Leer dan in ieder geval eens dat het niet aan jou of je moeder is om te bepalen hoe iemand zijn verdriet verwerkt.quote:
Dat valt wel mee denk ikquote:Op donderdag 19 juni 2008 19:27 schreef ilona-scuderia het volgende:
Goed dat ie speelt hoor maar wordt de kans op een rode kaart nu niet groter, hij zal de duels nu waarschijnlijk nog feller aangaan...
Dat weet je niet.. Misschien wordt hij nu wel juist een softie en lopen de Russen hem lachend voorbij. Misschien speelt hij überhaupt niet eens.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:27 schreef ilona-scuderia het volgende:
Goed dat ie speelt hoor maar wordt de kans op een rode kaart nu niet groter, hij zal de duels nu waarschijnlijk nog feller aangaan...
Hoe erg het ook is, ik denk toch dat er wel een verschil zit in je schoonvader verliezen of je ongeboren kind..quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:06 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor gelul, jij hebt geen idee van zijn situatie. Een dierbare verliezen doet altijd pijn. En heeft totaal geen nut om te discussieren of het minder erg of erger was bij wie dan ook..
Hij speelt sowieso...quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat weet je niet.. Misschien wordt hij nu wel juist een softie en lopen de Russen hem lachend voorbij. Misschien speelt hij überhaupt niet eens.
We zien het zaterdag wel..
Ja natuurlijk zit er een verschil in, maar is het nodig om daar een discussie over te starten?quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:31 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Hoe erg het ook is, ik denk toch dat er wel een verschil zit in je schoonvader verliezen of je ongeboren kind..
Hoewel ik het verder niet met DaniLX geval eens ben
Denk jij dat voetbal onbelangrijk bij de familie Boulahrouz?quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:44 schreef DANILXL het volgende:
mijn moeder vindt het belachelijk wat boulah doet en dat hij er voor zn vrouw moet zijn en niet voor dat onbelangrijke voetbal.
Dat hij zich beschikbaar heeft gesteld, betekent toch niet direct dat hij ook wordt opgesteld?quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:31 schreef _Mike_ het volgende:
Hij speelt sowieso...
Wat jij wil, dan kan het nog steeds zijn dat hij juist softer wordt, of misschien is hij inderdaad feller. Kan ook zo zijn dat hij verder gaat waar hij is gebleven. We zien het zaterdag.quote:
Hij heeft alle 3 de wedstrijden gewoon een top-niveau gehaald en hij wil zelf spelen dus ga er maar vanuit dat hij gewoon start.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat hij zich beschikbaar heeft gesteld, betekent toch niet direct dat hij ook wordt opgesteld?
Okay.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:34 schreef _Mike_ het volgende:
Hij heeft alle 3 de wedstrijden gewoon een top-niveau gehaald en hij wil zelf spelen dus ga er maar vanuit dat hij gewoon start.
Onzin! Sporten is een zeer goede afleiding ongeacht welke situatie dan ook. Of het nou je dochter, vader, je hond is die overlijdt. Iedereen gaat er anders mee om en verwerkt dit op zijn/haar manier.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:05 schreef DANILXL het volgende:
[..]
(schoon)vader is weer van een andere categorie denk ik, hoewel het natuurlijk afhangt van de leeftijd
Ok, hij is professioneel genoeg om z'n onmacht en woede over het gebeuren gescheiden te houden tijdens de wedstrijd, als Heitinga hem maar niet vervangt want die staat te vaak op de verkeerde plek...quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat weet je niet.. Misschien wordt hij nu wel juist een softie en lopen de Russen hem lachend voorbij. Misschien speelt hij überhaupt niet eens.
We zien het zaterdag wel..
Van Basten zal 'm niet de resterende wedstrijden geen speeltijd meer gunnen, lijkt me.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat hij zich beschikbaar heeft gesteld, betekent toch niet direct dat hij ook wordt opgesteld?
Nee, absoluut niet.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:32 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zit er een verschil in, maar is het nodig om daar een discussie over te starten?
Je hoort sowieso geen vergelijkingen of rangordes te maken als een dierbare komt te overlijden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:32 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zit er een verschil in, maar is het nodig om daar een discussie over te starten?
Inderdaadquote:Op donderdag 19 juni 2008 19:39 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Je hoort sowieso geen vergelijkingen of rangordes te maken als een dierbare komt te overlijden.
denk het ook wel ja. ook het juichen zal nog meer naar elkaar toe gericht zijn denk ik. allemaal nog closer.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:38 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik heb trouwens het gevoel dat het Nederlands Elftal hier nog sterker van wordt.
Het Oranje-publiek kennende zal dat eerder een: 'Boulah is oké olé olé!' worden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:39 schreef _Mike_ het volgende:
Zou geweldig zijn als de supporters groep een actie houd en "You'll never walk alone" zingt
Nu overdrijf je denk ik helaas, ik denk dat het allemaal nog wel meevalt. Al hoop ik dat er aardig wat decibelletjes met steunbetuigingen te horen zullen zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:39 schreef Lyzio het volgende:
Hopen dat Boulah een onvergetelijk welkom krijgt zaterdag. De Liverpoolfans gaan nog wat leren van ons.
Dat zou echt zum kotsen zijnquote:Op donderdag 19 juni 2008 19:40 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Het Oranje-publiek kennende zal dat eerder een: 'Boulah is oké olé olé!' worden.
Je hoeft ook helemaal niet te overklassen, als je je maar laat horen dat hij gesteund word op een goede manier.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:40 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nu overdrijf je denk ik helaas, ik denk dat het allemaal nog wel meevalt. Al hoop ik dat er aardig wat decibelletjes met steunbetuigingen te horen zullen zijn.
Dat bedoel ik dusquote:Op donderdag 19 juni 2008 19:41 schreef _Mike_ het volgende:
Je hoeft ook helemaal niet te overklassen, als je je maar laat horen dat hij gesteund word op een goede manier.
quote:KNVB opent email voor Boulahrouz
De KNVB heeft een emailadres geopend waar het Nederlandse volk haar steunbetuiging voor Khalid Boulahrouz kan achterlaten. De familie van de Oranje-verdediger kreeg donderdag te horen dat dochtertje Anissa is overleden.
Anissa werd woensdag in een ziekenhuis in Lausanne te vroeg geboren. Donderdag overleed ze aan de gevolgen hiervan.
Op het emailadres boulahrouz@knvb.nl kunnen mensen hun steunbetuiging voor Boulahrouz en zijn familie achterlaten.
Het grote Lederhöse-eet topic #1quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:00 schreef pfaf het volgende:
Als hij de zaterdag de winnende scoort beloof ik dat ik ga huilen.
Group-cryquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:00 schreef pfaf het volgende:
Als hij de zaterdag de winnende scoort beloof ik dat ik ga huilen.
Je hebt gelijk, maar ik denk dan ook dat de klap bij hem pas echt hard zal aankomen na het EK, zeker als Nederland er snel uitligt. Want nu doorvoetballen heeft niks met verwerken te maken en die leegte komt daarna wel. Maar goed, dat is aan henzelf om daar mee om te gaan, als zij dit samen zo willen, kun je niks anders doen dan er respect voor hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:32 schreef Doc het volgende:
[..]
Denk jij dat voetbal onbelangrijk bij de familie Boulahrouz?
En weet je wat belachelijk is: de persoonlijke beslissing van een stel - welke beslissing dit ook zou zijn - in een dergelijke situatie als "belachelijk" te kwalificeren ...
En dat in een topic zonder Portugezenquote:[edit: was wat weinig subtiel ...]
ben ik ook we benieuwd naar. zoiets moet ook worden goedgekeurd door de UEFA volgens mij die 1 minuut stiltequote:Op donderdag 19 juni 2008 20:17 schreef LeChiffre04 het volgende:
Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, en ik was er zelf ook wel ff een tijdje stil van. maar ik vraag mij af wat voor een effect dit heeft voor het elftal de rest van het toernooi. veel spelers zullen toch het gevoel dat zij zich wat ingetogener moeten gedragen met boulah in de buurt. ik hoop maar dat het geen effect zal hebben op het spel van het elftal.
weten jullie of er voor de wedstrijd 1 minuut stilte zou zijn?
dat is dus de andere kant van het verhaal die ik afgelopen uur posttequote:Op donderdag 19 juni 2008 20:21 schreef Technoviking het volgende:
Ik vind het op de eerste plaats heel triest voor Boulahrouz en zijn vrouw, maar moet daarnaast ook bekennen dat ik net als de meeste kort daar achteraan denk aan zijn prestaties en mentale gesteldheid op het veld.
Wat ik overigens raar vind is dat het alleen maar over Boulahrouz en het voetbal gaat. Er ligt ergens in een Zwitsers ziekenhuis een jonge vrouw die net haar eerste kind verloren heeft en haar man staat de hele dag op het voetbalveld en slaapt in een hotel.
Merkwaardig.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:24 schreef Toeps het volgende:
Als ik zijn vrouw was geweest, had ik ook gewild dat hij was gaan spelen. Dat kindje krijg je toch niet meer terug, en anders zou hij ook nog het EK op moeten geven, iets waar hij waarschijnlijk al heel lang naar uitgekeken heeft...
Ik kan me voorstellen dat Boula met enige regelmaat bij z'n vrouw is en los daarvan is het niet aan ons om te oordelen over hoe Boula en z'n vrouw dit hebben afgesprokenquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:25 schreef DANILXL het volgende:
dat is dus de andere kant van het verhaal die ik afgelopen uur postte
Nou trek je mijn reactie wel heel erg uit z'n verband. Wat moeten ze dan? Hele dag gaan zitten grienen?quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:35 schreef Taurus het volgende:
[..]Sorry, ik vind dit ook echt hele rare reacties. True, we hebben geen idee hoe hij en zijn vrouw dit hebben besproken, óf ze het hebben besproken en who cares, dat is hun zaak.
Maar ik vind het echt raar dat er mensen hier zijn die zeggen 'dat kindje krijg je toch niet meer terug'. En daarmee 'is de kous af'?Een EK komt nooit meer terug? Meer waard dan een kind? (ik zeg niet dat het voor hem blijkbaar meer waard is dan een kind, absoluut niet, hij mag zelf weten hoe hij het verwerkt, maar het is natuurlijk niet 'logisch' of 'duh, dat kindje komt toch niet meer terug', 'een EK kans krijg je nooit meer'
)
52 was vrij jong, en ging vrij intesief met hem om, trouwens vorig seizoen nog tegen team gespeelt waar die week de trainer was omgekomen, was ook wel aardig heftig voor die jongens.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:05 schreef DANILXL het volgende:
[..]
(schoon)vader is weer van een andere categorie denk ik, hoewel het natuurlijk afhangt van de leeftijd
Mogen meneer en mevrouw dat lekker zelf weten?quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:38 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou trek je mijn reactie wel heel erg uit z'n verband. Wat moeten ze dan? Hele dag gaan zitten grienen?
wow das wel heftigquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
52 was vrij jong, en ging vrij intesief met hem om, trouwens vorig seizoen nog tegen team gespeelt waar die week de trainer was omgekomen, was ook wel aardig heftig voor die jongens.
Daarom scheef ik ook: Als IK zijn vrouw was, dan zou ik willen dat ie zou spelen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:40 schreef Taurus het volgende:
[..]
Mogen meneer en mevrouw dat lekker zelf weten?Ja, grienen, wat mij betreft. Weet jij veel.
ik zeg dat het verschilt hoe oud hij isquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:48 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, dus voortaan kan je beter die grote muil van je houden
quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:52 schreef DANILXL het volgende:
[..]
ik zeg dat het verschilt hoe oud hij is
als mijn vader komt te overlijden als hij 85 is zou ik er minder kapot van zijn dan als mijn (bijna geboren) kind overlijdt. misschien ff lezen. vader van 52 is weer een ander verhaal, vandaar die note erbij. begrijpend lezen heb je overgeslagen op de basisschool ofzo?. want middelbare school heb je sowieso niet gedaan, dat blijkt maar weer.
Kan me uberhaupt niet voorstellen dat er ook maar iemand is die met je omgaat met zo een (pauper) houding.quote:
Oh zo. Nou ja, opportuun als de mensch is, is het natuurlijk wel de beste oplossing voor Oranje. Denk dat het mede daardoor ingegeven is.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja prima, ik heb het niet over Boulahrouz en zijn vrouw, ik heb het over de reacties hier. Alsof het meer respect verdient als hij zaterdag gewoon speelt dan wanneer hij bij zijn vrouw had willen zijn.
en ik ben het land uitquote:Op donderdag 19 juni 2008 22:29 schreef MarijeH het volgende:
Oranjesupporters steunen Boulahrouz
BASEL - De supporters van het Nederlands elftal zullen zaterdag in Basel tijdens de kwartfinale tegen Rusland op het EK voetbal hun medeleven betonen met Khalid Boulahrouz. De dochter van de 26-jarige verdediger en zijn vrouw Sabia overleed woensdag kort na de geboorte.
„Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd”, aldus Lloyd Vandenberg, voorzitter van de supportersvereniging Oranje. „We hebben besloten Boulahrouz zaterdag de eerste minuut van de wedstrijd massaal toe te zingen, gevolgd door het lied You'll never walk alone. Op deze manier hopen we Khalid en zijn vrouw een beetje te kunnen ondersteunen.”
www.telegraaf.nl
quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:29 schreef MarijeH het volgende:
BASEL - De supporters van het Nederlands elftal zullen zaterdag in Basel tijdens de kwartfinale tegen Rusland op het EK voetbal hun medeleven betonen met Khalid Boulahrouz. De dochter van de 26-jarige verdediger en zijn vrouw Sabia overleed woensdag kort na de geboorte.
„Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd”, aldus Lloyd Vandenberg, voorzitter van de supportersvereniging Oranje. „We hebben besloten Boulahrouz zaterdag de eerste minuut van de wedstrijd massaal toe te zingen, gevolgd door het lied You'll never walk alone. Op deze manier hopen we Khalid en zijn vrouw een beetje te kunnen ondersteunen.”
www.telegraaf.nl
Wow, je zou bijna denken dat ze FoK lezen.quote:
Toezingen van Boulahrouz lijkt me ook erg mooi, al is mooi hier niet het juiste woord. Ontroerend inderdaadquote:Op donderdag 19 juni 2008 22:51 schreef Susi het volgende:
Ik weet nu al dat ik ontroerd raak bij het Wilhelmus, zo al die koppies in beeld
Ik vond vooral het begin van Maalderink een beetjequote:Op donderdag 19 juni 2008 22:55 schreef Zjakkie het volgende:
Het zijn toch best kut-vragen die gesteld worden over Boulah op die persconferentie...
http://www.knvb.nl/archie(...)dres_voor_boulahrouzquote:De KNVB heeft een speciaal mailadres (boulahrouz@knvb.nl) geopend waarop mensen een steunbetuiging voor Khalid Boulahrouz en zijn familie kunnen achterlaten. De international, die momenteel met Oranje op het EK in Zwitserland verblijft, werd donderdag getroffen door groot persoonlijk leed. Boulahrouz' dochtertje Anissa, dat woensdag te vroeg werd geboren in een ziekenhuis in Lausanne, is overleden.
De KNVB heeft donderdag al een groot aantal steunbetuigingen voor Boulahrouz ontvangen. Reacties en steunbetuigingen kunnen vanaf heden naar boulahrouz@knvb.nl worden gestuurd.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Boulah is mijn held. Zonder beperkingen, afzwakkingen of wat dan ook.
Dat is ook, en het is een negatieve veronderstelling dat het niet vanzelfsprekend is dat hij een held is dat hij gaat spelen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:40 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga er vanuit dat zowel Bouhla als zijn vrouw en de andere familieleden die dicht bij hen staan er uitgebreid bij stil hebben gestaan hoe nu verder en als dat betekent dat hij zaterdag wil spelen dan kan niemand daar iets van zeggen... alleen heel veel respect tonen en begrip.
quote:Oranjesupporters zingen Boulahrouz toe
,,Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd'', aldus Lloyd Vandenberg, voorzitter van de supportersvereniging Oranje. ,,We hebben besloten Boulahrouz zaterdag de eerste minuut van de wedstrijd massaal toe te zingen, gevolgd door het lied You'll never walk alone. Op deze manier hopen we Khalid en zijn vrouw een beetje te kunnen ondersteunen.''
