abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59552802
Sylvia is/was een miscast juist omdat zij zich niet kon aanpassen aan de verandering van het programma.
Mensen als Sylvia horen bij de EO en zijn per definitie ongeschrikt voor DGK, evenals Claire.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dealon op 20-06-2008 16:01:52 ]
When i die, bury me upside down, so the whole world can kiss my ass goodbye!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 15:54:54 #77
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_59552853
Wat de screening betreft. Heb ergens een interview gelezen van de psycholoog die daar in 1e instantie bij betrokken was. Dat was ook degene waar Huub hoog over opgaf (En anita dus maar niks vond.) Deze psycholoog heeft na 3 maanden de pijp aan Maarten gegeven, omdat hij vond dat er onverantwoordelijk met zijn adviezen omgesprongen werd. Mensen tegen zijn advies in er toch ingezet zijn. Hij wilde daar niet langer verantwoording voor dragen.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 15:57:21 #78
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_59552906
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 14:41 schreef JakeHeke het volgende:

[..]

Mensen die Sylvia een miscast vinden, snappen haar niet of schrikken van de confrontatie met zichzelf door haar spiegelend vermogen. Syl was een Mensch van het kaliber dat in deze corrupte maatschappij met een loep gezocht moet worden. Ook Huub, die ik in het begin van het programma integere kwaliteiten toedichtte, haalt het in de verste verte niet bij haar.

Bewondering kan ik opbrengen voor veel mensen maar er zijn er maar weinigen die me echt raken.
Haar onomkoopbaarheid, kracht en integriteit waren een verademing in De Kooi. Ze liet John de Mol en consorten in haar eentje een poepje ruiken. De rest heeft zijn of haar ziel verkocht voor het geld, bekendheid of andere dubieuze redenen.

Syl, de enige van het hele stel die zichzelf in de spiegel kan blijven aankijken, die ondanks haar capaciteiten geweigerd heeft haar integriteit op te geven. Daar kan Huub, die zijn verblijf in De Kooi toch grotendeels aan haar heeft te danken, een puntje aan zuigen.

Dat hij achteraf zegt dat Syl het spel niet snapte vind ik laag bij de grond en volkomen onterecht. Hopenlijk ziet hij diep van binnen in dat haar volhardendheid in het geven van vriendschap en het vergeven van zijn domheden (of egotripperij) blijk geeft van enorm inzicht en menslievendheid. Met Huub kan het nog altijd twee kanten op. Hopenlijk heeft hij inmiddels zijn lesje geleerd en kiest niet voor korte termijn succes.

Wanneer hij de vriendschap van een mens zoals Syl verspeelt, zal dat over een tijd behoorlijk aan hem gaan knagen... en terecht!
Mooie post.
Al denk ik dat Huub het laatste allemaal wel goed doorhad en heeft..
Op vrijdag 20 juni 2008 15:00 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Sylvia was voor mij wel heel duidelijk de miscast van de eeuw. Het kind zei bijna niets, deed bijna niets en voelde bij voortduring of het wel goed zat. Teksten als "Ik voel dat ik hier nog niet klaar ben" deden mij terstond opstaan en rennen om een teiltje pakken. Ze voelde dagelijks wat af. Kortom, de perfecte cast voor een darkroom, niet voor DGK.

Ouder dan 30 en nog steeds een soort van studentikoos leventje leidend, zonder doel, zonder richting en niets opbouwend. Het type van 12 ambachten, 13 ongelukken, maar wel een soort van "geweten" spelen. Ik kon er niets mee....

Pluspunten: geweldloos en heerlijk rustig.
Als ze bij mij voor de deur zou staan dan zou ik er best wel iets mee kunnen.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2008 @ 16:15:44 #80
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59553333
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:25 schreef Suikeroom het volgende:
het is dat Natasia de 1e maanden de show in dr eentje gedragen heeft anders was het al een stuk sneller afgelopen..
Gedragen? Ze kreeg bekendheid als de malloot die haar kinderen in de steek liet en binnen een week op het punt stond om Brian te bespringen. Natasia is het begin van het tokkie gedrag. Als ze er een normale moeder in hadden gezet hadden, had het mischien nog enig niveau gehad
Some memories are best forgotten
Room 23
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:19:17 #81
169397 JakeHeke
Once Were Warriors
pi_59553425
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:49 schreef akveor het volgende:

[..]

Hmmm, ik weet dat jij daarover niet kan oordelen. Dat je het een naëve post vind okay.

Eerder heb ik al eens gepost dat Talpa naarstig opjacht was om de kijkers naar hun zender te lokken. Nederland bleef zich om vage redenene afzetten tegen Talpa. De exit van Huub en zijn terugkeer was spraakmakend. Iets waar in mijn ogen JdM en zijn zender op zat te wachten. Daarnaast was hij bezig zijn format te verkopen. Blijkbaar vonden ze daar dat gewone gesprekken geen TV materiaal waren. Het leek allemaal fysieker en over de top te moeten. Zelf vond ik juist die gesprekken op de streams het mooist om te zien en vind dat daar ook veel te weinig me gedaan is.
Je vind Claire een miscast. Vreemd als je dan eerder refereet aan concept en de TV uitzendingen.... zover ik begrijp is Claire er tegen het einde ingegezet als redding voor Huub (cq Lieke). Ik ben Huub sympatisant om zijn gesprekken en communicatieve vaardigheden. Zijn agressie, al dan niet gespeeld, kots ik van. Het is dat er, voor mij, geen alternatief was. Al moet ik zeggen dat wanneer de show langer had geduurd ik zeker voor Claire was gegaan. Ik vind het dan ook 'jammer' dat ze voor dat koffertje is gegaan. Ik vind haar een echt mens en geen acteur zoals de rest steeds meer werd.

Maar je hebt wel een punt.
Als Huub slechts alleen Natasia goed vond van de eerste lichting dan ben ik benieuwd of hij Claire dan ook geen DGK materiaal vond. Aangezien bij mij Claire en Sylvia als een zelfde soort mensen doen overkomen. Voor mij waren het in ieder geval echte mensen die hun principes niet overboord gooiden. Ze bleven bij hun gevoel en zichzelf.

Vraag aan Huub: Waar geen Sylvia maar wel Claire in DGK?
Allereerst vind ik je post allesbehalve naïef. Je vorige overigens ook niet. Ik was het met je analyse dan ook grotendeels eens (op een paar kleine punten na). Dat Claire wel in De Kooi mocht verblijven komt m.i. omdat Claire wat plooibaarder en naïever is dan Syl. Geen bedreiging voor de reactie en nog niet over genoeg inzicht beschikte om Huub op romantisch vlak op afstand te houden. Wel een erg leuke, oprechte meid overigens.

Iemand op dit forum beweerde dat Syl op haar dertigste nog erg studentikoos is en geen vastomlijnd doel heeft.
Ook weer zo'n indoctrinatie van onze maatschappij. Alsof iedereen op zijn 30ste iets specifieks moet invullen en daar niet meer van mag afwijken.

Zelf ben ik 43. Ik heb genoeg fouten gemaakt maar geprobeerd mijn integriteit te behouden. Altijd gewaakt voor een chantabele positie. Vaak moeten vechten en vaak niet begrepen. Inmiddels ben ik financiëel onafhankelijk en kan nog steeds, zonder verbitterd te zijn, mijn menselijkheid tonen.

Dat integriteit niet naïef hoeft te zijn, op lange termijn werkt en zelfs voor transformatie zorgt, daar kan ik zelf over meepraten. Het kost wel meer inspanning, maar de voldoening is des te groter! Arrogantie komt echter niet in mijn woordenboek voor. Succes van vandaag kan morgen verdwenen zijn. Met genoeg geestelijke bagage (en die krijg je alleen door niet de weg van de minste weerstand te bewandelen) kom je er altijd weer bovenop.
The only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates -.
pi_59553510
Claire mocht in de Kooi blijven omdat geen enkel ander individu zo over zich heen liet lopen. Welk kind laat het nu toe om voor d'r ogen haar vriend de "liefde" te zien bedrijven met een derde. Het meest bizar is dan dat ze acht weken later met hem trouwt. Ja ja, show show. Alles ter meerdere glorie van Huub en z'n ego.

Al met al te bizar voor woorden......dus spraakmakend, dus show.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2008 @ 16:38:21 #83
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59553898
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Claire mocht in de Kooi blijven omdat geen enkel ander individu zo over zich heen liet lopen. Welk kind laat het nu toe om voor d'r ogen haar vriend de "liefde" te zien bedrijven met een derde. Het meest bizar is dan dat ze acht weken later met hem trouwt. Ja ja, show show. Alles ter meerdere glorie van Huub en z'n ego.

Al met al te bizar voor woorden......dus spraakmakend, dus show.
Vond dat Amanda ook over zich heen heeft laten lopen. Totaal geen eigen mening en indien ze die wel had werd ze gecorrigeerd door Brian.
Room 23
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:39:09 #84
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_59553912
quote:
Ouder dan 30 en nog steeds een soort van studentikoos leventje leidend, zonder doel, zonder richting en niets opbouwend. Het type van 12 ambachten, 13 ongelukken, maar wel een soort van "geweten" spelen.
quote:
Iemand op dit forum beweerde dat Syl op haar dertigste nog erg studentikoos is en geen vastomlijnd doel heeft.
Ook weer zo'n indoctrinatie van onze maatschappij. Alsof iedereen op zijn 30ste iets specifieks moet invullen en daar niet meer van mag afwijken.
Naar mijn weten heeft Syl in Spanje een leuk eigen bedrijfje gestart. En geniet verder van het leven. Wat ze heerlijk kan doen zonder relatie en zonder kindjes. En die 12 ambachten en 13 ongelukken. Ze heeft het lef gehad om meerdere keren het roer om te gooien. Dus wat is daar mis mee.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:40:22 #85
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_59553939
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:19 schreef JakeHeke het volgende:

[..]

knip
Zit ik even in je postgeschiedenis te kijken.
Je eerstepot was in Topic over Sylvia: Redactie wil Silvia naar huis sturen?

Dit is hoe ik Sylvia zie:

Leeuwenhart

Trouw aan haar gevoel, edelmoedig, oprecht,
wars van kortzichtigheid, laaghartigheid en hoogmoed.
Kosmopolitisch, ruimdenkend en sterk,
kent de kracht van het universum zonder te zweven,
kortom, een vrouw met een leeuwenhart.

Een paardenfluisteraar, zorgzaam voor mens en dier,
een lerares, zonder moraliserend te zijn,
geen opsmuk nodig, een koningin pur sang,
voor wie durft te kijken, niet bang is voor de spiegel van zijn
of haar onvolkomenheden,
een lieve vrouw met een leeuwenhart.

Geen bevestiging nodig, zich niet conformerend aan groepen,
maar staande in eigen kracht.
Opofferingsgezind, zonder zichzelf te verliezen,
vergevingsgezind, zonder zich te laten overmeesteren,
een leidersmentaliteit zonder lintjesdrang,
een prachtige vrouw met een leeuwenhart.

Niet te stigmatiseren, een vrije natuur,
van luxe genietend, zonder er slaaf van te zijn,
in ieder beroep, in elke situatie, een keizerin,
winnares van de beker der wijsheid,
hard voor zichzelf met een zachte natuur,
een zeldzame vrouw met een leeuwenhart.

Lieve Sylvia, voor wie jou niet kent,
jij hoeft niet te WORDEN, je BENT!

GESCHREVEN DUS DOOR JAKEHEKE.

Ben blij dat ik dat weer eens terug mocht vinden.
Het veranderen van het concept. Ik ben benieuwd in hoeverre Huub iets in de melk had te brokkelen. Ik zou best eens iets van Huub willen weten hoe de nachtelijke borrels bij de Febo verliepen. Ik heb het dan niet over het verwijderen van wannabees maar meer over de koers. Soms krijg ik het idee dat andere bewoners hem daarom haatten. Dat Huub zulke goed connecties met achter HAD.

Vraag aan Huub: In hoeverre hadden de toenmalige wannabees hierin iets te vertellen? En werd jij als voortrekker hiervan door de andere wanabees gezien?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:41:10 #86
169397 JakeHeke
Once Were Warriors
pi_59553956
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:57 schreef akveor het volgende:

[..]

Mooie post.
Al denk ik dat Huub het laatste allemaal wel goed doorhad en heeft..
Hij weet het wel (dat is ook de reden dat Syl zo vasthoudend is in haar vriendschap) maar wat doet hij er uiteindelijk mee? Wat ik erg jammer vind is dat hij vaak manipulatie gebruikte om een snel doel te bereiken (met name bij vrouwen). Misschien nog enigszins acceptabel naar zijn tegenstanders toe maar helaas heb ik ook diverse malen gezien dat de stem van zijn ego luider sprak dan die van zijn hart. Aan zijn intellect en afkomst ligt het niet. Daarom zeg ik... met Huub kan het twee kanten op.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:42:16 #87
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_59553978
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:15 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Gedragen? Ze kreeg bekendheid als de malloot die haar kinderen in de steek liet en binnen een week op het punt stond om Brian te bespringen. Natasia is het begin van het tokkie gedrag. Als ze er een normale moeder in hadden gezet hadden, had het mischien nog enig niveau gehad
mensen hier maken steeds dezelfde denkfout.. namelijk wat zij leuke personen vinden als streamer verwarren met wat goed is voor het tv-programma DGK...
de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2008 @ 16:45:41 #88
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59554062
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:42 schreef Suikeroom het volgende:

[..]

mensen hier maken steeds dezelfde denkfout.. namelijk wat zij leuke personen vinden als streamer verwarren met wat goed is voor het tv-programma DGK...
klopt, maar dat komt mede door de programma makers. indien ze het een pure reallife soap hadden willen maken, hadden ze geen beloningen in de vorm van contactpunten/eindwinst moeten toelaten in geheel het programma. uiteindelijk komt het er toch op neer dat diegene die de meeste sms'jes heeft gehad gewonnen heeft en dus de populairste.
Room 23
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:49:06 #89
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_59554151
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:41 schreef JakeHeke het volgende:

[..]

Hij weet het wel (dat is ook de reden dat Syl zo vasthoudend is in haar vriendschap) maar wat doet hij er uiteindelijk mee? Wat ik erg jammer vind is dat hij vaak manipulatie gebruikte om een snel doel te bereiken (met name bij vrouwen). Misschien nog enigszins acceptabel naar zijn tegenstanders toe maar helaas heb ik ook diverse malen gezien dat de stem van zijn ego luider sprak dan die van zijn hart. Aan zijn intellect en afkomst ligt het niet. Daarom zeg ik... met Huub kan het twee kanten op.
Het spel draaide toch allemaal om manipulatie? Maar ben het met je eens dat z'n ego wel eens met Huub op de loop ging. Hij was soms te drammerig om TV te maken. Gehersenspoeld door de Febo. Dat is ook de reden waarom ik denk dat Huub een voortrekker was van het veranderen van het concept. Later werd hij door dat zelfde concept ingehaald. Ik kreeg het idee dat het voor hem steds groter moest. Terwijl het later juist in de kleine dingen zat.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:53:02 #90
169397 JakeHeke
Once Were Warriors
pi_59554244
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:49 schreef akveor het volgende:

[..]

Het spel draaide toch allemaal om manipulatie? Maar ben het met je eens dat z'n ego wel eens met Huub op de loop ging. Hij was soms te drammerig om TV te maken. Gehersenspoeld door de Febo. Dat is ook de reden waarom ik denk dat Huub een voortrekker was van het veranderen van het concept. Later werd hij door dat zelfde concept ingehaald. Ik kreeg het idee dat het voor hem steds groter moest. Terwijl het later juist in de kleine dingen zat.
Klopt. Daarom heeft hij ook niet gewonnen. Het geld had hem alleen maar arroganter gemaakt en persoonlijke groei tegengehouden. Arrogantie was zijn valkuil. Hersenspoelen kan iemand je overigens alleen maar wanneer je jezelf verliest.
pi_59554309
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:49 schreef akveor het volgende:

[..]

Je geeft al die bewoners veel te veel eer Akveor. Ze hadden namelijk geen moer in te brengen en waren puppets on a string......
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:57:14 #92
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_59554335
quote:

[..]

Ik ben dan ook een diehard streamer die zich anderhalf jaar heeft meegeleefd met de bewoners op de streams. Het is een denkfout om te denken dat het nodig was de streams ondergeschikt te maken aan de TV uitzendingen. Het heeft het aantal kijkers slechts gelijkgehouden. Maar kijkers konden zich steeds minder associëren met de wannabees. Die werden keer op keer slechts bevestigd in het beeld wat de redactie had geschapen. Of eerder opgedrongen aan de kijker.
Zelf ben ik teleurgesteld dat alles, inclusief het spel met bijbehorende regels, ondergeschikt is gemaakt aan de TV uitzendingen.

[..]

das helemaal waar ... maar toch

Toch beschouwde ik het als een groot verlies toen Syl. de kooi uit ging (moest)
Maar juist doordat televisie maken het belangrijkste onderdeel werd en het soms helemaal over de top ging, had een rustgevende factor ook een mooi iets geweest in de uitzending (imo).

En nou ben ik ook nog eens een ex-streamert, dus als streamer... was het gewoon zwaar klote !!
Toen Syl vertrok, ging ook het algemene nivo zwaar naar benee.
Mooie, leuke en flauwekul gesprekken (SHE) werden een zeldzaamheid
Tevens haalde ze met Syl. een stabiele persoonlijkheid en volwassenheid uit de villa, waardoor het tokkie-nivo enorm de overhand kreeg en de "echte" lol verdween

Want met het vertrek van Syl, zag je de band tussen Eric en Huub slechter worden..... en men, wat heb ik om hun twee gelachen in de nachtelijke uurtjes.

[ Bericht 42% gewijzigd door Desii op 20-06-2008 18:25:01 ]
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2008 @ 17:02:17 #94
135305 beequeen
Lost.
pi_59554478
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:40 schreef akveor het volgende:

Zit ik even in je postgeschiedenis te kijken.
Je eerstepot was in Topic over Sylvia: Redactie wil Silvia naar huis sturen?

Prachig verwoord door Jake en ik sta ook helemaal achter zijn gedicht/post.

Moet wel zeggen dat John Dope in dat topic een behoorlijk vooruitziende blik had.
quote:
Dus in principe heeft talpa alleen rechten en geen plichten

Ik vraag me dan ook af of die Villa überhaupt wel gewonnen kan worden of dat die gewoon is gebruikt als lokkertje en het winnen ervan achteraf een utopie blijkt....
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  vrijdag 20 juni 2008 @ 17:05:44 #95
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_59554552
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Je geeft al die bewoners veel te veel eer Akveor. Ze hadden namelijk geen moer in te brengen en waren puppets on a string......
De wannabees hebben zich zelf die strings steeds stakker aan laten trekken. Dit was in het begin anders... iedereen inclusief Febo zocht naar een manier het concept DGK ten gelde te maken. De Febo bemoeide zich toen ook niet met de plannen... zij verschaften slechts de middelen. Het is die overgang waar ik het in die post over had.

Het is ook voornamelijk die periode rondom het vertrek van Sylvia waar ik wel iets meer van Huub zou willen weten.

[ Bericht 4% gewijzigd door akveor op 20-06-2008 17:16:18 ]
Op vrijdag 20 juni 2008 17:02 schreef beequeen het volgende:

[..]

Prachig verwoord door Jake en ik sta ook helemaal achter zijn gedicht/post.

Moet wel zeggen dat John Dope in dat topic een behoorlijk vooruitziende blik had.
[..]

Ik vraag me dan ook weleens af of de mensen die nu in de Villa zaten er ook in waren gegaan als ze geweten hadden dat ze dat huis helemaal niet konden winnen. Een huis winnen is toch even anders dan een bedrag winnen lijkt mij.
Nu hebben ze toch ( op Jaap na) een heel lange periode van hun leven daar gezeten en zijn er uiteindelijk bekaaid van af gekomen.
Plus een stempel wat ze nooit meer kwijtraken, iedereen die gekeken heeft heeft een mening over ze, het lijkt mij een heel hoge prijs voor een betrekkelijk kleine beloning.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 17:14:44 #97
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_59554760
whahahahahaha Huub over Damien van tmf.. schitterend zelfs zn collega vjs lachen hem uit... top Huub
de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 17:15:46 #98
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_59554780
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 17:14 schreef Suikeroom het volgende:
whahahahahaha Huub over Damien van tmf.. schitterend zelfs zn collega vjs lachen hem uit... top Huub
Deed-ie erg cool ja. Die Damian met z'n laffe filmpjes.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_59554915
Wat zei die?
Go hard or go home
  vrijdag 20 juni 2008 @ 17:27:21 #100
6941 APK
Factual, I think.
pi_59555021
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 17:22 schreef noekje het volgende:

Wat zei die?
Whehehe, ze zijn weer ouderwets aan het COS-en.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')