Wat is jouw voordeel dat ze elke minuut van de dag jouw energieverbruik kunnen checkenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:39 schreef Jarno het volgende:
Tsja, nou ben ik verder heel paranoide en pro-privacy enzo, maar ik zie niet zo in wat er kwaad kan aan een energiemeter die op afstand uit te lezen is.
Wie is "ze"?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:48 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Wat is jouw voordeel dat ze elke minuut van de dag jouw energieverbruik kunnen checken
Dat ze heel simpel het voorschot bedrag kunnen aanpassen als je ineens veel meer of minder energie verbruikt. Ik snap eigenlijk niet waar jij je drukt om maakt.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:48 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Wat is jouw voordeel dat ze elke minuut van de dag jouw energieverbruik kunnen checken
Nouja, voordeel, voordeel. Je hoeft zelf je meterstanden niet meer op te geven, toegegeven, da's ook geen uren werk maar toch. En of ze het nu elke minuut aflezen of 1 x per jaar... Wellicht kun je zelf zo ook meer inzicht krijgen in je periodieke verbruik (zomer - winter, etc).quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:48 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Dat kan nu toch ook als je daar behoefte aan hebt, en als je verbruik stijgt pas je je maandbedrag aan.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, voordeel, voordeel. Je hoeft zelf je meterstanden niet meer op te geven, toegegeven, da's ook geen uren werk maar toch. En of ze het nu elke minuut aflezen of 1 x per jaar... Wellicht kun je zelf zo ook meer inzicht krijgen in je periodieke verbruik (zomer - winter, etc).
Daar hebben we de hennepplantage weer, wel eens aan gedacht dat er ook andere zaken zijn die veel verbruiken, zoals lasapparaten.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:51 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Dat ze heel simpel het voorschot bedrag kunnen aanpassen als je ineens veel meer of minder energie verbruikt. Ik snap eigenlijk niet waar jij je drukt om maakt.
Of je moet een hennepplantage op zolder hebben
Okay, hier heb je een punt. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je gelijk verdacht bent bij een wat hoger energieverbruik. Eneco is geen opsporingsapparaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:59 schreef NLweltmeister het volgende:
Dus als je een dagje staat te lassen om je brood te verdienen, dan mogen ze je deur intrappen want je energieverbruik is verdacht
Lekker paranoia of niet danquote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:59 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Daar hebben we de hennepplantage weer, wel eens aan gedacht dat er ook andere zaken zijn die veel verbruiken, zoals lasapparaten.
Dus als je een dagje staat te lassen om je brood te verdienen, dan mogen ze je deur intrappen want je energieverbruik is verdacht
Als je een bedrijf hebt waarbij je moet lassen dan komt dat denk ik wel terug in de normale energiebestedingen die je hebt. Wie komt dan je deur intrappen eigenlijk?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:59 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Daar hebben we de hennepplantage weer, wel eens aan gedacht dat er ook andere zaken zijn die veel verbruiken, zoals lasapparaten.
Energiebedrijven zitten ook echt te wachten om bij elke klant elke minuut de stand af te kunnen lezen jaquote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:48 schreef NLweltmeister het volgende:
Vergeet de nachtelijke kiddy-pr0n downloaders niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:50 schreef TheOneAndOnly het volgende:
in nederland zijn ook al meters in de omloop die op afstand uitgelezen kunnen worden, zo ook kWh meters die vanaf de voordeur van buitenuit afleesbaar zijn.
Ik heb gezien ergens op teletekst dat de meters die bedoeld worden ook dingen aan kunnen geven om energie te besparen.... zie ook niet in wat privacy hiermee te maken heeft... behalve dan voor de hennepkwekerijen onder ons....
Want jij denkt ook echt dat energiebedrijven afwijkend verbruik niet in de gaten gaat houden met statistiekjes om er vervolgens achteraan te gaan, al was het alleen maar voor "reclame" doeleinden?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:10 schreef Rewimo het volgende:
Energiebedrijven zitten ook echt te wachten om bij elke klant elke minuut de stand af te kunnen lezen ja
Nee, ik denk aan de hoeveelheid werk die dat zou genereren. Ze hebben echt wel wat beters te doen dan miljoenen consumentenmeters te analyseren. Voor zakelijke accounts ligt dat anders natuurlijk. Dat zijn er ook veel minder.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:22 schreef Worldbeaterbeater het volgende:
Want jij denkt ook echt dat energiebedrijven afwijkend verbruik niet in de gaten gaat houden met statistiekjes om er vervolgens achteraan te gaan, al was het alleen maar voor "reclame" doeleinden?![]()
Maw, straks weten ze precies hoe laat jij elke dag thuis komt, naar bed gaat en opstaat, wanneer jij je vakantie's houdt etc. etc. Dat aluhoedjes geschreeuw is kansloos, maar ergens is het gewoon een zielige ontwikkeling dit.
Ze kunnen je levensstijl zien. Als je een week op vakantie bent zien ze dat, als je een dagje blijft snurken zien ze dat, als je je levensstijl opeens aanpast (ander ritme) zien ze dat etc. De feiten op zich vallen mee, combineer je 't met data van andere bronnen heb je opeen iets waar je heel veel mee kanquote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:26 schreef avotar het volgende:
Wat is nu in godsnaam het nadeel van de slimme meter..?
Leg me eens uit waar dat dat ding nu weer je privacy aanpast?
oh men... hou alsjeblieft je mond als je niets zinnigs te zeggen hebt.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:04 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zou de energieleverancier moeten weten op welke tijden ik het meeste verbruik heb. Belachelijke regeltjes weer. De huidige meters werken ook nog geod, kapitaal vernietiging in mijn optiek .
En dan kan men wel zeggen dat het in het kader van energiebesparing van de burgers is, als we weten dat burgers maar voor 1/3 van het totale energie verbruik verantwoordelijk zijn terwijl we wel veel meer betalen dan bedrijven vraag ik me steeds meer af waar onze overheid mee bezig is.
Ja, spannend zegquote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ze kunnen je levensstijl zien. Als je een week op vakantie bent zien ze dat, als je een dagje blijft snurken zien ze dat, als je je levensstijl opeens aanpast (ander ritme) zien ze dat etc. De feiten op zich vallen mee, combineer je 't met data van andere bronnen heb je opeen iets waar je heel veel mee kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |