abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59521640
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:32 schreef mefke79 het volgende:
Och meiden, ik wilde jullie niet bang maken met mijn verhaal! Dat was helemaal niet de bedoeling. Fruppel vroeg er naar, vandaar. Je kan het ook als een geruststelling zien: als het echt mis is, geeft je lichaam het dus wel aan.

Fruppel: mooie echo! (hij bracht me wel aan het twijfelen, ons vruchtje zou rond 8 weken gesstorven zijn, maar dat zag er toch heel anders uit dan wat jij hebt, die van ons was echt net een zeepaardje, niks menselijks aan)
Op de echo bij ons (met 8 weken) is het ook net een zeepaardje
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:11:14 #52
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59521683
pfff mibos wat een toestand... gelukkig dat je toch positief bent ingesteld.. en een dipje hebben mag hé...
pi_59521908
Bla; ik had dus ook een hoes voor de maxicosi gehaald En 2 waskussenhoezen en boxtas. En van schoonzusje hele schattige schoentjes gehad

Mefke, veel sterkte voor morgen!! Ik heb het wel eerder gelezen dat dames toch aan kunnen voelen wanneer het echt mis zit. Er is een verschil tussen de angst dat het misgaat, of aanvoelen dat het niet goed is.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_59521956
Fruppel wat een mooie echo Fijn dat alles goed is, en idd straks over 2 weken zie je nog veel meer. Eigenlijk wel verwend dat we zoveel echo's krijgen want als ik mijn moeder zo hoor hadden ze nog geen eens echo's in de tijd dat ik geboren werd. (of ze deden er nog niet aan)

Hier even een kleine 2 uur geslapen, maar nog steeds moe en brak.
Er is alweer veel geschreven.. *denkt*

Reinhilde fijn dat alles goed was VK, en zwangerschapssuiker kan ook nog later komen hoor maar voorlopig is alles lekker goed! Behalve je bekken dan, goed dat je het aangegeven hebt, hopelijk werkt de fysio om het wat aangenamer te maken.

Mibos wat naar van die keizersnede en algehele narcose, evengoed wel knap dat je het snel kan relativeren en er zo positief over bent. Denk ook dat je weinig keus hebt.
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:24:29 #55
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59522020
Simmu, die pijn in de vingers klinkt mij bekend in de oren, al denk ik niet zoals Mibosdat het carpaaltunnel syndroom is (dat is toch meer in het 'massieve' deel vanje hand?). In mijn zwangerbijbel staat er ergens iets over maar die ligt boven en ik heb geen puf om naar boven te lopen.
Volgens mij is het een combinatie van vocht en de verweking van je gewrichten in de zwangerschap.
Probeer of dit helpt: in bad of in de gootsteen of in een bakje op tafel warm water doen en dan zachtjes je vingers bewegen. De warmte, het water en de beweging zouden wat verlichting kunnen geven.

Mijn energie is op en morgen moet ik werken, ik denk dat ik vanavond maar tegelijk met Emma ga slapen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jelief op 19-06-2008 16:26:46 (stukof20spaties ) ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:28:13 #56
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_59522113
LL daarom is het ook goed ook dat het zo gelopen is en heb ik er ook vrede mee en de wetenschap dat we hier allebei goed uitkomen is 100 procent meer dan bij een ks met ruggenprik of een natuurlijke bevalling.

Waar ik nu weer over aan het nadenken ben is dat de gyn. heeft gevraagd of ik niet met gesteriliseerd wilde worden. Maar ik ben net 30 geworden en ja voor nu vinden wij twee gezonde dames (1 met EDS, 2e moet nog blijken) genoeg maar je weet nooit of het in de toekomst nog gaat kriebelen voor een eventuele derde die op zich nog wel mag. Hoe zouden jullie dit oplossen. Zelf heb ik zoiets van nu zijn ze toch bezig daar dus doe het maar meteen maar aan de andere kant denk ik van stel je voor dat er iets gebeurd of dat we ineens zo de kriebels nog een keer krijgen dat je het weer terug wilt draaien dan is het niet makkelijker... Dat is nog een dilemma waar we goed over na moeten denken.
pi_59522148
Fruppel, mooi
Fake it till you make it...
pi_59522252
Mibos, hier twijfelen we daar ook nog aan hoor. En zolang je het niet weet zou ik gewoon niets laten doen.
Ik zou overigens niet iets laten doen wat niet terug te draaien is. (ik heb me er ook nog niet in verdiept hoor)
Ik weet wel dat ik niet meer terug ga naar de pil. Dus er zal iets anders moeten komen.

Ohja nog even over moeders, mijn mammie komt morgen even mijn badkamer doen. Nadat ze al een drukke ochtend in het dierenasiel heeft gewerkt. Kreeg net een smsje, moest er haast van huilen zo lief vond ik het.
En een beetje afleiding is ook niet verkeerd

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2008 16:33:56 ]
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:45:49 #59
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_59522599
LL hier willen ze het na de ks doen dan meteen dus daarom de vraag zeg maar of we dat wilden. Op zich sta ik er niet negatief tegenover maar ik was op dat moment niet meteen zo adrem om te vragen of er een mindere definitieve versie te kiezen is. Ik weet wel dat er een versie is die wel als definitief zit maar wel makkelijk te verwijderen is.
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:54:27 #60
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59522855
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:07 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Uitleg verhaal

.
Las net pas je reaktie en wilde nog wel even reageren.

Wat gek he dat je lichaam en geest er toch een goed instinct op nahouden.
Voelde je lichamelijk iets of niets misschien waardoor je dit gevoel gekregen had of was het puur het instinctieve?
Ik vind het echt onwijs klote voor je en hoop dat het snel weggehaald kan worden

De reden dat ik dus vandaag mijn echo heb laten doen was ook omdat ik het gevoel had dat het niet goed zat, ik wilde het ook liever aan niemand vertellen want stel je voor dat mijn gevoel goed zit en ik daarna moet gaan vertellen dat het verkeerd gegaan is, vreselijk lijkt me dat.

Ben nu wel een stuk opgeluchter dat ik nu weet dat het nu goed zit en dat ik over 2 1/2 week weer mag komen gluren!
Heb er absoluut vertrouwen in dat het goed gaat komen maar volledig blij zijn durf ik nog niet, ik sta mezelf dat pas toe na de volgende echo denk ik....

Nogmaals sterkte meis!

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reakties op onze echo
pi_59523135
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:24 schreef Jelief het volgende:
Simmu, die pijn in de vingers klinkt mij bekend in de oren, al denk ik niet zoals Mibosdat het carpaaltunnel syndroom is (dat is toch meer in het 'massieve' deel vanje hand?). In mijn zwangerbijbel staat er ergens iets over maar die ligt boven en ik heb geen puf om naar boven te lopen.
Volgens mij is het een combinatie van vocht en de verweking van je gewrichten in de zwangerschap.
Probeer of dit helpt: in bad of in de gootsteen of in een bakje op tafel warm water doen en dan zachtjes je vingers bewegen. De warmte, het water en de beweging zouden wat verlichting kunnen geven.

Mijn energie is op en morgen moet ik werken, ik denk dat ik vanavond maar tegelijk met Emma ga slapen.
ik zal het vanavond eens proberen ik gebruik het voetenbubbelbadje wel, dan kunnen erna mijn voeten gelijk ook
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_59523408
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:54 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Ben nu wel een stuk opgeluchter dat ik nu weet dat het nu goed zit en dat ik over 2 1/2 week weer mag komen gluren!
Heb er absoluut vertrouwen in dat het goed gaat komen maar volledig blij zijn durf ik nog niet, ik sta mezelf dat pas toe na de volgende echo denk ik....

Nogmaals sterkte meis!

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reakties op onze echo
Niet overdrijven hè
pi_59523877
LovelyLady, ik weet dat zwangerschapsdiabetes ook nog later kan komen, maar mijn moeder heeft het gehad, dus daarom was ik zo blij dat nu iig alles nog goed is. Vanavond al belt een bekkenfysio mij terug, ik hoop dat ik snel terecht kan!
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:40:09 #64
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59523921
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:15 schreef Jore het volgende:

[..]

Niet overdrijven hè

Whaha ik was er echt van overtuigd ! Joepie over 2 weken alweer! Dat scheelt haha!
pi_59523924
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:56 schreef 2h2h het volgende:
Pffff ik ben me rot aant zoeken naar een zak aardappelen.
Ik dachtbdat je als vrouw zwangerschaps dementie kreeg .
Maar dat mijn vriend er ook last van zou krijgen
Hij heeft de zak uit de auto gehaald maar hij weet niet meer waar ze zijn, ik heb al,es afgezocht de kelder de garage de keuken zelfs de slaapkamer en douche.
Ik zou het nu niet meer weten
In de diepvries? Dat is bij ons de plek waar we nog wel eens iets terugvinden

Fruppel: mooie echo!

En dat van die vingers herken ik ook wel. Een pijnlijk en stijf gevoel in de gewrichten. Ik heb het maar heel af en toe gelukkig!
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:41:26 #66
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59523948
Mefke ik wilde je een pm terug sturen maar je inbox is onbereikbaar (?)
pi_59525191
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:40 schreef freecell het volgende:

[..]

In de diepvries? Dat is bij ons de plek waar we nog wel eens iets terugvinden

Fruppel: mooie echo!

En dat van die vingers herken ik ook wel. Een pijnlijk en stijf gevoel in de gewrichten. Ik heb het maar heel af en toe gelukkig!
de aardappelen zijn terug geconden onder de kelder trap
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:03:43 #68
108648 cattie
lieve moeder
pi_59527688
Fruppel, wat fijn dat de echo goed was, en wat een mooi plaatje!

Mibos, wat heftig weer. Vooral die algehele narcose, dat is niet leuk. Wat betreft de serilisatie: ik zou zeggen, bij twijfel niet doen. Maar wat zeggen de artsen over eventueel nog een zwangerschap? Ik had eerder begrepen dat zwangerworden na je 30e aan jou was afgeraden.

Ik zit te twijfelen of ik de gyn ga vragen om een ks... Aan de ene kant wil ik heel graag natuurlijk bevallen en meemaken hoe het is als het goed gaat, aan de andere kant merk ik dat ik toch nog wel een flinke angst heb om te bevallen en dat als ik zou weten dat het een ks zou worden, er een last van mijn schouders zou vallen. Gelukkig heb ik nog een hele tijd om er over na te denken. Ik ga sowieso over een tijdje er een keer uitgebreid met de gyn over praten.
pi_59529103
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:03 schreef cattie het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik de gyn ga vragen om een ks... Aan de ene kant wil ik heel graag natuurlijk bevallen en meemaken hoe het is als het goed gaat, aan de andere kant merk ik dat ik toch nog wel een flinke angst heb om te bevallen en dat als ik zou weten dat het een ks zou worden, er een last van mijn schouders zou vallen. Gelukkig heb ik nog een hele tijd om er over na te denken. Ik ga sowieso over een tijdje er een keer uitgebreid met de gyn over praten.
Misschien een stomme vraag maar mag je zelf "vragen" om een keizersnede?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 juni 2008 @ 20:44:32 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59529164
ik heb heel even getwijfeld of ik nog zou blijven posten hier, omdat er mensen zijn die me zelfs in een pm vertellen dat ik geen verstand heb van zwanger zijn. het is mijn tweede kindje notabene en mijn derde zwangerschap. ik heb niets aan adviezen zoals : koop een boek : verstandig zwanger zijn.. ik weet dat bijvoorbeeld roken slecht is, maar ik kan het niet laten. simpel. daar hoeft men geen respect voor te hebben, je mag me zelfs uitlachen en me zielig vinden, boeit me allemaal niet.. als ik sommige mensen hoor, en niet hier alleen op FOK! hoor, dan mag ik binnenkort alleen nog ademhalen als ik een gezond kindje ter wereld wil brengen. ik leef mijn leven zoals ik het leef, en ik breng al genoeg "offers" vind ik persoonlijk. de vragen die ik hier stel, hebben over het algemeen te maken met dingen waar ik nog niet eerder tegenaan ben gelopen, of zoals die ischias, of wat ik vergeten ben, simpel omdat de laatste keer tien jaar geleden is voor mij.

