abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59534948
Hondenbezitters en andere dierenliefhebbers... I need help!!!

Ik heb een Jack Russell van 6 jaar oud. Het is een reu, en ik heb m al sinds ie 8 weken oud was.
Sinds een jaar woon ik in een leuk appartement, met in de keuken ramen tot aan de vloer. En daar zit het probleem. Hij blijft plassen onder aan de ramen. Steeds op dezelfde plekjes, tegen een vaas die daar staat en in een bepaald hoekje. Ik krijg het hem maar niet afgeleerd. Dweilen met dettol helpt niet. Peper strooien ook niet. Daar piest ie gewoon in, waarna ik de drab weer op kan dweilen. In de dierenwinkel was niks te krijgen om het tegen te gaan... Ik weet het niet meer.Misschien ziet ie beneden dingen waar ie enthousiast van wordt, maar ik kan niks op de ramen plakken, want ik huur dit appartement.

Wie heeft tips? Verder is ie hartstikke lief en aanhankelijk. Maar hier wil ik graag vanaf.
Gutopboale
pi_59535249
is hij al "geholpen", msschien dat dat zomaar kan helpen...
this bitch bites
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:57:29 #3
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_59535953
wat je kan doen is de vaas weg halen in iedergeval als ie daar tegen plast, en wat misschien het hoekje dichtmaken op zon manier dat ie er niet kan komen.
Als je de hele dag weg bent en dit probleem een beetje in de perken wil houden is het n optie om bijvoorbeeld op die plekken een kattebak onderkant neer te zetten. ( dus niet het dakje er op ) hopelijk doet hij t dan daarin en hoef jij minder te dweilen. een nadeel is wel dat je kattengrid door je keuken hebt, maar ja tis maar net wat je fijner vind
En ja je kan ook nog in uitterste noodgevallen een minder diervriendelijke oplossing hanteren en je jacky een luier omdoen. maar dat zou ik persoonlijk niet doen.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:58:04 #4
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59535997
de onderkant van de ramen met van dat wazige folie beplakken zodat hij niet naar buiten kan kijken?
pi_59537342
Wat fijn dat er mensen met tips zijn. Hij is niet alleen, er is de hele dag wel iemand bij hem, en hij wordt zeker 4 maar meestal 5 keer per dag uitgelaten. Dus dat zal t niet zijn. Ik laat m uit, we zijn 10 minuten terug, en er ligt weer wat. terwijl we ver genoeg wandelen. En het gebeurde helaas ook al toen de vaas er nog niet stond.
Dat folie, daar heb ik ook aan gedacht, maar dat mag niet. Huurwoning he.
Gutopboale
pi_59537432
Wat dacht je om eens flink op zijn falie te geven?
Is volgens mij gewoon een teken van dominantie.

Neus erdoor heen en krant op zijn kont!
Is ie belazerd!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:39:25 #7
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59537576
Het lijkt wel alsof hij zijn territorium steeds afbakent. Misschien toch omdat hij door de ramen buiten en binnen niet goed kan onderscheiden. Anders probeer je eerst op een andere manier het raam af te schermen. Kartonnen plaat tussen het kozijn klemmen ofzo. Dan weet je in ieder geval of dat het is.

Folie kan je gewoon verwijderen met een fohn trouwens
pi_59537712
wat oblivion zegt
heb nu ook een hond die is 10 weken en telkens als zij binnen plast duw ik hem met zijn neus erdoor heen en een zachte tik op de kont. En als hij buiten plast geef ik hem een koekje en een aai. werkt zeer goed want hij gaat al regelmatig bij de deur staan als hij moet plassen.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 00:02:50 #9
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59538229
Ongelooflijk dat advies van Oblivion en koudhe............... Je gaat er hierbij vanuit dat een hond kan redeneren en newsflash, dat kan een hond niet. Unfucking believable, leren jullie nog weleens iets bij of staat het echt stil daarboven?

Maar goed, kan het niet komen door de geur van een hond aan de andere kant? Dat er glas tussen zit snapt zo'n beestje niet.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_59538283
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 23:42 schreef koudhe het volgende:
wat oblivion zegt
heb nu ook een hond die is 10 weken en telkens als zij binnen plast duw ik hem met zijn neus erdoor heen en een zachte tik op de kont. En als hij buiten plast geef ik hem een koekje en een aai. werkt zeer goed want hij gaat al regelmatig bij de deur staan als hij moet plassen.
serieus? Knap hoor. De mijne is 12 weken is pist nog overal. Als ze de kans krijgt ook nog eventjes lekker in mn bed. Ik begin het een beetje te zien als een hopenloze zaak. Ik beloon buiten plassen ook, en binnen plassen bestraf ik door de "strafhoek". Maar ik zie niet bepaald vorderingen.

Maarja dit is niet mijn topic . Ik zou ook niet weten hoe je dit probleem moet oplossen. Mischien kan je aan de dierenarts vragen of dit probleem verholpen kan worden door castratie?
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
pi_59538284
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:02 schreef hollander172 het volgende:
Ongelooflijk dat advies van Oblivion en koudhe............... Je gaat er hierbij vanuit dat een hond kan redeneren en newsflash, dat kan een hond niet. Unfucking believable, leren jullie nog weleens iets bij of staat het echt stil daarboven?

Hou jij je lekker even in.
Als een hond commando's kan leren en dat kan onthouden weet ie echt nog wel dat ie ergens tegen aan heeft staan pissen, immers zijn geur zit erop.
quote:

Maar goed, kan het niet komen door de geur van een hond aan de andere kant? Dat er glas tussen zit snapt zo'n beestje niet.
Nee, die is dom, en loopt elke dag ook tegen het glas aan...
pi_59538353
Je zou ook de DA om advies kunnen vragen.
Wat je ook kan proberen is Mispoes,is ook voor honden hoor.
Het is voor buitenshuis en binnenshuis.
Je spuit Mispoes op een papierenzakdoekje en legt het op plaatsen waar hij plast.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 00:13:47 #13
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59538429
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:05 schreef Oblivion het volgende:
Als een hond commando's kan leren en dat kan onthouden weet ie echt nog wel dat ie ergens tegen aan heeft staan pissen, immers zijn geur zit erop.
Flikker lekker een eind op achterlijke idioot. Jij hebt toch ook een neus en bent minimaal een jaar of 2 onzindelijk geweest, hoevaak hebben jouw ouders je door je eigen stront en pis gehaald?

Je kan een hond ook prima zindelijk maken, houden of weer krijgen zonder hem door zijn eigen stront heen te halen, als je dat niet lukt dan ligt de fout bij jou en niet bij je hond.
quote:
De meeste honden doen alles op reuk? Is misschien nieuw voor je maar ze ruiken beter dan wij dus dat glas is geen enkel probleem als de lucht van een andere hond er toch langs komt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 00:21:40 #14
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59538589
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:13 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Je kan een hond ook prima zindelijk maken, houden of weer krijgen zonder hem door zijn eigen stront heen te halen, als je dat niet lukt dan ligt de fout bij jou en niet bij je hond.
[..]

mee eens in veeel minder sterke bewoordingen...

Bovendien heeft dit niets met zindelijkheid te maken want de hond is als ik het goed begrepen heb altijd zindelijk geweest tot de verhuizing naar dit huis met de ramen. Het zou natuurlijk kunnen dat de verhuizing heeft gezorgd voor een verandering in de verhoudingen en de hond een dominantieprobleem heeft maar dan zou dat zich ook in andere dingen moeten uiten.
En voordat je de hond fysiek gaat aanpakken zou ik eerst eens de kleine moeite doen om te kijken of het raam het probleem is.
pi_59538746
Ik denk dat iedereen het op zijn of haar eigen manier doet. Het is een keuze die je maakt. Ik voed mijn hond liever niet op een agressieve manier op omdat ik niet wil dat ze bang voor is. En ik wil niet het risico lopen dat ze bij andere mensen juist totaal niet luistert. Je kunt een hond ook iets aanleren op een vriendelijkere manier, alleen dan word er wel meer geduld verwacht. Zoals ik nu

Ik zou zoals meerdere mensen hier zeggen inderdaad eerst eens goed kijken wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn voordat je begint te denken over oplossingen.
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
pi_59538899
knip je buxus in de vorm van een 2 persoons zitbank, zet er een lamp naast, plaats een oude tafel ervoor en leg een tapijtje bloemen aan. Vervolgens een heleboel kamerplanten door het huis verspreiden. Het zit hem allemaal in het psychische duel tussen hond en baas, maar zo ben je hem te slim af.
pi_59539976
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:02 schreef hollander172 het volgende:

honden redeneren inderdaad niet zoals ons, lijkt me logisch he.
het gaat erom dat je dat beest iets aanleert
buiten plassen= koekje + aai
binnen plassen= een zachte tik en de neus er doorheen halen
oude methode die nog steeds het snelst en beste werkt.
of je moet het prettig vinden als je hond je hele huis onder schijt en pist, tja ieder zijn eigen ding natuurlijk
pi_59541152
quote:

[..]

Flikker lekker een eind op achterlijke idioot. Jij hebt toch ook een neus en bent minimaal een jaar of 2 onzindelijk geweest, hoevaak hebben jouw ouders je door je eigen stront en pis gehaald?

Tuurlijk...
En dat is ook exact waar het hier over gaat, een hond zindelijk krijgen..
Dat is het dus niet, het is iets anders. Hond is 6 jaar oud en wordt voldoende uitgelaten.
Jackies staan bekend om dit soort gedrag, even lekker dominant zijn.
Nou niet dus!
En wie heeft het hier nu weer over stront? Oh ja dat was jij...

Een Jack heeft een leider nodig anders zie je dat ie overal pist.
(Als hij/zij de kans krijgt)

En iemand hier had het over agressieve manier van opvoeden...
Het is eerlijk opvoeden, de hond weet waar hij/zij aan toe is.
Ik heb mijn honden nooit door zijn/haar eigen pis hoeven te halen.
Maar toen het oudje besloot omdat hij het ergens pissed over was maar midden op het bed zijn behoefte te laten lopen, dan volgt daar toch echt een straf op.

Enne meneer Hollander, mijn hond maakt deel uit van mijn familie, maar is GEEN KIND en staat onderaan in rang.
Beetje raar, honden met mensen te vergelijken.
pi_59541373
Het is bewezen dat de hond met de neus door de plas of poep halen niet helpt. Op het moment dat jij dit doet is je hondje allang vergeten dat ie dat plasje heeft gedaan, en zal er niks van snappen waarom je zo foetert en hem door de urine veegt. Wat krijg je dan: stiekem plasjes en hoopjes doen, binnen ergens waar het baasje het niet meteen vindt.

Google er maar eens op, de meeste dierenartsen zijn over deze spartaanse methodes niet te spreken.

Dit heeft niks te maken met of jij je hond als deel van de familie beschouwt of lager in rang.

En, Oblivion, je reageert érg opvliegend.

Maak een afspraak met de dierenarts en leg het probleem voor. Mogelijk heeft het een lichamelijke oorzaak. Het is een reutje, misschien plast ie voor z'n territorium, misschien heeft ie wel een blaasontsteking of is het iets anders lichamelijks.
Maar daar kan de dierenarts het beste achterkomen.
pi_59541417
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:05 schreef Retro_Doll het volgende:

[..]

serieus? Knap hoor. De mijne is 12 weken is pist nog overal. Als ze de kans krijgt ook nog eventjes lekker in mn bed. Ik begin het een beetje te zien als een hopenloze zaak. Ik beloon buiten plassen ook, en binnen plassen bestraf ik door de "strafhoek". Maar ik zie niet bepaald vorderingen.

Maarja dit is niet mijn topic . Ik zou ook niet weten hoe je dit probleem moet oplossen. Mischien kan je aan de dierenarts vragen of dit probleem verholpen kan worden door castratie?
Wat moet een pup op de slaapkamer en in bed? Is dat dan geen verboden terrein? Jij bent de hoogste in rang, en dat betekent dat de hond niet op de slaapkamer komt. Nu is het nog een zacht en klein puppie, maar als ie straks als grote lobbes opeens niet meer in bed mag is dat voor een hond niet te begrijpen!

Verder moet je niet verwachten dat een pup van 12 weken al zindelijk is. Hou er rekening mee dat tot de leeftijd van zes maanden ongelukjes normaal zijn.

Beloon de pup als ie buitenplast, met bv wat lekkers, NERGEER het plassen binnen. Ruim het gewoon op en zeg niks. Straffen is ook aandacht, dus positief.
Op een gegeven moment gaat ie wel de link leggen dat buiten plassen en poepen meer loont. Maar je moet er wel geduld voor hebben.
pi_59541419
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het is bewezen dat de hond met de neus door de plas of poep halen niet helpt. Op het moment dat jij dit doet is je hondje allang vergeten dat ie dat plasje heeft gedaan, en zal er niks van snappen waarom je zo foetert en hem door de urine veegt. Wat krijg je dan: stiekem plasjes en hoopjes doen, binnen ergens waar het baasje het niet meteen vindt.

Google er maar eens op, de meeste dierenartsen zijn over deze spartaanse methodes niet te spreken.

Dit heeft niks te maken met of jij je hond als deel van de familie beschouwt of lager in rang.

Maak een afspraak met de dierenarts en leg het probleem voor. Mogelijk heeft het een lichamelijke oorzaak. Het is een reutje, misschien plast ie voor z'n territorium, misschien heeft ie wel een blaasontsteking of is het iets anders lichamelijks.
Ik stopte bij spartaans...

Wij hebben een hele lieve jack, die wel opgevoed is en zeer lief voor alles en iedereen, en NIET pist in huis.

Nu jullie weer.
pi_59541467

[ Bericht 61% gewijzigd door nummer_zoveel op 20-06-2008 09:30:38 ]
pi_59541477
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

Lol, vreemd dat wij 4 honden binnen weken het zo afgeleerd hebben. Of hadden wij gewoon slimme honden. Jee, jullie doen net of al die honden naar Dr Phil moeten met dit probleem.

Overigens:
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 00:05 schreef Oblivion het volgende:

[..]

[..]

quote:

[..]

[..]

De meeste honden doen alles op reuk? Is misschien nieuw voor je maar ze ruiken beter dan wij dus dat glas is geen enkel probleem als de lucht van een andere hond er toch langs komt.
Nee, idd, Oblivion is opvliegend
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59541481
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, dus er zijn geen problemen?

Slotje op dit topic dan maar?
Nee, bij ons niet nee.
Maar bij TS dus wel, waarvoor het topic dicht dan, heb ik het geopend?
pi_59541538

[ Bericht 100% gewijzigd door nummer_zoveel op 20-06-2008 09:31:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')