abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59598428
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 15:59 schreef Klopkoek het volgende:
Welvaart aan het kapitalisme te danken? Misschien een stuk of 400 miljoen mensen op aarde, de rest niet.
Onzin en ik heb het je al vaker verteld: alle landen zijn welvarender geworden, hoger is afgenomen. Dat er mensen zijn die meer geprofiteerd hebben is een feit, maar het is onzin om te stellen dat alleen in een beperkt deel van de wereld de welvaart is toegenomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59598518
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 16:06 schreef Fajarowicz het volgende:
Dit kan daarom alleen voor personen gelden waarvoor bezit en wat je hebt bereikt voorwaarden zijn voor zelfwaardering.
Als je eens wat boekjes over de psychologie door neemt, dan zie je dat het menselijk is om eigenwaarde te koppelen aan onder meer bezit en prestaties.

Jij doet nu net alsof mensen die dat niet hebben, hetgeen dus een afwijking is, normaal zijn. Dat is onzin.
quote:
Dat jij de overtuiging hebt dat zelfwaardering voortkomt uit wat je bezit betekent dus dat angst jouw motivator is.
Ik stel dat het een rol speelt, dat is nog iets anders en verder sluit ik mij gewoon aan bij de deskundigen. Nogmaals: je mag van mij het tegendeel onderbouwen. En dat is iets anders dan maar wat poneren.
pi_59598545
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 17:37 schreef Klopkoek het volgende:

Sommige armen worden armer
Verklaar jij dan maar eens dat de honger AFNEEMT.
  zondag 22 juni 2008 @ 11:22:10 #254
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59599070
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:51 schreef DS4 het volgende:
Als je eens wat boekjes over de psychologie door neemt, dan zie je dat het menselijk is om eigenwaarde te koppelen aan onder meer bezit en prestaties.
Ja, maar de mate waarin men eigenwaarde aan bezit koppelt verschilt. In de middeleeuwen zag men bezit als vrij irrelevant: eigenwaarde ontleende men aan vroomheid (monnik), krijgseer (ridder) of familie. Bezit was hierbij van ondergeschikt belang. Dat wij voornamelijk eigenwaarde ontlenen aan bezit, is een typisch Westers fenomeen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59599309
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:22 schreef Scaurus het volgende:

Ja, maar de mate waarin men eigenwaarde aan bezit koppelt verschilt.
Dat is waar, maar doet niets af aan wat ik schreef.
quote:
In de middeleeuwen zag men bezit als vrij irrelevant: eigenwaarde ontleende men aan vroomheid (monnik), krijgseer (ridder) of familie. Bezit was hierbij van ondergeschikt belang. Dat wij voornamelijk eigenwaarde ontlenen aan bezit, is een typisch Westers fenomeen.
Dat weet ik ook nog niet, want kijk maar eens naar de weelderige wapens (de beeldmerken, voor de volledigheid) die ridders hadden, kastelen die groots moesten zijn, enz.

Daarnaast haalde men weldegelijk dus eigenwaarde uit prestaties... En of pimpen met het doden van 50 man nu daadwerkelijk beter is dan pimpen met een huis van 5 mio...?
  zondag 22 juni 2008 @ 16:14:27 #256
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_59605082
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij doet nu net alsof mensen die dat niet hebben, hetgeen dus een afwijking is, normaal zijn. Dat is onzin.
[..]

Ik stel dat het een rol speelt, dat is nog iets anders en verder sluit ik mij gewoon aan bij de deskundigen. Nogmaals: je mag van mij het tegendeel onderbouwen. En dat is iets anders dan maar wat poneren.
Welke boekjes? Psychologie kent verschillende stromingen namelijk.
pi_59606568
quote:
Op zondag 22 juni 2008 16:14 schreef Fajarowicz het volgende:

Welke boekjes? Psychologie kent verschillende stromingen namelijk.
Jij mag van mij naar believen jouw boekjes kiezen. Ik wacht nog steeds op deugdelijke tegenargumenten.
  zondag 22 juni 2008 @ 17:50:24 #258
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_59606834
quote:
Op zondag 22 juni 2008 17:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij mag van mij naar believen jouw boekjes kiezen. Ik wacht nog steeds op deugdelijke tegenargumenten.
Waar tegen precies?
pi_59606878
quote:
Op zondag 22 juni 2008 17:50 schreef Fajarowicz het volgende:

Waar tegen precies?
dat het menselijk is om eigenwaarde te koppelen aan onder meer bezit en prestaties.
  zondag 22 juni 2008 @ 18:19:55 #260
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_59607405
quote:
Op zondag 22 juni 2008 17:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

dat het menselijk is om eigenwaarde te koppelen aan onder meer bezit en prestaties.
Want het argument voor is ... ?

Tja, het is menselijk want het komt voor bij de mens. Maar dat betekent niet dat er geen alternatieven zijn.
pi_59610976
quote:
Op zondag 22 juni 2008 18:19 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Want het argument voor is ... ?

Tja, het is menselijk want het komt voor bij de mens. Maar dat betekent niet dat er geen alternatieven zijn.
De alternatieven zijn.. mieren? schapen? vliegtuigen?

Ik zou ervoor pleiten om bij regelingen voor mensen de mens als menselijk te beschouwen, en niet een alternatieve levensvorm zoeken die beter aansluit bij de regeling.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_59617872
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:34 schreef DS4 het volgende:

Dat weet ik ook nog niet, want kijk maar eens naar de weelderige wapens (de beeldmerken, voor de volledigheid) die ridders hadden, kastelen die groots moesten zijn, enz.
Dat lijkt me nogal anachronistisch. De verhoudingen lagen over het algemeen vast in die periode: er was weinig mogelijkheid tot verandering in status. Het wereldbeeld was ook vrij statisch. Ook de eigendomsverhoudingen lagen relatief vast. Het materiële element daalt dan op de ladder van belangrijkheid, omdat er op dat gebied niets is om naar te streven in zo'n samenleving.
quote:
Daarnaast haalde men weldegelijk dus eigenwaarde uit prestaties... En of pimpen met het doden van 50 man nu daadwerkelijk beter is dan pimpen met een huis van 5 mio...?
Toch werden die prestaties vaak uit "nederigheid" toegeschreven aan hogere machten.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  maandag 23 juni 2008 @ 19:01:20 #263
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_59632292
quote:
Op zondag 22 juni 2008 21:14 schreef sigme het volgende:

[..]

De alternatieven zijn.. mieren? schapen? vliegtuigen?

Ik zou ervoor pleiten om bij regelingen voor mensen de mens als menselijk te beschouwen, en niet een alternatieve levensvorm zoeken die beter aansluit bij de regeling.
Geen alternatief voor de mens maar een alternatief voor hoe die mensen nu in het leven staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')