abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59534948
Hondenbezitters en andere dierenliefhebbers... I need help!!!

Ik heb een Jack Russell van 6 jaar oud. Het is een reu, en ik heb m al sinds ie 8 weken oud was.
Sinds een jaar woon ik in een leuk appartement, met in de keuken ramen tot aan de vloer. En daar zit het probleem. Hij blijft plassen onder aan de ramen. Steeds op dezelfde plekjes, tegen een vaas die daar staat en in een bepaald hoekje. Ik krijg het hem maar niet afgeleerd. Dweilen met dettol helpt niet. Peper strooien ook niet. Daar piest ie gewoon in, waarna ik de drab weer op kan dweilen. In de dierenwinkel was niks te krijgen om het tegen te gaan... Ik weet het niet meer.Misschien ziet ie beneden dingen waar ie enthousiast van wordt, maar ik kan niks op de ramen plakken, want ik huur dit appartement.

Wie heeft tips? Verder is ie hartstikke lief en aanhankelijk. Maar hier wil ik graag vanaf.
Gutopboale
pi_59535249
is hij al "geholpen", msschien dat dat zomaar kan helpen...
this bitch bites
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:57:29 #3
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_59535953
wat je kan doen is de vaas weg halen in iedergeval als ie daar tegen plast, en wat misschien het hoekje dichtmaken op zon manier dat ie er niet kan komen.
Als je de hele dag weg bent en dit probleem een beetje in de perken wil houden is het n optie om bijvoorbeeld op die plekken een kattebak onderkant neer te zetten. ( dus niet het dakje er op ) hopelijk doet hij t dan daarin en hoef jij minder te dweilen. een nadeel is wel dat je kattengrid door je keuken hebt, maar ja tis maar net wat je fijner vind
En ja je kan ook nog in uitterste noodgevallen een minder diervriendelijke oplossing hanteren en je jacky een luier omdoen. maar dat zou ik persoonlijk niet doen.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:58:04 #4
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59535997
de onderkant van de ramen met van dat wazige folie beplakken zodat hij niet naar buiten kan kijken?
pi_59537342
Wat fijn dat er mensen met tips zijn. Hij is niet alleen, er is de hele dag wel iemand bij hem, en hij wordt zeker 4 maar meestal 5 keer per dag uitgelaten. Dus dat zal t niet zijn. Ik laat m uit, we zijn 10 minuten terug, en er ligt weer wat. terwijl we ver genoeg wandelen. En het gebeurde helaas ook al toen de vaas er nog niet stond.
Dat folie, daar heb ik ook aan gedacht, maar dat mag niet. Huurwoning he.
Gutopboale
pi_59537432
Wat dacht je om eens flink op zijn falie te geven?
Is volgens mij gewoon een teken van dominantie.

Neus erdoor heen en krant op zijn kont!
Is ie belazerd!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:39:25 #7
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59537576
Het lijkt wel alsof hij zijn territorium steeds afbakent. Misschien toch omdat hij door de ramen buiten en binnen niet goed kan onderscheiden. Anders probeer je eerst op een andere manier het raam af te schermen. Kartonnen plaat tussen het kozijn klemmen ofzo. Dan weet je in ieder geval of dat het is.

Folie kan je gewoon verwijderen met een fohn trouwens
pi_59537712
wat oblivion zegt
heb nu ook een hond die is 10 weken en telkens als zij binnen plast duw ik hem met zijn neus erdoor heen en een zachte tik op de kont. En als hij buiten plast geef ik hem een koekje en een aai. werkt zeer goed want hij gaat al regelmatig bij de deur staan als hij moet plassen.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 00:02:50 #9
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59538229
Ongelooflijk dat advies van Oblivion en koudhe............... Je gaat er hierbij vanuit dat een hond kan redeneren en newsflash, dat kan een hond niet. Unfucking believable, leren jullie nog weleens iets bij of staat het echt stil daarboven?

Maar goed, kan het niet komen door de geur van een hond aan de andere kant? Dat er glas tussen zit snapt zo'n beestje niet.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_59538283
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 23:42 schreef koudhe het volgende:
wat oblivion zegt
heb nu ook een hond die is 10 weken en telkens als zij binnen plast duw ik hem met zijn neus erdoor heen en een zachte tik op de kont. En als hij buiten plast geef ik hem een koekje en een aai. werkt zeer goed want hij gaat al regelmatig bij de deur staan als hij moet plassen.
serieus? Knap hoor. De mijne is 12 weken is pist nog overal. Als ze de kans krijgt ook nog eventjes lekker in mn bed. Ik begin het een beetje te zien als een hopenloze zaak. Ik beloon buiten plassen ook, en binnen plassen bestraf ik door de "strafhoek". Maar ik zie niet bepaald vorderingen.

Maarja dit is niet mijn topic . Ik zou ook niet weten hoe je dit probleem moet oplossen. Mischien kan je aan de dierenarts vragen of dit probleem verholpen kan worden door castratie?
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
pi_59538284
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:02 schreef hollander172 het volgende:
Ongelooflijk dat advies van Oblivion en koudhe............... Je gaat er hierbij vanuit dat een hond kan redeneren en newsflash, dat kan een hond niet. Unfucking believable, leren jullie nog weleens iets bij of staat het echt stil daarboven?

Hou jij je lekker even in.
Als een hond commando's kan leren en dat kan onthouden weet ie echt nog wel dat ie ergens tegen aan heeft staan pissen, immers zijn geur zit erop.
quote:

Maar goed, kan het niet komen door de geur van een hond aan de andere kant? Dat er glas tussen zit snapt zo'n beestje niet.
Nee, die is dom, en loopt elke dag ook tegen het glas aan...
pi_59538353
Je zou ook de DA om advies kunnen vragen.
Wat je ook kan proberen is Mispoes,is ook voor honden hoor.
Het is voor buitenshuis en binnenshuis.
Je spuit Mispoes op een papierenzakdoekje en legt het op plaatsen waar hij plast.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 00:13:47 #13
17709 hollander172
pi_59538429
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:05 schreef Oblivion het volgende:
Als een hond commando's kan leren en dat kan onthouden weet ie echt nog wel dat ie ergens tegen aan heeft staan pissen, immers zijn geur zit erop.
Flikker lekker een eind op achterlijke idioot. Jij hebt toch ook een neus en bent minimaal een jaar of 2 onzindelijk geweest, hoevaak hebben jouw ouders je door je eigen stront en pis gehaald?

Je kan een hond ook prima zindelijk maken, houden of weer krijgen zonder hem door zijn eigen stront heen te halen, als je dat niet lukt dan ligt de fout bij jou en niet bij je hond.
quote:
De meeste honden doen alles op reuk? Is misschien nieuw voor je maar ze ruiken beter dan wij dus dat glas is geen enkel probleem als de lucht van een andere hond er toch langs komt.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 00:21:40 #14
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59538589
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:13 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Je kan een hond ook prima zindelijk maken, houden of weer krijgen zonder hem door zijn eigen stront heen te halen, als je dat niet lukt dan ligt de fout bij jou en niet bij je hond.
[..]

mee eens in veeel minder sterke bewoordingen...

Bovendien heeft dit niets met zindelijkheid te maken want de hond is als ik het goed begrepen heb altijd zindelijk geweest tot de verhuizing naar dit huis met de ramen. Het zou natuurlijk kunnen dat de verhuizing heeft gezorgd voor een verandering in de verhoudingen en de hond een dominantieprobleem heeft maar dan zou dat zich ook in andere dingen moeten uiten.
En voordat je de hond fysiek gaat aanpakken zou ik eerst eens de kleine moeite doen om te kijken of het raam het probleem is.
pi_59538746
Ik denk dat iedereen het op zijn of haar eigen manier doet. Het is een keuze die je maakt. Ik voed mijn hond liever niet op een agressieve manier op omdat ik niet wil dat ze bang voor is. En ik wil niet het risico lopen dat ze bij andere mensen juist totaal niet luistert. Je kunt een hond ook iets aanleren op een vriendelijkere manier, alleen dan word er wel meer geduld verwacht. Zoals ik nu

Ik zou zoals meerdere mensen hier zeggen inderdaad eerst eens goed kijken wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn voordat je begint te denken over oplossingen.
"es ist ein Krankenhaus"
pi_59538899
knip je buxus in de vorm van een 2 persoons zitbank, zet er een lamp naast, plaats een oude tafel ervoor en leg een tapijtje bloemen aan. Vervolgens een heleboel kamerplanten door het huis verspreiden. Het zit hem allemaal in het psychische duel tussen hond en baas, maar zo ben je hem te slim af.
pi_59539976
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:02 schreef hollander172 het volgende:

honden redeneren inderdaad niet zoals ons, lijkt me logisch he.
het gaat erom dat je dat beest iets aanleert
buiten plassen= koekje + aai
binnen plassen= een zachte tik en de neus er doorheen halen
oude methode die nog steeds het snelst en beste werkt.
of je moet het prettig vinden als je hond je hele huis onder schijt en pist, tja ieder zijn eigen ding natuurlijk
pi_59541152
quote:

[..]

