serieus? Knap hoor. De mijne is 12 weken is pist nog overal. Als ze de kans krijgt ook nog eventjes lekker in mn bed. Ik begin het een beetje te zien als een hopenloze zaak. Ik beloon buiten plassen ook, en binnen plassen bestraf ik door de "strafhoek". Maar ik zie niet bepaald vorderingen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:42 schreef koudhe het volgende:
wat oblivion zegt
heb nu ook een hond die is 10 weken en telkens als zij binnen plast duw ik hem met zijn neus erdoor heen en een zachte tik op de kont. En als hij buiten plast geef ik hem een koekje en een aai. werkt zeer goed want hij gaat al regelmatig bij de deur staan als hij moet plassen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:02 schreef hollander172 het volgende:
Ongelooflijk dat advies van Oblivion en koudhe...............Je gaat er hierbij vanuit dat een hond kan redeneren en newsflash, dat kan een hond niet. Unfucking believable, leren jullie nog weleens iets bij of staat het echt stil daarboven?
![]()
Nee, die is dom, en loopt elke dag ook tegen het glas aan...quote:
Maar goed, kan het niet komen door de geur van een hond aan de andere kant? Dat er glas tussen zit snapt zo'n beestje niet.
Flikker lekker een eind op achterlijke idioot. Jij hebt toch ook een neus en bent minimaal een jaar of 2 onzindelijk geweest, hoevaak hebben jouw ouders je door je eigen stront en pis gehaald?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:05 schreef Oblivion het volgende:
Hou jij je lekker even in.
Als een hond commando's kan leren en dat kan onthouden weet ie echt nog wel dat ie ergens tegen aan heeft staan pissen, immers zijn geur zit erop.
De meeste honden doen alles op reuk?quote:Nee, die is dom, en loopt elke dag ook tegen het glas aan...
mee eens in veeel minder sterke bewoordingen...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:13 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Je kan een hond ook prima zindelijk maken, houden of weer krijgen zonder hem door zijn eigen stront heen te halen, als je dat niet lukt dan ligt de fout bij jou en niet bij je hond.![]()
[..]
honden redeneren inderdaad niet zoals ons, lijkt me logisch he.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:02 schreef hollander172 het volgende:
Ongelooflijk dat advies van Oblivion en koudhe...............Je gaat er hierbij vanuit dat een hond kan redeneren en newsflash, dat kan een hond niet. Unfucking believable, leren jullie nog weleens iets bij of staat het echt stil daarboven?
![]()
Maar goed, kan het niet komen door de geur van een hond aan de andere kant? Dat er glas tussen zit snapt zo'n beestje niet.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:13 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Flikker lekker een eind op achterlijke idioot. Jij hebt toch ook een neus en bent minimaal een jaar of 2 onzindelijk geweest, hoevaak hebben jouw ouders je door je eigen stront en pis gehaald?
Wat moet een pup op de slaapkamer en in bed? Is dat dan geen verboden terrein? Jij bent de hoogste in rang, en dat betekent dat de hond niet op de slaapkamer komt. Nu is het nog een zacht en klein puppie, maar als ie straks als grote lobbes opeens niet meer in bed mag is dat voor een hond niet te begrijpen!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:05 schreef Retro_Doll het volgende:
[..]
serieus? Knap hoor. De mijne is 12 weken is pist nog overal. Als ze de kans krijgt ook nog eventjes lekker in mn bed. Ik begin het een beetje te zien als een hopenloze zaak. Ik beloon buiten plassen ook, en binnen plassen bestraf ik door de "strafhoek". Maar ik zie niet bepaald vorderingen.
Maarja dit is niet mijn topic. Ik zou ook niet weten hoe je dit probleem moet oplossen. Mischien kan je aan de dierenarts vragen of dit probleem verholpen kan worden door castratie?
Ik stopte bij spartaans...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het is bewezen dat de hond met de neus door de plas of poep halen niet helpt. Op het moment dat jij dit doet is je hondje allang vergeten dat ie dat plasje heeft gedaan, en zal er niks van snappen waarom je zo foetert en hem door de urine veegt. Wat krijg je dan: stiekem plasjes en hoopjes doen, binnen ergens waar het baasje het niet meteen vindt.
Google er maar eens op, de meeste dierenartsen zijn over deze spartaanse methodes niet te spreken.
Dit heeft niks te maken met of jij je hond als deel van de familie beschouwt of lager in rang.
En, Oblivion, je reageert érg opvliegend.![]()
Maak een afspraak met de dierenarts en leg het probleem voor. Mogelijk heeft het een lichamelijke oorzaak. Het is een reutje, misschien plast ie voor z'n territorium, misschien heeft ie wel een blaasontsteking of is het iets anders lichamelijks.
Maar daar kan de dierenarts het beste achterkomen.
Lol, vreemd dat wij 4 honden binnen weken het zo afgeleerd hebben. Of hadden wij gewoon slimme honden. Jee, jullie doen net of al die honden naar Dr Phil moeten met dit probleem.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het is bewezen dat de hond met de neus door de plas of poep halen niet helpt. Op het moment dat jij dit doet is je hondje allang vergeten dat ie dat plasje heeft gedaan, en zal er niks van snappen waarom je zo foetert en hem door de urine veegt. Wat krijg je dan: stiekem plasjes en hoopjes doen, binnen ergens waar het baasje het niet meteen vindt.
Google er maar eens op, de meeste dierenartsen zijn over deze spartaanse methodes niet te spreken.
Dit heeft niks te maken met of jij je hond als deel van de familie beschouwt of lager in rang.
En, Oblivion, je reageert érg opvliegend.![]()
Maak een afspraak met de dierenarts en leg het probleem voor. Mogelijk heeft het een lichamelijke oorzaak. Het is een reutje, misschien plast ie voor z'n territorium, misschien heeft ie wel een blaasontsteking of is het iets anders lichamelijks.
Maar daar kan de dierenarts het beste achterkomen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hou jij je lekker even in.
Als een hond commando's kan leren en dat kan onthouden weet ie echt nog wel dat ie ergens tegen aan heeft staan pissen, immers zijn geur zit erop.
[..]
Nee, die is dom, en loopt elke dag ook tegen het glas aan...
Nee, idd, Oblivion is opvliegendquote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:13 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Flikker lekker een eind op achterlijke idioot. Jij hebt toch ook een neus en bent minimaal een jaar of 2 onzindelijk geweest, hoevaak hebben jouw ouders je door je eigen stront en pis gehaald?
Je kan een hond ook prima zindelijk maken, houden of weer krijgen zonder hem door zijn eigen stront heen te halen, als je dat niet lukt dan ligt de fout bij jou en niet bij je hond.![]()
[..]
De meeste honden doen alles op reuk?Is misschien nieuw voor je maar ze ruiken beter dan wij dus dat glas is geen enkel probleem als de lucht van een andere hond er toch langs komt.
Nee, bij ons niet nee.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, dus er zijn geen problemen?
Slotje op dit topic dan maar?
Nee hoor, gewoon een boek gelezen over hoe je het aan moet pakken en een puppiecursus.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Lol, vreemd dat wij 4 honden binnen weken het zo afgeleerd hebben. Of hadden wij gewoon slimme honden. Jee, jullie doen net of al die honden naar Dr Phil moeten met dit probleem.
ECHT LEZEN is best moeilijk...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ah, jullie zijn dus een stel met jack russel die is opgevoed dmv neus door stront en pies te halen. Prima dat het jullie zo gelukt is, maar dan mag het door anderen aan TS nog wel afgeraden worden.
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:49 schreef Pheno het volgende:
Nee, duitse herders, mechelse herders. Werkt prima. Alsof je dat beest moet afranselen, ik weet niet wat voor ideeen jij bij dit gegeven hebt?
Ik heb nog nooit een hond geslagen, dat zal ik ook nooit doen.
Never mind, ze denken dat trainers de oplossing zijn, ik heb elke hond nog binnen een week zindelijk, maar goed, zij vinden het barbaars. En het helpt niet volgens henquote:
Zeg, je bent veel geld waard. Wist je dat?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Never mind, ze denken dat trainers de oplossing zijn, ik heb elke hond nog binnen een week zindelijk, maar goed, zij vinden het barbaars. En het helpt niet volgens hen
Mijn ervaringen spreken dat toch echt tegen
Liever veel geld er tegen aan gooien met allerlei meurluchtjes in hoeken te leggen, trainers in te schakelen, Martin gaus te raadplegen en waarschijnlijk kan die kinderfluisteraar ook met honden communiceren. Resultaat: ook een zindelijke hond, maar toch een tijdje later.
Jij hebt een pup van 9 weken al zindelijk? Of heb je het over herplaatsers die al opgevoed zijn?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:02 schreef Pheno het volgende:
Never mind, ze denken dat trainers de oplossing zijn, ik heb elke hond nog binnen een week zindelijk, maar goed, zij vinden het barbaars. En het helpt niet volgens hen
Dat weet ikquote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zeg, je bent veel geld waard. Wist je dat?
JOU lukt het wel, sneller nog dat Martin Gaus en alle trainers bij elkaar!
![]()
![]()
![]()
Mijn appartement heeft nogal een onlogische volgorde. Ik heb een woonkamer, doorlopend naar de keuken en dan een deur met mn slaapkamer en douche erachter. Soms komt het voor dat ik snel iets moet pakken en dan zit ze al op mn bed. En de bench staat ook op mn slaapkamer en daar loopt ze soms zelf in. En dan komt het wel eens voor dat ik denk dat ze lekker in de bench ligt terwijl ze eigenlijk dus op mn bed zit te pissenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat moet een pup op de slaapkamer en in bed? Is dat dan geen verboden terrein? Jij bent de hoogste in rang, en dat betekent dat de hond niet op de slaapkamer komt. Nu is het nog een zacht en klein puppie, maar als ie straks als grote lobbes opeens niet meer in bed mag is dat voor een hond niet te begrijpen!
We hebben 1x een hond uit het asiel gehad, de rest van pup af aan. de hond uit het asiel wilde nog veel plassen om zijn gebied af te bakenen. Hij was nogal dominant namelijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:05 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Jij hebt een pup van 9 weken al zindelijk? Of heb je het over herplaatsers die al opgevoed zijn?
Tja...mijn idee.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Liever veel geld er tegen aan gooien met allerlei meurluchtjes in hoeken te leggen, trainers in te schakelen, Martin gaus te raadplegen en waarschijnlijk kan die kinderfluisteraar ook met honden communiceren. Resultaat: ook een zindelijke hond, maar toch een tijdje later.
Als hij blaas problemen had gehad, had hij het hele huis al te pakken gehad.quote:Misschien ziet ie beneden dingen waar ie enthousiast van wordt,
Het verstandigste is toch om eerst even met de dierenarts te overleggen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:17 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Tja...mijn idee.
Ik heb ook geen enkel verstand van honden en zeker al niet van Jackies, en dat na 35 jaar Jacks te hebben gehad...![]()
Want mensen daar ging het hier toch over?
Een Jack die 6 jaar oud is, tegen de wil van de baas in binnen pist?
Zonder rede? En op 1 plaats?
Er kunnen geen andere geuren zijn, want:
[..]
Als hij blaas problemen had gehad, had hij het hele huis al te pakken gehad.
En alsjeblieft laat het stront waar het thuis hoort, buiten.
Oblivion is niet de TS..quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, dus er zijn geen problemen?
Slotje op dit topic dan maar?
Sommmige mensen.![]()
Eerst advies vragen over hoe ze het doen, en vervolgens woedend als je hun manier van doen bekritiseerd.
Open er dan geen topic over, als je zelf heel goed weet hoe het moet.
Oh, je kwam voor me op!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Lol, vreemd dat wij 4 honden binnen weken het zo afgeleerd hebben. Of hadden wij gewoon slimme honden. Jee, jullie doen net of al die honden naar Dr Phil moeten met dit probleem.
Overigens:
[..]
[..]
Nee, idd, Oblivion is opvliegend
Als je nu bij opties, rechtsboven in een kleurtje aan de ts geeft heb je dit probleem niet meer.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Klopt, niet goed gelezen. Ik haal 't weg.
Ik snap deze zin niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:37 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Als je nu bij opties, rechtsboven in een kleurtje aan de ts geeft heb je dit probleem niet meer.
Ik pm wel even.quote:
Het lijkt mij dat hij zijn nieuwe territoir wil afbakenen, zoals honden vaak ook de hoeken van de tuin opzoeken of bij het uitlaten meteen de eerste boom naast de deur opzoeken. Volgens mij hebben honden hun terrein waarop ze pissen om te laten weten dat ze er zijn, en een kleiner terrein waarover ze waken en geen anderen in tolereren, dat pissen ze ook af.quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:39 schreef Mapani het volgende:
Ik weet het niet meer.Misschien ziet ie beneden dingen waar ie enthousiast van wordt, maar ik kan niks op de ramen plakken, want ik huur dit appartement.
Toch nog even hier op terug komend. Het is een bewezen feit dat kinderen vroeger sneller zindelijk werden dan nu. Waarom? Vroeger had je katoenen luiers die nat en vies waren. Nu voelt het kind niks van zijn foutje en interessert het hem dus geen fuck dat ie in z'n broek heeft gescheten.... Dus een hond duidelijk maken dat dat daar nioet moet door hem er met z'n neus door te wrijvenw erkt wel degelijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:13 schreef hollander172 het volgende:
Een dier is ook een dier maar dan nog vind ik het niet nodig om met dit soort methodes te werken. Natuurlijk werkt het maar wil je een hond iets aanleren door hem angstig te maken of prefereer je een vriendelijke en positieve manier?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat terwijl jezelf al aangeeft dat ze niet op hetzelfde niveau als de mens zitten.
Er is een verschil tussen liefdevol met een dier omgaan en het beest gelijk stellen aan jezelf.
Je hebt volkomen gelijk, want vroeger liepen er alleen maar vervelende angstige bijteretjes rond. Daarom hebben we nu nog steeds huisdierenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:23 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Een dier is ook een dier maar dan nog vind ik het niet nodig om met dit soort methodes te werken. Natuurlijk werkt het maar wil je een hond iets aanleren door hem angstig te maken of prefereer je een vriendelijke en positieve manier?![]()
Ik kies het liefst het laatste al is het maar om problemen in de toekomst te voorkomen, leuk hoor dat een hond snel zindelijk is maar als het daardoor bijv. een vervelend en angstig bijtertje wordt dan hoeft het voor mij niet.
Ah, dat wordt vanzelf verboden door Thieme en consorten. Het begint met de riem, dat is ook zielig, de hond heeft geen ruimte om zich te ontplooien buiten.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk, want vroeger liepen er alleen maar vervelende angstige bijteretjes rond. Daarom hebben we nu nog steeds huisdieren![]()
Een hond denkt niet in termen van goed of fout, dat is een stukje beredenering wat niet aan ze is besteed.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:25 schreef Pheno het volgende:
Waarom zou een hond angstig worden? Ik weet nog steeds niet hoe jij denkt dat die beesten er op reageren, maar het is een kwestie van belonen en duidelijk maken dat ie iets fout heeft gedaan.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Je hebt volkomen gelijk, want vroeger liepen er alleen maar vervelende angstige bijteretjes rond. Daarom hebben we nu nog steeds huisdieren![]()
Ik heb een hele lieve welopgevoede duitse herder die niet in huis plast of poept en die heb ik nooit met zijn neus door de stront of pies hoeven halen, zo goed?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:37 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik stopte bij spartaans...![]()
Wij hebben een hele lieve jack, die wel opgevoed is en zeer lief voor alles en iedereen, en NIET pist in huis.
Nu jullie weer.
Ik vind dat hele vroeger gedoe altijd zo'n flauwekul, vroeger waren de omstandigheden voor iedereen minder, voor zowel dieren als mensen, we hebben op alle vlakken meer kennis opgedaan. En zijn hopelijk om meerdere vlakken socialer geworden naar onze huisdieren.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik vond het alleen opzienbarend om te lezen dat anno 2008 deze methode nog steeds heel normaal wordt gevonden...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:50 schreef senesta het volgende:
Maar ik vind de toon in dit topic ook niet echt gezellig hoor, kom op zeg![]()
Jij zegt dat een hond van die methode een angstig bijtertje wordt.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:48 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Een hond denkt niet in termen van goed of fout, dat is een stukje beredenering wat niet aan ze is besteed.
[..]
Waar zeg ik dat?
Overigens is het verschil tussen een normaal getrainde hond en eentje die volgens de "oude methode" opgevoed is heel duidelijk merkbaar.
Ik zie er gewoon absoluut geen nut in om na een correctie (ik roep gewoon NEE! of HE!) een hond nogmaals te corrigeren en al helemaal niet om dat te doen door hem door zijn eigen uitwerpselen te halen.
Ja, vind ik ook, ik lees het in elk zindelijkheids topic weer.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:54 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik vond het alleen opzienbarend om te lezen dat anno 2008 deze methode nog steeds heel normaal wordt gevonden...
En ik vind het opzienbarend dat er zoveel mensen rond lopen die totaal gevoel van verhouding kwijt zijn. Deze methode is nog steeds heel normaal. Alleen de maatschappij is niet normaal meer.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:54 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik vond het alleen opzienbarend om te lezen dat anno 2008 deze methode nog steeds heel normaal wordt gevonden...
Nu komen we op een punt waar we niet meer uitkomen, ik zeg dat jij gek bent en jij zegt dat ik het ben.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
En ik vind het opzienbarend dat er zoveel mensen rond lopen die totaal gevoel van verhouding kwijt zijn. Deze methode is nog steeds heel normaal. Alleen de maatschappij is niet normaal meer.
Vroeger werden overbodige puppen en kittens in een verzwaarde zak in de sloot gegooid, vroeger werden honden die gromden of beten gewoon dood geschopt of ergens in een bos aan een boom gebonden, vroeger liepen de meeste honden nog gewoon rond het huis en kregen te eten wat er over was van het avond eten.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:56 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Jij zegt dat een hond van die methode een angstig bijtertje wordt.
Vroeger maakte men honden altijd zo zindelijk.
Dus waren volgens jouw vroeger alle honden angstige bijtertjes.
Tegenwoordig lijkt het wel of de hondend e baas zijn over hun baasje.
End at vroeger er niks mee te maken heeft omdat de situatie anders is is kul. De relatie tussen hond en mens zou niet veranderd hoeven zijn. Dat is het wel. Een dier is niet gelijk aan een mens, dus hoeven we hem niet gelijk te behandelen. Dat heeft er niks mee te maken dat het vroeger minder was dan nu, want dat is in sommige gevallen ook niet eens zo. Dat heeft er mee te amken dat we nu allemaal zo sensitief naar dieren to zijn.
Alsjeblieft zeg.
Nee vind ik ook raarquote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:57 schreef Anthraxx het volgende:
En een luier vinden jullie wel een prima, niet barbaarse, oplossing (wat als reactie #1 werd aangedragen)?
Zucht daar gaan we weer, jammer toch...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:50 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb een hele lieve welopgevoede duitse herder die niet in huis plast of poept en die heb ik nooit met zijn neus door de stront of pies hoeven halen, zo goed?
[..]
LE-ZEN.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:08 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb mijn honden nooit door zijn/haar eigen pis hoeven te halen.
Totdat er weer eens een kind gebeten wordt, omdat de eigenaar de hond weer eens niet op kan voeden.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ah, dat wordt vanzelf verboden door Thieme en consorten. Het begint met de riem, dat is ook zielig, de hond heeft geen ruimte om zich te ontplooien buiten.
En wat is de relevantie van deze hersenscheet met dit topic?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Totdat er weer eens een kind gebeten wordt, omdat de eigenaar de hond weer eens niet op kan voeden.
Wat nog al te vaak gebeurd
De relevantie is dat we vergeten dat het een dier is. Met dierlijke instincten. We kunnen fokken en opvoeden wat we willen, maar het blijft een dier. Die denken en doen anders dan mensen en dienen dus ook anders behandeld te worden als mensen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:17 schreef hollander172 het volgende:
[..]
En wat is de relevantie van deze hersenscheet met dit topic?
Net zo relevant als al jullie onzinnige reacties over luiers, peper, dierenwinkel middeltjes en weet ik het wat. Ze zou naar een dierenarts kunnen gaan en vragen of het incontinentie is. Dat kan, na ongeveer 6 jaar, ineens gebeuren.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:17 schreef hollander172 het volgende:
[..]
En wat is de relevantie van deze hersenscheet met dit topic?
En dat.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
De relevantie is dat we vergeten dat het een dier is. Met dierlijke instincten. We kunnen fokken en opvoeden wat we willen, maar het blijft een dier. Die denken en doen anders dan mensen en dienen dus ook anders behandeld te worden als mensen.
Als hij inderdaad vijf of meer keer per dag uitgelaten word dan vertoond hij dat gedrag niet omdat hij moet zeiken.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:11 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Er is een gréns tussen respect voor dieren en oversensitief zijn en die grens wordt in zomiige gevallen overschreden.
Er is niks mis met een hond op z'n plaats zetten. Door de hond door zijn pis te halen, of zelfs maar erboven te hangen vindt hij het zelf ook niet zo tof. Als je dat consequent doet snapt hij ook dat hij het niet moet doen.
Door enkel Nee te zeggen dnekt die honmd alleen: "Nou word m'n baasje boos, boeien, ik met zeiken."
Dan zijn we het daar in ieder geval over eensquote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
De relevantie is dat we vergeten dat het een dier is. Met dierlijke instincten. We kunnen fokken en opvoeden wat we willen, maar het blijft een dier. Die denken en doen anders dan mensen en dienen dus ook anders behandeld te worden als mensen.
Dat dus. En dus geen dierenwinkel, maar een dierenarts. Al die prutsers in die winkels die smeren je toch alleen maar dingen aan voor veel geld.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:22 schreef senesta het volgende:
[..]
Normaal vertoond een hond dit alleen als pup, en er zijn prachtige methodes om een pup zindelijk te maken, als een hond van zes dit gedrag vertoond is er meer aan de hand en zou een gangetje naar de dierenarts geen verkeerd idee zijn.
En toch kan proberen geen kwaad. Als hij toch zo'n slecht korte termijngeheugen heeft vergeet hij het vast ook weerquote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:23 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dan zijn we het daar in ieder geval over eensmaar ik blijf vraagtekens plaatsen bij de door jou gepromote methode.
Een voorbeeld zo verkopen ze gekookt kraakbeen in de dierenwinkel, voor gezonde gewrichten.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat dus. En dus geen dierenwinkel, maar een dierenarts. Al die prutsers in die winkels die smeren je toch alleen maar dingen aan voor veel geld.
Wat dacht je van die "leuke" hamsterballen? Pure martelwerktuigen voor dat beest. Geen controle welke kant die opgaat, het diertje kan niet stoppen wanneer die wil.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
En toch mensen die daar intrappen.
Mensen willen voor de gek gehouden worden.
Wat heeft het dan voor zin anders dan dat jij het als baasje leuk vind om je hond te besmeuren?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:24 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
En toch kan proberen geen kwaad. Als hij toch zo'n slecht korte termijngeheugen heeft vergeet hij het vast ook weer
Baat het niet dan schaadt het niet, maar je hebt me door ik hou van poep en pies.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:42 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Wat heeft het dan voor zin anders dan dat jij het als baasje leuk vind om je hond te besmeuren?
Ik ben gewoon serieus en het zal me een rotzorg zijn of ik grappig op je overkom of wat je uberhaubt van mij vindt.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:44 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Baat het niet dan schaadt het niet, maar je hebt me door ik hou van poep en pies.
Eerlijk gezegd wordt ik een beetje moe van je semi-grappige opmerkingen. Eerst over de verworven vrijheden en wijsheden nu dit weer.
Denk je dat je daarmee de toffe peer bent ofzo?
Dan ben je echt een prutser. Omdat ik vind dat we vroeger normaler met dieren omgingen betekend nog niet dat ik alles terug wil draaien.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:01 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Maar goed, ondanks dat volgens jou vroeger alles beter was ben ik toch nog dagelijks blij met al onze verworven vrijheden en kennis.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dus je meende dit serieus:
....en daar was die opmerking een reactie op.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Alleen de maatschappij is niet normaal meer.
Doe het anders even via PM als je perse toch nog iets over mij kwijt wil.quote:En wees niet bang je komt heus niet grappig over, verre van zelfs.
OMMFG begrijpend lezen is ook niet echt je sterkste kant he?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:15 schreef hollander172 het volgende:
[..]want je schrijft zelf dit:
[..]
....en daar was die opmerking een reactie op.
[..]
Doe het anders even via PM als je perse toch nog iets over mij kwijt wil.
Begin er eerst zelf maar mee. De hond is 6. Verder weet jij net zo weinig als dat de rest in dit topic weet (inclusief mezelf). De situatie is nauwelijks bekend. Er is geen verdere info. Het zijn allemaal aannames die er gemaakt worden. De hond *kan* nierproblemen hebben waardoor hij zeikt. Het *kan* ook andere redenen hebben.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:29 schreef smoekie het volgende:
Lees de allereerste post van to eens goed door.
De hond is 5 altijd "gewoon" zindelijk geweest, en plast op 1 en dezelfde plek vanaf het moment dat ze ergens anders is gaan wonen.
Geloof mij als ik zeg dat ik meer dan genoeg “weet” van honden. Mijn reactie is puur gebaseerd op hetgeen TO in haar 1e post schrijft. Van mijn ervaring met mijn eigen hond, de ervaring met de honden van mijn ouders (die zelf een kennel hadden, ook hondentraining gaven e.d.) geloof ik niet dat de hond iets met de nieren heeft. Anders zou de TO wel meerdere “klachten” van de hond opschrijven bijvoorbeeld dat de hond veel meer zou drinken, en of suf zijn, minder zou eten, overgeven, vermageren e.d. Maar uit alles maak ik persoonlijk op dat de hond verder hetzelfde is als de voorgaande 5 jaren.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Begin er eerst zelf maar mee. De hond is 6. Verder weet jij net zo weinig als dat de rest in dit topic weet (inclusief mezelf). De situatie is nauwelijks bekend. Er is geen verdere info. Het zijn allemaal aannames die er gemaakt worden. De hond *kan* nierproblemen hebben waardoor hij zeikt. Het *kan* ook andere redenen hebben.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:21 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
OMMFG begrijpend lezen is ook niet echt je sterkste kant he?
Ik heb het over de opvatting die er heerst in de maatschappij over de behandeling van dieren, maar als jij alleen er uit wil halen wat voor jou het beste uitkomt.....
oe een ervaringsdeskundigequote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:12 schreef smoekie het volgende:
[..]
Geloof mij als ik zeg dat ik meer dan genoeg “weet” van honden. Mijn reactie is puur gebaseerd op hetgeen TO in haar 1e post schrijft. Van mijn ervaring met mijn eigen hond, de ervaring met de honden van mijn ouders (die zelf een kennel hadden, ook hondentraining gaven e.d.) geloof ik niet dat de hond iets met de nieren heeft. Anders zou de TO wel meerdere “klachten” van de hond opschrijven bijvoorbeeld dat de hond veel meer zou drinken, en of suf zijn, minder zou eten, overgeven, vermageren e.d. Maar uit alles maak ik persoonlijk op dat de hond verder hetzelfde is als de voorgaande 5 jaren.
Vandaar dat ik ook schrijf (zeker ook omdat mijn moeder hetzelfde geval heeft met haar eigen Jack russel) dat ze dit het beste maar kan “accepteren” en niet de adviezen moet opvolgen wbt het straffen door de hond met zijn neus erdoor te halen want daar is de hond niet bij gebaat heel simpel.
Dus ja ik neem een “aanname” aan de hand van wat zijzelf schrijft over de “problemen” met de hond. Daarbij lijkt het me logisch dat als een hond “meerdere mankementen” zou vertonen zoals net aangegeven dat je dan al bij de dierenarts zit, en je niet zelf gaat dokteren met medicijnen e.d..
geen ervaringsdeskundige in de zin van dat ik opleiding heb gehad o.i.d. maar wel meer dan genoeg ervaring dmv onze eigen honden.quote:
Ik ben het ook niet eens met dat straffen, het werkt totaal niet. Ik zou zelf alleen wel naar de dierenarts gaan, je moet altijd rekening houden met de andere oorzaken van plassen in huis. Je moet je niet vast gaan bijten in een oorzaak. Het kan zijn dat het nog in een vroeg stadium is en dit eigenlijk het enige symptoom is.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:05 schreef smoekie het volgende:
[..]
geen ervaringsdeskundige in de zin van dat ik opleiding heb gehad o.i.d. maar wel meer dan genoeg ervaring dmv onze eigen honden.
daarom snap ik die "straffen" ook niet die hier gegeven worden (neus erdoor halen e.d.) en snap ik wel een beetje wat jij bedoelt, maar aan de hand van wat de TO zelf geschreven heeft, maak ik niet op dat de hond andere "gezondheidsproblemen" heeft wat de reden zou kunnen zijn van het plassen. Daarbij als een hond idd gezondheidsproblemen zou hebben zoals jij het hebt over nierkwalen, zou de hond zich niet beperken tot 1 en dezelfde plek, die zou dan op meerdere plekken in huis zijn behoefte doen.
Tuurlijk, dat ben ik ook met je eens, enkel ga ik uit van het "gezonde verstand" van de eigenaar dat zij als er redenen zijn om aan te nemen dat er iets niet goed is met de hond ze contact opneemt met de assistente of een afspraak maakt bij de dierenarts.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:09 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet eens met dat straffen, het werkt totaal niet. Ik zou zelf alleen wel naar de dierenarts gaan, je moet altijd rekening houden met de andere oorzaken van plassen in huis. Je moet je niet vast gaan bijten in een oorzaak. Het kan zijn dat het nog in een vroeg stadium is en dit eigenlijk het enige symptoom is.
Er zijn verder inderdaad geen aanwijzing om nu concreet te kunnen zeggen wat het is.
Je moet alleen rekening houden met alle mogelijkheden
Helaas is het met het gezonde verstand van diereneigenaren niet altijd even goed gestelt>quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:29 schreef smoekie het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat ben ik ook met je eens, enkel ga ik uit van het "gezonde verstand" van de eigenaar dat zij als er redenen zijn om aan te nemen dat er iets niet goed is met de hond ze contact opneemt met de assistente of een afspraak maakt bij de dierenarts.
Als wij alleen het vermoeden al hadden en of hebben, dat er iets met de hond zou kunnen zijn, zitten we er bij wijze van spreke hetzelfde uur al.