zo dat moest er even uit.. al iets van KD en/of Mrien bekend?? fruppel, mooie echo en cattie sterkte bij de beslissing, gelukkig kan je er nog even over nadenken.

ik wacht al weer op het commentaar dat ik verkeerd bezig ben
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59529269
fruppel, raar...ik ga effe kijken wat er aan de hand is.. opglost!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:12:00 #72
108648 cattie
lieve moeder
pi_59530331
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:42 schreef Neetochzeker het volgende:

[..]

Vragen kan altijd!
In overleg met de gyn kan er gekozen worden voor een ks, ook vanwege psychische aspecten. Ik ken in ieder geval een paar vrouwen die om die reden een ks hebben gekregen.

Het is geloof ik wel afhankelijk van wie je treft. Ik weet dat in mijn ziekenhuis ze er niet al te moeilijk over doen.

Of je/ ik het moet willen is een tweede. Een ks is ook geen makkie.
pi_59531607
quote:
volgens mij wordt dit afgeraden omdat het toch een operatie is en de baarmoeder daardoor een stuk zwakker wordt. Is ook niet bevordelijk voor een eventuele volgende zwangerschap.
pi_59531691
lastig cattie
een keizersnee is wel heel veel meer dan 'geen makkie' inderdaad

Zijn er ook qua angst voor jou andere scenarios te bedenken waardoor de angst wat minder wordt?
Ik heb het van de week met de vk gehad over de bevalling, en heel duidelijk aangegeven dat ik in het geval van een wederom erg lange bevalling ècht tijdig een ruggeprik wil.
Bij ilse werd me na zo'n 20uur weeën en 2cm verteld dat het nog wel even ging duren....
als dit nou weer zo zou lopen (wat bij een tweede bevalling net zo goed wel weer zo kan zijn) wil ik echt niet met de ruggeprik-vraag wachten tot ik het zelf niet meer trek.
De vk gaf nog aan dat men hier wel mee wacht tot de moeder het echt niet meer trekt.
Ik ben volgens mij nu wel heel duidelijk geweest dat ik daar dus NIET op wil wachten.
Het staat nu op de kaart, en ik ga het bij de andere vk's ook bespreken.
Vorig jaar kwamen ze de afspraken goed na, dat vertrouwen heb ik nu dan ook wel.
Ik weet ook wel dat zij niet zelf de prik zetten, maar ik zal hun overdracht toch nodig hebben...
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:39:00 #75
218802 bigger-than-others
pregnant for the first time
pi_59531720
@mibos-gelukkig dat je het nu wat vrolijker inziet, het lijkt me echt geen leuke boodschap...Maar je hebt gelijk, het waarborgt gewoon dat je daarna des te meer en wat onbezorgder kan genieten, toch?

@simmu: zit ik te klagen over mijn genies en gekriebel, die exceem klinkt heavy. Je hoort dat van die gewrichten wel vaker, ik heb er gelukkig (nog?) geen last van

@mefke: heftig verhaal, wat goed dat je dat zo op kunt schrijven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')