Flikker lekker een eind op achterlijke idioot. Jij hebt toch ook een neus en bent minimaal een jaar of 2 onzindelijk geweest, hoevaak hebben jouw ouders je door je eigen stront en pis gehaald?

Tuurlijk...
En dat is ook exact waar het hier over gaat, een hond zindelijk krijgen..
Dat is het dus niet, het is iets anders. Hond is 6 jaar oud en wordt voldoende uitgelaten.
Jackies staan bekend om dit soort gedrag, even lekker dominant zijn.
Nou niet dus!
En wie heeft het hier nu weer over stront? Oh ja dat was jij...

Een Jack heeft een leider nodig anders zie je dat ie overal pist.
(Als hij/zij de kans krijgt)

En iemand hier had het over agressieve manier van opvoeden...
Het is eerlijk opvoeden, de hond weet waar hij/zij aan toe is.
Ik heb mijn honden nooit door zijn/haar eigen pis hoeven te halen.
Maar toen het oudje besloot omdat hij het ergens pissed over was maar midden op het bed zijn behoefte te laten lopen, dan volgt daar toch echt een straf op.

Enne meneer Hollander, mijn hond maakt deel uit van mijn familie, maar is GEEN KIND en staat onderaan in rang.
Beetje raar, honden met mensen te vergelijken.
pi_59541373
Het is bewezen dat de hond met de neus door de plas of poep halen niet helpt. Op het moment dat jij dit doet is je hondje allang vergeten dat ie dat plasje heeft gedaan, en zal er niks van snappen waarom je zo foetert en hem door de urine veegt. Wat krijg je dan: stiekem plasjes en hoopjes doen, binnen ergens waar het baasje het niet meteen vindt.

Google er maar eens op, de meeste dierenartsen zijn over deze spartaanse methodes niet te spreken.

Dit heeft niks te maken met of jij je hond als deel van de familie beschouwt of lager in rang.

En, Oblivion, je reageert érg opvliegend.

Maak een afspraak met de dierenarts en leg het probleem voor. Mogelijk heeft het een lichamelijke oorzaak. Het is een reutje, misschien plast ie voor z'n territorium, misschien heeft ie wel een blaasontsteking of is het iets anders lichamelijks.
Maar daar kan de dierenarts het beste achterkomen.
pi_59541417
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:05 schreef Retro_Doll het volgende:

[..]

serieus? Knap hoor. De mijne is 12 weken is pist nog overal. Als ze de kans krijgt ook nog eventjes lekker in mn bed. Ik begin het een beetje te zien als een hopenloze zaak. Ik beloon buiten plassen ook, en binnen plassen bestraf ik door de "strafhoek". Maar ik zie niet bepaald vorderingen.

Maarja dit is niet mijn topic . Ik zou ook niet weten hoe je dit probleem moet oplossen. Mischien kan je aan de dierenarts vragen of dit probleem verholpen kan worden door castratie?
Wat moet een pup op de slaapkamer en in bed? Is dat dan geen verboden terrein? Jij bent de hoogste in rang, en dat betekent dat de hond niet op de slaapkamer komt. Nu is het nog een zacht en klein puppie, maar als ie straks als grote lobbes opeens niet meer in bed mag is dat voor een hond niet te begrijpen!

Verder moet je niet verwachten dat een pup van 12 weken al zindelijk is. Hou er rekening mee dat tot de leeftijd van zes maanden ongelukjes normaal zijn.

Beloon de pup als ie buitenplast, met bv wat lekkers, NERGEER het plassen binnen. Ruim het gewoon op en zeg niks. Straffen is ook aandacht, dus positief.
Op een gegeven moment gaat ie wel de link leggen dat buiten plassen en poepen meer loont. Maar je moet er wel geduld voor hebben.
pi_59541419
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het is bewezen dat de hond met de neus door de plas of poep halen niet helpt. Op het moment dat jij dit doet is je hondje allang vergeten dat ie dat plasje heeft gedaan, en zal er niks van snappen waarom je zo foetert en hem door de urine veegt. Wat krijg je dan: stiekem plasjes en hoopjes doen, binnen ergens waar het baasje het niet meteen vindt.

Google er maar eens op, de meeste dierenartsen zijn over deze spartaanse methodes niet te spreken.

Dit heeft niks te maken met of jij je hond als deel van de familie beschouwt of lager in rang.

Maak een afspraak met de dierenarts en leg het probleem voor. Mogelijk heeft het een lichamelijke oorzaak. Het is een reutje, misschien plast ie voor z'n territorium, misschien heeft ie wel een blaasontsteking of is het iets anders lichamelijks.
Ik stopte bij spartaans...

Wij hebben een hele lieve jack, die wel opgevoed is en zeer lief voor alles en iedereen, en NIET pist in huis.

Nu jullie weer.
pi_59541467

[ Bericht 61% gewijzigd door nummer_zoveel op 20-06-2008 09:30:38 ]
pi_59541477
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

Lol, vreemd dat wij 4 honden binnen weken het zo afgeleerd hebben. Of hadden wij gewoon slimme honden. Jee, jullie doen net of al die honden naar Dr Phil moeten met dit probleem.

Overigens:
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:05 schreef Oblivion het volgende:

[..]

[..]

quote:

[..]

[..]

De meeste honden doen alles op reuk? Is misschien nieuw voor je maar ze ruiken beter dan wij dus dat glas is geen enkel probleem als de lucht van een andere hond er toch langs komt.
Nee, idd, Oblivion is opvliegend
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59541481
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, dus er zijn geen problemen?

Slotje op dit topic dan maar?
Nee, bij ons niet nee.
Maar bij TS dus wel, waarvoor het topic dicht dan, heb ik het geopend?
pi_59541538

[ Bericht 100% gewijzigd door nummer_zoveel op 20-06-2008 09:31:04 ]
pi_59541557
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:42 schreef Pheno het volgende:

[..]

Lol, vreemd dat wij 4 honden binnen weken het zo afgeleerd hebben. Of hadden wij gewoon slimme honden. Jee, jullie doen net of al die honden naar Dr Phil moeten met dit probleem.
Nee hoor, gewoon een boek gelezen over hoe je het aan moet pakken en een puppiecursus.
pi_59541560
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ah, jullie zijn dus een stel met jack russel die is opgevoed dmv neus door stront en pies te halen. Prima dat het jullie zo gelukt is, maar dan mag het door anderen aan TS nog wel afgeraden worden.
ECHT LEZEN is best moeilijk...
pi_59541573
Nee, duitse herders, mechelse herders. Werkt prima. Alsof je dat beest moet afranselen, ik weet niet wat voor ideeen jij bij dit gegeven hebt?
Ik heb nog nooit een hond geslagen, dat zal ik ook nooit doen.
pi_59541705
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:49 schreef Pheno het volgende:
Nee, duitse herders, mechelse herders. Werkt prima. Alsof je dat beest moet afranselen, ik weet niet wat voor ideeen jij bij dit gegeven hebt?
Ik heb nog nooit een hond geslagen, dat zal ik ook nooit doen.
Waar heb je het over?

Ik spreek nergens over afranselen. Ik vind een pup met de neus door de ontlasting halen alleen getuigen van niet al te veel verstand van honden. Denk je dat een hond het vies vindt door de poep te worden gehaald? Nee, het is een HOND, die snuffelen en likken de hele dag aan drollen.
Van een duw door een drol zullen ze echt niet onder de indruk zijn. Als je erbij gaat staan bulderen zullen ze het niet meer snappen en bang zijn.

Gefeliciteerd dat jij vier honden binnen drie weken of weet ik veel wat op die manier volledig zindelijk hebt gemaakt; maar nogmaals: de trainers raden die manier af.
Dat jij dat dr Phil-achtig vindt, prima, jouw mening. Maar de feiten van experts spreken je tegen!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 08:56:41 #30
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59541707
Ik ben liever iets langer bezig met de hond zindelijk krijgen op een normale manier dan dat ik hem door zijn eigen uitwerpselen veeg en het binnen 4 weken gedaan is.

TS, plaats inderdaad eens karton voor het raam. Misschien dat het komt doordat hij andere dieren oid ziet. Als hij het dan nog steeds doet misschien inderdaad even kijken of zijn blaas okay is
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59541806
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:48 schreef Oblivion het volgende:

[..]

ECHT LEZEN is best moeilijk...
Never mind, ze denken dat trainers de oplossing zijn, ik heb elke hond nog binnen een week zindelijk, maar goed, zij vinden het barbaars. En het helpt niet volgens hen
Mijn ervaringen spreken dat toch echt tegen

Bulderen? Nog nooit nodig gehad.
Zielig? Nee.
Leren honden? Ja, ze leren het vrij snel af.

Liever veel geld er tegen aan gooien met allerlei meurluchtjes in hoeken te leggen, trainers in te schakelen, Martin gaus te raadplegen en waarschijnlijk kan die kinderfluisteraar ook met honden communiceren. Resultaat: ook een zindelijke hond, maar toch een tijdje later.
pi_59541867
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Never mind, ze denken dat trainers de oplossing zijn, ik heb elke hond nog binnen een week zindelijk, maar goed, zij vinden het barbaars. En het helpt niet volgens hen

Liever veel geld er tegen aan gooien met allerlei meurluchtjes in hoeken te leggen, trainers in te schakelen, Martin gaus te raadplegen en waarschijnlijk kan die kinderfluisteraar ook met honden communiceren. Resultaat: ook een zindelijke hond, maar toch een tijdje later.
Zeg, je bent veel geld waard. Wist je dat?

JOU lukt het wel, sneller nog dan Martin Gaus en alle trainers bij elkaar!

vrijdag 20 juni 2008 @ 09:05:32 #33
17709 hollander172
pi_59541868
quote:
Jij hebt een pup van 9 weken al zindelijk? Of heb je het over herplaatsers die al opgevoed zijn?
pi_59541895
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zeg, je bent veel geld waard. Wist je dat?

JOU lukt het wel, sneller nog dat Martin Gaus en alle trainers bij elkaar!

Dat weet ik
pi_59541900
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat moet een pup op de slaapkamer en in bed? Is dat dan geen verboden terrein? Jij bent de hoogste in rang, en dat betekent dat de hond niet op de slaapkamer komt. Nu is het nog een zacht en klein puppie, maar als ie straks als grote lobbes opeens niet meer in bed mag is dat voor een hond niet te begrijpen!

Mijn appartement heeft nogal een onlogische volgorde. Ik heb een woonkamer, doorlopend naar de keuken en dan een deur met mn slaapkamer en douche erachter. Soms komt het voor dat ik snel iets moet pakken en dan zit ze al op mn bed. En de bench staat ook op mn slaapkamer en daar loopt ze soms zelf in. En dan komt het wel eens voor dat ik denk dat ze lekker in de bench ligt terwijl ze eigenlijk dus op mn bed zit te pissen . Ja je hebt ook gelijk 12 weken is erg jong om zindelijk te zijn. Ze is gelukkig wel al krantzindelijk!
"es ist ein Krankenhaus"
pi_59542032
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:05 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Jij hebt een pup van 9 weken al zindelijk? Of heb je het over herplaatsers die al opgevoed zijn?
We hebben 1x een hond uit het asiel gehad, de rest van pup af aan. de hond uit het asiel wilde nog veel plassen om zijn gebied af te bakenen. Hij was nogal dominant namelijk.

Maar goed, ga lekker doen alsof het een mens is. Het werkt ook, maar duurt langer.
En nu ga ik werken, ik moet brokjes verdienen
pi_59542091
quote:

[..]

Tja...mijn idee.
Ik heb ook geen enkel verstand van honden en zeker al niet van Jackies, en dat na 35 jaar Jacks te hebben gehad...

Want mensen daar ging het hier toch over?
Een Jack die 6 jaar oud is, tegen de wil van de baas in binnen pist?
Zonder rede? En op 1 plaats?
Er kunnen geen andere geuren zijn, want:
quote:
Misschien ziet ie beneden dingen waar ie enthousiast van wordt,
Als hij blaas problemen had gehad, had hij het hele huis al te pakken gehad.
En alsjeblieft laat het stront waar het thuis hoort, buiten.
pi_59542135
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:17 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Tja...mijn idee.
Ik heb ook geen enkel verstand van honden en zeker al niet van Jackies, en dat na 35 jaar Jacks te hebben gehad...

Want mensen daar ging het hier toch over?
Een Jack die 6 jaar oud is, tegen de wil van de baas in binnen pist?
Zonder rede? En op 1 plaats?
Er kunnen geen andere geuren zijn, want:
[..]

Als hij blaas problemen had gehad, had hij het hele huis al te pakken gehad.
En alsjeblieft laat het stront waar het thuis hoort, buiten.
Het verstandigste is toch om eerst even met de dierenarts te overleggen.
Zelfs al heb je 25 jaar Jackies....
pi_59542229
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, dus er zijn geen problemen?

Slotje op dit topic dan maar?

Sommmige mensen.

Eerst advies vragen over hoe ze het doen, en vervolgens woedend als je hun manier van doen bekritiseerd.
Open er dan geen topic over, als je zelf heel goed weet hoe het moet.
Oblivion is niet de TS..
pi_59542371
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:24 schreef Neetochzeker het volgende:

[..]

Oblivion is niet de TS..
Klopt, niet goed gelezen. Ik haal 't weg.
pi_59542512
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:42 schreef Pheno het volgende:

[..]

Overigens:
[..]

[..]

Nee, idd, Oblivion is opvliegend
Oh, je kwam voor me op!

Mapani, ik hoop dat je snel een oplossing vind voor het pis probleem!
pi_59542542
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Klopt, niet goed gelezen. Ik haal 't weg.
Als je nu bij opties, rechtsboven in een kleurtje aan de ts geeft heb je dit probleem niet meer.
pi_59542797
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:37 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Als je nu bij opties, rechtsboven in een kleurtje aan de ts geeft heb je dit probleem niet meer.
Ik snap deze zin niet.
pi_59543041
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik snap deze zin niet.
Ik pm wel even.
pi_59543168
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:39 schreef Mapani het volgende:
Ik weet het niet meer.Misschien ziet ie beneden dingen waar ie enthousiast van wordt, maar ik kan niks op de ramen plakken, want ik huur dit appartement.
Het lijkt mij dat hij zijn nieuwe territoir wil afbakenen, zoals honden vaak ook de hoeken van de tuin opzoeken of bij het uitlaten meteen de eerste boom naast de deur opzoeken. Volgens mij hebben honden hun terrein waarop ze pissen om te laten weten dat ze er zijn, en een kleiner terrein waarover ze waken en geen anderen in tolereren, dat pissen ze ook af.

Dus misschien moet je proberen je hond de gelegenheid te geven het appartement af te bakenen als zijn terrein, want dat lijkt me wat hij doet door tegen het raam te pissen. Heb je al geprobeerd hem onder dat raam te laten pissen, of heb je een balkon?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:14:31 #46
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59543456
quote:

Toch nog even hier op terug komend. Het is een bewezen feit dat kinderen vroeger sneller zindelijk werden dan nu. Waarom? Vroeger had je katoenen luiers die nat en vies waren. Nu voelt het kind niks van zijn foutje en interessert het hem dus geen fuck dat ie in z'n broek heeft gescheten.... Dus een hond duidelijk maken dat dat daar nioet moet door hem er met z'n neus door te wrijvenw erkt wel degelijk.
Vroeger was dat de normaalste zaak van de wereld, maar tegenwoordig wil iedereen dieren gelijk stellen aan mensen. Dat terwijl jezelf al aangeeft dat ze niet op hetzelfde niveau als de mens zitten.
Er is een verschil tussen liefdevol met een dier omgaan en het beest gelijk stellen aan jezelf.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:23:28 #47
17709 hollander172
pi_59543690
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat terwijl jezelf al aangeeft dat ze niet op hetzelfde niveau als de mens zitten.
Er is een verschil tussen liefdevol met een dier omgaan en het beest gelijk stellen aan jezelf.
Een dier is ook een dier maar dan nog vind ik het niet nodig om met dit soort methodes te werken. Natuurlijk werkt het maar wil je een hond iets aanleren door hem angstig te maken of prefereer je een vriendelijke en positieve manier?
Ik kies het liefst het laatste al is het maar om problemen in de toekomst te voorkomen, leuk hoor dat een hond snel zindelijk is maar als het daardoor bijv. een vervelend en angstig bijtertje wordt dan hoeft het voor mij niet.
pi_59543759
Waarom zou een hond angstig worden? Ik weet nog steeds niet hoe jij denkt dat die beesten er op reageren, maar het is een kwestie van belonen en duidelijk maken dat ie iets fout heeft gedaan.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:34:33 #49
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59544023
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:23 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Een dier is ook een dier maar dan nog vind ik het niet nodig om met dit soort methodes te werken. Natuurlijk werkt het maar wil je een hond iets aanleren door hem angstig te maken of prefereer je een vriendelijke en positieve manier?
Ik kies het liefst het laatste al is het maar om problemen in de toekomst te voorkomen, leuk hoor dat een hond snel zindelijk is maar als het daardoor bijv. een vervelend en angstig bijtertje wordt dan hoeft het voor mij niet.
Je hebt volkomen gelijk, want vroeger liepen er alleen maar vervelende angstige bijteretjes rond. Daarom hebben we nu nog steeds huisdieren
pi_59544069
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Je hebt volkomen gelijk, want vroeger liepen er alleen maar vervelende angstige bijteretjes rond. Daarom hebben we nu nog steeds huisdieren
Ah, dat wordt vanzelf verboden door Thieme en consorten. Het begint met de riem, dat is ook zielig, de hond heeft geen ruimte om zich te ontplooien buiten.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:38:39 #51
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59544115
En dan rent zo'n hond zonder riem naar een klein kindje om te spelen en bijt dat kind in het gezicht en dan zijn alle hondenliefhebbers stil.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:48:25 #52
17709 hollander172
pi_59544365
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:25 schreef Pheno het volgende:
Waarom zou een hond angstig worden? Ik weet nog steeds niet hoe jij denkt dat die beesten er op reageren, maar het is een kwestie van belonen en duidelijk maken dat ie iets fout heeft gedaan.
Een hond denkt niet in termen van goed of fout, dat is een stukje beredenering wat niet aan ze is besteed.
quote:
Waar zeg ik dat? Overigens is het verschil tussen een normaal getrainde hond en eentje die volgens de "oude methode" opgevoed is heel duidelijk merkbaar.

Ik zie er gewoon absoluut geen nut in om na een correctie (ik roep gewoon NEE! of HE!) een hond nogmaals te corrigeren en al helemaal niet om dat te doen door hem door zijn eigen uitwerpselen te halen.
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 10:50:26 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_59544420
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:37 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ik stopte bij spartaans...

Wij hebben een hele lieve jack, die wel opgevoed is en zeer lief voor alles en iedereen, en NIET pist in huis.

Nu jullie weer.
Ik heb een hele lieve welopgevoede duitse herder die niet in huis plast of poept en die heb ik nooit met zijn neus door de stront of pies hoeven halen, zo goed?
quote:

[..]

Ik vind dat hele vroeger gedoe altijd zo'n flauwekul, vroeger waren de omstandigheden voor iedereen minder, voor zowel dieren als mensen, we hebben op alle vlakken meer kennis opgedaan. En zijn hopelijk om meerdere vlakken socialer geworden naar onze huisdieren.

Maar ik vind de toon in dit topic ook niet echt gezellig hoor, kom op zeg

TS, Ik zou in ieder geval eens contact opnemen met de dierenarts.
En gooit hij de vaas ook om? Anders zou je er iets van knikkers in kunnen doen waardoor hij schrikt als hij hem omgooit?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:53:49 #54
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_59544521
Ga gewoon naar de dierenarts als je hond ineens incontinent is geworden.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:54:03 #55
17709 hollander172
pi_59544527
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:50 schreef senesta het volgende:
Maar ik vind de toon in dit topic ook niet echt gezellig hoor, kom op zeg
Mijn excuses, ik vond het alleen opzienbarend om te lezen dat anno 2008 deze methode nog steeds heel normaal wordt gevonden...
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:55:53 #56
13783 Anthraxx
pi_59544573
Oh, en hoe ver wandel je met het beest? Een kwartier? Een half uur? Of neem je flink de tijd er voor?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:56:01 #57
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59544576
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:48 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Een hond denkt niet in termen van goed of fout, dat is een stukje beredenering wat niet aan ze is besteed.
[..]

Waar zeg ik dat? Overigens is het verschil tussen een normaal getrainde hond en eentje die volgens de "oude methode" opgevoed is heel duidelijk merkbaar.

Ik zie er gewoon absoluut geen nut in om na een correctie (ik roep gewoon NEE! of HE!) een hond nogmaals te corrigeren en al helemaal niet om dat te doen door hem door zijn eigen uitwerpselen te halen.
Jij zegt dat een hond van die methode een angstig bijtertje wordt.
Vroeger maakte men honden altijd zo zindelijk.
Dus waren volgens jouw vroeger alle honden angstige bijtertjes.
Tegenwoordig lijkt het wel of de hondend e baas zijn over hun baasje.
End at vroeger er niks mee te maken heeft omdat de situatie anders is is kul. De relatie tussen hond en mens zou niet veranderd hoeven zijn. Dat is het wel. Een dier is niet gelijk aan een mens, dus hoeven we hem niet gelijk te behandelen. Dat heeft er niks mee te maken dat het vroeger minder was dan nu, want dat is in sommige gevallen ook niet eens zo. Dat heeft er mee te amken dat we nu allemaal zo sensitief naar dieren to zijn.
Alsjeblieft zeg.
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 10:56:19 #58
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_59544583
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:54 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Mijn excuses, ik vond het alleen opzienbarend om te lezen dat anno 2008 deze methode nog steeds heel normaal wordt gevonden...
Ja, vind ik ook, ik lees het in elk zindelijkheids topic weer.
Maar zo zijn er wel meer vrij ouderwetse en achterhaalde methodes die heel erg lang blijven hangen helaas.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:57:16 #59
13783 Anthraxx
pi_59544618
En een luier vinden jullie wel een prima, niet barbaarse, oplossing (wat als reactie #1 werd aangedragen)?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:57:31 #60
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59544628
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:54 schreef hollander172 het volgende:

[..]

En ik vind het opzienbarend dat er zoveel mensen rond lopen die totaal gevoel van verhouding kwijt zijn. Deze methode is nog steeds heel normaal. Alleen de maatschappij is niet normaal meer.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:01:10 #61
17709 hollander172
pi_59544730
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

En ik vind het opzienbarend dat er zoveel mensen rond lopen die totaal gevoel van verhouding kwijt zijn. Deze methode is nog steeds heel normaal. Alleen de maatschappij is niet normaal meer.
Nu komen we op een punt waar we niet meer uitkomen, ik zeg dat jij gek bent en jij zegt dat ik het ben.

Maar goed, ondanks dat volgens jou vroeger alles beter was ben ik toch nog dagelijks blij met al onze verworven vrijheden en kennis.
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 11:03:49 #62
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_59544820
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:56 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

End at vroeger er niks mee te maken heeft omdat de situatie anders is is kul. De relatie tussen hond en mens zou niet veranderd hoeven zijn. Dat is het wel. Een dier is niet gelijk aan een mens, dus hoeven we hem niet gelijk te behandelen. Dat heeft er niks mee te maken dat het vroeger minder was dan nu, want dat is in sommige gevallen ook niet eens zo. Dat heeft er mee te amken dat we nu allemaal zo sensitief naar dieren to zijn.
Alsjeblieft zeg.
Vroeger werden overbodige puppen en kittens in een verzwaarde zak in de sloot gegooid, vroeger werden honden die gromden of beten gewoon dood geschopt of ergens in een bos aan een boom gebonden, vroeger liepen de meeste honden nog gewoon rond het huis en kregen te eten wat er over was van het avond eten.

En ja die dingen zijn gelukkig veranderd, qua gedrag zijn mensen zijn zich gaan verdiepen in de psyche van de hond, naar de verschillen in denken waardoor bepaalde conflict situatie's onstonden tussen mensen en dier.
Op die manier zijn er methodes ontwikkeld waarmee je je hond op kunt voeden zonder schoppen, slaan of andere vernederende en pijnlijke methodes en manieren waarop je hond bepaald gedrag laat omdat hij net nut er niet meer van inziet in plaats van omdat hij bang is voor het gedrag dat zijn baasje vertoont.

En dat heeft niets te maken met oversensitief zijn naar dieren, dat heeft te maken met respect voor dieren, dat is heel wat anders.
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 11:07:46 #63
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_59544922
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:57 schreef Anthraxx het volgende:
En een luier vinden jullie wel een prima, niet barbaarse, oplossing (wat als reactie #1 werd aangedragen)?
Nee vind ik ook raar
Mijn eerste gang zou zijn naar een dierenarts en daarna zou ik proberen om de plek waar hij plast onaantrekkelijk te maken voor de hond, mocht het probleem verplaatsen of mocht de hond gewoon doorgaan dan zou ik naar een hondenvereniging gaan voor advies.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:11:15 #64
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59545023
Er is een gréns tussen respect voor dieren en oversensitief zijn en die grens wordt in zomiige gevallen overschreden.
Er is niks mis met een hond op z'n plaats zetten. Door de hond door zijn pis te halen, of zelfs maar erboven te hangen vindt hij het zelf ook niet zo tof. Als je dat consequent doet snapt hij ook dat hij het niet moet doen.
Door enkel Nee te zeggen dnekt die honmd alleen: "Nou word m'n baasje boos, boeien, ik met zeiken."
pi_59545061
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:50 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb een hele lieve welopgevoede duitse herder die niet in huis plast of poept en die heb ik nooit met zijn neus door de stront of pies hoeven halen, zo goed?
[..]
Zucht daar gaan we weer, jammer toch...

Prima! Mij is het ook geluk!
ZONDER dat soort dingen.
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:08 schreef Oblivion het volgende:

Ik heb mijn honden nooit door zijn/haar eigen pis hoeven te halen.
LE-ZEN.

Het gaat over dominantie.
Niet over zindelijk maken.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:13:32 #66
13783 Anthraxx
pi_59545095
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:36 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ah, dat wordt vanzelf verboden door Thieme en consorten. Het begint met de riem, dat is ook zielig, de hond heeft geen ruimte om zich te ontplooien buiten.
Totdat er weer eens een kind gebeten wordt, omdat de eigenaar de hond weer eens niet op kan voeden.
Wat nog al te vaak gebeurd
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:16:32 #67
170945 smoekie
individualist
pi_59545190
Als je al zoveel moeite hebt gedaan en het er maar niet "uit" gaat bij de hond, probeer er dan in te berusten, en leg daar waar hij plast een krant neer, desnoods met een plastic tas eronder.

Soms zit het er bij honden gewoon uit zenuwen in, en dan kun je straffen e.d. wat je wilt, maar je helpt de hond er zelf niet mee.

Je zegt zelf dat hij verder ontzettend lief is, wees daar blij mee, en accepteer de hond zijn "mankement"
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:17:32 #68
17709 hollander172
pi_59545216
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:13 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Totdat er weer eens een kind gebeten wordt, omdat de eigenaar de hond weer eens niet op kan voeden.
Wat nog al te vaak gebeurd
En wat is de relevantie van deze hersenscheet met dit topic?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:20:41 #69
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59545313
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:17 schreef hollander172 het volgende:

[..]

De relevantie is dat we vergeten dat het een dier is. Met dierlijke instincten. We kunnen fokken en opvoeden wat we willen, maar het blijft een dier. Die denken en doen anders dan mensen en dienen dus ook anders behandeld te worden als mensen.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:20:57 #70
13783 Anthraxx
pi_59545322
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:17 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Net zo relevant als al jullie onzinnige reacties over luiers, peper, dierenwinkel middeltjes en weet ik het wat. Ze zou naar een dierenarts kunnen gaan en vragen of het incontinentie is. Dat kan, na ongeveer 6 jaar, ineens gebeuren.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:21:11 #71
13783 Anthraxx
pi_59545327
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

De relevantie is dat we vergeten dat het een dier is. Met dierlijke instincten. We kunnen fokken en opvoeden wat we willen, maar het blijft een dier. Die denken en doen anders dan mensen en dienen dus ook anders behandeld te worden als mensen.
En dat.
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 11:22:29 #72
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_59545369
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:11 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Er is een gréns tussen respect voor dieren en oversensitief zijn en die grens wordt in zomiige gevallen overschreden.
Er is niks mis met een hond op z'n plaats zetten. Door de hond door zijn pis te halen, of zelfs maar erboven te hangen vindt hij het zelf ook niet zo tof. Als je dat consequent doet snapt hij ook dat hij het niet moet doen.
Door enkel Nee te zeggen dnekt die honmd alleen: "Nou word m'n baasje boos, boeien, ik met zeiken."
Als hij inderdaad vijf of meer keer per dag uitgelaten word dan vertoond hij dat gedrag niet omdat hij moet zeiken.
Ik vind het bijzonder onrespectvol om een dier met zijn snuit door de pis en stront te halen, bovendien vind ik het gewoon smerig en verschrikkelijk onhygienisch.
Een hond heeft een heel kort geheugen, hem straffen voor iets wat hij een half uur terug heeft gedaan heeft al geen zin, je moet hem dus betrappen, als je hem betrapt is een schrikeffect vaak genoeg om hem af te schrikken, een slipkettinkje vlak bij hem gooien, en bak met knikkers om laten vallen, etc.

Normaal vertoond een hond dit alleen als pup, en er zijn prachtige methodes om een pup zindelijk te maken, als een hond van zes dit gedrag vertoond is er meer aan de hand en zou een gangetje naar de dierenarts geen verkeerd idee zijn.

Mocht het niet lichamelijk zijn dan zijn er andere vriendelijkere methodes die bovendien ook door de hond gesnapt worden.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:23:08 #73
17709 hollander172
pi_59545392
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens maar ik blijf vraagtekens plaatsen bij de door jou gepromote methode.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:24:02 #74
13783 Anthraxx
pi_59545413
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:22 schreef senesta het volgende:

[..]

Normaal vertoond een hond dit alleen als pup, en er zijn prachtige methodes om een pup zindelijk te maken, als een hond van zes dit gedrag vertoond is er meer aan de hand en zou een gangetje naar de dierenarts geen verkeerd idee zijn.
Dat dus. En dus geen dierenwinkel, maar een dierenarts. Al die prutsers in die winkels die smeren je toch alleen maar dingen aan voor veel geld.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:24:58 #75
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59545435
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:23 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dan zijn we het daar in ieder geval over eens maar ik blijf vraagtekens plaatsen bij de door jou gepromote methode.
En toch kan proberen geen kwaad. Als hij toch zo'n slecht korte termijngeheugen heeft vergeet hij het vast ook weer
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:32:48 #76
13783 Anthraxx
pi_59545660
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:24 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat dus. En dus geen dierenwinkel, maar een dierenarts. Al die prutsers in die winkels die smeren je toch alleen maar dingen aan voor veel geld.
Een voorbeeld zo verkopen ze gekookt kraakbeen in de dierenwinkel, voor gezonde gewrichten.
Geloof me dat werkt echt voor geen meter.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:36:07 #77
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59545755
En toch mensen die daar intrappen.
Mensen willen voor de gek gehouden worden.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:40:22 #78
13783 Anthraxx
pi_59545888
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
En toch mensen die daar intrappen.
Mensen willen voor de gek gehouden worden.
Wat dacht je van die "leuke" hamsterballen? Pure martelwerktuigen voor dat beest. Geen controle welke kant die opgaat, het diertje kan niet stoppen wanneer die wil.
Ronde vogelkooien zijn ook zon mooi voorbeeld
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:42:17 #79
17709 hollander172
pi_59545964
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:24 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

En toch kan proberen geen kwaad. Als hij toch zo'n slecht korte termijngeheugen heeft vergeet hij het vast ook weer
Wat heeft het dan voor zin anders dan dat jij het als baasje leuk vind om je hond te besmeuren?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:44:20 #80
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59546028
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:42 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Wat heeft het dan voor zin anders dan dat jij het als baasje leuk vind om je hond te besmeuren?
Baat het niet dan schaadt het niet, maar je hebt me door ik hou van poep en pies.
Eerlijk gezegd wordt ik een beetje moe van je semi-grappige opmerkingen. Eerst over de verworven vrijheden en wijsheden nu dit weer.
Denk je dat je daarmee de toffe peer bent ofzo?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:00:00 #81
17709 hollander172
pi_59546489
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:44 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Baat het niet dan schaadt het niet, maar je hebt me door ik hou van poep en pies.
Eerlijk gezegd wordt ik een beetje moe van je semi-grappige opmerkingen. Eerst over de verworven vrijheden en wijsheden nu dit weer.
Denk je dat je daarmee de toffe peer bent ofzo?
Ik ben gewoon serieus en het zal me een rotzorg zijn of ik grappig op je overkom of wat je uberhaubt van mij vindt.
pi_59546624
Ik vermoed dat als je folie plakt het al een stuk zal afnemen.
Gezien het feit dat hij het alleen daar doet is ie niet onzindelijk en lijkt het me ook een dominantieprobleem.

Vermoedelijk ziet hij beneden honden/katten/kinderen/whatever lopen en uit hij dominantie of frustratie door boven te plassen (honden zijn wat dat betreft wel heel dom ).
Verder zou ik de plekken waar hij plast (ook de vaas e.d.) goed schoonmaken met bijvoorbeeld ammoniak. Daar ruikt hij zijn eigen geur niet doorheen.

Over het advies van met zn neusje door zijn plas halen: NIET DOEN!
De idioten die dat nog toepassen zou ik zelf ff graag met hun bek door hun stront heentrekken. Ziek gedrag.
Proud property of hollander172
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:08:00 #83
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59546687
Dus je meende dit serieus:
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:01 schreef hollander172 het volgende:

[..]
Maar goed, ondanks dat volgens jou vroeger alles beter was ben ik toch nog dagelijks blij met al onze verworven vrijheden en kennis.
Dan ben je echt een prutser. Omdat ik vind dat we vroeger normaler met dieren omgingen betekend nog niet dat ik alles terug wil draaien.

En wees niet bang je komt heus niet grappig over, verre van zelfs.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:15:03 #84
17709 hollander172
pi_59546868
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 12:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dus je meende dit serieus:
want je schrijft zelf dit:
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Alleen de maatschappij is niet normaal meer.
....en daar was die opmerking een reactie op.
quote:
En wees niet bang je komt heus niet grappig over, verre van zelfs.
Doe het anders even via PM als je perse toch nog iets over mij kwijt wil.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:21:46 #85
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59547050
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 12:15 schreef hollander172 het volgende:

[..]

want je schrijft zelf dit:
[..]

....en daar was die opmerking een reactie op.
[..]

Doe het anders even via PM als je perse toch nog iets over mij kwijt wil.
OMMFG begrijpend lezen is ook niet echt je sterkste kant he?
Ik heb het over de opvatting die er heerst in de maatschappij over de behandeling van dieren, maar als jij alleen er uit wil halen wat voor jou het beste uitkomt.....
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:23:32 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59547091
Waarom zou je in een huurhuis geen folie tegen je ramen mogen plakken? Dat kan er toch zonder problemen ook weer af?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:29:12 #87
170945 smoekie
individualist
pi_59547246
Lees de allereerste post van to eens goed door.

De hond is 5 altijd "gewoon" zindelijk geweest, en plast op 1 en dezelfde plek vanaf het moment dat ze ergens anders is gaan wonen.

Wie weet heeft daar altijd een kattebak o.i.d. gestaan waarvan de hond "zijn" terrein heeft afgebakend door op diezelfde plek te gaan plassen.

Het heeft niets met incontinentie van de hond te maken. Hem "bestraffen" door hem er met zijn neus doorheen te halen is ouderwets, achterhaald en gewoonweg zielig, de hond weet waarschijnlijk niet eens waarom zijn baasje dat doet.

Plassen heeft voor honden ook een communicatieve functie, ze plassen ergens om hun terratorium af te bakenen.

Sommige honden plassen op 1 plekje uit verlatingsangst als het baasje vertrekt.

Beste wat je gewoon kunt doen is dit "accepteren" en de hond "belonen" als het buiten plast.

Wat soms bij reu'tjes wil helpen die nog niet gecastreerd zijn om die te laten castreren, maar ik persoonlijk zou als het constant op 1 plek is het gewoon voor lief nemen, het negeren en tja opruimen.
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:35:30 #88
13783 Anthraxx
pi_59547398
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 12:29 schreef smoekie het volgende:
Lees de allereerste post van to eens goed door.

De hond is 5 altijd "gewoon" zindelijk geweest, en plast op 1 en dezelfde plek vanaf het moment dat ze ergens anders is gaan wonen.

Begin er eerst zelf maar mee. De hond is 6. Verder weet jij net zo weinig als dat de rest in dit topic weet (inclusief mezelf). De situatie is nauwelijks bekend. Er is geen verdere info. Het zijn allemaal aannames die er gemaakt worden. De hond *kan* nierproblemen hebben waardoor hij zeikt. Het *kan* ook andere redenen hebben.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:12:31 #89
170945 smoekie
individualist
pi_59548448
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 12:35 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Begin er eerst zelf maar mee. De hond is 6. Verder weet jij net zo weinig als dat de rest in dit topic weet (inclusief mezelf). De situatie is nauwelijks bekend. Er is geen verdere info. Het zijn allemaal aannames die er gemaakt worden. De hond *kan* nierproblemen hebben waardoor hij zeikt. Het *kan* ook andere redenen hebben.
Geloof mij als ik zeg dat ik meer dan genoeg “weet” van honden. Mijn reactie is puur gebaseerd op hetgeen TO in haar 1e post schrijft. Van mijn ervaring met mijn eigen hond, de ervaring met de honden van mijn ouders (die zelf een kennel hadden, ook hondentraining gaven e.d.) geloof ik niet dat de hond iets met de nieren heeft. Anders zou de TO wel meerdere “klachten” van de hond opschrijven bijvoorbeeld dat de hond veel meer zou drinken, en of suf zijn, minder zou eten, overgeven, vermageren e.d. Maar uit alles maak ik persoonlijk op dat de hond verder hetzelfde is als de voorgaande 5 jaren.

Vandaar dat ik ook schrijf (zeker ook omdat mijn moeder hetzelfde geval heeft met haar eigen Jack russel) dat ze dit het beste maar kan “accepteren” en niet de adviezen moet opvolgen wbt het straffen door de hond met zijn neus erdoor te halen want daar is de hond niet bij gebaat heel simpel.

Dus ja ik neem een “aanname” aan de hand van wat zijzelf schrijft over de “problemen” met de hond. Daarbij lijkt het me logisch dat als een hond “meerdere mankementen” zou vertonen zoals net aangegeven dat je dan al bij de dierenarts zit, en je niet zelf gaat dokteren met medicijnen e.d..
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:14:49 #90
17709 hollander172
pi_59548523
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 12:21 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

OMMFG begrijpend lezen is ook niet echt je sterkste kant he?
Ik heb het over de opvatting die er heerst in de maatschappij over de behandeling van dieren, maar als jij alleen er uit wil halen wat voor jou het beste uitkomt.....
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:52:28 #91
13783 Anthraxx
pi_59549638
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 13:12 schreef smoekie het volgende:

[..]

Geloof mij als ik zeg dat ik meer dan genoeg “weet” van honden. Mijn reactie is puur gebaseerd op hetgeen TO in haar 1e post schrijft. Van mijn ervaring met mijn eigen hond, de ervaring met de honden van mijn ouders (die zelf een kennel hadden, ook hondentraining gaven e.d.) geloof ik niet dat de hond iets met de nieren heeft. Anders zou de TO wel meerdere “klachten” van de hond opschrijven bijvoorbeeld dat de hond veel meer zou drinken, en of suf zijn, minder zou eten, overgeven, vermageren e.d. Maar uit alles maak ik persoonlijk op dat de hond verder hetzelfde is als de voorgaande 5 jaren.

