quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat je super7 door de war haalt met ali. Daarnaast ben ik degene die er al in meerdere ali-tirade topics vanuit gegaan ben dat ali binnenkort gaat vervallen naar een psychose.
Echt 0 emotie hier hoor als ik op trieste trollen zoals jij reageerquote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
![]()
Als dit als grap bedoeld is: niet grappig.
Als dit serieus bedoeld is: niet de manier om het te brengen.
SpecialK, je mag best wel eens in de spiegel kijken wat betreft je gedrag. Je raakt soms zo emotioneel betrokken bij een discussie dat je het nodig vindt om de andere uit te schelden of belachelijk te maken. Ik kan erover meepraten.
Aha, ik ben een trieste trol?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Echt 0 emotie hier hoor als ik op trieste trollen zoals jij reageer
Aha, waar ben ik dan geflipt? En mij dom noemen? Moet ik soms ook mijn IQ-test resultaten posten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:48 schreef SpecialK het volgende:
Ook bij jou geldt: Ik vind het amusant hoe gefrustreert je raakt als je getroffen wordt in je diepste ondertuigingen. Vooral die "jezus heeft bestaan, wellus, niettus" discussies zijn daar een goed voorbeeld van. Wanneer zo'n dom figuur als jij dan compleet flipt.
Zo stoer mang.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:48 schreef SpecialK het volgende:
Dat zijn de momenten waar ik het voor doe he.
Als iemand als jij mij een dwaalgeest vind, beschouw ik dat als compliment.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:48 schreef SpecialK het volgende:
Voor jou geldt overigens niet dat ik denk dat je een psychose aan het ontwikkelen bent. Ik zie jou meer als een soort van dwaalgeest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Bron?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:53 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Aha, ik ben een trieste trol?
Nou he... daar sta ik ook zo om bekend. Dat ik hier zit om mensen te trollen.
En dat zeg jij, mij en Ali een beetje lopen uitschelden in privé-berichten. Get a life gast.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:54 schreef SpecialK het volgende:
lastig trouwens he die ambigue communicatie. Heb ik nou respect voor je dwaalgeestigheid of minacht ik je?
Het is moeilijk om dat te destileren. En onmogelijk om goed op te reageren. Waar doet me dit aan denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schrijf het in je dagboek, zou ik zeggen. Het boeit niemand hier verder denk ik."A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
Als het niemand iets boeit waarom reageert men (vooral jij en ali) er dan op?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:56 schreef koningdavid het volgende:
Schrijf het in je dagboek, zou ik zeggen. Het boeit niemand hier verder denk ik.
Dit soort juweeltjes:quote:
Nergens voor nodig natuurlijk. En dan mij betichten van trollen. Als je een voorbeeld kan vinden van een trolpost van mij, zie ik het graag.quote:Na 1500 jaar van al die stront is het dus jullie beurt om te bukken. En bukken zal je, bitch.
(...)
Draag je kruis eens met waardigheid, schijngelovige.
Quotemining. Iets waar menig creationist zich schaamteloos schuldig aan maakt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dit soort juweeltjes:
[..]
Nergens voor nodig natuurlijk. En dan mij betichten van trollen. Als je een voorbeeld kan vinden van een trolpost van mij, zie ik het graag.
Ik ben niet creationist.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Quotemining. Iets waar menig creationist zich schaamteloos schuldig aan maakt.
Oh je wilt dat ik het in zijn context quote? Denk je dat het daar beter van wordt?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:07 schreef SpecialK het volgende:
En maar roepen om context context context als men het heeft over de bijbel. Maar zelf even schuldig zijn. Ziekelijk. Doch amusant!
Stijlvol, erg stijlvol.quote:Na 1500 jaar barbaarse filosofie en schijnheilig gelul zijn mensen het eindelijk eens zat om geconfronteerd te worden met je fruity little club.
Na 1500 jaar van al die stront is het dus jullie beurt om te bukken. En bukken zal je, bitch.
Als je daar mee zit heb je het verkeerde gevecht uitgekozen. Jezus stierf (volgens het sprookje) ook zonder te zeiken en nichterig KLB topics te openen over hoe oneerlijk het allemaal wel niet was.
Als jezus had bestaan en nu nog zou leven zou hij persoonlijk over je zielige gejammer heen kotsen met de grootste minachting die je maar zo ongeveer kan bedenken.