Vandaar ook dat ik zeg, als de hond na verhuizing op 1 en dezelfde plek IN huis ineens begint te plassen (wat heel vaak gebeurt) lijkt dat het meeste op zijn "terrein" afbakenen omdat het 1 vreemd is, alles is nieuw en ruikt niet naar de hond zelf. Op die manier geeft de hond zijn "eigen" geur af wat voor de hond vertrouwd is.
Zodra ik op de jacks van mijn moeder moet passen (zoals vandaag) is het eerste wat Bell doet op de grond plassen,en altijd op hetzelfde plekje bij het matje bij de balkondeur. En vlak daarna nog eens bij de bench van mijn eigen Jack. Dat is gewoon haar manier om mijn huis toch ook "haar" huis te maken. Tja ik maak me er niet zo druk om hoor, ik neem het gewoon voor lief
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 23:07 schreef Mapani het volgende:
Ik heb vanavond de ruiten onderaan afgeplakt met papier. Vooralsnog is er niet gepiest. Maarja, het is pas een paar uurtjes. Duimen dat t helpt.
Dan plak je nu toch als structurele oplossing plastic op dat raam zodat de hond niet meer naar buiten kan kijken?quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:01 schreef Mapani het volgende:
Ik woon op de eerste etage, dus er komt niks langs. Maar beneden zitten wel 3 mensen met een hond. Die ziet ie vast lopen. Het karton hielp best, tot er een stukje uitscheurde. Toen keek ie daar doorheen. Tja...
Wat een lulverhaal!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:56 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Jij zegt dat een hond van die methode een angstig bijtertje wordt.
Vroeger maakte men honden altijd zo zindelijk.
Dus waren volgens jouw vroeger alle honden angstige bijtertjes.
Tegenwoordig lijkt het wel of de hondend e baas zijn over hun baasje.
End at vroeger er niks mee te maken heeft omdat de situatie anders is is kul. De relatie tussen hond en mens zou niet veranderd hoeven zijn. Dat is het wel. Een dier is niet gelijk aan een mens, dus hoeven we hem niet gelijk te behandelen. Dat heeft er niks mee te maken dat het vroeger minder was dan nu, want dat is in sommige gevallen ook niet eens zo. Dat heeft er mee te amken dat we nu allemaal zo sensitief naar dieren to zijn.
Alsjeblieft zeg.
Wat is hier de gedacht achter?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:11 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Er is een gréns tussen respect voor dieren en oversensitief zijn en die grens wordt in zomiige gevallen overschreden.
Er is niks mis met een hond op z'n plaats zetten. Door de hond door zijn pis te halen, of zelfs maar erboven te hangen vindt hij het zelf ook niet zo tof. Als je dat consequent doet snapt hij ook dat hij het niet moet doen.
Door enkel Nee te zeggen dnekt die honmd alleen: "Nou word m'n baasje boos, boeien, ik met zeiken."
dolfijnen weet ik niet maar met een paard hoef je dat niet te proberen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:25 schreef PietPrak het volgende:
Dolfijnen trainers doen dat ook. Wanneer de dolfijn in het water plast dan duikt de trainer snel in het water om de dolfijn met zijn snuit door zijn eigen pies te halen. Paardentrainers idem dito. Dan heb ik het nog geen eens over olifanten gehad.
Het staat bij ons ook in het huurcontract omdat raamfolie de kans op knappen van de ruit in de winter vergroot. Maar goed, die kans is vrij klein en mocht dat gebeuren dan laat je er zelf een nieuwe ruit in zetten. Altijd beter dan een hond die in huis zeikt.quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:04 schreef SHE het volgende:
Raamfolie kun je zo weer verwijderen, dus ik begrijp echt niet waarom jij denkt dat het niet kan in een huurhuis.
Morgen ff naar Gamma dus.
Dan de vaas weghalen en zijn water en voerbak er neerzetten.
Dat heb ik destijds inderdaad ook geprobeerd. Het hielp wel, maar heel even. Voor een week ofzo. En daarna werd het eigenlijk alleen maar erger. Dus ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:19 schreef PietPrak het volgende:
Als een correctie na 2 of 3 keer niet helpt dan heeft het totaal geen zin om te corrigeren. Met de neus door zijn eigen pies of poep halen getuigt niet echt dat iemand kennis van zaken heeft. Vroeger werd dat alleen door paupers gedaan. Het is een lulverhaal dat dit werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |