abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59523135
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:24 schreef Jelief het volgende:
Simmu, die pijn in de vingers klinkt mij bekend in de oren, al denk ik niet zoals Mibosdat het carpaaltunnel syndroom is (dat is toch meer in het 'massieve' deel vanje hand?). In mijn zwangerbijbel staat er ergens iets over maar die ligt boven en ik heb geen puf om naar boven te lopen.
Volgens mij is het een combinatie van vocht en de verweking van je gewrichten in de zwangerschap.
Probeer of dit helpt: in bad of in de gootsteen of in een bakje op tafel warm water doen en dan zachtjes je vingers bewegen. De warmte, het water en de beweging zouden wat verlichting kunnen geven.

Mijn energie is op en morgen moet ik werken, ik denk dat ik vanavond maar tegelijk met Emma ga slapen.
ik zal het vanavond eens proberen ik gebruik het voetenbubbelbadje wel, dan kunnen erna mijn voeten gelijk ook
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_59523408
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:54 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Ben nu wel een stuk opgeluchter dat ik nu weet dat het nu goed zit en dat ik over 2 1/2 week weer mag komen gluren!
Heb er absoluut vertrouwen in dat het goed gaat komen maar volledig blij zijn durf ik nog niet, ik sta mezelf dat pas toe na de volgende echo denk ik....

Nogmaals sterkte meis!

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reakties op onze echo
Niet overdrijven hè
pi_59523877
LovelyLady, ik weet dat zwangerschapsdiabetes ook nog later kan komen, maar mijn moeder heeft het gehad, dus daarom was ik zo blij dat nu iig alles nog goed is. Vanavond al belt een bekkenfysio mij terug, ik hoop dat ik snel terecht kan!
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:40:09 #64
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59523921
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:15 schreef Jore het volgende:

[..]

Niet overdrijven hè

Whaha ik was er echt van overtuigd ! Joepie over 2 weken alweer! Dat scheelt haha!
pi_59523924
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:56 schreef 2h2h het volgende:
Pffff ik ben me rot aant zoeken naar een zak aardappelen.
Ik dachtbdat je als vrouw zwangerschaps dementie kreeg .
Maar dat mijn vriend er ook last van zou krijgen
Hij heeft de zak uit de auto gehaald maar hij weet niet meer waar ze zijn, ik heb al,es afgezocht de kelder de garage de keuken zelfs de slaapkamer en douche.
Ik zou het nu niet meer weten
In de diepvries? Dat is bij ons de plek waar we nog wel eens iets terugvinden

Fruppel: mooie echo!

En dat van die vingers herken ik ook wel. Een pijnlijk en stijf gevoel in de gewrichten. Ik heb het maar heel af en toe gelukkig!
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:41:26 #66
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59523948
Mefke ik wilde je een pm terug sturen maar je inbox is onbereikbaar (?)
pi_59525191
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:40 schreef freecell het volgende:

[..]

In de diepvries? Dat is bij ons de plek waar we nog wel eens iets terugvinden

Fruppel: mooie echo!

En dat van die vingers herken ik ook wel. Een pijnlijk en stijf gevoel in de gewrichten. Ik heb het maar heel af en toe gelukkig!
de aardappelen zijn terug geconden onder de kelder trap
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:03:43 #68
108648 cattie
lieve moeder
pi_59527688
Fruppel, wat fijn dat de echo goed was, en wat een mooi plaatje!

Mibos, wat heftig weer. Vooral die algehele narcose, dat is niet leuk. Wat betreft de serilisatie: ik zou zeggen, bij twijfel niet doen. Maar wat zeggen de artsen over eventueel nog een zwangerschap? Ik had eerder begrepen dat zwangerworden na je 30e aan jou was afgeraden.

Ik zit te twijfelen of ik de gyn ga vragen om een ks... Aan de ene kant wil ik heel graag natuurlijk bevallen en meemaken hoe het is als het goed gaat, aan de andere kant merk ik dat ik toch nog wel een flinke angst heb om te bevallen en dat als ik zou weten dat het een ks zou worden, er een last van mijn schouders zou vallen. Gelukkig heb ik nog een hele tijd om er over na te denken. Ik ga sowieso over een tijdje er een keer uitgebreid met de gyn over praten.
pi_59529103
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:03 schreef cattie het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik de gyn ga vragen om een ks... Aan de ene kant wil ik heel graag natuurlijk bevallen en meemaken hoe het is als het goed gaat, aan de andere kant merk ik dat ik toch nog wel een flinke angst heb om te bevallen en dat als ik zou weten dat het een ks zou worden, er een last van mijn schouders zou vallen. Gelukkig heb ik nog een hele tijd om er over na te denken. Ik ga sowieso over een tijdje er een keer uitgebreid met de gyn over praten.
Misschien een stomme vraag maar mag je zelf "vragen" om een keizersnede?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 juni 2008 @ 20:44:32 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59529164
ik heb heel even getwijfeld of ik nog zou blijven posten hier, omdat er mensen zijn die me zelfs in een pm vertellen dat ik geen verstand heb van zwanger zijn. het is mijn tweede kindje notabene en mijn derde zwangerschap. ik heb niets aan adviezen zoals : koop een boek : verstandig zwanger zijn.. ik weet dat bijvoorbeeld roken slecht is, maar ik kan het niet laten. simpel. daar hoeft men geen respect voor te hebben, je mag me zelfs uitlachen en me zielig vinden, boeit me allemaal niet.. als ik sommige mensen hoor, en niet hier alleen op FOK! hoor, dan mag ik binnenkort alleen nog ademhalen als ik een gezond kindje ter wereld wil brengen. ik leef mijn leven zoals ik het leef, en ik breng al genoeg "offers" vind ik persoonlijk. de vragen die ik hier stel, hebben over het algemeen te maken met dingen waar ik nog niet eerder tegenaan ben gelopen, of zoals die ischias, of wat ik vergeten ben, simpel omdat de laatste keer tien jaar geleden is voor mij.

zo dat moest er even uit.. al iets van KD en/of Mrien bekend?? fruppel, mooie echo en cattie sterkte bij de beslissing, gelukkig kan je er nog even over nadenken.

ik wacht al weer op het commentaar dat ik verkeerd bezig ben
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59529269
fruppel, raar...ik ga effe kijken wat er aan de hand is.. opglost!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:12:00 #72
108648 cattie
lieve moeder
pi_59530331
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:42 schreef Neetochzeker het volgende:

[..]

Vragen kan altijd!
In overleg met de gyn kan er gekozen worden voor een ks, ook vanwege psychische aspecten. Ik ken in ieder geval een paar vrouwen die om die reden een ks hebben gekregen.

Het is geloof ik wel afhankelijk van wie je treft. Ik weet dat in mijn ziekenhuis ze er niet al te moeilijk over doen.

Of je/ ik het moet willen is een tweede. Een ks is ook geen makkie.
pi_59531607
quote:
volgens mij wordt dit afgeraden omdat het toch een operatie is en de baarmoeder daardoor een stuk zwakker wordt. Is ook niet bevordelijk voor een eventuele volgende zwangerschap.
pi_59531691
lastig cattie
een keizersnee is wel heel veel meer dan 'geen makkie' inderdaad

Zijn er ook qua angst voor jou andere scenarios te bedenken waardoor de angst wat minder wordt?
Ik heb het van de week met de vk gehad over de bevalling, en heel duidelijk aangegeven dat ik in het geval van een wederom erg lange bevalling ècht tijdig een ruggeprik wil.
Bij ilse werd me na zo'n 20uur weeën en 2cm verteld dat het nog wel even ging duren....
als dit nou weer zo zou lopen (wat bij een tweede bevalling net zo goed wel weer zo kan zijn) wil ik echt niet met de ruggeprik-vraag wachten tot ik het zelf niet meer trek.
De vk gaf nog aan dat men hier wel mee wacht tot de moeder het echt niet meer trekt.
Ik ben volgens mij nu wel heel duidelijk geweest dat ik daar dus NIET op wil wachten.
Het staat nu op de kaart, en ik ga het bij de andere vk's ook bespreken.
Vorig jaar kwamen ze de afspraken goed na, dat vertrouwen heb ik nu dan ook wel.
Ik weet ook wel dat zij niet zelf de prik zetten, maar ik zal hun overdracht toch nodig hebben...
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:39:00 #75
218802 bigger-than-others
pregnant for the first time
pi_59531720
@mibos-gelukkig dat je het nu wat vrolijker inziet, het lijkt me echt geen leuke boodschap...Maar je hebt gelijk, het waarborgt gewoon dat je daarna des te meer en wat onbezorgder kan genieten, toch?

@simmu: zit ik te klagen over mijn genies en gekriebel, die exceem klinkt heavy. Je hoort dat van die gewrichten wel vaker, ik heb er gelukkig (nog?) geen last van

@mefke: heftig verhaal, wat goed dat je dat zo op kunt schrijven...
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:45:54 #76
108648 cattie
lieve moeder
pi_59532054
Marit, er zijn al een paar afspraken gemaakt, die in mijn dossier staan. (Geen vacuumpomp, tenzij belang van kind dat eist en ingrijpen als na 1 uur persen er niet voldoende schot in zit.) Dat was een voorwaarde om uberhaupt nog een keer zwanger te willen worden. En ik dacht dat dat wel voldoende voor mij zou zijn, maar als ik nu aan bevallen denk, krijg ik nogal de bibbers.
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:47:03 #77
108648 cattie
lieve moeder
pi_59532114
Eigenlijk wil ook echt wel gewoon natuurlijk bevallen. Alleen die angst, af en toe komt die opeens op.
pi_59532184
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:42 schreef Neetochzeker het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk ook dénken van niet. Zouden anders niet heel veel vrouwen bij voorbaat al willen bevallen met een keizersnede?
pi_59532455
cattie, de ks bij Amber is me echt ontzettend tegengevallen (het herstel dan, op het moment zelf kon het me geen klap schelen, als die pijn maar ophield ). Ik zou er echt goed over nadenken, hoor. (ik wil trouwens niet je angst bagetalliseren hoor!!! maar zoals je zelf zegt: een ks is geen makkie!)
Ik zou een tussenweg proberen te vinden: een natuurlijke bevalling proberen en dan stevige afspraken hebben over een evt. ruggeprik.

pi_59532509
Cattie, hoe herkenbaar die angst opeens dan weer
ik zoek ook wel de houvast van 'ingrijpen als...' 'zéker niet...'
hoewel ik nu geloof ik vooral rust heb door het soort van houvast aan "als het weer zo lang en slopend dreigt te worden, zal ik door pijnstilling wat krachten kunnen sparen"

nouja
dat hoop ik dan maar

en toch hoop ik gezien de nadelen van een ruggeprik dan maar weer dat we de vk pas bellen voor de eerste controle als de weeën ook echt al effectief geweest zijn en we gewoon een normale bevalling qua duur gaan meemaken.
Ben je goed geinformeerd over wat er allemaal aan nadelen aan een ks kleven ?
Ik vind een ruggeprik namelijk al heel wat...
pi_59533178
Moeilijk hoor, Cattie. Hopelijk kom je er snel uit Eigenlijk is het toch raar dat je aan moet geven dat je alleen een vacuüm wil als het in het belang van het kind is. Hoe vaak wordt die pomp dan wel niet gebruikt als er ándere belangen (en wat voor belangen dan?) in het spel zijn
Ik ben ook wel van plan om duidelijke afspraken te maken met de verloskundige omtrent de pijnbestrijding.
Niet zo zeer dát ik het wil als ik in het ziekenhuis zou belanden maar vooral dat ik géén andere pijnbestrijding wil dan een epiduraal. Zeker geen pethidine!
Maar voorlopig hoop ik dat de tweede bevalling een stuk makkelijker gaat verlopen en dat ik lekker thuis kan blijven.

Oh en hoe weinig een voorgevoel kan zeggen: ik was er heilig van overtuigd dat er een jongetje in mijn buik zat maar de echo vandaag bewees overduidelijk het tegendeel

[ Bericht 6% gewijzigd door owlet op 19-06-2008 22:15:04 ]
pi_59533524
Spuit elf hier, maar: Frups wat moooooooooi!!
pi_59533712
Owlet een meid gefeliciteerd!!

En even een vraagje, waarom geen pethidine?
Ik heb namelijk bij mijn vorige zwangerschap pethidine toegediend gekregen nadat ik er zelf om vroeg. Ook omdat het allemaal al erg lang duurde (was al zo'n 19 uur bezig). Ik heb er in iedergeval geen nare ervaringen/bijwerkingen aan overgehouden, zelfde geldt voor mijn zoontje.

Ik heb zelf ook met de vk afgesproken dat ik geen ruggeprik wil, het lijkt me gewoon doodeng. Wel aangegeven dat ik evt wel pethidine wil, maar dan alleen als het echt niet meer anders kan. Ik moet in het ziekenhuis bevallen en ik wil zo min mogelijk troep in mijn lijf natuurlijk.

KD, hoe is het met jou? Heeft het strippen enig effect gehad?
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:20:33 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_59533860
Owlet, een meisje, wat leuk! Een zusje voor Ronja.

Ik wil zeker een ks niet wegzetten als gemakkelijk. Ik ken de nadelen. Maar gezien de lichamelijke en psychische gevolgen bij mij en Ive van de vorige bevalling, durf ik niet te zeggen dat een ks erger zou zijn.
pi_59536406
Moeilijk Cattie, een gesprek kan natuurlijk nooit kwaad!

Jammer Mibos dat het een keizersnede wordt. Maar wel fijn dat er zo goed mee gedacht wordt!

Wat leuk Owlet, een meisje!

Hier alles rustig hoor, druk bezig geweest vandaag, bijna het hele huis schoongemaakt, lekker
Normaal gesproken heb ik een hulp, maar die heeft nu vakantie, dus tja, dan moet het wel gebeuren..
Viel me overigens alles mee, kon nog best veel doen vandaag!
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:09:08 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59536520
ronja krijgt een zusje wat leuk!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 20 juni 2008 @ 00:59:40 #87
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59539160
Owlet, van harte gefeliciteerd!!!

En strippen heeft denk ik niet geholpen, kan allen moeilijk lopen nu.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 20 juni 2008 @ 01:02:59 #88
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59539205
Je moet ook niet meer aan die paal hangen, KD! Beetje lopen strippen in jouw toestand... Tssss. Slaap lekker dan maar...

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 20-06-2008 01:12:42 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 08:54:38 #89
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59541663
Cattie wat vervelend dat je die angst hebt zeg... heel veel succes met het maken van de voor jou juiste keuze.

Owlet, wat leuk een meisje

Ik ben vandaag hier remy... iedereen is aan het fietsen ik zou meegaan, maar kan het helaas niet volhouden zo'n hele dag fietsen . Ik hoop dat het snel 17:00 uur is. Ik merk trouwens dat ik wat minder moe begin te worden Eerst was ik als ik thuis kwam om 18:00 uur kapot, maar nu komt dat moment rond 20:00 uur, dus 2 uur gewonnen Hopelijk zet het zich door de komende weken zodat ik redelijk fit naar het concert van Radiohead en daarna naar Rock Werchter kan.
Make love, not war ☮
pi_59541828
Kijk Diaan, dat zijn fijne berichten, hopelijk gaat het steeds beter en neemt de vermoeidheid af.

KD, (of moet ik nu zeggen Snakelady?)hoe ben je de nacht doorgekomen? En wanneer is je vervolgafspraak bij de VK? Wat gaan ze doen als er geen progressie in zit?

En Mrien hoe is het bij jou?

En ergens heb ik het idee/gevoel dat Blabla vandaag haar kindje ter wereld gaat zetten....maar kan er ook volledig naast zitten natuurlijk....

* LovelyLady rekent uit... 27-7 = 20, precies een week voor de uitgerekende datum, is vandaag, is een mooie datum om je kind op de wereld te zetten

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2008 09:24:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')