Nou ja, ik hoor het hier Speknek en Ali zeggen. Geen reden voor mij om daaraan te twijfelen. Des te meer, omdat dergelijk gedrag van jou mij niet verbaast.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:07 schreef SpecialK het volgende:
Daarnaast graag een bron dat ik ali loop uit te schelden in PM.
Vooral niet posten waar ik op reageerde. Jouw teksten dus.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:12 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik ben niet creationist.![]()
[..]
Oh je wilt dat ik het in zijn context quote? Denk je dat het daar beter van wordt?
[..]
Stijlvol, erg stijlvol.![]()
speknek aandragen als bron voor ali's PM inbox inhoud?quote:[..]
Nou ja, ik hoor het hier Speknek en Ali zeggen. Geen reden voor mij om daaraan te twijfelen. Des te meer, omdat dergelijk gedrag van jou mij niet verbaast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Geen probleem hoor. Ik heb niks te verbergen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vooral niet posten waar ik op reageerde. Jouw teksten dus.![]()
quote:Sat 7 July 2007 01:07u door SpecialK
Na 1500 jaar barbaarse filosofie en schijnheilig gelul zijn mensen het eindelijk eens zat om geconfronteerd te worden met je fruity little club.
Na 1500 jaar van al die stront is het dus jullie beurt om te bukken. En bukken zal je, bitch.
Als je daar mee zit heb je het verkeerde gevecht uitgekozen. Jezus stierf (volgens het sprookje) ook zonder te zeiken en nichterig KLB topics te openen over hoe oneerlijk het allemaal wel niet was.
Als jezus had bestaan en nu nog zou leven zou hij persoonlijk over je zielige gejammer heen kotsen met de grootste minachting die je maar zo ongeveer kan bedenken.
Op 7 July 2007 00:56 schreef koningdavid het volgende:
Het zou wat hypocriet zijn van mij als ik tegen bekering ben, want die opdracht heb ik nou eenmaal van Jezus gehad:
"Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest" (Mattheus 28)
En als atheïsten mij willen 'bekeren' prima, dat mag. Ik zie 'al die mensen van dat andere groepje' ook totaal niet als mijn vijand.
Dit topic maakte ik omdat ik al genoeg klaagbaaktopics heb gezien waar christenen ongeneerd en onrespectvol afgezeken worden zonder ook maar enig tegengeluid.
Ik liet dat tegengeluid horen door een heel genuanceerde klacht te posten over mijn ergenis aan de onrespectloze atheïsten (niet alle dus). Dat deze klacht gegrond was, lijkt mij evident aangezien ik deze reeks al tig keer ben uitgescholden of doodsvverwensingen heb gehad.
Dat jij op je teentjes getrapt voelt door deze reeks, jammer voor je. Ik kan er niet mee zitten.
Topvergelijking!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:17 schreef SpecialK het volgende:
speknek aandragen als bron voor ali's PM inbox inhoud?
Is dat hetzelfde principe wat je gebruikt om bronnen te selecteren voor de historiciteit van jezus? Ja he?![]()
geloven kan naar mijn mening intelligenter zijn dan niet geloven. Als ik uitga van het doel 'gelukkig zijn' voor elk mens, en een atheist denkt na over grote levensvragen, dan kan hij dikwijls niet met een antwoord komen. Dit geeft een onbevredigend gevoel. Ook bij het overlijden van geliefden wordt een atheist meestal niet erg getroost door zijn overtuigingen. De meeste gelovigen daarentegen wel, zij hebben antwoorden en troost. Miss is Geloof met een knipoog dus wel het meest intelligent voor sommige personen, want het is natuurlijk voor elk persoon verschillend met welke gedachten hij/zij zich gelukkig voelt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Is 'rationeel' (d.m.v. het verstand) niet een 'gevoelskwestie'?
Ik bedoel, dat het moeilijk (zo niet onmogelijk) is om gevoel en verstand te scheiden, ook voor een atheist. Dat als je gevoel iets 'zegt' je dan automatisch met je verstand aanneemt dat het waar is?
Je gevoel zeg bijvoorbeeld: 'Ik voel me beter bij het idee dat er een God en een hiernamaals is.' Waardoor je er automatisch vertandig (rationeel) aan doet om te gaan geloven. Je voelt je er immers beter bij.
Neemt niet weg dat het gevoel primair kan zijn en dat het geloof pas later kwam, maar wat voor de een rationele gronden zijn om te geloven, zijn voor de ander misschien juist rationele gronden om niet te geloven.Of sla ik nou de plank volledig mis?
1. Dit is niet waar ik een jaar geleden op reageerde. Leugenaar.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Geen probleem hoor. Ik heb niks te verbergen.
Jouw reactie op mijn reactie. Wie is hier aan het trollen?
[..]
[..]
Topvergelijking!![]()
Ga je nu ook nog de historiciteit van Jezus in twijfel trekken?
WTF? Jij bent toch echt de leugenaar in deze. Dat was wel waar je op reageerde. Moet ik er een print screen van maken, om het te bewijzen?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1. Dit is niet waar ik een jaar geleden op reageerde. Leugenaar.
Niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:49 schreef SpecialK het volgende:
2. Best vergelijkbaar idd.
Ja, we kappen. Sorry mensen. Hopelijk is SpecialK zijn trolhonger nu weer even verzadigd en kan het topic weer normaal verder.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:49 schreef SpecialK het volgende:
3. Goed idee om hier mee te kappen aangezien al deze posts binnenkort toch ge-delete gaan worden.
oh dus troost zoeken in aannames is intelligentie..right.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:39 schreef Amokzaaier het volgende:
Hee stelletje kklijers van een SpecialK, KoningDavid en Ali, open anders even een SpecialK vs KoningDavid en Ali topic. of houdt jullie smoelen dicht svp.
word namelijk wat interresants gezegd zowaar.
[..]
geloven kan naar mijn mening intelligenter zijn dan niet geloven. Als ik uitga van het doel 'gelukkig zijn' voor elk mens, en een atheist denkt na over grote levensvragen, dan kan hij dikwijls niet met een antwoord komen. Dit geeft een onbevredigend gevoel. Ook bij het overlijden van geliefden wordt een atheist meestal niet erg getroost door zijn overtuigingen. De meeste gelovigen daarentegen wel, zij hebben antwoorden en troost. Miss is Geloof met een knipoog dus wel het meest intelligent voor sommige personen, want het is natuurlijk voor elk persoon verschillend met welke gedachten hij/zij zich gelukkig voelt.
Ik word juist ongelukkig van het idee dat ik hier met een examen bezig ben, enkel ter vermaak van een oppersadist. Sinds ik atheïst ben en alleen nog maar m'n eigenlijk geluk nastreef ben ik veel gelukkig geworden. Verder is de troost van een hiernamaals ook maar een schijntroost, een sinterklaasverhaaltje. Het is echt niet zo dat het atheisme-zijn mij meer doet grieven om het overlijden van een ander. Sinds ik m'n levensfilosofie heb veranderd van het eren van een God in het gelukkig maken van mezelf kan ik er juist makkelijker overheen stappen. Waarom grieven als ik mezelf er ongelukkig mee maak? Dit hoeft natuurlijk niet per se met m'n overstap op atheisme te maken te hebben, maar evengoed m'n persoonlijke ontwikkeling. Wijsheid komt tenslotte met jaren, of je nu Christen, Boeddhist of Atheïst bent.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:39 schreef Amokzaaier het volgende:
Hee stelletje kklijers van een SpecialK, KoningDavid en Ali, open anders even een SpecialK vs KoningDavid en Ali topic. of houdt jullie smoelen dicht svp.
word namelijk wat interresants gezegd zowaar.
[..]
geloven kan naar mijn mening intelligenter zijn dan niet geloven. Als ik uitga van het doel 'gelukkig zijn' voor elk mens, en een atheist denkt na over grote levensvragen, dan kan hij dikwijls niet met een antwoord komen. Dit geeft een onbevredigend gevoel. Ook bij het overlijden van geliefden wordt een atheist meestal niet erg getroost door zijn overtuigingen. De meeste gelovigen daarentegen wel, zij hebben antwoorden en troost. Miss is Geloof met een knipoog dus wel het meest intelligent voor sommige personen, want het is natuurlijk voor elk persoon verschillend met welke gedachten hij/zij zich gelukkig voelt.