Vandaar dat ik ook schrijf (zeker ook omdat mijn moeder hetzelfde geval heeft met haar eigen Jack russel) dat ze dit het beste maar kan “accepteren” en niet de adviezen moet opvolgen wbt het straffen door de hond met zijn neus erdoor te halen want daar is de hond niet bij gebaat heel simpel.

Dus ja ik neem een “aanname” aan de hand van wat zijzelf schrijft over de “problemen” met de hond. Daarbij lijkt het me logisch dat als een hond “meerdere mankementen” zou vertonen zoals net aangegeven dat je dan al bij de dierenarts zit, en je niet zelf gaat dokteren met medicijnen e.d..
oe een ervaringsdeskundige
  vrijdag 20 juni 2008 @ 14:05:21 #92
170945 smoekie
individualist
pi_59550021
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 13:52 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

oe een ervaringsdeskundige
geen ervaringsdeskundige in de zin van dat ik opleiding heb gehad o.i.d. maar wel meer dan genoeg ervaring dmv onze eigen honden.

daarom snap ik die "straffen" ook niet die hier gegeven worden (neus erdoor halen e.d.) en snap ik wel een beetje wat jij bedoelt, maar aan de hand van wat de TO zelf geschreven heeft, maak ik niet op dat de hond andere "gezondheidsproblemen" heeft wat de reden zou kunnen zijn van het plassen. Daarbij als een hond idd gezondheidsproblemen zou hebben zoals jij het hebt over nierkwalen, zou de hond zich niet beperken tot 1 en dezelfde plek, die zou dan op meerdere plekken in huis zijn behoefte doen.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 14:09:13 #93
13783 Anthraxx
pi_59550140
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 14:05 schreef smoekie het volgende:

[..]

geen ervaringsdeskundige in de zin van dat ik opleiding heb gehad o.i.d. maar wel meer dan genoeg ervaring dmv onze eigen honden.

daarom snap ik die "straffen" ook niet die hier gegeven worden (neus erdoor halen e.d.) en snap ik wel een beetje wat jij bedoelt, maar aan de hand van wat de TO zelf geschreven heeft, maak ik niet op dat de hond andere "gezondheidsproblemen" heeft wat de reden zou kunnen zijn van het plassen. Daarbij als een hond idd gezondheidsproblemen zou hebben zoals jij het hebt over nierkwalen, zou de hond zich niet beperken tot 1 en dezelfde plek, die zou dan op meerdere plekken in huis zijn behoefte doen.
Ik ben het ook niet eens met dat straffen, het werkt totaal niet. Ik zou zelf alleen wel naar de dierenarts gaan, je moet altijd rekening houden met de andere oorzaken van plassen in huis. Je moet je niet vast gaan bijten in een oorzaak. Het kan zijn dat het nog in een vroeg stadium is en dit eigenlijk het enige symptoom is.
Er zijn verder inderdaad geen aanwijzing om nu concreet te kunnen zeggen wat het is.
Je moet alleen rekening houden met alle mogelijkheden
  vrijdag 20 juni 2008 @ 14:23:45 #94
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59550565
Ok, die aanvallende toon aan alle kanten mag nu echt wel even ophouden

Dat jullie het niet eens zijn over opvoedmethoden, geen probleem. Dat jullie genoeg van honden houden om ook te willen dat anderen jouw methode gebruiken, ook goed. Maar doe allemaal even wat vriendelijker, please?

Laten we eerst eens wachten tot de TS weer reageert. Misschien heeft ze al wat tips opgevolgd, misschien is ze al langs de DA geweest, we horen het snel genoeg weer
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 20 juni 2008 @ 14:29:04 #95
170945 smoekie
individualist
pi_59550700
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 14:09 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik ben het ook niet eens met dat straffen, het werkt totaal niet. Ik zou zelf alleen wel naar de dierenarts gaan, je moet altijd rekening houden met de andere oorzaken van plassen in huis. Je moet je niet vast gaan bijten in een oorzaak. Het kan zijn dat het nog in een vroeg stadium is en dit eigenlijk het enige symptoom is.
Er zijn verder inderdaad geen aanwijzing om nu concreet te kunnen zeggen wat het is.
Je moet alleen rekening houden met alle mogelijkheden
Tuurlijk, dat ben ik ook met je eens, enkel ga ik uit van het "gezonde verstand" van de eigenaar dat zij als er redenen zijn om aan te nemen dat er iets niet goed is met de hond ze contact opneemt met de assistente of een afspraak maakt bij de dierenarts.

Als wij alleen het vermoeden al hadden en of hebben, dat er iets met de hond zou kunnen zijn, zitten we er bij wijze van spreke hetzelfde uur al.

Vandaar ook dat ik zeg, als de hond na verhuizing op 1 en dezelfde plek IN huis ineens begint te plassen (wat heel vaak gebeurt) lijkt dat het meeste op zijn "terrein" afbakenen omdat het 1 vreemd is, alles is nieuw en ruikt niet naar de hond zelf. Op die manier geeft de hond zijn "eigen" geur af wat voor de hond vertrouwd is.

Zodra ik op de jacks van mijn moeder moet passen (zoals vandaag) is het eerste wat Bell doet op de grond plassen,en altijd op hetzelfde plekje bij het matje bij de balkondeur. En vlak daarna nog eens bij de bench van mijn eigen Jack. Dat is gewoon haar manier om mijn huis toch ook "haar" huis te maken. Tja ik maak me er niet zo druk om hoor, ik neem het gewoon voor lief

vrijdag 20 juni 2008 @ 15:15:19 #96
13783 Anthraxx
pi_59551849
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 14:29 schreef smoekie het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat ben ik ook met je eens, enkel ga ik uit van het "gezonde verstand" van de eigenaar dat zij als er redenen zijn om aan te nemen dat er iets niet goed is met de hond ze contact opneemt met de assistente of een afspraak maakt bij de dierenarts.

Als wij alleen het vermoeden al hadden en of hebben, dat er iets met de hond zou kunnen zijn, zitten we er bij wijze van spreke hetzelfde uur al.

Vandaar ook dat ik zeg, als de hond na verhuizing op 1 en dezelfde plek IN huis ineens begint te plassen (wat heel vaak gebeurt) lijkt dat het meeste op zijn "terrein" afbakenen omdat het 1 vreemd is, alles is nieuw en ruikt niet naar de hond zelf. Op die manier geeft de hond zijn "eigen" geur af wat voor de hond vertrouwd is.

Zodra ik op de jacks van mijn moeder moet passen (zoals vandaag) is het eerste wat Bell doet op de grond plassen,en altijd op hetzelfde plekje bij het matje bij de balkondeur. En vlak daarna nog eens bij de bench van mijn eigen Jack. Dat is gewoon haar manier om mijn huis toch ook "haar" huis te maken. Tja ik maak me er niet zo druk om hoor, ik neem het gewoon voor lief

Helaas is het met het gezonde verstand van diereneigenaren niet altijd even goed gestelt>
(Nu wil ik niet zeggen dat dat hier het geval is, dit is meer in het algemeen)
pi_59555106
Een hoop adviezen, en er zitten denk ik bruikbare tussen. Het raam bevind zich namelijk boven een deur, de deur van een restaurant. Daar komen dus soms veel mensen door binnen. En ik ben nog even gaan kijken... het plekje waar ie piest, en waar ook de vaas staat, is precies boven de deur. De vaas is al weg. De volgende stap is karton voor de ruiten.

Ik heb trouwens de dieranarts ook eens gebeld. Ze hebben wel een retedure spray die je kan spuiten, maar ze weten niet of het helpt. En anders adviseren ze een gedragstherapeut... Dat dacht ik dus niet.
Ik hou het bij jullie praktische tips.

En voor de goede orde: ik sla mijn hond nooit, en voed hem ook niet op een agressieve manier op. daar hou ik niet van. En zijn neus door de pies? Helpt ook al niet.
Gutopboale
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 18:57:41 #98
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_59556876
Waarom geen gedragstherapeut?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 19:35:30 #99
170945 smoekie
individualist
pi_59557960
Een gedragstherapeut is tegenwoordig niet veel meer dan geldverslindend. Voor iets als dit kun je veel zelf al oplossen door tips hierover op te zoeken via internet, daar hoeft geen dure gedragstherapeut voor aan te pas te komen die dezelfde tips zal (kunnen) geven.