(ANP)
Ik weet nu al dat ik, als dat gebeurd, het niet droog zal kunnen houden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:29 schreef MarijeH het volgende:
www.telegraaf.nl
wat kan ik hier slecht tegen zeg. ''Het EK is nu". Daarmee zeg je dus: het dochtertje is op een verkeerd tijdstip overleden. Ik ben blij dat Bouhla speelt, maar had hem echt niet minder ''man'' gevonden als hij dat niet had gedaan. Er is ook nog zoiets als familie. Je zegt dat Bouhla zijn doelen niet uit het oog moet verliezen, maar als je vrouw en familie steunen na zoiets je minder man maakt dan een ek spelen, weet ik niet waar het heen gaat met deze wereld.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:13 schreef Jetze het volgende:
Khalid toont zich in dezen absoluut een man! En al dat vrouwengezever over dat ie niet zoveel respect verdient als hij naar huis was gegaan, nou ja, dat is maar vrouwengezever. Doen wat je moet doen, je doelen niet uit het oog verliezen, je verantwoordelijkheden nemen, en je door niks of niemand het veld uit laten slaan, daar heb ik respect voor ja! Er is overal een plaats en een tijd voor, het EK is nu! En dat hij zich niet overgeeft aan zijn emoties maakt hem meer man dan 95% van de Nederlanders. Of ben ik echt de enige die er zo over denkt? Maak er dan maar 99% van.
Doe normaal man, heb je zijn vrouw wel gezien? Dat is nou niet bepaald een dik hangtietenspook in een soepjurk + hoofdoek ofzo.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:36 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Dat is ook, en het is een negatieve veronderstelling dat het niet vanzelfsprekend is dat hij een held is dat hij gaat spelen.
Aan de andere kant is de manier waarop veel moslimsmannen met hun vrouw omgaan sowieso niet vanzelfsprekend voor mij (niet per definitie negatief bedoelt!).
Maar totaal onbelangrijk nu, dit is verschrikkelijk voor hem en zijn vrouw.
Hij heeft wel snel beslist heeft te gaan spelen. Zoiets kun je de eerste dag(en) echt niet bevatten. Hij moet zich absoluut niet doordat hij dit nu al heeft gezegd laten weerhouden om alsnog terug naar Nederland te komen.
quote:
Inderdaad zegquote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:32 schreef Sieb87 het volgende:
wat kan ik hier slecht tegen zeg. ''Het EK is nu". Daarmee zeg je dus: het dochtertje is op een verkeerd tijdstip overleden. Ik ben blij dat Bouhla speelt, maar had hem echt niet minder ''man'' gevonden als hij dat niet had gedaan. Er is ook nog zoiets als familie. Je zegt dat Bouhla zijn doelen niet uit het oog moet verliezen, maar als je vrouw en familie steunen na zoiets je minder man maakt dan een ek spelen, weet ik niet waar het heen gaat met deze wereld.
Nogmaals, blij dat ie speelt en knap, maar niet knapper OF gedurfder dan voor een microfoon te gaan staan en te zeggen: Sorry jongens, mijn familie heeft me nodig. Daar heb je ook ballen voor nodig namelijk. En niet zo weinig ook.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:53 schreef vitessezuid113 het volgende:
Prachtig gebaar. Kan niet anders zeggen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik, als dat gebeurd, het niet droog zal kunnen houden.
of ie nou opgesteld is of niet.
Opvallend inderdaad. Ik heb het idee dat bij de LFC dat wel gebeurd zou zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:21 schreef mcyodogg het volgende:
Valt me trouwens tegen van de off. Chelsea-site dat ze geen bericht hebben achtergelaten. Het is tenslotte nog een contractspeler.
Ik denk dat het sowieso wel even kan duren voordat je zoiets verwerkt. Dan kan een eerste week "afleiding" wel prettig zijn. Maar zoals al eerder gezegd: dat zal voor ieder persoonlijk kunnen verschillen - er is niet een recept van hoe het moet.quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:12 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik denk dan ook dat de klap bij hem pas echt hard zal aankomen na het EK, zeker als Nederland er snel uitligt. Want nu doorvoetballen heeft niks met verwerken te maken en die leegte komt daarna wel.
quote:When you walk through a storm
hold your head up high
And don't be afraid of the dark.
At the end of a storm is a golden sky
And the sweet silver song of a lark.
Walk on through the wind,
Walk on through the rain,
Tho' your dreams be tossed and blown.
Walk on, walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone,
You'll never, ever walk alone.
Walk on, walk on with hope in your heart