abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59544065
Gisteren is de Tweede Kamer akkoord gegaan met de invoering van de stiekeme meter, in propgandatermen ook wel slimme, of intelligente meter genoemd.

Opmerkelijk was weer dat de zgn vrijheidsstrijders van PVV en D66 ook hiermee ingestemd hebben, allleen SP, GL en VVD waren tegen.

Ook in Duitsland is deze week die invoering van de sluwe meter door de Bundestag gejast, het ware gezicht van de EU wordt steeds duidelijker.

Verder valt me op dat RTL Nieuws altijd heel postitief bericht over zulke privacy-schendende ontwikkelingen, van de week hadden ze 'een heel leuk item' over betalen met vingerafdruk, gisteren een bericht over het 'handige parkeren op kenteken'.

[ Bericht 0% gewijzigd door NLweltmeister op 20-06-2008 10:47:49 ]
pi_59544130
Tsja, nou ben ik verder heel paranoide en pro-privacy enzo, maar ik zie niet zo in wat er kwaad kan aan een energiemeter die op afstand uit te lezen is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_59544142
Wat is er sluw aan
Het is een elektriciteitsmeter die op afstand afgelezen kan worden, iets wat ze al jaren in belgie hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59544170
Wat ik me wel afvraag, hoe werkt het in de praktijk? Gaat er straks een RJ-45 kabel naar m'n meter toe of komt er een RFID achtig dingskie in ofzo?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_59544380
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:39 schreef Jarno het volgende:
Tsja, nou ben ik verder heel paranoide en pro-privacy enzo, maar ik zie niet zo in wat er kwaad kan aan een energiemeter die op afstand uit te lezen is.
Wat is jouw voordeel dat ze elke minuut van de dag jouw energieverbruik kunnen checken
pi_59544418
in nederland zijn ook al meters in de omloop die op afstand uitgelezen kunnen worden, zo ook kWh meters die vanaf de voordeur van buitenuit afleesbaar zijn.

Ik heb gezien ergens op teletekst dat de meters die bedoeld worden ook dingen aan kunnen geven om energie te besparen.... zie ook niet in wat privacy hiermee te maken heeft... behalve dan voor de hennepkwekerijen onder ons....
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:51:17 #7
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_59544445
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:48 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

Wat is jouw voordeel dat ze elke minuut van de dag jouw energieverbruik kunnen checken
Wie is "ze"?

Het voordeel is dat je waarschijnlijk geen belachelijke voorschotten meer hoeft te betalen omdat het stroomverbruik veel beter in kaart gebracht kan worden.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:51:36 #8
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_59544453
quote:

[..]

Dat ze heel simpel het voorschot bedrag kunnen aanpassen als je ineens veel meer of minder energie verbruikt. Ik snap eigenlijk niet waar jij je drukt om maakt.

Of je moet een hennepplantage op zolder hebben
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_59544458
quote:

[..]

Nouja, voordeel, voordeel. Je hoeft zelf je meterstanden niet meer op te geven, toegegeven, da's ook geen uren werk maar toch. En of ze het nu elke minuut aflezen of 1 x per jaar... Wellicht kun je zelf zo ook meer inzicht krijgen in je periodieke verbruik (zomer - winter, etc).
pi_59544561
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nouja, voordeel, voordeel. Je hoeft zelf je meterstanden niet meer op te geven, toegegeven, da's ook geen uren werk maar toch. En of ze het nu elke minuut aflezen of 1 x per jaar... Wellicht kun je zelf zo ook meer inzicht krijgen in je periodieke verbruik (zomer - winter, etc).
Dat kan nu toch ook als je daar behoefte aan hebt, en als je verbruik stijgt pas je je maandbedrag aan.
En dat ik zomers minder gas verbruik dan 'swinters, dat snap ik zo ook wel
pi_59544679
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:51 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Dat ze heel simpel het voorschot bedrag kunnen aanpassen als je ineens veel meer of minder energie verbruikt. Ik snap eigenlijk niet waar jij je drukt om maakt.

Of je moet een hennepplantage op zolder hebben
Daar hebben we de hennepplantage weer, wel eens aan gedacht dat er ook andere zaken zijn die veel verbruiken, zoals lasapparaten.
Dus als je een dagje staat te lassen om je brood te verdienen, dan mogen ze je deur intrappen want je energieverbruik is verdacht
pi_59544744
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:59 schreef NLweltmeister het volgende:

Dus als je een dagje staat te lassen om je brood te verdienen, dan mogen ze je deur intrappen want je energieverbruik is verdacht
Okay, hier heb je een punt. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je gelijk verdacht bent bij een wat hoger energieverbruik. Eneco is geen opsporingsapparaat natuurlijk.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:01:31 #13
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_59544750
quote:

[..]

Daar hebben we de hennepplantage weer, wel eens aan gedacht dat er ook andere zaken zijn die veel verbruiken, zoals lasapparaten.
Lekker paranoia of niet dan
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:01:36 #14
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_59544752
quote:

[..]

Als je een bedrijf hebt waarbij je moet lassen dan komt dat denk ik wel terug in de normale energiebestedingen die je hebt. Wie komt dan je deur intrappen eigenlijk?
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_59544848
Waarom zou de energieleverancier moeten weten op welke tijden ik het meeste verbruik heb. Belachelijke regeltjes weer. De huidige meters werken ook nog geod, kapitaal vernietiging in mijn optiek .

En dan kan men wel zeggen dat het in het kader van energiebesparing van de burgers is, als we weten dat burgers maar voor 1/3 van het totale energie verbruik verantwoordelijk zijn terwijl we wel veel meer betalen dan bedrijven vraag ik me steeds meer af waar onze overheid mee bezig is.
pi_59544923
Ik snap best dat wanneer een oude meter vervangen moet worden, of je in een nieuw huis een meter moet plaatsen, dit gelijk eentje is die op afstand uit te lezen is (of iig deze optie heeft). Maar verplicht laten vervangen slaat nergens op idd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juni 2008 @ 11:10:47 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59545013
quote:
Energiebedrijven zitten ook echt te wachten om bij elke klant elke minuut de stand af te kunnen lezen ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:16:42 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59545195
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:50 schreef TheOneAndOnly het volgende:
in nederland zijn ook al meters in de omloop die op afstand uitgelezen kunnen worden, zo ook kWh meters die vanaf de voordeur van buitenuit afleesbaar zijn.

Ik heb gezien ergens op teletekst dat de meters die bedoeld worden ook dingen aan kunnen geven om energie te besparen.... zie ook niet in wat privacy hiermee te maken heeft... behalve dan voor de hennepkwekerijen onder ons....
Vergeet de nachtelijke kiddy-pr0n downloaders niet.

Ik krijg met dit soort dingen altijd de neiging om afwijkend gedrag te vertonen om de geheime diensten in de war te krijgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:22:42 #19
218810 Worldbeaterbeater
World·beater (noun)
pi_59545376
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:10 schreef Rewimo het volgende:
Energiebedrijven zitten ook echt te wachten om bij elke klant elke minuut de stand af te kunnen lezen ja
Want jij denkt ook echt dat energiebedrijven afwijkend verbruik niet in de gaten gaat houden met statistiekjes om er vervolgens achteraan te gaan, al was het alleen maar voor "reclame" doeleinden?

Maw, straks weten ze precies hoe laat jij elke dag thuis komt, naar bed gaat en opstaat, wanneer jij je vakantie's houdt etc. etc. Dat aluhoedjes geschreeuw is kansloos, maar ergens is het gewoon een zielige ontwikkeling dit.
INFORMAL - One that is, or that has the qualities needed to become, a great success. :')
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:26:34 #20
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_59545480
nvm
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juni 2008 @ 11:27:24 #21
13151 crew  Rewimo
pi_59545504
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:22 schreef Worldbeaterbeater het volgende:
Want jij denkt ook echt dat energiebedrijven afwijkend verbruik niet in de gaten gaat houden met statistiekjes om er vervolgens achteraan te gaan, al was het alleen maar voor "reclame" doeleinden?

Maw, straks weten ze precies hoe laat jij elke dag thuis komt, naar bed gaat en opstaat, wanneer jij je vakantie's houdt etc. etc. Dat aluhoedjes geschreeuw is kansloos, maar ergens is het gewoon een zielige ontwikkeling dit.
Nee, ik denk aan de hoeveelheid werk die dat zou genereren. Ze hebben echt wel wat beters te doen dan miljoenen consumentenmeters te analyseren. Voor zakelijke accounts ligt dat anders natuurlijk. Dat zijn er ook veel minder.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:27:55 #22
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_59545518
Zoals Burgundy ook al opmerkte, wie zijn "ze" nou eigenlijk?

Verder, wie zoekt naar 1984-esque zaken zal ze ook vinden.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_59545549
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:26 schreef avotar het volgende:
Wat is nu in godsnaam het nadeel van de slimme meter..?
Leg me eens uit waar dat dat ding nu weer je privacy aanpast?
Ze kunnen je levensstijl zien. Als je een week op vakantie bent zien ze dat, als je een dagje blijft snurken zien ze dat, als je je levensstijl opeens aanpast (ander ritme) zien ze dat etc. De feiten op zich vallen mee, combineer je 't met data van andere bronnen heb je opeen iets waar je heel veel mee kan .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:29:03 #24
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_59545558
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:04 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zou de energieleverancier moeten weten op welke tijden ik het meeste verbruik heb. Belachelijke regeltjes weer. De huidige meters werken ook nog geod, kapitaal vernietiging in mijn optiek .

En dan kan men wel zeggen dat het in het kader van energiebesparing van de burgers is, als we weten dat burgers maar voor 1/3 van het totale energie verbruik verantwoordelijk zijn terwijl we wel veel meer betalen dan bedrijven vraag ik me steeds meer af waar onze overheid mee bezig is.
oh men... hou alsjeblieft je mond als je niets zinnigs te zeggen hebt.

De oude meters werken goed, maar de slimme meters werken nog beter. Ze betekenen voor de energiebedrijven echt een grote kostenbesparing, die dus ten goede zal gaan komen aan de consument.

En het is voor de consument een bijkomend voordeel dat hij op deze manier gratis ende voor nietsch een veel beter overzicht kan krijgen van zijn verbruik.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juni 2008 @ 11:31:02 #25
13151 crew  Rewimo
pi_59545618
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ze kunnen je levensstijl zien. Als je een week op vakantie bent zien ze dat, als je een dagje blijft snurken zien ze dat, als je je levensstijl opeens aanpast (ander ritme) zien ze dat etc. De feiten op zich vallen mee, combineer je 't met data van andere bronnen heb je opeen iets waar je heel veel mee kan .
Ja, spannend zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')