2008 @ 12:20:03 #31
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59838781
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:37 schreef Dikke_Sjit het volgende:
Wat moest je nog per verpakking betalen?
5 liter voor 29 euro of ziets. (De versie voor beschadigde muren).
  woensdag 2 juli 2008 @ 12:22:19 #32
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59838827
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:11 schreef dahei het volgende:

[..]

Leuk! Viel het qua arbeid nog mee?
Het was niet te zwaar. Mijn vriendin heeft het gedaan en die had alleen wat last van de warmte. ik heb haar niet horen klagen over spierpijn e.d., dus dat viel mee.

ik zal even kijken of ik een beetje foto kan maken. Er hangt nog niet echt verlichting en er zit een raam in de muur, dus dat is even moeilijk. Ik doe mijn best en zal de fotos dan posten.
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:31:25 #33
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59858873
quote:
Heb fotos' gemaakt, heb echter geen idee hoe ik die op dit forum krijg....
pi_59859505
Deze kun je uploaden bij www.xs.to
Daarna kun je ze zo plaatsen:
1[img]url van je foto[/img]
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:14:15 #35
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59862725
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:06 schreef dahei het volgende:
Deze kun je uploaden bij www.xs.to
Daarna kun je ze zo plaatsen:
[ code verwijderd ]

OK, dank voor de tip.

(Sorry voor de kwaliteit van de fotos, bij weinig licht doet de camera in mijn telefoon het niet echt super.)

Een voorbeeld van een muur, in de staat voordat we begonnen:

Een onbewerkte muur naast een bewerkte muur:

De bewerkte muur:

De bewerkte muur (muur rechts is gipse muur, die kun je negeren):

Hier en daar nog wat oneffenheid, maar de muur is dan ook nog niet nageschuurd.
Ik denk echter dat het voor een muur die we nog met structuurverf gaan nabehandelen goed genoeg gelukt is.

groet.

I.

[ Bericht 0% gewijzigd door Imzadi op 04-07-2008 09:49:21 ]
pi_59862805
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:14 schreef Imzadi het volgende:
Hier en daar nog wat oneffenheid, maar de muur is dan ook nog niet nageschuurd.
Ik denk echter dat het voor een muur die we nog met structuurverf ga nabehandelen goed genoeg gelukt is.
Daar heb ik me toentertijd stevig op verkeken. Bij structuurverf zie je JUIST eerder dat het niet mooi glad is (of het moeten hele kleine oneffenheden zijn)

Behalve...de structuurverf van Alabastine, voor beschadigde muren. Geweldig spul, maar ook weer verdomd duur in vergelijking met een emmer structuurverf van de gamma (of fatsoenlijk spul van de verfstunter)
pi_59926315
na-schuren van de muur...? dat klinkt niet echt alsof het glad is geworden ?

(denk ff aan de afwerking bij je balk in je plafond
pi_59926340
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:17 schreef veldmuis het volgende:

[..]
Structuurverf is ook perfect als je spinnen hebt.. veel meer spinrag en vuiligheid op je muren. En als je er tegen aan komt haal je je vel open, heerlijk spul die structuurverf. Heb ik er laatst weer af moeten krabben...
pi_59926413
quote:
Op zondag 6 juli 2008 15:14 schreef Kaiju het volgende:

[..]

Structuurverf is ook perfect als je spinnen hebt.. veel meer spinrag en vuiligheid op je muren. En als je er tegen aan komt haal je je vel open, heerlijk spul die structuurverf. Heb ik er laatst weer af moeten krabben...
Ik heb geen spinnen. Alleen een cavia.
pi_59926491
dan heb je een vochtig huis spinne houden van droge woningen.
pi_60072100
Hier ook een muur van 2,5 bij 2,5 meter gedaan. Ik vond het resultaat tegenvallen. Het spul is veel eerder droog dan de 15 min. die aangegeven staan. Dus dat moesten we weer bijwerken. Bovendien wordt het niet echt glad, overgangen tussen de banen die je hebt gemaakt zie je duidelijk.

Dat kan ook natuurlijk allemaal aan mij liggen. Echter ik heb best wat kluservaring en kan zeker een muur verven (de enige vereiste, aldus het filmpje), dus de klusmoeilijkheidsgraad klopt niet helemaal mijns inziens (3 op een schaal van 5 meen ik).
pi_60083854
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:45 schreef Onze_Zanie het volgende:
Hier ook een muur van 2,5 bij 2,5 meter gedaan. Ik vond het resultaat tegenvallen. Het spul is veel eerder droog dan de 15 min. die aangegeven staan. Dus dat moesten we weer bijwerken. Bovendien wordt het niet echt glad, overgangen tussen de banen die je hebt gemaakt zie je duidelijk.

Dat kan ook natuurlijk allemaal aan mij liggen. Echter ik heb best wat kluservaring en kan zeker een muur verven (de enige vereiste, aldus het filmpje), dus de klusmoeilijkheidsgraad klopt niet helemaal mijns inziens (3 op een schaal van 5 meen ik).
Het kan er aan liggen dat zij het met z'n tweetjes hebben gedaan. Ook kan het zijn dat ze net iets meer water hebben gebruikt, de luchtvochtigheid een stuk hoger lag of dat de ondergrond anders was. Het probleem is dat je vaak de vakmanschap van een stukadoor niet hebt om e.e.a. te beoordelen (no offence).
Stucken laat ik zelf het liefst over aan de vakman.
pi_60091053
We hebben het op een gegeven moment ook met z'n tweeen gedaan omdat het te snel droogde. Uiteraard is de ondergrond en vochtigheidsgraad van invloed. Je hoeft het spul echter niet te mengen met water (mag niet eens volgens de site). Dus even roeren en "gewoon" op de muur rollen en na 15-30 minuten gladtrekken, volgens Alabastine.

Je zou verwachten dat die afhankelijkheden deels worden opgevangen door het (dure) spul zelf. Dat is niet zo, dus doet het niet wat het beloofd of is het moeilijker dan op de verpakking staat en in het filmpje wordt voorgedaan. Dan kun je dus beter een stucadoor inhuren.
pi_60939200
Ik heb net een aantal muurtjes wat oud behang afgestoken. hing er ook een beetje triest bij, en toen ik het er vanaf had zag ik waarom. Van dat donkere poreuze beton, waar die lijm natuurlijk voor geen meter aan hechte. Omdat ik er opnieuw over heen ging behangen is het niet kritiek om 'm helemaal waterpas te hebben, redelijk strak en een goeie ondergrond voor de lijm is voldoende.

Ik heb dit spul aangebracht, eerst met de roller maar die was ik na 30 seconden spuugzat want de zooi spat je om de oren en heb toen naar een metalen spaan gegrepen. Het plastic spacmes is daarentegen wel ERG nuttig en strijkt het redelijk mooi dun en glad. Na een beetje oeffenen moet ik zeggen dat ik best redelijk strak stucwerk heb afgeleverd en dat dit prima kant en klaar spul is. Voorstrijken lijkt me in de meeste gevallen wel een goed plan want als de muur erg zuigt vreet het dit spul hard op, en het is duur.

Volgende keer ga ik maar eens ECHT proberen te stucen, als ik een muurtje vind die niet al te kritiek is
pi_60944199
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:46 schreef MacrosTheNaked het volgende:
Ik heb net een aantal muurtjes wat oud behang afgestoken. hing er ook een beetje triest bij, en toen ik het er vanaf had zag ik waarom. Van dat donkere poreuze beton, waar die lijm natuurlijk voor geen meter aan hechte. Omdat ik er opnieuw over heen ging behangen is het niet kritiek om 'm helemaal waterpas te hebben, redelijk strak en een goeie ondergrond voor de lijm is voldoende.

Ik heb dit spul aangebracht, eerst met de roller maar die was ik na 30 seconden spuugzat want de zooi spat je om de oren en heb toen naar een metalen spaan gegrepen. Het plastic spacmes is daarentegen wel ERG nuttig en strijkt het redelijk mooi dun en glad. Na een beetje oeffenen moet ik zeggen dat ik best redelijk strak stucwerk heb afgeleverd en dat dit prima kant en klaar spul is. Voorstrijken lijkt me in de meeste gevallen wel een goed plan want als de muur erg zuigt vreet het dit spul hard op, en het is duur.

Volgende keer ga ik maar eens ECHT proberen te stucen, als ik een muurtje vind die niet al te kritiek is
Op zich werkt het spul hetzelfde, Roodband droogt echter veel sneller en is daardoor moeilijker te verwerken.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:52:41 #46
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60946350
Ik heb het verleden week gebruikt. Vond het een ramp om met die roller aan te brengen. Het uitsmeren ging wel goed. Met die spatel kon ik beter overweg dus op een gegeven moment heb ik die roller gelaten voor wat het was en het zo op de muur aangebracht.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_61979368
Bijzonder slecht ! Ik raad alabatisne muurglad af. Ben er ernstig in teleurgesteld.

Ik heb met 3 emmers alabastine (bijna 120 euro) een hobbelig muurtje niet glad gekregen. Het verlengde van dit muurtje heb ik met Rigips (8 euro voor 25 kilo) veel sneller veel mooier gekregen.
pi_61979797
Wellicht was het muurtje té hobbelig?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:42:27 #49
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_62055705
Ik wil het gebruik om kleine oneffenheden weg te halen die ontstaan zijn met het verwijderen van 6ziljoen lagen behang.. Daar is het dus wel voor te gebruiken of niet?
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_62066769
Wat een drama dit spul!! We hebben hier een kamer van ong 3 bij 4 ermee gedaan. Er zat voorheen structuurverf op, dit eerst zo glad mogelijk gemaakt met afkrabben en schuren, daarna met voorstrijk behandeld en toen dat Alabastine muurglad erover. We hebben 2 lagen moeten doen, omdat dit spul krimpt als de ziekte en het resultaat is dat we de grootste muur absoluut moeten behangen. De volgende keer wordt het een zak roodband.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')