Ik hoop in ieder geval dat een stuk karton voor de ruiten helpt. En anders dat er andere adviezen bruikbaar zijn wat je kunt doen om het "ongemak" wat te verminderen.

succes in ieder geval
pi_59564190
Ik heb vanavond de ruiten onderaan afgeplakt met papier. Vooralsnog is er niet gepiest. Maarja, het is pas een paar uurtjes. Duimen dat t helpt.
Gutopboale
  vrijdag 20 juni 2008 @ 23:11:11 #101
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59564317
Ik denk dat als het op één plek gebeurt het niet zijn nieren of blaas oid zijn tho. Ik gok op t zien van dieren of ruiken
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 20 juni 2008 @ 23:19:59 #102
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59564829
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 23:07 schreef Mapani het volgende:
Ik heb vanavond de ruiten onderaan afgeplakt met papier. Vooralsnog is er niet gepiest. Maarja, het is pas een paar uurtjes. Duimen dat t helpt.

ben benieuwd of het helpt. Na wat je zei over de deur waar mensen in en uit komen lijkt het me heel goed mogelijk.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:45:14 #103
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_59735709
Wonen er nog andere honden bij jou op dezelfde etage?
Als dat het geval is, en die hond(en), lopen langs dat raam dan zou het een domminatie/territorium kwestie kunnen zijn.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_60518932
Ik woon op de eerste etage, dus er komt niks langs. Maar beneden zitten wel 3 mensen met een hond. Die ziet ie vast lopen. Het karton hielp best, tot er een stukje uitscheurde. Toen keek ie daar doorheen. Tja...
Gutopboale
pi_60519019
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:01 schreef Mapani het volgende:
Ik woon op de eerste etage, dus er komt niks langs. Maar beneden zitten wel 3 mensen met een hond. Die ziet ie vast lopen. Het karton hielp best, tot er een stukje uitscheurde. Toen keek ie daar doorheen. Tja...
Dan plak je nu toch als structurele oplossing plastic op dat raam zodat de hond niet meer naar buiten kan kijken?
Als dat het probleem verhielp lijkt me dat nogal logisch eigenlijk.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60536517
Als een correctie na 2 of 3 keer niet helpt dan heeft het totaal geen zin om te corrigeren. Met de neus door zijn eigen pies of poep halen getuigt niet echt dat iemand kennis van zaken heeft. Vroeger werd dat alleen door paupers gedaan. Het is een lulverhaal dat dit werkt. Stel je voor dat de hond uit angst plast je maakt de hond alleen maar banger dus het probleem groter. Je zal er toch achter moeten komen waarom de hond daar plast. Wat is de prikkel om daar te plassen?

Een hond moet minimaal 4 keer per dag uit waarvan 1 keer een wandeling van minimaal 3 kwartier.

Mijn pup had ik binnen een week nachtzindelijk en binnen 3 weken zo goed als zindelijk. Gewoon de methode met de krant.
pi_60536600
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:56 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg.
Wat een lulverhaal!
pi_60536723
Dolfijnen trainers doen dat ook. Wanneer de dolfijn in het water plast dan duikt de trainer snel in het water om de dolfijn met zijn snuit door zijn eigen pies te halen. Paardentrainers idem dito. Dan heb ik het nog geen eens over olifanten gehad.
pi_60536772
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:11 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat is hier de gedacht achter?
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:04:55 #110
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60537763
Raamfolie kun je zo weer verwijderen, dus ik begrijp echt niet waarom jij denkt dat het niet kan in een huurhuis.
Morgen ff naar Gamma dus.

Dan de vaas weghalen en zijn water en voerbak er neerzetten.
  maandag 4 augustus 2008 @ 10:58:03 #111
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60544988
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:25 schreef PietPrak het volgende:
Dolfijnen trainers doen dat ook. Wanneer de dolfijn in het water plast dan duikt de trainer snel in het water om de dolfijn met zijn snuit door zijn eigen pies te halen. Paardentrainers idem dito. Dan heb ik het nog geen eens over olifanten gehad.
dolfijnen weet ik niet maar met een paard hoef je dat niet te proberen.
pi_60556027
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:04 schreef SHE het volgende:
Raamfolie kun je zo weer verwijderen, dus ik begrijp echt niet waarom jij denkt dat het niet kan in een huurhuis.
Morgen ff naar Gamma dus.

Dan de vaas weghalen en zijn water en voerbak er neerzetten.
Het staat bij ons ook in het huurcontract omdat raamfolie de kans op knappen van de ruit in de winter vergroot. Maar goed, die kans is vrij klein en mocht dat gebeuren dan laat je er zelf een nieuwe ruit in zetten. Altijd beter dan een hond die in huis zeikt.

Voerbak op die plek is inderdaad ook een goed idee.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60556096
Ik heb ook eens zo'n hond gehad. Elke keer als ik weg was, naar m'n werk ofzo, pieste het beest in huis.

Bij deze hond hielp het enorm om de radio aan te laten staan als ik weg was. Bijna geen last meer ermee. Ik denk dat hij zich gewoon eenzaam voelde ofzo.
pi_60556146
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:19 schreef PietPrak het volgende:
Als een correctie na 2 of 3 keer niet helpt dan heeft het totaal geen zin om te corrigeren. Met de neus door zijn eigen pies of poep halen getuigt niet echt dat iemand kennis van zaken heeft. Vroeger werd dat alleen door paupers gedaan. Het is een lulverhaal dat dit werkt.
Dat heb ik destijds inderdaad ook geprobeerd. Het hielp wel, maar heel even. Voor een week ofzo. En daarna werd het eigenlijk alleen maar erger. Dus ik denk dat je gelijk hebt.
pi_69861584
Beste Mapani,
Ik kon niet uit de blog halen of je probleem inmiddels opgelost...daar deze topic inmiddels bijna een jaar oud is.. maar just in case.....

Hier een paar tips en vragen waar je wellicht wat aan hebt.

Als je hond de behoefte binnen heeft gedaan en je ruimt het op..is hij hier getuige van? Zo ja. dan is dit een manier van aandacht krijgen. Zorg ervoor dat je rustig blijft als zijn plas niet op heterdaad constateert (niet straffen). Bij het opruimen van de plas moet je er voor zorgen dat hij dit niet kan zien.
Als je hem op heterdaad betrapt dan is het 't beste om met een stemverheffing een correctie te geven en hem direkt naar buiten te brengen. Als hij daar dan zijn behoefte doet..gelijk belonen met iets lekkers.

Om het probleem helemaal op te lossen zou ik eerst kijken of medisch alles in orde met hem is. Omdat je aangeeft dat hij 4/5 keer per dag naar buiten gaat kan het zijn dat er iets mis is met zijn nieren/blaas of zelfs zijn darmen. Het feit dat hij het iedere keer op dezelfde plek doet kan hier een goede aanwijzing voor zijn.

Als medisch alles in orde is... dan is er verder nog de optie om hem iedere keer te belonen als hij buiten zijn behoefte doet.

Nu is iedere hond zijn gedrag anders...maar mijn hond kan de heledag naar buiten kijken via een supergroot raam en daar gebeurt van alles dat hem op kan winden.. vogels, honden, insecten, reptielen...maar hij doet het niet binnen.

Ook kun je nagaan of er iets is verandert in je dagelijkse routine of in de samenstelling van het huis, ander voer, of is er iets met jouw gebeurt waardoor jij anders bent...zelfs 't veranderen van uitgaanstijden kan stress opleveren. Honden zijn zeer gevoelig voor veranderingen.

Bijv. wij kregen een nieuwe kat in huis.. en dat ging hartstikke goed.. tot dat onze hond merkte dat de kat op hogere plaatsen kon dan hij en dat vond hij niet leuk en begon binnen te plassen. Aangezien de kat sowieso al een buitenkat was hebben wij de kat nu altijd buiten.. en dit helpt... Of dit gangbaar is weet ik niet..maar goed het probleem was opgelost...

Het zijn vaak kleine dingen waar je als mens niet echt aan denkt..

Natuurlijk kun je ook een gedragstherapeute inschakelen..het probleem hierbij is alleen dat het een vrij beroep is en je nooit goed weet of je een goede neemt.. via via is dan vaak ook een betere zoekmethode....

Ik wens je veel succes bij het oplossen van het probleem...

Met vriendelijke groet,

Djev
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')