Aanbidding is niet de redding, zondebesef en geloof is de redding. De redding die God zelf mogelijk maakte door Jezus zijn geweldadige dood als ultiem verzoenoffer.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:54 schreef milagro het volgende:
God creëerde zijn eigen fanclub, fans die hem moeten aanbidden want anders loopt het slecht met ze af.
Wederom incorrect. Volgens christelijke theologie is aanbidding van God niet de redding.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:54 schreef milagro het volgende:
Aanbid en God geeft je het eeuwige leuke leven en zorgt zo meteen voor de zin van zijn eigen bestaan.
Waar haal je vandaan dat God afhankelijk is van aanbidding?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:54 schreef milagro het volgende:
God is dus een egocentrische onzekere entiteit, die afhankelijk is van aanbidding, verering, en omdat zo lang mogelijk te rekken , plempt hij er een hiernamaals tegen aan...
De hel is een noodzakelijk kwaad.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:54 schreef milagro het volgende:
en als tegenwicht een hel, want zonder dreiging is God niets, zonder dat luisteren de mensen niet blijkbaar, zo vreest hij en zo filtert hij voor eigen gewin alleen de meelopers, dwepers eruit, het moet namelijk wel vooral leuk zijn voor hém
Het is mij niet duidelijk wat je hier bedoelt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:54 schreef milagro het volgende:
dus jij loopt je de gelovige benen uit je lijf, en God kijkt geamuseerd toe, kijk dan toch eens hoe makkelijk het is, ik ben degenen die de Bijbel/Koran bij elkaar verzameld hebben en het Mijn Woord noemden eeuwig dankbaar, alleen een plekje in de Hemel zit er niet in, voor je het weet lappen ze me erbij, ja, het is niet anders, iemand nog een bokkepootje?
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:54 schreef milagro het volgende:
[..]
oh dus troost zoeken in aannames is intelligentie..right.
het is niet het meest intelligent, het is het meest makkelijk, het geeft je leven zin, hetgeen het leven tegelijkertijd zinlozer maakt, juist door een hiernamaals.
God creëerde zijn eigen fanclub, fans die hem moeten aanbidden want anders loopt het slecht met ze af.
Aanbid en God geeft je het eeuwige leuke leven en zorgt zo meteen voor de zin van zijn eigen bestaan.
God is dus een egocentrische onzekere entiteit, die afhankelijk is van aanbidding, verering, en omdat zo lang mogelijk te rekken , plempt hij er een hiernamaals tegen aan... en als tegenwicht een hel, want zonder dreiging is God niets, zonder dat luisteren de mensen niet blijkbaar, zo vreest hij en zo filtert hij voor eigen gewin alleen de meelopers, dwepers eruit, het moet namelijk wel vooral leuk zijn voor hém , het hiernamaals, dus jij loopt je de gelovige benen uit je lijf, en God kijkt geamuseerd toe, kijk dan toch eens hoe makkelijk het is, ik ben degenen die de Bijbel/Koran bij elkaar verzameld hebben en het Mijn Woord noemden eeuwig dankbaar, alleen een plekje in de Hemel zit er niet in, voor je het weet lappen ze me erbij, ja, het is niet anders, iemand nog een bokkepootje?
Het is duidelijk dat mijn punt voor jullie ( en voor mij) niet opgaat, omdat wij ongelukkig worden van onszelf voor de gek houden. Als je daar echter gelukkig van wordt, vind ik dat intelligenter of slimmer of verstandiger.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik word juist ongelukkig van het idee dat ik hier met een examen bezig ben, enkel ter vermaak van een oppersadist. Sinds ik atheïst ben en alleen nog maar m'n eigenlijk geluk nastreef ben ik veel gelukkig geworden. Verder is de troost van een hiernamaals ook maar een schijntroost, een sinterklaasverhaaltje. Het is echt niet zo dat het atheisme-zijn mij meer doet grieven om het overlijden van een ander. Sinds ik m'n levensfilosofie heb veranderd van het eren van een God in het gelukkig maken van mezelf kan ik er juist makkelijker overheen stappen. Waarom grieven als ik mezelf er ongelukkig mee maak? Dit hoeft natuurlijk niet per se met m'n overstap op atheisme te maken te hebben, maar evengoed m'n persoonlijke ontwikkeling. Wijsheid komt tenslotte met jaren, of je nu Christen, Boeddhist of Atheïst bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |